loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 44 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

برای رفع عیوب بینی های گوشتی می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. ولی می خواهیم بدانیم لیفت بینی گوشتی با نخ امکان پذیر است؟ به عبارتی آیا لیفتینگ با نخ می تواند گزینه مناسبی برای حالت دادن و زیبایی بینی های گوشتی شود. از آنجایی که جراحی های مربوط به بینی برای بینی های استخوانی مناسب تر است، بنابراین شاید افرادی که بینی های گوشتی دارند، به دنبال روش های جایگزین باشند. علت دیگر استفاده از روش های جایگزین بجای رینوپلاستی، کاهش عوارض و هزینه هاست. این گونه تکنیک ها می تواند برای بیمار خطرات کمتری را به دنبال داشته باشد. همچنین در مواردی بیمار نیاز به ایجاد تغییرات بسیار کلی بر روی بینی خود نمی باشد، بنابراین با استفاده از لیفتینگ با نخ می تواند بهترین نتیجه را در کمترین زمان و با هزینه و عوارض پایین تر بدست آورد.

نحوه انجام لیفت بینی گوشتی با نخ

می خواهیم به افرادی که با این سوال مواجه هستند که لیفت بینی گوشتی با نخ امکان پذیر است؟ نحوه انجام این روش را توضیح دهیم. این روش برای اصلاح و تغییر حالت، تغییر ارتفاع و شکل بینی گوشتی می تواند انجام گیرد. برای این کار نیاز است ابتدا محل هایی که باید سوراخ شوند مشخص نماییم. کل ناحیه بی حس می شود و سپس سوراخ های کوچکی ایجاد می گردد. نخ ها که از جنس پلی اکسانون و بسیار نازک می باشد، از درون این سوراخ ها عبور داده می شود. بعد از این کار که نخ ها به این سوراخ های قلاب شدند، پزشک با اعمال فشار کوچکی ، نخ ها را به هر سمتی که نیاز است به صورت افقی می کشد. معمولا در هر جلسه به 4 تا 8 نخ نیاز است. البته می تواند بنابه تشخیص پزشک تعداد نخ ها از این نیز بیشتر باشد. بیشترین محلی که می توان با استفاده از لیفتینگ با نخ اصلاح نمود، امتداد بینی، پل و نوک بینی و نیز قسمت هایی است که بافت نرمی دارند می باشد.

مزایای لیفت بینی با نخ

تا اینجا توضیح داده شد که لیفت بینی گوشتی با نخ امکان پذیر است. در این قسمت می خواهیم بدانیم این روش چه مزایایی دارد. آشنایی با مزایا و معایب کلیه روش های زیبایی و جوانسازی و نیز رفع نواقص و عیوب صورت و بدن می تواند انتخاب روش را برای فرد راحت تر نماید. بنابراین به اهم مزایای این روش نسبت به سایر روش ها می پردازیم:

غیر تهاجمی بودن

یکی از مهم ترین مزایایی که می توان برای لیفتینگ بینی گوشتی با نخ می توان نام برد، غیر تهاجمی بودن و ایمن بودن این روش است. در لیفتینگ با استفاده از نخ، کوچکترین برشی بر روی صورت انجام نمی گیرد و نیاز به بخیه نمی باشد. چون روش غیر جراحی است، برای بیمار عوارضی را به دنبال نخواهد داشت. با این روش می توان هم ظاهر بینی را اصلاح نمود و هم انحنا و کشیدگی بینی را فرم داد.

 دوران بهبودی کوتاه مدت

این روش بر خلاف روش های دیگر مانند جراحی بینی نیاز به دوران ریکاوری و نقاهت بعد از جراحی ندارد. لیفتینگ بینی با نخ ، مراقبت های خاصی را نیز نیاز نخواهد داشت. فرد بلافاصله بعد از انجام این روش می تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد. تنها عارضه این روشف احتمال وجود تورم بر روی مناطقی است که نخ وارد شده که به مرور زمان و بعد از گذشت چند ساعت این مساله نیز حل خواهد شد.

طبیعی بودن بینی

بینی در این روش بر خلاف جراحی بینی، کاملا طبیعی بوده و هیچ چیز خاصی مشاهئه نمی شود. نخ هایی که استفاده می شود از جنس پروتئین بوده و کاملا با ساختار بدن سازگاری دارد. بعد از گذشت یک سال نیز به آرامی جذب می شود. بنابراین صورت و بینی دچار تغییر بزرگی نخواهد شد که قابل مشاهده باشد.

عدم احساس درد و ناراحتی

انجام این روش هیچ دردی برای بیمار به همراه ندارد. برای کاهش حداقل درد احتمالی، می توانید قبل از انجام از داروهایی مانند استامینوفن استفاده نمایید.

ماندگاری روش

در لیفتینگ بینی گوشتی با نخ، به صورت طبیعی کلاژن پوست تحریک شده و بعد از مدتی که نخ ها جذب شدند، پوست به صورت معمول کلاژن سازی را انجام می دهد. بنابراین این روش ماندگاری بالایی دارد و تا 2 سال می توان از نتیجه آن بهره برد. بعد از این مدت هم به دلیل تولید کلازن و بافت همبند، حالت بینی به همان شکل باقی می ماند. هر چند نیاز است این جلسات تمدید شود ولی مدت زمان آن ط.لانی تر خواهد بود.

