loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 13 جمعه 10 مرداد 1399 نظرات (0)

جراحی ترمیمی شکاف لب و کام نوعی جراحی پلاستیک است که با هدف اصلاح شکاف کام و لب که لب شکری نیز گفته می شود انجام می شود.
___________________________________________________________

جراحی شکاف لب

شکاف کام و لب یا همان جراحی شکاف لب شایع ترین نقص کودکان در آمریکای شمالی است که در ایران نیز مشاهده می شود. تشکیل ناقص لب بالایی یا سقف دهان با هم یا مجزا رخ می دهد. این به معنی این است که در بسیاری از کودکان شکاف کام به تنهایی و جود دارد و در بعضی از شکاف کام با لب وجود دارد.

جراحی ترمیمی شکاف کام و لب برای اصلاح رشد غیر نرمال و ایجاد عملکرد مناسب و اصلاح ظاهر انجام می شود. اکثر شکاف ها از طریق تکنیک های جراحی پلاستیک قابل درمان هستند. تیمی از افراد متخصص میتوانند کودک شما را پیش از جراحی ارزیابی کنند. این متخصصان شامل جراح پلاستیک، دندانپزشک، متخصص گوش و حلق و بینی، مشاور ژنتیک، مشاور، و متخصص کلام می باشند.

ترمیم شکاف لب که به لب شکری معروف است کیلوپلاستی نامیده می شود، و شامل ترمیم ظاهر لب ها می باشد. اگر کام به شکل بینی نیز اثر بگذارد، آنگاه جراحی مازاد نیز برای تقارن بین سوراخ های بینی، ایجاد ارتفاع مناسب پره بینی، افزایش درجه نوک بینی مورد نیاز است تا ظاهر بیمار اصلاح شود.

سن انجام جراحی ترمیمی شکاف کام و لب به شرایط کودک شما بستگی دارد، ترمیم شکاف لب هنگامی که کودکتان حداقل ۱۰ ساله است، وزن مناسب دارد، و حداقل هموگلوبین وی ۱۰ می باشد انجام میشود. ترمیم شکاف کام معمولا هنگامی انجام میشود که کودک از ۹ الی ۱۸ ماه دارد.


مراحل جراحی ترمیمی شکاف کام و لب

گام اول- بی هوشی

برای آسایش بیمار در طی جراحی به وی بی هوشی تزریق میشود.

گام دوم- برش

هدف جراحی شکاف لب جدایی لب و ایجاد عملکرد، ساختار، و ظاهر در لب بالایی است. برش ها در اطراف شکاف انجام میشوند تا فلپ بافتی را ایجاد کنند که به سمت هم کشیده و دوخته میشوند.

ترمیم شکاف کام نیازمند قرار دادن دقیق بافت و ماهیچه می باشد تا شکاف را ببندد و سقف دهان را بسازد. برش ها در اطراف شکاف زده میشوند و تکنیک های حرفه ای فلپ برای قرادادن ماهیچه و عناصر نرم و سفت شکاف استفاده میشوند.

گام سوم- بستن برش

شکاف کام و لب به وسیله بخیه های قابل جذب و ساده به هم وصل میشوند. ممکن است شکاف با یک جراحی ترمیم شود ولی درمان کودک به دنیا امده به همراه شکاف معمولا تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت.

مراحل جراحی ترمیمی شکاف کام و لب

عمل جراحی شکاف

جراحی پلاستیک شکاف کام

خطرات جراحی ترمیمی شکاف کام و لب

جراح پلاستیک و تیم وی به شما ریسک جراحی ترمیمی شکاف کام و لب را توضیح میدهند. شایع ترین عوارض جراحی شکاف کام و لب موارد زیر هستند:

خونریزی
عفونت
درمان ضعیف زخم
درمان نامنظم جوشگاه
ریسک بی هوشی
الرژی به چسب و بخیه
اسیب به ساختارهای عمیق
احتمال نیاز به جراحی ثانویه

در جلسه مشاوره از نگرانی ها، نتایج مورد نظر، داروهای مورد استفاده، و سابقه بیماری صحبت کنید. قبل از جراحی نیز باید تست های آزمایشگاهی انجام دهید و احتمالا داروهای خاص به کودکتان بدهید.
خطرات جراحی ترمیمی شکاف کام و لب
بهبودی و نتایج جراحی ترمیمی شکاف کام و لب

پس از جراحی بستن بانداژ یا پانسمان در اطراف دهان ضروری است. جراح به شما دستورالعملی مبنی بر طریقه مراقبت، قرار ملاقات بعدی، و داروهای مورد نیاز میدهد. همچنین شیوه غذا دادن به کودک را نیز به شما توضیح داده میشود. دستان کودک شما پس از جراحی بسته میشود تا به محل جراحی اسیبی وارد نکند. به کودک داروهای ضد درد داده میشود. اگر ضروری باشد بخیه ها پس از جراحی برداشته میشوند.

نتایج جراحی ترمیم شکاف کام و لب در شیوه زندگی، توانایی تنفس، خوردن و صحبت کردن وی تاثیر میگذارد. هرچند ممکن است جراحی بعدی نیز مورد نیاز باشد.
----------------------------------------
مرکز آموزش مطب دکتر دهقان
tehranjarahi.com
02122140348
پاسخگویی 4 عصر الی 8 شب

mousa بازدید : 16 جمعه 10 مرداد 1399 نظرات (0)

جراحی بازسازی گوش

بسیاری از افراد از زمان کودکی با اندازه و ظاهرگوش خود مشکل دارند یا اینکه برآمدگی گوش ها آنچنان که باید متقارن نیست یا افتادگی بیش از حد دارد.جراحی بازسازی گوش زمانی انجام می گیرد که بیمار دچار برآمدگی در گوش خود باشد که از این جراحی برای تغییر موقعیت قرارگیری گوش او استفاده شود. این جراحی برای کودکان با بیهوشی عمومی و در بزرگسالان با بیحسی موضعی انجام می گیرد.این جراحی باید توسط جراح پلاستیک و زیبایی با تجربه انجام شود و می تواند نتایج شگفت انگیزبر ظاهر ،اعتماد به نفس ، وکیفیت کلی زندگی بیمار به همراه داشته باشد.

کاندیدای مناسب برای جراحی زیبایی گوش

فرد مناسب برای انجام این عمل بایداز نظر فیزیکی سالم باشد،هیچ بیماری فعال در حال حاضر یا شرح حالی از یک بیماری جدی در گذشته نداشته باشد .
کودکان سالم که حداقل ۵ سال سن داشته باشند تا رشد غضروف گوش آنها به حد مناسب و ثابتی رسیده باشد-کودکانی که عفونت مزمن درمان نشده گوش نداشته باشند و توانایی همکاری و اجرای توصیه های پس از عمل را بخوبی داشته باشند.
کودکانی که توانائی بیان احساسات خود را داشته و در هنگام بحث در مورد جراحی اعتراضی نداشته باشد
افراد بالغ و سالم که انتظارات واقع گرایانه و اهداف مشخصی از عمل گوش شان داشته باشند .
اگر شما در حال حاضر سیگاری بوده یا همین اخیرا” آنرا ترک کرده اید فرد مناسبی برای انجام این عمل نیستید چرا که سیگار بطور واضح احتمال بروز عوارض پس از عمل را بالاتر می برد.


چگونگی انجام جراحی بازسازی گوش

در این جراحی در صورتی که نیاز باشد جراح مقداری از غضروف گوش کم کرده و آن را کوچکتر می نماید . در جراحی بازسازی گوش از تکنیک های اسکورینگ خاصی برای دستیابی به محل صحیح برای قرارگیری گوش استفاده می شود. این تکنیک ها کمکی برای جراح است تا بتواند بهترین موقعیت را برای گوش بیمار تعیین نماید . این جراحی تنها به 1 الی 2 ساعت زمان نیاز دارد.

روش های جراحی بازسازی گوش

در جراحی بازسازی گوش ممکن است که جراح پلاستیک و زیبایی از تکنیک های مختلفی برای بازسازی گوش بیمار و ایجاد نمای ظاهری مناسب برای او استفاده نماید . در واقع مقدار تغییرات مورد نیاز بر روی گوش مشخص می نماید که پزشک جراح کدام روش را انتخاب نماید . این روش ها ممکن است که به دو دسته اسکورینگ غضروف و کوچک کردن غضروف تقسیم شوند .

