loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 30 پنجشنبه 26 فروردین 1400 نظرات (0)

لاله گوش هر فرد ممکن است به صورت مادرزادی یا تحت تاثیر عواملی ایراداتی داشته باشد که یکی از روش های درمان جراحی لاله گوش می باشد. اینکه جراحی زیبایی لاله گوش چیست را در این مطلب توضیح داده و مسایل و موضوعات پیرامون آن که شامل مراقبت ها قبل و بعد از جراحی، علل ایجاد این مشکل و … را مفصلا بیان نماییم. ابتدا باید گفت جراحی زیبایی لاله گوش برای افرادی که دارای گوش های برجسته هستند و یا ظاهر زیبایی ندارند، قابل انجام می باشد. برجستگی و یا برآمده بودن گوش و مواردی مانند کوچک بودن و یا نامتقارن بودن لاله گوش از جمله مشکلاتی است که به صورت مادرزادی همراه کودک متولد می شوند. ولی برای اصلاح آن و نیز برطرف نمودن مشکلات گوش بایستی تا زمانی که امکان جراحی باشد صبر کرد و نمی توان در نوزادی این اصلاحات را انجام داد.

چه مشکلاتی را می توان با جراحی زیبایی لاله گوش برطرف کرد

اینکه جراحی زیبایی لاله گوش چیست و با این جراحی چه مشکلات و ایراداتی را می توان برطرف نمود، در این قسمت توضیح داده می شود. در کل این جراحی برای افرادی با مشکلات زیر قابل انجام است:

  • افرادی که دارای گوش های برجسته بوده که این نقص به صورت مادرزادی و ژنتیکی به کودک منتقل می شود.
  • افرادی که دارای گوش های نامتقارن بوده و دو لاله گوش در دو طرف یک اندازه نیستند. این مشکل نیز هم می تواند به صورت مادرزادی باشد و یا شرایط بیرونی مانند سانحه و … باعث ایجاد آن شده باشد.
  • افرادی که لاله گوش در اثر سوانح و یا تصادفات کنده شده باشد و یا آسیب جدی دیده باشد. این افراد نیز می توانند این جراحی را انجام داده و زیبایی را به گوش بازگردانند.
  • افرادی که به صورت مادرزادی فاقد لاله گوش هستند و یا در اثر عوامل ژنتیکی لاله گوش تشکیل نشده باشد.

جراحی زیبایی لاله گوش 6788674562121321

نحوه انجام جراحی زیبایی لاله گوش

ترمیم لاله گوش یا اتوپلاستی یکی از جراحی هایی است که می تواند هم به صورت بیهوشی و هم بصورت بی حسی موضعی انجام شود. برای افرادی که ترس از تیغ جراحی دارند، می توان بیهوشی خفیف و سطحی را انجام داد. مناسب ترین سن برای انجام این جراحی بعد از سن 6 تا 7 سالگی می باشد. محل جراحی پشت لاله گوش است که هیچگونه عصب یا رگ مهم و حیاتی در این ناحیه وجود ندارد. برای انجام این جراحی نیاز به تراشیدن موهای اطراف گوش نیز نمی باشد. سپس برش بسیار نازکی در پشت گوش ایجاد می شود و غضروف های لازم برای خواباندن گوش و نیز نزدیک کردن آن به سر و ایجاد تقارن و .. تراشیده می شود تا گوش به سمت عقب کشیده شود. محل های برش داده شده بخیه زده می شوند.

از آنجایی که ممکن است لاله گوش تا کمی به حالت اولیه برگردد، کمی بیشتر از حد لازم گوش ها خوابانده می شود تا در صورت بازگشت، نتیجه تغییری نکرده و حالت گوش نرمال باشد. این جراحی بین 1 تا 2 ساعت با توجه به مشکل بیمار و درمانی که باید انجام شود، طول خواهد کشید. برای مواردی مانند کوچک بودن لاله گوش و یا آسیبی که به گوش وارد شده و قسمتی از غضروف وجود ندارد، می توان با افزودن غضروف، تقارن و تناسب را برقرار نمود.  در این نوع جراحی طبیعی بودن حالت گوش و نیز تقارن در دو طرف نقش مهمی در چهره فرد دارد. بنابراین توصیه می شود در انتخاب جراح دقت زیادی را انجام دهید. در غیر اینصورت ممکن است نیاز به جراحی های ترمیمی داشته باشید که هم هزینه و هم زمان زیادی صرف خواهد شد.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی لاله گوش

یکی از مهم ترین مراحل اقدامات قبل از جراحی زیبایی لاله گوش است. این جراحی اغلب در کودکان با سنین پایین انجام می شود. هرچند در بزرگسالان نیز این جراحی انجام می شود. رعایت نکات مراقبتی قبل از درمان در نتیجه کسب شده و در روند جراحی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. این اقدامات عبارتند از:

انتخاب جراح

یکی از اساسی ترین و ابتدایی ترین تصمیمات برای جراحی لاله گوش، انتخاب جراح می باشد. بخصوص در کودکان ارتباط گیری مناسب و صحیح با کودک، انجام جراحی دقیق و … تاثیر زیادی در روند درمان دارد. در این جلسه بهتر است تمامی سوالات و ابهامات برطرف شده و مشاوره های لازم از پزشک دریافت شود. برای انتخاب جراح می توانید با مراجعه به نمونه کارهای قبلی، سوال از میزان رضایت مراجعین و نیز مراجعه به سایت جراح، اطلاعات دقیقی را کسب نمایید. در جلسه مشاوره بهتر است جراح را در جریان سابقه پزشکی خود قرار داده، داروهای مصرفی، بیماری های که داشته اید یا در حال حاضر درگیر هستید نیز جزو اطلاعاتی است که باید در اختیار جراح قرار دهید. بخصوص مواردی که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، داروهایی که حساسیت دارید را نیز باید به اطلاع جراح برسانید.

