loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 13 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

برای افرادی که صورت های کشیده ای دارند، بعد از انتخاب بهترین جراح در این حوزه گام بعدی انتخاب بهترین مدل بینی برای صورت کشیده و لاغر می باشد. این تصمیم در جلسه مشاوره ای که با جراح خواهید داشت گرفته می شود. در این جلسه تمامی پارامترهایی که لازم است در نظر گرفته می شود. از جمله این پارامترها ساختار پوست، میزان غضروف و استخوان بینی فرد است. اندازه و شکل بینی شما نیز باید متناسب با سایر اعضای صورت شود که این مورد محدودیت هایی را برای جراح بوجود خواهد آورد. در نهایت مهارت و تخصص جراح در کنار وضعیت مناسب این فاکتورها، ایده آل ترین و بهترین نتیجه ممکن را به دنبال خواهد داشت. البته باید گفت اغلب صورت های کشیده و لاغر بینی های استخوانی دارند که این کار را برای پزشک و بیمار راحت می کند.

بهترین مدل بینی برای صورت کشیده و لاغر 547962205245

برای انتخاب بهترین مدل بینی برای صورت کشیده و لاغر چه پارامترهایی بررسی می شود

برای اینکه بهترین مدل بینی برای صورت انتخاب شود، باید جراح پارامترهایی را بررسی و با توجه به آن ها تصمیم نهایی را بگیرد. این پارامترها عبارتند از:

نوع پوست بینی

یکی از مهم ترین موارد که نقش زیادی را در کسب نتیجه دارد، نوع پوست بینی فرد است. عموما افرادی که صورت لاغر و کشیده دارند، پوست این ناحیه نیز نازک است. پوست های نازک برای جراحی بینی مناسب تر هستند.

میزان غضروف و استخوان بینی

هر چه میزان غضروف و استخوان بینی بیشتر باشد، امکان ایجاد تغییرات و کسب بهرتین نتیجه نیز راحت تر است. برای افرادی که بینی های استخوانی دارند و میزان غضروف بینی و ارتفاع آن بلند تر است، راحت تر می توان تغییرات را اعمال نمود. نتایج جراحی نیز در این افراد ماندگار تر است.

شکل و فرم اجزای صورت

یکی دیگر از پارامترها که  در انتخاب بهترین مدل بینی برای صورت کشیده و لاغر مورد نظر قرار می گیرد، شکل و فرم اجزای صورت بیمار است. هدف از رینوپلاستی رسیدن به زیبایی و کسب بهترین حالت ممکن برای بینی است. ولی در صورتی که بینی فرد با اعضای صورت مانند گونه، چانه و … هماهنگی نداشته باشد، زیبایی صورت نیز بدست نخواهد آمد. برای ایجاد تناسب و توازن بین اعضای صورت با بینی جراحی شده، ملاک های زیر در نظر گرفته می شود:

تعیین درجه بینی با سایر اعضای صورت

برای اینکه بهترین حالت بینی انتخاب شود باید زاویه بندی هایی رعایت شود. بایستی خطی که از زیر بینی گذشته و در امتداد گوشه لب بالایی فرد به اتمام می رسد، زاویه 90-105 درجه داشته باشد. این زاویه بهترین حالت را نشان می دهد. همچنین خطی که از قوس بینی گذشته و با چانه بیمار تقاطع دارد باید زاویه ای بین 30 – 40 درجه را داشته باشد.

بررسی فرم مناسب از نمای نیم رخ

برخی از افراد که عمل رینوپلاستی انجام داده اند، از نمای نیم رخ بینی خود راضی نیستند. برای اینکه نمای نیم رخ بینی نیز بهرتین حالت را داشته باشد باید پهنای نوک بینی با عرض چشم بیمار یک اندازه داشته باشند. این اندازه برای فاصله بین ابرو و لبه گوش نیز صادق است. این مقیاس باعث می شود تا نمای نیم رخ بینی فرد نیز بهترین حالت را داشته باشد.

رعایت شیب مناسب بینی

شیب بینی یکی از پارامترهای مهم در جراحی بینی به شمار می رود. زیرا بینی هایی که خیلی تیز هستند و یا بیشتر به سمت بالا و پایین تمایل دارند، بهترین مدل بینی برای صورت کشیده و لاغر به شمار نمی روند. نکته ای که در این مورد باید رعایت شود، زاویه نقطه شروع بینی از پیشانی است که نباید کمتر یا بیشتر  از 120 درجه باشد. این زاویه بهترین و مناسب ترین شیب بینی  را نشان می دهد.

عمل بینی  فانتزی یا بینی طبیعی

یکی از سوالاتی که مطرح می شود این است که بهترین مدل بینی برای صورت کشیده و لاغر عمل بینی فانتزی است یا حالت بینی های طبیعی مناسب تر می باشند. باید گفت نمی توان برای همه افراد نسخه مشترکی را پیچید. زیرا تناسب و توازن بین اعضای صورت نقش مهم تری را نسبت به آنچه مد روز است بازی می کند. هرچند امروزه بینی های عروسکی و فانتزی مقبولیت زیادی دارند، ولی اینکه این حالت برای صورت بیمار مناسب است، در تخصص جراح می باشد. جراح تمامی فاکتورهای مورد نظر را سنجیده و به بیمار اعلام خواهد کرد که آیا بینی فانتزی بیشتر به صورت فرد می آید یا بینی طبیعی متناسب تر است. به همین دلیل است که انتخاب بهترین جراح نقش مهمی در رسیدن به هدف جراحی که زیبایی صورت است را ایفا می کند. جراح بسته به نوع بینی، وضعیت داخلی بافت بینی و سلیقه بیمار بهترین حالت را مشخص می نماید.

اقدامات قبل از جراحی بینی برای صورت های کشیده و لاغر

مراقبت های قبل از جراحی بینی نقش مهمی در نتیجه نهایی دارد. زیرا این مراقبت ها در کاهش عوارض نیز موثر بوده و دوران بهبودی را کاهش می دهد. مهم ترین اقدامات برای کسب بهترین مدل بینی برای صورت کشیده و لاغر به شرح زیر است:

بیان تمامی موارد در جلسه مشاوره

در جلسه مشاوره و معاینه بایستی تمامی موارد از جمله بیماری هایی که دارید یا داشته اید، داروهایی که مصرف می کنید و … را با جراح در میان بگذارید. همچنین جراح آزمایشاتی را برای بررسی وضعیت کلی جسمانی بیمار تجویز می کند که باید قبل از جراحی انجام و در روز عمل همراه داشته باشید. توقعات و انتظارات خود را از نتیجه جراحی و اینکه بهترین مدل بینی برای صورت کشیده و لاغر چه حالتی است را با پزشک مطرح نمایید. این توقعات نباید غیر واقع بینانه باشد.

عدم مصرف داروها

نباید به صورت خودسرانه داروها را قطع یا مصرف کنید. بخصوص داروهای انعقادکننده خون که باید دو. هفته قبل از جراحی متوقف شوند. در خصوص مصرف داروها با پزشک مشورت نمایید. زیرا این داروها باعث افزایش خونریزی به علت رقیق شدن خون خواهند شد.

مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را به دلیل عدم اکسیژن رسانی مناسب در جراحی و نیز احتمال افزایش کبودی و تورم بعد از جراحی متوقف نموده و یا به حداقل ممکن برسانید.

بهترین مدل بینی برای صورت کشیده و لاغر 54255566321102

مراقبت های بعد از جراحی بینی

در کنار مراقبت های قبل از جراحی، مراقبت های بعد از آن برای رسیدن به بهترین مدل بینی برای صورت کشیده و لاغر ضروری و لازم است. اهم این مراقبت ها عبارتند از:

کنترل تورم و درد

برای کنترل و کاهش درد و تورم می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. آن را به مدت دو روز در اطراف ناحیه جراحی و محل کبودی قرار دهید. بعد از دو روز از کمپرس گرم برای بازگرداندن گردش خون استفاده کنید.

نحوه استراحت بعد از جراحی

بعد از جراحی به دلیل اینکه خون به سمت بالا برنگردد و تنفس راحت تر باشد، سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. می توانید از دو بالش زیر سر خود استفاده کنید. استراحت بعد از رینوپلاستی نیاز ضروری می باشد. چون جراحی تحت بیهوشی عمومی صورت می گیرد و اثر داروهای بیهوشی و مخدری که برای کاهش درد استفاده می شود تا مدت ها در بدن باقی می ماند. بنابراین احتمال سقوط و بیحالی بسیار زیاد است. به همین دلیل باید تا قبل از بهبودی از انجام فعالیت های بدنی خودداری نمایید. برداشتن اجسام از روی زمین و خم شدن را نیز باید کنار بگذارید. هرچند وضعیت جسمانی بیمار بعد از جراحی اجازه این فعالیت ها را به او نخواهد داد.

پرهیز از نور مستقیم آفتاب

گرما و نور آفتاب تاثیر منفی در روند درمان و جراحی رینوپلاستی دارد. نباید به صورت مستقیم در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید. در صورت اجبار نیز از کلاه و ضدآفتاب استفاده کنید.

عدم استفاده از عینک

وسایلی مانند عینک که بر  روی بینی قرار می یگرند را باید تا مدتی استفاده نکنید. بجای عینک از لنز تماسی استفاده نمایید. تاثیر عینک بر روی پل بینی که محل جراحی است، بسیار مخرب است.

نحوه تغذیه

یکی از موارد مهم در جراحی بینی نحوه تغذیه بعد از آن است. باید بعد از جراحی و در هفته او.ل بیشتر از مایعات در داخل لیوان و یا غذاهای نرم استفاده نمایید. غذاهایی که نیاز به جویدن نداشته و فشاری بر روی ناحیه جراحی وارد نمی شود. چون در طول جراحی بیمار با کمبود انرژی مواجه می شود، بهتر است غذاهای مقوی نیز به صورت پوره شده به لیست تغذیه فرد اضافه شود. در این صورت دوران نقاهت و روند درمان به سرعت سپری می شود.

کلام آخر:

بهترین مدل بینی برای صورت کشیده و لاغر را بایستی با رعایت پارامترهای مختلف از جمله تناسب و توازن بینی با اعضای صورت مانند گونه و چانه ، نوع پوست بینی، میزان غضروف و … بدست خواهد آمد. مهم ترین نکته انتخاب جراح برای این نوع روش زیبایی است. جراح با رعایت زوایا و نیز حالت چهره فرد بهترین مدل بینی را انتخاب و با مشورت با بیمار جراحی انجام می شود. بیمار نیز باید انتظارات معقولانه و به دور از احساسی داشته باشد. مراقبت های بعد و قبل از جراحی نیز نقش مهمی در رسیدن به نتیجه مطلوب در کنار تجربه کمترین عوارض بعد از جراحی دارند.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 10 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

زاویه دار کردن صورت در مردان امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. روش های مختلفی نیز برای انجام ان وجود دارد. در این مقاله می خواهیم بهترین روش زاویه دار کردن صورت در مردان را با بررسی تمامی روش های موجود معرفی نماییم. زاویه دار کردن صورت باعث افزایش جذابیت در مردان می شود و به همین دلیل است که استقبال زیادی از آن می شود. در این حالت، چهره فرد از حالت گرد و بیضی به حالت وی شکل در می آید. گونه ها برجسته تر می شوند و چانه و فک کوچکتر و حالت وی شکل به خود می گیرد. روش های مختلفی نیز برای زاویه دار کردن صورت مردان وجود دارد. برخی از این روش ها جراحی و بخری به صورت غیر جراحی و غیر تهاجمی می باشد. این مورد بستگی دارد که فرد با توجه به نیاز و هدف خود کدام روش را انتخاب می نماید.

بهترین روش زاویه دار کردن صورت در مردان 542178931120

بررسی روش های مختلف زاویه دار کردن صورت  مردان

با افزایش سن و کاهش تدریجی چربی زیر پوست بخصوص در صورت، گونه ها حالت افتاده داشته و صورت بیشتر به سمت پایین کشیده می شود. این موضوع باعث می شود تا چهره فرد حالت مربعی شکل به خود بگیرد. البته باید خاطر نشان کرد که بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی و وراثتی حالت چهره چهار گوش دارند یا ناحیه فک عریض تر می باشد. این زوایا باعث می شود تا جذابیت و گیرایی صورت مردان کاهش یابد. برای رفع این مشکل می توان از زاویه دار نمودن صورت استفاده کرد. البته همانطور که گفته شد امروزه روش های مختلفی مانند تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و … که از انواع روش های کم خطر به شمار می روند و جراحی فک که یک روش تهاجمی است وجود دارد. حال اینکه بیمار کدام روش را با توجه به پارامترهای مختلف انتخاب می کند، بستگی به نظر بیمار و صلاحدید پزشک دارد. در این قسمت قصد داریم این روش ها را معرفی و مزایا و معایب هر کدام را نیز بیان نماییم تا به یک نتیجه گیری کلی در خصوص اینکه بهترین روش زاویه دار کردن صورت در مردان کدام است، برسیم.

