loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 7 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

یکی از مهم ترین سوالاتی که در جراحی بینی پیش می آید این است که جراحی بینی برای چه افرادی مناسب است؟ یا کاندیداهای مناسب برای این جراحی چه افرادی هستند؟ باید ابتدا کمی در خصوص جراحی بینی یا رینوپلاستی آشنایی داشته باشیم تا با بررسی موارد آن بتوانیم تشخیص دهیم که  این جراحی مناسب برای چه افرادی می باشد. جراحی بینی یکی از پر طرفدارترین عمل هایی به شمار می رود که امروزه انجام می شود. این عمل طرفداران خاص خود را دارد. هرچند ممکن است صرفا جهت زیبایی و تغییر ظاهر بینی انجام نشود و جنبه درمانی داشته باشد. بینی در اثر فشارها و ضربات وارده ممکن است دچار شکستگی شده یا اینکه به صورت مادرزادی و ژنتیک دارایپولیپ و گرفتگی باشد. در این موارد نیز رینوپلاستی می تواند کمک کننده باشد. همچنین می توان در کنار درمان، جراحی زیبایی را نیز به صورت همزمان انجام داد.

جراحی بینی  94949494

کاندیداهای مناسب برای جراحی بینی

معمولا عدم رضایت از ظاهر بینی می تواند یکی از علل مهم برای انجام رینوپلاستی به شمار رود مانند وجود قوز در قسمت پل بینی، بینی های پهن، نوک بینی نامتناسب و یا مشکلاتی که نیاز به درمان دارند مانند شکستگی تیغه بینی یا دفرمگی بینی برا اثر ضربه یا آسیب. در این قسمت می خواهیم این مسایل را بررسینماییم. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید مطمئن شوید این جراحی برایتان مناسب است یا نه ، با ما همراه شوید.

مشکلات مربوط به جراحی بینی استخوانی

معمولا مشکلات بینی های استخوانی مربوط به وجود قوزهای بزرگ و برآمده می باشد. این بینی ها استعداد این را دارند که بهترین نوع جراحی روی آن ها انجام شود. معمولا به دلیل پوست نازک و غضروف مناسب در بینی، پزشک محدودیتی در اعمال تغییرات ندارد و به راحتی می تواند فرم های مختلف مانند فانتزی یا عروسکی را نیز بر روی بینی پیاده کند. بنابراین این نوع بینی قابلیت انجام جراحی بینی فانتزی را نیز دارد.  البته نکته مهم انتخاب جراح متخصص و کارآزموده در این حیطه می باشد. توانایی و مهارت پزشک در انجام بهترین جراحی می تواند نتیجه دلخواه را نصیب بیمار نماید. پس بهتر است قبل از اقدام به جراحی، نمونه کارهای قبل و بعد را مشاهده نمایید تا با نحوه کار پزشک آشنایی پیدا کنید.

در صورتی که دارای بینی استخوانی هستید و مشکلاتی مانند انحراف تیغه بینی، کجی، پولیپ، شکستگی و … را دارید می توانید در کنار جراحی زیبایی بینی، درمان های لازم را نیز انجام دهید. ممکن است تیغه بینی فرد در وسط بینی قرار نگرفته باشد و به یک طرف تمایل بیشتری داشته باشد . در این صورت فرد کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی استخوانی می باشد. این انحراف می تواند ارثی یا بر اثر ضربه و آسیب به بینی ایجاد شده باشد. همانطور که گفتیم قوز و برآمدگی بینی نیز می تواند باعث عدم تناسب بین اجزای صورت شده و با این جراحی به راحتی رفع شود.

 

جراحی بینی گوشتی

خصوصیت افرادی که دارای بینی گوشتی هستند این است که بینی این افراد دارای پوست ضخیم بخصوص در نوک بینی به همراه غدد چربی بوده و نوک بینی حالت مثلث یا نیم دایره یا ذوزنقه دارد. بنابراین حالت کشیدگی نوک بینی در این افراد مشهود نیست. غضروف ها در این نوع بینی بسیار کوتاه و کم است. ببه همین دلیل برای انجام جراحی های متنوع می توان گفت پزشک محدودیت خواهد داشت. زیرا غضروف که عامل نگهدارنده نوک و پل بینی است دارای حمایت کمتری خواهد بود. جراحی این نوع بنینی ها نیاز به مهارت و تخصص بیشتری دارد. در برخس موارد نیاز است که پل بینی و غضروف تقویت شود تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کرد. بنابراین این افراد باید در انتخاب پزشک تحقیقات بیشتری انجام داده و سعی کنند به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه نمایند. افراد دارای این نوع بینی نیاز به مراقبت های بعد از درمان بیشتری نیز خواهند داشت.

رینوپلاستی  برای درمان مشکلات بینی

معمولا افرادی که دارای انحراف بینی هستند، به دنبال جراحی می باشند. ولی باید گفت همه انحرافات نیاز به جراحی ندارند و اینکه این انحراف نیاز به جراحی دارد یا نه به تشخیص پزشک انجام می گیرد. انحرافات داخل بینی را می توان با این روش برطرف نمود، در صورتی که انحرافات خارج بینی قابلیت اصلاح نخواهد داشت. تا زمانی که انحراف بینی باعث ایجاد مشکلات تنفسی نگردد، نیازی نیست که جراحی انجام گیرد مگر اینکه برای زیباتر کردن چهره باشد. مشکل دیگری که می توان با رینوپلاستی برطرف نمود، مربوط به رشد بیش از اندازه شاخک های داخل بینی است که تنفس را برای بیمار مشکل می کند. هوا از بین این شاخک ها عبور کرده و تصفیه، مرطوب سازی و … بینی از این طریق انجام می گیرد. در صورتی که شاخک ها بیش از اندازه رشد کنند، امکان جابجایی هوا وجود نخواهد داشت. در این صورت نیاز است حجم ان ها را کاهش داد.

جراحی بینی 119494904

پولیپ های بینی شایع ترین مشکل می باشد که مراجعان زیادی دارد. پولیپ های بافت های اضافی داخل سینوس ها هستند که به آرامی رشد کردده و از طریق مجرای سینوسی وارد مجرای تنفسی فرد می شود و نفس کشیدن را سخت می کند. ظرافت در انجام این کار بسیار مهم است. زیرا مجرای سینوسی نیز در این مورد دخیل هستند و ممکن است کوچکترین بی احتیاطی باعث آسیب به این منطقه شود.

سن مناسب  برای جراحی بینی

تا زمانی که بینی به اندازه کافی رشد نکرده باشد و فرد به بلوغ جسمانی نرسیده باشد ، توصیه می شود که از انجام جراحی زیبایی بینی صرفنظر نماید. مگر در صورتی که این روش برای درمان مشکلات و آسیب هایی باشد که در اثر تصادف یا سایر علل برای بیمار بوجود آمده باشد.

کلام آخر

رینوپلاستی یکی از جراحی های زیبایی به شمار می رود که متقاضیان زیادی دار. ولی اینکه جراحی بینی برای چه افرادی مناسب است؟ سوالی  می باشد که بنا به تشخیص پزشک باید در مورد آن تصمیم گرفت. در صورتی که بیمار مشکلاتی مانند پولیپ بینی، انحراف بینی و یا رشد شاخک ها را داشته باشد و تنفس فرد را مختل کرده باشد می توان گفت این جراحی برای این افراد مناسب است. در غیر این صورت بهتر است ابتدا انتظارات خود را از جراحی بینی با پزشکتان مطرح نمایید تا راهنمایی های لازم را کسب کنید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 8 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

برای اینکه بدانیم مراقبت بعد از تزریق بوتاکس چگونه باید انجام شود، بهتر است کمی در مورد روش تزریق بوتاکس به لب، تزریق به پیشانی و سایر اعضای صورت اطلاعاتی داشته باشیم. بوتاکس از نوعی سم تشکیل شده است که با تزریق در محل هایی از صورت که دارای چین و چروک یا خطوط هستند، عضلات و ماهیچه های آن قسمت را غیرفعال می نماید. این کار در طی زمان کوتاه باعث باز شدن چین و چروک و رفع خطوط خواهد شد. البته اید گفت فقط قسمت هایی که ماهیچه های فعال دارند را می توان با این روش فلج نمود. سایر خطوطی که در قسمت های غیر فعال صورت یا گردن ایجاد شده است را باید از روش های دیگر از بین برد. این روش درمانی معمولا در مطب یا کلینیک های زیبایی انجام می شود و نیازی به بیهوشی ندارد. در مواردی می توان از بی حسی موضعی برای کاهش درد استفاده کرد.

آشنایی با مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

همانطور که گفتیم این نوع درمان تحت بیهوشی نیست و جزو جراحی ها به شمار نمی رود. در هر صورت نیاز به مراقبت های زیادی برای کسب بهترین نتیجه خواهد داشت. آشنایی با مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به همین دلیل ضروری می باشد. در این قسمت با مهم ترین آنها آشنا می شویم.

