loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 50 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از روش های جوانسازی و زاویه دار نمودن صورت، تزریق چربی در فک می باشد. ممکن است این سوال پیش آید که تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد؟ باید در ابتدا گفت این روش یکی از روش های زاویه دادن به صورت است و در مقایسه با سایر روش ها مزایای زیادی دارد. هر چند برخی دیگر از روش ها مانند تزریق ژل و … و یا روش های جراحی نیز مزایایی دارند ولی هدف در این مقاله بیان مزایای تزریق چربی در فک می باشد. امروزه زاویه دار کردن صورت به منظور افزایش جذابیت و زیبایی چهره مورد استقبال مردان و خانم ها قرار گرفته است. با این روش چهره حالت افتادگی خود را از دست داده و جوان تر به نظر می رسد. هر چند ممکن است افراد با سنین پایین نیز برای پوشش دادن فرم نامناسب صورت و اصلاح حالت فک از این روش استفاده کنند.

تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد 1554454566

آشنایی با مزایای تزریق چربی در فک

در این قسمت می خواهیم بدانیم تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد. آشنایی با این مزایا در انتخاب بهترین روش برای تزریق در فک به فرد کمک زیادی خواهد کرد. باید گفت برای تزریق چربی ابتدا باید چربی از بدن فرد با استفاده از دستگاه لیپوساکشن استخراج شده، ناخالصی ها بوسیله دستگاه سانترفیوژ جدا سازی و سپس چربی خالص بدست آمده در محل موردنظر تزریق شود. برای تزریق چربی نقاط موردنظر شناسایی و سپس چربی با استفاده از سوزن های بسیار نازک و ظریف وارد زیر پوست می شوند. این ها مراحل تزریق چربی در فک می باشد. حال به مزایای این روش اشاره می کنیم:

کم تهاجمی بودن تزریق چربی در فک

یکی از مهم ترین مزایای این روش کم تهاچمی و ایمن بودن این روش است. این روش کاملا بی خطر بوده و عوارض زیادی را به دنبال نخواهد داشت. در تزریق چربی برش ایجاد شده بسیار کوچک است تا چربی از بدن خارج گردد. بنابراین آسیبی به فرد وارد نمی شود.

عوارض بسیار محدود

عوارض این روش بسیار کم است. تنها عارضه ایجاد شده ممکن است مقداری قرمزی و تورم در ناحیه تزریق باشد که به مرور زمان و به سرعت التیام پیدا می کند. محلی که چربی از آن قسمت استخراج شده نیز ممکن است دچار کمی عفونت شود که با مصرف داروهای آنتی بیوتیک این مشکل برطرف می شود. عوارضی مانند درد نیز به ندرت پیش خواهد آمد که در صورت نیاز پزشک داروهای مسکن تجویز خواهد نمود. نکته مهم استفاده مرتب و به موقع داروهای مسکن و آنتی بیوتیک است تا این عوارض محدود نیز به سرعت رفع شود.

عدم نیاز به مراقبت های خاص

یکی از مزایای مهم این روش که ممکن است برای بسیاری از افراد مهم باشد، عدم نیاز به مراقبت های خاص بعد از تزریق است. تنها مراقبت در روزهای اول و عدم قرار گرفتن در محیط های گرم برای جلوگیری زا جابجایی چربی و امکان جذب سریع آن است. چون در تزریق پربی برشی در بدن به صورت کامل انجام نمی شود و یا داروی بیهوشی استفاده نمی شود، بنابراین عوارض درمان بسیار کم بوده و نیاز به مراقبت خاصی نیز نمی باشد.

حالت طبیعی صورت

در صورتی که بخواهیم بدانیم تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد؟ باید به این ویژگی اشاره کنیم که تزریق چربی به دلیل اینکه از چربی های خود بدن فرد استفاده می شود، بنابراین حالت طبیعی دارد. بعد از تزریق چربی ها به سرعت با چربی های محل تزریق همبند شده و بنابراین حالت طبیعی خود را حفظ می کند. چون این مواد، شیمیایی نمی باشند و بدن آن را جسم خارجی نمی داند، امکان واکنش بدن نسبت به آن ها بسیار ناچیز است.

امکان برگشت پذیر بودن

تزریق چربی یک روش دائمی و همیشگی نمی باشد. طول عمر و ماندگاری آن حداکثر تا 2 سال است. بنابراین رد صورتی که فرد از نتیجه عمل راضی نباشد و یا بعد از مدتی جذابیت خود را از دست داده باشد، می تواند آن را تمدید نکرده و ادامه ندهد. در صورتی که در روش های دائمی که به صورت جراحی می باشد، بیمار تا پایان عمر باید منیجه جراحی را با خود داشته باشد. حتی در اوایل درمان نیز می توان با تزریق یک آنزیم چربی را حل و صورت را به حالت اول بازگرداند.

تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد 23534564523132123

هزینه پایین

یکی از مواردی در پاسخ به این سوال که تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد؟ باید عنوان شود، موضوع هزینه است. برای اغلب افراد هزینه جراحی و یا عمل های زیبایی مانند تزریق چربی و … مساله مهمی می باشد. باید گفت تزریق چربی نسبت به سایر روش ها مانند تزریق ژل ، بوتاکس و یا جراحی ها بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. زیرا نیازی به انتخاب و تامین بهترین و با کیفیت ترین مواد با قیمت بالاتر نخواهد بود. ماده اولیه تزریق از بدن خود فرد تامین می شود. هزینه های این روش بستگی به دستمزد پزشک، کلینیک و هزینه های جانبی مانند خالص سازی چربی و … دارد. تزریق چربی به صورت سرپایی و در مطب انجام می شود. در صورتی که سایر روش ها اعم از جراحی و غیر جراحی به آیتم هایی مانند نوع مواد، هزینه اتاق عمل و … بستگی دارد.

متقارن نمودن و موزون شدن حالت صورت

یکی از مزایای تزریق چربی، امکان متقارن نمودن و موزون نمودن صورت در دو طرف است. چربی به دلیل اینکه از بدن خود فرد گرفته می شود، میزان مورد نیاز آن برای پزشک و بیمار مهم نمی باشد. بنابراین مواد اولیه را به وفور می توان تامین کرد. این چربی از شکم، پهلو و باسن گرفته می شود که مقاومت زیادی در برابر حل شدن و جذب دارند. بنابراین می توان به میزان لازم استخراج کرد. به همین دلیل متقارن نمودن صورت راحت تر انجام می شود و نیازی همب ه پرداخت هزینه بیشتر نیست. از طرفی حالت چهره بعد از تزریق بسیار طبیعی است و امکان گلوله شدن و یا جمع شدن مواد در یک طرف و عدم نوازن وجود نخواهد داشت. حالت های صورت مانند خندیدن و یا صحبت کردن بسیار معمولی است و کمتر کسی متوجه خواهد شد که فرد چربی تزریق نموده است.

پایین بودن ریسک عفونت نسبت به سایر روش ها

در روش تزریق چربی به فک برای زاویه دادن صورت و یا هر کاربرد دیگر باید به این نکته اشاره شود که ریسک عفونت این روش بسیار پایین تر از سایر روش ها است. زیرا ماده اولیه که تزریق می شود بافت زنده و خودی چربی فرد است. بدن واکنش بدی نسبت به آن نشان نخواهد داد. در صورتی که ممکن است تزریق موادشیمیایی مانند زل و یا بوتاکس با احتمال عفونت و واکنش بدن مواجه شوند.

ماندگاری تزریق چربی به فک

تا این قسمت به این سوال پاسخ داده شد که تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد؟ حال می خواهیم ببنیم ماندگاری چربی در صورت تا چه اندازه است و چه روش هایی را می توان انجام داد تا این مدت زمان را به بیشترین مقدار خود رساند. تزریق چربی به فک طول عمری بین 9 ماه تا 2 سال را برای بیمار به همراه دارد. هر چند این مدت برای افراد مختلف، متغیر می باشد. بسته به میزان فعالیت و مراقبت هایی که بعد از تزریق انجام می شود، این مدت می تواند تغییر نماید. مثلا افرادی که ورزش های سنگین و حرفه ای انجام می دهند یا افرادی که در معرض نور مستقیم آفتاب هستند ممکن است این مدت زمان بسیار کوتاه تر باشد. زیرا چربی تزریق شده به سرعت در اثر متابولیسم زیاد بدن تجزیه و سپس جذب می شود.

راهکارهایی برای افزایش میزان ماندگاری چربی

برای اینکه این مدت را طولانی تر نماییم ، بایستی این اقدامات انجام شود.

انتخاب بهترین پزشک

مهم ترین و ابتدایی ترین اقدام ، انتخاب بهرتین پزشک در زمینه تزریق چربی می باشد. مهارت و تخصص پزشک در استخراج چربی بدون اینکه به بافت آن آسیبی برسد و تزریق صحیح و مناسب چربی بسیار اهمیت داردو اینکه دو طرف صورت متقارن باشد و چربی به آهستگی در بدن وارد شود و … در تخصص و حرفه ای بودن پزشک خلاصه می شود.

انتخاب کلینیک

یکی دیگر از انتخاب های مهم ، کلینیک و مرکزی است که فرد مراجعه می نماید. به روز بودن و استفاده از دستگاه های پیشرفته و مدرن در کنار فضای مناسب و بدون آلودگی نقش مهمی در نتیجه بدست آمده دارد.

مراقبت های بعد از تزریق

برای افزایش طول عمر تزریق چربی به فک باید مراقبت های بعد از تزریق که به آن ها اشاره شد ، به دقت انجام شود. این مورد نیز نقش مهمی در طول عمر و ماندگاری تزریق چربی به فک دارد.

کلام آخر:

در این مقاله به این پرسش پاسخ داده شد که تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد؟ در نهایت باید گفت این روش از نظر هزینه، عوارض، مراقبت های بعد از تزریق، ریسک عفونت در کمترین حالت قرار دارد. این روش دائمی نبوده و به راحتی و در صورت عدم رضایت قابل برگشت است. مهم ترین نکته انتخاب پزشک در نحوه تزریق است تا طبیعی ترین و جذاب ترین حالت ممکن برای چهره و زاویه دادن به فک بیمار اتفاق بیفتد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 253
  • بازدید سال : 1,640
  • بازدید کلی : 3,865