loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 13 جمعه 03 مرداد 1399 نظرات (0)

 

جراحی بینی 454545

تیغه بینی از استخوان و غضروف تشکیل شده است و به دیواره میانی بینی گفته می شود که بین دو سوراخ قرار گرفته و آن ها را از هم جدا می کند. در واقع تیغه بینی مانند ستون و یا پایه بینی عمل می کند و در شرایط نرمال باید درست در وسط بینی قرار داشته باشد. در بیشتر افراد تیغه دچار کمی انحراف است که به آن انحراف تیغه یا بینی گویند. افرادی که دچار انحراف بینی هستند اصولا فرم ظاهری بینی خود را از دست می دهند و به دنبال آن کوفتگی  بینی نیز بوجود می آید، در برخی مواقع میگرن و سردرد های شدید نیز بر اثر این انحراف ایجاد می شود. افرادی که دچار انحراف بینی هستند می توانند با مراجعه به  متخصص جراحی کاربلد این مشکل را رفع کنند. دکتر دهقان یکی از متخصصین کاربلد در استان تهران می باشد که با حوصله و ظرافت تمام این کار را برایتان انجام می دهد.

جراحی انحراف بینی چگونه انجام می شود؟

در طول انجام جراحی سیتوپلاستی موقعیت تیغه بینی تغییر می کند و سر جای درستش قرار می گیرد، به عبارتی صاف می شود و در وسط بینی قرار می گیرد. در این نوع از جراحی بخش هایی از تیغه بینی برداشته و یا بریده می شود و سپس در جای درست قرار داده می شود و در واقع هیچ برش و زخمی بر روی بینی وجود ندارد و تمام اعمال در درون بینی رخ می دهند. جالب است بدانید که گاهی جراحی سپتوپلاستی به تنهایی و گاهی همراه با رینوپلاستی انجام می شود ک تشخیص آن کاملا بستگی به جراح شما دارد و باید با مشورت آن انجام شود. مدت زمان این جراحی حدود 30 دقیقه می باشد و بیمار بعد از 30 روز می تواند به زندگی عادی خود باز گردد و تا 30 روز مراقبت فوق العاده واجب  و ضروری است.

 

عومل ایجاد و بروز انحراف بینی

1- مهم ترین و اولین علت ایجاد بروز انحراف بینی، ژنتیک خانوادگی می باشد که به دلیل اختلاف جثه های پدر و مادر رخ می دهد.

2- از دیگر عوامل بروز انحراف بینی صدمه و آسیب دیدن بینی می باشد که اصولا در کودکی و بزرگسالی رخ می دهد.

علائم انحراف بینی چیست؟

تشخیص انحراف بینی باید توسط متخصص و جراح انجام شود و از روی ظاهر کج بینی نمی توان به این نکته پی برد. فرد باید در ابتدا سیتی اسکن، رادیوگرافی و.. هر آنچه دکتر برای تشخیص نیاز دارد را انجام دهد و به مشکل پی ببرد. برخی از علائم انحراف بینی عبارتند از:

1-  حفره های بینی خشک می شوند.

2- فرد در پشت گلوی خود ترشحاتی حس می کند.

3- سینسوس های فرد ملتهب می شوند و به عفونت مبتلا می شوند.

4- سردرد های شدید، خونریزی، عفونت های پی در پی و درد در ناحیه داخلی بینی بوجود می آید.

5- یکی از سوراخ های بینی مسدود تر از دیگری می باشد.

6-  فرد به راحتی نمی تواند نفس بکشد.

7- خشک شدن سطح تیغه بینی باعث خونریزی های مکرر بینی می شود.

سن مناسب جهت انجام جراحی انحراف بینی

همانطور که پیش تر ذکر کردیم انحراف بینی ریشه در عوامل ژنتیکی دارد و یا ممکن است در اثر ضربه ایجاد شود. در صورتی که انحراف بینی به صورت مادرزادی باشد بهترین زمان جراحی، بعد از تکامل رشد فرد می باشد. لازم به ذکر است که انحراف بینی منجر به اختلالات تنفسی می شود.

جراحی بینی 5586284

مزایای جراحی انحراف بینی

1- ظاهر بینی تغییر می کند و در صورتی که کج باشد به حالت نرمال باز می گردد.

2- تنفس را راحت می سازد و گرفتگی بینی از بین می برد.

3- عملکرد بینی را بهبود می بخشد.

4- ظاهر بینی تغییر می کند و بین اجزای صورت تناسب ایجاد می شود.

5- هزینه عمل بینی کاهش می یابد و فرد بجای دو هزینه یک هزینه پراخت می کند.

6- فرد خواب راحت تری دارد.

مراقبت های لازم بعد از جراحی انحراف بینی

بعد از جراحی انحراف بینی باید برای جلوگیری از عفونت آنتی بیتیک های تجویز شده  توسط جراح بینی به صورت منظم مصرف شود. تا چندین روز بعد از انجام جراحی ممکن است خونابه هایی از بینی شما خارج شود که امری طبیعی است زیرا برش هایی در داخل بینی ایجاد شده است. حتما تا چند روز بینی خود را با محلول نمک شست و شو دهید تا هیچ عفونتی رخ ندهد. جهت جلوگیری از خشک شدن داخل بینی با پماد های مخصوص آن را چرب نگه دارید. تا هفته ها بعد از جراحی از فین کردن خودداری کنید زیرا به بینی فشار وارد می شود و موجب خونریزی می شود. تورم همراه با سوزش و درد امری طبیعی است که می توان با مسکن های معمولی آن را بهبود بخشید.

انتظارات بعد از جراحی سپتوپلاستی

بعد از جراحی تا 30 روز زخم ها به مرور بهبود می یابند و روند تنفسی به وضعیت نرمال باز می گردد. البته روند بهبودی در افراد متفاوت، مختلف می باشد. در اکثر مواقع نتیجه جراحی دائمی می باشد. اصولا اکثر بیماران به دلیل این که در تنفس خود دچار اختلال های می شوند به جراحان مراجعه می کنند و در پی آن حتی می توانند جراحی های زیبایی را نیز انجام دهند. در برخی موارد بعد از انجام جراحی فرد مجددا احساس انحراف بینی دارد که در این افراد نیاز به انجام جراحی ثانویه وجود دارد.

در نهایت

بهتر است با پزشک جراح خود به طور کامل مشورت کنید و تمام دستورالعمل های ذکر شده را به خوبی انجام دهید. سهل انگاری در مراقبت موجب می شود تا روند بهبود شما طولانی تر شود.

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 255
  • بازدید سال : 1,642
  • بازدید کلی : 3,867