loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 6 سه شنبه 29 مهر 1399 نظرات (0)

افرادی که به دنبال جوانسازی صورت و پوست خود هستند معمولا در اینکه تزریق ژل به کدام قسمت صورت پیشنهاد می شود دچار ابهام می باشند. در این مقاله می خواهیم به کلیه مناطقی از صورت که می توان تزریق ژل انجام داد را بررسی نماییم. ابتدا باید بگوییم این قسمت ها برای تزریق ژل پرکاربرد تر هستند:

  • چین و چروک های دور بینی
  • چین و چروک های اطراف دهان یا خطوط ماریونت
  • چین های مروبط به ناحیه چانه
  • چین و چروک های اطراف لب بخصوص در لب بالایی

البته تزریق ژل برای از بین بردن چین و چروک نمی باشد و می تواند برای حجم دادن به نواحی مختلف صورت که فعال نیستند نیز مورد استفاده قرار گیرد. مانند تزریق ژل به لب، تزریق ژل به زیر چشم و بالای گونه و … بنابراین برای یافتن پاسخ پرسش تان تا انتها مقاله با ما باشید.

تزریق ژل  56469497979

تزریق ژل به لب

لب ها از جمله مناطقی از صورت هستند که در زیبای آن نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. هرچه لب ها حجیم تر، برجسته تر و متقارن تر باشد می تواند در زیبایی لبخند افراد تاثیر شگرفی به جا بگذارد. ممکن است تعدادی از افراد به صورت ژنتیکی لب های نازکی داشته باشند یا گذشت سن از چربی لب کاسته و حجم آن را کاهش دهد. یکی از روش های بازگرداندن زیبایی و جذابیت به لب ها تزریق ژل می باشد. ژل های مصرفی انواع مختلفی دارند ولی ممولا از هیالورونان یا همان اسید هیالورونیک ساخته می شوند. این ماده باعث افزایش تولید کلاژن شده و نیز آب رسانی به پوست را افزایش می دهد. معمولا نتایج تزریق ژل به لب بعد از تزریق بلافاصله مشخص می گردد. ولی ممکن است تا چند روز ورم و کبودی مختصری بر روی لب باقی بگذارد که جزو عوارض آن می باشد.

برای تزریق ژل به لب نیاز است ابتدا لب ها را با ماده ضدعفونی کننده تمیز نموده و در صورت نیاز می توان از کرم بی حسی نیز استفاده نمود تا احساس درد در نتیجه تزریق سوزن کمتر باشد. این بی حسی معمولا 15 دقیقه روی لب باقی می ماند و سپس مجددا لب ها ضدعفونی می شوند. سپس نوع ژلی که مشخص شده از طریق سوزن های باریکی به زیر پوست لب و مناطقی که مشخص شده تزریق می شود. می توانید از کمپرس یخ برای کاهش تورم و درد پس از تزریق استفاده کنید. مهم ترین نکته حفظ تقارن در لب ها می باشد. بنابراین نیاز است در خصوص پزشک خود تحقیقات لازم را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

تزریق ژل به پیشانی

یکی دیگر از مناطقی که می تواند مورد تزریق ژل قرار گیرد، پیشانی می باشد. افتادگی پوست پیشانی تاثیر زیادی در افتادگی ابروها و از بین بردن جذابیت و زیبایی چشم ها دارد. تزریق ژل به پیشانی می تواند از این عارضه جلوگیری نماید. معمولا تصورمی شود برای رفع خطوط پیشانی نیاز است از تزریق بوتاکس استفاده شود، ولی مواردی وچود دارد که فرد بدون حرکت دادن ماهیچه های پیشانی و بالا بردن ابروها، خطوط قابل مشاهده ای داشته باشد. در این صورت تزریق ژل می تواند مفید فایده واقع شود. حتی در مواردی ممکن است افراد دارای فرورفتگی هایی در پیشانی خود باشند که تزریق ژل بهترین گزینه به شمار می رود.در برخی مواقع نیز می توان برای حجیم نمودن پیشانی های مسطح و تخت از این تکنیک بهره برد.

نحوه تزریق به این صورت است که ابتدا محل پیشانی ضدعفونی شده و کرم بی حس کننده موضعی بر روی محل استفاده می شود. بعد از گذشت تقریبا 15 دقیقه مجددا ناحیه مورد نظر ضدعفونی و سپس ژل پیشانی هایلورونیک با استفاده از سوزن های مخصوص و باریک در زیر پوست تزریق می شود. این سوزن ها انعطاف پذیر بوده و بسیار ظریف می باشند. بهتر است برای کاهش درد و تورم از کمپرس یخ استفاده نمایید. در دو روز اول می تواند بسیار مفید عمل نماید. سپس می توانید از کمپرس گرم برای بهبود گردش خون استفاده نمایید. بعد از تزریق توصیه می شود محل را کمی ماساژ داده تا ژل به صورت یکنواخت در زیر پوست پخش شود. البته به آرامی باید اینکار را انجام دهید. معمولا با توجه به نوع ژل استفاده شده انتظار می رود این روش بین 9 تا 18 ماه  تاثیر لازم را داشته باشد.

تزریق ژل  949494949

تزریق ژل به اطراف چشم

از جمله عارضه هایی که اطراف چشم را درگیر می نماید چین و چروک های اطراف چشم، حلقه های تیره در اطراف این منطقه و پف زیر چشم است. تزریق ژل می تواند برای هر کدام از این عارضه ها مفید واقع شود. بنابراین به بررسی تک تک موارد می پردازیم. حلقه های تیره اطراف چشم می تواند بر اثر استرس، تغییرات هورمونی، کم خوابی، و در نهایت سبک غلط زندگی به وجود آید. ناحیه زیر چشم یا پری اوربیتال نسبت به این موارد حساس بوده و باعث می شود به مرور زمان چربی زیر این قسمت کم و تخلیه شود. این مشکل را می توان با اصلاح سبک زندگی برای درمان طولانی مدت و تزریق ژل به عنوان درمان کوتاه مدت از بین برد. پف زیر چشم معمولا بر اثر افزایش سن و ضعیف شدن تدریجی یافت های اطراف چشم بوجود می آید. حرکت چشم ها به سمت پایین باعث ایجاد حالت پف کردگی در زیر چشم می شود که با استفاده از ژل می توان این عارضه را کم رنگ نمود.

کلام آخر

تزریق ژل برای از بین بردن چین و چروک های اطراف نواحی مختلف صورت می تواند روش مفیدی به شمار رود. استقبال فراوان از این تکنیک به علت غیر تهاجمی بودن و تاثیر سریع آن و نیز کم بودن عوارض پس از تزریق  می باشد. البته باید در انتخاب پزشک و موادی که قرار است وارد بدن شود دقت لازم را بعمل آورد. حفظ تقارن در دو طرف صورت، تزریق دوز مورد نیاز و … می تواند از مواردی باشد که باید مورد توجه قرار گیرد تا زیبایی و مطلوبیت لازم بدست آید. بخصوص در نواحی مانند چشم که حساسیت زیادی دارد، نیاز به تخصص و تجربه بیشتری در این زمینه احساس می شود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 6 سه شنبه 29 مهر 1399 نظرات (0)

ریتیدکتومی یا جراحی پوست صورت یکی از روش های جوانسازی و برگرداندن زیبایی و جوانی به چهره افراد می باشد. در این قسمت می خواهیم بررسی نماییم که جراحی کشیدن پوست صورت چه مزایایی دارد؟ گذشت سن و کاهش کلاژن و چربی در زیر پوست باعث می شود چین و چروک هایی در پوست افراد ایجاد شود و روز به روز این حالت بیشتر می شود. این موضوع می تواند اعتماد به نفس فرد را پایین آورده و جذابیت چهره او را کاهش دهد. پوست صورت جوانی و شادابی قبلی را نخواهد داشت و صورت خسته تر و پیر تر نشان داده می شود. برای از بین بردن این چین و چروک ها و ناهمواری های روش های متفاوتی ابداع شده است.

جراحی کشیدن پوست صورت چه مزایایی دارد 56496497979روش های کشیدن پوست صورت

روش های جراحی و غیر جراحی مختلفی وجود دارد اعم از تزریق بوتاکس، تزریق ژل یا فیلر که غیر جراحی محسوب می شوند و ریتیدکتومی یا جراحی کشیدن پوست که یک عمل جراحی بوده و تحت بی حسی یا بیهوشی انجام می گیرد. تفاوت این روش ها در ماندگاری و روش انجام آن است. در روش جراحی سلول ها و چربی های مرده از زیر پوست برداشته شده و سلول های بدن را وادار به بازسازی خود خواهیم کرد. چین و چروک ها به مرور زمان باز می شود و ساختار چهره فرد بهبود می یابد. در روش های غیر جراحی با تزریق ژل به زیر پوست به صورت غیر دائمی و موقت چین و چروک ها حذف و چهره به حالت قبل باز می گردد. در تزریق بوتاکس، عضلات برای مدت زمانی غیر فعال می شوند و باعث می شود در زمان کوتاه چین و چروک ها رفع گردد.