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس 894984894عدم مصرف مشروبات الکلی

یکی از مسایلی که در این باره باید رعایت شود، عدم مصرف مشروبات الکلی می باشد. زیرا مواد موجود در این مشروبات می تواند میزان کبودی را گسترش دهد. الکل می تواند باعث رقیق تر شدن خون و امکان خونریزی خفیف در محل تزریق شود.

عدم ماساژ صورت بعد از تزریق بوتاکس

نیاز است به مدت 24 ساعت از لمس کردن و ماساژ دادن محل های تزریق به شدت خودداری نمایید. این کار ممکن است غیر ارادی صورت گیرد، ولی باید احتیاط لازم را به عمل آورید. موادی که در زیر پوست وارد می شوند، ممکن است بر اثر مالش دادن به بقیه مناطق گسترش یابند. این مناطق ممکن است مشکلات بیشتری برای بیمار پیش آورد. بنابراین در روز اول از مالیدن و آوردن فشار به مناطقی که تحت تزریق قرار گرفته اند به شدت خودداری نمایید. بعد از تزریق بوتاکس می توانید صورت خود را بشورید ولی به هیچ عنوان ان را با شدت پاک نکنید. این کار باعث آمدن فشار به محل تزریق خواهد شد. سعی کنید روز اول بعد از بوتاکس از مواد آرایشی روی پوست خود استفاده نکنید.

فعالیت های بدنی

بهتر است چند روز اول را به استراحت بپردازید. ورزش های سبک و متوسط را می توانید بعد از چند روز انجام دهید. هرچند این روش نیازی به استراحت مطلق ندارد و می توانید فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید. ولی بهتر است تا حدودی مراعات نمایید تا در کسب نتیجه خللی وارد نشود. نکته مهم عدم مراجعه به استخر و سونا و این قبیل اماکن می باشد. زیرا در این مکان ها باکتری زیادی وجود دارد و ممکن است واکنش های آلرژیک به همراه داشته باشد.

نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس

نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس باید به نحوی باشد که به محل تزریق فشاری وارد نشود. بنابراین چون بیشترین منطقه در صورت فرد قرار دارد، بهتر است به پشت بخوابید. چون این روش نیاز دارد که مواد در داخل عضلات و ماهیچه ها بماند تا آن ها بی حرکت کند. به هیچ عنوان سر خود را به سمت پایین نگه ندارید. مواد ممکن است جابجا شده و به عضلات صورت فشار وارد شود.

مصرف داروهای مسکن

در اکثر قریب به اتفاق موارد این روش درمانی بدون درد می باشد. بخصوص اگر محل تزریق قبلا مورد بی حسی قرار گرفته باشد. ولی در عین حال اگر دردی را در صورت خود احساس کردید، می توانید از مسکن هایی مانند آستامینوفن استفاده نمایید. داروهای غیر مجاز در این روش، داروهای ضدانعقاد خون می باشند مانند ایبوپروفن، آسپرین و … این داروها خون را رقیق نموده و احتمال خونریزی در محل تزریق وجود دارد. بهتر است قبل از تزریق نیز اگر از این داروها استفاده می کنید، پزشک را در جریان قرار دهید. تزریق بوتاکس با استفاده از سوزن های خیلی باریک انجام می شود و بیمار دردی را احساس نخواهد کرد.

عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید

به هیچ عنوان بعد از تزریق بوتاکس در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. حداقل 24 ساعت اول زمانی است که باید از نور مستقیم آفتاب دوری نمایید. زیرا باعث افزایش میزان کبودی در محل تزریق خواهد شد. همچنین در صورت استحمام باید آب ولرم باشد و از حمام داغ بپرهیزید.

مسافرت از طریق خطوط هوایی

حداقل دو روز بعد از تزریق بوتاکس از پرواز کردن بپرهیزید. تغییرات فشار هوا در داخل هواپیما می تواند تاثیرات مخربی بر روی بوتاکس صورت داشته باشد.

حالت هایی مانند خندیدن و …

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس 98949466

بعد از بوتاکس و با گذشت یک روز پس از تزریق آن نیاز است عضلات خود را حرکت دهید. حرکاتی مانند خندیدن ، اخم کردن، لبخند و … که طبیعی بوده و فشاری روی مناطق تزریق شده نمی آورد.

انجام سایر درمان های زیبایی

درمان های زیبایی مانند لیزر و … را به مدت دو هفته متوقف نمایید. هر چند در آن زمان هم نیاز است از پزشک خود مشورت بخواهید و در صورت صلاحدید می توانید این درمان ها را انجام دهید.

مراجعه به پزشک

ممکن است بسته به حساسیت های پوستی و وضعیت کلی بدن، عوارضی بعد از تزریق بوتاکس برای فرد پیش آید. در این صورت نیاز است به پزشک مراجعه نماید. از جمله آن ها می توان به خارش شدید محل تزریق  یا افتادگی پلک اشاره نمود. در این صورت نیاز است از داروهایی که پزشک تجویز می نماید استفاده کنید تا خارش برطرف شود. افتادگی پلک جزو عوارض نادر این نوع درمان است. ولی ممکن است تزریق، عصب پلک را درگیر کرده باشد و پلک نتواند حالت خود را حفظ نماید.

کلام آخر

بوتاکس یکی از روش های ایمن و کم تهاجم برای رفع چین و چروک با بوتاکس و خطوط صورت است. این ماده معمولا برای تزریق بوتاکس به لب، تزریق بوتاکس به پیشانی و … کاربرد دارد. بسته به نوع موادی که استفاده می شود تا 6 ماه ماندگاری خواهدداشت. ولی نکته مهم مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس است که در صورتی که به درستی و صحیح انجام شود، بهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 7 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

امروزه استفاده از روش های زیبایی مانند تزریق ژل یا چربی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. ولی سوال اکثر کاربران این است که تزریق ژل بهتر است یا چربی؟ با گذشت سن و از دست دادن کلاژن و چربی در زیر پوست می توان شاهد بروز چین و چروک در نقاط مختلف صورت و بدن، نازک شدن لب ها و از بین رفتن برجستگی گونه ها و … باشیم. بنابراین اکثر افراد درصدد رفع این مشکلات ظاهری و پوشش دادن این موارد هستند. این روش ها می تواند به صورت جراحی و نیز غیر جراحی باشد.روش های غیر جراحی به علت کم بودن عوارض و نیز هزینه ها کمتر بیشتر طرفدار پیدا کرده است. از جمله این تکنیک ها می توان به تزریق ژل یا فیلر، بوتاکس، چربی و … اشاره نمود. در این مقاله صرفا می خواهیم تفاوت های روش تزریق ژل و چربی را بررسی نماییم.

مزیت های تزریق چربی نسبت به ژل

در تزریق چربی از عامل شیمیایی یا خارجی دیگری برای تزریق استفاده نمیشود. این چربی از بدن خود فرد گرفته شده است. این قسمت می تواند چربی شکم یا باسن و … بدن باشد. علت برداشت چربی از این مناطق به این علت است که معمولا در برابر رژیم و ورزش مقاومت بیشتری دارند و به راحتی آب نمی شوند. به همین دلیل اگر در صورت یا قسمت های دیگر از آن استفاده شود، امکان آب شدن و از بین رفتن نیز کمتر است و ماندگاری بالایی را دارد. همچنین مزیت دیگر آن این است که هر حجمی از چربی که بخواهیم در دسترس خود داریم و نیاز به نگرانی برای تامین آن نمی باشد. در مناطقی که به حجم زیاد مواد نیاز داریم در صورت تزریق ژل ممکن است جابجایی هایی صورت گرفته و حالت طبیعی از بین برود. این مورد باعث ایجاد اشکال و ناهماهنگی و ناهمگونی خواهد شد.

در صورتی که چربی این مشکل را ندارد. به دلیل اینکه جزو بدن خود فرد است و زنده است، به راحتی با چربی های منطقه دیگر بدن جوش خورده و جزئی از بافت آن قسمت می شود. همچنین با لمس آن متوجه اضافه شدن چربی به آن ناحیه نخواهیم شد و بسیار نرمال است. یکی دیگر از مزایای این روش نسبت به تزریق ژل عدم آلرژی و حساسیت بدن فرد است. در این مورد چون چربی از خود بدن شخص می باشد، بدن نسبت به آن حساسیتی نخواهد داشت.  نکته مهم در میزان برداشت و نوع برداشت چربی از مناطق مختلف بدن است. نیاز است در این روش به بهترین پزشکان در این حوزه  مراجعه نمایید. اینکه کدام مناطق می تواند برای برداشت چربی مناسب باشد و نحوه تزریق، زاویه تزریق و میزان چربی نکات مهمی است که باید برای دستیابی به بهترین نتیجه مد نظر قرار گیرد.

