loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 49 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

اگر صاحب یک صورت گرد هستید و از فرم بینی خود رضایت ندارید حتماً در فکر جراحی زیبایی بینی می باشید؛ اما همانگونه که شما هم می دانید امروزه نمی توان به هر پزشک زیبایی اعتماد کرده و صورت خود را به دست آنها سپرد. بنابراین توصیه می شود قبل از جراحی، اقدام به تحقیق کرده و بر اساس سوابق پزشکان و دانش آنها، یک جراح زیبایی درجه یک را انتخاب کنید. این جراحان بر اساس دانشی دارند با فاکتورهای مهم برای جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد آشنا بوده و بر اساس آنها، بینی شما را به گونه ای جراحی می کنند که از نتیجه کار، نهایت رضایت را داشته باشید.

نکات مهم در جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد

فرم بینی، نقش مهمی در زیباتر دیده شدن صورت شما دارد. اگر صورتی گرد و متناسب دارید اما صاحب یک بینی با فرم نامناسب می باشید زیبایی صورتتان به چشم نخواهد آمد. با توجه به تحقیقات انجام شده، بسیاری از افراد در حال حاضر از فرم بینی خود رضایت ندارند. برخی دیگر نیز دارای مشکلات اساسی در بینی خود می باشند که این امر آنها را وادار به انجام جراحی بینی می کند. در کنار آن هم دوست دارند دستی به سر و صورت بینی خود کشیده و زیبایی خود را به رخ بکشند. جراحان زیبایی برای این که جراحی زیبایی بینی با موفقیت همراه بوده و نتیجه، باب میل بیمار باشد نکات زیادی را در نظر گرفته و بر اساس آن اقدام به جراحی می نمایند. این نکات عبارتند از:

توجه به ملاک های زیبایی

یکی از مواردی که در جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد باید مد نظر باشد توجه به ملاک های زیبایی می باشد. در جراحی بینی به این نکته توجه می شود که علاوه بر رفع عیوب بینی، فرم آن نیز با مشخصات صورت فرد تطابق داشته و جلوه ای زیبا در صورت وی ایجاد نماید. از این رو جراحان موظف هستند به خواست بیمار و فرم بینی که متناسب با صورت گرد بیمار باشد توجه نموده و بر اساس آن، فرم بینی را مشخص کنند. البته قبل از اقدام به عمل جراحی، پزشک، بیمار را در جریان تمامی اقدامات قرار می دهد.

جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد 164165632005646

توجه به خصوصیات ظاهری صورت

بنابر گفته متخصصان در حوزه جراحی های زیبایی، قریب به اتفاق افراد مشکلات ریز و درشتی را در بینی خود مشاهده می کنند. با توجه به این گفته می توان چنین دریافت که تقریباً هیچ کسی بینی استاندارد و و بی عیب و نقصی ندارد. این مشکلات در برخی افراد به حدی زیاد است که نیاز فوری به جراحی زیبایی بینی احساس می شود. همه افراد قصد دارند با عمل زیبایی، فرم بینی خود را به زیباترین شکل ممکن تغییر دهند.

اما توجه داشته باشید که زیبایی بینی این نیست که آن را طبق مدهای جدید که در جامعه وجود دارند تغییر دهید. بینی شما باید با خصوصیات ظاهری صورت و خطوط آن تناسب داشته باشد. تنها در این حالت است که می توانید چهره ای بی عیب و نقص داشته باشید. جراحان متخصص زیبایی بینی، بر اساس این که شما صورت گردی دارید تمامی زوایای صورت شما را بررسی کرده و بر اساس نتایج به دست آمده، بهترین فرم برای بینی شما را طراحی می کنند.

نحوه تعیین فرم و اندازه بینی

در جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد جراحان با استفاده از روش های مختلفی که طی دوره های تخصصی، آموزش دیده اند فرم بینی را مشخص می نمایند. آنها بر اساس زاویه بندی صورت از نمای تمام رخ و نیم رخ، بهترین فرم را برای بینی شما تعیین می کنند. قبل از این که بینی شما جراحی شده و فرم آن تغییر پیدا کند جراحان تصویری از فرم بینی تعیین شده را به شما نشان می دهند. به این طریق شما با دریافت مشاوره هایی، اگر نسبت به این تغییر رضایت داشته باشید تأیید نهایی را ارائه داده و اقدامات لازم انجام می شود. جراحان برای تعیین فرم بینی بیمارانی که صورت گرد دارند اقدامات زیر را انجام می دهند:

زاویه بندی صورت

یکی از اقداماتی که جراحان در جراحی زیبایی بینی انجام می دهند زاویه بندی صورت برای تعیین فرم مناسب بینی است. این روش که توسط دانشمندان فلسفه در زمان رنسانس، اختراع شده است فرم بینی را با استفاده از فرمول های ریاضی بررسی می کند. در این روش، خطی در قسمت زیری بینی کشیده شده و به قسمت گوشه لب بالا منتهی می شود. سپس با استفاده از یک خط دیگر، شیب بینی و نحوه تقاطع آن با چانه فرد بررسی می شود. بر اساس نتایجی که از این زاویه بندی به دست می آید فرم بینی تا حدودی مشخص می شود.