زاویه دار کردن صورت مردان با استفاده از تزریق بوتاکس

یکی از روش های ایمن و کم خطر ، تزریق بوتاکس است. تزریق بوتاکس باعث غیر فعال شدن عضلات و ماهیچه ها در ناحیه تزریق می شود. بنابراین باید برای زاویه دادن به صورت عضلات چانه و فک غیر فعال و به نوعی فلج شوند. در این صورت این عضلات کوچک تر شده و حالت وی شکلی که انتظار داریم به دست خواهد آمد. از مزایای این روش غیر تهاجمی بودن آن و عدم نیاز به بیهوشی و یا داروی بی حسی است. غیر ماندگاری و موقتی بودن این روش نیز به نوعی مزیت و عیب به شمار می رود. مزیت از این لحاظ که در صورت عدم رضایت می توان آن را تمدید ننمود. همچنین در صورت نیاز می توان تغییراتی را اعمال کرد. از لحاظ اینکه مجددا باید تمدید شود و دائمی نمی باشد، می توان این گزینه را یکی از معایب تزریق بوتاکس به شمار آورد.

زاویه دار کردن صورت مردان با استفاده از تزریق ژل

یکی دیگر از راه های زاویه دار کردن صورت، تزریق ژل می باشد. تزریق ژل در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود و مانند تزریق بوتاکس و چربی نیازی به مراقبت های شدید بعد از عمل ندارد. این روش نیز بسیار ایمن بوده و در مطب پزشک قابل انجام است. نیازی به بیهوشی و داروی بی حسی نیز ندارد. در این روش نیز سعی می شود ژل در نقاطی که چربی کمتری دارد تزریق شود تا حالت وی شکل صورت بدست آید. می توان با این روش گونه ها را برجسته تر نمود و نیز قسمت هایی از فک را نیز پرتر کرد. البته در این روش عموما پزشک با دوزهای پایین تر شروع می کند تا زمانی که حالت مورد نظر بدست آید. وارد کردن یک دفعه تمامی ژل به یک ناحیه ممکن است در نتیجه درمان تاثیرات منفی مانند عدم تقارن در دو طرف صورت و …داشته باشد.

تزریق چربی برای زاویه سازی فک مردان

تزریق چربی یکی از بهترین روش ها برای زاویه دار نمودن صورت است. در این روش چربی از بدن خود بیمار استخراج و پس از پالایش و خالص سازی به صورت تزریق می شود. مدت زمان بهبود و نتیجه عمل در این روش طبیعی تر از حالت های قبل می باشد. زیرا چربی تزریق شده به سرعت به چربی های صورت همبند شده و جذب می گردد. بنابراین حالت غیر طبیعی و یا گلوله شدن که در ممکن است در تزریق ژل با آن برخورد کنیم در این روش از بین می رود. این روش نیز غیر دائمی بوده و ماندگاری حداکثر تا 2 سال را دارد. بعد از تزریق باید مراقبت هایی نیز انجام شود. مانند عدم قرار گرفتن در محیط های گرم و زیر نور آفتاب، عدم حمل وسایل سنگین و … یکی از مهایب این روش نیز مربوط به دو بار درگیر شدن بیمار در روند تزریق چربی است. یک بار برای برداشتن چربی و بار دوم برای تزریق چربی بیمار باید آماده شود. امکان عفونت نیز در محل برداشت چربی وجود دارد. بنابراین باید مراقبت های بیشتری در این روش زیبایی انجام شود.

بهترین روش زاویه دار کردن صورت در مردان 254631052لیفت صورت با نخ

برای معرفی بهترین روش زاویه دار کردن صورت در مردان بهتر است با روش لیفتینگ با نخ نیز آشنا شویم. در این روش از نخ های مخصوص و قابل جذبی مانند پولیدیوکسانون استفاده می شود. در این روش ابتدا نقاطی که باید کشیده شوند، مشخص و سوراخ های بسیار ریزی در این مناطق ایجاد می شود. نخ از طریق قلاب وارد این سوراخ ها شده و پزشک با فشار کوچکی، نخ ها را به سمتی که نیاز است می کشد. عموما برای زاویه دار کردن صورت مردان به 5 سوراخ و نقطه نیاز داریم. هر چند تعداد و میزان نخ مورد استفاده را پزشک تعیین می کند. ممکن است در مواردی نیز این تعداد کمتر و بیشتر شود. مثلا برای افرادی که می خواهند و یا نیاز است ناحیه گردن را نیز همزمان لیفتینگ نمایند، به 2 نقطه دیگر نیز نیاز داریم. این روش نیز غیر دائمی بوده و مجددا باید تمدید گردد. نخ های وارد شده بعد از مدتی جذب می شوند ولی پوست را مجبور به کلاژن سازی طبیعی خواهند نمود. بنابراین در عین حال که چین و چروک های صورت باز می شود، به صورت طبیعی حالت وی شکل صورت مردان نیز ایجاد می شود.

هایفوتراپی برای زاویه دار کردن صورت مردان

هایفوتراپی به صورت جراحی انجام می شود، بنابراین یک روش تهاجمی به شمار می رود. در این روش نقاطی از فک و صورت که نیاز به برجسته سازی دارد، مشخص و علامت گذاری می شود. سپس استخوان در محل های مشخص شده برش داده می شود و زاویه مورد نظر را ایجاد می کنند. در صورت نیاز حتی می توان حجم عضله را در قسمت های از فک کمتر کرد تا حالت دلخواه بدست آید. سپس محل برش را بخیه زده و جراحی به اتمام می رسد. این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. بنابراین نیاز به مراقبت های زیادی بعد از درمان دارد. روش های جراحی در عین مزیتی مانند ماندگاری دائم،عوارضی نیز به همراه دارند. احتمال عفونت، کبودی و تورم در محل جراحی و برش، عوارض داروهای بیهوشی و درد بیشتر نسبت به سایر روش های غیر جراحی از جمله معایب آن می باشد.

جراحی کوچک کردن چانه

یکی از روش های جراحی و دائمی برای زاویه دار کردن صورت مردان، جراحی کوچک کردن چانه است. در این روش باید برش ها از ناحیه داخلی دهان و نزدیک لب پایین صورت گیرد. بنابراین هیچگونه اسکار در ناحیه بیرونی صورت ایجاد نمی شود. روش کار به این صورت است که استخوان از نوک چانه با استفاده از ابزار مخصوص جراحی جدا شده و سپس حالت و زاویه مورد نظر داده می شود. در این روش موقعیت جدید چانه را برای اینکه حالت وی شکل به خود بگیرد، باید تثبیت نمود. برای این کار از سیم و پلیت مخصوص جراحی استفاده می شود. در انتها محل برش داده شده بخیه زده می شود. انجام جراحی کوچک کردن چانه تحت بیهوشی عمومی صورت می گیرد. بنابراین عوارض آن بیشتر از روش های غیر تهاجمی است. امکان عفونت در اثر عدم مراقبت صحیح نیز وجود دارد. درد و ناراحتی در این روش نیز ممکن است بیشتر باشد که عموما با مصرف مسکن و آنتی بیوتیک این عوارض قابل کنترل می باشند.

کلام آخر

بهترین روش زاویه دار کردن صورت در مردان بستگی به سلیقه بیمار و عمق مشکل دارد. در مواردی نمی توان از طریق روش های غیر جراحی، حالت مورد نظر را به چهره داد. نیاز است از روش های جراحی مانند کوچک کردن چانه استفاده کرد. ممکن است فک بیمار به قدری عریض باشد که با تزریق ژل یا چربی و … نتوان از آن کاست و باید از طریق جراحی عضله را کوچک تر نمود. بنابراین انتخاب بهترین روش بستگی به وضعیت صورت بیمار و تشخیص پزشک دارد. انتخاب متخصص ترین و مجرب ترین پزشک و جراح کمک زیادی در رسیدن به ایده آل ترین نتیجه خواهد کرد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 54 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از نگرانی های افرادی که جراحی بلفاروپلاستی انجام می دهند این است که آیا جای جراحی پلک باقی می ماند؟ جراحی پلک از آنجایی که در حساس ترین قسمت صورت و روی پلک انجام می شود، هرگونه جای اسکار و بخیه تاثیر منفی در چهره فرد خواهد گذاشت. بنابراین تخصص و مهارت جراح در انجام این روش و جلوگیری از ایجاد و باقی ماندن هرگونه جای بخیه بر روی پلک نیاز می باشد. در کنار این مساله، آشنایی با مراقبت های بعد از جراحی پلک برای کاهش عوارض بعد از درمان بسیار اهمیت دارد.  در این مقاله می خواهیم در خصوص نحوه انجام جراحی بلفاروپلاستی و جراحی پلک و نیز مراقبت های بعد از درمان که نیاز است مطالبی را عنوان نماییم. در صورتی که این مراقبت ها به صورت صحیح انجام گیرد، دیگر نگرانی بابت باقی ماندن جای جراحی پلک وجود نخواهد داشت.

آیا جای جراحی پلک باقی می ماند 452113045555425

نحوه انجام بلفاروپلاستی

با توجه به این که جراحی پلک عموما در سنین بالا انجام می شود، سعی می گردد در این روش درمانی با بی حسی موضعی جراحی انجام شود. برای شروع کل ناحیه پلک بی حس شده تا فرد در طول درمان دردی را حس نکند. سپس با استفاده از لیزر یا تیغ جراحی برشی در بالای پلک ایجاد می شود. چربی های اضافی، پوست زاید و مقداری از عضله بالای چشم برداشته می شود. نکته مهم این است که جراح طوری چین خوردگی بالای پلک را تنظیم کند که این برش ها در این فواصل قرار گیرند. در این صورت هیچگونه جای بخیه بر روی پلک باقی نمی ماند. پس در پاسخ به این سوال که  آیا جای جراحی پلک باقی می ماند باید توضیح داد در صورتی که برش ها نازک باشد و در بین چین خوردگی بالای چشم قرار گیرد، جای هیچگونه بخیه ای بر روی چشم باقی نخواهد ماند.

چه نکاتی باید قبل از جراحی پلک رعایت شود

لزوم رعایت نکات قبل از هر جراحی برای رسیدن به بهترین نتیجه همواره مورد تاکید است. در این قسمت می خواهیم با این مراقبت ها آشنا شویم. یکی از عوارض جراحی پلک ماندن جای بخیه بر روی پلک می باشد. با این مراقبت ها و نیز رعایت نکات مراقبتی بعد از جراحی می توان این عارضه را به حداقل ممکن رساند. اهم این نکات عبارتند از:

انتخاب جراح

یکی از مهم ترین و اساسی ترین اقدامات قبل از جراحی پلک، انتخاب جراح متخصص و ماهر در این زمینه است. جراحی پلک یکی از حساس ترین و مهم ترین جراحی هایی است که در این ناحیه انجام می شود. هر گونه عدم تجربه و اشتباه منجر به عوارض جبران ناپذیری مانند آسیب به چشم خواهد شد. همچنین ماندن جای بخیه بر روی چشم، زیبایی این عضو را خواهد گرفت و تاثیر مخربی بر زیبایی چهره خواهد گذاشت. بنابراین توصیه می شود در انتخاب جراح تحقیقات لازم را انجام دهید، نمونه کارهای جراح را دیده و نظرات و میزان رضایت بیماران و مراجعه کنندگان را بسنجید. زیرا کوچک ترین اشتباه می تواند عوارض درمان را تا حد زیادی بالا ببرد.

اطلاع پزشک از پرونده پزشکی بیمار

یکی از موارد دیگری که باید با جراح در میان بگذارید، پرونده پزشکی می باشد. اینکه چه بیماری هایی دارید یا داشته اید، چه داروهایی مصرف می کنید و حتی داروهای گیاهی نیز مهم می باشند و سابقه پزشکی خود را در اختیار جراح قرار دهید. ممکن است نیاز باشد داروهایی قطع و یا کنترل شوند. هرچند جراح آزمایشاتی را در صورت صلاحدید تجویز خواهد نمود که باید در روز جراحی به همراه داشته باشید. داروهایی مانند آسپرین، وارفارین، ادویل و … که رقیق کننده خون هستند را از دو هفته قبل از جراحی متوقف نمایید. زیرا این داروها احتمال خونریزی را در حین جراحی یا بعد از آن  بالا می برد.

دخانیات

از استعمال دخانیات و بخصوص سیگار از دو هفته قبل از بلفاروپلاستی پرهیز نمایید.

مراقبت های لازم بعد از جراحی پلک

یکی دیگر از عواملی که میزان بجای ماندن جای بخیه را به حداقل می رساند، مراقبت های بعد از جراحی است. هرچقدر که پزشک در جراحی نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهد تا جای اسکار باقی نماند، ولی بیمار مراقبت های بعد از درمان را نادیده بگیرد نهایتا جای بخیه بر روی چشم باقی خواهد ماند. بهتر است این توصیه ها را جدی گرفته و با انجام آن غیر از کاستن عوارض، دوران بهبود را تسریع نمایید.