مزیت تزریق ژل نسبت به چربی

از مزیت های تزریق ژل می توانیم به نکات زیر اشاه نماییم:

تزریق ژل نیازی به خارج کردن از ناحیه دیگر بدن ندارد. در این روش از مواد دیگری برای تزریق استفاده می شود و بنابراین تهدیدی برای بدن بیمار ایجاد نخواهد کرد. در این روش مشاهده نتیجه انجام می گیرد. در تزریق چربی نیاز است مدتی را صبر نماییم تا نتیجه آن قابل دیدن باشد. همچنین وسعت تزریق به گونه است که باید در آن نهایت دقت صورت گیرد تا به صورت هموار و همگن در نقاط مختلف پخش شود. در تزریق ژل ناحیه به قدری کوچک می باشد که این دقت و تمرکز می تواند در کمترین حد خود باشد. هرچند باز هم نیاز به تخصص و تبحر پزشک خواهیم داشت.  مورد دیگر مربوط می شود به جراحی کوچکی که برای برداشت چربی از بدن داریم. در برداشت چربی نیاز است بی حسی موضعی در یک قسمت بدن مانند شکم استفاده شده و برشی نیز در آن ناحیه انجام دهیم.

هرچند برش ایجاد شده ناچیز است و در بسیاری از موارد فقط یک بخیه برای پوشاندن آن کافی می باشد. در هر حال یک جراحی کوچک به شمار می رود و نیاز است مراقبت هایی برای جلوگیری از عفونت و سایر موارد انجام شود. در صورتی که در تزریق ژل به بقیه نقاط بدن آسیبی نخواهد رسید. در تزریق چربی امکان ایجاد فررفتگی در منطقه ای که چربی از آن استخراج شده وجود دارد. به همین دلیل باید این نکته را مدنظر قرار دهیم. چون نمی توان چربی را به صورت یکنواخت از کل شکم یا باسن خارج کرد و فقط یک ناحیه مدنظر قرار داده می شود. در تزریق چربی چون نیاز به دو مرحله که شامل استخراج چربی از یک ناحیه و تزریق در ناحیه دیگر داریم، نیاز به پرداخت هزینه بیشتری خواهد بود. ولی تزریق ژل فقط در یک مرحله و به سرعت انجام می گیرد.

مقایسه عوارض تزریق ژل و تزریق چربی

مهم ترین نکته در هر دو تزریق برمی گردد به مهارت و تخصص پزشکی که قرار است این تزریق را انجام دهد. در تزریق چربی تخصص پزشک در برداشتن چربی از بهترین محل و نوع تزریق و میزان تزریق که به صورت همگن و هموار باشد، می تواند در نتیجه بسیار تاثیر گذار باشد. همانطور که گفتیم این تزریقچون از بدن خود فرد است، حساسیت کمتری را ایجاد خواهد نمود ولی اگر در حین برداشت چربی و تزریق آن نکات ایمنی و بهداشتی رعایت نشود، امکان عفونت و حساسیت به آن پیش خواهد آمد. در تزریق ژل، مواد خارجی وارد بدن می شود بنابراین ممکن است عوارض بیشتری را در پی داشته باشد. ولی اگر به برند موادی که استفاده می شود و مرغوبیت آن توجه شود این عوارض در کمترین مقدار خود خواهد بود.  همچنین برای کم کردن عوارض نیاز است از بهترین پزشک در این خصوص بهره گرفت. تبحر پزشک در کنار مواد مرغوب و با کیفیت می تواند در کسب نتیجه دلخواه و ماندگاری آن تاثیر بسزایی داشته باشد.

تزریق ژل بهتر است یا چربی 496494949

کلام آخر:

می توان گفت این دو روش هر کدام مزایا و معایبی را به دنبال خواهند داشت و صرفا نمی توان گفت این روش بهتر از روش دیگر است. در صورتی که منطقه بزرگتری نیاز به تزریق و رفع ناهمواری و یا برجستگی دارد، تزریق چربی توصیه می شود. چون همکن تر از تزریق ژل بوده و ماندگاری بالاتری دارد. در مواردی که ناحیه مورد تزریق کوچک است و نیاز به دقت و ظرافت بیشتری دارد، تزریق ژل می تواند سودمند تر باشد. در مقابل هزینه تزریق چربی به علت وسعت آن بیشتر خواهد بود. ولی د رنهایت می توان گفت می شود با استفاده همزمان از این دو روش تمامی مشکلات و عیوب ظاهری بیمار را برطرف نمود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 8 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

جراحی بینی یکی از شایع ترین عمل های زیبایی می باشد که در حال حاضر انجام می گیرد. انجام مراقبت های بعد از جراحی بینی نیز یکی از اساسی ترین اقداماتی است که در کسب نتیجه موثر می باشد. هدف از این عمل اصلاح  ایرادات ظاهری بینی مانند قوز بینی و … یا درمان برخی مشکلات مانند پولیپ یا انحراف بینی می باشد. در هر صورت و به هر دلیلی که این جراحی انجام گیرد، رعایت نکات بعد از جراحی می تواند نقشی اساسی داشته باشد. یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی انتخاب بهترین کلینیک جراحی بینی در تهران می باشد. انتخاب جراح و کلینیک می تواند در کسب بهترین نتیجه ممکن بیمار را یاری نماید. از آنجایی که کوچکترین بی توجهی و اهمال در این جراحی، غیر از چهره فرد می تواند در ایجاد مشکلات تنفسی دخیل باشد، بنابراین تا حد امکان در انتخاب خود دقیق باشید.

انواع جراحی های بینی

یکی از مهم ترین نکاتی که جراح باید رعایت نماید، حفظ تناسب این عضو با سایر اعضای صورت است. مثلا فردی که دارای بینی گوشتی می باشد و اعضای صورت آن نیز بزرگ است، جراحی بینی فانتزی یا عروسکی برای این شخص مناسب نمی باشد. در هر جراحی بسته به وضعیت ظاهری بیمار می توان گفت چه اقداماتی می توان انجام داد:

جراحی بینی استخوانی: در این نوع بینی ها، استخوان و غضروف استحکام کافی را داشته و پوست بینی نازک است. جراح بری هر نوع تغییری محدودیت ندارد و می تواند مدل های مختلف بینی را بر روی صورت فرد پیاده نماید. معمولا این نوع جراحی نتایج بهتری بدنبال دارد.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی 194949494

 

جراحی بینی گوشتی: از ویژگی های این نوع بینی ها، ضخامت پوست، کم بودن غضروف و استخوان و پهنبودن پره های آن است. محدودیت در این نوع عمل باعث شده در انتخاب جراح بیشتر دقت نماییم. چون این شرایط امکان تغییرات اساسی را به پزشک نخواهد داد. مهارت و تجربه جراح نقش موثری در کسب نتیجه دارد.

جراحی بینی طبیعی: این نوع بینی دارای ویژگی های مابین دو گروه بالا است. از نظر ضخامت نه زیاد ضخیم و نه زیاد نازک می باشد. اندازه استخوان و غضروف نیز به اندازه کافی است.

لزوم مراقبت های بعد از جراحی بینی

همانطور که توضیح داده شد لزوم مراقبت های بعد از جراحی بینی امری اجتناب ناپذیر در راه رسیدن به بهترین نتیجه می باشد. در این قسمت به اهم این اقدامات اشاره می کنیم:

  • در روز اول پس از جراحی استراحت کامل نموده و از مایعات سرد استفاده نمایید.
  • تا 48 ساعت اول پس از جراحی باید از کمپرس سرد برای کاهش کبودی و تورم استفاده شود. این اقدام قبل از درآوردن تامپون ها می باشد. در 48 ساعت دوم از کمپرس گرم بعد از درآوردن تامپون ها استفاده نمایید. هر دو ساعت به مدت 20 دقیقه اینکار را تکرار نمایید.
  • اهمیت مصرف داروها بصورت منظم و سرموقع یکی از عوامل کاهنده درد و ناراحتی و عفونت می باشد. تنها از داروهای تجویز شده پزشک استفاده نموده و به هیچ عنوان سرخود دارویی مصرف نکنید.
  • بهتر است از دو بالش در زیر سر خود استفاده کنید تا سر بالاتر از بدن قرار گیرد.
  • از انجام فعالیت های ورزشی یا رفتن به استخر به شدت پرهیز نمایید.
  • از مصرف غذاهایی که نیاز به جویدن دارد اجتناب کنید. سعی کنید هفته اول از مایعات یا غذاهای نرم استفاده کنید. جویدن آدامس نیز به مدت یک ماه توصیه نمی شود.
  • به مدت حداقل دو ماه از عینک استفاده نکنید. می توانید لنزهای طبی را جایگزین عینک نمایید.
  • در طول سه هفته اول از فین کردن یا خارج کردن هوای پرفشار از راه بینی به شدت پرهیز نمایید. بهتر است فقط از راه دهان تنفس نمایید تا به مخاط بینی آسیبی وارد نشود.
  • از دوش گرفتن و استحمام قبل از برداشتن اسپلینت یا گچ خودداری نمایید. می توانید تنها بدن خود را شستشو دهید و این مدت را نیز تا حد امکان کوتاه کنید.
  • سعی کنید از حرکت دادن زیاد اعضای صورت مانند خندیدن یا صحبت کردن طولانی مدت بپرهیزید. هنگام عطسه نیز از دهان خود استفاده نمایید.

