loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 40 پنجشنبه 26 فروردین 1400 نظرات (0)

تزریق چربی به پیشانی یکی از روش های جوانسازی و از بین بردن چین و چروک ها در این ناحیه می باشد. چین و چروک های پیشانی بصورت افقی و عمودی باعث می شود که چهره فرد جذابیت خود را از دست داده و خسته به نظر برسد. با روش های مختلفی می توان این ناحیه را بهبود بخشید از جمله تزریق چربی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و … که یکی از بهترین و بی خطرترین این راه ها تزریق چربی می باشد. زیرا ماده اولیه از بدن خود فرد استخراج می شود و نگرانی بابت پس زدن بدن و عوارض بعد از آن نمی باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد تزریق چربی، استخراج آن، مزایای تزریق چربی و نیز عوارض ناچیز این روش توضیحاتی را بیان نماییم. با مطالعه کامل این مطالب می توانید تمام اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید.

علت ایجاد چین و چروک‌های پیشانی

همانطور که گفتیم چین و چروک های روی پیشانی می تواند به صورت عمودی و افقی ایجاد شود. خطوط افقی که خطوط تعجب نام دارد و در اثر بالا کشیدن مداوم ابروها ایجاد می شود. نوع عمودی این خطوط نیز خطوط اخم هستند که در بالای بینی و بین دو ابرو ایجاد شده و در اثر اخم کردن و در هم کشیدن ابروها بوجود می آید. علت این دو خط یکی افزایش سن می باشد که بر اثر آن عضلات و ماهیچه های پیشانی برای جلوگیری از شل شدن و افتادن مجبور به انقباض مکرر می نمایند. این انقباضات به مرور زمان باعث ایجاد این چین و چروک ها خواهد شد. از طرفی برخی افراد بنا به عادت ابروها خود را به سمت بالا می کشند و یا مداوم اخم می کنند. این موضوع ربطی به سن و سال ندارد و می تواند به مرور باعث عمیق شدن چین و چروک شود.

تزریق چربی به پیشانی 8748542312141210001

کاندیدهای مناسب برای تزریق چربی به پیشانی

برای هر روش جراحی و زیبایی نیم توان همه افراد را در یک سطح دید و یک نسخه تجویز کرد. بنابراین در این قسمت بهتر است با کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی به پیشانی آشنا شویم:

  • افرادی که می خواهند پیشانی خود را به شکل طبیعی پرحجم نموده و حجیم سازی انجام دهند.
  • افرادی که دارای استخوان های بیرون زده در ناحیه پیشانی می باشند.
  • افرادی که دوست دارند پیشانی گرد داشته باشند و تمامی ناهمواری های پیشانی را از بین ببرند.
  • روش تزریق چربی به پیشانی
  • برای تزریق چربی به پشانی نیاز داریم تا چربی را از بدن فرد یا اهدا کننده بگیریم و به محل مورد نظر تزریق کنیم.

مراحل انجام این روش به شرح زیر است:

استخراج چربی

برای تزریق چربی به پیشانی باید چربی از بدن خود فرد و یا اهدا کننده استخراج شود. برای اینکه مقاومت چربی در برابر گرما و یا سایر عوامل تحلیل نیافته و یا سرعت تحلیل کاهش یابد، باید چربی از نقاط معینی  از بدن خارج شود. این نقاط عموما عبارتند از شکم، پهلو، پشت ران و باسن. زیرا این مناطق در مقابل ورزش و رژیم بسیار مقاومت داشته و به سرعت تحلیل و جذب نمی شوند. برای استخراج چربی ابتدا پزشک ناحیه مورد نظر ضدعفونی و بی حس می نماید.  سپس چربی از نقطه مورد نظر با استفاده از دستگاه لیپوماتیک خارج می شود. علت استفاده از این دستگاه این است که پیشرفته تر از لیپوساکشن بوده و هم دارای لوله های بلندی به نام کانولا دارد که چربی خارج شده را  در مخازن مخصوص ذخیره می نماید.

خارج کردن ناخالصی ها از چربی

در این مرحله باید چربی استخراج شده خالص شود و ناخالصی ها از آن خارج شود. چربی استخراج شده دارای خون، آب و مواد بی حسی  است که باید از آن خارج شود تا چربی خالص به دست آید. برای این کار از دستگاه سانترفیوژ استفاده می شود. به این صورت که در این دستگاه چربی فرآوری ، خالص سازی و آماده برای تزریق به پیشانی می شود. سلول های چربی در اثر چرخش و به دلیل اختلاف چگالی با آب و خون جدا شده و خالص می شود. بعد از اینکه چربی های استخراج شده خالص سازی شدند، از آن ها برای تزریق چربی به پیشانی استفاده می شود.

مرحله نهایی: تزریق چربی به پیشانی

حال چربی خالص را با استفاده از سرنگ های مخصوص، به پیشانی تزریق می کنند. مهارت و تخصص پزشک در میزان دوز تزریق و نیز زاویه تزریق اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا این موارد تاثیر زیادی در نتیجه خواهد داشت و عوارض بعد از آن مانند درد و کبودی و یا تورم کاهش می یابد. در نتیجه دوران بهبودی و نقاهت به حداقل میزان خود خواهد رسید. عموما همه چربی تزریق شده در محل باقی نمانده و حدود 30 تا 50 درصد چربی توسط بدن جذب می شود. بعد از گذشت دو ماه، نصف چربی تزریق شده در قسمت پیشانی باقی و ثابت می ماند. بنابراین اگر در ماه های اول احساس کردید پیشانی دارای نقاط برجسته می باشد و غیر طبیعی است نباید نگران باشید. زیرا در طول مدت دو ماه شکل اصلی بدست خواهد آمد. چربی های مورد نیاز باقی مانده و بقیه که سلول های مرده هستند توسط بدن جذب می شوند.