آشنایی با روش انجام جراحی کشیدن پوست صورت

لیفتینگ صورت یا جراحی کشیدن پوست صورت به صورت یک جراحی سرپایی انجام می گردد. این عمل تحت بیهوشی صورت گرفته و در برخی موارد نیز می توان از داروهای آرام بخش یا بی حس کننده برای تزریق زیر پوست استفاده نمود. البته برخی افراد به علت ترس و استرس ممکن است عضلات خود را منقبض نمایند که این موضوع برای جراحی مضر می باشد. به همین دلیل این افراد را بیهوش می نمایند. سپس بسته به میزان چین و چروک ها و اینکه در کدام مناطق نیاز است جراحی صورت گیرد، جراحی شروع می شود. ممکن است برخی افراد فقط در ناحیه چشم یا در ناحیه پیشانی نیاز به کشیدن پوست داشته باشند. در این مواقع جراحی و برش از خط مو تا کنار گوش قابل انجام است. در صورتی که اطراف دهان یا گونه ها نیز به لیفتینگ داشته باشند بید کل صورت را در نظر گرفت.

ابتدا صورت تقسیم بندی شده و برش های لازم داده می شود. بعد از اینکه برش لازم با احتیاط و دقت صورت گرفت، سلول های چروکیده پوست به همراه چربی برداشته شده و زیر پوست خالی می شود. سپس با بخیه های بسیار ریز محل های برش بسته می شوند. جراحی به اتمام می رسد. این بخیه ها بسیار ریز و کوچک هستند و بعد از بهبودی به صورت کامل از روی صورت محو می شوند. هرچند بیشتر برش ها در کنار گوش انجام می شود و با موهای فرد می توان این ناحیه را تا بهبودی پوشش داد.  لیفتینگ یا جراحی کشیدن پوست بین 2 تا 6 ساعت طول خواهد کشید و بستگی به این دارد که چه ناحیه ای مورد جراحی قرار گیرد یا میزان چین و چروک ها چقدر عمیق می باشند.

مزایای جراحی کشیدن پوست یا لیفتینگ

این جراحی برای افرادی که شرایط لازم را داشته باشند، به عنوان مثال از سلامت کامل برخوردار بوده و پوست آن ها دارای شلی و افتادگی است. همچنین چین و چروک های زیادی در ناحیه پوست و گردن دارند و … قابل انجام می باشد. این روش دارای مزایای زیادی می باشد که در این قسمت به اهم این مزایا اشاره می کنیم:

سفت تر شدن و شادابی پوست بعد از لیفتینگ یکی از مهم ترین و یکی از اهداف این جراحی می باشد. بعد از لیفتینگ و بازسازی پوست، تازگی و جذابیت به چهره برمی گردد و به مرور پوست فرد بازسازی خود را انجام خواهد داد.

داشتن چهره و پوست صاف و بدون چین و چروک می تواند اعتماد به نفس فرد را بالا برده و از نظر روانی تاثیر مثبتی بر تعاملات اجتماعی و کاری افراد خواهد گذاشت.

با این روش می توان حتی چین و چروک های نواحی گردن، چانه و … نیز از بین برد و پوست فرد در نقاطی که بیشتر در معرض دید هستند، صاف و یکدست می شود.

یکی از مهم ترین مزایای این روش، ماندگاری و طول عمر آن است. این تکنیک  می تواند تا 10 سال چهره فرد را جوان نموده و سال ها آن را حفظ کند. بر عکس روش هایی مانند تزریق ژل یا بوتاکس که نیاز به ترمیم و مراجعه مجدد به پزشک می باشد.

یکی از نگرانی های افراد، جای برش و زخمی است که ایجاد می گردد. باید خاطر نشان کنیم که در این روش از بخیه های بسیار ریز استفاده می شود و چون برش های در ناحیه گوش و پشت گوش انجام می شود، موهای فرد می تواند تا زمان بهبودی این برش ها را استتار نماید. بعد از بهبودی کوچکترین آثاری از جای اسکار و بخیه باقی نخواهد ماند.

اهداف لیفتینگ صورت

این روش یک روش درمانی به شمار نمی رود و جنبه زیبایی دارد. اهداف جراحی کشیدن پوست صورت و بدن شامل موارد زیر می باشد:

  • زدودن چربی، آلودگی و سلول های مرده پوست
  • برطرف نمودن چین و چروک های اطراف دهان، گردن، چشم و پیشانی
  • برطرف نمودن زخم های پوستی اطراف فک
  • از بین بردن و کاهش چربی در ناحیه گردن و چانه
  • سفت نمودن پوست صورت و گردن

کلام آخر

اگر برای رفع چین و چروک های نواحی مختلف صورت و گردن خود به دنبال روش ماندگار با کمترین عوارض می باشید، لیفتینگ صورت و پوست می تواند بهترین گزینه در این خصوص باشد. با این جراحی می توان پوست صورت را برای 10 سال و به صورت ماندگار جوان نگهداشت. این روش زیبایی به سادگی انجام می گیرد و عوارض بسیار ناچیزی نیز در پی خواهد داشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 11 سه شنبه 29 مهر 1399 نظرات (0)

جراحی بینی استخوانی یکی از انواع جراحی ها در قسمت بینی است که برای افرادی که بنا به تشخیص پزشک دارای بینی استخوانی هستند انجام می گیرد. مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی یکی از ملزومات موفقیت آمیز بودن جراحی می باشد. در این مقاله می خواهیم در خصوص اهمیت این مراقبت ها و نیز نحوه انجام آن ها مطالبی را بیان نماییم. پس اگر جزو افرادی هستید که در شرف انجام این جراحی هستید یا این عمل را انجام داده اید تا انتهای مطالب را دنبال کنید. جراحی بینی استخوانی یکی از حساس ترین عمل هایی است که در حال حاضر انجام می شود. این نوع عمل می تواند هم جنبه درمانی و هم جنبه زیبایی داشته باشد. این نوع جراحی می تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد ولی به شرطی که در انتخاب جراح دقت نموده و مراقبت های بعد از جراحی را جدی بگیرید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی 59494949494

احتمال تورم و خونریزی

یکی از عوارض جراحی می تواند تورم و التهاب بافت اطراف ناحیه جراحی باشد. این مورد در عمل هایی که جنبه درمانی دارد بیشتر هم می شود و می تواند آزاردهنده باشد. برای رفع این مشکل باید اقدامات و مراقبت های زیر را انجام دهید:

  • حداقل به مدت دو هفته پس از جراحی سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. می توانید از دو عدد بالش برای زیر سر خود استفاده کنید. با این کار میزان خون رسانی به این ناحیه کمتر شده و تورم کاهش می یابد.
  • کمپرس یخ یکی دیگر از این راهکارها می باشد. البته باید در دو روز اول از کمپرس یخ استفاده کنید. این کار باعث کاهش درد و تورم در ناحیه جراحی می گردد.
  • از قرار گرفتن در معرض نورخورشید نیز اجتناب کنید. در صورت نیاز و ضرورت بهتر است از کرم های ضد آفتاب و کلاه استفاده نمایید. هر دو ساعت نیز کرم خود را تمدید کنید تا پوست دچار آفتاب سوختگی نگردد.
  • مراقب باشید کوچکترین ضربه و آسیبی به بینی وارد نشود. این کار می تواند موجب آسیب به بخیه ها و بافت داخل بینی شده و احتمال خونریزی را افزایش دهد.
  • از بالا کشیدن بینی و فین کردن به شدت پرهیز نمایید. احساس گرفتگی در بینی با این کار برطرف نخواهد شد بلکه میزان تورم را بالا خواهد برد. ممکن است باعث خونریزی نیز شده و آسیب به داخل بینی وارد شود. می توانید برای تمیز کردن سوراخ های بینی از اسپری بینی استفاده نمایید البته باید تحت نظر جراح این کار را انجام دهید. همچنین از خاراندن بینی نیز اجتناب کنید.

شروع فعالیت های بدنی

توصیه می شود علی الخصوص در دو روز اول از بلند کردن وسایل سنگین و نیز خم شدن به شدت بپرهیزید. این کار باعث افزایش فشار در ناحیه جراحی شده و احتمال خونریزی را بالا می برد معمولا پس از دو هفته بیمار می تواند ورزش های سبک یا فعالیت های عادی را انجام دهد. برای سایر فعالیت های ورزشی 3 تا4 هفته زمان نیاز است. کوچکترین بی احتیاطی در این زمینه می تواند باعث خونریزی و نیز تورم بیشتر در ناحیه جراحی شود.

جلوگیری از عطسه

سعی کنید تا زمانی که پانسمان در داخل بینی قرار داده شده، از عطسه زدن با بینی جلوگیری نمایید. سعی کنید عطسه و سرفه فقط از راه دهان باشد.