تکنیک اسکورینگ (برش غضروف) برای ایجاد تغییرات در گوش تحت اضافه کردن یا برش مقداری از غضروف گوش مورد استفاده قرار می گیرد. علی رغم این مساله که ممکن است در طی جراحی شکاف‌های بزرگتر بر روی گوش بیمار ایجاد شود ، اما مشاهده این برش ها به طور معمول برای دیگران دشوار است.
تکنیک کوچک کردن غضروف یکی از روش های جراحی غیر تهاجمی است که از آن برای تغییر موقعیت قرار گیری گوش در بیماران استفاده می شود . این تکنیک باعث ایجاد یک ظاهر طبیعی و مناسب برای انحنا و خمیدگی گوش می شود.

قبل از انجام عمل ممکن است از شما خواسته شود:

سیگار نکشید
از مصرف قرص های آسپرین، داروهای ضد التهاب و برخی داروهای گیاهی که ممکن است باعث افزایش خونریزی شود، خودداری نمایید.
از پوست خود به خوبی محافظت و مراقبت کنید.
ناشتا باشید حداقل 8 ساعت قبل از عمل از مصرف هرگونه مواد غذائی خودداری نمائید . ( حتی آب ) شام سبک میل نمائید .
حمام کرده ، محل عمل را عاری از مو نمائید ( با نظر پرستار )
قبل از عمل دندان مصنوعی ، لوازم زینتی ، انگشتر را خارج نمائید .
ناخن هایتان را کوتاه نمائید لاک نداشته باشید .
سابقه هر گونه بیماری یا جراحی قبلی را با پزشک معالج مطرح کنید .
بیمارانیکه داروهای ضد فشارخون ، ضد آسم ، ضد تشنج ، ضد نارسائی قلبی مصرف می کنند باید داروها را همان گونه که پزشک معالج دستور داده مصرف نمایند و این داروها را با نظر پزشک ( حداقل دو ساعت قبل از عمل ) با کمی آب خالص ( یک قاشق ) میل نمائید .

آزمایش خون و ادرار
فتوگرافی
انجام مشاوره‌ها (بیهوشی، اطفال، داخلی و …)
رادیوگرافی
تهیه وسایل مورد نیاز
----------------------------------------
مرکز آموزش مطب دکتر دهقان
tehranjarahi.com
02122140348
پاسخگویی 4 عصر الی 8 شب

mousa بازدید : 18 جمعه 10 مرداد 1399 نظرات (0)

گام نخست: انتخاب جراح قابل اعتماد

جراحی پلاستیک خواه به منظور زیبایی یا با هدف بازسازی، نیازمند انتخاب‌های فراوانی است. نخستین و مهمترین آن‌ها، انتخاب یک جراح قابل اعتماد است. یکی از بهترین شاخص‌های آموزش یک پزشک، دارا بودن دانشنامه بورد است. از جراح خود در مورد داشتن دانشنامه بورد جراحی پلاستیک سوال نمایید، چراکه این دانشنامه تنها مدرکی است که نمایانگر صلاحیت فرد برای انجام جراحی پلاستیک صورت و تمامی نواحی بدن است.
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک برای اخذ دانشنامه بورد باید استانداردهای ذیل را دارا باشد:

فارغ‌التحصیل یک دانشکده پزشکی تائید شده باشد.
پس از پایان دانشکده پزشکی، حداقل به مدت چهار سال آموزش جراحی عمومی را گذرانده و پس از آن، سه سال دوره دستیاری فوق تخصص جراحی پلاستیک را گذرانده باشد.
در تمام آزمون‌های کتبی و شفاهی مربوطه، موفق شده باشد.

اعضای رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران باید:

فارغ التحصیل رشته جراحی پلاستیک از یکی از دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی باشند.
سالانه دوره‌های بازآموزی جراحی پلاستیک را گذرانده باشند.
اقدام به انجام اعمال جراحی در مراکز درمانی مجاز و تائید شده نمایند.
اصول و موازین علمی و قانونی را رعایت کرده و از منشور اخلاقی انجمن پیروی نمایند.


ترمیم شکاف لب و کام فرزندتان

شکاف لب و شکاف کام از شایع‌ترین بیماری‌های هنگام تولد هستند. تشکیل ناکامل لب (شکاف لب) یا سقف دهان (شکاف کام) ممکن است به تنهایی یا با هم رخ دهند. این بیماری‌ها ممکن است شدت متفاوت داشته و یک یا هر دو طرف صورت را درگیر نمایند.
شکاف لب فوقانی یا سقف دهان، در مراحل ابتدایی رشد و قبل از تولد فرزند شما رخ می‌دهد. طی مراحل نمو جنینی ممکن است بعضی اجزای لب فوقانی یا سقف دهان به صورت طبیعی ساخته نشوند. ترمیم شکاف لب و کام، از انواع جراحی پلاستیک است که با تصحیح این اختلالات نمو، عملکرد طبیعی را برقرار نموده و ظاهری طبیعی‌تر برای بیمار ایجاد می‌کند. بیشتر شکاف‌ها را می‌توان با تکنیک‌های ویژه جراحی پلاستیک ترمیم نمود و ضمن افزایش توانایی کودک در خوردن، صحبت کردن، شنوایی و تنفس، سبب ایجاد ظاهر و عملکرد طبیعی گردید.
گروهی از متخصصین که می‌توانند به بیمار کمک کنند.

در ترمیم شکاف کام یا لب، ارزیابی اولیه توسط گروهی از متخصصین ضروری است. این گروه باید همراه یکدیگر برنامه درمانی مشتمل بر جراحی ترمیم شکاف، بازتوانی گفتار و تصحیح دندانی را تبیین نمایند. این گروه می‌تواند شامل افراد زیر باشد:

جراح پلاستیک
متخصص اطفال
دندانپزشک اطفال
متخصص گوش، حلق و بینی
متخصص گفتاردرمانی
پاتولوژیست گفتار
مشاور ژنتیک
کارمند امور اجتماعی

جراحی ترمیم شکاف لب یا کام، بیش از یک جراحی زیبایی است.

جراحی ترمیم شکاف عملی اختصاصی است که هدف آن نه تنها بستن محل نقص بلکه برقرار کردن عملکرد طبیعی برای کودک شماست. ترمیم شکاف لب که Cheiloplasty نیز نامیده می‌شود شامل بازسازی ظاهر نرمال و طبیعی با مراحل ذیل است:

ترمیم عضلات لب برای ایجاد حرکات طبیعی هنگام تغییرات صورت، سخن گفتن و خوردن.
بستن شکاف به نحوی که جوشگاه آن در محل ساختارهای طبیعی لب قرار گیرد.
شکل دادن کمان کوپید (ناحیه انحنا در مرکز لب فوقانی).
ملاحظه فاصله کافی بین لب فوقانی و بینی.
ترمیم لبه خارجی یا پایه بینی برای ایجاد ظاهری طبیعی.

از آنجا که کام، هم سقف دهان را می‌سازد و هم کف بینی را شکل می‌دهد، لذا در ترمیم شکاف کام باید ملاحظات زیر را در نظر داشت:

عملکرد و رشد طبیعی گفتار
ارتباط کام با کانال شنوایی
رشد دندان‌ها و ارتباط طبیعی فک‌ها

چون وجود شکاف بر روی شکل بینی نیز تاثیر می‌گذارد ممکن است نیاز به اعمال بعدی برای اهداف زیر وجود داشته باشد:

ایجاد تقارن بین سوراخ‌های بینی
ایجاد طول طبیعی کولوملا (بافتی که سوراخ‌های بینی را از هم جدا می‌کند)
افزایش زاویه نوک بینی برای پیشگیری از صاف شدن نوک بینی یا کشیده شدن آن به سمت پایین
----------------------------------------
مرکز آموزش مطب دکتر دهقان
tehranjarahi.com
02122140348
پاسخگویی 4 عصر الی 8 شب

mousa بازدید : 8 جمعه 10 مرداد 1399 نظرات (0)

گونه‌گذاری یا کاشت گونه چیست؟

با افزایش سن معمولا گونه‌های صورت تحلیل می‌روند و چهره شادابی خودش را از دست می‌دهد. از سوی دیگر حوادثی مثل تصادف یا سوختگی شدید ممکن است سبب آسیب به صورت و گونه‌ها شوند و آنها را از بین ببرند. برخی افراد هم به‌صورت ژنتیکی صورت‌هایی نحیف با گونه‌های صاف یا گونه‌هایی با کمترین میزان برجستگی را دارند. در تمام این موارد چهره‌ی فرد به‌خاطر گونه‌های صاف، مُسن و خسته به‌نظر می‌رسد.

اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که نمی‌توانید با گونه‌های آسیب‌دیده، صاف یا تحلیل‌رفته کنار بیایید، بد نیست بدانید عمل کاشت گونه می‌تواند این مشکل ظاهری را برطرف کند. در این عمل جراحی زیبایی با تغییر در ساختار میانه‌ی صورت، شاداب‌تر و جذاب‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسید. در عمل جراحی پروتز گونه، پروتزی که ابعاد و اندازه‌های آن دقیقا محاسبه شده است در جلوی استخوان‌های گونه قرار داده می‌شود و باعث برجسته‌تر شدن و حجیم‌تر شدن گونه‌ها می‌شود.

انواع روش‌های کاشت گونه

متداول‌ترین روش برای برجسته‌کردن گونه‌ها یا گونه‌سازی، استفاده از پروتز است که یک روش دائمی است. سایر روش‌های کاشت گونه عبارتند از:

تزریق ژل و چربی که جزو روش‌های موقت است و به «تزریق فیلر» مشهور است؛
کاشت گونه با جراحی استخوان گونه.

۱. کاشت گونه به روش فیلر یا تزریق ژل و چربی

اگر از بیهوشی عمومی می‌ترسید یا در مورد داشتن گونه‌های دائمی هنوز به نتیجه‌ی قطعی نرسیده‌اید، بهتر است روش تزریق فیلر یا همان تزریق ژل و چربی را امتحان کنید. کاشت گونه به روش تزریق ژل و چربی یک عمل سر‌پایی است و به بیهوشی عمومی نیاز ندارد. با این‌همه از آنجایی که در روش تزریق از مواد نرم و انعطاف‌پذیر مثل چربی و ژل استفاده می‌شود، این احتمال وجود دارد که در نهایت گونه‌ها با هم تقارن کامل نداشته باشند.

از سوی دیگر در روش تزریق چربی از آنجایی که این ماده از شکم یا ران فرد ساکشن و به گونه تزریق می‌شود، بعد از گذشت چند ماه دوباره جذب بدن می‌شود. ژل تزریقی برای کاشت گونه هم از هیالورونیک اسید یا مایع میان‌بافتی بدن انسان تشکیل شده است و معمولا پس از ۸ تا ۱۰ ماه کاملا جذب بدن می‌شود. علاوه بر این، همان‌طور که گفتیم ژل و چربی موقع جذب ممکن است به‌صورت غیرمتقارن جذب شوند که در این صورت برجستگی یک طرف صورت شاید زودتر از طرف دیگر کاهش یابد.

یکی دیگر از محدودیت‌های این روش، سنگین‌شدن و افتادگی پوست است که با بالا رفتن سن رخ می‌دهد. در این صورت فیلر ژل و چربی در جایی که باید باشد قرار نمی‌گیرد و حرکت می‌کند. فراموش نکنید که خطر عفونت نیز در هر دو روش تزریق ژل و چربی مطرح است.
۲. کاشت گونه به روش پروتز

در عمل کاشت گونه به روش «پروتز» از پروتزهایی استفاده می‌شود که از بافت سخت ساخته می‌شوند و از بافت استخوان کمی نرم‌تر هستند. شکل و سایز این پروتزها به توجه به فرم و اندازه‌ی صورت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اگر فردی فقط خواهان برجستگی گونه باشد از پروتزی که فقط این قسمت را پوشش می‌دهد استفاده می‌کند. اما اگر فرد با توجه به شرایطی که دارد نیازمند پُرشدن استخوان کف چشم و گودی پلک پایین هم باشد، شکل و اندازه‌ی پروتز انتخابی متفاوت است.

در روش کاشت گونه به روش پروتز، به فرد بیهوشی عمومی داده می‌شود و پس از آن پزشک متخصص برای قرار دادن پروتز، ناحیه‌ی داخلی گونه از بین دندان‌ها و لپ را برش می‌دهد و سپس پروتز را روی استخوان گونه قرار داده و با پیچ ثابت نگه می‌دارد. در عمل جراحی کاشت گونه به روش پروتز از بخیه‌های جذبی استفاده می‌شود و به‌دلیل ماندگاری دائمی این روش نیازی به تعویض پروتزها نیست. مگر اینکه بدن نسبت به آنها واکنش نشان دهد یا جراحی استریل نباشد و پروتز قبل از جایگذاری در محلول آنتی‌بیوتیک قرار داده نشود. در این صورت ممکن است عفونت رخ دهد و پزشک مجبور شود پروتز را خارج کند.
۳. کاشت گونه به روش جراحی استخوان

کاشت گونه به روش جراحی استخوان برای تمام افرادی که خواهان کاشت گونه هستند، توصیه نمی‌شود. در حقیقت این روش برای افرادی مناسب است که گونه‌شان در یک سمت یا هر دو طرف شکستگی داشته و دچار فرورفتگی شده است. در این جراحی استخوان گونه را مجددا از محلی که شکسته و به اشتباه جوش خورده جدا می‌کنند و در محل صحیح قرار می‌دهند. از سوی دیگر در افرادی که فک بالا و ناحیه‌ی میانی صورت‌شان عقب و فک پایین‌شان جلوست، می‌توان هم‌زمان با جراحی فک، استخوان‌های میانی صورت و پایه‌های گونه را برش داد و جلو آورد. کاشت گونه به روش جراحی استخوان با بیهوشی عمومی انجام می‌شود، همه‌ی برش‌ها داخل دهان هستند و در برخی موارد، علاوه بر تغییر محل استخوان می‌توان از پروتز هم استفاده کرد.
انوع پروتز گونه

پروتزهای گونه سه مدل هستند:

پروتز گونه‌ای: این نوع پروتز در استخوان گونه قرار داده می‌شود و سبب افزایش برجستگی گونه می‌شود.
پروتز زیرگونه‌ای: این نوع پروتز سبب ایجاد گونه‌های پرتری خواهد شد و افتادگی گونه را هم درمان می‌کند.
پروتز ترکیبی: این مدل پروتز سبب بهبود حالت گونه و استخوان گونه می‌شود.

عوارض پروتز گونه و تزریق ژل و چربی

عمل کاشت گونه به‌وسیله‌ی پروتز یا تزریق ژل و چربی اگر در شرایط کاملا بهداشتی و توسط پزشک متبحر و با‌تجربه انجام شود، عارضه‌ی خاصی به‌دنبال ندارد. اما تمام عمل‌های جراحی ممکن است عوارضی به‌دنبال داشته باشند، برخی از عوارض پروتز گونه و تزریق ژل و چربی عبارتند از:

هماتوم (تجمع خون) در ناحیه‌ی عمل، عفونت و پس‌زدن پروتز که در کمتر از یک درصد موارد اتفاق می‌افتد؛
در برخی موارد که البته به‌ندرت اتفاق می‌افتد، اعصاب حسی ناحیه‌ی لب بالا و پایین آسیب می‌ببیند که فقط حس این نواحی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و از نظر حرکتی مشکلی به‌وجود نخواهد آمد. در بسیاری از موارد کم‌حسی یا بی‌حسی به‌مرور از بین خواهد رفت. اما در موارد نادر بی‌حسی دائمی اتفاق می‌افتد.
نامتقارن بودن پروتزها که نیاز به اصلاح با جراحی مجدد دارد؛
تورم صورت در این عمل معمولا خفیف است؛
ماندگاری کاشت گونه به روش پروتز گونه دائمی است و نیازی به تعویض پروتز وجود ندارد، مگر اینکه بدن نسبت به پروتزها واکنش نشان دهد یا جراحی استریل نباشد و پروتز قبل از جای‌گذاری در محلول آنتی‌بیوتیک قرار داده نشود. در این صورت ممکن است عفونت رخ بدهد و پزشک مجبور شود پروتز را خارج کند؛
ممکن است در اثر ترزیق ژل آبسه‌هایی از پوست خارج شده و روی پوست باقی بماند این عارضه معمولا به‌ندرت اتفاق می‌افتد اما در صورت بروز دردسرساز است؛
مهم‌ترین عارضه‌ی احتمالی پروتز گونه، بروز عفونت است. از آنجایی که پروتز عاملی خارجی است و از جنس بدن نیست درنتیجه واکنش بدن را به‌همراه دارد و باعث می‌شود عفونت ایجاد شود. در این‌صورت فرد مجبور به استفاده از آنتی‌بیوتیک است. اگر با مصرف آنتی‌بیوتیک عفونت درمان نشود پزشک مجبور می‌شود پروتز را خارج کند.

