loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 9 یکشنبه 14 دی 1399 نظرات (0)

یکی از عمل های زیبایی که امروزه طرفداران زیادی دارد، زاویه سازی صورت گرد می باشد. زاویه سازی صورت معمولا در ناحیه چانه و فک صورت می گیرد. این عمل برای حالت دادن به چانه و صورت فرد انجام می گیرد. بعد از آن حالت چهره به صورت وی انگلیسی در می آید که زیبایی بیشتری برای صورت های گرد به همراه دارد. معمولا درزاویه سازی صورت گرد، چانه ، استخوان فک و خطوط فک و بینی مدنظر قرار می گیرند. در این روش سعی می شود غبغب از بین رفته و در سایر نقاط نیز تناسب بیشتری بر قرار شود. این کار با برجسته نمودن برخی قسمت ها ایجاد می شود. استخوان فک کوچک تر می شود و در مقابل چانه و گونه برجسته می گردد. اینکه این حالت برای چه افرادی مناسب است، انواع روش های زاویه سازی و مراقبت های قبل و بعد از ان موضوع این مقاله می باشد.

زاویه سازی صورت گرد 46544286چه افرادی برای زاویه سازی صورت گرد مناسب می باشند

  • این عمل می تواند برای برخی از افراد مناسب باشد و تاثیر خوبی نیز روی افراد دیگر نخواهد داشت. در این قسمت می خواهیم افراد ی که کاندیدای مناسب برای این نوع عمل باشند، معرفی نماییم:
  • افرادی که حالت فک بسیار عریض بوده و پهنای زیادی دارد.
  • افرادی که فک مربعی شکل دارند که با اعضای صورت متناسب نمی باشد.
  • افرادی که چانه دایره ای شکل داشته و ظرافت خاصی در چهره ایجاد نمی کند.
  • افرادی که گونه های توپر و درشتی دارند ولی این گونه ها با سایر قسمت ها تناسب ندارد.
  • نبود خط فک می تواند یکی از مشکلاتی باشد که با زاویه سازی صورت برطرف شود.
  • افرادی که گونه های لاغر و استخوانی دارند.

آشنایی با انواع روش های زاویه سازی صورت های گرد

برای زاویه سازی روش های مختلفی را می توان بکار برد. اینکه کدام روش برای فرد با توجه به پارامترهای مورد نظر مناسب است، توسط پزشک تشخیص داده می شود. پزشک با توجه به وضعیت گونه ها، چانه و فک بیمار می تواند بهترین روش زاویه سازی را پیشنهاد و پیاده سازد. در این قسمت می خواهیم هر کدام از این روش ها را توضیح داده تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

 تزریق ژل برای زاویه سازی صورت گرد

یکی از روش های غیر جراحی برای زاویه دار نمودن صورت، تزریق ژل است. تزریق ژل به صورت برای زاویه دادن  مانند سایر موارد از طریق سوزن های مخصوص انجام می شود. ابتدا باید تشخیص داد که در کدام قسمت و چه میزان ژل مورد نیاز است. برای زاویه سازی فک صورت و سایر قسمت ها، تزریق ژل یک روش ایمن بوده و می تواند از 6 تا 36 ماه ماندگاری داشته باشد. البته این میزان بستگی به نوع زل استفاده شده و تخصص پزشک نیز دارد. اگر از بهترین برند های ژل استفاده کنید، به قطع یقین طول عمر این روش را بالاتر خواهید برد. در حال حاضر بهترین نوع ژل از اسید هیالورونیک ساخته شده که با بدن بیمار سازگاری کامل دارد و در نتیجه عوارض آن کمتر است. مهم ترین عیب این روش را می توان به عفونت، کبودی و تورم بعد از عمل نسبت داد. همچنین تخصص پزشک در قرینه سازی دو طرف صورت نقش بسیار مهمی در نتیجه دارد.

زاویه سازی صورت گرد 546456531421000زاویه سازی صورت با استفاده از تزریق چربی

این روش نیز مانند تزریق ژل به صورت سرپایی انجام می شود و ایمن است. در این روش از چربی بدن فرد برای پر کردن محل هایی که نیاز است استفاده می شود. این نوع درمان دارای عوارض کمتری است زیرا چربی از بدن خود فرد برداشت شده و بنابراین واکنش بدن به این روش بسیار کم است. همچنین تزریق چربی می تواند سالها ماندگاری داشته باشد.

زاویه دادن به صورت با استفاده از نخ

در این روش تنها ماده ای که وارد پوست می شود، نخ های قابل جذب هستند. بنابراین این روش طرفداران بیشتری دارد. در این روش ایتدا سوراخ های بسیار کوچکی برای قلاب کردن نخ، بر روی پوست و در محل های تعیین شده ایجاد می شود. سپس با استفاده از فشار دادن به نخ، قسمت هایی که نیاز است به سمت مورد نظر کشیده می شوند. همچنین از مزایای این روش برطرف نمودن چین و چروک و جوانسازی پوست نیز می باشد. اینن تکنیک عارضه خاصی نداشته و یکی از ایمن ترین روش ها محسوب می شود.

تزریق بوتاکس برای زاویه سازی صورت

این روش نیز بدون انجام جراحی می باشد. برای افرادی که می خواهند به چانه حالت داده و قسمت های پایین صورت را کشیده تر نمایند، مناسب تر است. معمولا در قسمت چانه بوتاکس تزریق می شود و می تواند حالت مربعی چانه را کوچک تر نماید.

زاویه سازی صورت با انجام عمل جراحی

یکی از روش های ماندگار برای زاویه دادن به صورت های گرد، جراحی می باشد. در این روش که تحت بیهوشی کامل انجام می شود، جراح قسمت هایی از فک را که نیاز است کوچک تر شود، با استفاده از ابزار مخصوص برش داده و حالت مورد نظر را به صورت می دهد. این روش تهاجمی بوده و عوارضی را به همراه دارد. بهتر است در انتخاب جراح دقت و تحقیق زیادی انجام شود. چون این روش بدون بازگشت بوده و عدم تخصص جراح ، می تواند پیامدهای غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد.

مراقبت های لازم بعد از زاویه سازی صورت گرد

برای کسب بهترین نتیجه ممکن نیاز است دستورات پزشک و جراح به دقت رعایت شود. در این قسمت به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

  • عدم جویدن و خوردن مواد غذایی سفت به مدت یک هفته
  • عدم آرایش کردن صورت به مدت 4 ساعت
  • جلوگیری از آمدن فشار به ناحیه جراحی
  • عدم انجام ورزش های سنگین و فعالیت های بدنی سخت
  • خودداری از رفتن به مکان های گرم مانند سونا و حمام آب گرم

کلام آخر

زاویه سازی صورت گرد یکی از روش های نوین و پیشرفته برای رفع عیوب ظاهری صورت می باشد. بیشترین تغییر در ناحیه پایین صورت انجام می گیرد. معمولا گونه و چانه برجسته می شود و فک کوچک تر می گردد. صورت فرد حالت وی انگلیسی پیدا می کند که تاثیر زیادی در جذابیت و زیبایی چهره خواهد داشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 9 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)

جراحی گونه شکسته یکی از حساس ترین جراحی هایی است که انجام می گیرد به علت نزدیگی گونه به چشم و احتمال آسیب به آن، این درمان باید با دقت زیادی انجام گیرد. استخوان گونه دقیقا زیر ناحیه چشم قرار گرفته و هر گونه ضربه به آن می تواند مهم باشد. این استخوان در زیبایی چهره نیز نقش زیادی دارد. افرادی که به هر دلیل استخوان گونه ندارند یا دچار آسیب و شکستگی شده باشد، نیاز است جراحی گونه را انجام دهند. جراحی گونه گذاری می تواند هم جنبه درمانی و هم جنبه زیبایی داشته باشد. هر چند در این مقاله موضوع مربوط به جراحی گونه شکسته است. در این مقاله می خواهیم در خصوص اینکه تشخیص دهیم که آیا گونه دچار شکستگی شده است یا خیر،  نحوه جراحی گونه شکسته، عوارض و مراقبت های قبل و بعد از جراحی مطالبی را بیان نماییم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

جراحی گونه شکسته 5441212302332چگونه تشخیص دهیم گونه شکسته است

شکستگی گونه می تواند علل مختلفی مانند تصادف، سانحه و یا نزاع داشته باشد. تشخیص اینکه آیا گونه شکسته است یا خیر را می توان از روی علایم زیر تشخیص داد:

  • تورم و کبودی در اطراف چشم
  • فرورفتگی گونه ، البته باید توجه داشت ممکن است تورم مانع تشخیص این مورد شود.
  • قسمت داخلی دهان دچار خون مردگی و کبودی شده باشد.
  • برجستگی و فرورفتگی استخوانی در زمان لمس در زیر چشم احساس شود.
  • ممکن است قوس گونه شکسته باشد که در این حالت بیمار نمی تواند دهان خود را کاملا باز نماید.
  • در صورت آسیب به رشته های عصبی، بیمار احساس گزگز و بی حسی در نواحی اطراف گونه مانند بینی و دندان های بالایی دارد.
  • ممکن است به چشم نیز آسیب رسیده باشد و فرد حالت هایی مانند دوبینی، کاهش دید و … را تجربه کند.
  • البته این موارد علایمی از شکستگی گونه به شمار می رود. برای تشخیص نهایی و در صورت ضرورت انجام جراحی گونه شکسته نیاز است به وسیله دستگاه سیتی اسکن، تشخیص نهایی داده شود.
  • در شکستگی های گونه با جابجایی زیاد درمان جراحی لازم است.

جراحی شکستگی گونه چگونه انجام می شود

بعد از اینکه به صورت دقیق تشخیص داده شد که بیمار دچار شکستگی در ناحیه گونه شده است و عمق شکستگی زیاد است، نیاز است که جراحی گونه شکسته انجام شود. برای این جراحی مهم ترین اقدام، انتخاب بهترین جراح گونه شکسته می باشد. این عضو از صورت به دلیل استخوانی بودن و نیز نزدیکی زیاد به چشم، نیاز به تبحر و تخصص بالای جراح دارد. بنابراین قبل از انجام جراحی، بهتر است در انتخاب پزشک دقت لازم را داشته باشید. زیرا این موضوع می تواند هم زیبایی و هم جنبه درمانی را تحت تاثیر قرار دهد.

برای انجام جراحی گونه شکسته نیاز است بیمار تحت بیهوشی کامل قرار گیرد. این جراحی در اتاق عمل انجام می شود. بر اساس اینکه چه اندازه به استخوان گونه آسیب رسیده باشد، ممکن است 20 دقیقه تا چند ساعت این جراحی به طول انجامد. برای قرار دادن استخوان در محل خود، برشی از داخل دهان داده می شود و سپس با استفاده از ابزار مخصوص، استخوان گونه به محل مناسب برگردانده شده و بوسیله پیچ و پلیت مخصوص در محل ثابت  می شود. این پی ها نیاز نیست که از استخوان گونه خارج شوند ، چون مشکلی برای بیمار ایجاد نمی کنند. در صورت تمایل می توان بعد از گذشت 6 ماه این کار را انجام داد.

جراحی گونه شکسته 8554963701308مراقبت های بعد از جراحی گونه شکسته

مراقبت های بعد از جراحی دارای اهمیت فوق العاده ای در نتیجه خواهد داشت. نیاز است بعد از این عمل از خوابیدن بر روی گونه آسیب دیده و جراحی شده بپرهیزید. زیرا نباید هیچگونه فشاری به این ناحیه وارد شود. ممکن است محل جراحی دچار عفونت شود. بنابراین داروهای آنتی بیوتیک را مرتبا مصرف نمایید. احتمال احساس درد بعد از جراحی زیاد می باشد، برای همین می توانید از داروهای مسکن و قطره های چشمی که برای کاهش التهاب و درد تجویز می شود، استفاده کنید. از مصرف دخانیات تا دو هفته بعد از جراحی جدا خودداری نمایید. مکش ایجاد شده می تواند باعث افزایش درد شود. از عطسه کردن و فین کردن نیز باید اجتناب کنید، زیرا به محل جراحی فشار وارد می کند.  با توجه به جراحی انجام شده باید از برداشتن اجسام سنگین خودداری نمایید. پس به هیچ عنوان خم نشوید و از روی زمین وسیله ای را برندارید. نیاز است تا چند ماه از انجام فعالیت های سنگین ورزشی خودداری نمایید. می توانید پس از چند هفته فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید ولی بهتر است استراحت بیشتر را در برنامه خود قرار دهید. به علت بیهوشی و مصرف داروهای مسکن ممکن است فرد تا مدت ها تعادل در ایستادن و فعالیت نداشته باشد. پس بهتر است فعالیت های خود را محدود نمایید.

عوارض جراحی شکستگی گونه

جراحی گونه شکسته عوارضی را به همراه دارد. یکی از مهم ترین این عوارض مربوط به ناحیه چشم و بینایی است. ممکن است بیمار دچار کاهش بینایی و مشکلاتی مانند دوبینی و محدودیت در حرکات چشم شود. در صورتی که این عارضه موقتی باشد، مشکلی ایجاد نمی کند. در صورت تداوم و شدید تر شدن مشکل نیاز است به جراح مراجعه نمایید. یکی دیگر از عوارض را می توان در عدم قرینگی صورت و کم شدن برجستگی گونه در یک طرف اشاره کرد. این مشکل می تواند در زیبایی جراحی تاثیر گذاشته و نتیجه دلخواه بدست نیاید. باز و بسته شدن دهان به گونه بستگی دارد. ممکن است در هفته های اول جراحی در این مورد تاثیر بگذارد. با توجه به اینکه این جراحی در رشته های عصبی می تواند تاثیر بگذارد، احساس بی حسی در ناحیه اطراف گونه مانند بینی و یا دندان های فوقانی معمول است و به صورت موقت بیمار را درگیر می نماید.

کلام آخر

یکی از جراحی های سنگین و تهاجمی که نیاز به تخصص و مهارت جراح نقش مهمی در نتیجه آن خواهد داشت، جراحی گونه شکسته است. بنابراین توصیه می شود در انتخاب بهترین جراح گونه شکسته و نیز بهترین کلینیک جراحی گونه تحقیقات لازم را بعمل آورید. این جراحی معمولا بیشتر جنبه درمانی دارد که می توان در کنار آن جنبه زیبایی درمان را نیز لحاظ نمود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 7 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)

تزریق ژل برای خط خنده یکی دیگر از روش های از بین بردن چین و چروک اطراف لب ها و بینی است. خط خنده رابطه مستقیمی با افزایش سن فرد دارد. به مرور زمان و افزایش سن، این خطوط پدیدار شده و عمق آن ها افزایش می یابد. کاهش کلاژن می تواند عامل بوجود آمدن این خطوط باشد. تزریق ژل در کنار سایر درمان ها مانند تزریق چربی یا بوتاکس می تواند این عارضه را محو تر نموده و جوانی را به چهره بازگرداند. این روش غیر تهاجمی بوده و نیازی به جراحی ندارد. به همین دلیل عوارض و ریسک  کمتری را نیز به دنبال خواهد داشت. مهم ترین نکته انتخاب پزشک معتبر و متبحر در این حوزه است. اینکه چه میزان ژل و چگونه در نواحی اطراف لب و بینی تزریق شود، نیاز به تخصص دارد.