استفاده از لنز بجای عینک

بعد از برداشتن گچ از روی بینی توصیه اکید می شود از عینک زدن خودداری نمایید. فشاری که از طریق عینک به پل بینی وارد می شود می تواند شکل آن را تغییر دهد. پس بهتر است در صورت ضرورت از لنزهای تماسی و طبی استفاده کنید.

تمیز نمودن داخل بینی

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در جراحی بینی استخوانی با آن مواجه هستند، تمیز کردن داخل بینی است. برای اینکار می توانید قسمت بیرونی آن را با گوش پاک کن آغشته به آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید به آرامی و بدون اعمال فشارتمیز نمایید. پس از برداشتن پانسمان نیز باید بینی را روزی دو بار تمیز نموده و چربی های ترشح شده را از بینی خارج کنید. می توانید از اسپری های مخصوص برای تمیز کردن محل استفاده نمایید یا حتی محلول آب نمک نیز برای این کار مناسب است. زیرا مانع عفونت در محل جراحی می شود. موقع استحمام نیز معمولا یک هفته پس از جراحی است. ضروری است که پانسمان بینی خشک بماند، بنابراین مراقبت لازم را در این خصوص انجام دهید. در صورتی که به هردلیل این اتفاق افتاد به آرامی آن را خشک نمایید ، در غیر اینصورت و عدم نتیجه با پزشک تماس بگیرید.

برای برطرف نمودن زخم دلمه یا موکوز خشک شده در داخل بینی نیز از محلول آب اکسيژنه استفاده نمایید و محل را تمیز کنید. در صورتی که بخیه ها در خارج از بینی نیز وجود داشت بهتر است روزی چهار مرتبه با آب اکسیژنه تمیز گردند و برای جلوگیری از خشک شدن بخیه ها می توانید از آکوافوز یا وازلین کمک بگیرید. بخیه های داخل را نیز در صورت جذبی بودن با استفاده از گوش پاک کن آکوافور بزنید تا رطوبت آن ها حفظ شود. حفظ رطوبت این ناحیه باعث آرامش بیشتر بیمار و راحتی او خواهد شد.

عادات غذایی

توصیه می شود در هفته اول پس از جراحی بینی استخوانی از مایعات و غذاهای نرم که نیاز به جویدن زیاد ندارند استفاده نمایید. جویدن آدامس را نیز بهتر است تا یک ماه فراموش کنید.

مصرف داروها

ضرورت مصرف داروها از جمله آنتی بیوتیک ها یکی از مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی می باشد که اهمیت زیادی نیز دارد. جلوگیری از عفونت و سایر مشکلات با مصرف این داروها امکان پذیر است.

مراجعه به جراح

معمولا نیاز است پس از یک هفته به پزشک مراجعه نمایید. در این جلسه معمولا بخیه های غیر جذبی کشیده می شود و گچ نیز از روی بینی برداشته می شود.

کلام آخر:

جراحی بینی استخوانی یکی از انواع جراحی هایی است که معمولا نتایج رضایت بخشی به دنبال دارد. وجود اندازه کافی غضروف در ناحیه بینی و پوست نازک آن می تواند یکی از دلایل موفقیت این نوع درمان به شمار رود. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد مراقبت های پس از جراحی است که نقش مهمی در ساختار و شکل بینی بیمار خواهد داشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 9 سه شنبه 29 مهر 1399 نظرات (0)

چین و چروک صورت یکی از علایم بارز تاثیر افزایش سن بر روی چهره افراد می باشد که برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. این افراد به دنبال امتحان کردن راه های مختلف و درمان های متعدد می باشند ولی این سوال پیش می آید که بهترین روش از بین بردن چین و چروک صورت کدام روش است. روش های جراحی در کنار تکنیک های غیر جراحی به کمک بشرآمده است تا بتواند این مشکا را حل و جوانی و زیبایی را به چهره افراد بازگرداند. در این مقاله روش های مختلف را بررسی خواهیم کرد تا با مقایسه هرکدام از آن ها، در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام و … بتوانید تصمیم بگیرید که با شرایط جسمی و سنی بیمار کدام روش سودمند تر می باشد. از جمله این روش ها تزریق ژل، تزریق بوتاکس و جراحی لیفت صورت می باشد.

تزریق ژل برای از بین بردن چین و چروک صورت

یکی از روش ها همانطور که گفته شد تزریق ژل می باشد. در این قسمت در خصو نحوه تزریق، مزایا و معایب این روش توضیح می دهیم. در این روش مواد ژل که در کیفیت های متفاوت موجود است از طریق سورنک های باریکی به محلی که مورد نظر است تزریق می شود. ابتدا باید محل تزریق ضدعفونی گردد تا عوارضی در این زمینه برای بیمار پیش نیاید. مهم ترین عارضه این روش مربوطبه زمانی است که مواد ژل کیفیت لازم را ندارند. در این صورت بعد از گذشت مدت زمانی، مواد در زیر پوست گلوله گلوله می شود و تخلیه آن نیز به سختی انجام می شود. مشکل بعدی مربوط به نوع و زاویه تزریق می باشد. در صورتی که پزشک تخصص و مهارت لازم در این زمینه را نداشته باشد، نتیجه تزریق رضایت بخش نخواهد بود. استریل محل تزریق نیز توسط پزشک برای جلوگیری از عفونی شدن محل نیاز است.

از بین بردن چین و چروک صورت 9491941949تزریق ژل برای افرادی که دارای چین و چروک و ناهمواری در صورت هستند یا دارای فرورفتگی ها و گودی هایی در چهره خود می باشند و نیز برای برجسته و خوش فرم نمودن اعضای صورت از جمله لب ها کاربرد دارد. این روش در کنار مزایایی مانند غیر تهاجمی بودن و زود پاسخ دادن به درمان دارای معایبی از جمله عدم ماندگاری طولانی مدت می باشند. غلظت ژل نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در روند درمان می باشد. هرچه ژل مورد استفاده غلیظ تر باشد بیشتر در منافذ پوست نفوذ کرده و نتیجه دلواه بدست می آید.  عوارض این نوع درمان مانند سایر درمان ها بوده و به راحتی از بین خواهد رفت. هزینه این تکنیک نیز بستگی به موادی است که در ژل استفاده شده است. اگر از مواد با کیفیت و ماندگاری بالا استفاده شود به مراتب هزینه بالاتری پرداخت خواهد شد.

 تزریق بوتاکس راه حل دیگری برای رفع چین و چروک صورت

یکی دیگر از روش های غیر جراحی، تزریق بوتاکس می باشد. این روش نیز مانند تزریق ژل نیازی به مراجعه به بیمارستان و بستری ندارد و در محل مطب و کلینیک انجام پذیر است. در این روش نیز محل مورد نظر استریل شده و پزشک با تجربه و مهارتی که دارد، مواد را در داخل و لایه ای زیرین پوست تزریق می نمایدو تفاوت دو روش در محل هایی است که پوشش می دهند. در تزریق بوتاکس عضلات درگیر معمولا فعال هستند و نیاز به فلج نمودن و از کار انداختن آن ها برای درمان داریم. ولی در تزریق ژل این مناطق ساکن هستند  و نیاز است با این تزریق فرورفتگی ها پر شده و پیرو این موضوع، چین و چروک برطرف گردد. این روش نیز عوارضی مانند درد و تورم و … که معمولا در بین روش های زیبایی معمول است، ممکن است به همراه داشته باشد. ولی انتخاب پزشک و کلینیکی که در آن محل قرار است تزریق انجام گردد در روند درمان بسیار موثر می باشد. ماندگاری کوتاه مدت این روش نیز از معایب آن محسوب می شود. هزینه تزریق بوتاکس نیز متاثر از موادی است که مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب بهترین و باکیفیت ترین نوع مواد باعث افزایش هزینه در مقابل بهترین و طبیعی ترین نوع درمان خواهد شد. از این روش برای از بین بردن چین و چروک های اطراف بینی و چشم، خط اخم، خطوط افقی پیشانی و خط خنده می توان بهره برد.

جراحی لیفت صورت

در مقابل روش های غیر جراحی و ناپایدار، روشی به نام جراحی لیفت صورت وجود دارد که اثرات به مراتب ماندگار تری به دنبال خواهد داشت. لیفت صورت یا ریتیدکتومی  از طریق ایجاد برش در جلوی لاله و زیر گوش و خارج نمودن چربی و پوست اضافه انجام می گیرد. سپس پوست صورت کشیده می شود و برش ایجاد شده نیز بخیه زده می شود. بعد از چند روز بافت های زیر پوست به استخوان چسبیده و پوست صورت حالت طبیعی خود را بازمی یابد. این روش می تواند برای 10 سال پوست صورت را جوان نگهدارد. هرچند ممکن است به علت نیاز به بیهوشی، افرادی از این تکنیک سرباز زنند ولی برای کسانی که به دنبال راه  حل های بلند مدت هستند بسیار مفید فایده می باشد. در عین حال نیاز است مراقبت های بعد و قبل از جراحی را جدی بگیرید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید.