مراقبت‌های قبل از عمل جراحی پروتز گونه و تزریق ژل و چربی

قبل از عمل، پزشک خود را از بیماری‌هایی که در گذاشته داشته‌اید، مطلع کنید؛
درصورتی‌که قبل از عمل به سرماخوردگی، گلودرد، تبخال یا هر بیماری دیگری دچار شدید، پزشک خود را در جریان بگذارید؛
اگر دخانیات مصرف می‌کنید، حتما قبل از عمل یا تزریق ژل و چربی پزشک خود را مطلع کنید؛
در صورت مصرف دارویی خاص، پزشک خود را در جریان بگذارید؛
هشت ساعت قبل از عمل چیزی نخورید و نیاشامید. حتی آشامیدن آب هم ممنوع است؛
قبل از عمل حتما حمام کنید زیرا از یک روز تا یک هفته (طبق دستور پزشک و بسته به نوع عمل کاشت گونه) بعد از عمل، استحمام ممنوع است؛
روز عمل لباس‌های جلوباز (دکمه‌دار یا زیپ‌دار) و گشاد بپوشید. از پوشیدن پیراهن یقه‌بسته، تی‌شرت و لباس تنگ خودداری کنید؛
اصلاح صورت برای آقایان و پاک کردن آرایش صورت و لاک ناخن برای خانم‌ها ضروری است؛

مراقبت‌های بعد از عمل پروتز گونه و تزریق (فیلر) ژل یا چربی

بعد از عمل جراحی پروتز گونه، یک پوشش پارچه‌ای تنگ شبیه ماسک برای پوشاندن صورت بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پوشش کمک می‌کند ورم‌های ایجادشده پس از عمل جراحی حداقل شوند و ایمپلنت در محل صحیح خود در سطح استخوان باقی بماند و در بافت نرم صورت شناور نباشد.
در طول ۴۸ ساعت اول بعد از عمل پروتز گونه هر ۲۰ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید. در صورت ایجاد کبودی، از روز سوم هر نیم‌ساعت به‌مدت پنج دقیقه از کمپرس گرم استفاده کنید؛
در عمل جراحی پروتز گونه ورم ناحیه‌ی عمل از زمان عمل تا ۴۸ ساعت به‌مرور بیشتر می‌شود و پس از آن کاهش پیدا می‌کند. تورم گونه تا حدود دو هفته طول خواهد کشید و در عرض شش ماه شرایط بافت کاملا عادی می‌شود؛
روزی چهار بار بخیه‌ها را با دهان‌شویه یا آب‌نمک شست‌وشو بدهید؛
در عمل پروتز گونه معمولا روی ناحیه‌ی صورت کبودی ایجاد می‌شود که بعد از دو هفته برطرف می‌شود؛
سه تا چهار هفته بعد از عمل پروتز گونه از فشار روی پروتز خودداری کنید؛
اگر در پوست‌تان فیکساسیون (ثابت‌کننده) داشتید، روز چهارم یا پنجم برای برداشتن آنها به پزشک مراجعه کنید؛
چسب‌های روی پوست‌تان در روز چهارم برداشته می‌شوند؛
تا دو هفته بعد از عمل پروتز گونه آرایش نکنید؛
تا یک هفته مایعات و غذاهای نرم میل کنید، از دهان‌شویه و مسواک نرم استفاده کنید؛
از جویدن آدامس، زیاد صحبت‌کردن و خنده اجتناب کنید.
----------------------------------------
مرکز آموزش مطب دکتر دهقان
tehranjarahi.com
02122140348
پاسخگویی 4 عصر الی 8 شب

mousa بازدید : 14 جمعه 10 مرداد 1399 نظرات (0)

بوتاکس و ژل ، درمان های زیبایی هستند که به صورت تزریق و در مطب پزشک انجام می‌شوند. این روش ها تهاجمی نیستند و نیاز به هیچ‌گونه عمل جراحی ندارند. با این وجود به نظر می‌رسد این دو روش بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.
به گفته‌ی انجمن جراحان آمریکا درمان با بوتاکس و فیلر ‌ها بسیار رایج هستند. در سال ۲۰۱۵ بیش از نه میلیون درمان با بوتاکس و فیلر انجام شده است.
بوتاکس شامل باکتری‌های خالص شده است که ماهیچه ‌ها را فریز می‌کند. تزریق بوتاکس به کاهش خطوط و چروک‌های پوست کمک می‌کند.
ژل ها شامل موادی هستند که با خاصیت پرکنندگی در نقاطی از پوست که ضعیف شده‌اند باعث بهبود جلوه‌ی پوست می‌شوند.
این حالت ضعف و نازکی معمولا در گونه‌ها، لب‌ها و اطراف دهان بیشتر دیده می‌شود.یکی از بهترین روش های رفع چین و چروک لب بالا تزریق ژل می باشد.در انتخاب این دو روش باید به تفاوت تزریق بوتاکس و تزریق ژل در نواحی صورت دقت کرد.

از نتایج تزریق ژل به این نواحی از صورت داشتن صورتی پر تر و خوش فرم تر و جوان تر می باشد.پس از مشاوره ، پزشک متخصص به شما خواهند گفت که با تزریق ژل ، خط خنده، خطوط عمودی روی لب بالا و چروک‌های دور لب از بین خواهند رفت . چروک‌های عمیق روی لب بالا با تزریق ژل‌هایی مانند ژوویدرم و رستیلان کمتر می‌شود. فراموش نکنید که تزریق ژل برای رفع چین و چروک دور لب باید توسط پزشک متخصص انجام شود.


بوتاکس چیست؟
بوتاکس فرم خالص سم بوتولیسم است که از باکتری‌ها به دست می‌آید. گرچه این سم در مقادیر بالا کشنده است اما تزریق مقادیر کم و کنترل شده‌ی آن به چین و چروک ها دهه‌های متمادی مورد استفاده قرار گرفته است.بوتاکس با قطع پیام‌های عصبی به عضله باعث بهبود ظاهر چین و چروک‌ها می‌شود. با قطع سیگنال‌های عصبی، عضله‌ی آسیب‌ دیده موقتا فلج یا به اصطلاح دیگر فریز می‌شود. حرکت نکردن این عضلات باعث کمتر شدن یا حتی از بین رفتن چین و چروک‌ها می‌شود.
بوتاکس و درمان‌های دیگری که با سم بوتولیسم ساخته شده‌اند گاهی با نام‌های نورومودولاتور یا نوروکسین هم شناخته می‌شوند.
سم بوتولینیوم تزریقی اغلب با نام‌های تجاری Dysport ، Botox Cosmetic ، Xeomin فروخته می‌شوند.

بوتاکس در چه نواحی از صورت استفاده می شود؟
تفاوت تزریق ژل و تزریق بوتاکس میتوان به نواحی مورد استفاده این دو روش در صورت اشاره کرد .بوتاکس صرفا چین و چروکهایی را از بین می‌برد که در اثر حرکت عضله ایجاد شده باشند. این چروک ها معمولا با نام چروک‌های دینامیک یا خطوط حالت شناخته می‌شوند. رایج ترین چروکهایی که با بوتاکس قابل درمان‌اند شامل چروک های پیشانی، چروک بین ابرو‌ها، و چروک‌های اطراف چشم است. این چروک ها بیشتر به خاطر حالت هایی که فرد به صورت خود میدهد مانند خندیدن، اخم کردن و غیره ایجاد می‌شوند.

بوتاکس بر روی چروک‌های استاتیک که بر اثر شل شدن پوست ایجاد شده‌اند تاثیری ندارد. چروکهای استاتیک شامل چروک های گونه، گردن و خط فک می‌باشد.
باید توجه داشته باشید که بوتاکس یک درمان دائمی نیست، بلکه باید با فواصل زمانی مشخص تکرار شود. معمولا اثر بوتاکس حدود سه تا چهار ماه باقی می‌ماند. تفاوت تزریق بوتاکس و تزریق ژل در مدت ماندگاری آن ها نیز می باشد.
----------------------------------------
مرکز آموزش مطب دکتر دهقان
tehranjarahi.com
02122140348
پاسخگویی 4 عصر الی 8 شب

mousa بازدید : 14 یکشنبه 05 مرداد 1399 نظرات (0)

در کودکی ، پوست قابلیت ارتجاعی زیادی دارد و زیر پوست سطح وسیعی از چربی وجود دارد که در مورد بچه‌های چاق این مسئله بیشتر صدق می‌کند، با افزایش سن قابلیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد و چربی زیر پوستی کم می‌شود. به تدریج در پوست یک حالت جمع‌شدگی همراه با چین و چروک ایجاد می‌شود که ظاهر پوست را تغییر می‌دهد؛ بافت اطراف چشم و فک پایین شل می‌شود و موجب می‌شود که چهره حالت نگران، خسته و اخمو پیدا کند.عواملی مانند کاهش وزن، استرس‌های زندگی روزمره، در معرض آفتاب بودن، استفاده از الکل و سیگار و استعداد ژنتیکی، در روند ایجاد تغییرات در چهره اثرگذار می‌باشند.