تزریق ژل برای خط خنده 5454541512120نحوه تزریق ژل برای خط خنده

امروزه از ژل های متفاوت با مواد تشکیل دهنده متنوع برای از بین بردن پین و چروک ها و خطوط صورت و بدن استفاده می شود. شایع ترین نوع ژل ، از هیالورونیک اسید ساخته شده است که از طریق حجیم نمودن حجم پوست، خطوط صورت را ناپدید می نماید. این ژل با جذب آب به محل تزریق، غیر از حجم دهندگی حالت مرطوب کنندگی نیز خواهد داشت. زیرا خشکی پوست خود می تواند باعث تشکیل یا تشدید خطوط صورت شود. ژل مورد نظر بعد از تزریق باعث تحریک بدن برای ساخت هیالورونیک اسید شده که این ماده خود باعث افزایش ترشح کلاژن و الاستین می شود. کلاژن و الاستین باعث می شود تا حالت کشسانی پوست بالاتر رود. برای تزریق ژل به خط خنده نیاز است ابتدا محل تزریق بی حس شده و استریل گردد. هر چند این روش دردناک نیست ولی برای اطمینان سعی می شود تا محل بی حس شود. سپس دوز مناسب از ژل با استفاده از سوزن های مخصوصی به زیر پوست تزریق می شود. این میزان تزریق بستگی به تعداد خطوط و عمق آن ها دارد. البته در ابتدا از دوزهای پایین تر استفاده می شود تا در صورت نیاز مقدار دارو را بیشتر نمایند.

ماندگاری تزریق ژل برای خط خنده

ژل تزریقی برای از بین بردن خط خنده و سایر خطوط صورت می تواند 6 ماه تا 2 سال دوام داشته باشد. البته این مدت به عوامل زیادی نیز بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به نوع ژل تزریقی و محلی از صورت یا بدن که مورد تزریق قرار گرفته است اشاره کرد. در صورتی که نوع مواد ژل از بهترین برند انتخاب شده باشد، ماندگاری بیشتری را نیز خواهد داشت. همچنین محل تزریق ژل نیز در این مورد مهم است. در برخی مناطق صورت معمولا تحرک زیاد بوده و امکان جذب ژل بالاتر است. مانند قسمت لب و اطراف چشم که فعالیت بیشتری دارند.

نحوه افزایش ماندگاری ژل برای خط خنده

با انجام روش های مختلف می توان ماندگاری تزریق ژل را افزایش داد. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محافظت در برابر نور خورشید با استفاده از ضدآفتاب قوی و کلاه لبه دار برای مراقبت از تابش مستقیم نور خورشید
  • مرطوب نگهداشتن پوست برای اینکه آب کافی به صورت برسد. اسید هیالورونیک با جذب آب می تواند پوست را شاداب و بدون چین و چروک نماید.
  • استرس و عدم تبعیت از رژیم غذایی صحیح و اصولی می تواند تاثیر زیادی در ایجاد چین و چروک داشته باشد. بهتر است سعی کنید برای ماندگاری ژل از استرس دوری کرده و کمتر از غذاهای فرآوری شده، فست فود و شیرینی جات استفاده نمایید. زیرا این مواد غذایی غیر از تاثیر بد در وضعیت کلی سلامت، می تواند التهاب پوست را نیز به همراه داشته باشد.
آشنایی با مزایا و معایب تزریق ژل برای خط خنده

در این قسمت می خواهیم مزایایی که فرد را راغب به انجام این عمل نماید و اینکه چه معایبی خواهد داشت توضیح دهیم. پس در صورتی که می خواهید این روش را امتحان نمایید بهتر است آشنایی کافی با این موارد داشته باشید:

  • این روش نیاز به بیهوشی ندارد. چون قرار نیست برشی یا جراحی بر روی صورت انجام شود. بنابراین برای افرادی که ترس از بیهوشی و جراحی دارند، مناسب است.
  • نتیجه عمل را بلافاصله بعد از تزریق می توان دید. بنابراین نیاز به دوره بازیابی یا ریکاوری ندارد.
  • چون در این روش نیازی به غیرفعال نمودن عضله یا عصب نداریم، حالت صورت بسیار طبیعی بوده و این می تواند مزیت مهمی به شمار رود.
  • در صورتی که فرد از نتیجه عمل راضی نباشد یا نیاز به تزریق بیشتری داشته باشد، می توان اصلاحات لازم را انجام داد.
  • یکی از معایب این روش را می توان ماندگاری آن دانست. این روش دائمی نبوده و به وصورت موقت می تواند فرد را از چین و چروک خط خنده خلاص نماید.

تزریق ژل برای خط خنده 4521000366988مراقبت های بعد از تزریق ژل

برای اینکه بهترین نتیجه را از عمل بدست آوریم، بهتر است مراقبت های لازم را انجام دهیم. در این قسمت با اهم این مراقبت ها آشنا می شویم:

خوردن آب زیاد یکی از مراقبت های لازم بعد از تزریق ژل است. ژل که از اسید هیالورونیک تشکیل شده است، با جذب آب بدن شادابی و جوانی را به پوست باز می گرداند.

بهتر است از دستکاری و فشار دادن ناحیه تزریق به شدت خودداری نمایید. این مورد می تواند باعث جابجا شدن مواد ژل به سایر قسمت ها شود. در صورتی که پزشک تشخیص دهد می تواند کمی ماساژ آرام یا حالت های بعد از تزریق را انجام دهید.

از انجام ورزش های سنگین خودداری نمایید. زیرا تعریق بدن و صورت می تواند باعث کاهش آب در این منطقه و عوارض بعدی گردد.

از رفتن به سونا، جکوزی یا حمام آب داغ بپرهیزید. گرما یکی از مواردی است که برای ژل نقش مخربی خواهد داشت.

کلام آخر

یکی از مناطقی که در روی صورت می تواند افزایش سن را نشان دهد، عمیق شدن خط خنده است. یکی از راه های ایمن و موثر برای از بین بردن چین و چروک و خط خنده، تزریق ژل می باشد. تزریق ژل برای خط خنده نیاز به مراقبت خاصی ندارد و دوره ریکاوری نیز نخواهد داشت. نتیجه عمل بلافاصله بعد از تزریق نمایان است و فرد نیاز به استراحت و تعطیلی فعالیت های روزمره ندارد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 9 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

یکی از راه های برجسته کردن لب، تزریق چربی به لب است. امروزه داشتن لب های حجیم و برجسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. روش های مختلفی نیز برای این منظور وجود دارند اعم از تزریق چربی، تزریق ژل و …. ولی طبیعی ترین حالت تزریق چربی به لب می باشد. زیرا این چربی از چربی های بدن خود بیمار برداشت شده و جایگزین حجم از دست رفته لب می گردد. بنابراین احتمال واکنش بدن به آن کمتر است. در عین حال که این روش یک راه برای برجسته کردن لب با چربی است، می تواند در کاهش چین و چروک اطراف لب و دهان نیز تاثیر بگذارد. بخصوص چروک های ریز بالای لب که با این اضافه نمودن حجم لب برطرف می گردد. علل مختلفی باعث نازک شدن لب و از دست رفتن حجم بدن می گردد. یکی از این علل افزایش سن است.

تزریق چربی به لب 685895623054545کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی به لب

افرادی که مشخصات و شرایط پایین را داشته باشند، می توانند کاندید مناسبی برای تزریق چربی به لب باشند:

  • افرادی که به علت افزایش سن، برجستگی و حجم لب خود را از دست داده اند.
  • افرادی که لب های نامتقارن دارند.
  • افرادی که به علت باریک بودن لب دچار چین و چروک های ریز در اطراف لب خود شده اند.
  • افرادی که در سلامت عمومی قرار دارند و درگیر بیماری خاصی نمی باشند.
  • افراد غیر سیگاری

آشنایی با نحوه تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب با هدف افزایش برجستگی و زیبایی لب ها، در سه مرحله قابل انجام است که در این قسمت به بررسی تک تک این مراحل می پردازیم:

استخراج چربی از بدن

همانطور که گفتیم چربی مورد نیاز برای تزریق، از بدن خود بیمار استخراج می شود. معمولا این چربی را از قسمت هایی از بدن که در برابر آب شدن و جذب مقاومت زیادی دارند، استخراج می کنند. این نواحی می تواند چربی های شکم، پهلو و یا باسن باشند. برای برداشت چربی نیاز است از سوزن های بسیار باریکی استفاده شود. در این مرحله باید نهایت دقت صورت گیرد تا به بافت چربی ها آسیبی نرسد. اینکه چه مقدار چربی برداشت شود بستگی به نظر پزشک و میزانی دارد که مورد نیاز است. معمولا برای لب، چون قسمت کوچکی از بدن را شامل می شود، چربی کمتری نیز مورد نیاز است.

آماده نمودن چربی

مرحله دوم مربوط به آماده سازی چربی برای تزریق است. طبیعتا نمی توان چربی که دارای ناخالصی می باشد، به لب تزریق نمود. نیاز است ناخالصی ها که شامل خون و مایعات است، از آن گرفته شود. برای اینکار از دستگاه سانترفیوژ استفاده می شود. چربی های جمع آوری شده در این دستگاه قرار داده می شود. سرعت بالای دستگاه باعث پاکسازی و خالص نمودن چربی ها می گردد. به این ترتیب سلول های چربی خالص بدست آمده آماده تزریق می گردد.

تزریق چربی به لب

بعد از اینکه چربی آماده شد، مرحله بعد تزریق چربی به لب می باشد. در این مرحله ابتدا لب را با مواد بی حسی، بی حس نموده و قسمت هایی را که نیاز است برجسته و حجیم شود، مشخص می نمایند. چربی به وسیله سوزن های باریکی در زیر پوست و محل های مشخص شده تزریق می شود. میزان تزریق بستگی به میزان برجستگی مورد انتظار بیمار و صلاحدید پزشک دارد.

 مزایای تزریق چربی به لب

در کنار سایر روش های برجسته نمودن لب، تزریق چربی دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله مهم ترین مزایا این روش ، استفاده از چربی خود بدن فرد برای تزریق به لب است. چون چربی از بافت های بدن تهیه و استخراج می شود، زنده بوده و در صورت تزرق به لب یا هر یک از قسمت های بدن، به سرعت با آن قسمت همبند می شود. بدن فرد در این حالت هیچگونه واکنش آلرژیک نشان نخواهد داد. مزیت بعدی این است که در این روش هر میزان چربی که نیاز باشد، می توان استخراج کرد و محدودیتی وجود ندارد. همچنین این روش طبیعی تر از روش های دیگر است. زیرا در صورت لمس، هیچگونه ماده خارجی احساس نمی شود. ماندگاری این روش بیش از سه سال است و به همین دلیل می توان گفت این روش مناسب و مفید فایده ای برای برجسته نمودن لب با چربی است.

تزریق چربی به لب 15321210065565

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی برای لب

در این قسمت می خواهیم مراقبت های لازم برای قبل و بعد از تزریق چربی به لب را توضیح دهیم. با رعایت این موارد هم نتیجه دلخواه بدست خواهد آمد و هم عوارض بعد از درمان کاهش پیدا خواهد کرد. قبل از هر نوع روش زیبایی نیاز است پزشک از سلامت عمومی بیمار آگاه شود. به همین دلیل معمولا آزمایشاتی تجویز می شود تا اطمینان لازم حاصل شود. نیاز است دو هفته قبل و بعد از تزریق از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات پرهیز نمایید. همچنین لازم است از مصرف مشروبات الکلی نیز به شدت پرهیز شود. این مواد می تواند باعث افزایش کبودی در محل تزریق می شود. محل تزریق را به هیچ عنوان نباید مالش داد ، زیرا باعث حرکت چربی به قسمت های دیگر می شود. از قرار گرفتن در محیط های گرم یا حمام گرم خودداری نمایید. زیرا ممکن است چربی جذب شود. بهتر است از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز اجتناب کنید. مصرف داروهای انعقاد خون مانند آسپرین و … را به مدت دو هفته قبل و بعد از تزریق متوقف کنید. از انجام فعالیت های سنگین ورزشی که باعث آمدن فشار به محل تزریق و افزایش گردش خون می شود پرهیز نمایید. افزایش گردش خون می تواند میزان کبودی را در محل تزریق افزایش دهد. برای ضدعفونی نمودن محل تزریق از محلول پراکسید هیدوژن می توانید استفاده کنید.

کلام آخر

تزریق چربی برای لب یکی از ایمن ترین و طبیعی ترین روش ها برای حجم دادن و برجسته نمودن لب می باشد. برجسته کردن لب با چربی با استفاده از چربی خود بدن فرد انجام شده و کمترین عوارض را به دنبال دارد. همچنین برای کسب بهترین نتیجه بهتر است به بهترین پزشک برای تزریق چربی مراجعه نمایید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.


 

مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)یکی از راه های برجسته کردن لب، تزریق چربی به لب است. امروزه داشتن لب های حجیم و برجسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. روش های مختلفی نیز برای این منظور وجود دارند اعم از تزریق چربی، تزریق ژل و …. ولی طبیعی ترین حالت تزریق چربی به لب می باشد. زیرا این چربی از چربی های بدن خود بیمار برداشت شده و جایگزین حجم از دست رفته لب می گردد. بنابراین احتمال واکنش بدن به آن کمتر است. در عین حال که این روش یک راه برای برجسته کردن لب با چربی است، می تواند در کاهش چین و چروک اطراف لب و دهان نیز تاثیر بگذارد. بخصوص چروک های ریز بالای لب که با این اضافه نمودن حجم لب برطرف می گردد. علل مختلفی باعث نازک شدن لب و از دست رفتن حجم بدن می گردد. یکی از این علل افزایش سن است.

تزریق چربی به لب 685895623054545کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی به لب

افرادی که مشخصات و شرایط پایین را داشته باشند، می توانند کاندید مناسبی برای تزریق چربی به لب باشند:

  • افرادی که به علت افزایش سن، برجستگی و حجم لب خود را از دست داده اند.
  • افرادی که لب های نامتقارن دارند.
  • افرادی که به علت باریک بودن لب دچار چین و چروک های ریز در اطراف لب خود شده اند.
  • افرادی که در سلامت عمومی قرار دارند و درگیر بیماری خاصی نمی باشند.
  • افراد غیر سیگاری

آشنایی با نحوه تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب با هدف افزایش برجستگی و زیبایی لب ها، در سه مرحله قابل انجام است که در این قسمت به بررسی تک تک این مراحل می پردازیم:

استخراج چربی از بدن

همانطور که گفتیم چربی مورد نیاز برای تزریق، از بدن خود بیمار استخراج می شود. معمولا این چربی را از قسمت هایی از بدن که در برابر آب شدن و جذب مقاومت زیادی دارند، استخراج می کنند. این نواحی می تواند چربی های شکم، پهلو و یا باسن باشند. برای برداشت چربی نیاز است از سوزن های بسیار باریکی استفاده شود. در این مرحله باید نهایت دقت صورت گیرد تا به بافت چربی ها آسیبی نرسد. اینکه چه مقدار چربی برداشت شود بستگی به نظر پزشک و میزانی دارد که مورد نیاز است. معمولا برای لب، چون قسمت کوچکی از بدن را شامل می شود، چربی کمتری نیز مورد نیاز است.

آماده نمودن چربی

مرحله دوم مربوط به آماده سازی چربی برای تزریق است. طبیعتا نمی توان چربی که دارای ناخالصی می باشد، به لب تزریق نمود. نیاز است ناخالصی ها که شامل خون و مایعات است، از آن گرفته شود. برای اینکار از دستگاه سانترفیوژ استفاده می شود. چربی های جمع آوری شده در این دستگاه قرار داده می شود. سرعت بالای دستگاه باعث پاکسازی و خالص نمودن چربی ها می گردد. به این ترتیب سلول های چربی خالص بدست آمده آماده تزریق می گردد.