از بین بردن چین و چروک صورت 91994949این روش نیز دارای عوارضی می باشد که بیشتر مربوط به جراحی می باشد. احتمال خونریزی، درد و تورم از جمله عوارض شایع عمل های زیبایی می باشد که با گذشت زمان از بین خواهد رفت. هزینه این روش در مقایسه با روش های غیر جراحی، مربوط به دستمزد جراح، مرکز و کلینیک درمانی ، مواد بیهوشی و … می باشد. هر چند طولانی مدت طول عمر این روش این هزینه ها را پوشش می دهد.

کلام آخر

در نهایت می توان گفت امروزه روش های متفاوتی برای زیبا تر نمودن و بازگرداندن جذابیت و زیبایی به چهره افراد وجود دارد. تشخیص اینکه کدام روش برای بیمار با بررسی وضعیت کلی سلامتی اون مناسب است به عهده پزشک می باشد. انتخاب بهترین مرکز لیفتینگ صورت می تواند در این موضوع راهگشا باشد. بهره گیری از بهترین جراحان در زمینه زیبایی پوست و صورت، تجهیزات و دانش به روز پزشکان و پرستاران، محیط ایمن و استریل و …. از جمله مواردی است که می بایست مد نظر بیمار قرار گیرد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 8 جمعه 25 مهر 1399 نظرات (0)

احتمال افتادگی صورت برای همه افراد وجود دارد ولی شایع ترین دلیل آن می تواند افزایش سن باشد. در این مقاله می خواهیم در خصوص بهترین روش برای از بینب ردن افتادگی صورت مطالبی را عنوان نماییم. ابتدا باید بدانیم علت افتادگی صورت چیست و چه عواملی در این زمینه تاثیرگذار می باشند. افتادگی صورت معمولا با از دست دادن چربی اتفاق می افتد. کاهش کلاژن و حالت الاستیک پوست می تواند به دنبال کاهش چربی اتفاق بیفتد. می توان گفت امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روش های مدرن برای رفع مشکلات در حوزه زیبایی دیگر افزایش سن عاملی برای از دست دادن زیبایی چهره محسوب نمی شود. با کمک این روش ها می توان مشکلاتی مانند افتادگی صورت، چین و چروک و … قابل اصلاح و درمان می باشد. در این مقاله به بررسی چند مورد درمان افتادگی صورت از جمله تزریق ژل، بوتاکس و جراحی زیبایی صورت خواهیم پرداخت.

بهترین روش از بین بردن افتادگی صورت 4669496469464بررسی عوامل افتادگی صورت

در ناحیه صورت افتادگی معمولا در ناحیه پلک ها و گونه ها بیشتر نمود پیدا می کند. در این قسمت به عواملی اشاره می کنیم که می تواند  به عنوان موارد اصلی به شمار رود:

  • افزایش سن:

شایع ترین دلیل مشکلات مربوط به صورت و بدن، بالا رفتن سن می باشد. با بالارفتن عمر انسان پوست الاستین و کلاژن مورد نیاز را برای پوست فراهم نمی کند . به همین دلیل خاصیت کشسانی پوست از بین رفته و موقع کشش دوباره به حالت قبل بر نمی گردد. همچنین افزایش شدت جاذبه زمین، قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید، آلاینده های محیطی و نیز سبک زندگی نامناسب در طولانی مدت باعث افتادگی پوست به سمت پایین می شود.

  • از دست دادن شدید وزن:

با افزایش وزن حالت کشسانی و کشیدگی پوست بیشتر می شود. پس از از دست دادن شدید وزن، پوست نمی تواند حالت کشسانی خود را به سرعت بازیابد. به همین دلیل معمولا در ناحیه صورت افتادگی پوست مشهود است. هرچه وزن در مدت کوتاهی کاهش پیدا کند، احتمال افتادگی پوست بالاتر می رود. بهتر است وزن افراد از طریق ورزش و تغذیه مناسب و در بازه طولانی مدت انجام گیرد تا از این عوارض جلوگیری شود.

  • بیماری سندرم اهلرز – دانلوس:

این بیماری به خودی خود باعث شل شدن و افتادگی در پوست می گردد. این سندروم به صورت یک اختلال در بافت هم بند شناخته می شود که ژنتیکی می باشد. معمولا بدن این افراد در ناحیه صورت در تولید کلاژن معیوب می باشد.

  • هورمون ها:

در خانم ها رسیدن به سن یائسگی باعث کاهش استروژن و به دنبال آن افتادگی در نواحی بدن از جمله صورت می گردد.

  • کاهش تدریجی حجم استخوان:

با افزایش سن و بالارفتن عمر افراد معمولا حجم استخوان رو به افول می گذارد و همین کاهش حجم استخوان باعث افتادگی صورت می گردد.

تزریق ژل برای اصلاح افتادگی صورت

روش های مختلفی اعم از جراحی و غیر جراحی برای رفع افتادگی صورت پیشنهاد می شود. از جمله روش های غیر جراحی تزریق ژل می باشد. این روش که عموما مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند در کمترین مدت و بدون نیاز به برش در ناحیه صورت مشکلات این ناحیه از بدن را به سرعت رفع نماید. می توان از این تکنیک برای بالا بردن صورت از طریق لیفت پیشانی و یا پر کردن خطوط عمیق و یا کم عمق در ناحیه لب و نیز از بین بردن چروک های اطراف چشم، بینی و دهان  استفاده نمود. هرچند این روش غیر تهاجمی می باشد ولی نیاز به تمدید در مدت زمان مشخص دارد. با استفاده از تزریق ژل می توان حجم از دست رفته صورت را دوباره به آن بازگرداند و این عامل شادابی و جوانی صورت می گردد.

در این تکنیک از سوزن های مخصوصی برای وارد نمودن مواد ژل به صورت استفاده می شود. ژل که از ماده ای به نام اسید هیالورونیک ساخته شده است و ماده ای طبیعی در بدن است، وارد پوست می شود. این ماده می تواند کلاژن مورد نیاز پوست را تامین نماید. با این روش می توان بوسیله حجیم نمودن و پر کردن لب ها از افتادگی پوست اطراف و بالای آن جلوگیری نمود. همچنین با تزریق ژل در زیر چشم می توان بر حجم این ناحیه افزود و پوست را وادار به بالا رفتن نمود. می توان مقداری ژل به پیشانی نیز تزریق نمود تا از افتادگی پلک و از دست رفتن جذابیت و زیبایی چشم ها پیشگیری نمود. با پر کردن مناطق مختلف صورت،پوست حالت قبلی خود را باز می یابد. البته همانطور که گفتیم نتیجه این روش بین 6 تا یک سال دوام خواهد داشت.

بهترین روش از بین بردن افتادگی صورت 9819649494

بهترین جراح لیفت صورتتزریق بوتاکس برای رفع افتادگی صورت

بوتاکس نیز یک روش غیر جراحی دیگر برای رفع افتادگی پوست صورت محسوب می شود. در این روش سم بوتولینوم از طریق سورن های ظریف و نازک وارد قسمت های مختلف پوست صورت می شود و عضله مربوطه را غیر فعال می کند. همانطور که می دانیم این روش برای از بین بردن چین و چروک های صورت بسیار مفید می باشد. با تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی و رفع خط اخم و خطوط افقی پیشانی از شل شدن عضلات این ناحیه جلوگیری خواهد شد. این عامل بالا کشیدن ابروها و رفع افتادگی پلک می گردد. با تزریق بوتاکس در اطراف چشم و کنار لب ها و فلج نمودن ماهیچه های این نواحی می توان جلوی افتادگی پوست را گرفت. این روش نیز کوتاه مدت است و نیاز به تزریق مجدد دارد.

کلام آخر

افتادگی صورت یکی از نشانه های پیری در اغلب افراد می باشد. هر چند توضیح  داده شد که عوامل زیادی در این زمینه می تواند تاثیر گذار باشد. با استفاده از روش های جراحی و غیر جراحی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل و جراحی زیبایی صورت می توان افتادگی صورت و احساس ناخوشایندی که به دنبال دارد، درمان نمود.  مهم ترین نکته انتخاب بهترین جراح لیفت صورت می باشد تا با بررسی پارامترهای مورد نیاز، تشخیص دهد که کدام روش بهترین روش افتادگی صورت برای فرد می باشد. تخصص و مهارت جراح می تواند از عوارض بعد از جراحی زیبایی صورت کاسته و بهترین نتیجه را نصیب بیمار نماید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 13 جمعه 25 مهر 1399 نظرات (0)

در این مقاله می خواهیم مطالبی را در خصوص مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی بیان نماییم. به احتمال زیاد تا بحال شندیده اید که جراحی بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی از موفقیت کمتری برخوردار است و ممکن است نتیجه دلخواه به دست نیاید. این تصور غیر واقعی است. زیرا در صورتی که نکات قبل از جراحی و مراقبت های بعد از جراحی به درستی صورت نگیرد، هیچ عملی نتیجه دلخواه را به دنبال ندارد. برعکس این موضوع نیز صادق است. در صورتی که بیمار به نکات و مراقبت ها قبل و بعد از عمل به درستی عمل نماید می تواند به نتیجه دلخواه خود دست یابد. تنها موردی که ممکن است تفاوت دو نوع بینی استخوانی و گوشتی کمی محسوس تر باشد مربوط به نوع جراحی بینی فانتزی است. در بینی های گوشتی معمولا به علت درشت تر بودن ترکیب صورت و چهره و کم بودن غضروف بینی ممکن است این نوع بینی مناسب نباشد.

