loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 41 یکشنبه 22 فروردین 1400 نظرات (0)

جراحی زیبایی پروتز گونه، عملی است که طی آن گونه‌ ها روی صورت فرد برجسته می ‌شود. تعادل مناسب در ظاهر صورت زمانی برقرار است که فاصله بین گونه ‌ها و استخوان‌های گونه متناسب باشد. این تعادل تاثیر بسیاری در زیباتر به نظر رسیدن صورت دارد. جراحی زیبایی پروتز گونه تأثیر زیادی در ظاهر فرد می گذارد. از دیگر مزایای آن افزایش اعتماد به ‌نفس در بیمارانی است که گونه ‌های آنها کوچک بوده یا در اثر افزایش سن، بیمار یا به دلایل دیگر تحلیل رفته است. با توجه به اهداف زیبایی هر بیمار، سایز و شکل پروتز گونه متفاوت است. استخوان‌ های گونه متناسب باعث افزایش هارمونی صورت می ‌شود. با افزایش سن، بافت‌ های روی استخوان گونه شل می ‌شوند و باعث تخت و نامشخص شدن گونه می شود. با تناسب گونه‌ ها همه اجزای صورت می ‌توانند در کنار هم ظاهری زیبا و جذاب را ایجاد کنند.

از گذشته استخوان ‌های گونه بزرگ و قوی نماد زیبایی بوده‌ اند. در صورتیکه استخوان ‌های گونه فرد مشخص و تفکیک شده نباشد، صورت او نامتناسب بوده و حالت داینامیک خود را از دست می ‌دهد. شکل صورت و تعادل بین اجزای آن به اسکلت صورت و بافت نرم روی آن بستگی دارد. فقدان تناسب زیبایی در اجزای صورت به رشد ناکافی بافت ‌ها نسبت داده شده است. این مشکل را می ‌توان با کاشت پروتزهای صورت اصلاح کرد. جراحی زیبایی پروتز گونه به تنهایی قابل انجام است. اما اکثرا این عمل زیبایی، همراه با عمل ‌های زیبایی دیگر انجام می‌ شود تا هارمونی جامع صورت حاصل شود. عمل جراحی زیبایی گونه، معمولا همراه با عمل زیبایی پلک، لیفت قسمت پایین صورت و لیفت قسمت میانی صورت و لیفت گردن صورت می گیرد. افرادی که فقط خواهان برجستگی گونه هستند، از پروتزی که فقط این قسمت را پوشش می دهد استفاده می کنند.

جراحی زیبایی پروتز گونه 35415684789789754312

 

انواع پروتز گونه

جراحی زیبایی پروتز گونه در سه شکل مختلف گونه ای، زیر گونه ای و ترکیبی عرضه می شود. پروتزهای گونه ای مستقیما در استخوان گونه کار گذاشته می شوند. این پروتزها برجستگی بیشتری را عرضه می کنند. نوع دوم پروتز زیر گونه ای است. این نوع پروتزها گونه های پرتری را عرضه می کند و افتادگی یا لاغری گونه را برطرف می کنند.

نوع سوم پروتز ترکیبی می باشد. یک پروتز ترکیبی باعث بهبود وضعیت استخوان گونه و گونه می شود. برخی پروتز ها مثل پروتز های سیلیکونی را می توان بعدها جدا کرد. پروتز های دیگر با بافت طبیعی استخوان ادغام می شوند و بخشی از ساختار گونه را تشکیل می دهند. استفاده از پروتز سیلیکونی بهترین روش برای پروتز گونه است. چندین دهه است که سیلیکون در بدن و در دستگاه های جراحی و پزشکی متعدد مورد استفاده قرار گرفته است. سیلیکون پس از قرارگیری روی استخوان، شبیه استخوان به نظر می رسد.