تزریق چربی به لب

بعد از اینکه چربی آماده شد، مرحله بعد تزریق چربی به لب می باشد. در این مرحله ابتدا لب را با مواد بی حسی، بی حس نموده و قسمت هایی را که نیاز است برجسته و حجیم شود، مشخص می نمایند. چربی به وسیله سوزن های باریکی در زیر پوست و محل های مشخص شده تزریق می شود. میزان تزریق بستگی به میزان برجستگی مورد انتظار بیمار و صلاحدید پزشک دارد.

 مزایای تزریق چربی به لب

در کنار سایر روش های برجسته نمودن لب، تزریق چربی دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله مهم ترین مزایا این روش ، استفاده از چربی خود بدن فرد برای تزریق به لب است. چون چربی از بافت های بدن تهیه و استخراج می شود، زنده بوده و در صورت تزرق به لب یا هر یک از قسمت های بدن، به سرعت با آن قسمت همبند می شود. بدن فرد در این حالت هیچگونه واکنش آلرژیک نشان نخواهد داد. مزیت بعدی این است که در این روش هر میزان چربی که نیاز باشد، می توان استخراج کرد و محدودیتی وجود ندارد. همچنین این روش طبیعی تر از روش های دیگر است. زیرا در صورت لمس، هیچگونه ماده خارجی احساس نمی شود. ماندگاری این روش بیش از سه سال است و به همین دلیل می توان گفت این روش مناسب و مفید فایده ای برای برجسته نمودن لب با چربی است.

تزریق چربی به لب 15321210065565

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی برای لب

در این قسمت می خواهیم مراقبت های لازم برای قبل و بعد از تزریق چربی به لب را توضیح دهیم. با رعایت این موارد هم نتیجه دلخواه بدست خواهد آمد و هم عوارض بعد از درمان کاهش پیدا خواهد کرد. قبل از هر نوع روش زیبایی نیاز است پزشک از سلامت عمومی بیمار آگاه شود. به همین دلیل معمولا آزمایشاتی تجویز می شود تا اطمینان لازم حاصل شود. نیاز است دو هفته قبل و بعد از تزریق از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات پرهیز نمایید. همچنین لازم است از مصرف مشروبات الکلی نیز به شدت پرهیز شود. این مواد می تواند باعث افزایش کبودی در محل تزریق می شود. محل تزریق را به هیچ عنوان نباید مالش داد ، زیرا باعث حرکت چربی به قسمت های دیگر می شود. از قرار گرفتن در محیط های گرم یا حمام گرم خودداری نمایید. زیرا ممکن است چربی جذب شود. بهتر است از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز اجتناب کنید. مصرف داروهای انعقاد خون مانند آسپرین و … را به مدت دو هفته قبل و بعد از تزریق متوقف کنید. از انجام فعالیت های سنگین ورزشی که باعث آمدن فشار به محل تزریق و افزایش گردش خون می شود پرهیز نمایید. افزایش گردش خون می تواند میزان کبودی را در محل تزریق افزایش دهد. برای ضدعفونی نمودن محل تزریق از محلول پراکسید هیدوژن می توانید استفاده کنید.

کلام آخر

تزریق چربی برای لب یکی از ایمن ترین و طبیعی ترین روش ها برای حجم دادن و برجسته نمودن لب می باشد. برجسته کردن لب با چربی با استفاده از چربی خود بدن فرد انجام شده و کمترین عوارض را به دنبال دارد. همچنین برای کسب بهترین نتیجه بهتر است به بهترین پزشک برای تزریق چربی مراجعه نمایید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)یکی از راه های برجسته کردن لب، تزریق چربی به لب است. امروزه داشتن لب های حجیم و برجسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. روش های مختلفی نیز برای این منظور وجود دارند اعم از تزریق چربی، تزریق ژل و …. ولی طبیعی ترین حالت تزریق چربی به لب می باشد. زیرا این چربی از چربی های بدن خود بیمار برداشت شده و جایگزین حجم از دست رفته لب می گردد. بنابراین احتمال واکنش بدن به آن کمتر است. در عین حال که این روش یک راه برای برجسته کردن لب با چربی است، می تواند در کاهش چین و چروک اطراف لب و دهان نیز تاثیر بگذارد. بخصوص چروک های ریز بالای لب که با این اضافه نمودن حجم لب برطرف می گردد. علل مختلفی باعث نازک شدن لب و از دست رفتن حجم بدن می گردد. یکی از این علل افزایش سن است.

تزریق چربی به لب 685895623054545کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی به لب

افرادی که مشخصات و شرایط پایین را داشته باشند، می توانند کاندید مناسبی برای تزریق چربی به لب باشند:

  • افرادی که به علت افزایش سن، برجستگی و حجم لب خود را از دست داده اند.
  • افرادی که لب های نامتقارن دارند.
  • افرادی که به علت باریک بودن لب دچار چین و چروک های ریز در اطراف لب خود شده اند.
  • افرادی که در سلامت عمومی قرار دارند و درگیر بیماری خاصی نمی باشند.
  • افراد غیر سیگاری

آشنایی با نحوه تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب با هدف افزایش برجستگی و زیبایی لب ها، در سه مرحله قابل انجام است که در این قسمت به بررسی تک تک این مراحل می پردازیم:

استخراج چربی از بدن

همانطور که گفتیم چربی مورد نیاز برای تزریق، از بدن خود بیمار استخراج می شود. معمولا این چربی را از قسمت هایی از بدن که در برابر آب شدن و جذب مقاومت زیادی دارند، استخراج می کنند. این نواحی می تواند چربی های شکم، پهلو و یا باسن باشند. برای برداشت چربی نیاز است از سوزن های بسیار باریکی استفاده شود. در این مرحله باید نهایت دقت صورت گیرد تا به بافت چربی ها آسیبی نرسد. اینکه چه مقدار چربی برداشت شود بستگی به نظر پزشک و میزانی دارد که مورد نیاز است. معمولا برای لب، چون قسمت کوچکی از بدن را شامل می شود، چربی کمتری نیز مورد نیاز است.

آماده نمودن چربی

مرحله دوم مربوط به آماده سازی چربی برای تزریق است. طبیعتا نمی توان چربی که دارای ناخالصی می باشد، به لب تزریق نمود. نیاز است ناخالصی ها که شامل خون و مایعات است، از آن گرفته شود. برای اینکار از دستگاه سانترفیوژ استفاده می شود. چربی های جمع آوری شده در این دستگاه قرار داده می شود. سرعت بالای دستگاه باعث پاکسازی و خالص نمودن چربی ها می گردد. به این ترتیب سلول های چربی خالص بدست آمده آماده تزریق می گردد.

تزریق چربی به لب

بعد از اینکه چربی آماده شد، مرحله بعد تزریق چربی به لب می باشد. در این مرحله ابتدا لب را با مواد بی حسی، بی حس نموده و قسمت هایی را که نیاز است برجسته و حجیم شود، مشخص می نمایند. چربی به وسیله سوزن های باریکی در زیر پوست و محل های مشخص شده تزریق می شود. میزان تزریق بستگی به میزان برجستگی مورد انتظار بیمار و صلاحدید پزشک دارد.

 مزایای تزریق چربی به لب

در کنار سایر روش های برجسته نمودن لب، تزریق چربی دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله مهم ترین مزایا این روش ، استفاده از چربی خود بدن فرد برای تزریق به لب است. چون چربی از بافت های بدن تهیه و استخراج می شود، زنده بوده و در صورت تزرق به لب یا هر یک از قسمت های بدن، به سرعت با آن قسمت همبند می شود. بدن فرد در این حالت هیچگونه واکنش آلرژیک نشان نخواهد داد. مزیت بعدی این است که در این روش هر میزان چربی که نیاز باشد، می توان استخراج کرد و محدودیتی وجود ندارد. همچنین این روش طبیعی تر از روش های دیگر است. زیرا در صورت لمس، هیچگونه ماده خارجی احساس نمی شود. ماندگاری این روش بیش از سه سال است و به همین دلیل می توان گفت این روش مناسب و مفید فایده ای برای برجسته نمودن لب با چربی است.

تزریق چربی به لب 15321210065565

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی برای لب

در این قسمت می خواهیم مراقبت های لازم برای قبل و بعد از تزریق چربی به لب را توضیح دهیم. با رعایت این موارد هم نتیجه دلخواه بدست خواهد آمد و هم عوارض بعد از درمان کاهش پیدا خواهد کرد. قبل از هر نوع روش زیبایی نیاز است پزشک از سلامت عمومی بیمار آگاه شود. به همین دلیل معمولا آزمایشاتی تجویز می شود تا اطمینان لازم حاصل شود. نیاز است دو هفته قبل و بعد از تزریق از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات پرهیز نمایید. همچنین لازم است از مصرف مشروبات الکلی نیز به شدت پرهیز شود. این مواد می تواند باعث افزایش کبودی در محل تزریق می شود. محل تزریق را به هیچ عنوان نباید مالش داد ، زیرا باعث حرکت چربی به قسمت های دیگر می شود. از قرار گرفتن در محیط های گرم یا حمام گرم خودداری نمایید. زیرا ممکن است چربی جذب شود. بهتر است از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز اجتناب کنید. مصرف داروهای انعقاد خون مانند آسپرین و … را به مدت دو هفته قبل و بعد از تزریق متوقف کنید. از انجام فعالیت های سنگین ورزشی که باعث آمدن فشار به محل تزریق و افزایش گردش خون می شود پرهیز نمایید. افزایش گردش خون می تواند میزان کبودی را در محل تزریق افزایش دهد. برای ضدعفونی نمودن محل تزریق از محلول پراکسید هیدوژن می توانید استفاده کنید.

کلام آخر

تزریق چربی برای لب یکی از ایمن ترین و طبیعی ترین روش ها برای حجم دادن و برجسته نمودن لب می باشد. برجسته کردن لب با چربی با استفاده از چربی خود بدن فرد انجام شده و کمترین عوارض را به دنبال دارد. همچنین برای کسب بهترین نتیجه بهتر است به بهترین پزشک برای تزریق چربی مراجعه نمایید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)یکی از راه های برجسته کردن لب، تزریق چربی به لب است. امروزه داشتن لب های حجیم و برجسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. روش های مختلفی نیز برای این منظور وجود دارند اعم از تزریق چربی، تزریق ژل و …. ولی طبیعی ترین حالت تزریق چربی به لب می باشد. زیرا این چربی از چربی های بدن خود بیمار برداشت شده و جایگزین حجم از دست رفته لب می گردد. بنابراین احتمال واکنش بدن به آن کمتر است. در عین حال که این روش یک راه برای برجسته کردن لب با چربی است، می تواند در کاهش چین و چروک اطراف لب و دهان نیز تاثیر بگذارد. بخصوص چروک های ریز بالای لب که با این اضافه نمودن حجم لب برطرف می گردد. علل مختلفی باعث نازک شدن لب و از دست رفتن حجم بدن می گردد. یکی از این علل افزایش سن است.

تزریق چربی به لب 685895623054545کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی به لب

افرادی که مشخصات و شرایط پایین را داشته باشند، می توانند کاندید مناسبی برای تزریق چربی به لب باشند:

  • افرادی که به علت افزایش سن، برجستگی و حجم لب خود را از دست داده اند.
  • افرادی که لب های نامتقارن دارند.
  • افرادی که به علت باریک بودن لب دچار چین و چروک های ریز در اطراف لب خود شده اند.
  • افرادی که در سلامت عمومی قرار دارند و درگیر بیماری خاصی نمی باشند.
  • افراد غیر سیگاری

آشنایی با نحوه تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب با هدف افزایش برجستگی و زیبایی لب ها، در سه مرحله قابل انجام است که در این قسمت به بررسی تک تک این مراحل می پردازیم:

استخراج چربی از بدن

همانطور که گفتیم چربی مورد نیاز برای تزریق، از بدن خود بیمار استخراج می شود. معمولا این چربی را از قسمت هایی از بدن که در برابر آب شدن و جذب مقاومت زیادی دارند، استخراج می کنند. این نواحی می تواند چربی های شکم، پهلو و یا باسن باشند. برای برداشت چربی نیاز است از سوزن های بسیار باریکی استفاده شود. در این مرحله باید نهایت دقت صورت گیرد تا به بافت چربی ها آسیبی نرسد. اینکه چه مقدار چربی برداشت شود بستگی به نظر پزشک و میزانی دارد که مورد نیاز است. معمولا برای لب، چون قسمت کوچکی از بدن را شامل می شود، چربی کمتری نیز مورد نیاز است.

آماده نمودن چربی

مرحله دوم مربوط به آماده سازی چربی برای تزریق است. طبیعتا نمی توان چربی که دارای ناخالصی می باشد، به لب تزریق نمود. نیاز است ناخالصی ها که شامل خون و مایعات است، از آن گرفته شود. برای اینکار از دستگاه سانترفیوژ استفاده می شود. چربی های جمع آوری شده در این دستگاه قرار داده می شود. سرعت بالای دستگاه باعث پاکسازی و خالص نمودن چربی ها می گردد. به این ترتیب سلول های چربی خالص بدست آمده آماده تزریق می گردد.

تزریق چربی به لب

بعد از اینکه چربی آماده شد، مرحله بعد تزریق چربی به لب می باشد. در این مرحله ابتدا لب را با مواد بی حسی، بی حس نموده و قسمت هایی را که نیاز است برجسته و حجیم شود، مشخص می نمایند. چربی به وسیله سوزن های باریکی در زیر پوست و محل های مشخص شده تزریق می شود. میزان تزریق بستگی به میزان برجستگی مورد انتظار بیمار و صلاحدید پزشک دارد.

 مزایای تزریق چربی به لب

در کنار سایر روش های برجسته نمودن لب، تزریق چربی دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله مهم ترین مزایا این روش ، استفاده از چربی خود بدن فرد برای تزریق به لب است. چون چربی از بافت های بدن تهیه و استخراج می شود، زنده بوده و در صورت تزرق به لب یا هر یک از قسمت های بدن، به سرعت با آن قسمت همبند می شود. بدن فرد در این حالت هیچگونه واکنش آلرژیک نشان نخواهد داد. مزیت بعدی این است که در این روش هر میزان چربی که نیاز باشد، می توان استخراج کرد و محدودیتی وجود ندارد. همچنین این روش طبیعی تر از روش های دیگر است. زیرا در صورت لمس، هیچگونه ماده خارجی احساس نمی شود. ماندگاری این روش بیش از سه سال است و به همین دلیل می توان گفت این روش مناسب و مفید فایده ای برای برجسته نمودن لب با چربی است.

تزریق چربی به لب 15321210065565

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی برای لب

در این قسمت می خواهیم مراقبت های لازم برای قبل و بعد از تزریق چربی به لب را توضیح دهیم. با رعایت این موارد هم نتیجه دلخواه بدست خواهد آمد و هم عوارض بعد از درمان کاهش پیدا خواهد کرد. قبل از هر نوع روش زیبایی نیاز است پزشک از سلامت عمومی بیمار آگاه شود. به همین دلیل معمولا آزمایشاتی تجویز می شود تا اطمینان لازم حاصل شود. نیاز است دو هفته قبل و بعد از تزریق از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات پرهیز نمایید. همچنین لازم است از مصرف مشروبات الکلی نیز به شدت پرهیز شود. این مواد می تواند باعث افزایش کبودی در محل تزریق می شود. محل تزریق را به هیچ عنوان نباید مالش داد ، زیرا باعث حرکت چربی به قسمت های دیگر می شود. از قرار گرفتن در محیط های گرم یا حمام گرم خودداری نمایید. زیرا ممکن است چربی جذب شود. بهتر است از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز اجتناب کنید. مصرف داروهای انعقاد خون مانند آسپرین و … را به مدت دو هفته قبل و بعد از تزریق متوقف کنید. از انجام فعالیت های سنگین ورزشی که باعث آمدن فشار به محل تزریق و افزایش گردش خون می شود پرهیز نمایید. افزایش گردش خون می تواند میزان کبودی را در محل تزریق افزایش دهد. برای ضدعفونی نمودن محل تزریق از محلول پراکسید هیدوژن می توانید استفاده کنید.