تماس با آفتاب از عوامل بسیار مؤثر در ایجاد این تغییرات است، به طوری که بسیاری از تغییرات پوستی که زمانی آن را به پیری طبیعی نسبت می‌دادند، در حقیقت ناشی از تماس مداوم با آفتاب بوده است. نور آفتاب یک التهاب مزمن در پوست ایجاد می‌کند که در مراحل انتهایی منجر به متلاشی شدن عواملی می‌شود که پوست را شاداب و جوان نگه می‌دارد (الاستین و کلاژن) به همین دلیل توصیه می‌شود استفاده از کرم ضدآفتاب را از سنین ۶ماهگی تا یک سالگی برای کودکان خود شروع نمایید، کرم‌های ضد آفتاب مخصوص کودکان وجود دارد که استفاده از آنها می‌تواند بسیار مفید باشد.

نشانه‌های فیزیکی و جسمانی سالخوردگی در تمام بدن رخ می‌دهد، ولی این علائم در صورت به شکل بارزتری دیده می‌شود.

عمل لیفتینگ، صورت را ۵ تا ۱۰ سال جوانتر از آنچه هست نشان می‌دهد. عمل لیفتینگ (کشش پوست صورت) معمولاً در افراد ۶۰-۴۰ ساله انجام می‌شود و البته در هر سن قابل اجراست، در این عمل با برداشتن چربی اضافی، سفت کردن عضلات زیرین و کشیدن پوست صورت و گردن، نشانه‌های افزایش سن کاهش می‌یابد.

لیفتینگ,کشیدن صورت,از بین بردن چین و چروک

چه افرادی برای عمل لیفتینگ مناسب هستند؟

به ‌طور کلی، کاندیداهای مناسب برای انجام این عمل کسانی هستند که چین و چروک زیاد و پوست شل و افتاده‌ای دارند. برای ارزیابی فرد می‌توان به نکات زیر توجه کرد:

۱ - وجود یک چین عمیق از کناره بینی تا کناره دهان

۲ - چین‌های عمیق در گونه‌ها و شلی پوست روی برجستگی‌های گونه

۳ - شلی پوست، چین‌ها و ستون‌های عمودی یا چربی اضافی در گردن.

با عمل لیفتینگ صورت تمام مشکلات ذکر شده مرتفع می‌گردد، اما افتادگی ابروها، پوست و چربی اضافی در پلک بالا یا پایین، یا چین‌های دور دهان را نمی‌تواند رفع کند.

ویزیت اولیه

در ویزیت اولیه توسط جراح پلاستیک، ممکن است از شما خواسته شود، در حالی که مقابل آینه ایستاده‌اید دقیقاً خواسته خود را بیان کنید.

باید صریحاً در مورد هر آنچه که در چهره‌تان شما را آزار می‌دهد، صحبت کنید، این کار به درک بهتر جراح پلاستیک از انتظارات شما کمک می‌کند.

در ارزیابی اولیه، جراح پلاستیک، ضخامت، قوام و انعطاف پوست فرد، شدت چروک‌های صورت و سایر عوامل موثر در عمل لیفتینگ را می‌سنجد و ممکن است در مورد انجام جراحی‌های دیگر همراه با عمل لیفتینگ با شما صحبت کند.

از عمل‌هایی که بنا به درخواست مددجو همراه با لیفتینگ صورت انجام می‌شود، شامل بالا بردن ابرو و جراحی زیبایی پلک، اصلاح چانه و جراحی بینی است.

نحوه عمل جراحی لیفتینگ صورت

این عمل در بیمارستان یا کلینیک‌های کوچک و یا در مطب انجام می‌شود و از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی همراه با تزریق داروهای آرامبخش داخل وریدی استفاده می‌شود.

اکثر برش‌ها، در داخل خط مو قرار می‌گیرد. از طریق برش جراحی، ‌قسمت‌های اضافی و چروکیده پوست را از محل رویش سست می‌کنند و سپس آن را از محل گوش عقب می‌کشند، برش معمولاً در محدوده گوش ایجاد می‌شود، یعنی در جلوی گوش برش به سمت پایین آمده و لاله گوش را دور می‌زند و تا کناره خط مو در پشت گوش می‌رود، ممکن است برش کوچک و ناآشکاری نیز در زیر چانه ایجاد شود.

 



پس از عمل می‌توان به راحتی جای برش را با موها یا آرایش پوشاند، حتی ممکن است در مواردی که موی فرد کوتاه باشد، بیمار بخواهد که جراحی کمی به تأخیر بیفتد تا موها به اندازه کافی بلند شده و بتواند خط برش را تا زمان التیام مخفی سازد.

چرا موهایمان سفید می شوند؟
10 نکته درباره خرید شامپو

عمل لیفتینگ,گونه گذاری,لیفتینگ صورت
سیر بعد از عمل

در یکی، دو روز اول پس از عمل همه بانداژها برداشته می‌شود. در این زمان فرد متوجه تورم و تغییر رنگ در برخی از قسمت‌های صورت می‌شود.در صورت وجود ورم و کبودی غیرقرینه، نگرانی وجود ندارد، چون پس از مدتی به وضعیت کاملاً طبیعی برمی‌گردد.

حداکثر تورم در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از جراحی دیده می‌شود و سپس طی چند هفته برطرف می‌گردد. پس از چند روز می‌توان از مواد آرایشی جهت مخفی‌سازی کبودی‌ها استفاده کرد. ممکن است درجاتی از بی‌حسی در برخی از نواحی صورت ایجاد شود که طی چندین هفته یا بیشتر رفع می‌گردد.در روز چهارم تا هفتم بعد از عمل، بخیه‌ها برداشته می‌شوند.

در بسیاری از موارد طی دو هفته می‌توان به فعالیت‌های معمول برگشت و پس از ۴-۳ هفته ورزش را شروع کرد.

توصیه‌های لازم بعد از عمل

۱ - تا چند روز فعالیت‌های خود را محدود کرده و استراحت نمایید.
درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان
گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

۲ - در موقع خوابیدن، جهت کاهش تورم و کبودی، سر بالا‌تر قرار گیرد.

۳ - قرار دادن کمپرس سرد روی محل عمل باعث کاهش تورم و خونریزی می‌گردد.

۴ - تا مدتی بعد از عمل از مصرف آسپرین و برخی از داروهای ضدالتهابی و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

۵ - در روزهای اول بعد از عمل، باید از زور زدن، خم شدن یا بلند کردن اجسام، پیاده‌روی تند، شنا کردن، ارتباط جنسی و هرگونه فعالیتی که فشار خونتان را بالا ببرد، خودداری کنید.

۶ - تا حد امکان از بروز سرماخوردگی جلوگیری کرده و در صورت ابتلا، سرماخوردگی سریعاً درمان شود.

۷ - موقتاً از تماس مستقیم با تابش آفتاب دوری کرده و در بلندمدت جهت حفاظت پوست از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.

۸ -تا حد امکان حرکات صورت مثل جویدن باید محدود شود.
نتایج لیفت صورت
به علت عوامل فردی هیچ‌گاه افراد مختلف نتایج یکسانی از این عمل به دست نمی‌آورند.نتایج عمل می‌تواند چشمگیر یا غیرواضح باشد که این موضوع بستگی به چهره قبل از عمل شما و اهدافی که شما و جراح در نظر داشته‌اید، دارد.

برای رسیدن به تصویر نهایی چهره، حداقل چندین هفته زمان نیاز است، البته تغییرات جزئی دیگری در ماه‌های بعدی ایجاد می‌شود.نتایج این عمل دائمی نیست و با افزایش سن و اثرات جاذبه، ممکن است نیاز به تکرار این عمل باشد. در اکثر بیماران حداقل ۱۰ سال بعد، نیاز به تکرار عمل احساس نمی‌گردد.
عوارض

۱ - پاره‌ای از عوارض مربوط به بیهوشی و... می‌باشد که در هر عمل جراحی ممکن است اتفاق بیفتد.