عوارض لیفت بینی گوشتی با نخ

همانطور که گفتیم لیفت بینی گوشتی با نخ امکان پذیر است ، ولی این روش نیز مانند سایر روش ها عوارضی را به همراه دارد. این عوارض در مقایسه با روش هایی مانند جراحی بسیار کم و ناچیز است ، ولی آشنایی با آن ها می تواند برای کنترل و مراقبت مفید باشد. یکی از مهم ترین روش ها برای کاهش عوارض، انتخاب پزشک می باشد. در این گونه روش ها که بدون جراحی صورت می گیرد، مهارت و تجربه پزشک معالج از اهمیت بسزایی برخوردار است. اینکه حالت بینی چگونه باید تغییر کند، به چه تعداد نخ نیاز داریم تا حالت طبیعی بینی حفظ شود و تنها اصلاح گردد، شکل زیبای بینی و رفع نقص های ظاهری و … توسط پزشک حرفه ای به بهترین شکل و با کمترین آسیب و عارضه همراه خواهد بود. بنابراین توصیه می شود در این انتخاب دقیق بوده و ابتدا نمونه کارهای پزشک را بررسی نمایید.

لیفت بینی گوشتی با نخ امکان پذیر است 43454455

عفونت

یکی از شایع ترین عوارض روش های زیبایی و درمانی، عفونت محل آسیب است. در لیفتینگ بینی گوشتی با نخ، احتمال عفونت در سوراخ هایی خواهد بود که ب روی پوست ایجاد می شود. این عارضه بسیار نادر و محدود است که با مصرف آنتی بیوتیک و ضدعفونی محل قبل از انجام روش قابل پیشگیری و درمان می باشد.

درد و ناراحتی

این عارضه با مصرف مسکن قبل از انجام لیفتینگ، قابل پیشگری می باشد. در کل این روش بدون درد است، ولی برای افرادی که در این زمینه استرس دارند، می توان از قرص های مسکن استفاده کرد.

تورم

محل لیفتینگ ممکن است در ابتدا با کمی تورم همراه باشد. این تورم موقتی بوده و بعد از چند ساعت خود بخود برطرف می شود. بنابراین نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

انتخاب نخ مناسب

یکی از مواردی که باید در نظر گرفت تا عوارض این درمان کاهش یابد، انتخاب نوع نخ مناسب می باشد. نخ استفاده شده نباید زیاد نازک باشد، زیرا نمی توان با این نخ ها تغییرات مناسب را ایجاد نمود. نخ نباید زیاد ضخیم باشد. زیرا می تواند باعث ایجاد اسکار شده و برای بیمار اذیت کننده باشد. بنابراین بهتر است از بهترین نخ استفاده شود تا هم هزینه و هم وقت بیمار هدر نرفته و نتیجه لازم بدون کمترین عوارض بدست آید. همچنین تعداد نخ های مورد استفاده نیز باید درست و مناسب باشد . کم بودن تعداد نخ ها مانع کسب نتیجه و زیاد بدون آن نیز باعث هزینه بیشتر بدون نیاز خواهد بود. طول نخ ها را پزشک تعیین می نماید که در این مورد باید تخصص و تجربه کافی را داشته باشد. کسب بهترین نتیجه منوط به این موارد در انتخاب نخ مناسب، تعداد مناسب و طول نخ است.

معایب لیفت بینی گوشتی با نخ

در کنار مزایای این روش، معایبی نیز می تواند متوجه آن شود. در این روش نمی توان تغییرات کلی در فرم بینی را ایجاد نمود. بنابراین برای افرادی مناسب می باشد که می خواهند تغییراتی در نوک بینی مانند بالا آوردن آن و تغییر انحنا انجام دهند. این روش بر خلاف رینوپلاستی مشکلات بینی از جمله انحراف و پولیپ را نمی تواند برطرف نماید. هر چند روش درمان این مشکلات متفاوت است، ولی می توان در حین انجام رینوپلاستی ، آن ها را هم پوشش داده و رفع نمود. این روش برای افرادی که قوز بینی دارند نیز مناسب نمی باشد. زیرا این مورد مربوط به غضروف و استخوان بینی است که در این روش با آن کاری نخواهیم داشت. مورد دیگری که نمی توان با لیفتینگ بینی حل نمود، مربوط به سایز بینی است. در صورتی که بینی بسیار پهن و بزرگ باشد، نمی توان با این روش کوچک کرد.

مقایسه لیفت بینی گوشتی با نخ با سایر روش ها

باید گفت لیفت بینی با نخ نسبت به سایر روش ها از جمله جراحی و تزریق فیلر از ایمنی بیشتری برخوردار است. زیرا در این روش ماده ای شیمیایی وارد بدن نمی شود. ممکن است ورود فیلرها به زیر پوست باعث ایجاد عوارض از جمله بسته شدن عروق بینی و نیز عروق چشم گردد. همچنین نوک بینی در این روش بهتر و راحت تر بالا می رود. لیفت بینی برخلاف تزریق فیلر باعث پهن شدن و بزرگ شدن بینی نیز نخواهد شد . کلا سایز بینی را تغییر نمی دهد.

کلام آخر

باید گفت لیفت بینی گوشتی با نخ امکان پذیر است. این روش بسیار ایمن بوده و کمترین عوارض را برای بیمار به همراه دارد. در صورتی که نیاز به تغییرات جزئی مانند ایجاد انحنا درپل بینی و نیز بالاآوردن نوک بینی دارید، این روش بسیار مناسب تر از روش هایی مانند رینوپلاستی می باشد. نیاز به مراقبت های بعد از درمان نیز نبوده و فرد به راحتی می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 113
  • بازدید ماه : 256
  • بازدید سال : 1,643
  • بازدید کلی : 3,868