کلام آخر

تزریق چربی برای لب یکی از ایمن ترین و طبیعی ترین روش ها برای حجم دادن و برجسته نمودن لب می باشد. برجسته کردن لب با چربی با استفاده از چربی خود بدن فرد انجام شده و کمترین عوارض را به دنبال دارد. همچنین برای کسب بهترین نتیجه بهتر است به بهترین پزشک برای تزریق چربی مراجعه نمایید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)یکی از راه های برجسته کردن لب، تزریق چربی به لب است. امروزه داشتن لب های حجیم و برجسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. روش های مختلفی نیز برای این منظور وجود دارند اعم از تزریق چربی، تزریق ژل و …. ولی طبیعی ترین حالت تزریق چربی به لب می باشد. زیرا این چربی از چربی های بدن خود بیمار برداشت شده و جایگزین حجم از دست رفته لب می گردد. بنابراین احتمال واکنش بدن به آن کمتر است. در عین حال که این روش یک راه برای برجسته کردن لب با چربی است، می تواند در کاهش چین و چروک اطراف لب و دهان نیز تاثیر بگذارد. بخصوص چروک های ریز بالای لب که با این اضافه نمودن حجم لب برطرف می گردد. علل مختلفی باعث نازک شدن لب و از دست رفتن حجم بدن می گردد. یکی از این علل افزایش سن است.

تزریق چربی به لب 685895623054545کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی به لب

افرادی که مشخصات و شرایط پایین را داشته باشند، می توانند کاندید مناسبی برای تزریق چربی به لب باشند:

  • افرادی که به علت افزایش سن، برجستگی و حجم لب خود را از دست داده اند.
  • افرادی که لب های نامتقارن دارند.
  • افرادی که به علت باریک بودن لب دچار چین و چروک های ریز در اطراف لب خود شده اند.
  • افرادی که در سلامت عمومی قرار دارند و درگیر بیماری خاصی نمی باشند.
  • افراد غیر سیگاری

آشنایی با نحوه تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب با هدف افزایش برجستگی و زیبایی لب ها، در سه مرحله قابل انجام است که در این قسمت به بررسی تک تک این مراحل می پردازیم:

استخراج چربی از بدن

همانطور که گفتیم چربی مورد نیاز برای تزریق، از بدن خود بیمار استخراج می شود. معمولا این چربی را از قسمت هایی از بدن که در برابر آب شدن و جذب مقاومت زیادی دارند، استخراج می کنند. این نواحی می تواند چربی های شکم، پهلو و یا باسن باشند. برای برداشت چربی نیاز است از سوزن های بسیار باریکی استفاده شود. در این مرحله باید نهایت دقت صورت گیرد تا به بافت چربی ها آسیبی نرسد. اینکه چه مقدار چربی برداشت شود بستگی به نظر پزشک و میزانی دارد که مورد نیاز است. معمولا برای لب، چون قسمت کوچکی از بدن را شامل می شود، چربی کمتری نیز مورد نیاز است.

آماده نمودن چربی

مرحله دوم مربوط به آماده سازی چربی برای تزریق است. طبیعتا نمی توان چربی که دارای ناخالصی می باشد، به لب تزریق نمود. نیاز است ناخالصی ها که شامل خون و مایعات است، از آن گرفته شود. برای اینکار از دستگاه سانترفیوژ استفاده می شود. چربی های جمع آوری شده در این دستگاه قرار داده می شود. سرعت بالای دستگاه باعث پاکسازی و خالص نمودن چربی ها می گردد. به این ترتیب سلول های چربی خالص بدست آمده آماده تزریق می گردد.

تزریق چربی به لب

بعد از اینکه چربی آماده شد، مرحله بعد تزریق چربی به لب می باشد. در این مرحله ابتدا لب را با مواد بی حسی، بی حس نموده و قسمت هایی را که نیاز است برجسته و حجیم شود، مشخص می نمایند. چربی به وسیله سوزن های باریکی در زیر پوست و محل های مشخص شده تزریق می شود. میزان تزریق بستگی به میزان برجستگی مورد انتظار بیمار و صلاحدید پزشک دارد.

 مزایای تزریق چربی به لب

در کنار سایر روش های برجسته نمودن لب، تزریق چربی دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله مهم ترین مزایا این روش ، استفاده از چربی خود بدن فرد برای تزریق به لب است. چون چربی از بافت های بدن تهیه و استخراج می شود، زنده بوده و در صورت تزرق به لب یا هر یک از قسمت های بدن، به سرعت با آن قسمت همبند می شود. بدن فرد در این حالت هیچگونه واکنش آلرژیک نشان نخواهد داد. مزیت بعدی این است که در این روش هر میزان چربی که نیاز باشد، می توان استخراج کرد و محدودیتی وجود ندارد. همچنین این روش طبیعی تر از روش های دیگر است. زیرا در صورت لمس، هیچگونه ماده خارجی احساس نمی شود. ماندگاری این روش بیش از سه سال است و به همین دلیل می توان گفت این روش مناسب و مفید فایده ای برای برجسته نمودن لب با چربی است.

تزریق چربی به لب 15321210065565

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی برای لب

در این قسمت می خواهیم مراقبت های لازم برای قبل و بعد از تزریق چربی به لب را توضیح دهیم. با رعایت این موارد هم نتیجه دلخواه بدست خواهد آمد و هم عوارض بعد از درمان کاهش پیدا خواهد کرد. قبل از هر نوع روش زیبایی نیاز است پزشک از سلامت عمومی بیمار آگاه شود. به همین دلیل معمولا آزمایشاتی تجویز می شود تا اطمینان لازم حاصل شود. نیاز است دو هفته قبل و بعد از تزریق از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات پرهیز نمایید. همچنین لازم است از مصرف مشروبات الکلی نیز به شدت پرهیز شود. این مواد می تواند باعث افزایش کبودی در محل تزریق می شود. محل تزریق را به هیچ عنوان نباید مالش داد ، زیرا باعث حرکت چربی به قسمت های دیگر می شود. از قرار گرفتن در محیط های گرم یا حمام گرم خودداری نمایید. زیرا ممکن است چربی جذب شود. بهتر است از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز اجتناب کنید. مصرف داروهای انعقاد خون مانند آسپرین و … را به مدت دو هفته قبل و بعد از تزریق متوقف کنید. از انجام فعالیت های سنگین ورزشی که باعث آمدن فشار به محل تزریق و افزایش گردش خون می شود پرهیز نمایید. افزایش گردش خون می تواند میزان کبودی را در محل تزریق افزایش دهد. برای ضدعفونی نمودن محل تزریق از محلول پراکسید هیدوژن می توانید استفاده کنید.

کلام آخر

تزریق چربی برای لب یکی از ایمن ترین و طبیعی ترین روش ها برای حجم دادن و برجسته نمودن لب می باشد. برجسته کردن لب با چربی با استفاده از چربی خود بدن فرد انجام شده و کمترین عوارض را به دنبال دارد. همچنین برای کسب بهترین نتیجه بهتر است به بهترین پزشک برای تزریق چربی مراجعه نمایید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)یکی از راه های برجسته کردن لب، تزریق چربی به لب است. امروزه داشتن لب های حجیم و برجسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. روش های مختلفی نیز برای این منظور وجود دارند اعم از تزریق چربی، تزریق ژل و …. ولی طبیعی ترین حالت تزریق چربی به لب می باشد. زیرا این چربی از چربی های بدن خود بیمار برداشت شده و جایگزین حجم از دست رفته لب می گردد. بنابراین احتمال واکنش بدن به آن کمتر است. در عین حال که این روش یک راه برای برجسته کردن لب با چربی است، می تواند در کاهش چین و چروک اطراف لب و دهان نیز تاثیر بگذارد. بخصوص چروک های ریز بالای لب که با این اضافه نمودن حجم لب برطرف می گردد. علل مختلفی باعث نازک شدن لب و از دست رفتن حجم بدن می گردد. یکی از این علل افزایش سن است.

تزریق چربی به لب 685895623054545کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی به لب

افرادی که مشخصات و شرایط پایین را داشته باشند، می توانند کاندید مناسبی برای تزریق چربی به لب باشند:

  • افرادی که به علت افزایش سن، برجستگی و حجم لب خود را از دست داده اند.
  • افرادی که لب های نامتقارن دارند.
  • افرادی که به علت باریک بودن لب دچار چین و چروک های ریز در اطراف لب خود شده اند.
  • افرادی که در سلامت عمومی قرار دارند و درگیر بیماری خاصی نمی باشند.
  • افراد غیر سیگاری

آشنایی با نحوه تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب با هدف افزایش برجستگی و زیبایی لب ها، در سه مرحله قابل انجام است که در این قسمت به بررسی تک تک این مراحل می پردازیم:

استخراج چربی از بدن

همانطور که گفتیم چربی مورد نیاز برای تزریق، از بدن خود بیمار استخراج می شود. معمولا این چربی را از قسمت هایی از بدن که در برابر آب شدن و جذب مقاومت زیادی دارند، استخراج می کنند. این نواحی می تواند چربی های شکم، پهلو و یا باسن باشند. برای برداشت چربی نیاز است از سوزن های بسیار باریکی استفاده شود. در این مرحله باید نهایت دقت صورت گیرد تا به بافت چربی ها آسیبی نرسد. اینکه چه مقدار چربی برداشت شود بستگی به نظر پزشک و میزانی دارد که مورد نیاز است. معمولا برای لب، چون قسمت کوچکی از بدن را شامل می شود، چربی کمتری نیز مورد نیاز است.

آماده نمودن چربی

مرحله دوم مربوط به آماده سازی چربی برای تزریق است. طبیعتا نمی توان چربی که دارای ناخالصی می باشد، به لب تزریق نمود. نیاز است ناخالصی ها که شامل خون و مایعات است، از آن گرفته شود. برای اینکار از دستگاه سانترفیوژ استفاده می شود. چربی های جمع آوری شده در این دستگاه قرار داده می شود. سرعت بالای دستگاه باعث پاکسازی و خالص نمودن چربی ها می گردد. به این ترتیب سلول های چربی خالص بدست آمده آماده تزریق می گردد.

تزریق چربی به لب

بعد از اینکه چربی آماده شد، مرحله بعد تزریق چربی به لب می باشد. در این مرحله ابتدا لب را با مواد بی حسی، بی حس نموده و قسمت هایی را که نیاز است برجسته و حجیم شود، مشخص می نمایند. چربی به وسیله سوزن های باریکی در زیر پوست و محل های مشخص شده تزریق می شود. میزان تزریق بستگی به میزان برجستگی مورد انتظار بیمار و صلاحدید پزشک دارد.

 مزایای تزریق چربی به لب

در کنار سایر روش های برجسته نمودن لب، تزریق چربی دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله مهم ترین مزایا این روش ، استفاده از چربی خود بدن فرد برای تزریق به لب است. چون چربی از بافت های بدن تهیه و استخراج می شود، زنده بوده و در صورت تزرق به لب یا هر یک از قسمت های بدن، به سرعت با آن قسمت همبند می شود. بدن فرد در این حالت هیچگونه واکنش آلرژیک نشان نخواهد داد. مزیت بعدی این است که در این روش هر میزان چربی که نیاز باشد، می توان استخراج کرد و محدودیتی وجود ندارد. همچنین این روش طبیعی تر از روش های دیگر است. زیرا در صورت لمس، هیچگونه ماده خارجی احساس نمی شود. ماندگاری این روش بیش از سه سال است و به همین دلیل می توان گفت این روش مناسب و مفید فایده ای برای برجسته نمودن لب با چربی است.

تزریق چربی به لب 15321210065565

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی برای لب

در این قسمت می خواهیم مراقبت های لازم برای قبل و بعد از تزریق چربی به لب را توضیح دهیم. با رعایت این موارد هم نتیجه دلخواه بدست خواهد آمد و هم عوارض بعد از درمان کاهش پیدا خواهد کرد. قبل از هر نوع روش زیبایی نیاز است پزشک از سلامت عمومی بیمار آگاه شود. به همین دلیل معمولا آزمایشاتی تجویز می شود تا اطمینان لازم حاصل شود. نیاز است دو هفته قبل و بعد از تزریق از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات پرهیز نمایید. همچنین لازم است از مصرف مشروبات الکلی نیز به شدت پرهیز شود. این مواد می تواند باعث افزایش کبودی در محل تزریق می شود. محل تزریق را به هیچ عنوان نباید مالش داد ، زیرا باعث حرکت چربی به قسمت های دیگر می شود. از قرار گرفتن در محیط های گرم یا حمام گرم خودداری نمایید. زیرا ممکن است چربی جذب شود. بهتر است از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز اجتناب کنید. مصرف داروهای انعقاد خون مانند آسپرین و … را به مدت دو هفته قبل و بعد از تزریق متوقف کنید. از انجام فعالیت های سنگین ورزشی که باعث آمدن فشار به محل تزریق و افزایش گردش خون می شود پرهیز نمایید. افزایش گردش خون می تواند میزان کبودی را در محل تزریق افزایش دهد. برای ضدعفونی نمودن محل تزریق از محلول پراکسید هیدوژن می توانید استفاده کنید.

کلام آخر

تزریق چربی برای لب یکی از ایمن ترین و طبیعی ترین روش ها برای حجم دادن و برجسته نمودن لب می باشد. برجسته کردن لب با چربی با استفاده از چربی خود بدن فرد انجام شده و کمترین عوارض را به دنبال دارد. همچنین برای کسب بهترین نتیجه بهتر است به بهترین پزشک برای تزریق چربی مراجعه نمایید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)یکی از راه های برجسته کردن لب، تزریق چربی به لب است. امروزه داشتن لب های حجیم و برجسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. روش های مختلفی نیز برای این منظور وجود دارند اعم از تزریق چربی، تزریق ژل و …. ولی طبیعی ترین حالت تزریق چربی به لب می باشد. زیرا این چربی از چربی های بدن خود بیمار برداشت شده و جایگزین حجم از دست رفته لب می گردد. بنابراین احتمال واکنش بدن به آن کمتر است. در عین حال که این روش یک راه برای برجسته کردن لب با چربی است، می تواند در کاهش چین و چروک اطراف لب و دهان نیز تاثیر بگذارد. بخصوص چروک های ریز بالای لب که با این اضافه نمودن حجم لب برطرف می گردد. علل مختلفی باعث نازک شدن لب و از دست رفتن حجم بدن می گردد. یکی از این علل افزایش سن است.

