loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 48 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

امروزه داشتن پوست صاف و بدون جای جوش دیگر آرزو محسوب نمی شود. با تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش می توانید به سرعت و در کمترین زمان، پوستی صاف و یکدست داشته باشید. وجود جای جوش در روی صورت باعث کاستن زیبایی و اعتماد به نفس در افراد می شود. این مساله در خانم ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. روش های مختلف درمانی نیز از جمله تزریق چربی، تزریق ژل یا فیلر و … برای رفع این مشکل وجود دارد. در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین و طبیعی ترین روش ها که تزریق چربی می باشد را توضیح دهیم. در خصوص مزایا و معایب این روش، نحوه تزریق و نیز عوارض احتمالی آن نیز توضیح خواهیم داد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که این مشکل را دارید، برای آشنایی کامل تر با این روش با ما همراه باشید.

تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش 213541325654153

علت باقی ماندن جای جوش بر روی صورت

قبل از اینکه توضیح دهیم تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش چگونه انجام می شود، می خواهیم بدانیم علت باقی ماندن جای جوش و ایجاد فرورفتگی بر روی صورت چه عواملی می باشد:

  • جنس پوست

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار جنس پوست فرد می باشد. پوست برخی افراد قابلیت ترمیم لایه های خود را نداشته و یا به کندی این مورد صورت می گیرد. به همین دلیل این افراد در اثر جوش در صورت یا دیگر نقاط بدن، جای جوش در محل باقی خواهد ماند.

  • دستکاری جای جوش

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم دستکاری کردن جای جوش و تحریک آن است. این کار باعث می شود تا پوست فرصتی برای بازسازی و ترمیم خود نداشته باشد. بخصوص در صورتی که جوش ها حالت التهابی داشته باشد، فیبرهای کلاژنی لایه سطحی پوست تخریب شده و این باعث تجزیه چربی های پوست و در نتیجه ایجاد منفذ خالی بر روی پوست می گردد. این فروروفتگی ها ممکن است به رنگ های قرمز و یا به مرور قهوه ای تیره درآمده و زیبایی پوست را از بین ببرد.

تزریق چربی یکی از بهترین راه حل ها

در صورتی که به هر دلیل صورت فرد دچار فرورفتگی ناشی از جای جوش باشد، از روش های مختلف درمانی می توان برای رفع این مشکل بهره برد. یکی از این روش های موثر و سریع تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش می باشد. نحوه تزریق چربی به صورت زیر است:

  • مرحله اول: استخراج چربی

اولین مرحله از تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش، استخراج چربی می باشد. در این روش باید چربی از بدن خود فرد تهیه شود. این چربی باید از قسمتی از بدن استخراج شود که مقاومت زیادی در برابر تجزیه شدن داشته باشد. چربی های شکم، پهلو و باسن در افراد به سختی در برابر ورزش و رژیم غذایی تحلیل می روند. به همین دلیل مناسب برای این نوع استفاده می باشند. زیرا ماندگاری و طول عمر بیشتری در صورت داشته و هدف فرد از تزریق چربی تامین می شود. برای استخراج چربی از دستگاه لیپوساکشن استفاده می شود. محل مورد نظر بی حس و ضدعفونی شده و شکاف کوچکی ایجاد می گردد. سپس با استفاده از دستگاه چربی مورد نیاز از این ناحیه استخراج می شود. محل برش خورده با یک بخیه جذبی  بسته خواهد شد. مراقبت های لازم از محل برای جلوگیری از عفونت احتمالی باید انجام شود.

  • مرحله دوم: خالص سازی چربی

چربی استخراج شده از بدن را نمی توان به صورت مستقیم در داخل پوست تزریق نمود. مهم ترین نکته در این خصوص، تخصص و تبحر پزشک در استخراج چربی بدون آسیب رساندن به بافت های آن است. زیرا چربی استخراج شده باید بگونه ای باشد که بتوان در تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش استفاده نمود. چربی تهیه شده دارای ناخالصی هایی مانند خون، ماده بی حس کننده و … است که باید خالص گردد. برای اینکار چربی را با استفاده از دستگاه سانترفیوژ خالص نموده و این مواد را از آن جدا می کنند تا قابلیت تزریق داشته باشد. در این مرحله نیز باید دقت شود تا به بافت چربی مورد نظر آسیبی وارد نشود. میزانی که نیاز است چربی در اختیار پزشک قرار دارد و بسته به محل تزریق می تواند از آن استفاده نماید.