لزوم چسب زدن بعد از جراحی بینی و طریقه صحیح آن

یکی از مهم ترین اقامات بهد از جراحی بینی آشنایی با نحوه چسب زدن می باشد. در 2 هفته اول پس از جراحی این مورد می تواند در فرم دهی و کاهش تورم به بیمار کمک نماید. مدت زمانی که نیاز است تا این چسب بر روی بینی قرار گیرد را پزشک تعیین می کند. زمان تعویض چسب بینی معمولا هر چند روز تا یک هفته برآورد می گردد. هر دفعه نیاز است بینی با آب و صابون شستشو داده شود تا چربی اضافه آن گرفته و خشک شود.

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی یکی از بخش های غیر قابل اجتناب تمامی عمل ها می باشد. در این قسمت با عوارض جراحی بینی آشنا می شویم:

از جمله شایع ترین عوارض، احساس درد و نارحتی بعد از جراحی است که معمولا با مصرف مسکن های تجویزی توسط پزشک بهبود پیدا می کند.  به هیچ عنوان داروهایی مانند ایبوپوفن و … که منعقد کننده خون می باشند را برای کاهش درد خود مصرف ننمایید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی 4984196494

 

عارضه بعدی، تورم و کبودی اطراف چشم و بینی بعد از جراحی بینی است. می توان از کمپرس یخ در دو روز اول و کمپرس گرم در دور روز بعد تر این مشکل را حل کرد. یکی از علل افزایش میزان تورم و التهاب مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی قبل و پس از جراحی است. توصیه اکید می گردد تا حد امکان این دو مورد را به حداقل ممکن کاهش دهید

به علت خروج ترشحات خونی از بینی امکان ایجاد مشکلات تنفسی و گرفتگی وجود دارد. این خونریزی در دو روز اول طبیعی می باشد و نباید با فشار دادن از بینی خارج نمود. بنابراین از دستکاری کردن این ناحیه خودداری نمایید. در صورت افزایش این ترشحات بهتر است از پزشک خود مشورت بخواهید.

کلام آخر

جراحی بینی چه به عنوان جراحی بینی استخوانی باشد چه جراحی بینی گوشتی، نیاز به رعایت نکات بعد از جراحی بینی برای رسیدن به بهترین نتیجه می باشد. انتخاب بهترین کلینیک جراحی بینی می تواند بیمار را از حیث آسیب رسیدن به بافت این ناحیه و ایجاد مشکلات تنفسی مصون نگه دارد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 8 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

یکی از اقداماتی که برای هر نوع جراحی زیبایی نیاز است، آگاهی از مراقبت های بعد از جراحی است. مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. لزوم آشنایی با این نوع اقدامات می تواند در دستیابی به بهترین نتیجه ممکن نقش موثری داشته باشد. از آنجایی که گوش یکی از اعضای حساس بدن می باشد و کوچکترین اهمال یا بی تجربگی در انجام جراحی می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد نماید، ضرورت انتخاب بهترین کلینیک جراحی زیبایی گوش احساس می شود. گوش های برجسته، ناهمسان و بزرگ از جمله مواردی است که نیاز به ترمیم و اصلاح دارد. جراحی زیبایی گوش بزرگ و جراحی زیبایی گوش باز از جمله این عمل ها برای اصلاح مشکلات فوق محسوب می شوند.

البته باید خاطر نشان کنیم که جراحی های حوزه گوش صرفا جنبه زیبایی ندارد و ممکن است برای درمان برخی بیماری ها مانند اتواسکلروز، ماستوئید و … نیز انجام شود. در این مقاله به تفصیل در مورد مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش مطالبی را بیان می کنیم. پس اگر شما هم در شرف انجام این جراحی هستید چه به لحاظ زیبایی و چه به لحاظ درمانی،  بهتر است با این اقدامات آشنایی کامل داشته باشید.

 

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش 94919494

 

اقدامات بعد از جراحی زیبایی گوش

در این قسمت با کلیه مراقبت هایی که نیاز است بعد از جراحی گوش از جمله جراحی گوش بزرگ یا جراحی گوش باز انجام گیرد، آشنا خواهیم شد. معمولا پس از جراحی، محل برش بخیه زده شده و پانسمان لازم انجام می گیرد. چون این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود نیاز است مدتی در کلینیک بستری و سپس مرخص شوید. اقداماتی که در این مدت باید انجام شود به شرح ذیل است:

وضعیت قرار گرفتن سر

لازم است پس از جراحی و در زمان استراحت، سر تا حدودی بالاتر از بدن قرار گیرد . بنابراین توصیه می شود از دو عدد بالش استفاده نمایید. اینکار مانع وارد آمدن فشار به ناحیه مورد عمل می شود. به هیچ عنوان به پهلو نخوابید.

نوع غذاهای مصرفی

چون این عمل تحت بیهوشی است، ممکن است عوارض بیهوشی مانند حالت تهوع یا استفراغ نیز به سراغ بیمار بیاید. به همین دلیل از او خواسته می شود ناشتا باشد . در صورتی که این علایم را نداشتید می توانید از مایعات سرد و نوشیدنی ها استفاده نمایید. رژیم غذایی باید سبک بوده و از غذاهای نرمی که نیاز به جویدن ندارد میل نمایید.

جلوگیری از وارد آوردن فشار به گوش

از وارد آوردن هر گونه فشار به گوش مانند فین کردن و … به شدت خودداری نمایید. در زمان عطسه نیز دهان خود را باز نگهدارید. رعایت رژیم غذایی کم نمک و پر از مایعات مانع یبوست خواهد شد. همانطور که می دانیم یکی از عوامل وارد امدن فشار به بدن یبوست است. پس بهتر است برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی از غذاهای مایع و کم نمک استفاده کنید. همچنین پس از برداشتن پانسمان نیاز است مدتی از تورهای کشی استفاده نموده  تا گوش ها نزدیک سر نگهداشته شوند. این کار مانع آسیب رسیدن به این ناحیه می گردد.

داروهای مصرفی

از داروهایی که پزشک تجویز کرده است استفاده نمایید. به هیچ عنوان سر خود دارو نخورید. ممکن است داروهایی که باعث انعقاد خون می شوند نیز جزو لیست داروهای مصرفی خود قرار دهید که در این مدت ممنوع می باشند.

زمان مراجعه به پزشک

نیاز است در زمان تعیین شده برای برداشتن پانسمان و بررسی وضعیت کلی جراحی به پزشک مراجعه نمایید. به هیچ عنوان این زمان را به تاخیر نندازید. نهایت دقت را داشته باشید تا زمان مراجعه به پزشک پانسمان خیس نشود. در صورت نیاز به استحمام فقط بدن خود را بشورید و اجازه ندهید آب وارد گوش شود.

عدم فعالیت های بدنی

از انجام فعالیت های بدنی سنگین بپرهیزید. تا زمانی که پزشک اجازه نداده است به استخر و سونا نروید. این فعالیت ها برای جراحی گوش آسیب زیادی وارد می نماید. سعی کنید به هیچ عنوان وسایل سنگین را بلند نکنید و خم نشوید. همه این موارد باعث بالا رفتن احتمال خونریزی در محل جراحی می گردد. تا مدتی که گوش پانسمان دارد از رانندگی کردن بپرهیزید. این سربند ها باعث کاهش قدرت شنوایی و مانع عکس العمل به موقع خواهند شد. احتمال تصادفات و دیگر موارد بالا می رود.

احتمال عفونت

ممکن است ترشحات خونی یا لخته های بی بویی از گوش خارج شود که جای نگرانی ندارد. در صورتی که این ترشحات دارای بو و زرد رنگ بودند نشان دهنده وجود عفونت در گوش است. بنابراین توصیه می شود به پزشک و جراح خود مراجعه نمایید. ممکن است نیاز باشد از داروهای آنتی بیوتیک قوی تری برای جلوگیری از انتشار عفونت در گوش استفاده شود. تشخیص روند درمان به عهده پزشک می باشد. یکی از علل ایجاد عفونت، تعویض ننمودن بالش های مورد استفاه است. توصیه می شود بهداشت و نظافت را در این مورد چند برابر نمایید.

 

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش 649444949

 

احتمال بروز درد و تورم

ممکن است مقداری مایعات در گوش احتباس شود و این باعث سنگین شدن گوش و احساس درد و ناراحتی شود. تورم نیز از دیگر مواردی است که بعد از جراحی گوش با آن روبرو می شوید. بهتر است در صورت وجود این علایم پزشک خود را در جریان قرار دهید. کم کردن نمک مصرفی از میزان تورم به شدت می کاهد.

عدم دستکاری بخیه ها

معمولا چند روز پس از جراحی نواحی که بخیه خورده دچار خارش می گردند. از دستکاری این محل به شدت خودداری نمایید. برای برداشتن بخیه ها نیاز است در زمان تعیین شده به پزشک مرجعه نمایید. تا این زمان بهتر است از خاراندن این محل به شدت بپرهیزید.

