loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 46 چهارشنبه 27 اسفند 1399 نظرات (0)

تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق یکی دیگر از کاربردهای استفاده از این روش است. عملکرد بوتاکس به این صورت است که با از کار انداختن عضلات در ناحیه تزریق، چین و چروک را از بین می برد. از این عملکرد می توان برای کنترل تعریق در بسیاری از نواحی بدن استفاده نمود. نواحی مانند زیر بغل، کف دست و کف پا دارای غدد تعریقی هستند که با بیرون کردن عرق از منافذ، دمای بدن را کنترل می نمایند. با تزریق بوتاکس و فلج نمودن عضلات این قسمت های اصلی می توان از تعریق زیاد بدن خودداری نمود. هر چند تزریقبوتاکس یک روش بدون درد و ایمن است، ولی با توجه به حساسیت حسگرهای این نقاط و ضخامت پوست در این نواحی می توان با استفاده از بی حسی موضعی، شدت درد را کاهش داد. در این مقاله می خواهیم بیشتر با نحوه تزریق و مزایا و … آشنا شویم.

تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق 56985354431323

نحوه عملکرد بوتاکس

بوتاکس از نوعی سم به نام سمِ باکتری کلاستریدیوم بوتولونیوم ساخته شده است. این ماده با تزریق در محل باعث فلج شدن آن ناحیه خواهد شد. در تزریق بوتاکس از دوز مناسبی از این سم استفاده می شود. نحوه تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق به این صورت است که ابتدا محل تزریق را با استفاده از بی حسی موضعی یا کمپرس یخ بی حس نموده، سپس دوز مشخصی از ماده را بوسیله سوزن های باریک و نازک به زیر پوست تزریق می نمایند. این ماده در عرض چند روز باعث فلج شدن عضلات و غدد تعریق شده و به این صورت این غدد را از فعالیت طبیعی خود باز می دارد. این روش درمان موقت بوده و باید در مدت زمان مشخص مجددا تمدید و تزریق شود. دوز مناسب دارو و زاویه تزریق بوسیله پزشک و با توجه به وسعت ناحیه و نیز عمق مشکل تعیین می شود.

آشنایی با علل تعریق بیش از حد در افراد

فعالیت زیاد عصب های تحریک کننده غدد تعریقی باعث افزایش تعریق در بدن می شود. این مشکل می تواند بدون هیچ دلیل پزشکی بوده و ریشه ژنتیکی و وراثتی داشته باشد. البته باید گفت بسیاری از مشکلات مربوط به تعریق بیش از حد در افراد مربوط به بیماری هایی می شود که فرد با آن ها درگیر است. برخی از این بیماری ها عبارتند از: دیابت و قند خون کنترل نشده، اختلالت عصبی مانند استرس، اضطراب، ترس و …، چاقی ، فتق هیاتال، تیروئید پرکار و … در مواردی که منشا تعریق بیش از حد بدن، بیماری هایی باشد که در این قسمت برشمردیم، درمان این بیماری ها خود بخود باعث کاهش این مساله و تعریق به اندازه بدن می شود. تزریق بوتاکس می تواند تا زمان درمان کامل بیماری ها و نیز مواردی که ریشه ژنتیک دارند، بسیار کمک کننده بوده و مشکل را به راحتی برطرف نماید.

شرایط لازم برای تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق

تزریق بوتاکس آخرین مرحله درمان برای افرادی به شمار می رود که از سایر روش های درمانی استفاده کرده و نتیجه مورد نظر را کسب نکرده اند. بنابراین نمی توان گفت این روش برای همه افراد توصیه می شود. عموما ابتدا ریشه یابی انجام می شود و با توجه به علت مشکل، درمان های دارویی و یا سایر روش ها مانند استفاده از لباس های غیر تعریق پیشنهاد می شود. این روش ها نیز ایمن بوده و خطری را برای بیمار به همراه نخواهد داشت. در صورتی که این روش ها ناکارآمد باشد، تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق پیشنهاد می شود. بنابراین لازم است پزشک در جریان پرونده پزشکی بیمار قرار گرفته و مطمئن شود که سایر روش های درمانی جوابگو نخواهد بود. هرچند این روش نیز بسیار ایمن و بی خطر بوده و برای فرد هیچگونه عارضه خاصی را به همراه نخواهد داشت.

آشنایی با مزایای تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق

 

تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق مانند سایر روش های زیبایی دارای مزایای زیادی می باشد. تعریق بیش از حد بدن باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد می شود. حضور در اجتماع و ارتباط با دیگران بخصوص اگر تعریق در کف دست باشد، را برای هر شخصی مشکل خواهد کرد و این باعث کاهش اعتماد به نفس و انزوا می شود. با تزریق بوتاکس می توان این مشکل را برطرف نمود. تزریق بوتاکس یک روش ایمن و بی خطر بدون کوچکترین تهاجمی به بدن انجام می شود. عوارض این روش نیز بسیار محدود است، هرچند نیاز است مراقبت هایی بعد از تزیرق انجام شود. برای کاهش این عوارض و نیز نتیجه گیری بهتر در انتخاب پزشک بایستی دقت لازم انجام شود. در این روش نیازی به استراحت و دوران نقاهت نبوده و فرد می تواند بعد از تزریق به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد.