۲ - هماتوم (تجمع خون در زیر پوست) بیشتر در افراد سیگاری، افراد با سابقه فشار خون بالا، یا در نتیجه تهوع و استفراغ ایجاد می‌شود.هماتوم‌های بزرگ باید بلافاصله توسط عمل جراحی از بین بروند.

۳ - ریزش مو در اثر کاهش خونرسانی به فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود، ولی پس از مدتی موها دوباره رشد می‌کنند.

۴ - آسیب عصب صورتی
----------------------------------------
مرکز آموزش مطب دکتر دهقان
tehranjarahi.com
02122140348
پاسخگویی 4 عصر الی 8 شب

mousa بازدید : 22 یکشنبه 05 مرداد 1399 نظرات (0)

تزریق چربی

زیبایی یکی از رکن های بی چون و چرا در انسان می باشد و بسیار طبیعی است که انسان در طول تمامی ادوار زندگی خود به دنبال زیبایی ظاهری بوده و سعی بر آن دارند که راههای مختلفی را برای رسیدن به هدف خویش انتخاب کند

ملاک های زیبایی در آقایان و بانوان متفاوت بوده و هر کدام می کوشند که نقاط ضعف ظاهری خود را برای جذاب تر شدن برطرف کرده و یا کمرنگ کنند تا زیباتر به نظر برسند.خواست زیبایی به سن و سال ارتباطی نداشته و در هر سنی افراد ممکن است برای تغییر و یا تصحیح ظاهر خود راههای مختلفی را امتحان و یا پیروی کنند.

 



یکی از راههایی که برای پروتز لب، گونه، سینه، باسن و برای از بین رفتن چین و چروک های گونه، پیشانی، صورت و ... پیشنهاد می شود تزریق چربی است، تزریق چربی در بین خانم ها از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و به نوعی به کمک آن میتوان جوانسازی پوست را انجام داد

تزریق چربی چیست؟
به فرآیندی که طی آن بافت ها و سلول های چربی را از ناحیه های مشخص شده مانند ران، شکم، باسن، پا و ... برداشت کرده و بخش هایی که باید پر تر و یا حجیم تر شود تزریق شود چربی می گویند. نام دیگر تزریق چربی پیوند چربی می باشد.

خیلی از افراد علاقه دارند فضاهایی از بدنشان همانند لب، گونه، گودی های زیر چشم و ... پر تر به نظر برسد و به همین دلیل به سراغ تزریق چربی می روند

تزریق چربی برای چه مواردی استفاده می شود؟
- بیشترین تقاضا برای استفاده از تزریق چربی برجسته کردن گونه ها می باشد

- یکی دیگر از مواردی که از تزریق چربی برای آن استفاده می کنند پر کردن گودی صورت می باشد.

- برخی از مراجعین به کلینیک رنسانس تقاضای پر کردن زیر گودی چشم هایشان را دارند که با تزریق چربی این امر ممکن می باشد

- اصلی ترین موردی که در آن از تزریق چربی استفاده می شود جوانسازی پوست است

- معمولا خانم ها علاقه بسیاری به حجیم کردن لب هایشان دارند برای حجیم کردن لب ها می توان از تزریق چربی استفاده کرد

- به طور معمول اسکار و یا زخم های عمیق را می توان از طریق تزریق چربی برطرف کرد

مزایای تزریق چربی
با توجه به این که 90% درخواست تزریق چربی صرفا جهت زیبایی می باشد شایان ذکر است مزایای تزریق چربی را شرح می دهیم

1- تزریق چربی یک روش طبیعی می باشد زیرا چربی لازم از بدن فرد برداشت شده و دوباره به بدن خود فرد باز می گردد

2- این درمان ایمن ترین و بی خطر ترین درمان زیبایی به شمار می رود

3- ماندگاری تزریق چربی نسبت به دیگر فعالیت های زیبایی بیشتر می باشد

4-دوران نقاهت در تزریق چربی تقریبا صفر می باشد به طوری که فرد پس از انجام تزریق چربی به راحتی می تواند کلیه فعالیت های روزانه خود را انجام دهد.

5- هزینه این روش نسبت به روش های دیگر پایین تر می باشد زیرا چربی لازم از بدن خود فرد برداشت می شود

هزینه تزریق چربی
همانطور که می دانید هزینه فعالیت های زیبایی مشخص نبوده و یک قیمت ندارد به طور کلی هزینه تزریق چربی به منطقه ای که می خواهید پر تر و حجیم تر شود بستگی دارد. علاوه بر این قیمت تزریق چربی به تعداد جلسه و شخصی که می خواهد تزریق چربی انجام دهد مربوط بوده و متفاوت می باشد.
----------------------------------------
مرکز آموزش مطب دکتر دهقان
tehranjarahi.com
02122140348
پاسخگویی 4 عصر الی 8 شب

mousa بازدید : 16 جمعه 03 مرداد 1399 نظرات (0)

عفونت های گوش و گوش درد

عفونت حاد گوش میانی یا اوتیت چیست؟ باید گفت عفونت های گوش میانی همان التهاب گوش میانی است، التهاب در اثر عفونت گوش میانی اتفاق می افتد، این عارضه ممکن است در هر دو گوش یا یکی از گوش ها اتفاق بیافتد.

این نوع عفونت شایع ترین نوع بیماری گوش برای کودکانی است که به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه می کنند همچنین بهتر است بدانید که این نوع عفونت یکی از دلایل ناشنوائی کودکان می باشد.

هرچند این نوع عفونت در کودکان رایج تر است اما گاهی بالغین نیز دچار آن می شوند و بیشتر در زمستان و اوایل بهار رخ می دهد.

آیا عفونت گوش میانی جدی است؟
باید پاسخ داد بله این نوع از عفونت های گوش جدی بوده زیرا می تواند درد شدید و کاهش شنوائی ایجاد کند، این عارضه همچنین می تواند باعث اختلال در یادگیری و گفتار کودک شود.

با این ترتیب در صورتی که اوتیت مدیا سریع تشخیص داده شود و به صورت موثر درمان گردد، اغلب شنوایی به حالت طبیعی باز می گردد.

از سوی دیگر عفونت گوش می تواند به ساختمان های مجاور در سر به خصوص ماستوئید گسترش یابد، بنابراین بسیار مهم است که فرد با مشاهده علائم عفونت گوش سریع به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کند.

 





عفونت های گوش



نحوه کار گوش چگونه می باشد؟
گوش خارجی وظیفه جمع کردن اصوات را به عهده دارد، گوش میانی یک محفظه پر از هوا می باشد که به اندازه نخود بوده و توسط پرده گوش از گوش خارجی جدا می شود.

سه استخوانچه به پرده گوش متصل است که با برخورد امواج صوتی به پرده گوش سبب ارتعاش استخوانچه شده و صدا به گوش داخلی منتقل می گردد.

گوش داخلی با تبدیل کردن ارتعاشات به سیگنال های الکتریکی آن ها را به مغز انتقال می دهد، همچنین بهتر است بدانید که گوش داخلی به حفظ تعادل نیز کمک می کند.

یک گوش میانی سالم شامل هوا با همان فشار هوای بیرون است که به پرده گوش اجازه ارتعاش آزادانه می دهد.

هوا از طریق شیپور استاش که پشت بینی را به گوش مربوط می کند وارد گوش میانی می شود ، زمانی که خمیازه می کشید و صدایی در گوش خود احساس می کنید شیپور استاش حباب هوای کوچکی را به گوش میانی جهت تعادل فشار هوا ارسال کرده است.

دلایل عفونت حاد گوش میانی یا اوتیت مدیا چیست؟
انسداد شیپور استاش هنگام سرماخوردگی ، آلرژی یا عفونت راه هوایی فوقانی و وجود باکتری ها و ویروس منجر به تجمع مایع در پشت پرده گوش می شود که به این حالت اوتیت مدیای حاد می گویند.

تجمع چرک در گوش میانی سبب بالا رفتن فشار ، درد گوش و تورم و قرمزی می شود، از آنجا که پرده گوش نمی تواند به درستی مرتعش شود، شما یا فرزندتان ممکن است دچار مشکلات شنوائی شوید.

با پارگی پرده گوش ، چرک به خارج گوش تخلیه می شود، اما در اکثر موارد به دلیل شیپور استاش ملتهب و متورم شده و چرک در گوش میانی باقی می ماند، این حالت را افیوژن گوش میانی یا اوتیت میانی سروز می گویند.

