loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 31 یکشنبه 22 فروردین 1400 نظرات (0)

یکی از روش های گونه گذاری، تزریق چربی به گونه است. در این روش باید چربی که از بدن خود فرد استخراج می شود، خالص سازی شده و سپس در قسمت های مختلف صورت و بدن که در این مقاله ناحیه گونه مد نظر است، تزریق شود. این روش به علت اینکه ماده شیمیایی وارد بدن نمی شود و عوارض کمتری را به دنبال دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. برجستگی گونه ها یکی از عوامل زیبایی و جذابیت در افراد به شمار می رود. به همین دلیل بسیاری از افراد که به صورت ژنتیکی و یا تحت شرایطی گونه های صاف دارند، به دنبال روش های برجسته نمودن این ناحیه هستند. جوان تر نمودن و رفع چین و چروک های صورت با گونه گذاری به روش تزریق چربی به راحتی امکان پذیر است. زیرا در این روش می توان با برجسته نمودن گونه، خطوط ریز اطراف چشم و بینی را از بین برد.

تزریق چربی به گونه 354545321544132

کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی به گونه

تزریق چربی به گونه برای همه افراد مناسب نمی باشد. برای اینکه اطلاع داشته باشیم این روش برای چه کسانی مناسب بوده و توصیه می شود، در این قسمت کاندیداهای مناسب را معرفی می کنیم:

تزریق چربی به گونه برای افرادی که پوست صورت آن ها به دلیل افزایش سن دچار چین و چروک شده و افتادگی دارند.

افرادی که به دلیل افزایش و کاهش ناگهانی وزن، دچار افتادگی و از بین رفتن چربی صورت و گونه شده اند و باعث شده جذابیت و شادابی چهره آن ها از بین برود.

برای افرادی که به دنبال تغییرات در چهره خود هستند و می خواهند با برجسته نمودن و زاویه دار کردن چهره، ظاهر متفاوتی را ایجاد نمایند. با توجه به اینکه تزریق چربی به گونه ایمن و بی خطر بوده و عوارض ناچیزی را به دنبال دارد، گزینه مناسبی می باشد.

نحوه انجام تزریق چربی به گونه

در این قسمت از مقاله می خواهیم در خصوص نحوه انجام تزریق چربی به گونه مطالبی را توضیح دهیم. برای گونه گذاری نیاز است در سه مرحله این کار انجام شود. در مرحله اول، چربی از بدن استخراج می شود، مرحله دوم ناخالصی ها از آن زدوده می شود و در مرحله سوم این چربی خالص وارد گونه می شود. حال هر یک از این مراحل را به تفصیل بیان می کنیم تا کاملا با این روش آشنا شوید:

استخراج چربی

برای تزریق چربی به گونه نیاز است چربی از بدن خود فرد استخراج شود. در این روش چربی از بدن خود فرد خارج می شود. برای اینکه مقاومت چربی در برابر گرما و فعالیت ثابت بماند و دچار تحلیل نشود و یا سرعت تحلیل کاهش یابد، باید چربی از نقاط خاصی از بدن استخراج شود. این نقاط عبارتند از شکم، پهلو، پشت ران و باسن که در مقابل ورزش و رژِیم بسیار مقاومت داشته و به سرعت تحلیل و جذب نمی شود. برای استخراج چربی نیاز است ناحیه مورد نظر ضدعفونی و بی حس  و یا در مواردی خاص بیهوش شود. سپس چربی از نقطه مورد نظر با استفاده از دستگاه لیپوماتیک خارج می شود.  دستگاه لیپوماتیک دارای لوله های بلندی به نام کانولا دارد که چربی را خارج می شکند و در مخازن مخصوص ذخیره می نماید. این روش پیشرفته تر از روش قدیمی لیپوساکشن است و مزایای بیشتری نیز نسبت به آن دارد.

خالص سازی چربی

در این مرحله باید ناخالصی ها از چربی استخراج شده خارج کرد. چربی حاوی خون، آب و دیگر ترشحات بدن است که باید از آن خارج شود تا چربی خالص به دست آید. برای اینکار از دستگاه سانترفیوژ استفاده می شود. در این دستگاه چربی فرآوری و آماده تزریق می شود. سلول های چربی در اثر چرخشی که ایجاد می شود و به دلیل اختلاف چگالی با آب و خون از آن ها جدا شده و خالص می شود. این کار برای کسب بهترین نتیجه در کنار کمترین عوارض لازم و ضروری است. بعد از اینکه چربی های مورد نظر خالص شدند می توان از آن ها برای تزریق چربی به گونه استفاده کرد.

تزریق چربی

حال چربی خالص را با استفاده از سرنگ های مخصوص، به ناحیه مورد نظر که گونه ها می باشد وارد می کنند. در این روش مهارت و تخصص پزشک اهمیت بسیار زیادی دارد. اینکه دوز مناسبی از چربی و با زاویه مناسب وارد زیر پوست شود، در نتیجه بدست آمده تاثیر فراوانی خواهد داشت. عوارضی مانند درد و کبودی و یا تورم به شدت کاهش یافته و دوران بهبودی و نقاهت، به کمترین میزان خود می رسد. معمولا همه چربی تزریق شده در محل باقی نخواهد ماند. حدود 30 تا 50 درصد چربی توسط بدن جذب می شود و در نهایت بعد از گذشت دو ماه ، نصف چربی تزریق شده در قسمت گونه باقی و ثابت می شود. بنابراین اگر در ماه های اول احساس کردید گونه ها بیش از حد برجسته شده اند، نگران نباشید. چون در طول مدت دو ماه باید چربی های غیر ضرور که حاوی سلول های مرده نیز می باشد جذب شود.