از بزرگترین مزایای استفاده از پروتز گونه سیلیکونی می توان به نرم بودن این نوع از پروتز اشاره کرد. این نوع پروتز به دلیل داشتن بافت نرم، طبیعی به نظر می رسد. به همین دلیل با آناتومی اندام های زیرین به خوبی سازگار می شود. بنابراین هیچ گاه احساس نمی کنید لبه تیزی دارد. اما مهم ترین و بزرگترین مزیت استفاده از پروتز گونه سیلیکونی این است که در صورت نیاز به تعویض یا جدا کردن پروتز، به راحتی می توان این کارها را در این نوع پروتز گونه انجام دهد. برخی پروتزها پلی اتیلنی و متخلخل هستند. این نوع پروتز ها غیر قابل برداشت هستند. یعنی چنان چه نیازمند جدا کردن یا تعویض این نوع پروتزها باشید، این امکان برای شما وجود نخواهد داشت. از دیگر معایب پروتزهای سفت این است که آنها با بافت بوجود آورنده به خوبی سازگار نمی شوند و احتمال بوجود آمدن برآمدگی زیاد است.

 

نکات قابل توجه قبل از جراحی پروتز گونه

• پیش از جراحی حتما حمام کنید.
• قطع مصرف هر نوع آسپرین و داروهای مشابه 2 هفته قبل از جراحی پروتز گونه
• توقف مصرف ویتامین E قبل از عمل جراحی
• استفاده از تیلنول برای از بین بردن درد کنید.
• اگر درد غیر قابل قبول است، لطفاً با دکتر خود تماس بگیرید.
• مراجعه به پزشک 7 روز پس از جراحی برای اولین معاینه بعد از عمل جراحی
• مصرف آنتی بیوتیک روز قبل از جراحی
• عدم مصرف آنتی بیوتیک در روز جراحی (مگر به دستور پزشک)
• پاکسازی صورت با یک صابون ضد باکتری قبل از جراحی
• سعی کنید در روز جراحی لباس گشاد و جلو باز بپوشید.
• صورت آقایان در روز عمل باید اصلاح شده باشد.
• خانم ها در روز عمل باید بدون لاک و آرایش باشند.
• خودداری از خوردن و آشامیدن روز قبل از جراحی (در صورتی عمل شما با بیهوشی عمومی یا بیهوشی ملایم درون رگی انجام شود)

مراقبت های پس از جراحی زیبایی گونه

 قرار دادن کمپرس آب یخ پس از اتمام جراحی ، به مدت 48 ساعت بر روی ناحیه ی تحت عمل
 استراحت مطلق به مدت 2 هفته (بهتر است پس از جراحی فعالیت بدنی نداشته باشید)
 خودداری از استحمام تا 24 ساعت پس از عمل جراحی پروتز گونه
 بررسی و تمیز کردن روزانه زخم از لحاظ بروز علائم عفونت
 مصرف مایعات و غذاهای آبکی روز اول پس از عمل جراحی زیبایی گونه
 خودداری از آرایش تا 7 روز پس از عمل
 عدم مصرف غذاهای سخت و جویدنی
 پرهیز از قرار گرفتن در معرض آفتاب و برنزه کردن طبیعی به مدت 12 ماه پس از عمل
 استفاده از دهان شویه و رعایت کامل بهداشت دهان و دندان
 تورم و تا حدودی کوفتگی پس از اتمام جراحی گونه کاملا طبیعی است. این امر موقتی است و ظرف چند هفته برطرف خواهد شد.

جراحی زیبایی پروتز گونه 21321545642125145
دوران نقاهت جراحی پروتز گونه

ممکن است پس از انجام عمل جراحی پروتز گونه، کمی احساس ناراحتی کنید. در برخی موارد نیز بیمار احساس بی حسی در ناحیه گونه خود کرده و نمی تواند عضلات صورت خود را پس از عمل به راحتی حرکت دهد. پس از انجام عمل جراحی پروتز گونه، درد، تورم و بی حسی در محل شکاف و در گونه وجود خواهد داشت. همه این ها با مصرف داروهای تجویزی پزشک معالج و داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک قابل کنترل است. بهتر است برای کاهش تورم سر به سمت بالا قرار بگیرید. معمولا بیمار پس از گذشت یک هفته از جراحی می ‌تواند سر کار خود بازگردد. همچنین پس از گذشت حدود 6 هفته بهبودی به طور کامل حاصل می‌ شود. توصیه می شود به مدت چند هفته از مالش شدید پوست، به خصوص در ناحیه‌ ای که پروتز در آن قرار گرفته است خودداری کنید.