زمانی که عفونت گوش فروکش کرد، افیوژن می ماند و مزمن می شود و تا هفته ها یا ماه ها و سال ها طول می کشد، این حالت ها سبب عودهای مکرر ، عفونت حاد کرده و ممکن است در شنوائی اختلال ایجاد نماید.



عفونت های گوش



علائم عفونت حاد گوش میانی به شرح ذیل می باشد:
در شیرخوارگان و افراد نوپا علائم ذیل نشانه عفونت گوش میانی است:

کشیدن و خاراندن گوش بخصوص اگر با مشکلات شنوائی ، گریه کردن ، بی قراری ، تب ، استفراغ ، ترشح گوش همراه باشد.

در کودکان کوچک و نوجوانان علائم ذیل نشانه عفونت های گوش می باشد:

گوش درد
احساس پری یا فشار گوش
مشکلات شنوائی
سرگیجه و عدم تعادل
تهوع و استفراغ
ترشح گوش
تب
به خاطر داشته باشید بدون درمان مناسب عفونت های گوش ممکن است باعث کاهش شنوائی مزمن یا دائمی شود.

راه درمان عفونت های گوش به شرح ذیل می باشد:
استفاده از قطره عفونت گوش
آنتی بیوتیک برای عفونت گوش
جراحی گوش
----------------------------------------
مرکز آموزش مطب دکتر دهقان
tehranjarahi.com
02122140348
پاسخگویی 4 عصر الی 8 شب

mousa بازدید : 17 جمعه 03 مرداد 1399 نظرات (0)

 

تزریق چربی گودی زیر چشم

امروزه گودی و سیاهی زیر چشم یکی از مشکلات شایع اکثر بانوان و آقایان می باشد و مبرهن است که بیشتر افراد برای درمان و رفع گودی زیرچشم دست به امتحان اکثر دارو ها زده اند، اما تزریق چربی یکی از راه حل های نوین و کاربردی برای رفع گودی زیرچشم می باشد. علت ایجاد گودی زیر چشم می تواند به دلیل بالارفتن سن، ژنتیک، از دست دادن مقدار زیادی وزن و یا انواع جراحی های زیابیی چشم باشد. گودی چشم اصولا به دلیل از دست دادن چربی های اطراف چشم نیز ایجاد می شود که به همراه آن گونه ها نیز دچار افتادگی می شوند. هنگامی که می گوییم گودی زیر چشم ارثی و یا ژنتیکی  است بدین معناست که فرد به صورت مادرزادی دچار آن بوده و یا از پدر و مادر خود به ارث برده است. امروزه جراحان زیبایی بسیاری در سطح کشور این کار را انجام می دهند. توصیه ما این است که قبل از هر کاری به مطالعه و تحقیق بپردازید. دکتر دهقان یکی از متخصصین کاربلد و خبره است که با دلسوزی تمام شما را جهت رفع مشکلات راهنمایی می کند و به زیبایی و جوان سازی صورت شما کمک بسزایی می کند.

تزریق چربی گودی زیر چشم 56465361

دلایل ایجاد گودی زیر چشم

همانطور که ذکر کردیم گودی، سیاهی و خطوط تیره دور چشم ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند. سیاهی و کبودی های دور چشم ممکن است به صورت ارثی باشند و از مادر، پدر، خاله و… به فرد منتقل شوند. گاهی ساختار استخوان های صورت فرد نیز باعث گود شدن زیر چشم می شود. ممکن است در دور چشمان خود رگ های خونی را مشاهده کنید، این رگ ها در نقاطی از دور چشم که دارای پوست روشن تری هستند دیده می شوند و به پر رنگ تر شدن خطوط تیره دور چشم کمک بسزایی می کنند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید سبب تولید ملانین بیش از حد شده و به طبع به دنبال خود خطوط تیره و گودی زیر چشم را نیز به همراه دارد. لازم به ذکر است که برخی از عارضه های پزشکی نیز می توانند  به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم باعث ایجاد تیرگی و گودی زیر چشم شوند که از میان آن ها می توان به آلرژی و آسم اشاره نمود. نکته قابل توجه اینجاست که هر دارویی که رگ های خونی را گشاد تر کند می تواند روی گودی و تیرگی زیر چشم تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

نحوه تزریق چربی برای درمان گودی زیر چشم

امروزه از چربی به عنوان یک پر کننده موثر جهت رفع گودی و خطوط زیر چشم استفاده می شود. در تزریق چربی، مقدار کمی از سلول های چربی بدن مانند شکم، باسن و… برداشته می شود و به زیر چشم تزریق می شود. تزریق چربی اصولا در نواحی از صورت که زودتر از نقاط دیگر بر اثر بالا رفتن سن دچار از دست دادن چربی می شوند انجام می شود که این نقاط عبارتند از: زیر چشم، گونه ها، ابرو ها و شقیقه ها. به صورت کلی تزریق چربی شامل مراحل  زیر می شود.

1- برداشت چربی

پس از اینکه ناحیه از بدن که باید از آن چربی برداشت شود مشخص شد ( ران، باسن، شکم و زانو) آن قسمت توسط بی حسی بی حس می شود و میزان چربی مورد نیاز توسط ساکشن بیرون کشیده می شود. این کار بدون آسیب رسیدن به اجزای بدن شما انجام می شود.

2- خالص سازی چربی های برداشته شده

بافت چربی را در درون سانتریفیوژهای ویژه ای قرار می دهند تا پاکسازی شوند و سلول های چربی خالص شوند تا هیچ خون و یا مواد زائدی در درون خود نداشته باشند.

3- تزریق

با استفاده از سوزنی نازک و زیر پوستی چربی را به زیر چشم تزریق می کنند.

 

تزریق چربی گودی زیر چشم

 

مزایای تزریق چربی به گودی زیر چشم

1- دوام و ماندگاری تزریق چربی از تزریق فیلر و ژل بیشتر می باشد و احتمال جابه جایی آن نیز به طبع کمتر است.

2- تغییراتی که در اثر تزریق چربی در زیر چشم ایجاد می شوند طبیعی تر می باشد.

3- در صورتی که چربی در بدن پخش شود هیچ عارضه ای به دنبال ندارد زیرا چربی تزریق شده طبیعی است.

4- به دلیل اینکه چربی از بدن خود فرد برداشته شده است احتمال حساسیت، پس زدن و یا تورم در زیر چشم کمتر می باشد.

5- بافت های پوست مقداری از چربی تزریق شده را مصرف می کنند بنابراین جوان تر می شوند.

6- تزریق چربی به زیر چشم را می توان به همراه تزریق به دیگر بخش های صورت انجام داد و هیچ عارضه ای ندارد.

نکات و مراقبت هایی که بعد از تزریق چربی به گودی زیر چشم باید مورد توجه واقع شوند.

1- بعد از تزریق چربی از دست زدن، فشار دادن و ماساژ دادن ناحیه تزریق شده خودداری فرمایید.

2- تا چند ساعت بعد از تزریق نباید دراز بکشید و باید همواره سرتان را بالا نگه دارید.

3- بعد از این کار کمی درد، تورم و کبودی ایحاد می شود که طبیعی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا به مرور رفع می شود.

4- تا چندین روز بعد از تزریق از شستن صورت خود خودداری کنید زیرا این ناحیه بستری آماده برای عفونی شدن می باشد، بنابراین باید کمی صبر کنید تا پوستتان توان دفاعی خود را بازیابد.

5-  دو الی 3 هفته دوره بهبودی این تزریق می باشد و یک تا دو روز باید به صورت کامل استراحت کنید.

6- در هفته هایی که برای بهبودی نیاز به استراحت است در هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید و هر گز بر روی گونه های خود نخوابید.

7- تا یک ماه بعد از تزریق چربی از رفتن به استخر، جکوزی، سونا، انجام فعالیت های سنگین و ورزشی خودداری کنید.

8-  نتجیه نهایی تزریق بعد از دو هفته نمایان خواهد شد. اگر نیاز به تزریق دوباره داشته باشید باید با جراح زیبایی خود مشورت کنید.

9- خوردن مایعات، سبزی و میوه هایی مانند کیوی، آناناس و غذاهایی مانند میگو، ماهی به بهبودی شما سرعت می بخشد.