آشنایی با اقدامات بعد از جراحی بینی گوشتی

همانطور که توضیح دادیم مراقبت های صحیح بعد از جراحی می تواند یکی از راه های دستیابی به نتیجه مطلوب باشد. در این قسمت می خواهیم در خصوص اقداماتی که باید انجام شود تا هم میزان عوارض بعد از جراحی کمتر شود و هم زیبایی چهره تامین گردد، توضیحاتی را بیان نماییم. پس تا انتهای مطالب این مقاله را دنبال کنید.

جراحی بینی گوشتی 949494944

تورم

معمولا تورم را یکی از عوارض بلااستثنا در جراحی های زیبایی می دانیم . بر اثر فشاری که به ناحیه جراحی وارد می شود احتمال ورم و کبودی در محل وجود دارد. این مورد می تواند برای بیمار آزاد دهنده باشد. بنابراین نیاز است که مراقبت هایی پس از جراحی صورت گیرد تا این عارضه به کمترین حد خود برسد. برای کاهش تورم نیاز است که به مدت دو هفته سر خود را بالاتر از بدن خود قرار دهید تا میزان خون رسانی به بینی کمتر شود و تورم کاهش یابد. برای اینکار بهتر است دو بالش زیر سر خود قرار دهید. در دو روز اول نیاز است که از کمپرس یخ بر روی محل جراحی استفاده نمایید. کمپرس یخ می تواند درد و تورم را در محل جراحی کاهش دهد.

برای اینکه پوست محل جراحی دچار سوختگی نگردد،  بهتر است تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب نمایید. از کرم های ضد آفتاب و کلاه برای جلوگیری از تابش نور بر روی صورت خود استفاده نمایید. به هیچ عنوان بینی خود را بالا نکشید یا فین نکنید. این کار باعث می شود به بخیه های داخل بینی فشار وارد شود. یکی از مشکلات بعد از جراحی احساس گرفتگی در بینی وجود دارد که این مورد برای بیمار بسیار آزاد دهنده است. برای رفع این مشکل با پزشک خود مشورت نمایید و در صورت نیاز از اسپری بینی می توانید استفاده کنید. با این کار هم گرفتگی بینی برطرف می شود و هم به بینی آسیبی وارد نمی شود. در کنار گرفتگی احساس خارش نیز ممکن است در داخل بینی پیش آید. ولی باید دقت داشته باشید که به هیچ عنوان بینی خود را نخارانید.

تزریق کورتون پس از جراحی

عموما بعد از جراحی بینی گوشتی نیاز به تزریق کورتون می باشد. تزریق کورتون باعث کاهش تورم بعد از جراحی خواهد شد. در بینی های گوشتی میزان تورم بیشتر از بینی های استخوانی است. معمولا یک هفته پس از عمل این ماده بر روی قسمت هایی که ورم زیاد دارند تزریق و از حجم آن می کاهند. وجود تورم در قسمت پل بینی باعث بدشکل شدن ظاهر آن خواهد شد.

لزوم استراحت بعد از جراحی

نیاز مبرم بعد از هر جراحی ، استراحت و جلوگیری از تحرک است. انجام فعالیت های بدنی باید به شدت محدود گردد تا فشاری به بینی وارد نشود. به هیچ عنوان خم نشوید یا اجسام سنگین را از روی زمین برندارید. چون باعث خونریزی و درد خواهد شد. پس از دو هفته می توانید فعالیت های روزمره خود را تا حدی انجام داده و ورزش های سبک نیز انجام دهید. فعالیت های ورزشی دیگر را به چند ماه آینده بسپارید.

نکات دیگر

سعی کنید از خندیدن بلند، صحبت کردن زیاد بپرهیزید.  در صورتی که عطسه و سرفه به سراغتان آمد سعی کنید فقط از راه دهان این کار را انجام دهید. عطسه می تواند برای بخیه هایی که در داخل و بیرون بینی زده شده، بسیار خطرناک باشد.

در صوتی که از عینک استفاده می کنید، تا برداشتن گچ اینکار را انجام ندهید. قرار گرفتن عینک بر روی پل بینی می تواند باعث ایجاد فشار و حالت گرفتن بینی شود. بخصوص در بینی های گوشتی که حجم غضروف نیز کم است، بهتر است به هیچ عنوان از عینک استفاده نکنید. بجای عینک نیاز است لنز طبی تهیه نموده و برای مدتی آن را در چشم خود قرار دهید.

بعد از جراحی نیاز است عادات غذایی خود را تغییر دهید. تا مدت یک هفته باید از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید. می توانید غذاهایی که امکان پوره شدن را نیز دارند مصرف کنید. مرغ و گوشت یا سیب زمینی و سایر مواد غذایی را پوره نموده و در سوپ خود استفاده کنید. این کار ضمن تقویت قوای عمومی بدن، در تسریع روند بهبودی بسیار موثر می باشد.

جراحی بینی گوشتی 69496494

مصرف داروها یکی از نکات مهمی است که باید به صورت دقیق و منظم انجام شود. بخصوص مصرف آنتی بیوتیک های تجویزی برای جلوگیری از عفونت محل بخیه ها و … بسیار ضروری می باشد. این داروها می تواند روند بهبودی را سرعت بخشیده و از عوارض ناشی از جراحی جلوگیری نماید.

مراجعات منظم به پزشک

نیاز است در زمان های تعیین شده در مطب جراح حضور پیدا کنید. بررسی محل جراحی و اقدامات لازم برای دستیابی به بهترین نتیجه با حضور منظم و به موقع در کلینیک یا مطب امکان پذیر است. اولین موعد یک هفته پس از جراحی است که بخیه ها در صورت غیر جذبی بودن کشیده می شوند . نیز گچ از روی بینی برداشته می شود.

کلام آخر

جراحی بینی گوشتی کمی ریسک بیشتر و به تبع آن نیاز به مراقبت های زیاد تری دارد. مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی می تواند ضمن کاهش عوارضی مانند خونریزی، تورم، درد و … در نتیجه جراحی نیز بسیار تاثیر گذار است. انتخاب بهترین کلینیک جراحی بینی گوشتی می تواند در رسیدن فرد به بهترین نتیجه ممکن کمک بسیاری نماید. با این انتخاب، جراحی بینی بیمار توسط بهترین جراحان بینی و با پیشرفته ترین امکانات صورت خواهد گرفت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 8 جمعه 25 مهر 1399 نظرات (0)

داشتن گونه های برجسته و خوش فرم می تواند تاثیر زیادی در زیبایی چهره افراد داشته باشد. مراقبت های لازم بعد از کاشت گونه برای افرادی لازم است که جراحی پروتز و کاشت گونه را انجام داده اند. برجستگی گونه معمولا یک امر وراثتی و ژنتیکی بوده و در بین اعضای یک خانواده ممکن است این مورد مشهود باشد. ولی عوامل دیگر نیز می تواند در این زمینه دخیل باشد. از جمله این عوامل پیری و شل شدن بافت های نرم زیر پوست صورت است که باعث می شود برجستگی برخی نقاط صورت تحلیل رود. از جمله گونه ها که با افزایش طول عمر برجسته بودن خود را از دست داده و نیاز به انجام جراحی هایی مانند پروتز گونه یا گونه گذاری می باشد. در صورتی که این جراحی را انجام داده باشید نیاز است مراقبت های لازم بعد از کاشت گونه را بدانید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کاشت گونه 919619818

آشنایی با مراقبت های بعد از کاشت گونه

  • برای استحمام می توانید دو روز بعد از جراحی اینکار را انجام دهید. چون در این مدت زخم ها پوشیده شده و نسبت به نفوذ آب ایمن شده اند. بهتر است در زمان استحمام فردی در کنار بیمار حضور داشته باشد تا زمانی که حالات پایدار فرد بازگردد.
  • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند تاثیر منفی بر روی محل جراحی بگذارد. سعی کنید به مدت چند هفته از این کار اجتناب نمایید. در صورتی که به هردلیلی مجبور به قرار گرفتن در معرض نور آفتاب هستید، توصیه می شود از ضدآفتاب های قوی استفاده نموده و کلاه بگذارید تا از معرض نور تا حدودی خود را حفظ نمایید. برنزه نمودن طبیعی و مصنوعی را نیز باید تا یک سال کنار بگذارید.
  • به مدت 4 تا 6 هفته شنا از در استخر پرهیز نمایید. کلر موجود در آب استخر تاثیر منفی بر روی بخیه ها خواهد گذاشت.
  • هر روز محل زخم خود را بشویید و ضدعفونی نمایید.
  • در صورتی که برش در دهان ایجاد شده باشد، نیاز است روزی چند بار به فاصله 3 تا 4 ساعت با دهانشویه مخصوص یا سرم نمکی دهان خود را شستشو دهید. این کار را بعد از هر وعده غذایی به صورت مرتب انجام دهید. یکی از موارد مهم برای جلوگیری از عفونت حفظ بهداشت دهان و دندان بعد از جراحی و کاشت گونه می باشد.
  • از آرایش کردن خود به مدت یک هفته پس از جراحی و تا برداشتن بخیه ها خودداری نمایید.
  • مصرف مواد غذایی می تواند تاثیر زیادی در بهبود و کاهش عوارض داشته باشد. بنابرای به مدت یک هفته از غذاهای نرم، پوره شده و مایعات که نیازی به جویدن زیاد ندارد استفاده کنید..
  • سعی کنید کمتر بخندید و صحبت کنید و موادی مانند آدامس و … را کنار بگذارید.
  • لزوم مصرف داروها به موقع و به صورت منظم تاثیر زیادی درنتیجه جراحی خواهد داشت.