مزایای تزریق چربی به پیشانی

تزریق چربی به پیشانی یکی از روش های ایمن و بی خطر برای حجم دهی و نیز از بین بردن چین و چروک های این ناحیه می باشد. غیر از این موارد نیز این روش دارای مزایای زیادی نیز می باشد که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم:

استفاده از بوتاکس پیشانی می تواند مزایایی غیر از کاهش خطوط پیشانی و چین و چروک داشته باشد. در این قسمت با دیگر مزایای تزریق بوتاکس به پیشانی آشنا می شویم:

در این روش جوانی و زیبایی به پیشانی که یکی از اعضای تاثیر گذار صورت می باشد بازدمی گردد.

این روش برای افرادی که دچار تعریق زیاد در پیشانی می شوند نیز بسیار کاربردی و مفید می باشد.

از آنجا که این روش نیازی به بیهوشی ندارد، عوارض بسیار کمی متوجه فرد خواهد شد. عوارضی مانند سردرد و یا تورم نیز بعد از گذشت زمانی کوتاه از بین خواهد رفت.

این روش تهاجمی نمی باشد، به این معنی که نیاز نیست برشی انجام شود و یا جراحی صورت گیرد. تنها برشی کوچک در ناحیه استخراج چربی ایجاد می شود که با یک بخیه بهم وصل می شود و مشکلات زیادی را برای بیمار به دنبال نخواهد داشت.

سرعت عمل در این روش بسیار بالا بوده و در یک جلسه چند دقیقه ای می تواند انجام گیرد. نتایج بعد از تزریق نیز بلافاصله قابل شناسایی می باشد. هرچند برای مشاهده نتیجه نهایی باید دو ماه شکیبا باشید.

عدم نیاز به استراحت در منزل و بازگشت به فعالیت های روزمره یکی از مزایای مهم این روش می باشد که برای افرادی که نمی توانند در منزل استراحت نمایند، یک آیتم مثبت به شمار می رود.

تزریق چربی به پیشانی 654685421235

مراقبت های پس از تزریق چربی به پیشانی

برای کسب بهترین نتیجه ممکن باید مراقبت های بعد از تزریق چربی به پیشانی را جدی بگیرید. در این قسمت با اهم این مراقبت ها آشنا خواهیم شد:

برای از بین بردن حالت تورم و درد بعد از تزریق می تواندی به مدت 48 ساعت از کمپرس یخ استفاده نمایید. بعد از این دو روز کمپرس گرم بهترین راه حل برای بازگرداندن گردش خون به محل می باشد.

بعد از تزریق برای اینکه آسیبی به بافت های چربی وارد نشود، از مالیدن و ماساژ دادن محل خودداری نمایید.

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب به شدت خودداری نمایید. زیرا روند درمان را با اختلال مواجه می نماید. در زمان ضرورت باید از کرم های ضدآفتاب قوی و کلاه استفاده نمایید تا آثار گرمای آفتاب را به حداقل برساند.

ممکن است در روزهای اول کمی تورم و قرمزی در محل تزریق دیده شود که با گذشت چند روز به مرور ناپدید می شود.

عوارض تزریق چربی به پیشانی

همانطور که توضیح داده شد این روش به چند علت می تواند روش با کمترین عوارض باشد. دلیل اول این است که چربی از بدن خود فرد استخراج می شود و بنابراین به سرعت می تواند با چربی های ناحیه تزریق یکی شود. از طرفی بدن چون با بافت و سلول زنده از خودش برخورد می کند، واکنش خاصی نشان نداده و احتمال پس زدن آن بسیار کم است. از طرفی این روش بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود، بنابراین نیازی به تحمل عوارض بعد از جراحی نخواهید بود. در حین تزریق از دستگاه های پیشرفته ای مانند لیپوماتیک یا سانترفیوژ استفاده می شود که احتمال عفونت را به شدت پایین می آرود. تنها ناحیه ای که باید بعد از استخراج چربی مراقبت بیشتری شود، ناحیه ای است که چربی را از آن قسمت استخراج می نمایند. در این قسمت از یک و نهایتا دو بخیه استفاده می شود که مراقبت بعد از آن را راحت می نماید.

کلام آخر

تزریق چربی به پیشانی می تواند راه حل مناسبی برای از بین بردن چین و چروک های افقی و عمودی پیشانی شود. همچنین می تواند باعث حجم دهی و از بین برنده ناهمواری های این ناحیه شده و پیشانی گردی را برای فرد به همراه آورد. باید دقت کرد که در انتخاب پزشک و نیز مراقبت های بعد از تزریق درست عمل کرده و عوارض بعد از تزریق را به حداقل رساند.

 

 


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 115
  • بازدید ماه : 258
  • بازدید سال : 1,645
  • بازدید کلی : 3,870