10- یک ماه قبل از عمل و چندین ماه بعد از عمل باید استعمال دخانیات را ترک کنید.

mousa بازدید : 11 جمعه 03 مرداد 1399 نظرات (0)

 

جراحی بینی 51351

رینوپلاستی یا جراحی بینی که معمولاً با دو هدف درمانی و زیبایی انجام می‌شود، می‌تواند به افراد در جهت رفع مشکلاتی همچون مشکلات ظاهری بینی، رفع قوز بینی، بزرگ بودن سوراخ­های بینی و همچنین کمک به عملکرد بهتر بینی با رفع ایرادات بینی مثل پلیپ و انحرافات بینی کمک کند.

این جراحی که از جمله شایع­ترین و محبوب­ترین شیوه­هایی است که امروزه برای زیبایی صورت انجام می­شود و می­تواند تغییرات زیادی در چهره فرد ایجاد کند، معمولاً متناسب با فرم بینی فرد و شکل ظاهری صورت انجام می شود و نتایج بسیار رضایت بخشی را در جهت رسیدن به ظاهر دلخواه برای افراد به دنبال داشته است.

تاثیر شکل ظاهری ساختمان بینی در جراحی زیبایی صورت

همانطور که می‌دانید فرم و شکل بینی افراد معمولاً به دو شکل کلی گوشتی و استخوانی است که تفاوت اصلی آنها در میزان و ضخامت پوست بینی می­باشد و به همین دلیل معمولا شیوه عمل جراحی و نتیجه عمل آنها با کمی تفاوت انجام می‌شود به این صورت که بینی­های گوشتی معمولاً دارای ساختمان استخوانی و غضروفی ضعیفی هستند که از ضخامت پوست بیشتری برخوردارند در حالی که ساختمان بینی استخوانی از اسکلت غضروفی و استخوانی محکم­تر و قوی­تری نسبت به بینی­های گوشتی برخوردار است که پوست آن ظریف و نازک است و همین نازکی و ظرافت پوست دلیلی می‌شود تا ایرادات بینی و شکل ظاهری آن توسط جراح بهتر قابل رویت باشد و به این شیوه جراح بتواند فرم و شکل زیباتری با ایجاد تراش­های مناسب به بینی فرد ببخشد.

علاوه بر این حجم بالای غضروف در بینی استخوانی باعث می­شود تا جراح در برش دادن بینی محدودیتی نداشته باشد و راحت­تر بتواند به بینی فرم بدهد در صورتی که در بینی­های گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوست بینی و ضعیف بودن غضروف آن و همچنین حجم کم غضروف، جراح محدودیت زیادی در تراش دادن غضروف دارد و برای شکل دهی بهتر به بینی باید مهارت و تبحر بیشتری به خرج بدهد.

 عمل و جراحی بینی استخوانی

همان طور که گفته شد در جراحی و عمل بینی استخوانی به دلیل قوی بودن غضروف­های بینی و وجود حجم بیشتر غضروف، پزشک متخصص راحت‌تر می‌تواند شکل بینی را فرم بدهد و به کاهش دادن حجم بینی بپردازد و با متناسب و متقارن کردن سایز بینی چهره فرد را هر چه زیباتر و دلرباتر کند.

بعضی افراد که دارای بینی استخوانی هستند به دلیل مشاهده تبلیغات عمل لیزی بینی در سایت­های اینترنتی، به دنبال عمل کردن بینی خود به این شیوه می­­باشند که در این مورد ذکر این مطلب واجب می­شود که عمل بینی­های استخوانی فقط از طریق جراحی ممکن است که شما باید برای نتیجه­گیری بهتر، چه در مورد شکل ظاهری بینی و چه عملکرد صحیح تنفس به جراحان متخصص در این زمینه همچون دکتر دهقان مراجعه کنید.

 

جراحی بینی 51351

 

جراحی و عمل بینی گوشتی

در بینی­های گوشتی جراح ابتدا باید زمینه ساخت غضروف مناسب را ایجاد کند زیرا همانطور که گفته شد حجم غضروف در این نوع بینی بسیار کم می­باشد و به همین دلیل پزشک باید از طریق انتقال بافت غضروفی از یک قسمت به قسمت دیگر و گاهی مواقع برداشتن غضروف از تیغه گوش، فرم و شکل مناسبی به بینی بدهد.

نکته قابل توجهی که در مورد جراحی بینی گوشتی باید به آن توجه کنید این است که با وجود اینکه عمل بی نی استخوانی به دلیل انعطاف­پذیری و خاصیت ارتجاعی بالا نسبت به بینی­های گوشتی راحت‌تر انجام می‌شود اما مراجعه کردن به مراکز درمانی مناسب همچون مرکز جراحی تهران و انجام عمل زیبایی بینی توسط پزشکان متخصص و متبحر همچون دکتر دهقان می‌تواند در شکل­دهی و فرم­دهی هر دو نوع بینی به خصوص بینی­های گوشتی نقش موثری داشته باشد.

مزایای انجام عمل زیبایی بینی

  1. افزایش اعتماد به نفس: همان طور که می­دانید زیبایی ظاهری افراد تاثیر زیادی در بالا رفتن اعتماد به نفس آنها دارد و به همین دلیل است که بعد از انجام عمل زیبایی بینی و برطرف شدن مشکلات ظاهری آن اعتماد به نفس افراد افزایش پیدا می­کند.
  2. بهبود شکستگی­های بینی: به وسیله تعمیر بینی­هایی که به دلایل مختلف دچار شکستگی شده­اند می­توانید درد بینی را رفع و همچنین ظاهر بهتری به آن ببخشید.
  3. برطرف کردن مشکلات جراحی زیبایی قبلی: در صورتی که قبلاً عمل جراحی انجام داده‌اید اما از نتایج آن راضی نیستید می­توانید با انجام دوباره جراحی زیبایی بینی و مراجعه به پزشک متخصص و متبحر در این زمینه فرم و شکل بینی دلخواه خود را به دست آورید.
  4. بهبود عمل تنفس: در مورد افرادی که دچار مشکلات تنفسی مادرزادی برای مدت طولانی هستند جراحی و بینی می­تواند نقش قابل توجهی در بهبود عملکرد تنفسی آنها داشته باشد.
  5. مشکلات سینوسی: رفع مشکلات سینوسی و سردردهای ناشی از آن نیز از جمله مواردی است که عمل بینی بر روی آن تاثیر بسزایی دارد.
  6. رفع نقص­های مادرزادی: جراحی بینی می­تواند نقش موثری در رفع مشکلات مادرزادی مربوط به بینی همچون انحراف بینی داشته باشد.

 

جراحی بینی 64654

 

 مراقبت­های لازم قبل از انجام عمل رینوپلاستی

  1. از مصرف داروهای نظیر بروفن از دو هفته قبل از عمل خودداری کنید.
  2. در صورت ابتلا به یک بیماری خاص و مصرف دارو، جراحی بینی خود را مورد اطلاع قرار بدهید.
  3. استحمام شب قبل از عمل را فراموش نکنید زیرا تا چند روز امکان استحمام ندارید.
  4. شب قبل از عمل جراحی سعی کنید شام را در ساعت ۶ تا ۸ شب و به صورت سبک کنید تا در هنگام عمل معده خالی باشد.
  5. مدارک پزشکی و آزمایشات خود را که طبق دستور پزشک انجام داده­اید، در روز جراحی به همراه داشته باشید.
  6. یک ساعت قبل از زمان مقرر شده با به همراه داشتن یک نفر همراه در کلینیک حضور داشته باشید.

مراقبت های لازم بعد از جراحی بینی

همانطور که می­دانید مهمترین ویژگی رینوپلاستی تاثیری است که بر روی شکل ظاهری بینی و بهبود عملکرد آن دارد لذا به شما توصیه می­شود برای گرفتن نتیجه دلخواه خود دستورالعمل‌های لازم را بعد از انجام عمل که شامل موارد زیر می­باشد رعایت کنید:

  1. دو هفته بعد از انجام عمل جراحی از استعمال دخانیات خودداری کنید.
  2. استفاده از کمپرس یخ در جهت کاهش تورم بعد از عمل.
  3. در زمان مراجعه به پزشک یک همراه داشته باشید زیرا بعد از عمل امکان و اجازه رانندگی ندارید.
  4. از مصرف ادویه و نمک که منجر به افزایش تورم می‌شود خودداری کنید.
  5. از نوشیدن مشروبات الکلی تا دو هفته بعد از عمل خودداری کنید.
  6. مصرف به موقع داروها و انجام دستورات پزشک را فراموش نکنید.

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 236
  • بازدید سال : 1,623
  • بازدید کلی : 3,848