انجام فعالیت های بدنی و روزمره

هفته اول بعد از بلفاروپلاستی یکی از هفته های حساس می باشد. باید فعالیت هایی مانند مطالعه، لنز گذاشتن، استفاده از کامپیوتر و حتی تماشای تلویزیون را کنار بگذارید. زیرا این فعالیت ها باعث خشکی چشم شده و ممکن است احساس درد نمایید. فعالیت های بدنی مانند ورزش کردن، برداشتن اجسام از زمین و خم شدن نیز بایستی در این هفته متوقف شوند. علت این امر بالا رفتن گردش خون در بدن بخصوص چشم شده و باعث می شود میزان تورم و کبودی در ناحیه جراحی گسترش یابد. فعالیت های روزمره خود را به آهستگی انجام دهید. زیرا هر گونه تغییر ناگهانی حالت بدن ممکن است باعث آزردگی در ناحیه جراحی شود.

احساس درد، تورم و کبودی

از عوارض شایع بعد از هر جراحی احساس درد، بروز تورم و کبودی در ناحیه جراحی می باشد. برای رفع این مشکلات می توانید از داروهای مسکن که توسط پزشک تجویز شده است استفاده کنید. توصیه اکید می شود به صورت خودسرانه دارو مصرف نکنید. برای کاهش تورم و کبودی نیز می توانید از کیسه یخ استفاده کنید. البته باید کیسه یخ در دو روز اول بعد از جراحی استفاده شود. بعد از آن کیسه آبگرم برای ادامه درمان مفید است.

آیا جای جراحی پلک باقی می ماند 5468468665565632

نور آفتاب

یکی از موارد ممنوعه در جراحی های زیبایی، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب است. بخصوص در مورد جراحی بلفاروپلاستی چون در نایحه حساسی انجام می شود، این ممنوعیت بسیار مهم است. در صورتی که مجبور به قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستید، از کرم های ضدافتاب قوی، عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید تا اثر تابشی نور را به حداق برسانید.

مراقبت از محل زخم

برای اینکه به این پرسش پاسخ منفی داده باشیم که آیا جای جراحی پلک باقی می ماند؟ باید این مورد را به صورت دقیق رعایت نماییم.از ان جایی که غیر از جای زخم ممکن است به دلیل برش پوست بالای پلک، عفونت نیز ایجاد شود باید روزی سه بار ناحیه جراحی با محلول آب و صابون شستشو داده شود. این کار باید در نهایت دقت و تمرکز انجام شود و سپس محل شستشو را خشک نمایید. بهتر است هیچگونه رطوبتی در محل باقی بماند، زیرا احتمال عفونت را بالا می برد. می توانید برای شستشوی محل زخم از یک عدد گوش پاک کن آغشته به هیدروژن اکسید 3 درصد و آب نیز استفاده نموده و در نهایت محل زخم را خشک نمایید.

 

عوارض ناشی از جراحی پلک

در این قسمت می خواهیم به عوارض بعد از جراحی پلک اشاره نماییم. هرچند در صورت مراجعه به جراح متخصص و متبحر احتمال بروز این عوارض بسیار ناچیز می باشد ولی ممکن است بیمار مراقبت های بعد از جراحی را نادیده گرفته باشد. در صورتی که جراح از بخیه های ریز و ظریف بر روی پلک استفاده کرده باشد، طبعا جای هیچگونه زخمی بر روی چشم باقی نمی ماند. در غیر این صورت عدم مراقبت های بعد از جراحی عوارض جبران ناپذیری را به دنبال دارد. اهم این عوارض به شرح زیر است:

  • واکنش آلرژیک به داروهای بی حسی و یا پماد هایی که بعد از جراحی استفاده می شود. برای جلوگیری از این مشکل، ابتدا پماد ها را بر روی بدن تست نمایید.
  • عدم توانایی بستن چشم ها به علت کاسته شدن قسمتی از پوست روی پلک که بعد از مدتی رفع می شود.
  • عدم تقارن در پلک ها که به علت عدم مهارت و تخصص جراح پیش می آید.
  • تاری دید و یا دوبینی به علت جراحی انجام شده که عموما زودگذر بوده و بعد از مدتی رفع می شود.
  • تورم و کبودی در محل زخم که با استفاده از کمپرس یخ به مرور زمان بهبود پیدا خواهد کرد.
  • احساس درد و ناراحتی در اطراف چشم که با مصرف مسکن برطرف می شود.
  • احتمال خشکی و خارش در اطراف پلک که با استفاده از پمادهای تجویزی قابل درمان است.
  • حساسیت به نور
  • آبریزش چشم

هزینه جراحی پلک

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفت هزینه انجام بلفاروپلاستی می باشد. این هزینه به مواردی مانند دستمزد جراح، هزینه اتاق عمل در صورت جراحی، کلینیکی که مراجعه می شود و داروهایی که استفاده می گردد بستگی دارد. باید تاکید کنیم که یکی از عوارض انتخاب پزشک با تخصص و مهارت پایین با اینکه ممکن است هزینه کمتری را برای بیمار به همراه داشته باشد، ولی باقی ماندن جای زخم بر روی پلک حاصل این انتخاب است.

کلام آخر

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که آیا جای جراحی پلک باقی می ماند؟ به این سوال پاسخ داده شد که رد صورتی که بیمار به پزشک متخصص و حرفه ای در زمینه جراحی پلک مراجعه نموده و مراقبت های بعد از جراحی را به درستی انجام دهد، به هیچ عنوان جای جراحی پلک بر روی چشم باقی نخواهد ماند.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 53 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

تزریق ژل می تواند باعث جوان سازی پوست شود. اما افرادی که از لاغری مفرط رنج می برند برای فرار از پیری و استخوانی بودن صورت خود نیز می توانند تزریق ژل را انجام دهند. بیماران زیادی وجود دارند که از طریق عمل جراحی اقدام به تزریق چربی می کنند. اما در مواردی افراد به قدری لاغر هستند که حتی ممکن است چربی لازم را نیز برای تزریق چربی نداشته باشند. تزریق ژل برای صورت لاغر، بهترین راه حل و راهکار مناسب برای افراد بسیار لاغر می باشد. افرادی با صورت های لاغر، به راحتی می توانند از طریق تزریق ژل نسبت به رفع نقص های چهره خود اقدام نمایند. به عنوان مثال افراد لاغری که صورت استخوانی دارند، با تزریق ژل برای چاقی صورت، به آسانی می توانند اطراف بینی، زیر چشم و تمامی خطوط لبخند و اخم خود را اصلاح نمایند.

آثار تزریق ژل در صورت های لاغر

تزریق ژل برای صورت لاغر، با چربی پوست کم بسیار کارآمد است. همچنین در مواردی که افراد به دلیل افزایش سن یا موارد مختلف چربی زیر پوست شان از بین رفته یا نازک شده است نیز تزریق ژل انجام می شود. تزریق ژل برای صورت لاغر باعث تغییر ساختار کلی صورت می شود. تمامی چین و چروک های صورت، افتادگی ها، خطوط اخم و لبخند غیر متقارن و… برطرف شده و فرد شاهد صورتی جوان می شود. با بررسی تمامی جوانب افرادی که به طور عادی نسبت به تزریق ژل برای چاقی صورت اقدام می کنند با هیچ مشکل خاصی مواجه نخواهند شد. چنانچه نتایج حاصل کمی نامشهود باشد، دلیل آن پر بودن نسبی صورتشان است. البته افراد لاغر نتایج را به صورت شگفت انگیزی مشاهده خواهند کرد. دلیل این موضوع، لاغری صورت و خالی بودن بافت های زیر پوست از چربی است.

تزریق ژل برای صورت لاغر 6589596523000

تزریق ژل برای چاقی صورت

بیماران بسیاری ژل‌ های تزریقی موقت را برای برجسته کردن گونه و چاق شدن صورت انتخاب می ‌کنند. تزریق ژل برای چاقی صورت روشی ایمن، مؤثر و غیر جراحی برای برجسته کردن گونه با خطرات اندک است. معمولا پس از چند ماه تا یک سال نتایج تزریق ژل ناپدید می‌ شوند. درنتیجه بیماران ملزم به پایبندی بلند مدت به‌ ظاهر جدید و رفع لاغری صورت نیستند. همچنین این امکان را دارند تا برای حفظ ظاهر جدید خود یا تغییر آن تصمیم ‌گیری کنند. امروزه استفاده از ژل ‌های تزریقی و یا پوستی برای جوان ‌سازی و چاق کردن صورت، به ‌عنوان جایگزینی برای گزینه‌ های جراحی استفاده می ‌شود. تزریق ژل برای چاقی صورت در ترکیب با درمان ‌های پیشگیرانه ضد پیری، چین ‌و چروک یک گزینه درمانی غیر جراحی بسیار مؤثر است. در این روش ژل به ‌آرامی با استفاده از یک سوزن بسیار کوچک به گونه ‌ها تزریق می ‌شود.

دوران نقاهت پس از تزریق ژل

بدیهی است که هر عمل درمانی یا زیبایی دارای یک دوران نقاهت خواهد بود. اما دوران نقاهت عمل تزریق ژل برای صورت لاغر کمی متفات است. در این حالت بیمار تحت عملی نسبتا سخت قرار می گیرد. بخش های عمده ای از پوست فرد بوسیله ژل و فیلر پوشانده می شود. همین امر موجب حساسیت بالای پوست بیمار است. در چنین شرایطی بیمار بایستی تمامی موارد و نکات و دستورالعمل های ذکر شده توسط پزشک را مو به مو انجام دهد تا زمانی که بهبودی کامل حاصل شود. اصولا تورم و کبودی حاصل از تزریق ژل برای صورت لاغر در مقایسه با حالت عادی کمی بیشتر است. رعایت چند نکته هنگام خواب امری ضروری است. در صورت رعایت نکردن این نکات ممکن است به نقاطی که تحت درمان قرار گرفته، فشار وارد شود. با ادامه این روند اثرات ژل از بین رفته و نیازمند تزریق مجدد خواهید شد.

رعایت نکاتی که در دوران نقاهت الزامی است:

بعد از تزریق و در دوران نقاهت مسایل و نکات زیر به بهبود سریعتر شما کمک می کند.

  • استفاده از کمپرس آب سرد در 3 روز ابتدایی پس ار تزریق ژل
  • استفاده از کمپرس آب گرم پس از 3 روز
  • اجتناب از مصرف غذاهای تند و پر ادویه
  • خودداری از انجام ماساژ در نقاطی که تزریق در آن صورت گرفته
  • عدم مصرف مشروبات الکلی
  • عدم استعمال سیگار و دخانیات به منظور پیشگیری از عوارضی مانند عفونت، آسیب به بافت های داخلی و حساسیت
  • عدم مصرف داروهای خاص بدون هماهنگی با پزشک معالج
  • اجتناب از به کار بردن گرما در نقاط مورد نظر تا رفع کامل کبودی و تورم
  • به آرامی راه رفتن و پرهیز از استراحت مطلق
  • خودداری از استحمام طولانی به مدت 3 هفته
  • پرهیز از انجام لیزر درمانی به مدت یک ماه پس از تزریق ژل
  • استفاده از شیر پاک کن ملایم برای پاک کردن آرایش

نکاتی که قبل از تزریق ژل باید بدانید

همانطور که میدانید امروزه روش های مختلفی برای پر کردن برخی از گودی های صورت وجود دارد. هر کدام از روش ها نیز شرایط خاص خود را دارند. تزریق ژل یکی از روش هایی است که برای پر کردن گودی های صورت و دیگر نواحی بدن استفاده می شود. ژل از پر کننده های غیر طبیعی می باشد. قبل از تزریق آن باید به چند نکته توجه کنید. از جمله قبل از تزريق ژل عبارتند از:

  • انتخاب بهترین پزشک پوست، مو و زیبایی
  • مدت زمان لازم برای تزریق ژل
  • نوع ژل و قیمت آن
  • مراقبت قبل و بعد از تزریق ژل
  • نواحی مورد استفاده
  • مشاهده و بررسی افرادی که تزریق ژل داشته اند
  • رضایت مندی کسانی که تزریق ژل داشته اند

این موارد تنها برخی از نكات قبل از تزريق ژل می باشند. رعایت این نکات بسیار حائز اهمیت است.

بررسی سوابق پزشک قبل از تزریق ژل

بررسی سوابق پزشک قبل از تزریق ژل برای چاقی صورت، از مهم ترین نكاتی است که افراد قبل از تزريق ژل و انواع پر کننده ها، باید بررسی نمایند. با توجه به افزایش بیش از پیش تعداد کلینیک ها و مراکزی که خدمات تزریق ژل و فیلر انجام می دهند در حال توسعه است. بسیاری از این کلینیک ها بی تجربه و فاقد تخصص کافی می باشند و بدون گذراندن مسیر مناسب آموزش جراحی، اقدام به انجام این کار می نمایند. عمده مراجعه افراد زیاد به این مراکز، هزینه مناسب تزریق ژل در این مراکز نسبت به سایر مراکز خدمات درمانی است. افرادی که به چنین مراکزی مراجعه می کنند، احتمال نمی دهند که ممکن است نوع پرکننده و فیلر استفاده شده در این مراکز تقلبی باشد. در این صورت هزینه ها و پشیمانی غیر قابل جبرانی را برای آن ها فراهم خواهد آورد.