روش انجام کاشت گونه

برای انجام کاشت گونه نیاز است محل را بی حس نموده و جراحی را انجام دهیم . در برخی موارد بنابه درخواست بیمار تا تشخیص جراح می توان بیمار را بیهوش نمود. سپس برش کوچکی در ناحیه دهان و زیر گونه و محلی که قرار است پروتز در آن محل قرار گیرد داده می شود.  بافت های نرم عضلات گونه بیمار به سمت بالا کشیده می شود تا محلی برای قرار دادن پروتز فراهم گردد. سپس پروتز در زیر گرنه  قرار می گیرد و بخیه های از داخل به سمت بیرون زده می شود تا پروتز در محل ثابت شود. این بخیه ها باعث می شود تا پروتز از جای خود تکان نخورده و جابجا نشود. در داخل دهان نیز از بخیه های جذبی برای برش های ایجاد شده استفاده می شود. سپس یک پوشش سفت کننده بر روی گونه های بیمار تعبیه می شود تا از خطرات محافظت نموده و جلوی جابجایی پروتز را بگیرد. همچنین از تورم زیاد در محل جراحی  جلوگیری خواهد نمود.

عوارض بعد از کاشت گونه

همه جراحی ها بعد از انجام عوارضی را به دنبال خواهند داشت. یکی از روش های کم کردن این عوارض انتخاب پزشک و کلینیکی می باشد که مراجعه می کنید. در صورتی که در انتخاب جراح دقت کافی را داشته باشید و از مهارت و تخصص پزشک اطمینان داشته باشید دیگر نگران عوارض زیاد این روش نباشید. جراح با تخصص و تبحر خود می تواند مانع از پیش آمدن عارضه های جراحی شود. کلینیکی که مراجعه می نمایید نیز نقش مهمی در کاهش عوارض خواهد داشت. بهره گیری از بهترین جراحان، امکانات پیشرفته و به روز، محیط بهداشتی و … می تواند از مزایای مراجعه به این کلینیک ها باشد.

تورم و کبودی

یکی از عوارض کاشت گونه، کبودی و خون مردگی در محل جراحی است. برای رفع این مشکل می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید. به مدت دو روز می توانید از این کمپرس استفاده نموده و میزان تورم و درد را کاهش دهید. بعد از دو روز برای گردش مجدد خون در ناحیه از کمپرس گرم استفاده کنید.

هماتوم

عفونت یکی از عوارض شایع در جراحی های زیبایی و سایر جراحی ها به شمار می رود. برای جلوگیری از این مورد، معمولا پزشک از آنتی بیوتیک استفاده می میاد. بیمار نیاز است به صورت منظم و سر وقت این داروها را مصرف نماید تا خطر عفونت برطرف گردد.

کاشت گونه 69196189189189

احتمال آسیب به اعصاب ناحیه لب

بعد از جراحی ممکن است به عصب حسی لب پایینی و بالایی آسیب برسد. این امر باعث احاسا بی حسی و کم حسی در این دو منطقه می شود. در صورتی که جراح تخصص لازم را داشته باشد، این امر نادر می باشد.

احتمال عدم تقارن

تقارن در ناحیه گونه ها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره بعد از عمل خواهد داشت. این مورد نیز به تبحر جراح بستگی دارد.

کلام آخر

نقش گونه ها در زیبایی و جذابیت چهره افراد غیر قابل انکار است. حال اگر به هردلیلی مانند پیری یا عوامل ژنتیک این برجستگی را از دست دادی، نگران نباشید. می توانید با جراحی کاشت گونه مجددا به این مورد دست پیدا کنید. لزوم آشنایی با مراقبت های بعد از کاشت و عوارض بعد از آن می تواند در دستیابی به بهترین نتیجه فرد را یاری نماید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 10 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

شکاف لب

شکاف لب هنگامی رخ می دهد که ساختار صورتی درحال رشد جنین به صورت کامل بسته نشود. معمولا لب بین هفته چهارم تا هفتم بارداری شکل می گیرد. در هنگام رشد جنین، بافت بدن به وسیله سلول هایی شکل می گیرند که از اطراف به سمت وسط می آیند و اجزای صورت را شکل می دهند. در صورتی که این سلول ها در هنگام بارداری به صورت کامل به هم متصل نشوند، شکاف لب ایجاد می شود. این نوع شکاف بعد ها سبب کاهش اعتماد به نفس افراد می شود. شکاف لب بالا می تواند در دو طرف لب باشد، می تواند در یک طرف لب باشد و یا در وسط باشد. اصولا کودکانی که دارای شکاف لب می باشند می توانند شکاف کام نیز داشته باشند.

شکاف لب 94949490101

علائم و نشانه های شکاف لب

معمولا شکاف لب در بدو تولد تشخیص داده می شود و حتی گاهی در آزمایشات قبل از تولد در سونوگرافی سه بعدی نیز این نوع شکاف قابل تشخیص است. شکاف لب اصولا به شکل زیر دیده می شود:

1- شکافی که از سمت لب به سمت کام و لثه می رود و ممکن است تا بینی گسترش پیدا کند.

2- شکافی که در ناحیه لب و کام وجود دارد.

3- شکافی که به شکل یک سوراخ ریز و کوچک بر روی لب قابل مشاهده است.

عوارض شکاف لب

همه افرادی که دارای شکاف لب می باشند به یک اندازه از این عارضه و بیماری رنج نمی برند و همه چیز به میزان و محل شکاف بستگی دارد. برخی از عوارض شکاف لب عبارت است از:

1- یکی از مشکلاتی که به واسطه شکاف لب در افراد ایجاد می شود مشکلات تنفسی می باشد. مشکلات تفسی در افرادی که دارای شکاف لب می باشند در هنگام غذا خوردن بیشتر به چشم می آید و مشکل ساز می شود. برخی از نوزادان در هنگام شیر خوردن، شیر از کام به گلو وارد می شود اما به جای عبور از مری از بینی فرد خارج می شود و همین امر باعث می شود تا در آن فرد مشکلات ریوی نیز ایجاد شود. مادران باید در هنگام تغذیه این کودکان بسیار مراقب باشند.

2- یکی دیگر از عوارض کودکانی که شکاف لب دارند مشکلات مربوط به مکیدن شیر می باشد. به علت ورود هوا این کودکان توانایی لازم برا مکیدن را ندارند به همین دلیل مادر برای شیر دادن به کودک باید در حالت خاصی این کار را انجام دهد تا نوزاد سیر شود. مادران می توانند از شیشه شیرهای مخصوص نیز برای این نوزادان استفاده کنند.

3- نوزادانی که دارای شکاف لب هستند در هنگام مکیدن شیر مقدار زیادی هوا وارد دستگاه گوارشان می شود. این مشکل سبب می شود تا این کودکان نیاز بیشتری به آروغ گیری داشته باشند. مادران می توانند در حالت نشسته به کودکان خود شیر دهند تا میزان بلع هوا به حداقل برسد و کودکشان اذیت نشود.

4- چنین کودکانی بیشتر از کودکان دیگر در معرض ابتلا به عفونت گوش هستند. شیپور استاش که برقرار کننده ارتباط بین گلو و گوش می باشند عملکردی نادرست دارد به همین دلیل گوش کودک دچار عفونت می شود.

5- شکل گیری دندان ها در این افراد اصلا نرمال و عادی نیست و در آینده مشکلات دندانی بسیاری برای آن ها ایجاد می شود.

6- اعتماد به نفس کم، حس خجالت، تنهایی، سرخوردگی و تنش با دیگر کودکان از عوارض شکاف لب می باشد که در بسیاری از افرادی که به این مشکل دچار هستند دیده می شود.