تزریق چربی به لب 685895623054545کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی به لب

افرادی که مشخصات و شرایط پایین را داشته باشند، می توانند کاندید مناسبی برای تزریق چربی به لب باشند:

  • افرادی که به علت افزایش سن، برجستگی و حجم لب خود را از دست داده اند.
  • افرادی که لب های نامتقارن دارند.
  • افرادی که به علت باریک بودن لب دچار چین و چروک های ریز در اطراف لب خود شده اند.
  • افرادی که در سلامت عمومی قرار دارند و درگیر بیماری خاصی نمی باشند.
  • افراد غیر سیگاری

آشنایی با نحوه تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب با هدف افزایش برجستگی و زیبایی لب ها، در سه مرحله قابل انجام است که در این قسمت به بررسی تک تک این مراحل می پردازیم:

استخراج چربی از بدن

همانطور که گفتیم چربی مورد نیاز برای تزریق، از بدن خود بیمار استخراج می شود. معمولا این چربی را از قسمت هایی از بدن که در برابر آب شدن و جذب مقاومت زیادی دارند، استخراج می کنند. این نواحی می تواند چربی های شکم، پهلو و یا باسن باشند. برای برداشت چربی نیاز است از سوزن های بسیار باریکی استفاده شود. در این مرحله باید نهایت دقت صورت گیرد تا به بافت چربی ها آسیبی نرسد. اینکه چه مقدار چربی برداشت شود بستگی به نظر پزشک و میزانی دارد که مورد نیاز است. معمولا برای لب، چون قسمت کوچکی از بدن را شامل می شود، چربی کمتری نیز مورد نیاز است.

آماده نمودن چربی

مرحله دوم مربوط به آماده سازی چربی برای تزریق است. طبیعتا نمی توان چربی که دارای ناخالصی می باشد، به لب تزریق نمود. نیاز است ناخالصی ها که شامل خون و مایعات است، از آن گرفته شود. برای اینکار از دستگاه سانترفیوژ استفاده می شود. چربی های جمع آوری شده در این دستگاه قرار داده می شود. سرعت بالای دستگاه باعث پاکسازی و خالص نمودن چربی ها می گردد. به این ترتیب سلول های چربی خالص بدست آمده آماده تزریق می گردد.

تزریق چربی به لب

بعد از اینکه چربی آماده شد، مرحله بعد تزریق چربی به لب می باشد. در این مرحله ابتدا لب را با مواد بی حسی، بی حس نموده و قسمت هایی را که نیاز است برجسته و حجیم شود، مشخص می نمایند. چربی به وسیله سوزن های باریکی در زیر پوست و محل های مشخص شده تزریق می شود. میزان تزریق بستگی به میزان برجستگی مورد انتظار بیمار و صلاحدید پزشک دارد.

 مزایای تزریق چربی به لب

در کنار سایر روش های برجسته نمودن لب، تزریق چربی دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله مهم ترین مزایا این روش ، استفاده از چربی خود بدن فرد برای تزریق به لب است. چون چربی از بافت های بدن تهیه و استخراج می شود، زنده بوده و در صورت تزرق به لب یا هر یک از قسمت های بدن، به سرعت با آن قسمت همبند می شود. بدن فرد در این حالت هیچگونه واکنش آلرژیک نشان نخواهد داد. مزیت بعدی این است که در این روش هر میزان چربی که نیاز باشد، می توان استخراج کرد و محدودیتی وجود ندارد. همچنین این روش طبیعی تر از روش های دیگر است. زیرا در صورت لمس، هیچگونه ماده خارجی احساس نمی شود. ماندگاری این روش بیش از سه سال است و به همین دلیل می توان گفت این روش مناسب و مفید فایده ای برای برجسته نمودن لب با چربی است.

تزریق چربی به لب 15321210065565

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی برای لب

در این قسمت می خواهیم مراقبت های لازم برای قبل و بعد از تزریق چربی به لب را توضیح دهیم. با رعایت این موارد هم نتیجه دلخواه بدست خواهد آمد و هم عوارض بعد از درمان کاهش پیدا خواهد کرد. قبل از هر نوع روش زیبایی نیاز است پزشک از سلامت عمومی بیمار آگاه شود. به همین دلیل معمولا آزمایشاتی تجویز می شود تا اطمینان لازم حاصل شود. نیاز است دو هفته قبل و بعد از تزریق از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات پرهیز نمایید. همچنین لازم است از مصرف مشروبات الکلی نیز به شدت پرهیز شود. این مواد می تواند باعث افزایش کبودی در محل تزریق می شود. محل تزریق را به هیچ عنوان نباید مالش داد ، زیرا باعث حرکت چربی به قسمت های دیگر می شود. از قرار گرفتن در محیط های گرم یا حمام گرم خودداری نمایید. زیرا ممکن است چربی جذب شود. بهتر است از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز اجتناب کنید. مصرف داروهای انعقاد خون مانند آسپرین و … را به مدت دو هفته قبل و بعد از تزریق متوقف کنید. از انجام فعالیت های سنگین ورزشی که باعث آمدن فشار به محل تزریق و افزایش گردش خون می شود پرهیز نمایید. افزایش گردش خون می تواند میزان کبودی را در محل تزریق افزایش دهد. برای ضدعفونی نمودن محل تزریق از محلول پراکسید هیدوژن می توانید استفاده کنید.

کلام آخر

تزریق چربی برای لب یکی از ایمن ترین و طبیعی ترین روش ها برای حجم دادن و برجسته نمودن لب می باشد. برجسته کردن لب با چربی با استفاده از چربی خود بدن فرد انجام شده و کمترین عوارض را به دنبال دارد. همچنین برای کسب بهترین نتیجه بهتر است به بهترین پزشک برای تزریق چربی مراجعه نمایید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)یکی از راه های برجسته کردن لب، تزریق چربی به لب است. امروزه داشتن لب های حجیم و برجسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. روش های مختلفی نیز برای این منظور وجود دارند اعم از تزریق چربی، تزریق ژل و …. ولی طبیعی ترین حالت تزریق چربی به لب می باشد. زیرا این چربی از چربی های بدن خود بیمار برداشت شده و جایگزین حجم از دست رفته لب می گردد. بنابراین احتمال واکنش بدن به آن کمتر است. در عین حال که این روش یک راه برای برجسته کردن لب با چربی است، می تواند در کاهش چین و چروک اطراف لب و دهان نیز تاثیر بگذارد. بخصوص چروک های ریز بالای لب که با این اضافه نمودن حجم لب برطرف می گردد. علل مختلفی باعث نازک شدن لب و از دست رفتن حجم بدن می گردد. یکی از این علل افزایش سن است.

تزریق چربی به لب 685895623054545کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی به لب

افرادی که مشخصات و شرایط پایین را داشته باشند، می توانند کاندید مناسبی برای تزریق چربی به لب باشند:

  • افرادی که به علت افزایش سن، برجستگی و حجم لب خود را از دست داده اند.
  • افرادی که لب های نامتقارن دارند.
  • افرادی که به علت باریک بودن لب دچار چین و چروک های ریز در اطراف لب خود شده اند.
  • افرادی که در سلامت عمومی قرار دارند و درگیر بیماری خاصی نمی باشند.
  • افراد غیر سیگاری

آشنایی با نحوه تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب با هدف افزایش برجستگی و زیبایی لب ها، در سه مرحله قابل انجام است که در این قسمت به بررسی تک تک این مراحل می پردازیم:

استخراج چربی از بدن

همانطور که گفتیم چربی مورد نیاز برای تزریق، از بدن خود بیمار استخراج می شود. معمولا این چربی را از قسمت هایی از بدن که در برابر آب شدن و جذب مقاومت زیادی دارند، استخراج می کنند. این نواحی می تواند چربی های شکم، پهلو و یا باسن باشند. برای برداشت چربی نیاز است از سوزن های بسیار باریکی استفاده شود. در این مرحله باید نهایت دقت صورت گیرد تا به بافت چربی ها آسیبی نرسد. اینکه چه مقدار چربی برداشت شود بستگی به نظر پزشک و میزانی دارد که مورد نیاز است. معمولا برای لب، چون قسمت کوچکی از بدن را شامل می شود، چربی کمتری نیز مورد نیاز است.

آماده نمودن چربی

مرحله دوم مربوط به آماده سازی چربی برای تزریق است. طبیعتا نمی توان چربی که دارای ناخالصی می باشد، به لب تزریق نمود. نیاز است ناخالصی ها که شامل خون و مایعات است، از آن گرفته شود. برای اینکار از دستگاه سانترفیوژ استفاده می شود. چربی های جمع آوری شده در این دستگاه قرار داده می شود. سرعت بالای دستگاه باعث پاکسازی و خالص نمودن چربی ها می گردد. به این ترتیب سلول های چربی خالص بدست آمده آماده تزریق می گردد.

تزریق چربی به لب

بعد از اینکه چربی آماده شد، مرحله بعد تزریق چربی به لب می باشد. در این مرحله ابتدا لب را با مواد بی حسی، بی حس نموده و قسمت هایی را که نیاز است برجسته و حجیم شود، مشخص می نمایند. چربی به وسیله سوزن های باریکی در زیر پوست و محل های مشخص شده تزریق می شود. میزان تزریق بستگی به میزان برجستگی مورد انتظار بیمار و صلاحدید پزشک دارد.

 مزایای تزریق چربی به لب

در کنار سایر روش های برجسته نمودن لب، تزریق چربی دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله مهم ترین مزایا این روش ، استفاده از چربی خود بدن فرد برای تزریق به لب است. چون چربی از بافت های بدن تهیه و استخراج می شود، زنده بوده و در صورت تزرق به لب یا هر یک از قسمت های بدن، به سرعت با آن قسمت همبند می شود. بدن فرد در این حالت هیچگونه واکنش آلرژیک نشان نخواهد داد. مزیت بعدی این است که در این روش هر میزان چربی که نیاز باشد، می توان استخراج کرد و محدودیتی وجود ندارد. همچنین این روش طبیعی تر از روش های دیگر است. زیرا در صورت لمس، هیچگونه ماده خارجی احساس نمی شود. ماندگاری این روش بیش از سه سال است و به همین دلیل می توان گفت این روش مناسب و مفید فایده ای برای برجسته نمودن لب با چربی است.

تزریق چربی به لب 15321210065565

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی برای لب

در این قسمت می خواهیم مراقبت های لازم برای قبل و بعد از تزریق چربی به لب را توضیح دهیم. با رعایت این موارد هم نتیجه دلخواه بدست خواهد آمد و هم عوارض بعد از درمان کاهش پیدا خواهد کرد. قبل از هر نوع روش زیبایی نیاز است پزشک از سلامت عمومی بیمار آگاه شود. به همین دلیل معمولا آزمایشاتی تجویز می شود تا اطمینان لازم حاصل شود. نیاز است دو هفته قبل و بعد از تزریق از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات پرهیز نمایید. همچنین لازم است از مصرف مشروبات الکلی نیز به شدت پرهیز شود. این مواد می تواند باعث افزایش کبودی در محل تزریق می شود. محل تزریق را به هیچ عنوان نباید مالش داد ، زیرا باعث حرکت چربی به قسمت های دیگر می شود. از قرار گرفتن در محیط های گرم یا حمام گرم خودداری نمایید. زیرا ممکن است چربی جذب شود. بهتر است از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز اجتناب کنید. مصرف داروهای انعقاد خون مانند آسپرین و … را به مدت دو هفته قبل و بعد از تزریق متوقف کنید. از انجام فعالیت های سنگین ورزشی که باعث آمدن فشار به محل تزریق و افزایش گردش خون می شود پرهیز نمایید. افزایش گردش خون می تواند میزان کبودی را در محل تزریق افزایش دهد. برای ضدعفونی نمودن محل تزریق از محلول پراکسید هیدوژن می توانید استفاده کنید.

کلام آخر

تزریق چربی برای لب یکی از ایمن ترین و طبیعی ترین روش ها برای حجم دادن و برجسته نمودن لب می باشد. برجسته کردن لب با چربی با استفاده از چربی خود بدن فرد انجام شده و کمترین عوارض را به دنبال دارد. همچنین برای کسب بهترین نتیجه بهتر است به بهترین پزشک برای تزریق چربی مراجعه نمایید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)یکی از راه های برجسته کردن لب، تزریق چربی به لب است. امروزه داشتن لب های حجیم و برجسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. روش های مختلفی نیز برای این منظور وجود دارند اعم از تزریق چربی، تزریق ژل و …. ولی طبیعی ترین حالت تزریق چربی به لب می باشد. زیرا این چربی از چربی های بدن خود بیمار برداشت شده و جایگزین حجم از دست رفته لب می گردد. بنابراین احتمال واکنش بدن به آن کمتر است. در عین حال که این روش یک راه برای برجسته کردن لب با چربی است، می تواند در کاهش چین و چروک اطراف لب و دهان نیز تاثیر بگذارد. بخصوص چروک های ریز بالای لب که با این اضافه نمودن حجم لب برطرف می گردد. علل مختلفی باعث نازک شدن لب و از دست رفتن حجم بدن می گردد. یکی از این علل افزایش سن است.

تزریق چربی به لب 685895623054545کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی به لب

افرادی که مشخصات و شرایط پایین را داشته باشند، می توانند کاندید مناسبی برای تزریق چربی به لب باشند:

  • افرادی که به علت افزایش سن، برجستگی و حجم لب خود را از دست داده اند.
  • افرادی که لب های نامتقارن دارند.
  • افرادی که به علت باریک بودن لب دچار چین و چروک های ریز در اطراف لب خود شده اند.
  • افرادی که در سلامت عمومی قرار دارند و درگیر بیماری خاصی نمی باشند.
  • افراد غیر سیگاری

آشنایی با نحوه تزریق چربی به لب

تزریق چربی به لب با هدف افزایش برجستگی و زیبایی لب ها، در سه مرحله قابل انجام است که در این قسمت به بررسی تک تک این مراحل می پردازیم:

استخراج چربی از بدن

همانطور که گفتیم چربی مورد نیاز برای تزریق، از بدن خود بیمار استخراج می شود. معمولا این چربی را از قسمت هایی از بدن که در برابر آب شدن و جذب مقاومت زیادی دارند، استخراج می کنند. این نواحی می تواند چربی های شکم، پهلو و یا باسن باشند. برای برداشت چربی نیاز است از سوزن های بسیار باریکی استفاده شود. در این مرحله باید نهایت دقت صورت گیرد تا به بافت چربی ها آسیبی نرسد. اینکه چه مقدار چربی برداشت شود بستگی به نظر پزشک و میزانی دارد که مورد نیاز است. معمولا برای لب، چون قسمت کوچکی از بدن را شامل می شود، چربی کمتری نیز مورد نیاز است.

آماده نمودن چربی

مرحله دوم مربوط به آماده سازی چربی برای تزریق است. طبیعتا نمی توان چربی که دارای ناخالصی می باشد، به لب تزریق نمود. نیاز است ناخالصی ها که شامل خون و مایعات است، از آن گرفته شود. برای اینکار از دستگاه سانترفیوژ استفاده می شود. چربی های جمع آوری شده در این دستگاه قرار داده می شود. سرعت بالای دستگاه باعث پاکسازی و خالص نمودن چربی ها می گردد. به این ترتیب سلول های چربی خالص بدست آمده آماده تزریق می گردد.

تزریق چربی به لب

بعد از اینکه چربی آماده شد، مرحله بعد تزریق چربی به لب می باشد. در این مرحله ابتدا لب را با مواد بی حسی، بی حس نموده و قسمت هایی را که نیاز است برجسته و حجیم شود، مشخص می نمایند. چربی به وسیله سوزن های باریکی در زیر پوست و محل های مشخص شده تزریق می شود. میزان تزریق بستگی به میزان برجستگی مورد انتظار بیمار و صلاحدید پزشک دارد.