کلام آخر

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش یکی از حساس ترین عمل هایی است که بر روی اعضای بدن انجام می شود. ضرورت آشنایی با مراقبت های بعد از جراحی گوش و  انتخاب بهترین کلینیک جراحی گوش در این خصوص می تواند از عوارض بعد از جراحی به شدت بکاهد. استفاده از امکانات به روز و تجهیزات مدرن در کنار بهترین جراحان زیبایی گوش و کادر پزشکی مجرب و کارآزموده از جمله مزایای این انتخاب به شمار می رود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 10 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

یکی از سوالات مهمی که در زمینه جراحی بینی مطرح می شود این است که سن مناسب جراحی بینی چه زمانی است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت رسیدن به بلوغ جسمی می تواند آغاز دوره زمانی مناسب برای این نوع جراحی باشد. این سن می تواند از 20 تا 30 سالگی را در بر بگیرد. سنی که نه بیمار تصمیمی از روی هیجان دوران نوجوانی گرفته است و نه از سن شادابی و جوانی پوست گذشته است. بنابراین خاصیت کشسانی پوست حفظ شده و نیز دوران بهبودی و نقاهت کوتاه تر می شود. جراحی زیبایی بینی در سنین پایین تر به علت احتمال تغییرات در چهره توصیه نمی شود. بهتر است اجازه دهیم فرم بینی و صورت افراد تثبیت شود و سپس اقدام به جراحی های زیبایی نماییم. در این صورت دیگر نیاز کمتری به ترمیم پیدا خواهیم کرد، زیرا شرایط جسمانی فرد تغییر انچنانی نخواهد کرد.

مناسب ترین سن برای جراحی بینی

همانطور که گفته شد جراحی در سنین زیر 20 سال که هنوز بلوغ جسمی افراد کامل نشده است ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شود. معمولا در دوران نوجوانی و بلوغ، افراد از چهره خود ناراضی هستند بخصوص بینی که در مرکز صورت قرار دارد و هنوز فرم مخصوص به خود را نگرفته است. فرم و اندازه بینی تا پایان سن بلوغ می تواند تغییر پیدا کند . به همین دلیل ترجیح  داده می شود بعد از این سن اقدام به جراحی بینی نماییم. در سنین بالاتر از 30 سال نیز بخاطر کاهش خاصیت الاستیکی و ارتجاعی پوست ، احتمال کسب بهترین نتیجه معمولا کمی با تردید مواجه می شود. همچنین دوران بهبودی و نقاهت در این دوران نیز طولانی تر خواهد بود. بنابراین می توان گفت ریسک عمل در این بازه بسیار پایین است و توصیه می شود این بازه زمانی برای انجام این نوع عمل در نظر گرفته شود.

 

 

نکته مهم در این زمینه انتخاب بهترین جراح بینی در این حوزه می باشد. بخصوص برای افرادی که در سنین پایین تر و به علت هیجانات این دوران تصمیم به انجام عمل بینی می گیرند. بهترین جراح بینی می تواند پس از معاینه وضعیت بیمار، مشاوره های لازم را در این خصوص به فرد ارائه نماید. توانایی پزشک در قانع کردن فرد برای انجام یا عدم انجام و یا نیاز به این جراحی، جزو مهارت های او به شمار می رود. پزشک متخصص باید در خصوص جراحی های این حوزه و نوع بینی ها اطلاعات کامل را در اختیار فرد قرار دهد. بسته به نوع بینی تفاوت های جراحی بینی استخوانی، جراحی بینی فانتزی، جراحی بینی گوشتی و … را توضیح داده و نوع مناسب فرم بینی را تعیین نماید.  نیاز است بیمار تصویری معقولانه از نتیجه پس از جراحی و تغییراتی ایجاد شده داشته باشد.

کمترین سن جراحی بینی

حداقل سن برای انجام جراحی بینی با توجه به جنسیت افراد متغیر است. در دخترها میانگین 16 سال و در پسرها 18 سال می باشد. البته این عدد برای همه افراد ثابت نیست. پزشک با معاینه وضعیت کلی بیمار و بررسی وضعیت غضروف های بینی می تواند در این خصوص راهنمایی لازم را انجام دهد. اینکه آیا فرد دوران بلوغ را پشت سر گذاشته و رشد غضروفی صورت به پایان رسیده است. چون باید تناسب بین اجزای صورت نیز حفظ گردد. در صورت غضروف هایی وجود دارد که به نام غضروف های رشد شناخته می شوند. با انجام این جراحی ممکن است این غضروف ها در مرکز صورت از رشد طبیعی خود باز بمانند. در صورتی که سایر اجزای صورت همچنان به رشد خود ادامه می دهند. این ناهماهنگی باعث شکست عمل بینی شده و نتیجه دلخواه بدست نخواهد آمد.

بیشترین نقشی که جراح می تواند داشته باشد برای اینگونه افراد است. نوجوانانی که دیدی کافی نسبت به این موضوع ندارند و از سر هیجانات و احساسات تصمیم به این عمل زیبایی مهم می گیرند. بهتر است در صورت نیاز والدین با پزشک مشورت نموده و راهکاری برای به تاخیر انداختن این تصمیم اتخاذ نمایند. بدینگونه می توان از آسیب هایی که در آینده متوجه بیمار خواهد شد جلوگیری نمود. البته می توان گفت استثنائاتی نیز وجود دارد. ممکن است بیمار برای انجام جراحی های درمانی به پزشک مراجعه نموده است. به عنوان مثال بینی فرد در طی تصادف ، سوانح و … دچار آسیب شده است یا انحراف و پولیپ بینی به قدری است که زندگی بیمار را مختل کرده است. در این گونه موارد معمولا سن برای جراح مطرح نمی باشد. زیرا قرار نیست غضروف ها تراشیده یا تغییراتی در بافت بینی ایجاد شود.

حداکثر سن برای انجام جراحی بینی

حداکثر سن نیز برای جراحی بینی را می توان 60 سال دانست . معولا بالاتر این سن دیگر زمان مناسبی برای این نوع عمل های زیبایی نمی باشد. زیرا از طرفی خاصیت کشسانی پوست از بین رفته است و از طرفی اجزای صورت به علت تاثیر جاذبه زمین حالت افتادگی به خود می گیرند. بنابراین در جراحی زیبایی بینی که نیاز است نوک آن معمولا بالا برده شود این امکان از جراح گرفته می شود. نکته دیگر در خصوص جراحی و نیاز به بیهوشی می باشد. معمولا افراد با سن بالا با مشکلات و بیماری هایی درگیر می شوند که بیهوشی طولانی مدت برای آن ها خطرناک محسوب می شود. بنابراین تا جایی که ممکن است باید در این سنین این نوع جراحی ها انجام نگردد. زیرا سلامتی فرد را تهدید خواهد کرد.

نکته دیگر در سنین بالا مربوط به طولانی شدن دوران ریکاوری و نقاهت می باشد. چون در این دوران پوست به کندی خود را ترمیم می نماید و ممکن است مدت ها جای بخیه و اسکار بر روی محل جراحی باقی بماند.

 

بهترین زمان جراحی بینی 651891894

کلام آخر

در نهایت می توان گفت جراحی بینی جزو سخت ترین و مهم ترین عمل هایی است که بر روی صورت افراد انجام می گیرد. توصیه می شود بهترین زمان جراحی بینی را در نظر گرفت. توجه به نوع بینی نیز در این زمینه می تواند مهم باشد. اینکه بدانیم جراحی بینی استخوانی با جراحی بینی گوشتی یا جراحی بینی فانتزی برای چه افرادی مناسب است می تواند در انتظاری که از نتیجه این عمل داریم،  سودمند واقع شود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 14 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

یکی از سوالاتی که برای خیلی از افرادی که قصد بوتاکس دارند پیش می آید این است که چه زمانی برای تزریق بوتاکس مناسب است؟ آیا در این سنی که هستند می توانند بوتاکس کنند؟ چه معایب و مزایایی می تواند به دنبال داشته باشد؟ این سوالات را می خواهیم به تفصیل در این مقاله بررسی نماییم. گذشت سن، تاثیر آلودگی های محیطی، نور خورشید، جاذبه زمین و … از جمله عوامل طبیعی است که به مرور زمان چهره را پیرتر و پر از چین و چروک خواهد کرد. خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی دستیابی به چهره صاف و جوان دیگر آرزویی غیر قابل رسیدن نمی باشد . روش هایی مانند تزریق بوتاکس، ژل و انواع فیلرها، لیفت صورت و … به کمک بشر آمده اند تا زیبایی از دست رفته به پوست بازگرداند.

 

چه زمانی برای تزریق بوتاکس مناسب است 19194945181

 

تاثیر تزریق بوتاکس در سنین بین 20 تا 30 سال

معمولا زیر سن 20 سال نیازی به تزریق بوتاکس احساس نمی شود. استفاده از این تکنولوژی در این سن باعث فلج شدن ماهیچه هایی خواهد شد که حجیم شدن صورت تاثیر گذارند. در این صورت ممکن است فرد دچار آتروفی یا ضعف عضلات گردد. بنابراین صورت به اندازه ای که باید حجم نگرفته و پیر تر به نظر می رسد.  اولین دوره ای که افراد متوجه افتادن چین و چروک بر روی صورت خود می شوند، بین 20 تا 30 سالگی می باشد. معمولا خط اخم، خط لبخند و چین های باریک و ظریف اطراف چشم در این سن خودنمایی می کنند. این ها چین و پروک های فعال و داینامیک بوده که با تزریق بوتاکس قابل درمان هستند. البته این سن بیشتر حالت پیشگیری کننده و کمی درمان دارد. با تزریق بوتاکس و وارد نمودن سم فلج کننده عضلات می تواند جلوی عمیق تر شدن آن ها را گرفت.