تزریق ژل برای صورت لاغر 9875466552154646

افرادی که نباید تزریق ژل برای چاقی صورت را انجام دهند

توصیه می شود افرادی که حتی یکی از موارد اشاره شده در زیر را دارند، از تزریق ژل برای چاقی صورت خودداری کنند. از جمله این مشکلات عبارتند از:

  • بانوان باردار و همچنین مادرانی که فرزند شیرده دارند.
  • مبتلایان به بیماری ضد انعقاد خون
  • بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی بدن
  • بیماران مبتلا به هرگونه سرطان
  • مبتلایان به بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، ویتلیگو
  • افرادی که پوست آنها به مواد موجود در ژل حساس است.
  • افرادی که بیماری اسکار کلوئید یا هیپروتروفیک دارند و بدنشان گوشت اضافی تولید می کند.
  • افرادی که مجبور به تزریق انسولین هستند.
  • افرادی که ژل دائمی تزریق کرده اند.
  • افرادی که سابقه سکته قلبی، سکته مغزی، لخته شدن خون و ترومبوز وریدهای عمقی را دارند.
  • افرادی که در 6 ماه اخیر داروی آکوتان مصرف کرده اند.

اقدامات احتیاطی هنگام تزریق ژل

در زمان تزریق ژل حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • برای تزریق ژل برای چاقی صورت، به پزشک دارای مجوز و با تجربه (جراح پلاستیک یا متخصص پوست) مراجعه کنید.
  • درمان را در یک مرکز پزشکی انجام دهید.
  • از پزشک در مورد تجربه اش با نوع ژلی که انتخاب کرده اید بپرسید. هرچه تجربه بیشتری داشته باشند نتایج بهتری ایجاد می شود.
  • ژل را به هیچ عنوان آنلاین تهیه نکنید و تنها از مراکز پزشکی خریداری کنید.
  • ژل باید در پاکت در بسته و دارای برچسب باشد. سرنگ را برای اطمینان بررسی کنید.
  • دقت کنید که ژل دارای تاییدیه FDA برای هدف مورد نظر شما است.
  • از خطرات و عوارض جانبی بالقوه آگاه باشید.
  • ترکیبات ژل را مطالعه کنید. چنانچه به هر کدام از آن ها آلرژی دارید تزریق نکنید.
  • در مورد تمام داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید با پزشک خود در میان بگذارید.

کلام آخر

صورت از حساس ترین بخش های بدن است. تزریق ژل برای صورت لاغر، در صورت رعایت نکات ایمنی یک درمان بی خطر و مناسب است. اما تزریق ژل به صورت و سایر نقاط بدن قواعد خاص خودش را دارد. درصورت عدم رعایت این قواعد و نکات مشکلات خطرناک و جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. توصیه می شود تا حد امکان از تزریق خودسرانه این مواد و مراجعه به مراکز نامعتبر شدیدا خودداری فرمایید. بهتر است با مراجعه به یک مرکز درمانی معتبر زیبایی و سلامت صورت خود را تضمین کنید. افراد دارای صورتی صاف و لاغر می توانند با استفاده از تزریق ژل به هر قسمت از صورت خود فرم داده و تغییر ایجاد کنند. نتیجه ی حاصل از تزریق ژل برای چاقی صورت، معمولا مورد قبول و رضایت بخش و شگفت انگیز می باشد. افراد پس انجام تزریق بطور کل شاهد چهره جدیدی خواهند بود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 9 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

جراحی بینی یکی از انواع جراحی پر طرفدار در ایران است. همه خانم ها و آقایان علاقه دارند بعد از جراحی زیبایی بینی ظاهر کاملا متفاوت و زیبا داشته باشند. از این رو ترجیح می دهند قبل از جراحی بینی دیگر عیوب ظاهری خود را برطرف نموده و به اتاق عمل بروند. یکی از روش های از بین بردن مشکلات ظاهری صورت تزریق بوتاکس است. این روش با فلج کردن عضلات صورت از به وجود آمدن چین چروک پوست پیشگیری می کند. سوالی که ممکن است ذهن شما را مشغول نماید این است که آیا تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی مفید است؟

در جواب به این سوال باید گفت که تزریق بوتاکس هیچ منافاتی با جراحی زیبایی بینی ندارد اما نباید بلافاصله بعد از بوتاکس جهت عمل جراحی بینی مراجعه نمایید. به عبارت ساده تر بلافاصله بعد از تزریق بینی نمی توان وارد اتاق عمل شد.

چرا نباید بلافاصله قبل از جراحی بینی بوتاکس کرد؟

در جواب به این سوال که آیا تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی مفید است؟ گفتیم این دو برای هم مشکلی ایجاد نمی کند. شما می توانید یک یا دو هفته قبل از جراحی بینی بوتاکس صورت، پیشانی، خط لبخند و … را داشته و بعد از آن جراحی زیبایی بینی را انجام دهید. اما نمی توان یک یا دو ساعت بعد از بوتاکس به اتاق عمل رفت. بعد از بوتاکس تعدادی عوارض موقت را پشت سر می گذارید که نیاز به استراحت و شکیبایی دارد. قرمزی، تورم و التهاب از عوارض شایع بوتاکس است که قبل از جراحی باید کاملا بهبود یابد.

اگر تصمیم دارید برای از بین بردن چین و چروک های صورت بوتاکس کنید، بهتر است یک یا دو هفته قبل از رفتن به اتاق عمل این کار را انجام دهید تا مشکل خاصی ایجاد نشود و عوارض بوتاکس با عوارض جراحی بینی همزمان شما را آزار ندهد. در ضمن بد نیست بدانید که بهتر است قبل از جراحی بینی، به بینی بوتاکس نکنید. این مایع باعث فلج عضلات شده و ممکن است در  نتیجه کار تاثیر داشته باشید. اجازه بدهید پزشک بینی شما را با تمام مشکلاتی که دارد جراحی نماید تا برای تمام عمر از زیبایی آن لذت ببرید.

تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی 51564841253113

آیا تزریق بوتاکس بعد از جراحی بینی مفید است؟

تا اینجای مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی مفید است . اما ایا این روش بعد از جراحی بینی می تواند به شما کمک کند؟ بعد از جراحی بینی در بهترین حالت بین 3 تا 4 هفته با عوارض آن دست و پنجه نرم می کنید. در این ایان نه تنها تزریق بوتاکس بلکه انجام هیچ کدام از روش های زیبایی توصیه نمی شود . در این دوران حساس بهتر است به بدن خود اجازه دهید با متابولیسم طبیعی جراحی بینی را پشت سر بگذارد. بعد از جراحی بینی نباید حرکات خطرناک، فعالیت های سنگین و جنب و جوش داشته باشید. تمام این موارد ممکن است عوارض جراحی بینی را افزایش دهد.

بعد از گذشت دوران نقاهت جراحی بینی و اجازه پزشک متخصص می توانید روش های زیبا سازی پوست را انجام داده و به زیبایی خود بی افزایید. تزریق بوتاکس نیز از جمله روش های مفید برای زیبا نمودن صورت و بینی است که امکان انجام آن بعد از جراحی بینی بلامانع می باشد.

تزریق بوتاکس در کدام قسمت های بینی مفید است؟

تزریق بوتاکس  با هدف فلج کردن عضلات انجام می شود. عضلاتی که با حرکت خود باعث ایجاد چین و چروک شده و زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهند بهترین کاندید برای تزریق بوتاکس هستند. عضلات بینی هم در زمان خندیدن و حرف زدن حرکت کرده و در زیبایی صورت تاثیر می گذارند. تزریق بوتاکس بیشتر در قسمت هایی انجام می شود که در ادامه به آنها اشاره می نماییم

تزریق بوتاکس در چین و چروک خرگوشی بینی

این چین و چروک در زمان خندیدن نمایان می شود. با جمع شدن بینی در قسمت گونه طرح لبخند شما کمی نا متعادل به نظر خواهد رسید. تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی برای از بین بردن این چین و چروک ها مفید نخواهد بود. اما بعد از جراحی زیبایی بینی برای از بین بردن این چین و چروک ها می توانید از روش بوتاکس استفاده کنید و نتایج قابل قبولی نیز مشاهده خواهید کرد.

تزریق بوتاکس در نوک بینی

بالا بودن نوک بینی از نشانه های زیبایی بینی می باشد. یکی از روش های بالا بردن نوک بینی تزریق بوتاکس در این ناحیه است. البته لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس برای بالا بردن بینی نتایج قابل قبولی به همراه ندارد. اغلب بعد از جراحی زیبایی بینی برای بالا نگهداشتن نوک بینی از این روش استفاده می شود. اگر بینی گوشتی داشته باشید و تحت عمل جراحی زیبایی بینی فانتزی قرار گرفته باشید بعد از مدتی شاهد افتادگی در نوک بینی خواهید بود. این افتادگی نتایج جراحی را تحت سوال می برد.

تصور می شود با تزریق بوتاکس و فلج کردن عضله بینی از افتادگی آن به تعویق می افتد. اما این تصور اشتباه است و بهتر است جراحی بینی فانتزی آماده قبول این وقاعیت باشید که با بالا بدن بیش از اندازه نوک بینی بعد از مدتی بینی زیبایی خود را از دست خواهد داد. لازم به ذکر است این مشکل تنها برای افرادی اتفاق می افتد که بینی گوشتی داشته باشند و جراحی بینی فانتزی روی بینی استخوانی نتایج قابل قبولی به همراه دارد.

تزریق بوتاکس برای جمع کردن پره های بینی

پره های بینی در زمان خندیدن و حرف زدن باز و بسته می شود. این باز و بسته شدن در بعضی افراد چندان زیبا نیست. یکی از دلایل جراحی زیبایی بینی جمع کردن پره های بینی است. برای جلوگیری از عدم باز و بسته شدن پره های بینی بعد از جراحی زیبایی بینی می توانید از تزریق بوتاکس استفاده کنید. این روش اگر بعد از جراحی انجام شود، نتایج خوبی به همراه دارد اما قبل از جراحی این کار توصیه نمی شود. بهتر است اجازه دهید نتایج جراحی مشخص شود و سپس به فکر روش های تکمیلی زیباسازی بینی باشید.

تزریق بوتاکس برای از بین بردن قوز بینی

قوز بینی از مشکلات شایع بینی ما ایرانیان است. اما همیشه استخوان میانی بینی بزرگ نیست و گاه وجود حفره بین چشم ها است که بینی را قوزدار نشان می دهد. در بعضی مواقع پر کردن حفره میانی بینی قوز بینی را کم رنگ کرده و بینی را قلمی نشان می دهد. مهمترین نکته در این زمینه این است که تزریق بوتاکس برای پر کردن حفره بینی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. این ماده تنها خاصیت فلج کنندگی دارد و برای پر کردن باید از ژل و چربی استفاده کنید.

تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی 4894612332

معایب و مزایای تزریق بوتاکس قبل و بعد از جراحی بینی

جراحی بینی یکی از سخت ترین روش های زیباسازی بینی است. در این روش فرد عوارض موقت زیادی را پشت سر می گذارد. این جراحی شاید یک بار در تمام عمر قابل انجام باشد و روش های ترمیم جراحی بینی چندان تاثیری روی زیبایی مجدد بینی ندارند. از این رو در انتخاب مدل جراحی بینی، بهترین پزشک جراح بینی و کلینیک زیبایی بینی باید بیشترین دقت را داشته باشید.

قبل از جراحی زیبایی بینی باید خود را برای این عمل آماده نمایید. توصیه ما به شما طبیعی بودن شرایط بینی قبل از جراحی است. بهتر است قبل از جراحی بینی تزریق بوتاکس، ژل و چربی را انجام ندهید. این به پزشک کمک می کند بینی را به درستی جراحی نماید و نتایج خوبی برای شما به ارمغان بیاورد.

اما تزریق بوتاکس بعد از جراحی زیبایی بینی و بعد از اتمام دوران نقاهت بلامانع است و مزایایی نیز دارد

از مزایای تزریق بوتاکس بعد از جراحی بینی می توان به موارد زیر اشاره  نمود:

تکمیل زیبایی بینی

در جراحی زیبایی بینی ایرادات ظاهری بینی در حالت خوابیده و بدون تحرک رفع می شود. اگر بعد از جراحی همچنان در حین صحبت و خندیدن چین و چروک هایی روی پوست بینی شما ایجاد می شود، با کمک بوتاکس از بروز آنها می توان پیشگیری کرد. به همین دلیل می توان گفت تزریق بوتاکس در شرایطی می تواند به زیباتر شدن فرم بینی شما کمک کند و زیبایی شما را بیشتر نماید. این مزیت در مورد افرادی که پره بینی آنها در حین صحبت باز و بسته می شود نیز کمک کننده است.