 مزایای تزریق چربی به لب

در کنار سایر روش های برجسته نمودن لب، تزریق چربی دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله مهم ترین مزایا این روش ، استفاده از چربی خود بدن فرد برای تزریق به لب است. چون چربی از بافت های بدن تهیه و استخراج می شود، زنده بوده و در صورت تزرق به لب یا هر یک از قسمت های بدن، به سرعت با آن قسمت همبند می شود. بدن فرد در این حالت هیچگونه واکنش آلرژیک نشان نخواهد داد. مزیت بعدی این است که در این روش هر میزان چربی که نیاز باشد، می توان استخراج کرد و محدودیتی وجود ندارد. همچنین این روش طبیعی تر از روش های دیگر است. زیرا در صورت لمس، هیچگونه ماده خارجی احساس نمی شود. ماندگاری این روش بیش از سه سال است و به همین دلیل می توان گفت این روش مناسب و مفید فایده ای برای برجسته نمودن لب با چربی است.

تزریق چربی به لب 15321210065565

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی برای لب

در این قسمت می خواهیم مراقبت های لازم برای قبل و بعد از تزریق چربی به لب را توضیح دهیم. با رعایت این موارد هم نتیجه دلخواه بدست خواهد آمد و هم عوارض بعد از درمان کاهش پیدا خواهد کرد. قبل از هر نوع روش زیبایی نیاز است پزشک از سلامت عمومی بیمار آگاه شود. به همین دلیل معمولا آزمایشاتی تجویز می شود تا اطمینان لازم حاصل شود. نیاز است دو هفته قبل و بعد از تزریق از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات پرهیز نمایید. همچنین لازم است از مصرف مشروبات الکلی نیز به شدت پرهیز شود. این مواد می تواند باعث افزایش کبودی در محل تزریق می شود. محل تزریق را به هیچ عنوان نباید مالش داد ، زیرا باعث حرکت چربی به قسمت های دیگر می شود. از قرار گرفتن در محیط های گرم یا حمام گرم خودداری نمایید. زیرا ممکن است چربی جذب شود. بهتر است از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز اجتناب کنید. مصرف داروهای انعقاد خون مانند آسپرین و … را به مدت دو هفته قبل و بعد از تزریق متوقف کنید. از انجام فعالیت های سنگین ورزشی که باعث آمدن فشار به محل تزریق و افزایش گردش خون می شود پرهیز نمایید. افزایش گردش خون می تواند میزان کبودی را در محل تزریق افزایش دهد. برای ضدعفونی نمودن محل تزریق از محلول پراکسید هیدوژن می توانید استفاده کنید.

کلام آخر

تزریق چربی برای لب یکی از ایمن ترین و طبیعی ترین روش ها برای حجم دادن و برجسته نمودن لب می باشد. برجسته کردن لب با چربی با استفاده از چربی خود بدن فرد انجام شده و کمترین عوارض را به دنبال دارد. همچنین برای کسب بهترین نتیجه بهتر است به بهترین پزشک برای تزریق چربی مراجعه نمایید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 7 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو یک روش برای از بین بردن چین و چروک های ابرو است. با اینکار عضلات زیرین پوست غیر فعال شده و همین موضوع می تواند به مرور زمان باعث صاف شدن ابرو و از بین رفتن چین و چروک شود. این فرآیند باعث می شود عضلات بین ابروها و خطوط افقی پیشانی آرام گرفته و در نهایت ابروها به سمت بالا کشیده می شوند. اگر تمایل دارید که قسمت های انتهایی ابروها نیز به سمت بالا کشیده شوند، می توانید از تزریق های اضافی استفاده کرده و عضلات این قسمت را نیز بالا بکشید. نکته مهم در این خصوص میزان موفقیت مورد انتظار است. سن،  میزان عضلات پیشانی حامی عضلات آرام کننده و عمق مشکل و چروک می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد. این روش غیر تهاجمی بوده و بدون جراحی می توان لیفت ابرو را انجام داد.

تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو 231210000کاندیداهای مناسب برای لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

اولین و مهم ترین اقدام، انتخاب بهترین پزشک در این حوزه می باشد. بایستی قبل از هر کاری با پزشک خود مشورت نمایید تا ببینید می توانید کاندید مناسبی برای این روش باشید یا خیر. بوتاکس برای همه افرادی که دچار چین و چروک و نیز خطوط اخم متوسط به بالا می باشند، گزینه مناسبی است. ولی نیاز است پزشک در جریان پرونده پزشکی بیمار قرار گیرد. در صورتی که فرد باردار باشد و یا در دوران شیردهی قرار دارد، این تزریق برای او مناسب نمی باشد ماده توکسین که در بوتاکس استفاده می شود، باعث آسیب به جنین و نوزاد خواهد شد.. بنابراین پزشک را در جریان آخرین وضعیت خود قرار دهید. همچنین سن نیز در این نوع درمان باید لحاظ شود. افراد زیر 18 سال جهت تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو مناسب نمی باشند.

نحوه تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو

ابتدا باید توضیح دهیم بوتاکس نوعی سم بوتولینوم بوده که می تواند مانع انتقال سیگنال از پایانه های عصبی به عضلات محل تزریق گردد. به این ترتیب انقباض عضلات انجام نشده و به مرور زمان ، پوست صاف و شاداب می شود. برای تزریق بوتاکس از بیمار می خواهد تا حرکات صورت مانند اخم کردن و نیز حالت تعجب برای تشخیص اینکه در کدام نقاط باید تزریق شود، انجام دهد.

این چروک ها در بالای پیشانی، بین ابروها و ناحیه بالای ابروها قابل مشاهده می باشد. بعد از اینکه نقاط مورد نظر مشخص شدند، دوز مورد نیاز با استفاده از سوزن های باریک و نازکی به زیر پوست پیشانی تزریق می شود. دوز مورد نیاز و زاویه ای که تزریق می شود، در نتیجه می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. این درمان بین 20 تا 30 دقیقه ممکن است به طول انجامد. می توانید برای جلوگیری از احساس درد، قبل از تزریق از مواد بی حس کننده استفاده کرده و  در ناحیه مورد نظر بی حسی موضعی داشته باشید. هرچند این روش دردناک نبوده و تنها احساسی که خواهید کرد در زمان وارد کردن سوزن است که قابل تحمل می باشد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس یا هر نوع جراحی های زیبایی می تواند نتیجه مستقیمی در فرآیند درمان داشته باشد. بعد از تزریق بوتاکس لازم است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • از استحمام کردن با آب گرم جدا بپرهیزید. آب داغ و گرم می تواند مواد بوتاکس را به قسمت های دیگر صورت برده و از آنجایی که این ناحیه به چشم که عضو حساسی است ، نزدیک می باشد ممکن است خطرآفرین باشد.
  • از لمس کردن و ماساژ دادن محل تزریق اجتناب کنید. اینکار نیز می تواند مواد را در قسمت های دیگر پخش نموده و نتیجه عمل ، قابل قبول نخواهد بود.
  • بعد از تزریق بوتاکس نیاز است برای ترمیم محل به پزشک مراجعه نمایید. در این صورت قسمت هایی که رضایت ندارید می توان اصلاح نمود.
  • از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز نمایید. زیرا احتمال کبودی را بالا می برد.
  • از انجام فعالیت های سنگین ورزشی نیز باید دوری کنید. حداقل در چند روز اول بعد از درمان، فعالیت های سبک و روزمره خود را انجام دهید. تعرق در ناحیه پیشانی می تواند باعث از بین رفتن نتیجه درمان شود.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شدت پرهیز نمایید. در صورت اجبار، استفاده از ضد آفتاب و نیز کلاه نباید فراموش شود.
  • از انجام سایر عمل های زیبایی مانند میکرودرم یا سایر لایه برداری های شیمیایی بپرهیزید.
تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو 65456266230عوارض بعد از تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو به خودی خود خطری برای بیمار نخواهد داشت. عوارض بعد از تزریق این ماده نیز بسیار خفیف بوده  و به ندرت اتفاق می افتد. تنها مشکلی که ممکن است پیش آید، در خصوص حرکت مواد به قسمت های دیگر صورت است. در صورتی که مراقبت های بعد از تزریق را جدی بگیرید، احتمال وقوع این پیشامد نیز وجود ندارد. اگر این موارد برایتان پیش آمد، نیاز است سریعا به پزشک اطلاع دهید:

  • اختلال در بینایی
  • حساسیت های شدید مانند تورم و تنگی نفس
  • ضعف عضلانی در ناحیه چشم

همانطور که گفته شد احتمال وقوع این عوارض بسیار ناچیز می باشد. یکی از مواردی که باید دقت شود، انتخاب پزشک می باشد. در صورتی که به پزشک متبحر و متخصص در این حوزه مراجعه نمایید، با کمترین عوارض به بهترین نتیجه ممکن خواهید رسید.

هزینه تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

هزینه تزریق بوتاکس به قسمت های مختلف صورت به عواملی مانند مساحت ناحیه ای که باید تزریق انجام شود، میزان و دوز داروی مصرفی و نیز نوع دارویی که مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد. معمولا ناحیه پیشانی وسعت بیشتری نسبت به سایر قسمت های صورت دارد. بنابراین نیاز به دوز بیشتری بوده و به همین دلیل ممکن است هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. این تزریق هم در بین ابروها و هم در بالای پیشانی انجام خواهد گرفت.

کلام آخر

تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو یکی از روش های معمول برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک و خطوط روی پیشانی است. با این تزریق می توان خطوط اخم و خطوط افقی پیشانی را از بین برد. با فلج کردن عضلات این ناحیه به مرور زمان چهره باز تر و شاداب تر می شود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 8 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

یکی از مسایلی که باید در جراحی شکاف لب و کام مورد توجه قرار گیرد، مراقبت بعد از جراحی شکاف لب و کام می باشد. شکاف کام و لب از جمله ناهنجاری هایی است که به صورت مادرزادی بیمار را درگیر نموده است. این مشکل زمانی پیش می آید که در بارداری و زمانی که باید لب و کام تشکیل شود، این روند با اشکال مواجه شده و به صورت کامل شکل نمی گیرد. این نقیصه باعث می شود که کودک از همان ابتدای تولد در خوردن، صحبت کردن و … دچار مشکل شود. بنابراین بهتر است هر چه سریع تر جراحی های لازم برار رفع آن انجام شود. یکی از موارد مهم پس از جراحی مراقبت بعد از جراحی شکاف لب و کام می باشد که در صورتی که در سنین پایین انجام شود، بیشتر وظیفه والدین کودک می باشد که در نتیجه جراحی تاثیر زیادی دارد.

مراقبت بعد از جراحی شکاف لب و کام 210387896

آشنایی با مراقبت های بعد از جراحی لب و کام در نوزادان

همانطور که گفته شد چون این جراحی روی کودکان و نوزادان انجام می شود، مراقبت های بعد از آن مربوط به والدین می باشد. بنابراین نیاز است با اهم این مراقبت ها آشنا شوید:

لزوم خارج کردن ترشحات

برای اینکه مسیر هوایی بیمار باز شود و مشکلی از لحاظ تنفسی پیش نیاد، باید به صورت متناوب، راه های هوایی را ساکشن نمایید تا ترشحات بینی و دهان خارج شود. با این کار راه هوایی باز خواهد ماند. می توانید برای سهولت در تنفس، محیط را مرطوب نگهداشته و از دستگاه بخور استفاده کنید. چون تنفس از راه دهان انجام می شود، می تواند باعث خشک شدن لب های بیمار شود. پس دقت کنید لب ها را همیشه چرب نگهدارید تا دچار ترک خوردگی نشود. این مشکل می تواند باعث احساس درد و گریه نوزاد شود. به هیچ عنوان اجازه ندهید که نوزاد یا کودک گریه کند، زیرا باعث آمدن فشار به ناحیه جراحی شده و عوارض بدی را به دنبال خواهد داشت.

کنترل محل جراحی

باید به صورت مرتب محل جراحی را کنترل نمایید تا خونریزی نکرده باشد. برای جلوگیری از حرکت کودک و کنترل آن، بهتر است کودک را به صورت طاقباز بخوابانید. وسیله ای که ممکن است به طرف دهان خود ببرد را از نوزاد بگیرید. ممکن است این وسایل را به سمت دهان خود برده و باعث خونریزی بخیه ها شود. اسباب بازی های کودک را نیز دور نگهدارید، چون ممکن است به سمت دهان خود ببرد. اسباب بازی های تیز و سفت بسیار خطرناک است.

نحوه خواب

باید مراقب باشید تا کودک به روی صورت خود نخوابد. زیرا فشاری که به صورت وارد می شود باعث خونریزی و درد در ناحیه جراحی می شود. می توانید کودک را به صورت طاقباز یا به پهلو بخوابانید. مراقب باشید که ملافه یا لباس به صورت نوزاد گیر نکند.

استفاده از مسکن

پزشک برای جلوگیری از احساس درد و بی قراری در کودک، مسکن ها یا آرام بخش های مجاز تجویز می نماید. به صورت مرتب داروها را برای کودک استفاده نمایید.

مراقبت بعد از جراحی شکاف لب و کام 03235214879نحوه تغذیه

پس از اینکه کودک کاملا هوشیار شد، تغذیه با مایعات صاف شده و رقیق شده شروع می شود. می توانید از شیر مادر یا شیر خشک نیز استفاده نمایید. تنها نکته ای که باید رعایت شود این است که تغذیه باید در حالت نشسته صورت گیرد. باید تمام تلاش خود را بکنید تا به خط بخیه کودک اسیبی وارد نشود. می توانید از قطره چکان یا سرنگ برای وارد کردم مواد غذایی و شیر استفاده نمایید. باید آن را در گوشه دهان قرار داده و به تدریج و به آرامی این مواد را وارد دهان کودک نمایید. بعد از یک ماه می توانید کودک را با غذاهای بسیار نرم تغذیه نمایید. باید مراقبت نمایید که غذاها به هیچ عنوان نیاز به جویدن نداشته باشد. زیرا باعث فشار به ناحبه جراحی و خط بخیه می شود. باید کودک را تقویت نمایید تا وزن از دست داده شده برگردد. بعد از هر بار تغذیه لازم است خط بخیه را با دقت تمیز نموده و اجازه ندهید مواد غذایی یا شیر در آن باقی بماند. زیرا ممکن است باعث عفونت شده و مشکلات و عوارضی را به همراه داشته باشد.

می توانید از محلول نرمال سالین نیز استفاده کرده و هم دهان و هم محل جراحی را بوسیله پنبه یا گاز استریل نرم پاک کنید. سپس محل بخیه را با پماد انتی بیوتیک چرب نمایید تا از التهاب و عفونت جلوگیری شود. مراقبت از بخیه ها یکی از مهم ترین مراحل درمان به شمار می رود که باید با دقت و حوصله انجام شود. بعد از گذشت دو هفته بخیه ها کشیده می شود. بهبودی کامل و نتیجه درمان بعد از گذشت یک تا دو ماه پس از جراحی خواهد بود.

آشنایی با مراقبت های بعد از جراحی لب و کام در کودکان

مراقبت ها در کودکان نیز مانند نوزادان بوده و در برخی موارد مشترک می باشند. البته کودکان ممکن است خود نیز مراقبت های لازم را انجام دهند و در این راه به والدین کمک نمایند. در هر صورت باید به کودک اموزش ها و آمادگی های لازم داده شود تا در صورت جراحی دچار استرس و نگرانی نشوند. در خصوص تغذیه کودکان بایستی دقت شود از خوردن مواد غذایی سفت مانند آب نبات، چیپس ، مواد غذایی سوخاری و … خودداری شود. زیرا این مواد باعث آسیب رسیدن به کام می شود.