داروهای مصرفی قبل از جراحی

قبل از جراحی باید از داروهایی که در انعقاد خون اختلال ایجاد می کنند یا تاثیر دارند، قطع شود. داروهایی مانند آسپرین یا ایبوپروفن باعث رقیق شدن خون و افزایش خونریزی در حین و بعد از جراحی می شود. همچنین جراح ممکن است آزمایشاتی را برای بررسی وضعیت کلی سلامتی بیمار تجویز نماید که باید از قبل انجام داده و در روز جراحی همراه داشته باشید.

دخانیات

مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را به دلیل جلوگیری از خونرسانی و اکسیژن رسانی مناسب باید قطع نمایید. این موارد باعث افزایش میزان کبودی نیز خواهند شد.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی لاله گوش

توضیح دادیم که جراحی زیبایی لاله گوش چیست و با چه اهدافی انجام می شود. گوش هر فرد تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری و حفظ تقارن صورت دارد. افرادی که گوش های برجسته ای دارند و یا گوش دچار آسیب جدی شده باشد می توانند با این روش زیبایی این نواقص را برطرف نموده و زیبایی را به چهره بازگرداند. اقدامات بعد از جراحی زیبایی لاله گوش تاثیر زیادی در کاهش عوارض و نیز کسب بهترین نتیجه ممکن دارد. نتایج حاصله از جراحی لاله گوش ماندگاری دائم داشته و نیاز به ترمیم ندارد. مگر اینکه مجددا ناحیه جراحی دچار آسیب و یا سانحه ای شود. در این قسمت شما را با مهم ترین این اقدامات آشنا خواهیم کرد:

نحوه خوابیدن بعد از جراحی

یکی از مهم ترین اقدامات رعایت نحوه خوابیدن بعد از جراحی زیبایی لاله گوش است. نباید هیچ گونه فشاری به ناحیه جراحی وارد شود. بنابراین باید به پشت خوابیده و به هیچ عنوان به پهلو استراحت نکنید. بایستی برای جلوگیری از عوارضی مانند خونریزی و یا تورم، به صورت طاق باز استراحت کرده و چند بالش زیر سر خود قرار دهید تا سر بالاتر از بدن قرار گیرد. مگر اینکه یکی از گوش ها مورد جراحی قرار گرفته باشد.

کاهش تورم و درد

عموما بعد از هر جراحی برای کاهش درد و تورم از کمپرس یخ استفاده می شود . برای جراحی زیبایی لاله گوش نیز این توصیه کاربرد دارد. البته برای دو روز اول بعد از جراحی، و بعد از آن باید از کمپرس گرم برای بازگرداندن چرخه گردش خون استفاده کنید. به هیچ عنوان یخ را به صورت مستقیم بر روی گوش قرار ندهید.

جراحی زیبایی لاله گوش  546874520135464554

پوشاندن گوش

برای پوشاندن ناحیه جراحی و جلوگیری از هر گونه آسیب از پانسمان غیر فشاری با ابنداژ دور سر در چند روز اول استفاده می شود. بعد از برداشتن بانداژ، از هد بندهای ورزشی که سفت نباشد می توانید استفاده کنید. در هفته اول مرتبا از هد بند استفاده کنید. هر دو تا 3 ساعت بهتر است به مدت نیم ساعت هد بند را بردارید. در هفته دوم نیز تنها شب ها از هد بند استفاده شود. بعد از این مدت نیازی به استفاده از این وسیله ندارید.

نور آفتاب

یکی از مواردی که باید رعایت شود، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب است. حتی مواردی مانند برنزه کردن طبیعی یا مصنوعی باید حداقل 6 تا 12 ماه کنار گذاشته شود.

استحمام

یکی دیگر از مواردی که عموما مورد پرسش قرار می گیرد، نحوه استحمام بعد از جراحی است. می توانید بعد از 48 ساعت دوش گرفته ولی نباید به ناحیه جراحی فشاری وارد شود. در این مدت زخم ها غیر قابل نفوإ نسبت به آب شده اند و مشکلی پیش نخواهد آمد. ولی تا 6 هفته امکان استفاده از وان و یا رفتن به استخر یا جکوزی وجود ندارد. در زمان استحمام از برخورد فشار بالای آب و یا آب گرم به ناحیه عمل جلوگیری نمایید. بعد از ایتحمام در صورت استفاده از سشوار نیز نباید گرمای آن بیش از حد لازم باشد، زیرا گرمای زیاد و پرفشار برای ناحیه جراحی مضر است.

کلام آخر

در این مقاله توضیح دادیم که جراحی زیبایی لاله گوش چیست؟ چه اهدافی را دنبال می کند و مراقبت های قبل و بعد از آن را توضیح دادیم. باید در نهایت گفت گوش هر فرد تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. افرادی که در قسمت لاله گوش دچار نقیصه می باشند مانند برجستگی گوش، نبود لاله گوش به صورت مادرزادی و یا عدم تقارن در دو گوش و … از نظر اجتماعی و اعتماد به نفس دچار مشکل می شوند. با این جراحی زیبایی می توان این نواقص را برطرف نمود و حالت طبیعی به چهره داد.

 


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 239
  • بازدید سال : 1,626
  • بازدید کلی : 3,851