7- این کودکان بیشتر از کودکان دیگر دچار ضعف و خستگی می شوند زیرا باید برای تغذیه خود تلاش بیشتری بکنند. هنگامی که کودک در هنگام مکیدن شیر اذیت شود خود به خود دچار کاهش وزن می شود و وزن زیادی را از دست می دهد. والدین می توانند برای حل این مشکل از یک پزشک کمک بگیرند.

8- کودکانی که دارای شکاف لب هستند هنگامی که بزرگ شوند با مشکلات گفتاری روبرو می شوند. باز بودن سقف دهان و لب ها به آن ها اجازه نمی دهند تا کلمات را به درستی ادا کنند. این کودکان اصولا تو دماغی صحبت می کنند و اطرافیان آن ها اصوات و کلمات خارج شده از دهان آن ها را به صورت واضح متوجه نمی شوند.

9- این کودکان اصولا ظاهری بدشکل دارند و همین مشکل سبب می شود تا منزوی شوند و اعتماد به نفس کمی داشته باشند.

شکاف لب 9619641949

اقداماتی که سبب پیشگیری از ایجاد شکاف لب در کودکان می شود

1- قبل از اقدام به بارداری بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید

2- قبل از بارداری بهتر است بررسی های لازم و معاینات مشکلات ژنتیکی انجام شود تا در آینده هیچ گونه مشکلی ایجاد نشود

3- چند ماه قبل از بارداری بهتر است اسید فولیک در دوز و میزان مناسب مصرف شود

4- قبل و بعد از بارداری بهتر است آزمایشات غربالگری لازم در زمان های مشخص انجام شود. این آزمایشات برای مادرانی که در زمینه ژنتیکی دارای شکاف لب می باشند لازم است

5- گذراندن یک دوره بارداری سالم به دور از استرس و با رژیمی مناسب

6- در افرادی که مشکوک به بروز این نقص هستند انجام اسکن آنومالی واجب است

7- انجام سونوگرافی سه بعدی در مادرانی که مستعد به داشتن چنین کودکانی هستند بسیار کمک کننده است و می توان با این روش وضعیت لب کودک را به طور کامل مشاهده کرد.

درمان شکاف لب

مشکلات گفتاری افرادی که به این عارضه دچار هستند با گفتار درمانی بهبود پپدا می کند. متخصصین فک و دهان نیز تا حدودی به کم شدن عوارض شکاف لب کمک می کنند. برخی از عمل های جراحی ها که مربوط به رفع نواقص زبان و لب می باشد ، می تواند به بهبود ظاهر چنین کودکانی کمک بسزایی کند.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 9 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

تزریق بوتاکس یکی از روش های متداول برای برطرف نمودن چین و چروک های موجود در قسمت های مختلف بدن است. سوالی که پیش می آید این است که به کدام قسمت صورت می توان بوتاکس تزریق کرد؟ نقاطی مانند اطراف چشم برای از بین بردن خطوط زیر چشم، خط خنده، خطوط پیشانی و خط اخم، خطوط زیر لب و کنار لب رایج ترین نواحی تزریق به شمار می رود. این روش بهترنی روش کشیدن پوست صورت محسوب می شود که نیازی به جراحی ندارد.  این قسمت های صورت از حساس ترین بخش های آن است که نیاز به مهارت و تخصص پزشک دارد. زیرا امکان آسیب رسیدن به اعصاب و عوارض شدید آن وجود دارد. در نهایت مزایایی که این تکنیک در جوان سازی و شادابی چهره دارد، باعث شده افراد زیادی از ان استقبال نمایند. در این مقاله به بررسی قسمت های مختلف صورت و تزریق بوتاکس در آن ها خواهیم پرداخت.

تزریق بوتاکس در قسمت پیشانی

خط اخم تاثیر زیادی در نشان دادن حالت چهره دارد. عمیق بودن این خط در پیشانی باعث می شود که صورت فرد چهره ای خسته و عصبی به خود بگیرد. تزریق بوتاکس کمک زیادی در رفع این مشکل و شاداب نمودن آن خواهد کرد. معمولا خطوط افقی در اثر بالا بردن مداوم ابروها بوجود می آید و همان حالت تعجب را به صورت افراد می دهد. خطوط عمودی نیز به علت زیاد در هم کردن صورت و اخم نمودن  بوجود می آید. این حالت ها ربطی به سن زیاد ندارد یعنی ممکن است افراد جوان نیز این چین ها را روی پیشانی خود داشته باشند. ولی با گذشت زمان عمیق تر می شوند. در افراد جوان سیگار کشیدن و در معرض آفتاب بودن از عوامل تشدید کننده این حالت می باشد.

در افراد مسن شل شدن عضلات و ماهیچه های پیشانی باعث می شود که ابروها به سمت پایین سوق پیدا کنند. فرد برای جلوگیری از این حالت سعی می کند ابروها را ناخواگاه به سمت بالا ببرد و این عامل ایجاد خطوط افقی پیشانی است. با تزریق بوتاکس این عضلات فلج شده و به مرور زمان سفت می شود.

تزریق بوتاکس 649494949

تزریق بوتاکس در اطراف چشم ها

یکی دیگر از قسمت هایی که در زیبایی چهره تاثیر شایانی دارد، ناحیه چشم افراد است. وجود چین و چروک در این قسمت از زیبایی و جذابیت ان می کاهد. خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم یکی از مشکلاتی است که با گذر سن پدیدار می شود. خطوط خنده در اطراف چشم نیز با افزایش سن بیشتر پدیدار می شود. بنابراین تزریق بوتاکس یکی از متدهای کاهش این عوارض پیری خواهد بود. تزریق بوتاکس در اطراف چشم ها می تواند در درشت نشان دادن آن ها تاثیر زیادی دارد. برطرف کردن چین و چروک های اطراف چشم، پف زیر چشم و افتادگی بالای پلک باعث می شود چشم به حالت قبلی خود برگردد. تزریق بوتاکس در این قسمت باعث فلج شدن و کاهش حرکات دینامیک در اطراف آن می گردد. همین ناتوانی می تواند به مرور زمان چین و چروک را باز نماید و چهره شاداب تر و جذابتری به فرد بدهد.

تزریق بوتاکس در قسمت بالای بینی و اطراف لب ها

بهترین روش کشیدن پوست اطراف لب و بالای بینی، بوتاکس این مناطق می باشد. اطراف لب ها به علت حرکات مداوم دهان می تواند محل مناسبی برای پدیدار شدن خطوط شود. عمیق شدن خط خنده می تواند از جذابیت صورت بکاهد. با این روش می توان تا حدود زیادی این مشکل را برطرف نمود. خطوط خرگوشی که در بالای بینی ایجاد می گردد یکی دیگر از عواملی است که با افزایش سن بیشتر مشخص می شود. با استفاده از تزریق بوتاکس و از کار انداختن عضلات این قسمت از صورت می توان تا حدود زیادی این حالت را برطرف نمود.

تزریق بوتاکس در ناحیه فک، چانه و گردن

یکی دیگر از مناطق صورت که افزایش طول عمر در آن تاثیر زیادی می گذارد، قسمت گردن و چانه افراد است. بروز خطوط افقی در این ناحیه می تواند بر اثر عوامل ژنتیکی نیز بوجود بیایند. معمولا برای رفع این عارضه از تزریق بوتاکس در قسمت بالا و پایین این چروک ها استفاده می شود. با ریلکس نمودن ماهیچه ها و عضلات این قسمت می توان اثرات روی چانه را نیز از بین برد. می توان در کنار این روش، از تکنیک های دیگری مانند پرکننده های پوست برای کسب نتیجه بهتر استفاده کرد. عدم تحرک ماهیچه های گردن، باعث صاف شدن فک و چانه نیز می شود.

تزریق بوتاکس به گونه

یکی دیگر از محل هایی که نیاز به کشیدن پوست برای افزایش شادابی و جوانی صورت دارد، قسمت گونه های هستند. تزریق بوتاکس به گونه برای موارد مختلفی کاربرد دارد . از جمله کاربردهای آن زاویه دار نمودن گونه و به تبع آن کوچک تر شدن چانه و فک می باشد. با این کار خطوط اطراف فک و گردن نیز کم عمق تر می گردد. زاویه دار نمودن صورت نیاز به مهارت زیادی دارد. پزشک باب ررسی آناتومی صورت افراد می تواند تصمیم بگیرد که با چه میزان زاویه، چهره حالت بهتری به خود خواهد گرفت. مزیت دیگر آن رفع افتادگی گونه می باشد. به مرور زمان و با گذشت سن، چربی های طبیعی و پروتئین های پوست شروع به حل شدن نموده و این باعث افتادگی ناحیه گونه می گردد. با استفاده از بوتاکس می توان از این کاهش تدریجی جلوگیری نمود.