نیاز است مسواک زدن نیز به کودک آموزش داده شود، زیرا احتمال پوسیدگی و فساد دندان ها در این جراحی زیاد بوده و می تواند عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. پس بهتر است کودک را نحوه صحیح مسواک زدن آشنا نموده و سعی کنید به صورت مرتب اینکار را انجام دهید. در خصوص تکلم کودکان، بهتر است با واژه های ساده تر شروع نمایید. به مرور سعی کنید عملکرد کام را توسعه بخشیده و تمرینات لازم را با کودک انجام دهید. می توانید برای اینکار از روش های گفتار درمانی استفاده کنید. باید تلاش کند به مرور کودک را وادار به استفاده از کام برای ادای کلمات نمایید. این مورد را نادیده نگیرید. زیرا مشکلات تکلمی باعث می شود به مرور زمان اعتماد به نفس کودک کاسته شده و از نظر اجتماعی و روابط دچار مشکل گردد.

کلام آخر

مراقبت بعد از جراحی شکاف لب و کام بیشتر بر عهدهوالدین می باشد. چون این جراحی معمولا در نوزادی و در کودکان با سنین پایین تر انجام می شود، آشنایی والدین با این مراقبت ها می تواند باعث کسب نتیجه لازم شده و این نقیصه مادرزادی را تا حدود بسیار زیادی برطرف نماید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 8 یکشنبه 30 آذر 1399 نظرات (0)

جراحی افتادگی پلک یکی از روش های زیباسازی بوده که تاثیر بسیار زیادی در چهره افراد خواهد داشت. ولی افرادی که این روش را انجام می دهند می خواهند بدانند که ماندگاری جراحی افتادگی پلک چه میزان است؟ آیا این روش نیز نیاز به تمدید چند ماهه دارد یا اینکه دائمی می باشد؟ ما در این مقاله می خواهیم در خصوص میزان ماندگاری جراحی افتادگی پلک، نحوه انجام این روش، افرادی که کاندید مناسبی برای آن هستند، مراقبت هایی که نیاز است انجام شود تا ماندگاری جراحی افتادگی پلک به حداکثر مدت زمان خود برسد و … مطالبی را توضیح خواهیم داد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید جراحی افتادگی پلک را انجام دهید، می تواندی با مطالعه این مقاله به پاسخ همه پرسش های خود برسید.

ماندگاری جراحی افتادگی پلک چه میزان است 4168544200

هدف از انجام جراحی افتادگی پلک و میزان ماندگاری آن

بلفارپلاستی فوقانی یا جراحی افتادگی پلک می تواند در بهبودی انحنای طبیعی چشم بیمار، نازک کردن خط پلک بالایی و برطرف نمودن برآمدگی ها و پف کردگی هایی که در اثر تجمع چربی ایجاد شده است، کاربرد زیادی خواهد داشت. در این روش کمک می شود به صورت طبیعی ، پف کردگی و افتادگی پلک بالا برطرف شده و ظاهر زیبایی را به چشم بدهد. افتادگی پلک می تواند غیر از نازیبایی، باعث کم شدن محدوده طبیعی دید افراد نیز بشود. محدودیت هایی را در مطالعه و فعالیت های روزمره مانند رانندگی و … ایجاد می کند.  این مشکل ممکن است به صورت ژنتیکی در افراد وجود داشته باشد. البته علت بیشتر موارد افزایش سن فرد و تجمع چربی در بالای چشم است که باعث افتادگی پلک بالایی می شود. بنابراین در این روش نیاز است این چربی های اضافی از روی پلک برطرف شده و برداشته شود. تا بیمار به راحتی بتواند میدان دید وسیع تری داشته باشد. همچنین علائم افزایش سن نیز از چهره فرد زدوده گردد. خوشبختانه باید گفت این روش یک روش ماندگار و دائمی می باشد. به همین دلیل استقبال زیادی از این تکنیک شده و طرفداران زیادی نیز دارد. هر چند برای انجام آن نیاز به جراحی داشته و یک روش تهاجمی به شمار می رود، ولی اینکه بیمار تا چند سال آینده می تواند غیر از چهره زیبا و جوان، در انجام فعالیت های خود مشکلی نداشته باشد، ارزش این جراحی و عوارض محدود آن را خواهد داشت. نکته مهم مراقبت از افتادگی پلک می باشد و نیاز است مراقبت های قبل و بعد از بلفاروپلاستی به صورت منظم و دقیق انجام شود تا طول عمر جراحی افتادگی پلک به بیشترین حد و در نهایت تا پایان عمر فرد افزایش یابد.

 

کاندیداهای مناسب برای جراحی افتادگی پلک

یکی از سوالاتی که برایافراد پیش می آید این است که آیا کاندید مناسبی برای جراحی افتاگی پلک هستند یا خیر؟ می توانند این افراد نیز با این مشکل ، بلفاروپلاستی را انجام دهند؟ در این قسمت می خواهیم این مورد را بیشتر بررسی نموده و پاسخ این افراد نیز داده شود.یکی از نکات مهم،  وضعیت سلامتی جسمانی بیمار است که باید در شرایط سالمی قرار داشته باشد. زیرا این جراحی در مواردی نیاز به بیهوشی دارد و بیمار باید شرایط بیهوش شدن را داشته باشد.  نکته دیگر این است که فرد نباید بیماری هایی مانند کم کاری تیروئید یا گریوز داشته باشند، در صورت این جراحی باید بررسی های بیشتر پزشکی روی این افراد انجام شود. نکته دیگر این است که بیمار نباید دچار سندرم چشم خشک یا ناکافی بودن چشم باشد. برای افرادی که دچار نارسایی های قلبی یا آب سیاه چشم هستند، این جراحی انجام نمی شود.

اقدامات قبل از جراحی افتادگی پلک

مهم ترین و ابتدایی ترین کاری که بیمار باید انجام دهد، انتخاب بهترین جراح افتادگی پلک می باشد. اهمیت این موضوع بسیار زیاد است، دلیل اول آن این است که چشم چون یک بافت بسیار نازک و ظریف دارد، هر گونه جراحی در این ناحیه نیز باید به دقت و ظرافت کامل انجام گیرد. نکته دوم این است که با این انتخاب عوارض بعد از جراحی به شدت کاسته می شود . بیمار به سرعت می تواند دوره بهبود را پشت سر بگذارد. برای انجام این جراحی در مرحله اول که مشاوره و معاینه است، تمامی پارامترها بررسی خواهد شد. در صورتی که فرد کاندید این جراحی شناخته شد، نیاز است آزمایشاتی را قبل از جراحی انجام دهد. باید مصرف دخانیات و مشوربات الکلی را از دو هفته قبل از جراحی متوقف نماید. داروهایی که در حال مصرف می باشد، باید با صلاحدید پزشک ادامه یا متوقف نماید. بعد از جراحی و در روز جراحی نیاز است همراهی داشته باشید، چون ممکن است به دلیل پانسمان و نیز جراحی که انجام شده، قادر به انجام امور روزمره خود نباشید. با انجام این اقدامات می توان گفت فرد اماده انجام جراحی افتادگی پلک خواهد بود و تا پایان عمر از مزایای آن بهره خواهد گرفت.

ماندگاری جراحی افتادگی پلک چه میزان است 46540030020010نحوه انجام جراحی افتادگی پلک

این جراحی بنا به عمق مشکل و پیچیدگی آن می تواند از یک تا سه ساعت زمان نیاز داشته باشد. برای انجام این جراحی ابتدا فرد بیهوش می شود. سپس خط برشی در انتهای خطوط طبیعی و چین و چروک های پلک ایجاد می شود. جراح با استفاده از ابزار مخصوص عضلات، چین و چروک ها و پوست اضافی را جدا نموده و برش می زند. بنابراین زیر پوست خالی می شود. سپس به وسیله بخیه های کوچک و ظریف و در مواردی با نوارهای جراحی، محل برش داده شده بخیه زده می شود. این بخیه ها بسیار ظریف هستند و قابل مشاهده نخواهند بود. دقت و ظرافت کار جراح در این زمینه می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. زیرا این قسمت از صورت نقش مهمی در زیبایی چهره افراد دارد.

اقدامات بعد از جراحی پلک بالا

برای نتیجه گیری بهتر باید مراقبت های بعد از جراحی را نیز جدی بگیرید. این مراقبت ها نقش مهمی در ماندگاری جراحی افتادگی پلک بالا خواهد داشت. از اهم این مراقبت ها می توان به این موارد اشاره نمود:

  • جلوگیری از عفونت محل زخم و استریل مداوم آن
  • بالا تر نگهداشتن سر نسبت به بدن در زمان استراحت
  • استفاده از داروهای تجویزی مانند مسکن و آنتی بیوتیک برای جلوگیری از درد و عفونت و نیز پمادها ی تجویزی
  • جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب
  • عدم انجام فعالیت های ورزشی و رفتن به سونا و استخر
  • استفاده از عینک بجای لنزهای تماسی
  • عدم اعمال فشار به ناحیه جراحی و مالش دادن آن قسمت

کلام آخر

جراحی افتادگی پلک بالا یا بلفاروپلاستی فوقانی یکی از روش های ماندگار و دائمی برای برطرف نمودن چربی ها و پوست اضافی بالای چشم است. در این روش به صورت سرپایی، این ناحیه مورد جراحی قرار گرفته و پوست اضافی و چربی های تجمع یافته در آن، خارج می شود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 7 یکشنبه 30 آذر 1399 نظرات (0)

مشکلاتی مانند لک صورت، افتادگی پوست، غبغب و خطوط روی صورت را می توان با استفاده از تکنیک لیفت صورت با نخ می توان برطرف نمود. این مشکلات از عوارض بالا رفتن سن و گذشت عمر است. لیفت صورت با نخ یک روش ایمن و کم تهاجم برای از بین بردن عیوب روی صورت و جوانسازی پوست است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. لیفت صورت با استفاده از نخ سیلوئت یکی از بهترین روش ها برای این کار است. با این تکینیک هیچ رد زخم یا اسکار روی صورت باقی نمی ماند و در تمامی نواحی صورت  مانند ابروها، خط فک، گونه ها و قسمت میانی صورت و گردن قابل انجام است. در این مقاله می خواهیم به صورت کامل این روش را توضیح داده و در خصوص مزایای این روش، سن مناسب برای انجام این تکنیک، نحوه انجام لیفت صورت با نخ و … توضیحات مفصلی داده شود.

لیفت صورت با نخ 1231535145320نحوه انجام لیفت صورت با نخ

با افزایش سن و بالا رفتن طول عمر فرد، پوست حالت کشسانی و استحکام خود را از دست می دهد و به علت تاثیر نیروی جاذبه زمین به سمت پایین کشیده می شود. علت این امر کاهش کلاژن و الاستین که پروتئین های مهم و حیاتی پوست هستند، می باشد. این پروتئین ها به مرور زمان شروع به تجزیه شدن نموده و تحلیل می روند. بنابراین پوست حالت کشیدگی خود را از دست داده و شروع به شل شدن و بروز چین و چروک و خطوطی در قسمت های مختلف آن می شود. برخی افراد در صدد کاهش اثرات افزایش سن و بروز آثار پیری بر روی پوست خود هستند. در کنار روش هایی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل ، گونه گذاری و … می توان گفت لیفت صورت با نخ یکی دیگر از روش های کاربردی برای این رفع این مشکل می باشد.

برای انجام این کار ابتدا پزشک با استفاده از مواد بی حسی، ناحیه های موردنظر صورت یا گردن را بی حس می نماید تا بیمار دردی را حس نکند. سپس نواحی خاصی که نیاز به لیفتینگ دارند، مشخص شده و سوراخ های بسیار ریزی در این مناطق ایجاد می شود. نخ لیفت بوسیله سوزن های باریک و کوچکی وارد بافت زیرین پوست شده و مانند قلاب به بافت پوست گیر می کند. وقتی که نخ لیفت در جای خود قرار گرفت، پزشک به آرامی بافت پوست را به جهتی که باید کشیده شود، فشار می دهد. با این کار پوست به سمت مورد نظر کشیده می شود و نتیجه مورد نظر به دست می آید.  این روش در مدت 30 دقیقه قابل انجام است و طول عمری بین 12 تا 18 ماه را خواهد داشت. بعد از لیفتینگ نیازی به استراحت نخواهید داشت و می توانید به امور روزمره خود بپردازید.

کاندیداهای مناسب برای لیفت صورت با نخ

چین و چروک و افتادگی پوست می تواند در نتیجه فشارهای و استرس های عصبی، سبک نوین زندگی، شیوه تغذیه و نوع آن، عواملی مانند مصرف الکل و سیگار، عوامل وراثتی و … ایجاد شود. در زندگی مدرن امروزه این مسایل جزو زندگی افراد شده است و در کنار هم یا به تنهایی می تواند جذابیت و شفافیت پوست افراد را از بین ببرد. یکی از روش ها برای بازگرداندن زیبایی و جوانی به پوست ، لیفت صورت با نخ می باشد که همانطور که گفته شد نیازی به جراحی نداشته و برای بسیاری از افراد قبال انجام می باشد. در این قسمت می خواهیم کاندیداهای مناسب برای این روش را معرفی کنیم:

  • افرادی که چین و چروک های عمیق در صورت خود دارند. معمولا این چین و چروک ها از قسمت بینی تا گوشه دهان ادامه پیدا می کنند.
  • افرادی که دارای پوست شل و آویزان هستند.
  • افرادی که در ناحیه گردن و غبغب دارای چین و چروک های زیادی هستند.

لیفت صورت با نخ 56845425900

سن مناسب برای انجام جراحی کشیدن صورت با نخ

با گذشت سن و عموما در میانسالی و سنین بین 30 تا 50 سالگی زمانی است که فرد احساس می کند نیاز دارد تا کمی به پوست خود برسد. معمولا در سنین پایین تر کمتر به این مشکل دچار یا می پردازند. یکی از روش های زیبایی پوست صورت را می توان جراحی کشیدن پوست صورت با نخ نام برد. حتی برای افراد با سنین بالاتر نیز این روش می تواند ایمن و کم تهاجم باشد. و توصیه می شود بجای جراحی های سنگین از این روش استفاده نمایند. زیرا عوارض این روش بسیار محدود بوده و نیازی به مراقبت های خاصی نیز ندارد.

مراقبت های لازم قبل از لیفت صورت با نخ

مهم ترین و اصلی ترین اقدام انتخاب پزشک حرفه ای و متخصص در این حوزه می باشد. اینکه پزشک به صورت تخصصی و با مهارت این اقدام را انجام دهد ، می تواند بهترین نتیجه را با کمترین عوارض به دنبال داشته باشد. در جلسه معاینه تمامی سوالات و نیز توقعات خود را از پزشک پرسیده و اطلاعات لازم را بگیرید. نیاز است پزشک در جریان پرونده پزشکی و داروهایی که مصرف می نمایید قرار گیرد. ممکن است داروهایی را تعدیل یا قطع نمایید. داروهایی مانند ایبوپروفن، آسپرین و سایر داروهای انعقاد کننده خون باید قطع شود ، زیرا باعث افزایش کبودی و تورم در پوست صورت می شود. بهتر است نوع تغذیه نیز از پزشک سوال شود. مصرف دخانیات و نیکوتین نیز باید قطع شود. دخانیات علی الخصوص سیگار می توان روند بهبودی را به تعویق بیاندازد. هر چند این روش نیازی به استراحت بعد از آن ندارد، ولی مراقبت های بعد و قبل از جراحی می تواند در کاهش عوارض و سرعت بهبود تاثیر زیادی داشته باشد.