  • مرحله سوم: تزریق چربی

در این مرحله که مرحله نهایی می باشد، چربی خالص در محل مورد نظر تزریق می شود. برای انجام این کار نیازی به بی حسی و یا بیهوشی نمی باشد. ولی در صورت تمایل بیمار و صلاحدید پزشک می توان محل تزریق را بی حس نمود. چربی به وسیله سوزن های مخصوص و نازک در محل فرورفتگی جای جوش تزریق می شود. اینکار باید با دقت و حوصله انجام شود تا نتیجه کار به طبیعی ترین حالت ممکن نشان داده شود. تبحر پزشک در میزان دوز مصرفی و زاویه ای که تزریق صورت می گیرد، اهمیت زیادی در این روش دارد. مدت زمان لازم برای تزریق چربی بستگی به محل های موردنیاز دارد. در صورتی که تعداد مناطق و وسعت فرورفتگی ها زیاد باشد، مدت زمان تزریق نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

اقدامات لازم قبل از تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش

تزریق چربی یکی از روش های ایمن و غیر تهاجمی برای زیباسازی و پرکردن و حجم دادن به صورت یا بدن می باشد. ولی برای انجام هر روش زیبایی و درمانی نیاز است اقداماتی را انجام داد تا نتیجه بدست آمده رضایت بخش باشد. در این قسمت به اهم اقدامات لازم قبل از تزریق چربی اشاره می کنیم:

  • مراجعه به بهترین پزشک

یکی از مواردی که باید رعایت شود، مراجعه به بهترین پزشک در این حوزه زیبایی می باشد. وجود جای جوش و ایجاد آکنه از جمله مواردی است که تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی و جذابیت چهره فرد دارد. هر گونه بی تجربگی و وارد نبودن پزشک به نحوه تزریق باعث می شود تا بیش از پیش این مشکل خودنمایی کند. بنابراین بهتر است به بهترین پزشک در زمینه تزریق چربی مراجعه نمایید. نحوه استخراج چربی، نحوه تزریق و ایجاد تقارن و تناسب بر روی صورت از جمله مهارت های پزشک می باشد.

  • بررسی پرونده پزشکی

از آنجایی که برای تزریق چربی نیازی به بیهوشی نمی باشد، با اینحال بایستی پزشک در جریان پرونده پزشکی بیمار قرار گیرد. بیماری هایی که قبلا داشته و یا در حال حاضر درگیر هستید، داروهایی که مصرف می کنید و مهم تر از همه داروهایی که به آن ها آلرژی دارید باید به اطلاع پزشک برسد. این اطلاعات می تواند در طول درمان و جلوگیری از عوارض بعد از تزریق مهم و سرنوشت ساز باشد.

  • عدم مصرف داروهای مشخص

یکی از اقدامات برای جلوگیری از بروز عوارض، عدم مصرف داروهای انعقاد کننده خون از جمله ایبوپروفن، آسپرین و … می باشد. این داروها باعث افزایش احتمال خونریزی در حین درمان و یا بعد از آن شود. بنابراین تا 10 روز یا دو هفته قبل از تزریق از مصرف این نوع داروها اجتناب نمایید.

  • عدم مصرف مشوربات الکلی

برای رسیدن به بهترین نتیجه، توصیه می شود مصرف مشروبات الکلی را از دو یا یک هفته قبل از تزریق قطع نمایید. مصرف این نوع مواد باعث افزایش التهاب و کبودی در محل تزریق خواهد شد.

تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش 65847945125415

مزایای از بین بردن جای جوش با تزریق چربی

تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش مانند سایر روش های زیبایی دارای مزایای زیادی می باشد. در این قسمت به اهم این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • ماندگاری طولانی مدت

هرچند نتایج تزریق چربی به صورت دائمی نمی باشد و بعد از مدتی چربی جذب بدن می شود، ولی نتایج استفاده از این روش طولانی مدت بوده و تا دو سال می توان از نتیجه آن بهره برد.

  • ظاهر طبیعی

یکی از مزایای مهم این روش ایجاد ظاهری طبیعی برای فرد است. بر خلاف تزریق بوتاکس که عضلات فلج شده و امکان تغییر حالت صورت محدود می شود. یا مانند ژل که ممکن است حالت غیر طبیعی و مصنوعی به صورت دهد، انسجام سلول های چربی با بافت محل تزریق باعث ایجاد ظاهری طبیعی برای فرد خواهد شد.

  • عدم نیاز به جراحی

تزریق چربی جزو روش های بی خطر برای اصلاح مشکلات صورت از جمله فرورفتگی هایی است که در اثر جای جوش به جا می ماند. در این روش نیاز به بیهوشی نبوده و عوارض آن نیز به همین علت محدود است.

عوارض تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش

همانطور که توضیح دادیم این روش با حداقل عوارض برای از بین بردن جای جوش عمل خواهد کرد. از جمله عوارض این روش، واکنش های آلرژیک به مواد بی حسی، احتمال عفونت در محل استخراج چربی و یا تزریق، قرمزی محل تزریق و پوسته پوسته شدن محل می باشد. هر چند این عوارض نادر است ولی با روش هایی مانند انتخاب بهترین پزشک در این حوزه، مصرف داروهای آنتی بیوتیک به صورت منظم و سروقت، عدم مصرف داروهای انعقاد خون، عدم مصرف مشوربات الکلی و نیز عدم قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب این مشکلات را مرتفع نمود.

کلام آخر

تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای صاف کردن پوست صورت و بدن و بازگداندن اعتماد به نفس به افراد است. این روش حالت طبیعی به صورت داده و ماندگاری طولانی مدت دارد. مهم ترین نکته انتخاب بهترین پزشک در زمینه تزریق چربی و نیز رعایت نکات قبل از تزریق و مراقبت های بعد از آن است. با این روش ها می توان عوارض این روش را به حداقل رسانده و نتیجه تزریق را ماندگار نمود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 240
  • بازدید سال : 1,627
  • بازدید کلی : 3,852