تاثیر بوتاکس در سنین بین 30 تا 40 سالگی

با افزایش سن و تاثیر بیشتر عوامل محیطی در کنار عوامل مخرب رفتاری مانند سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی می تواند چین و چروک را در این سنین بیشتر نمایش دهد. دیگر حتی زمانی که حالت های احساسی را نداشته باشید، این چروک ها در صورت نمایان هستند. یکی دیگر از مهم ترین عوامل موثر می تواند فشارهای عصبی و استرس در این دوران زندگی باشد. در این دوران دیگر تزریق بوتاکس بیشتر جنبه درمانی دارد. با تزریق سم به داخل عضلات ماهیچه ای درگیر می توان جلوی حرکت بیشتر آن ها ارگرفت و از عمیق تر شدن آن ها پیشگیری نمود. معمولا چروک های پنجه کلاغی در این سنین شروع به نشان دادن خود خواهند کرد. تزریق بوتاکس به این قسمت مانع عمیق تر شدن آن ها می گردد.

البته نکته ای که باید مدنظر قرار گیرد ، تزریق دوز مناسب بوتاکس به این منطقه است. زیرا زیاد بودن دوز دارو باعث غیر طبیعی بودن لبخند فرد خواهد شد. زیرا این خطوط بیشترین نمود را در هنگام لبخند خواهند داشت.

تزریق بوتاکس در سنین بین 40 تا 50 سالگی

این سن برای بسیاری از افراد سنی است که نیاز به تزریق بوتاکس را ضروری و لازم می کند. در این سن اغلب افراد بدون حرکت عضلات صورت نیز می توانند چین و چروک های عمیق چهره خود را مشاهده کنند. از جمله عوامل مهم در این سن همان استرس می باشد. استرس مربوط به وضعیت فرزندان، کار و والدینی که دیگر پیر شده اند، می تواند در عمیق تر شدن این حالت کمک نماید. بنابراین اگر تاکنون زیر بار تزریق مواد به صورت خود نمی رفتند، این سن می تواند آن ها را وادار به استفاده از این تکنیک ها نماید. حتی برای افرادی ممکن است چند روش درمانی باهم مورد استفاده قرار گیرد. از جمله تزریق ژل برای اعضای غیر فعال نیز ضروری به نظر می آید. بنابراین این سن می تواند برای افرادی که تا بحال بوتاکس تزریق ننموده اند، آغاز این راه باشد.

تزریق بوتاکس در سنین بین 50  تا 60 سالگی

این سن برای بانوان عموما آغاز سن یائسگی محسوب می شود. با شروع این دوره به علت کاهش سطح استروژن، رطوبت پوست تامین نخواهد شد. بنابراین حالت ارتجاعی و کشسانی پوست به مرور زمان از دست می رود. لکه هایی در مناطقی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند ایجاد می شود. پوست در مقابل اثرات مخرب سیگار و … آسیب پذیر تر خواهد شد. بنابراین نیاز است درمان های مختلفی از جمله تزریق بوتاکس، تزریق ژل برای نواحی زیر چشم ، لایه برداری و لیزر برای لکه های قهوه ای رنگ و … بر روی صورت انجام شود. همه این درمان ها می تواند از نظر روحی و روانی روی بیمار تاثیر مثبتی به جای بگذارد.

 

چه زمانی برای تزریق بوتاکس مناسب است 941949849

 

تزریق بوتاکس در سنین بین 60 تا 70 سالگی

در این سن افراد نتیجه درمان هایی را که تاکنون انجام داده اند مشاهده خواهند نمود. دیگر در این سن بدون استثنا در صورت همه افراد تاثیرات چین و چروک به وضوح دیده می شود. تجزیه و تحلیل تدریجی کلازن پوست یکی از عوامل این موضوع می باشد. اگر در سنین پایین تر مراقبت های لازم را از پوست کرده باشید، رفتارهایی مانند نوشیدن مشروبات الکلی یا مصرف دخانیات را کنار گذاشته باشید و یا کمتر در معرض نور مستقیم خورشید بوده اید، نسبت به هم سالان خود جوانتر و شاداب تر هستید. اما در هر حال نیاز است با استفاده از این تکنیک چین های پیشانی و اطراف چشم و دور دهان را کاهش دهید. هر چند نمی توان انتظار داشت این مشکل کاملا مرتفع گردد.

کلام آخر

جوانی و شادابی پوست در هر سنی نیاز هر فرد به شمار می رود. برای تزریق بوتاکس محدودیتی از نظر سن وجود ندارد. در پاسخ به این سوال که چه زمانی برای تزریق بوتاکس مناسب است باید گفت بهتر است از دهه سوم زندگی از مزایای تزریق بوتاکس بهره برده و پیشگیری های لازم را انجام دهید. در سنین بالاتر این روش جنبه درمانی داشته و جلوی عمیق تر شدن چین و چروک و از دست رفتن زودهنگام جوانی پوست را خواهد گرفت. هر چه از سنین پایین به صورت صحیح از پوست خود مراقبت نمایید در سنین بالاتر از داشتن چهره خود خرسند خواهید شد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 6 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک یکی از روش های زیبایی و درمانی برای افرادی می باشد که با گذشت سن، دچار افتادگی پلک یا سایر مشکلات در این ناحیه از صورت خود شده اند. ولی اینکه اقدامات لازم قبل از جراحی پلک شامل چه مواردی می باشد ، دغدغه بسیاری از این افراد است.  ضعف عضلات چشم و ناتوانی در نگهداشتن پلک  و همچنین تجمع توده های چربی در اطراف ان باعث ایجاد این عارضه می باشد. برای رفع این مشکل جراح با کمک آخرین متدهای جراحی بافت های چربی را جدا یا جابجا می نماید تا این مشکل تا حدود زیادی برطرف گردد. از انجایی که چشم جزو حساس ترین اعضای صورت می باشد ، انتخاب بهترین پزشک جراحی پلک نقش اساسی در این زمینه دارد. در این مقاله ابتدا با انواع جراحی های پلک آشنا شده و سپس اقدامات لازم قبل از جراحی پلک را توضیح خواهیم داد.

آشنایی با انواع جراحی پلک

در کل سه نوع جراحی بر روی پلک انجام می شود:

جراحی پلک بالا : افتادگی پلک بالا معمولا باعث ایجاد مشکلاتی در محدوده دید افراد می شود. ضعف عضلات بالای چشم باعث افتادگی پلک بالا می گردد. این افراد در فعالیت هایی مانند مطالعه، رانندگی و … دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد. روند پیری نیز به این امر کمک می نماید. اصلاح این مشکل نیاز به جراحی پلک بالا دارد.

جراحی پلک پایین: پف زیر چشم،  ایجاد چین و چروک اطراف آن و نیز تجمع چربی زیر پلک پایین از جمله علایم این عارضه محسوب می شود. با جراحی پلک پایین و بیرون اوردن چربی ها و رفع چین و چروک می توان این مشکل را برطرف نمود.

جراحی پف پلک: این عارضه غالبا در کشور های آسایی مانند چین، کره و … رایج تر می باشد. جراحی مربوط به ان بلفاروپلاستی آسیایی شناخته می شود.

 

اقدامات لازم قبل از جراحی پلک 519194949

 

انتخاب بهترین پزشک جراحی پلک، مهمترین اقدام

انتخاب بهترین پزشک جراحی پلک نقشی اساسی در روند اصلاح مشکلات مربوط به ناحیه چشم می باشد. حساسیت این قسمت از صورت می تواند یکی از دلایل اهمیت این موضوع می باشد. کوچکترین بی احتیاطی می تواند عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. بنابراین جراح باید در نهایت دقت و ظرافت این عمل را انجام دهد. تبحر پزشک در این زمینه باعث دستیابی به بالاترین نتیجه ممکن خواهد شد. انتخاب بهترین کلینیک جراحی پلک نیز در کنار این موضوع نقشی مهم در کسب نتیجه دارد. بهره گیری از بهترین جراحان در این حوزه،  امکانات و تجهیزات مدرن و به روز، کادر پرستاری و پزشکی زبده و توانا و … از جمله مزایای انتخاب بهترین کلینیک جراحی پلک خواهد بود.

برای انتخاب پزشک می توانید به نمونه کارهای قبلی ایشان مراجعه و تفاوت چهره قبل و بعد از عمل افراد را مشاهده نمایید. همچنین پرسش از میزان رضایت مراجعین به کلینیک یا مطب نیز می تواند در شناسایی جراح کمک شایانی نماید. راه دیگر مراجعه به سایت های اینترنتی پزشکان می باشد. معمولا نمونه کارها و نظرات کاربران در این قسمت نمایش داده می شود. شهرت و معروفیت پزشک نیز یکی از دلایل مهارت و تخصص ایشان در این زمینه می باشد.  