مراقبت های بعد از جراحی کشیدن پوست صورت با نخ

همانطور که توضیح داده شد، می توانید بعد از 24 ساعت به فعالیت های روزمره خود بپردازید.استفاده از کمپرس های یخ یا گرم به صورت مستقیم بر روی صورت نباید قرار داده شود. زیرا بافت زیر پوست را تحت تاثیر قرار خواهد داد. تمیرینات سنگین ورزشی و هر نوع حرکتی که باعث شود گردش خون زیاد شود، انجام ندهید و سه هفته به تعویق بیاندازید. همچنان باید مصرف دخانیات را محدود نمایید ، زیرا خون رسانی به بافت های صورت را کاهش می دهد.

کلام آخر

لیفت صورت با نخ یکی از روش های نوین برای بازگرداندن جوانی و شادابی به پوست صورت و گردن می باشد. این روش بسیار ایمن بوده و برای بیشتر افراد کاربرد دارد. عوارض این درمان محدود است و نیاز به مراقبت خاصی نیز نداشته و می توانید در عرض یک روز به فعالیت های روزمره خود بپردازید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 10 دوشنبه 24 آذر 1399 نظرات (0)

یکی از جراحی هایی که در ناحیه گوش انجام می شود، عمل کوچک کردن گوش می باشد. جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی کاربردهای زیادی دارد و از جمله کاربردهای آن کوچک نمودن گوش های برجسته و بزرگ است. با این طریق می توان سایز و حالت گوش ها را اصلاح نمود. برخی از افراد به صورت مادرزادی و ژنتتیکی با این عارضه به دنیا می آیند ولی برای برخی افراد نیز ممکن است گوش در اثر سانحه یا تصادف حالت برجستگی یا عدم تقارن را پیدا نماید. در هر صورت و به هردلیلی که این مشکل ایجاد شده باشد، با اتوپلاستی می توان آن را حل نمود. در برخی موارد نیز یکی از گوش ها بزرگ تر است یا تقارن در دو طرف صورت و ناحیه گوش وجود ندارد. در این حالت نیز عمل کوچک کردن گوش می توان سایز و تقارن آن را اصلاح نماید.

 

عمل کوچک کردن گوش 52154155CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 50

 

کاندیداهای عمل کوچک کردن گوش

جراحی های زیبایی از جمله کوچک کردن گوش غیر از جنبه زیبایی می تواند برای درمان نیز انجام شود. در این قسمت می خواهیم افرادی که می توانند کاندیداهای مناسب برای این نوع جراحی به شمار روند را معرفی نماییم:

این نوع جراحی چون روی غضروف گوش انجام می شود، نیاز است که غضروف به اندازه کافی مقاوم شده باشد. به همین دلیل برای کودکان بالای 5 سال و زیر 14 سال مناسب می باشد.

باید گوش از لحاظ مشکلاتی مانند عفونت های مزمن و … مورد بررسی قرار گیرد تا دچار این بیماری ها نباشد.

نیاز است پزشک، بیمار را از لحاظ سلامت عمومی نیز چک نموده و در جریان پرونده پزشکی، بیماری هایی که با آن ها درگیر می باشد و داروهایی که مصرف می نماید قرار گیرد. داشتن سلامت عمومی شرط انجام این جراحی می باشد.

عدم مصرف دخانیات توسط بیمار

برای افرادی که گوش های بیرون زده و بزرگ دارند، این جراحی توصیه می شود. زیرا عدم تناسب اعضای صورت با گوش می تواند در کاهش اعتماد به نفس بیمار، گوشه گیری و انزوا و سایر مشکلاتی از این قبیل بسیار تاثیر گذار باشد.

آمادگی قبل از عمل کوچک کردن گوش

یکی از مراحل درمان، کسب آمادگی لازم برای انجام جراحی می باشد. در این قسمت به اهم این آمادگی ها و نکات مراقبتی قبل از عمل اشاره می نماییم:

انتخاب بهترین پزشک جراحی زیبایی گوش:

اولین و مهم ترین اقدام قبل از انجام جراحی ، انتخاب پزشک می باشد. انتخاب بهترین پزشک جراحی زیبایی گوش می تواند غیر از کسب نتیجه، در کاهش خطرات و عوارض این نوع جراحی ها بسیار موثر باشد. بنابراین در اولین جلسه درمانی، بهتر است در خصوص روند درمان، پرونده پزشکی خود و داروهایی که مصرف می نمایید، جراح را مطلع سازید و خواسته ها و توقعات خود را بیان نمایید.

انجام آزمایشات قبل از جراحی:

پزشک معالج نیاز دارد از وضعیت کلی سلامت بیمار مطلع گردد. بنابراین آزمایشاتی را تجویز خواهد نمود که باید سریع تر انجام داده و در روز جراحی به همراه داشته باشید.

هماهنگی داروهای مصرفی:

تا دو هفته قبل از عمل کوچک کردن گوش، از خوردن داروهای انعقاد کننده خون مانند ایبوپروفن ، آسپرین ، وارفارین و … خودداری نمایید. این کار برای پایین آوردن ریسک خونریزی در حین عمل و بعد از آن است.

عمل کوچک کردن گوش 5415645646عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی:

مصرف این گونه مواد را از دو هفته قبل از جراحی قطع و تا دوهفته بعد از آن نیز از مصرف آن ها خودداری نمایید.

نحوه جراحی کوچک نمودن گوش بزرگ

همانطور که گفته شد به این روش می توان مشکلاتی مانند بزرگ بودن گوش، عدم تقارن و یا برجستگی گوش را رفع نمود. ابتدا بیمار بایستی تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی  قرار گیرد. این مورد بستگی به نظر جراح و تقاضای بیمار دارد. سپش با برداشتن پوست اضافی و غضروف در این ناحیه، سایز و شکل و اندازه گوش را تغییر داد و متناسب نمود.

مراقبت های لازم پس از عمل کوچک کردن گوش

برای کسب بهترین نتیجه نیاز است پس از جراحی مراقبت هایی را انجام داد. در این قسمت می خواهیم به اهم این مراقبت ها اشاره نماییم:

تورم و درد یکی از عوارض کلیه جراحی ها به شمار می روند. برای کاهش درد باید از مسکن هایی که جراح تجویز نموده است ، استفاده نمود. به هیچ عنوان سرخود دارو مصرف نکنید. برای کاهش تورم نیز طبق معمول از کمپرس یخ استفاده شود. با قرار دادن کمپرس یخ در ناحیه جراحی می توان میزان تورم و کبودی را نیز کاهش داد.

باید تا مدتی از انجام فعالیت های ورزشی و نیز فعالیت های سنگین روزمره خودداری نمایید. هر گونه فشاری به ناحیه جراحی ممنوع است. خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین از جمله این موارد احتیاطی می باشد. بخصوص در مورد کودکان دقت نمایید از دست زدن به گوش، وارد کردن ضربه در حین بازی و … جلوگیری شود.

برای جلوگیری از بروز عفونت در محل برش ، نیاز است از داروهای آنتی بیوتیک تجویزی استفاده شود. این داروها را به صورت منظم و سر موقع مصرف نمایید.

مصرف مشروبات الکلی و دخانیات را نیز باید دو هفته به تعویض بیاندازید.

هزینه عمل کوچک کردن گوش

یکی از سوالاتی که عموما پرسیده می شود، در خصوص هزینه انجام این نوع جراحی زیبایی گوش می باشد. باید گفت این هزینه به دستمزد جراح، داروهایی که در حین جراحی مورد استفاده قرار می گیرد، کلینیک مراجعه شده، در صورت بیهوشی هزینه های مربوط به اتاق عمل و … بستگی دارد.

کلام آخر

در پایان باید گفت جراحی های زیبایی از جمله جراحی زیبایی گوش و عمل کوچک کردن گوش یکی از مواردی است که غیر از درمان و تاثیر آن در زیبایی چهره،  می تواند از لحاظ روحی نیز برای بیمار موثر و مفید باشد. ولی نکته مهم انتخاب بهترین پزشک جراحی زیبایی گوش می باشد تا بتوان در کنار کاهش عوارض پس از جراحی به بهترین نتیجه ممکن نیز دست یافت. زیرا این نوع جراحی ها در چهره افراد نقش مهمی دارد و کمترین بی دقتی و عدم تخصص پزشک در این زمینه می تواند در زیبایی چهره تاثیر منفی داشته باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 8 دوشنبه 24 آذر 1399 نظرات (0)

جراحی زیبایی فک عقب رفته یکی از جراحی های زیبایی است که در ناحیه فک انجام شده و بدین صورت میتوان ناهنجاری مربوط به این ناحیه را از بین برد. ناهنچاری های نایحه فک می تواند بر نحوه تغذیه افراد، صحبت کردن و در برخی مواقع بر روی تنفس آن ها هم تاثیر گذار باشد. از طرفی فک عقب رفته مانند فک برجسته و جلوآمده و سایر مشکلات در این ناحیه می تواند بر روی چهره و زیبایی افراد نیز اثرگذار باشد. به همین دلیل می توان گفت این نوع جراحی ها می تواند هم جنبه درمانی و هم جنبه زیبایی شناختی نیز داشته باشد. در این مقاله می خواهیم ابتدا با نحوه جراحی ، عوارض، مزایا و معایب و سایر موضوعاتی که در این حوزه مطرح شده و اهمیت دارند صحبت کنیم. پس در صورتی که تصمیم به این جراحی دارید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جراحی زیبایی فک عقب رفته  564854152کاندیداهای مناسب برای انجام جراحی فک عقب رفته

ابتدا باید بدانیم این مشکل و ناهنجاری می تواند ژنتیکی و وراثتی باشد. به این صورت که یکی از والدین یا هر دوی آن ها این مشکل را داشته و بنابراین به فرزند انتقال می یابد. در مواقعی ممکن است که در اثر وارد شدن ضربه یا آسیب به صورت ، فک دچار این مشکل گردد. در مواردی نیز ممکن است برخی بیماری ها مانند تومورها و … باعث بد شکل شدن ناحیه فک شود. در هر صورت بیمار احساس نیاز خواهد کرد که با جلوآوردن قسمت پایین چانه و فک این مشکل را برطرف نماید. کمترین سن برای انجام این جراحی 18 سالگی می باشد که رشد و بلوغ بیمار به نهایت رسیده و فرم کامل و نهایی فک شکل گرفته است. البته در صورتی که جنبه زیبایی داشته باشد، سن افراد مهم می شود. در سایر موارد می توان  در سنین پایین تر نیز این جراحی را انجام داد.

فک عقب رفته می تواند مشکلاتی را در تنفس افراد، در نحوه غذا خوردن و جویدن مواد غذایی  و … بوجود آورده  و در کل عملکرد طبیعی فک را دچار اشکال نماید. بیمار در زمان خواب دچار مشکلات تنفسی می شود و نمی تواند لب ها را بر روی هم قرار دهد. در این حالت دندان ها بر روی هم تطابقت نداشته و در فک بالایی و پایینی  و نیز در کل صورت نوعی ناهمسانی و عدم تعادل  ایجاد می شود. به همین دلیل بیمار کاندید انجام جراحی زیبایی فک عقب رفته خواهد شد.

آشنایی با نحوه جراحی فک عقب رفته

برای انجام این جراحی، ابتدا جراح با دقت و مهارت استخوان فک را از قسمت وسط برش داده تا به استخوان مورد نظر که نیاز به اصلاح دارد برسد. سپس بر اساس نوع درمان که در اینجا جلوآوردن و اصلاح عقب رفتگی فک می باشد، اصلاحات انجام می گیرد. اینسیژن ها را در داخل دهان انجام می دهند تا در ظاهر بیمار اثری از اسکار و یا بخیه وجود نداشته باشد. سپس با استفاده از پلیت ها و پیچ های مخصوص که از جنس تیتانیوم می باشد، فک در ناحیه جدید خود ثابت می شود. این جراحی جزو جراحی های ایمن و کم خطر در حوزه زیبایی صورت به شمار می رود. ممکن است این جراحی بین یک تا 4 ساعت زمان ببرد. علت این امر احتمال وجود پیچیدگی های در حین عمل می باشد.  انتخاب بهترین جراح زیبایی فک در این حوزه نقش اساسی در نتیجه درمان و کاهش عوارض بعد از آن خواهد داشت.

 

عوارض جراحی زیبایی فک عقب رفته

عوارض بعد از جراحی در تمامی درمان ها وجود داشته و جزو لاینفک ان ها به شمار می رود. پس نمی توان این مورد را حذف نمود بلکه می توان از میزان آن کاست. تنها راه پایین آوردن عوارض بعد از جراحی، انتخاب بهترین کلینیک جراحی فک می باشد. در این صورت بیمار بدون نگرانی مشکل خود را به دست بهترین جراح زیبایی فک سپرده و از نتیجه درمان مطمئن خواهد بود . همچنین حداقل عوارض متوجه بیمار می شود. در این قسمت با اهم این عوارض آشنا می شویم:

تورم: یکی از معمول ترین و رایج ترین عوارض، تورم می باشد. برای کاهش تورم بایستی در دو روز اول از کمپرس یخ و در روزهای آتی از کمپرس گرم برای بازگرداندن گردش خون در ناحیه جراحی استفاده نمود.

عفونت: یکی از عوارض این درمان، احتمال بروز عفونت در ناحیه برش می باشد که با مصرف آنتی بیوتیک برطرف می شود. البته نیاز است این مورد را جدی گرفته و از بروز آن جلوگیری نمایید.

خونریزی: معمولا این عارضه در این نوع جراحی به ندرت دیده می شود. در صورتی که در طول یک هفته اول این مشکل وجود داشت و به مرور زمان از میزان آن کاسته شد جای هیچگونه نگرانی نیست. در صورت تداوم و شدت باید به جراح اطلاع دهید.

احتمال بی حسی: معمولا ممکن است در ناحیه جراحی یا اطراف ان دچار این حس شوید که با مرور زمان برطرف می گردد.

جراحی زیبایی فک عقب رفته  5646464854مراقبت های بعد از جراحی فک عقب رفته

معمولا پس از جراحی نیاز به مراقبت هایی خواهید داشت.  در این قسمت به اهم مراقبت های بعد از جراحی فک عقب رفته اشاره می کنیم:

  • لزوم استراحت مطلق پس از جراحی فک عقب رفته
  • عدم استعمال دخانیات برای جلوگیری از حرکت دادن فک و بروز عفونت
  • عدم مصرف غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند
  • پرهیز از فعالیت های ورزشی، خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین
  • مصرف داروهای تجویز شده بخصوص آنتی بیوتیک ها برای تسکین درد و جلوگیری از بروز عفونت
  • شستشوی مرتب دهان و رعایت بهداشت دهان و دندان
  • استفاده از آب نمک برای ضدعفونی داخل دهان و بخیه های موجود در محل جراحی

کلام آخر

جراحی زیبایی فک عقب رفته یکی از انواع جراحی ها است که در عین اینکه برای تغییر در ظاهر افراد انجام می شود، جنبه درمانی نیز دارد. به این وسیله می توان اختلالات و ناهنجاری هایی که در زندگی روزمره بیمار پیش امده است را نیز اصلاح نمود. باید توضیح دهیم که بیمار و جراح در کنار هم می توانند به بهترین نتیجه دست یابند. انتخاب بهترین جراح زیبایی فک و نیز بهترین کلینیک جراحی زیبایی فک در کنار مراقبت های بعد و قبل از جراحی نقش تعیین کننده و موثر در کسب نتیجه دارد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 242
  • بازدید سال : 1,629
  • بازدید کلی : 3,854