 

مزایای تزریق چربی به گونه

همانطور که گفتیم روش های مختلفی برای گونه گذاری وجود دارد. بسیاری از این روش ها مانند تزریق چربی، تزریق ژل، تزریق بوتاکس و … جزو روش های غیر جراحی و روش هایی مانند جراحی گونه و قرار دادن و کاشت پروتز جزو تکنیک هایی است که با جراحی همراه می باشند. از بین روش های غیر جراحی، تزریق چربی به گونه یک روش گونه گذاری محبوب به شمار می رود. مزایای این روش نیز در مقابل سایر روش ها بیشتر می باشد که در این قسمت به اهم این مزایا اشاره می کنیم:

استخراج ماده اولیه تزریق از بدن خود فرد

در این روش بر خلاف سایر روش ها، ماده اولیه که چربی می باشد از بدن خود فرد تامین می شود. این کار مزایا زیادی را برای بیمار به همراه دارد. اول اینکه بدن با آن مانند جسم خارجی برخورد نخواهد کرد، پس احتمال پس زدن چربی به شدت پایین خواهد آمد. در ثانی بنا به ضروت می توان از مقدار بیشتر چربی استفاده نمود و محدودیتی در میزان ماده اولیه وجود ندارد. همچنین احتمال حساسیت و آلرژی بدن در برابر این روش بسیار پایین و در حد صفر است.

عدم جابجایی و تغییر محل چربی

در این روش به علت اینکه ماده اولیه از بدن خود فرد است، در زمان تزریق به محل به سرعت با بافت های محل همپوشانی پیدا کرده و توسط رگ ها و بافت های خونی احاطه می شود. در نتیجه قسمتی از ناحیه پیوند می شود. به همین دلیل امکان جابجایی و حرکت نخواهد داشت و در محل تزریق ثابت باقی می ماند. این مزیت در مقابل با روش هایی مانند تزریق ژل که به دلیل عدم همبندی، امکان جابجا شدن و حرکت از ناحیه ای به ناحیه دیگر دارد، بسیار اهمیت دارد. زیرا فرم و حالت ایجاد شده ثابت می ماند.

تزریق چربی به گونه 34542123135452121

طول عمر و ماندگاری بالا

ماندگاری این روش در مقایسه با سایر روش های غیر جراحی بسیار بالاتر است. بخصوص اگر چربی از نواحی بسیار مقاوم برداشته شود. ممکن است این ماندگاری تا چند سال تداوم داشته و نیازی به تمدید نداشته باشد.

ایجاد حالت طبیعی در صورت

یکی از مزایا مهم تزریق چربی به گونه، حالت طبیعی تر این روش نسبت به روش های مشابه است. در تزریق چربی چون از بافت خود بدن استفاده می شود، حالت تیزی نداشته و با لمس آن احساس طبیعی بودن صورت درک می شود. در صورتی که در مورد روش های مانند تزریق ژل احتمال گلوله شدن و یا تیزی در قسمت هایی ممکن است حالت طبیعی چهره را از بین ببرد.

عوارض کمتر

در این روش به علت استخراج چربی از بدن، احتمال عفونت و یا حساسیت و آلرژی بدن بسیار پایین تر است. همچنین امکان تورم و کبودی نیز بسیار کمتر است.

هزینه پایین تر

در روش تزریق چربی به گونه، هزینه روش به دلیل اینکه مواد اولیه از بدن خود فرد استخراج می شود هزینه کمتری را به همراه دارد. همچنین به هر میزان که نیاز داشته باشیم، مواد در اختیار خواهیم داشت. در صورتی که در مورد تزریق ژل و یا سایر فیلرها باید به ازای نیاز به مواد تزریقی بیشتر، هزینه بالاتری پرداخت شود.

کوتاه بودن دوران بهبودی

در این روش بر خلاف روش های جراحی، دوران بهبودی و نقاهت بسیار کمتر است. فرد بعد از تزریق می تواند به فعالیت های روزمره خود برگشته و نیاز به استراحت  زیاد نخواهد داشت. هرچند برای کسب بهترین نتیجه و کاهش عوارض احتمالی بهتر است در چند روز اول بعد از تزریق مراقبت هایی را انجام داد. ولی این مراقبت ها بسیار کمتر از زمانی است که فرد از روش های تهاجمی مانند کاشت پروتز در گونه و یا جراحی گونه استفاده می نماید.

کلام آخر:

تزریق چربی به گونه یک روش گونه گذاری بسیار محبوب و پرطرفدار به شمار می رود. در این روش چربی از بدن خود فرد استخراج، خالص سازی و در نهایت به محل مورد نظر تزریق می شود. با اینکه به ظاهر این روش بسیار ساده است، ولی در صورت عدم تخصص و تجربه پزشک در نحوه تزریق و میزان مورد نیاز تزریق حالت چهره بسیار ناخوشایند خواهد شد. از مزایای این روش می توان به ماندگاری بالا، نیاز به هزینه کمتر و همچنین دوران نقاهت بسیار کوتاه آن اشاره کرد. در کل تزریق چربی به گونه جزو روش های ایمن و غیر تهاجمی برای از بین بردن چین و چروک و خطوط پایین چشم و اطراف بینی از طریق برجسته نمودن گونه به شمار می رود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 241
  • بازدید سال : 1,628
  • بازدید کلی : 3,853