افزایش اعتماد به نفس

بعد از گذراندن دوران نقاهت تقریبا سخت جراحی بینی، فرد منتظر تغییر شگرفت در ظاهر خود است. اما اگر ایرادات جزئی زیبایی بینی او را تحت شعاع قرار دهد ممکن است اعتماد به نفس او کاهش یافته و احساس کند زحماتش به هدر رفته است. با تزریق بوتاکس و تکمیل درمان اعتماد به نفس او بازگشته و احساس بهتری خواهد کرد.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله بررسی نمودیم تزریق بوتاکس قبل است جراحی بینی تفاوتی در نتیجه جراحی ندارد. مگر اینکه فاصله زمانی بین جراحی زیبایی بینی و تزریق بوتاکس فوق العاده کم باشد. توصیه ما به شما عدم تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی است. در صورتی که دوران نقاهت شما به پایان رسید تزریق بوتاکس بعد از جراحی بینی بلامانع بوده و زیباسازی بینی را تکمیل می کند.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 49 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

اگر صاحب یک صورت گرد هستید و از فرم بینی خود رضایت ندارید حتماً در فکر جراحی زیبایی بینی می باشید؛ اما همانگونه که شما هم می دانید امروزه نمی توان به هر پزشک زیبایی اعتماد کرده و صورت خود را به دست آنها سپرد. بنابراین توصیه می شود قبل از جراحی، اقدام به تحقیق کرده و بر اساس سوابق پزشکان و دانش آنها، یک جراح زیبایی درجه یک را انتخاب کنید. این جراحان بر اساس دانشی دارند با فاکتورهای مهم برای جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد آشنا بوده و بر اساس آنها، بینی شما را به گونه ای جراحی می کنند که از نتیجه کار، نهایت رضایت را داشته باشید.

نکات مهم در جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد

فرم بینی، نقش مهمی در زیباتر دیده شدن صورت شما دارد. اگر صورتی گرد و متناسب دارید اما صاحب یک بینی با فرم نامناسب می باشید زیبایی صورتتان به چشم نخواهد آمد. با توجه به تحقیقات انجام شده، بسیاری از افراد در حال حاضر از فرم بینی خود رضایت ندارند. برخی دیگر نیز دارای مشکلات اساسی در بینی خود می باشند که این امر آنها را وادار به انجام جراحی بینی می کند. در کنار آن هم دوست دارند دستی به سر و صورت بینی خود کشیده و زیبایی خود را به رخ بکشند. جراحان زیبایی برای این که جراحی زیبایی بینی با موفقیت همراه بوده و نتیجه، باب میل بیمار باشد نکات زیادی را در نظر گرفته و بر اساس آن اقدام به جراحی می نمایند. این نکات عبارتند از:

توجه به ملاک های زیبایی

یکی از مواردی که در جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد باید مد نظر باشد توجه به ملاک های زیبایی می باشد. در جراحی بینی به این نکته توجه می شود که علاوه بر رفع عیوب بینی، فرم آن نیز با مشخصات صورت فرد تطابق داشته و جلوه ای زیبا در صورت وی ایجاد نماید. از این رو جراحان موظف هستند به خواست بیمار و فرم بینی که متناسب با صورت گرد بیمار باشد توجه نموده و بر اساس آن، فرم بینی را مشخص کنند. البته قبل از اقدام به عمل جراحی، پزشک، بیمار را در جریان تمامی اقدامات قرار می دهد.

جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد 164165632005646

توجه به خصوصیات ظاهری صورت

بنابر گفته متخصصان در حوزه جراحی های زیبایی، قریب به اتفاق افراد مشکلات ریز و درشتی را در بینی خود مشاهده می کنند. با توجه به این گفته می توان چنین دریافت که تقریباً هیچ کسی بینی استاندارد و و بی عیب و نقصی ندارد. این مشکلات در برخی افراد به حدی زیاد است که نیاز فوری به جراحی زیبایی بینی احساس می شود. همه افراد قصد دارند با عمل زیبایی، فرم بینی خود را به زیباترین شکل ممکن تغییر دهند.

اما توجه داشته باشید که زیبایی بینی این نیست که آن را طبق مدهای جدید که در جامعه وجود دارند تغییر دهید. بینی شما باید با خصوصیات ظاهری صورت و خطوط آن تناسب داشته باشد. تنها در این حالت است که می توانید چهره ای بی عیب و نقص داشته باشید. جراحان متخصص زیبایی بینی، بر اساس این که شما صورت گردی دارید تمامی زوایای صورت شما را بررسی کرده و بر اساس نتایج به دست آمده، بهترین فرم برای بینی شما را طراحی می کنند.

نحوه تعیین فرم و اندازه بینی

در جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد جراحان با استفاده از روش های مختلفی که طی دوره های تخصصی، آموزش دیده اند فرم بینی را مشخص می نمایند. آنها بر اساس زاویه بندی صورت از نمای تمام رخ و نیم رخ، بهترین فرم را برای بینی شما تعیین می کنند. قبل از این که بینی شما جراحی شده و فرم آن تغییر پیدا کند جراحان تصویری از فرم بینی تعیین شده را به شما نشان می دهند. به این طریق شما با دریافت مشاوره هایی، اگر نسبت به این تغییر رضایت داشته باشید تأیید نهایی را ارائه داده و اقدامات لازم انجام می شود. جراحان برای تعیین فرم بینی بیمارانی که صورت گرد دارند اقدامات زیر را انجام می دهند:

زاویه بندی صورت

یکی از اقداماتی که جراحان در جراحی زیبایی بینی انجام می دهند زاویه بندی صورت برای تعیین فرم مناسب بینی است. این روش که توسط دانشمندان فلسفه در زمان رنسانس، اختراع شده است فرم بینی را با استفاده از فرمول های ریاضی بررسی می کند. در این روش، خطی در قسمت زیری بینی کشیده شده و به قسمت گوشه لب بالا منتهی می شود. سپس با استفاده از یک خط دیگر، شیب بینی و نحوه تقاطع آن با چانه فرد بررسی می شود. بر اساس نتایجی که از این زاویه بندی به دست می آید فرم بینی تا حدودی مشخص می شود.

بررسی نمای صورت از روبرو

در اقدام بعدی، عکسی از صورت بیمار تهیه شده و به صورت تمام رخ مورد بررسی قرار می گیرد. در این بررسی، اندازه بینی بر اساس اندازه چشم، فرم گوش ها و خطوط ابرو، تعیین می شود. به همین جهت این تصویر یک بار به صورت افقی و بار دیگر به صورت عمودی مورد بررسی قرار می گیرد.

  • بررسی نمای کامل صورت به صورت افقی

در جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد تصویر صورت فرد به صورت افقی به سه قسمت تقسیم می شود. در قسمت بالایی این دسته بندی، ابرو و چشم ها قرار می گیرند. بینی بیمار در بخش میانی قرار دارد و قسمت پایینی شامل دهان و چانه می باشد. به منظور تعیین فرم بینی به صورت دقیق، میان این سه قسمت هم خطوطی رسم می شود. پزشک با بررسی این تصویر، فرمی را برای بینی مشخص می کند که در آن تناسب فاصله میان بینی و ابروها و بینی و لب ها به خوبی رعایت شده باشد. در این مرحله، جراح باید با وسواس بیشتری عمل کند. چنانچه اشتباهی در این مورد رخ دهد باعث عدم تناسب میان اجزای گفته شده، می شود و این یعنی بینی با فرم نامتناسب.

  • بررسی نمای کامل صورت به صورت عمودی

در اقدامی دیگر، جراح تصویر صورت بیمار را به صورت عمودی مورد بررسی قرار می دهد. در این اقدام، تصویر صورت بیمار به صورت عمودی به قسمت های مختلفی که 1.5 سانتی متر از هم فاصله دارند تقسیم بندی می شود. هدف از انجام این بررسی، تعیین پهنای بینی است. در این روش، اندازه عرض چشم ها مشخص می شود. در بینی های دارای فرم و اندازه مناسب، پهنای نوک بینی با اندازه عرض چشم ها برابر است. به این ترتیب اندازه پهنای نوک بینی در جراحی زیبایی بینی مشخص خواهد شد.

بررسی نمای بینی از نیم رخ

حال که صورت بیمار به صورت تمام رخ بررسی شد نوبت آن است که نیم رخ صورت و بینی مورد بررسی قرار گیرد. در این روش، تصویری به صورت نیم رخ از صورت بیمار گرفته می شود. در این تصویر، دو خط به صورت افقی از قسمت بالا و پایین گوش کشیده می شود. این خطوط از گوش شروع شده و به سمت داخلی صورت، پیش می رود. این خطوط باید نوک بینی و قسمت مابین بینی و لب ها را در بر گرفته باشد. سپس خطی به صورت عمودی بر روی بینی کشیده می شود. این خط باید در قسمت اتصال بینی به صورت، کشیده شود.

حال، فرم بینی در جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد باید به گونه ای تعیین شود که نوک بینی و فاصله لب ها، میان خطوط افقی بوده و خط عمودی نیز قسمت اتصال بینی به بخش میانی ابروها و لبه نوک بینی در قسمتی که به صورت متصل شده است را قطع کند. با تعیین فرم بینی به این طریق، بینی شما بعد از جراحی، از نیم رخ به زیباترین شکل ممکن دیده خواهد شد.

جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد 16548641223135بررسی شیب بینی

یک عامل مهم دیگر در زیبایی بینی، متناسب بودن شیب آن است. به منظور تعیین شیب بینی استاندارد، خطی از قسمت اتصال بینی به بخش میانی ابروها به سمت بالا بکشید و خطی دیگر را در جهت شیب بینی رسم نمایید. در این حالت، زاویه این خطوط با هم باید برابر با 120 درجه بوده و یا از آن تجاوز نکند. به این ترتیب شیب بینی نیز تعیین می شود.

بررسی اندازه نوک بینی

یکی دیگر از مواردی که در جراحی زیبایی بینی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد فرم نوک بینی است. قسمت نوک بینی باید به گونه ای باشد که فرم کلی بینی را زیاد سربالا و یا آویزان نشان ندهد. برای بررسی و تعیین فرم نوک بینی، خطی در جهت شیب بینی کشیده شده و خط دیگری نیز باید از نوک بینی به طرف چانه رسم گردد. اگر زاویه ای که این دو خط در نقطه تقاطع هم دارند برابر با 130 درجه باشد نوک بینی شما در بهترین حالت ممکن قرار خواهد داشت.

انتخاب بهترین جراح زیبایی بینی

در جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد می توانید از این مطالب استفاده نموده و فرمی ایده آل برای بینی خود تعیین نمایید. حال باید با بررسی و پرس و جو، به دنبال یک جراح متخصص و حرفه ای باشید. به این ترتیب خواهید توانست بهترین نتیجه را از جراحی بینی خود گرفته و بعد از جراحی، بینی با فرم ایده آل داشته باشید. با رعایت مواردی که در این مقاله بیان شد حتماً بینی ای خواهید داشت که با تمام خصوصیات ظاهری صورت شما متناسب است.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 12 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

زاویه دار کردن صورت و گونه باعث زیباتر و لاغرتر نشان دادن صورت می شود که به روش های متفاوت قابل انجام است. مهم ترین روش زاویه دار کردن صورت و گونه موضوع مورد بحث در این مقاله می باشد. حالت وی شکل صورت طرفداران زیادی بین آقایان و خانم ها پیدا کرده است. اینکه گونه ها برجسته و به سمت چانه تراشیده شوند، در عین حال چانه نیز لاغر تر شود ، باعث می شود تا این حالت در صورت ایجاد شود. روش های جراحی و غیر جراحی می توانند این زاویه را در صورت و گونه ایجاد و اصلاح نمایند. روش هایی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل، لیفت صورت با نخ جزو روش های غیر تهاجمی و ایمن به شمار می روند. در عین حال جراحی فک یک روش تهاجمی است . همچنین از این روش ها می توان برای جوان تر و شاداب تر نشان دادن صورت نیز می توان کمک گرفت.

مهمترین روش زاویه دار کردن صورت و گونه 54154548652کاربرد های زاویه دار کردن صورت و گونه

با استفاده از روش ها و نیز بهره گیری از مهم ترین روش زاویه دار کردن صورت و گونه می توان به این اهداف دست یافت:

  • جوان تر و شاداب تر نمودن صورت و چهره
  • باریک تر و جذاب تر نمودن صورت و گونه
  • زاویه دار نمودن چانه و ایجاد خط باریک در کنار گونه
  • برجسته نمودن استخوان گونه

آشنایی با روش های زاویه دار کردن صورت و گونه

همانطور که گفتیم روش های مختلف از جمله جراحی و غیر جراحی برای زاویه دار کردن صورت و گونه وجود دارد. در این قسمت با این روش ها و در کنار آن با مهم ترین روش زاویه دار کردن صورت و گونه آشنا شده و مزایا و معایب هر کدام را توضیح خواهیم داد. روش های جراحی دائمی هستند و شامل روش هایی مانند  مالارپلاستی (عملی جهت باریک کردن استخوان بالایی چانه)، آنولوپلاستی(کاهش گوشه‌های فک پایینی)، کورتیکوتومی(کاهش برامدگی فک پایینی)، ژینوپلاستی (باریک ، بلند یا کوتاه کردن چانه) و میوتومی (کاهش حجم ماهیچه‌‌ها با جراحی) می باشند. در مقابل روش های مانند تزریق بوتاکس و ژل موقت بوده و نهایتا تا 18 ماه طول عمر دارند. در مقابل عوارض کمتری نسبت به روش های جراحی داشته و خطرات کمتری بیمار را تهدید می کند. همچنین هزینه کمتری نیز نسبت به روش های جراحی برای فرد به همراه دارند.