آشنایی با اقدامات لازم قبل از جراحی پلک

همانطور که گفتیم اولین اقدام انتخاب پزشک می باشد . در اولین جلسه نیاز است بیمار کلیه سوابق پزشکی خودر ا به همراه داشته باشد. در خصوص داروهایی که در حال مصرف هستید نیز به پزشک آگاهی لازم را بدهید. لزوم اطلاع از این مطالب در بهبود روند جراحی و کاهش دوران نقاهت موثر می باشد. اقدامات بعد به شرح ذیل است:

  • لازم است کلیه آزمایشاتی که پزشک برای بررسی وضعیت عمومی بیمار تجویز می نماید انجام و در روز عمل همراه داشته باشد.
  • استعمال دخانیات علی الخصوص سیگار را از دو هفته قبل از جراحی متوقف نمایید.
  • بنابه صلاحدید پزشک ، داروها و مکمل هایی که مصرف می نمایید متوقف و یا متعادل نمایید. تشخیص این موضوع بر عهده جراح می باشد.
  • داروهایی مانند آسپرین، وارفارین، ادویل و … که رقیق کننده خون می باشد را بهتر است تا دو هفته قبل از جراحی متوقف نمایید. زیرا این داروها احتمال خونریزی را بالا می برد.
  • در مورد داروهای گیاهی نیز توصیه می شود از جراح سوال نمایید .
  • در روز عمل نیاز به وجود همراهی خواهید داشت. هرچند این جراحی به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری در کلینیک نمی باشد. داروهای مصرفی ممکن است تا چند روز بر روی بدن اثر داشته و بیمار ممکن است مثل سابق نتواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد. پس بهتر است در صورت شاغل بودن چند روز استراحت داشته باشید و مرخصی بگیرید.
  • شب قبل از جراحی بهتر است استحمام نمایید و در روز جراحی هیچگونه آرایشی بر روی صورت بانوان نباشد.
  • پماد های تجویزی را به صورت مرتب و سر موقع استعمال نمایید تا مشکل خشکی اطراف چشم و … پیش نیاید.

 

اقدامات لازم قبل از جراحی پلک 991949494

 

عوارض جراحی پلک

معمولا پس از بلفاروپلاستی بروز موارد زیر طبیعی بوده و جزو عوارض جراحی پلک به شمار می رود. تنها در صورت تداوم و شدت ان علایم و برطرف نشدن ان ها پس از چند روز توصیه می شود پزشک را در جریان قرار دهید. اهم این عوارض به شرح ذیل است:

  • احتمال تورم و کبودی در اطراف پلک بالا و پایین
  • احساس درد و ناراحتی در اطراف چشم
  • احتمال خشکی و خارش در اطراف محل جراحی
  • مشکلات مربوط به بینایی مانند دوبینی یا تاری دید.
  • حساسیت به نور
  • آبریزش چشم
  • بروز اختلالاتی مانند امتروپیون (برگشت پلک به بیرون) و انتروپیون(برگشت پلک به داخل)

 کلام آخر

جراحی پلک یکی از مهم ترین و موثر ترین جراحی های زیبایی می باشد. افتادگی پلک بالا و تجمع چربی یا حالت پف کردگی در پلک پایین تاثیر زیادی در از بین بردن زیبایی ظاهری افراد دارد. گذشت سن و بدنبال آن این عوارض باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد و یافتن راه حل درمان آن خواهد شد. در این میان توصیه می شود عجله ننموده و در انتخاب های خود دقت کافی و وافی را به خرج دهید. انتخاب بهترین پزشک جراحی پلک و نیز بهترین مرکز جراحی پلک در تهران می تواند  از عوارض ناشی از این گونه جراحی ها به شدت بکاهد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 7 سه شنبه 08 مهر 1399 نظرات (0)

از جمله روش های حجیم کننده لب برای رفع مشکل کم شدن حجم لب تزریق ژل یا فیلرها و یا تزریق بوتاکس می باشد. سوالی که مطرح می شود این است تزریق ژل به لب بهتر است یا بوتاکس؟  در این مقاله می خواهیم این پرسش را از ابعاد مختلف بررسی و نتیجه گیری نماییم. در نهایت بهترین روش پروتز لب را می توانید انتخاب نمایید.  افتادگی پوست و کم شدن حجم اعضای صورت بر اثر گرانش زمین و سایر علل را می توان از اثرات افزایش سن افراد به حساب آورد. این تغییرات در ناحیه لب بیشتر مشهود است و نیاز است از این روش ها استفاده شود. این تکنیک ها جزو روش های غیر جراحی و غیر تهاجمی می باشد و به عنوان ایمن ترین متدهای جوانسازی صورت بخصوص لب به شمار می روند. از این متدها می توان در گونه ها، اطراف بینی و … بهره برد.

تزریق ژل به لب بهتر است یا بوتاکس 9494894110

مقایسه نحوه تزریق ژل و بوتاکس به لب

تزریق بوتاکس به این صورت انجام می شود که فرم مخصوصی از سم بوتولینیوم که از نوعی باکتری استخراج شده است را به وسیله سوزنک های باریکی در محل های مورد نظر تزریق می نمایند. به این صورت که این سم باعث انسداد سیگنال های عصبی و نوعی فلج شدن عضله و عصب در این ناحیه می گردد. با فلج شدن و عدم تحرک عضله به مرور چروک های پوست باز شده و چهره جوان تر و شاداب تر می گردد. این روش نیاز به تمدید دارد و نیاز است بعد از گذشت 3 یا 4 ماه و بسته به کیفیت مواد مصرفی مجددا به پزشک مراجعه نمایید. این متد برای چین و چروک های اطراف چشم، خطوط افقی و عمودی ( خط اخم) پیشانی و … کاربرد دارد. این عضلات پویا و فعال هستند ولی برای عضلات غیر فعال مانند ناحیه شکم و گردن معمولا کاربردی نخواهد داشت.

تزریق ژل به لب نیز مانند تزریق بوتاکس به لب انجام می گیرد. ژل مصرفی معمولا  از کلسیم هیدروکسیلاپانیت که نوعی پرکننده طبیعی بدن می باشد استخراج می گردد. در این روش نیز محل مورد نظر با مواد ضدعفونی کننده پاکسازی شده و سپس توسط ابزار مخصوصی ژل وارد لب بیمار می شود. این روش نیز ناپایدار می باشد و نهایت 6 ماه تا دو سال ماندگاری خواهد داشت. برای پر کردن مناطق زیر چشم، اطراف دهان و … نیز پرکاربرد می باشد. معمولا قسمت های غیر فعال و استاتیک در این روش بیشترین استفاده را خواهند برد. مانند شیارهایی که در اثر لاغری یا فرورفتگی هایی در قسمت هایی مانند اطراف چشم بوجود می آید و … می تواند کاربردی باشد. انواع ژل های دائمی، نیمه دائمی و موقت نیز در بازار موجود است. این مواد مصرف شده در ساخت ترکیبات ژل است که میزان ماندگاری آن را مشخص می نماید.

 عوارض تزریق ژل به لب یا تزریق بوتاکس به لب

یکی دیگر از مقایسه هایی که می توان انجام داد در خصوص عوارض این تزریقات می باشد. هرچه عوارض کمتری در پی داشته باشد، روش مطمئن تری خواهد بود. نکته ای که باید توجه داشت و خاطر نشان نمود این است که برای کم شدن عوارض در کنار انتخاب روش، انتخاب پزشک می باشد. تخصص و مهارت در انجام این کار می تواند به کسب بهترین نتیجه ممکن به بیمار کمک نماید. این عوارضی که به آن ها اشاره خواهیم کرد در موارد نادری پدیدار می شود . انتخاب پزشک و کلینیک مخصوص عمل های زیبایی می تواند در به حداقل رساندن یا از بین بردن عوارض پس از تزریق نقش بسیار مهمی را ایفا نماید. استفاده از بهترین مواد با ماندگاری بالا یا تجهیزات و ابزار به روز و مدرن، بهره گیری از بهترین متخصصان حوزه زیبایی از دستاوردهای این انتخاب می تواند باشد.

عوارض عمومی مانند تورم ، درد وخونریزی، تاری دید، احتمال خارش یا بثورات پوستی را می توان از عوارض مشترک در دو روش فوق دانست. ولی در تزریق بوتاکس می توان گفت احتمال ضعف عضلات اطراف محل تزریق، بی حسی در محل تزریق، سردرد و خشکی دهان، مشکل در بلع و صحبت کردن از دیگر عوارض نادر این روش به شمار می رود. از عوارض خاص و نادر تزریق ژل نیز می توان به برجستگی در محل تزریق، احتمال عدم تقارن در محل هایی که در دو طرف صورت قرار دارند، زخم و عفونت محل اشاره کرد. در این دو روش چون جراحی روی بدن انجام نمی شود، بنابراین از عوارض ناشی از مواد بیهوشی یا سایر مراقبت های ویژه مصون خواهید بود. ولی نیاز است مراقبت های لازم قبل و بعد از تزریق را انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

هزینه تزریق بوتاکس و ژل به لب

یکی دیگر از موضوعاتی که در این بین مهم است، هزینه تزریق بوتاکس و ژل به لب است. این آیتم در کنار سایر عوامل می تواند در انتخاب اینکه تزریق ژل به لب بهتر است یا بوتاکس نقش داشته باشد. در این قسمت می خواهیم این موضوع را بررسی نماییم. هزینه هایی مانند دستمزد پزشک، مرکز یا کلینیکی که به آنجا مراجعه نموده اید، هزینه های دارویی . … برای این دو روش یکسان است. تنها تفاوت آن ها در موادی است که مصرف می گردد. نوع، کیفیت و برند مواد تزریقی در برآورد هزینه نقش پر اهمیتی را بازی می کند.