تزریق بوتاکس 94194949494

از چه میزان بوتاکس برای نواحی صورت می توان استفاده کرد

در هر سرنگ به صورت میانگین بین 50 تا 200 واحد سم وجود دارد. معمولا برای خطوط افقی پیشانی از 20 واحد استفاده می شود. خطوط بین دو ابرو یا همان خط اخم نیز نیاز به 20 واحد بوتاکس دارد. بنابراین در نهایت برای پیشانی به طور متوسط نیاز به 40 واحد می باشد. این مقدار بستگی به نظر پزشک و عمق فرورفتگی دارد. ممکن است پزشک ابتدا مقدار کمی را وارد پیشانی نماید و در صورت نیاز مجددا تزریق انجام گردد. چون این روش نیاز به ترمیم و تزریق مجدد دارد، می بایست بعد از گذشت چند روز مجددا به پزشک مراجعه نمایید. در این مرحله در صورت رضایت میزان تزریق تفاوتی نم یکند ولی در غیر این صورت دوز مصرفی بالاتر می رود. در تزریق های بعدی نتایج ماندگار تری را خواهیم داشت و در نهایت، نتیجه مطلوب بدست می آید.

نکته مهم میزان مصرف این ماده برای رفع چین و چروک های صورت می باشد. اینکه دوز مصرفی دارو بیشتر باشد و یا بازه های کوتاه تری از این ماده استفاده شود، نمی تواند بر مفید بودن آن صحه بگذارد. انتخاب بهترین پزشک در این زمینه می تواند از عوارض ناشی از آن جلوگیری نماید و بهترین نتیجه را نصیب فرد نماید.

کلام آخر:

تزریق بوتاکس را می توان بهترین روش کشیدن پوست به شمار آورد. کاهش چین و چروک و از بین بردن علایم پیری می تواند در بازگرداندن اعتماد به نفس افراد، شادابی و جوانی صورت و … تاثیر مستقیمی داشته باشد. ولی اینکه به کدام قسمت صورت می توان بوتاکس تزریق کرد یا به چه میزان بستگی به نظر پزشک دارد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 11 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

یکی از روش های جوانسازی صورت را می توان تزریق ژل در چین و چروک های صورت نام برد. این روش یکی از بهترین روش های غیر تهاجمی و غیر جراحی برای از بین بردن چین و چروک ها و بازگرداندن جذابیت و زیبایی به چهره افراد است. هر فردی در هر دوره زمانی نیاز است از روش های مختلفی برای از بین بردن نقص های صورت و بدن خود استفاده کند تا آثار افزایش سن کمتر مشهود باشد. یکی از این آثار چین و چروک هایی است که بر اثر افزایش طول عمر افراد به تدریج قسمت هایی از صورت و بدن را درگیر می نماید. روش های درمانی اعم از جراحی و غیر جراحی برای رفع این مشکل ابداع شده است و مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله این روش ها تزریق ژل می باشد از جمله  تزریق ژل به لب، تزریق ژل به پیشانی و قسمت های دیگر . در این مقاله می خواهیم در خصوص تزریق ژل به اعضای صورت و مزایای تزریق ژل مطالبی را بیان نماییم.

تزریق ژل در چین و چروک های صورت 964914984

آشنایی با نحوه تزریق ژل برای از بین بردن چین و چروک صورت

نحوه تزریق ژل به صورت از جمله تزریق ژل به لب به این صورت است که ابتدا قسمتی از صورت که مشخص می باشد توسط مواد ضدعفونی کننده استریل می شود. سپس در صورت نیاز از بی حسی موضعی در این قسمت استفاده می گردد. مدتی باید صبر کنید تا بی حسی اثر نموده و سپس پزشک با استفاده از سوزنک های باریک و ظریف مواد ژل را در زیر پوست و با زاویه مناسب تزریق می کند. تبحر و مهارت پزشک در تشخیص میزان و دوز ماده استفاده شده و نیز زاویه تزریق یکی از پارامترهای کسب بهترین نتیجه در این مورد است. پس از تزریق نیاز است مراقبت های بعد از آن را نیز انجام داده تا عوارض کمتری را تجربه کنید. البته موادی در این زمینه قابل ذکر است. از جمله موادی که در ژل مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد مختلف با کیفیت های متفاوت وجود دارد که می توان بر اساس تشخیص پزشک، هزینه ای که مد نظر قرار گرفته شده و عمق چین و چروک ها انتخاب گردد. البته باید گفت در انتخاب مواد توصیه می شود از بهترین و باکیفیت ترین مواد موجود استفاده کنید. چون در صورتی که مواد مرغوبیت لازم را نداشته باشد، پس از گذشت مدت زمانی زیر پوست گلوله گلوله شده و امکان خارج کردن مواد نیز به سختی انجام می شود. پس لازم است در این خصوص تحقیقات لازم را انجام دهید تا از بروز این چنین عوارضی پیشگیری شود.

تزریق ژل در چه مناطقی انجام می شود

تزریق ژل برای نقاطی از صورت و بدن انجام می شود که دارای ماهیچه ها و عضلات فعال و پویا نباشند. همچنین برای از بین بردن پین و چروک های صورت و نیز ناهواری ها و ناهمگنی های روی صورت نیز می توان از این روش استفاده نمود. برای برجسته سازی و خوش فرم نمودن مناطقی از صورت از جمله لب، گونه و حجیم نمودن اجزای بدن و صورت  بهترین کارایی را خواهد داشت.

مزایای تزریق ژل به صورت

تمامی روش های جراحی چه برای زیبایی سازی و چه از نظر درمانی دارای مزایا و معایبی می باشند. تزریق ژل نیز از این مورد مستثنی نمی باشد. در این قسمت می خواهیم در خصوص مزایای تزریق ژل به صورت مطالبی را بیان نماییم.

ایمن بودن تزریق ژل

از جمله مزایای این روش عدم نیاز به جراحی و برش در صورت و بدن می باشد. بنابراین نیازی به بیهوشی های عمومی نخواهد بود و بالطبع عوارض کمتری را  در پی خواهد داشت.

نتیجه فوری

بعد از تزریق ژل، فرد می تواند نتیجه تزریق را مشاهده نماید. بنابراین نیازی نیست که چند هفته زمان را سپری نماید تا نتیجه مثبت و منفی عمل انجام شده را مشاهده نماید. در صورتی که از بهترین مواداستفاده نموده و بهترین پزشک را در این زمینه انتخاب نمایید، نتیجه دلخواه را کسب خواهید نمود.

عدم نیاز به دوره ریکاوری

این روش نیازی به دوره نقاهت و ریکاوری ندارد. بعد از تزریق ژل می توانید به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید. هرچند مراقبت هایی نیز لازم است. ولی نیازی به استراحت و در خانه ماندن پس از تزریق نمی باشد. مدت زمان لازم برای انجام این روش حدود 20 دقیقه می باشد و فقط نیاز است برای انجام مجدد آن دوباره به پزشک مراجعه نمایید. چون این روش دائمی نخواهد بود.

امکان اصلاح

در برخی موارد بیمار از نتیجه تزریق خود راضی نیست و بنا به دلخواهد فرد نبوده است. در این صورت به راحتی می توان اصلاحات لازم را انجام داد. همچنین عدم ماندگاری طولاین مدت این روش باعث شده است که در صورتی که بیمار دیگر نخواهد از ژل بر روی بدن و صورت خود استفاده نماید این امکان را خواهد داشت.

تزریق ژل در چین و چروک های صورت 694981191عدم تاثیر در حالات مختلف صورت

تکنیک هایی مانند بوتاکس باعث می شود تا فرد نتواند حالات چهره خود مانند اخم و لبخند را به فرد مقابل القا نماید . در این روش این گونه نیست. حالات مختلف ابراز احساسات فرد بدون تغییر باقی خواهد ماند. فقط قسمت های را حجیم و ناهواری ها پوشش داده می شود. بنابراین حالت چهره طبیعی تر است و تغییر محسوسی در حالات آن مشاهده نمی شود.

رضایت حداکثری از تزریق ژل

این روش یکی از روش هایی به شمار می رود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اینکه بتوان در مدت زمان کوتاه چهره خود را جوان نمود و جذابیت را به قسمت هایی از صورت مانند لب و گونه و .. اضافه کرد علت این امر می باشد. تزریق ژل دارای کاربردهای زیادی در صورت و بدن است و به علت درصد بالای نتیجه مثبت، افراد زیادی این روش را امتحان می کنند. همچنین این روش عوارض کمتری را نیز در پی دارد و هرچه از مواد بهتر و باکیفیت تری استفاده شود، این عوارض به حداقل ممکن می رسد.

کلام آخر

تزریق ژل برای چین و چروک های صورت یکی از بهترین و راحت ترین روش های بازگرداندن جوانی و جذابیت به چهره است. در قسمت های مختلف صورت می توان نقص های جزیی را برطرف نمود، فرورفتگی ها را اصلاح و قسمت هایی مانند گونه، لب و … را حجیم و برجسته کرد. می توان قسمت هایی مانند گردن را نیز زیبا و چین و چروک آن را که بر اثر افزایش سن بوجود آمده است، از بین برد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 233
  • بازدید سال : 1,620
  • بازدید کلی : 3,845