تزریق بوتاکس برای زاویه دار کردن صورت و گونه

یکی از روش های غیر تهاجمی، تزریق بوتاکس است. برای اینکار از دوز مناسب سم بوتولونیوم استفاده می شود که باعث از کار افتادن ماهیچه ها و اعصاب در ناحیه تزریق می شود. چین و چروک های و خطوط اطراف گونه را از بین برده و باعث می شود تا استخوان های گونه بلند تر به نظر آید . در ضمن خط باریکی در زیر گونه ایجاد می کند و در نهایت لیفت صورت انجام می شود. برای تزریق از ابزار مخصوص تزریق که سوزن های باریک و ظریفی هستند استفاده می شود. این روش به سرعت و ظرف مدت 3 تا 5 روز پس از اتمام فرآیند نتایج خود را نشان می دهد. ماندگاری این روش بین 3 تا 6 ماه بوده و بعد از آن نیاز به تمدید خواهد داشت. این روش عوارض بسیار کمی مانند التهاب و قرمزی در محل تزریق را بدنبال دارد.

تزریق ژل برای زاویه دار کردن صورت و گونه

یکی دیگر از روش های غیر جراحی تزریق ژل برای زاویه دار کردن صورت و گونه است. در این روش از مقادیر کم ژل استفاده می شود. مهم ترین قسمت چانه است که با تزریق ژل برجسته تر شده و حالت وی شکل دلخواه را به خود می گیرد. برای اینکار می توان از مواد بی حسی استفاده کرد تا فرد دردی را در زمان تزریق در چانه احساس نکند. سپس مواد ژل به تدریج وارد پوست می شود. بهتر است این کار تدریجی صورت گیرد تا بعد از نشان دادن نتایج در صورت نیاز مقدار بیشتری تجویز گردد. زیرا تزریق مواد در چانه به مقدار زیاد حالت طبیعی آن را از بین می برد. مواد ژل از اسید هیالورونیک ساخته شده و با جذب آن باعث حجم دادن و برجسته نمودن ناحیه تزریق می شود. این روش نیز عوارض کمی مانند قرمزی و کبودی در ناحیه تزریق را به دنبال دارد.

لیفت با نخ

لیفتینگ با نخ یکی دیگر از روش های جوانسازی و نیز زاویه دادن به صورت است. در این روش از نخ های مخصوصی برای کشیدن پوست صورت و از بین بردن چین و چروک استفاده می شود. از بین بردن این خطوط باعث برجسته کردن ناحیه گونه و نیز چانه می شود که نقش مهمی در زاویه صورت دارند. برای اینکار سوراخ های ریزی در محل مورد نظر ایجاد می شود و نخ از طریق این سوراخ ها وارد زیر پوست می شود. سپس پزشک به آرامی نخ را فشار داده و در مسیری که دلخواه است می کشد.

پوست و بافت زیر آن با این کار در جهت مورد نظر کشیده می شوند و به این ترتیب پوست صاف و یکدست می شود. این روش نیز ماندگاری زیادی ندارد. عموما بعد از 6 تا 8 ماه نخ ها جذب پوست می شوند. اثر درمانی تا 2 سال ماندگاری دارد. نخ های استفاده شده باعث تحریک کلاژن سازی طبیعی پوست می شوند. بنابراین این روش بسیار طبیعی عمل می کند و به مرور زمان پوست را وادار به جوان تر نمودن می کند.

جراحی  زیبایی فک برای زاویه دار نمودن صورت و گونه

یکی از روش های دائمی و ماندگار برای زاویه دادن به صورت و گونه ، جراحی زیبایی فک می باشد. اگر بخواهیم مهمترین روش زاویه دار کردن صورت و گونه از نظر جراحی را معرفی نماییم، این روش می تواند به شمار رود. برای انجام این کار شکاف هایی از داخل دهان ایجاد می شود تا جاری زخم و اسکار بر روی صورت باقی نماند. سپس برای دسترسی به استخوان فک شکاف هایی را نیز در بین لثه و گونه ایجاد می کنند. با استفاده از دریل جراحی تغییراتی که لازم است در این قسمت ها داده می شود. قسمت هایی از گونه برجسته می شود و انحنا پیدا می کنند. چانه نیز حالت وی شکل به خود می گیرد. زخم ها و برش ها بوسیله بخیه های جذبی بسته می شوند. برای جلوگیری از عفونت و نیز درد بعد از جراحی باید از مسکن و آنتی بیوتیک استفاده نمایید.

مزایا و معایب جراحی زیبایی فک برای زاویه دادن صورت و گونه

از جمله مزایای بسیار مهم این روش ماندگار بودن آن است. این روش در کنار زیبایی و دائمی بودن معایبی نیز خواهد داشت . از جمله آن عوارضی است را برای بیمار به همراه دارد. همچنین هزینه های این روش بسیار بالاتر از روش های غیر جراحی می باشد. زیرا هزینه اتاق عمل و کادر پزشکی در کنار داروهایی که استفاده می شود و نیز دستمزد جراح باید به آن اضافه شود. عدم امکان تغییر صورت نیز از جمله معایب این روش می باشد. در صورتی که در روش های غیر جراحی می توان در صورت عدم رضایت، نتیجه را بازگرداند. مراقبت های بعد از جراحی زیبایی فک بسیار بیشتر از سایر روش ها می باشد. زیرا احتمال بروز عفونت و تورم بعد از جراحی وجود دارد. می توان از کیسه یخ برای کاهش تورم و درد استفاده کرد. مصرف آنتی بیوتیک نیز توصیه می شود.

مهمترین روش زاویه دار کردن صورت و گونه 1544312312

کاندیداهای مناسب برای زاویه دار کردن صورت و گونه

حال که با انواع روش ها و نیز مهمترین روش زاویه دار کردن صورت و گونه آشنا شدیم ، باید بگوییم زاویه دار کردن صورت بریا همه افراد مناسب نمی باشد. افرادی که این ویژگی را دارند کاندیداهای مناسب برای انجام این روش به شمار می روند:

افرادی که صورت عریض دارند

عریض بودن چهره بر روی زیبایی آن تاثیر منفی خواهد داشت. علی الخصوص برای خانم ها که چهره ای مردانه به صورت آن ها می دهد. با این روش چهره زنانه تر و ظریف تر به نظر می رسد.

افرادی که فک مربعی شکل دارند

برای افرادی که حالت فک به شکل مربعی می باشد ، این روش مناسب است. با تراشیدن استخوان فک و چانه و کوچک تر کردن آن، چهره جوان تر و جذاب تر به نظر می رسد. برای افرادی که صورت کوتاه دارند، با این اصلاحات صورت  آن ها بلند تر و باریک تر به نظر می رسد. همچنین افرادی که چانه کوتاه دارند نیز با تقویت و برجسته نمودن چانه می توان این مشکل را برطرف نمود.

کلام آخر

در این مقاله با انواع روش های زاویه دار نمودن صورت و گونه آشنا شدیم. باید گفت مهمترین روش زاویه دار کردن صورت و گونه برای افراد بستگی به هدف و نیاز آن ها دارد. برای افرادی که به دنبال روش های دائمی و ماندگار می باشند، مهم ترین روش جراحی زیبایی فک است. در این روش استخوان فک به صورتی اصلاح و تراشیده می شود که گونه ها و چانه برجسته شده و سایر قسمت های صورت با این حالت تناسب داشته باشند. در مقابل افرادی که نمی خواهند روش های تهاجمی را انجام دهند، مهم ترین روش می تواند بسته به وضعیت صورت آن ها تزریق بوتاکس، ژل و یا لیفتینگ صورت با نخ باشد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 12 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

تزریق بوتاکس یکی از روش های محبوب برای جوانسازی صورت است. ولی باید بدانیم نقاط تزریق بوتاکس در صورت چگونه است. هر چند شاید تصور کنید تزریق بوتاکس برای تمامی چین و چروک ها و خطوط صورت کاربرد داشته و می توان از آن استفاده کرد. این تصور نادرست است. مناطقی از صورت هستند که برای تزریق بوتاکس ممنوع می باشد. با این حال تزریق بوتاکس برای بیشتر نقاط صورت ایمن بوده و به راحتی می توان چهره را جوان و چین و چروک آن را برطرف نمود. در این مقاله می خواهیم بدانیم که محبوب ترین نقاط در کجای صورت قرار دارند. البته این نکته را یادآوری می کنیم که تزریق بوتاکس برای نواحی از صورت استفاده می شود که عضلات فعال وپویایی دارند. چین و چروک و خطوط نیز در اثر فعالیت زیاد این عضلات ایجاد شده باشد.  پس با ما همراه باشید.

نقاط تزریق بوتاکس در صوت 5216574545مناطقی که برای تزریق بوتاکس ایمن می باشند

برای پاسخ به این پرسش که نقاط تزریق بوتاکس در صورت چگونه است؟ می خواهیم نقاطی را در صورت معرفی نماییم که می توان تزریق بوتاکس انجام داد. ابتدا صورت را به سه قسمت تقسیم می کنیم:

قسمت های بالایی صورت

  • خطوط اخم: خطوطی که بین دو ابرو قرار دارند
  • خطوط پیشانی که به صورت افقی ایجاد می شوند و خطوط تعجب نیز نامیده می شوند
  • تزریق بوتاکس در ابروها برای لیفت ابرو

میانه صورت

  • خطوط بالای بینی که با جمع کردن بینی ایجاد می شوند و خطوط بانی نام دارند.
  • چین و چروک های اطراف چشم که به چین ها پنجه کلاغی معروفند. این خطوط بسیار ریز می باشند.
  • خطوطی که در گودی زیر چشم ایجاد شده اند.

قسمت های پایین صورت

  • اطراف دهان و بالای لب
  • چین و چروک های روی چانه
  • قسمت فک و گردن

حال می خواهیم این خطوط را بررسی نموده و نقش تزریق بوتاکس را در هر یک توضیح دهیم.

تزریق بوتاکس در بین دو ابرو

خطوط اخم یا گلابلا به صورت عمودی و در بین دو ابرو ایجاد می شود. این خطوط باعث می شود تا صورت حالت اخم گرفته و ظاهری خسته و عصبی را به فرد می دهد. هر چه این مساله را نادیده بگیریم، خطوط عمیق تر شده و برای برطرف شدن آن ها نیاز به زمان و دز بالای دارو خواهیم داشت. بنابراین در ابتدای مشاهده این خطوط از بوتاکس استفاده نموده و از عمیق تر شدن آن ها جلوگیری نمایید. با تزریق بوتاکس عضلات و ماهیچه های این قسمت غیر فعال می شوند . چین و چروک صاف خواهد شد. چون ماهیچه های این قسمت بسیار فعال می باشند، ممکن است ماندگاری آن هم کمتر باشد. بنابراین  بایدبعد از 3 و نهایتا 6 ماه برای ترمیم به پزشک مراجعه نمایید. در مواردی که خطوط عمیق تر شوند، از روش های ترکیبی مانند تزریق ژل و بوتاکس نیز استفاده می شود.

تزریق بوتاکس در پیشانی

خطوط تعجب خطوطی هستند که به صورت افقی در پیشانی ایجاد می شوند. گذشت سن افراد تاثیر زیادی در عمیق تر شدن آن ها دارد. بنابراین بهتر است سریع تر اقدام به تزریق بوتاکس نمایید. تزریق بوتاکس برای این قسمت صورت که دارای ماهیچه های فعال هستند، بسیار مناسب است. چون این منطقه وسیع تر است نیاز به تزریق دوز بالای دارو خواهیم داشت. از عوامل تشدید کننده بروز این خطوط می توان به مصرف دخانیات و نیز قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اشاره کرد. هر چه سن بالاتر می رود این عوامل در کنار شل شدن ماهیچه های پیشانی، خطوط را عمیق تر و روند درمان را کند تر می نماید.

تزریق بوتاکس در ابروها

یکی از مواردی که افزایش سن نقش منفی در آن دارد، پایین آمدن ابروها می باشد. با گذشت سن ماهیچه های پیشانی امکان نگهداشتن ابروها را نداشته و این قسمت به سمت پایین کشیده می شود. با پایین آمدن ابروها، چهره خسته تر به نظر می رسد و نیز روی چشم که مرکز زیبایی صورت است را خواهد گرفت. بنابراین نیاز به لیفت ابروها پیدا خواهیم کرد. لیفت ابروها به سمت بالا با استفاده از تزریق بوتاکس امکانپذیر است. در این روش بوتاکس به بالای ابروها تزریق می شود و عدم تحرک ماهیچه های این قسمت به مرور زمان باعث بالا رفتن ابروها و پایین آمدن فشار از روی چشم ها خواهد شد.

تزریق بوتاکس در چروک بالای بینی

این خطوط که به خطوط بانی معروف هستند، فراگیری زیادی نداشته و در برخی افراد ایجاد می شوند. خطوط بانی در هنگام چروک کردن بینی مانند زمانی که ماده غذایی ترش مصرف می شود و یا عمل بوکشیدن انجام می گردد ایجاد می شود. نکته مهم در از بین بردن این خطوط با استفاده از بوتاکس، انتخاب بهترین پزشک در این حوزه است. در صورتی که پزشک مهارت کافی را در دوز دارو و زاویه تزریق بوتاکس نداشته باشد، لبخند فرد تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. همچنین حالت صورت بسیار غیر طبیعی شده و زیبایی و جذابیت آن از بین می رود.