ماندگاری تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق

همانطور که گفته شد تزریق بوتاکس چه برای رفع چین و چروک باشد و چه کاربردی مانند رفع مشکل تعریق بیش از حد در افراد باشد، موقتی بوده و نیاز به تمدید دارد. ماندگاری این روش بین 6 تا 8 ماه برآورد می شود. البته این ماندگاری غیر از میزان تعریق و فعالیت های بدنی، به نوع و مارک بوتاکسی که مورد استفاده قرار می گیرد نیز بستگی دارد. اینکه نوع بوتاکس طوری انتخاب شود که برای این مشکل ساخته شده باشد و یا میزان ماندگاری آن چه اندازه باشد، بر روی طول عمر این روش تاثیر مستقیمی خواهد داشت. مدت زمان لازم برای تمدید را پزشک تعیین می کند، ولی در اغلب موارد بازه تعریف شده میانگین بین 6 تا 8 ماه است. تعداد جلسات مراجعه نیز با توجه به عمق مشکل و نیز صلاحدید پزشک تعیین می شود. هرچه ماندگاری تزریق بوتاکس بالاتر باشد، تعداد جلسات نیز کمتر خواهد بود.

تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق 5646872315643542

عوارض تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق

هرچند تزریق بوتاکس جزو روش های بی خطر محسوب می شود، ولی همه روش های درمانی و زیبایی ممکن است برای افراد خاصی عوارضی را به دنبال داشته باشند. هر چند رد صورت انتخاب پزشک معتمد و مجرب این عوارض به حداقل خواهد رسید. همانطور که گفته شد پزشک باید قبل از تزریق در جریان پرونده پزشکی، بیماری هایی که درگیر بوده یا هستید، داروهایی که حساسیت دارید و یا مصرف می کنید و … قرار بگیرد. در این صورت می توان با کنترل مواردی این عوارض به حداقل ممکن خواهد رسید. برخی از عوارضی که ممکن است به صورت نادر در افراد مشاهده شود عبارتند از: ضعف عضلانی و احساس خستگی، بروز واکنش های حساسیتی مانند خارش، تاول، بثورات پوستی ، سردرد و درد در ناحیه گردن و … هرچند این عوارض نادر می باشند، ولی در صورت مشاهده بهتر است با پزشک تماس گرفته و راه حل درمانی را دریافت نمایید.

هزینه تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق

یکی از مواردی که در روش های زیبایی مطرح می شود، هزینه انجام این گونه روش ها است. باید گفت هزینه این درمان بستگی به دستمزد پزشک، کلینیک یا مرکز مراجعه، نوع مواد و دوز موادی است که برای فرد استفاده می شود، دارد. ولی نکته مهم این است که برای کسب بهترین نتیجه، باید بهترین این آیتم ها انتخاب شود. به این معنی که سعی کنید به بهترین و مجرب ترین پزشک در این حوزه مراجعه نمایید. کلینیکی که انتخاب می کنید از لحاظ وجود امکانات و تجهیزات، محیط بهداشتی و … در سطح قابل قبول و مثبت باشد، نوع مواد انتخابی نیز بهتر است از باکیفیت ترین مواد استفاده شود. زیرا این مواد هم عارضه کمتری به دنیال دارند و هم ماندگاری در آن ها بسیار بالاتر از سایر مواد است. هر چند برای این انتخاب ها باید هزینه بیشتری پرداخت شود، ولی سلامتی و آرامش بعد از این تزریق، ارزش پرداخت این هزینه را دارد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق

مراقبت های بعد از هر روش زیبایی جزو لاینفک استفاده از این روش ها است. در این قسمت به اهم این مراقبت ها اشاره می کنیم:

جلوگیری از تابش نور آفتاب

24 ساعت اول بعد از تزریق بوتاکس از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری نمایید. علی الخصوص با توجه به مشکل تعریق بیش از حد، قرار نگرفتن در محیط های گرم برای جلوگیری از چابجایی مواد بوتاکس جزو مراقبت های مهم در این روش به شمار می رود.

عدم مصرف مشروبات الکلی

مشروبات الکلی به دلیل رقیق کردن خون، احتمال کبودی بیشتر را در نقاط تزریق تشدید می کند. بنابراین بهتر است تا دو هفته بعد از تزریق از نوشیدن این مواد خودداری نمایید.

محدود کردن فعالیت های بدنی

فعالیت های بدنی باعث تشدید تعریق در افراد معمولی می شود. در افرادی که مشکل تعریق بیش از حد را دارند، این فعالیت ها بیشتر نمود پیدا می کند. سعی شود بعد از تزریق بوتاکس فعالیت های بدنی تا تا حدود زیادی محدود و بیشتر به استراحت پرداخت. فعالیت های ورزشی نیز شامل این موارد می شود.

توقف مسافرت های هوایی

یکی از مواردی که در تزریق بوتاکس مطرح می شود، تاثیر فشار هوا در جابجایی مواد تزریق شده است. بنابراین بهتر است از انجام مسافرت های هوایی اجتناب کنید.

کلام آخر

یکی از مشکلاتی که برای افرادی که تعریق بیش از حد دارند، کاهش اعتماد به نفس و ارتباط با دیگران است. تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق یکی از درمان های ایمن و بی خطر برای این افراد است. بوتاکس با از کار انداختن عضلات و غدد ترشح عرق در نقاط اصلی مانند زیر بغل، کف دست و کف پا این مشکل را برطرف می نماید. این روش ماندگاری بین 6 تا 8 ماه دارد و برای تمدید مجدد آن، نیاز است تزریق صورت گیرد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 105
  • بازدید ماه : 248
  • بازدید سال : 1,635
  • بازدید کلی : 3,860