بررسی نمای صورت از روبرو

در اقدام بعدی، عکسی از صورت بیمار تهیه شده و به صورت تمام رخ مورد بررسی قرار می گیرد. در این بررسی، اندازه بینی بر اساس اندازه چشم، فرم گوش ها و خطوط ابرو، تعیین می شود. به همین جهت این تصویر یک بار به صورت افقی و بار دیگر به صورت عمودی مورد بررسی قرار می گیرد.

  • بررسی نمای کامل صورت به صورت افقی

در جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد تصویر صورت فرد به صورت افقی به سه قسمت تقسیم می شود. در قسمت بالایی این دسته بندی، ابرو و چشم ها قرار می گیرند. بینی بیمار در بخش میانی قرار دارد و قسمت پایینی شامل دهان و چانه می باشد. به منظور تعیین فرم بینی به صورت دقیق، میان این سه قسمت هم خطوطی رسم می شود. پزشک با بررسی این تصویر، فرمی را برای بینی مشخص می کند که در آن تناسب فاصله میان بینی و ابروها و بینی و لب ها به خوبی رعایت شده باشد. در این مرحله، جراح باید با وسواس بیشتری عمل کند. چنانچه اشتباهی در این مورد رخ دهد باعث عدم تناسب میان اجزای گفته شده، می شود و این یعنی بینی با فرم نامتناسب.

  • بررسی نمای کامل صورت به صورت عمودی

در اقدامی دیگر، جراح تصویر صورت بیمار را به صورت عمودی مورد بررسی قرار می دهد. در این اقدام، تصویر صورت بیمار به صورت عمودی به قسمت های مختلفی که 1.5 سانتی متر از هم فاصله دارند تقسیم بندی می شود. هدف از انجام این بررسی، تعیین پهنای بینی است. در این روش، اندازه عرض چشم ها مشخص می شود. در بینی های دارای فرم و اندازه مناسب، پهنای نوک بینی با اندازه عرض چشم ها برابر است. به این ترتیب اندازه پهنای نوک بینی در جراحی زیبایی بینی مشخص خواهد شد.

بررسی نمای بینی از نیم رخ

حال که صورت بیمار به صورت تمام رخ بررسی شد نوبت آن است که نیم رخ صورت و بینی مورد بررسی قرار گیرد. در این روش، تصویری به صورت نیم رخ از صورت بیمار گرفته می شود. در این تصویر، دو خط به صورت افقی از قسمت بالا و پایین گوش کشیده می شود. این خطوط از گوش شروع شده و به سمت داخلی صورت، پیش می رود. این خطوط باید نوک بینی و قسمت مابین بینی و لب ها را در بر گرفته باشد. سپس خطی به صورت عمودی بر روی بینی کشیده می شود. این خط باید در قسمت اتصال بینی به صورت، کشیده شود.

حال، فرم بینی در جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد باید به گونه ای تعیین شود که نوک بینی و فاصله لب ها، میان خطوط افقی بوده و خط عمودی نیز قسمت اتصال بینی به بخش میانی ابروها و لبه نوک بینی در قسمتی که به صورت متصل شده است را قطع کند. با تعیین فرم بینی به این طریق، بینی شما بعد از جراحی، از نیم رخ به زیباترین شکل ممکن دیده خواهد شد.

جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد 16548641223135بررسی شیب بینی

یک عامل مهم دیگر در زیبایی بینی، متناسب بودن شیب آن است. به منظور تعیین شیب بینی استاندارد، خطی از قسمت اتصال بینی به بخش میانی ابروها به سمت بالا بکشید و خطی دیگر را در جهت شیب بینی رسم نمایید. در این حالت، زاویه این خطوط با هم باید برابر با 120 درجه بوده و یا از آن تجاوز نکند. به این ترتیب شیب بینی نیز تعیین می شود.

بررسی اندازه نوک بینی

یکی دیگر از مواردی که در جراحی زیبایی بینی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد فرم نوک بینی است. قسمت نوک بینی باید به گونه ای باشد که فرم کلی بینی را زیاد سربالا و یا آویزان نشان ندهد. برای بررسی و تعیین فرم نوک بینی، خطی در جهت شیب بینی کشیده شده و خط دیگری نیز باید از نوک بینی به طرف چانه رسم گردد. اگر زاویه ای که این دو خط در نقطه تقاطع هم دارند برابر با 130 درجه باشد نوک بینی شما در بهترین حالت ممکن قرار خواهد داشت.

انتخاب بهترین جراح زیبایی بینی

در جراحی زیبایی بینی برای صورت گرد می توانید از این مطالب استفاده نموده و فرمی ایده آل برای بینی خود تعیین نمایید. حال باید با بررسی و پرس و جو، به دنبال یک جراح متخصص و حرفه ای باشید. به این ترتیب خواهید توانست بهترین نتیجه را از جراحی بینی خود گرفته و بعد از جراحی، بینی با فرم ایده آل داشته باشید. با رعایت مواردی که در این مقاله بیان شد حتماً بینی ای خواهید داشت که با تمام خصوصیات ظاهری صورت شما متناسب است.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 245
  • بازدید سال : 1,632
  • بازدید کلی : 3,857