عوارض جراحی پروتز گونه

درعمل جراحی پروتز گونه موادی روی استخوان برای برجسته کردن گونه قرار داده می شود. با توجه به اینکه این مواد از جنس خود بدن نیست و یک ماده خارجی است، بنابراین ممکن است بدن به آن حساسیت نشان دهد. همچنین در برخی موارد با عفونت همراه شود. بعضی از عفونت و حساسیت دارویی قابل حل است. اما در مواردی این حساسیت و عفونت به قدری زیاد می شود که دارو و آنتی بیوتیک پاسخگوی رفع مشکل نیست. در این حالت پزشک ناچار به خارج کردن مواد می شود. از دیگر معایب پروتز می توان به آتروفی عضلات اشاره کرد. هنگام عمل پروتز مقداری از عضلات گونه برای گذاشتن مواد پروتز برداشته می¬شود. در نتیجه این عمل باعث آسیب عضلات صورت می شود. گاهی این آسیب به ضعف عضله منجر می شود. عواقب ضعف عضله باعث از بین رفتن خنده طبیعی و تبدیل شدن آن به خنده مصنوعی می شود.

از دیگر معایب جراحی زیبایی گونه این است که ممکن است هنگام سرفه، خمیازه و یا خنده پروتز شما در صورت جابجا شود. در نتیجه صورت شما نامتقارن می گردد. در چنین حالتی نیز مجبور می شوید مواد گونه خود را خارج کنید. گاه عمل جراحی پروتز گونه عوارض جانبی هم دارد. از عوارض جانبی بعد از عمل گونه گذاری می توان به خونریزی، کبودی، تورم و به جا ماندن اسکار یا همان جای زخم اشاره کرد. در بعضی مواقع به جای جراحی پروتز گونه، برای رفع مشکلات ظاهری گونه و یا برجسته کردن آن از تزریق ژل استفاده می شود. البته این روش هم در صورت انجام غیر صحیح، تزریق فرد را با مشکلاتی مواجه می سازد. البته تصمیم گیری در مورد انجام عمل جراحی پروتز گونه کاملا به خود فرد مربوط می شود. شما باید قبل از انجام این عمل مزایا و عوارض آن را در نظر بگیرید.

کلام آخر

با توجه به آنچه گفته شد جراحی پروتز گونه، یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار در بین مردم بخصوص خانم های جوان است. طی این عمل نقص های استخوان‌ گونه از بین می رود و زیباتر می گردد. با انجام جراحی پروتز گونه می توان شل شدگی و فرورفتگی گونه در اثر افزایش عمر را نیز از بین برد. رفع نواقص مادرزادی گونه ها و صورت نیز از مهم ترین مزایای این عمل زیبایی است. هرچند عمل پروتز گونه مانند سایر عمل ها ممکن است معایبی نیز داشته باشد. عمل جراحی زیبایی گونه توسط پزشکان جراح متخصص پلاستیک و زیبایی انجام می شود. با توجه به شرایط جسمی و ظاهری فرد، به ‌صورت تزریق ژل، چربی یا قرار دادن پروتز درون گونه امکان پذیر است. چنانچه جراحی زیبایی گونه خود را به دست پزشک مجرب بسپارید به راحتی می توانید جلوی خطر احتمالی و عواقب بد آن را بگیرید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 250
  • بازدید سال : 1,637
  • بازدید کلی : 3,862