تزریق ژل به لب بهتر است یا بوتاکس 9419818181

در صورتی که به پزشک و کلنیک اطمینان دارید دیگر نگران مواد مورد استفاده نباشید. معمولا در این مراکز از بهترین و باکیفیت ترین مواد استفاده می شود. در برخی موارد برای حجیم نمودن یا برطرف شدن چین و چروک لب نیاز به مواد بیشتری است چون عمق مشکل بالاتر است. در مواردی نیز بنا به تشخیص پزشک با کمترین مواد می توان نتیجه دلخواه را بدست آورد.

کلام آخر

همانگونه که توضیح دادیم این دو روش وجه اشتراک زیادی دارند. در ناحیه لب معمولا به علت کم حجم بودن یا چین و چروک اطراف آن، افراد به این مراکز مراجعه می نمایند. اینکه هر دو روش ماندگاری بالایی ندارند می تواند از معایب این دو عنوان شود. ولی کم بودن عوارض بعد از درمان، دوره نقاهت و بهبودی کوتاه مدت، هزینه های پایین تر می تواند از مزایای آن ها در مقابل روش های جراحی باشد.

 


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 12 سه شنبه 08 مهر 1399 نظرات (0)

تزریق ژل یکی از روش های کوتاه مدت برای بازگرداندن حجم از دبین رفته در برخی نقاط بدن می باشد. در این مقاله می خواهیم در خصوص مزایای تزریق ژل مطالبی را بیان نماییم. ابتدا باید گفت ژل برای چه مواردی کاربرد دارد. برای برجسته نمودن لب، بزرگ نمودن چانه، برجسته نمودن گونه و حجیم نمودن سایر اجزای صورت این روش کاربردی می باشد. در کل می توان گفت همه افراد می توانند برای مشکلات فوق از این روش استفاده نمایند جز مواردی مانند افرادی که بیماری های خاص دارند یا زنان شیرده و باردار و … بنابراین توصیه می شود قبل از انجام این تکنیک پزشک را در جریان پرونده پزشکی خود قرار دهید تا با اطمینان در این مسیر قدم بردارید.

آشنایی با مزایای تزریق ژل به صورت

همه تکنیک های زیبایی مزایا و معایبی را به همراه خواهند داشت. این انتخاب بیمار است که با توجه به این ویژگی ها روش دلخواه خود را انتخاب نماید. البته باید خاطر نشان کرد مشاوره گرفتن از پزشکان در این حوزه می تواند در کسب نتیجه موثر و مفید باشد. در این قسمت با تعدادی از مزایای این روش آشنا می شویم.

 

مزایای تزریق ژل 6949491

 

غیر تهاجمی و ایمن بودن روش

تزریق ژل جزو متدهایی می باشد که نیاز به جراحی برای کسب نتیجه ندارد. این روش ایمن بوده و کمترین عوارض را به همراه دارد. بنابراین برای افرادی که انجام جراحی و بیهوشی به آن ها استرس وارد می نماید یا از جراحی می ترسند، می تواند مفید واقع شود.

کسب نتیجه سریع

در این روش نیازی به گذشت زمان برای کسب نتیجه دلخواه نخواهیم داشت. این روش به سرعت نتایج لازم را به دنبال خواهد داشت. معمولا پس از تزریق ژل می توانید نتیجه مثبت یا منفی آن را مشاهده نمایید. در صورتی که به بهترین پزشک در این زمینه مراجعه نموده باشید و از باکیفیت ترین مواد استفاده شود نتیجه مثبت خواهد بود. ظرافت کار و مهارت پزشک در این زمینه نقش مثمر ثمری را دارا می باشد. اینکه به چه میزان و از چه دوز موادی استفاده شود و در کدام ناحیه تزریق انجام گیرداز جمله تخصص های پزشک در این حوزه می باشد.

نداشتن دوره نقاهت

این روش برای افرادی که شاغل هستند یا به هردلیلی امکان گذراندن دوره استراحت در منزل را ندارند بسیار کاربردی می باشد. دوره نقاهت و بهبودی در این تکنیک وجود ندارد. چون روش غیر جراحی است و نه محلی برش داده شده است نه مواد بیهوشی وارد بدن بیمار شده، لذا نیازی به استراحت پس از تزریق احساس نمی شود. این روش در یک جلسه  که حدودا 20 دقیقه به طول می انجامد، انجام می شود. در برخی موارد ممکن است  نیاز به تجدید یا ترمیم محل تزریق داشته باشید یا پزشک بخواهد در چند مرحله این کار را انجام دهد.

قابلیت اصلاح اشکالات

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از این تکنیک، امکان اصلاح اشکالات می باشد. در صورتی که پش از تزریق بیمار از نتیجه راضی نباشد یا نیاز به اصلاح داشته باشد،  به راحتی می توان این کار را انجام داد. همچنین بخاطر عدم ماندگاری طولانی مدت آن ، امکان برگشت به حالت قبلی نیز وجود دارد. بنابراین روشی نیست که مجبور باشید تا آخر عمر با آن سازگار شوید.

عدم تاثیر در حالات مختلف صورت

این تکنیک مانند سایر روش ها، امکان بروز احساسات و نشان دادن حالات مختلف چهره را از فرد نمی گیرد. بنابراین حالت صورت بیمار کاملا طبیعی بوده و می توان لبخند،  اخم  و … را در چهره فرد مشاهده نمود. ممکن است این موضوع برای خیلی افراد مهم باشد که بتوانند حالت طبیعی چهره خود را در کنار زیبایی و رفع اشکالات آن حفظ نمایند.

درصد بالای رضایت از نتیجه

این تکنیک بعد از بوتاکس یکی از روش های بسایر شایع و کاربردی محسوب می شود. درصد بالای رضایت افراد از نتیجه و رسیدن به نتیجه دلخواه در یک جلسه درمانی می تواند گواه بر این موضوع باشد. اینکه می توان از تزریق ژل به صورت و قسمت های مختلف بدن مانند گردن و …، تزریق ژل به خط لبخند و بازگرداندن حس جوانی به صورت، تزریق ژل به پیشانی و رفع خطوط افقی و عمودی آن مانند خط اخم بهره برد می تواند باعث کاربرد وسیع آن و کسب رضایت افراد شود.

 

مزایای تزریق ژل 4941691

 

کمترین عوارض

می توان گفت بعلت ایمن بودن این تکنیک، عوارض کمتری را نسبت به سایر درمان های زیبایی در پی خواهد داشت. البته متذکر می شویم که این در صورتی است که بیمار از باکیفیت ترین و مرغوب ترین انواع ژل استفاده نماید. ژل های مصرفی برای این موضوع انواع مختلف و درجات کیفیت متفاوتی را دارا می باشند. بهتر است قبل از تزریق تحقیقات لازم را در خصوص مارک ها و برندهای معتبر تر سوال نمایید. می توانید از پزشک خود در این زمینه مشورت بخواهید. برخی از انواع ژل ها هستند که تا ماه های متمادی بدون هیچ عارضه ای در صورت و بدن افراد باقی می مانند. برعکس در برخی موارد ممکن است بعد از گذشت چند ماه، ژل در زیر پوست گلوله گلوله شود و در صورت تخلیه نیز مشکلات بدتری برای پوست افراد به جا بماند. هر چند تخلیه این مواد نیز به سختی انجام می گیرد. از عوامل تاثیر گذار دیگر در کسب نتیجه لازم، پزشک و مرکزی است که برای تزریق به آنجا مراجعه نموده اید. لزوم حفظ بهداشت و جلوگیری از احتمال عفونت مهم ترین مساله در این خصوص می باشد. تخصص و تجربه پزشک نیز در نتیجه نهایی بسیار موثر می باشد. اینکه پزشک از محل دقیق تزریق، نوع مواد مصرفی و میزان مواد موردنیاز آگاهی و اشراف کامل داشته باشد جزو آیتم های انتخاب بهترین پزشک تزریق ژل می باشد.

کلام آخر

همانطور که توضیح داده شد این روش یکی از پرکاربردترین و مناسب ترین روش های اصلاح اشکالات و ایرادات صورت و بدن افراد می باشد. در کنار معایب این روش که بیشتر به عدم ماندگاری طولانی مدت آن توجه می شود، می توان به مزایایی که در بالا گفته شد نیز اشاره نمود. در نهایت توصیه می گردد به نوع مواد، پزشک، کلینیکی که به آن مراجعه می نمایید، اقدامات قبل از تزریق و مراقبت های بعد از آن دقت و توجه کافی را داشته باشید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

    

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 1,618
  • بازدید کلی : 3,843