تزریق بوتاکس در اطراف چشم

خطوط بسیار ریزی در اطراف چشم وجود دارد که به خطوط پنجه کلاغی مشهور می باشند. این خطوط در گوشه های بیرونی چشم ایجاد شده و با افزایش سن نیز پرنگ تر و نیز بر تعدادشان افزوده می شود. چشم یکی از نقاط مهم و حساس صورت است که تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره فرد دارد. زمانی که این خطوط ایجاد می شوند، چشم را کوچک تر نشان می دهند. به همین دلیل باید مانع از پیشرفت ان شد و سریع تر با استفاده از روش های درمانی مانند تزریق بوتاکس این مشکل را کم رنگ کرد. در این مورد انتخاب پزشک از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا تزریق در نزدیک ترین نقطه به چشم انجام می شود و می تواند حساسیت زیادی داشته باشد. همچنین عدم تزریق مناسب و صحیح می تواند در طرح لبخند فرد تاثیر مخربی داشته باشد و چهره را از حالت عادی و طبیعی خارج نماید.

تزریق بوتاکس در گودی زیر چشم

این ناحیه نیز بسیار حساس بوده و باید در تزریق بوتاکس دقت و مهارت کافی وجود داشته باشد. زیرا عضله ای که باید غیر فعال شود همان عضله ای می باشد که پلک پایین را تا حدودی کنترل می کند. عدم تزریق صحیح این عضله باعث افتادگی پلک خواهد شد. بنابراین در انتخاب پزشک برای تزریق در این ناحیه وسواس بیشتری را به خرج دهید. عارضه ایجاد شده امکان ریسک کردن در این زمینه را به حداقل می رساند. برای گودی زیر چشم غیر از تزریق بوتاکس می توانید از تزریق ژل نیز استفاده نمایید تا حالت طبیعی تر و بهتری به چهره بدهید. با تزریق ژل فرورفتگی جبران و سپس با تزریق بوتاکس عضله این منطقه غیر فعال و چین و چروک آن از بین می رود.

نقاط تزریق بوتاکس در صوت 546343544تزریق بوتاکس در چین و چروک اطراف لب

چین و چروک اطراف لب با افزایش سن شروع می شود. لب و دهان حالت چروکیده گرفته و زیبایی صورت از بین می رود. همچنین خط لبخند نیز از جمله نقاطی است که در این ناحیه قرار دارد. خط لبخند از بینی شروع و به سمت گوشه های پایین دهان امتداد پیدا می کند. این خطوط با افزایش سن عمیق تر می شوند. نکته مهم در این نوع تزریق، به علت تاثیری است که روی لبخند فرد می گذارد. در صورتی که تزریق صحیح انجام نشود، حالت خنده فرد مصنوعی شده و زیبایی چهره از بین می رود. برای اطراف لب و خط لبخند می توانید از تزریق فیلر نیز استفاده نمایید. البته این در صورتی است که این خطوط عمیق باشند. همچنین می توانید از تزریق ژل برای برجسته و حجیم نمودن لب ها استفاده نمایید، سپس بالای لب را بوتاکس کنید تا چروک ها به حداقل ممکن برسد.

 

تزریق بوتاکس در چانه

افزایش سن باعث ایجاد چین و چروک اطراف چانه و کم رنگ شدن این ناحیه می شود. مواردی که می تواند این عارضه را تشدید نماید، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، ریزش استخوان با افزایش سن و نیز نازک شدن پوست از جمله این عوامل می باشند. تزریق بوتاکس باعث می شود ماهیچه ها و عضلات استراحت نموده و چین و چروک های آن کاهش یابد.

تزریق بوتاکس در ناحیه فک و گردن

علت پیدایش این مشکل در ناحیه فک و گردن، افزایش سن است. افزایش سن با تاثیر زیاد گرانش زمین برای روی گردن، تضعیف کلاژن و عضلات این ناحیه همراه می باشد. به همین دلیل این ناحیه دچار چین و چروک زیاد می شود که باید سریع تر از عمیق شدن آن جلوگیری نمود. تزریق بوتاکس و باز شدن چین و چروک و نیز استراحت دادن به ماهیچه های این قسمت، باعث جوان تر نشان دادن صورت فرد می شود.

کلام آخر

اینکه نقاط تزریق بوتاکس در صورت چگونه است در تشخیص اینکه این روش می تواند برای فرد مناسب باشد یا خیر تاثیر زیادی داشته باشد. در کل باید گفت تزریق بوتاکس برای نواحی از صورت مناسب است که چین و چروک و خطوط در اثر فعالیت زیاد ماهیچه ها و عضلات آن ناحیه ایجاد شده باشد. در مواردی می توان تزریق فیلر را در کنار تزریق بوتاکس به صورت ترکیبی استفاده نمود. نواحی مانند اطراف دهان، فرورفتگی های زیر چشم و … از جمله این موارد می باشند.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 44 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

برای رفع عیوب بینی های گوشتی می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. ولی می خواهیم بدانیم لیفت بینی گوشتی با نخ امکان پذیر است؟ به عبارتی آیا لیفتینگ با نخ می تواند گزینه مناسبی برای حالت دادن و زیبایی بینی های گوشتی شود. از آنجایی که جراحی های مربوط به بینی برای بینی های استخوانی مناسب تر است، بنابراین شاید افرادی که بینی های گوشتی دارند، به دنبال روش های جایگزین باشند. علت دیگر استفاده از روش های جایگزین بجای رینوپلاستی، کاهش عوارض و هزینه هاست. این گونه تکنیک ها می تواند برای بیمار خطرات کمتری را به دنبال داشته باشد. همچنین در مواردی بیمار نیاز به ایجاد تغییرات بسیار کلی بر روی بینی خود نمی باشد، بنابراین با استفاده از لیفتینگ با نخ می تواند بهترین نتیجه را در کمترین زمان و با هزینه و عوارض پایین تر بدست آورد.

نحوه انجام لیفت بینی گوشتی با نخ

می خواهیم به افرادی که با این سوال مواجه هستند که لیفت بینی گوشتی با نخ امکان پذیر است؟ نحوه انجام این روش را توضیح دهیم. این روش برای اصلاح و تغییر حالت، تغییر ارتفاع و شکل بینی گوشتی می تواند انجام گیرد. برای این کار نیاز است ابتدا محل هایی که باید سوراخ شوند مشخص نماییم. کل ناحیه بی حس می شود و سپس سوراخ های کوچکی ایجاد می گردد. نخ ها که از جنس پلی اکسانون و بسیار نازک می باشد، از درون این سوراخ ها عبور داده می شود. بعد از این کار که نخ ها به این سوراخ های قلاب شدند، پزشک با اعمال فشار کوچکی ، نخ ها را به هر سمتی که نیاز است به صورت افقی می کشد. معمولا در هر جلسه به 4 تا 8 نخ نیاز است. البته می تواند بنابه تشخیص پزشک تعداد نخ ها از این نیز بیشتر باشد. بیشترین محلی که می توان با استفاده از لیفتینگ با نخ اصلاح نمود، امتداد بینی، پل و نوک بینی و نیز قسمت هایی است که بافت نرمی دارند می باشد.

مزایای لیفت بینی با نخ

تا اینجا توضیح داده شد که لیفت بینی گوشتی با نخ امکان پذیر است. در این قسمت می خواهیم بدانیم این روش چه مزایایی دارد. آشنایی با مزایا و معایب کلیه روش های زیبایی و جوانسازی و نیز رفع نواقص و عیوب صورت و بدن می تواند انتخاب روش را برای فرد راحت تر نماید. بنابراین به اهم مزایای این روش نسبت به سایر روش ها می پردازیم:

غیر تهاجمی بودن

یکی از مهم ترین مزایایی که می توان برای لیفتینگ بینی گوشتی با نخ می توان نام برد، غیر تهاجمی بودن و ایمن بودن این روش است. در لیفتینگ با استفاده از نخ، کوچکترین برشی بر روی صورت انجام نمی گیرد و نیاز به بخیه نمی باشد. چون روش غیر جراحی است، برای بیمار عوارضی را به دنبال نخواهد داشت. با این روش می توان هم ظاهر بینی را اصلاح نمود و هم انحنا و کشیدگی بینی را فرم داد.

 دوران بهبودی کوتاه مدت

این روش بر خلاف روش های دیگر مانند جراحی بینی نیاز به دوران ریکاوری و نقاهت بعد از جراحی ندارد. لیفتینگ بینی با نخ ، مراقبت های خاصی را نیز نیاز نخواهد داشت. فرد بلافاصله بعد از انجام این روش می تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد. تنها عارضه این روشف احتمال وجود تورم بر روی مناطقی است که نخ وارد شده که به مرور زمان و بعد از گذشت چند ساعت این مساله نیز حل خواهد شد.

طبیعی بودن بینی

بینی در این روش بر خلاف جراحی بینی، کاملا طبیعی بوده و هیچ چیز خاصی مشاهئه نمی شود. نخ هایی که استفاده می شود از جنس پروتئین بوده و کاملا با ساختار بدن سازگاری دارد. بعد از گذشت یک سال نیز به آرامی جذب می شود. بنابراین صورت و بینی دچار تغییر بزرگی نخواهد شد که قابل مشاهده باشد.

عدم احساس درد و ناراحتی

انجام این روش هیچ دردی برای بیمار به همراه ندارد. برای کاهش حداقل درد احتمالی، می توانید قبل از انجام از داروهایی مانند استامینوفن استفاده نمایید.

ماندگاری روش

در لیفتینگ بینی گوشتی با نخ، به صورت طبیعی کلاژن پوست تحریک شده و بعد از مدتی که نخ ها جذب شدند، پوست به صورت معمول کلاژن سازی را انجام می دهد. بنابراین این روش ماندگاری بالایی دارد و تا 2 سال می توان از نتیجه آن بهره برد. بعد از این مدت هم به دلیل تولید کلازن و بافت همبند، حالت بینی به همان شکل باقی می ماند. هر چند نیاز است این جلسات تمدید شود ولی مدت زمان آن ط.لانی تر خواهد بود.

عوارض لیفت بینی گوشتی با نخ

همانطور که گفتیم لیفت بینی گوشتی با نخ امکان پذیر است ، ولی این روش نیز مانند سایر روش ها عوارضی را به همراه دارد. این عوارض در مقایسه با روش هایی مانند جراحی بسیار کم و ناچیز است ، ولی آشنایی با آن ها می تواند برای کنترل و مراقبت مفید باشد. یکی از مهم ترین روش ها برای کاهش عوارض، انتخاب پزشک می باشد. در این گونه روش ها که بدون جراحی صورت می گیرد، مهارت و تجربه پزشک معالج از اهمیت بسزایی برخوردار است. اینکه حالت بینی چگونه باید تغییر کند، به چه تعداد نخ نیاز داریم تا حالت طبیعی بینی حفظ شود و تنها اصلاح گردد، شکل زیبای بینی و رفع نقص های ظاهری و … توسط پزشک حرفه ای به بهترین شکل و با کمترین آسیب و عارضه همراه خواهد بود. بنابراین توصیه می شود در این انتخاب دقیق بوده و ابتدا نمونه کارهای پزشک را بررسی نمایید.

لیفت بینی گوشتی با نخ امکان پذیر است 43454455

عفونت

یکی از شایع ترین عوارض روش های زیبایی و درمانی، عفونت محل آسیب است. در لیفتینگ بینی گوشتی با نخ، احتمال عفونت در سوراخ هایی خواهد بود که ب روی پوست ایجاد می شود. این عارضه بسیار نادر و محدود است که با مصرف آنتی بیوتیک و ضدعفونی محل قبل از انجام روش قابل پیشگیری و درمان می باشد.

درد و ناراحتی

این عارضه با مصرف مسکن قبل از انجام لیفتینگ، قابل پیشگری می باشد. در کل این روش بدون درد است، ولی برای افرادی که در این زمینه استرس دارند، می توان از قرص های مسکن استفاده کرد.

تورم

محل لیفتینگ ممکن است در ابتدا با کمی تورم همراه باشد. این تورم موقتی بوده و بعد از چند ساعت خود بخود برطرف می شود. بنابراین نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

انتخاب نخ مناسب

یکی از مواردی که باید در نظر گرفت تا عوارض این درمان کاهش یابد، انتخاب نوع نخ مناسب می باشد. نخ استفاده شده نباید زیاد نازک باشد، زیرا نمی توان با این نخ ها تغییرات مناسب را ایجاد نمود. نخ نباید زیاد ضخیم باشد. زیرا می تواند باعث ایجاد اسکار شده و برای بیمار اذیت کننده باشد. بنابراین بهتر است از بهترین نخ استفاده شود تا هم هزینه و هم وقت بیمار هدر نرفته و نتیجه لازم بدون کمترین عوارض بدست آید. همچنین تعداد نخ های مورد استفاده نیز باید درست و مناسب باشد . کم بودن تعداد نخ ها مانع کسب نتیجه و زیاد بدون آن نیز باعث هزینه بیشتر بدون نیاز خواهد بود. طول نخ ها را پزشک تعیین می نماید که در این مورد باید تخصص و تجربه کافی را داشته باشد. کسب بهترین نتیجه منوط به این موارد در انتخاب نخ مناسب، تعداد مناسب و طول نخ است.

معایب لیفت بینی گوشتی با نخ

در کنار مزایای این روش، معایبی نیز می تواند متوجه آن شود. در این روش نمی توان تغییرات کلی در فرم بینی را ایجاد نمود. بنابراین برای افرادی مناسب می باشد که می خواهند تغییراتی در نوک بینی مانند بالا آوردن آن و تغییر انحنا انجام دهند. این روش بر خلاف رینوپلاستی مشکلات بینی از جمله انحراف و پولیپ را نمی تواند برطرف نماید. هر چند روش درمان این مشکلات متفاوت است، ولی می توان در حین انجام رینوپلاستی ، آن ها را هم پوشش داده و رفع نمود. این روش برای افرادی که قوز بینی دارند نیز مناسب نمی باشد. زیرا این مورد مربوط به غضروف و استخوان بینی است که در این روش با آن کاری نخواهیم داشت. مورد دیگری که نمی توان با لیفتینگ بینی حل نمود، مربوط به سایز بینی است. در صورتی که بینی بسیار پهن و بزرگ باشد، نمی توان با این روش کوچک کرد.

مقایسه لیفت بینی گوشتی با نخ با سایر روش ها

باید گفت لیفت بینی با نخ نسبت به سایر روش ها از جمله جراحی و تزریق فیلر از ایمنی بیشتری برخوردار است. زیرا در این روش ماده ای شیمیایی وارد بدن نمی شود. ممکن است ورود فیلرها به زیر پوست باعث ایجاد عوارض از جمله بسته شدن عروق بینی و نیز عروق چشم گردد. همچنین نوک بینی در این روش بهتر و راحت تر بالا می رود. لیفت بینی برخلاف تزریق فیلر باعث پهن شدن و بزرگ شدن بینی نیز نخواهد شد . کلا سایز بینی را تغییر نمی دهد.

کلام آخر

باید گفت لیفت بینی گوشتی با نخ امکان پذیر است. این روش بسیار ایمن بوده و کمترین عوارض را برای بیمار به همراه دارد. در صورتی که نیاز به تغییرات جزئی مانند ایجاد انحنا درپل بینی و نیز بالاآوردن نوک بینی دارید، این روش بسیار مناسب تر از روش هایی مانند رینوپلاستی می باشد. نیاز به مراقبت های بعد از درمان نیز نبوده و فرد به راحتی می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 10 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

لیفت بینی با روش های غیر جراحی از جمله تزریق ژل امروزه طرفداران زیادی دارد. ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش آید که لیفت بینی با ژل چگونه انجام می شود؟ لیفت بینی با ژل برای تغییرات جزئی که بایستی در شکل و فرم و محل قرار گرفتن بینی ایجاد شود، روش مناسبی می باشد. در این روش ها بدون اینکه تهاجمی روی بینی انجام شود و برشی داده شود، بینی حالت مورد نظر را به خود می گیرد. در این روش ژل مورد نظر از طریق سوزن های باریک وارد پوست می شوند. اینکه به کدام قسمت چه دوز ژل باید تزریق شود تا حالت و فرم بگیرد در تخصص پزشک می باشد. به همین دلیل توصیه می شود در انتخاب پزشک دقت کافی را داشته باشید. زیرا برای کسب بهترین نتیجه بایستی دز و زاویه تزریق رعایت شود و از بهترین و مرغوب ترین مواد استفاده شود.

با لیفت بینی چه اصلاحاتی را می توان انجام داد

می خواهیم بدانیم اصلاحات بینی وسیله  لیفت بینی با ژل چگونه انجام می شود؟ اینکه این روش چه کاربردی دارد و چه نوع تغییراتی را می توان با این روش بر روی بینی اعمال نمود. این روش بر خلاف لیفت صورت که صرفا برای جوانسازی انجام می شود، می تواند باعث رفع مشکلاتی نیز در ظاهر بینی شود. در این قسمت به این مشکلات خواهیم پرداخت:

افتادگی نوک بینی

با استفاده از تزریق ژل می توان افتادگی بینی را تا حدود زیادی اصلاح نمود. افتادگی نوک بینی به این معنی است که این ناحیه حالت افتاده و خمیده دارد و در هنگام لبخند زدن این حالت بیشتر دیده می شود. زیرا بینی بر روی دهان سایه می اندازد. با استفاده از تزریق ژل می توان نوک بینی را به سمت بالا تمایل داد و تناسب بیشتر و زاویه بهتری  را با دهان و لب ها ایجاد کرد.

 حجم دادن به پل بینی

پل بینی یکی از نقاط بینی است که تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد. همچنین بایستی وزن زیادی را نیز متحمل شود. زمانی که حجم پل بینی کافی نباشد، مشکلاتی برای فرد پیش می آید. می توان با لیفتینگ بینی با استفاده از ژل این مساله را تا حدود زیادی برطرف نمود. البته حجم دادن به پل بینی را می توان با جراحی و اضافه کردن غضروف نیز انجام داد. ولی برای افرادی که می خواهند از روش های غیر تهاجمی استفاده کنند، تزریق ژل یکی از بهترین راهکارها می باشد. البته باید این نکته را خاطر نشان کنیم که تزریق ژل به پل بینی باید به تدریج و در چند مرحله انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. در کل لیفت بینی با استفاده از ژل برای تغییرات جزئی و نه کلی بینی قابل انجام است. در این روش می توان اجزای بینی را اصلاح نمود و در نهایت این تغییرات روی کل بینی تاثیر خواهد گذاشت.

لیفت بینی با ژل چگونه انجام می شود 13211232

نحوه لیفت بینی با ژل

اینکه لیفت بینی با ژل چگونه انجام می شود نیاز به آشنایی با مراحل انجام این روش دارد. مراحل انجام این روش به صورت زیر است:

انتخاب پزشک

چون این روش غیر تهاجمی است و بدون جراحی انجام می شود، انتخاب پزشک اهمیت بسیار زیادی دارد. اینکه تقارن و تناسب را در لیفت بینی رعایت نماید یا اینکه با کمترین عوارض لیفت بینی انجام شود در تخصص پزشک می باشد. هر چقدر پزشک تبحر و مهارت بیشتری در تزریق ژل داشته باشد، نتیجه کار نیز بهترین حالت را خواهد داشت. در انتخاب پزشک باید بیشترین دقت شود زیرا ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد که غیر قابل جبران است.

انتخاب نوع ژل

یکی از نکات مهم دیگر که برای کاهش عوارض و نیز افزایش ماندگاری مدنظر قرار می گیرد، انتخاب نوع ژل است. ژل مصرفی را سعی کنید از بهترین نوع و برند انتخاب نمایید. مرغوبیت و کیفیت بالای ژل می تواند حالت بینی را طبیعی تر نموده و در زیبایی آن تاثیر زیادی دارد. بایستی در انتخاب نوع ژل با پزشک خود مشورت نموده و ژلی را انتخاب کنید که کاربردی برای این مورد داشته باشد.

نحوه تزریق ژل

حال که با اهمیت نوع ژل و انتخاب پزشک آشنا شدیم می خواهیم بدانیم که لیفت بینی با ژل چگونه انجام می شود؟ برای این کار ابتدا ناحیه ای که قرار است تزریق انجام شود که یا نوک بینی و یا پل بینی و … می باشد ضد عفونی و بی حس می شود. سپس مقدار دوز مصرفی از طریق سوزن های باریک و ظریف وارد پوست می شود. در این مرحله زاویه تزریق ژل نیز مهم است تا نتیجه طبیعی تر شود. بعد از اینکه ژل در نقاط مختلف بینی وارد پوست شد کار به اتمام می رسد. این پروسه کوتاه مدت بوده و چند دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید. بعد از اتمام تزریق می توانید به فعالیت های روزمره خود پرداخته و نیازی به استراحت نمی باشد. هر چند مراقبت های بعد از تزریق را باید جدی گرفت . ممکن است کمی تورم و قرمزی در محل تزریق نیز دیده شود که به مرور زمان از بین خواهد رفت.

لیفت بینی با ژل برای چه افرادی مناسب نمی باشد

هرچند لیفت بینی با ژب یک روش ایمن و بی خطر است، ولی وارد شدن مواد شیمیایی به بدن ممکن است برای بسیاری از افراد مناسب نباشد. بنابراین در جلسه مشاوره توصیه می شود در خصوص وضعیت سلامتی و نیز بیماری هایی که دارید و یا داروهایی که مصرف می کنید، اطلاعات کاملی را در اختیار پزشک قرار دهید. در این قسمت افرادی که مجاز به انجام این روش نیستند را معرفی می کنیم:

خانم های باردار و شیرده

خانم های باردار و شیرده نباید از تزریق ژل استفاده کنند. هر چند تاکنون مدارکی دال بر خطر برای جنین و مادر ارائه نشده است، ولی توصیه می شود محض احتیاط و مراقبت از سلامتی جنین از انجام این کار پیشگیری نمایند.

محدودیت سنی

این روش برای افراد بالای 18 سال توصیه می شود. زیرا باید فرد تکامل جسمانی خود را طی کرده باشد و وضعیت نهایی چهره مشخص شود. ممکن است تغییراتی در صورت فرد اعمال شود که مانع رشد و یا عوارض دیگری برای شخص گردد.

افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف

افرادی که دچار ضعف ایمنی هستند نیز بایستی از انجام این روش صرفنظر نمایند. بیماری هایی مانند دیابت کنترل نشده ، بیمایری های خود ایمنی و …

لیفت بینی با ژل چگونه انجام می شود 2222221ماندگاری تزریق ژل به بینی

غیر از اینکه بدانیم لیفت بینی با ژل چگونه انجام می شود؟ بهتر است روش های ماندگار کردن تزریق ژل را نیز توضیح دهیم . مطمئنا افرادی که برای لیفت بینی از روش تزریق ژل استفاده می کنند، ماندگاری این روش نیز مهم خواهد بود. باید گفت با رعایت و کنترل موارد زیر می توان اثر این روش را ماندگارتر کرد و نیز سرعت تحلیل و تجزیه آن را نیز کند نمود. این عوامل عبارتند از :

  • جنس ژل مصرفی که بهتر است از مرغوب ترین و باکیفیت ترین مواد انتخاب شود.
  • برند ژل که توصیه می شود از معروف ترین برندها استفاده شود. همچنین لازم است نوع مصرف هر برند ژل نیز قبل از تزریق مورد بررسی قرار گیرد.
  • سرعت متابولیسم بدن هر فرد که متغیر بوده و هر چه این سرعت پایین تر باشد، طول عمر این روش بیشتر خواهد بود.

آشنایی با مراقبت های بعد از تزریق ژل

یکی از نکات مهم در تزریق ژل بینی، رعایت مراقبت های بعد از آن است. با این مراقبت ها هم نتیجه مطلوب بدست خواهد آمد و هم عوارض این نوع درمان کمتر خواهد شد. پس با این مراقبت ها آشنا می شویم:

فعالیت های بدنی

بعد از تزریق ژل بینی برای لیفتینگ بهتر است فعالیت هایی که باعث تعریق بدن می شود، حذف شود. زیرا ممکن است تاثیر ژل مصرفی را کاهش داده و یا مواد به قسمت های دیگر جابجا شوند. توصیه می شود از انجام فعالیت های شدید بدنی، رفتن به استخر و سونا، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب و … خودداری نمایید. در بسیاری از موارد این فعالیت ها عوارضی مانند خونریزی در محل تزریق را افزایش خواهد داد، زیرا گردش خون فرد بیشتر می شود.

نحوه تغذیه

سعی کنید برای افزایش ماندگاری و حفظ نتیجه، از مصرف زیاد مواد  غذایی و تنقلات خودداری نمایید. مصرف غذاهای سخت که نیاز به جویدن زیاد دارند، برای لیفت بینی با ژل در روزهای اول تزریق مضر می باشد.

عدم لمس و ماساژ دادن محل تزریق

به هیچ عنوان محل تزریق زل را ماساژ و یا نخارانید. این کار باعث جابجایی ژل به قسمت های دیگر می شود. در صورت وجود قرمزی و تورم نگران نباشید. زیرا در عرض مدت کوتاهی از بین خواهد رفت. می توانید برای از بین بردن تورم از کمپرس یخ استفاده نمایید. بعد از دو روز از کمپرس گرم برای افزایش گردش خون باید استفاده شود.

 مصرف دارو

این روش بسیار ایمن و بدون درد است. در صورت احساس درد مختصر می توانید از داروهای ساده ای مانند استامینوفن کمک بگیرید. ممکن است پزشک برای جلوگیری از عفونت نیز داروهای آنتی بیوتیک تجویز نماید که باید به صورت منظم مصرف شود.

کلام آخر

در این مقاله توضیح داده شد که لیفت بینی با ژل چگونه انجام می شود؟ این روش بسیار ایمن و کم خطر بوده و عوارض بسیار ناچیزی نیز به دنبال دارد. مهم ترین نکته ماندگارتر کردن این روش است که توضیحات مفصلی در این باره داده شد. همچنین انتخاب پزشک برای کسب بهترین نتیجه با کمترین عوارض یکی از نکات مهم استفاده از روش های غیر جراحی برای لیفت بینی می باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 217
  • بازدید سال : 1,604
  • بازدید کلی : 3,829