loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 15 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

داشتن لب های حجیم در بین خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این خصوصیت باعث جذابیت بیشتر و جوان تر نشان دادن آن ها می شود. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی راه های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. یکی از آن ها پروتز لب دائمی می باشد. هرچند روش هایی مانند تزریق ژل یا چربی باب شده است ولی این روظ ها موقت بوده و با گذشت زمان و جذب چربی و ژل دوباره حالت قبل بازخواهد گشت. ولی پروتز لب یک عمل دائمی برای دست یافتن به لب هایی زیبا و پرحجم به شمار می رود. ولی این روش هم مانند سایر تکنیک ها می تواند ذهن فرد را به خود مشغول نماید و سوالات و ابهاماتی را برای او بوجود آورد. نگرانی و ترس از خطرات احتمالی، ناآشنایی با نوع کار و … معمولا برای هر فرد که در این مسیر قرار گرفته ، انکار ناپذیر است. در این مقاله به تمامی این سوالات و پرسش ها پاسخ خواهیم داد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با دیدی باز و آگاهی کامل این روش را انتخاب نمایید. در این مقاله در خصوص موضوعات ذیل مطالبی را بیان می نماییم:

  • آشنایی با انواع تزریق لب
  • آشنایی با نحوه پروتز لب دائمی
  • انواع پروتز لب دائمی
  • هزینه پروتز لب دائمی

آشنایی با انواع تزریق  لب:

ابتدا شما را با انواع تزریق لب آشنا می نماییم تا تفاوت ها و شباهت های کلیه روش ها را ملاحظه نمایید.

 

پروتز لب 548523647

تزریق با ژل:

این روش ناپایدار بوده و در آن از ژل های مخصوصی که با متابولیسم بدن سازگاری دارد استفاده می گردد. ابتدا پس از معاینه، پزشک محل ها و نقاط خاصی را روی لب فرد علامت گذاری می نماید. محل مورد نظر ضدعفونی شده و تزریق ژل انجام می گردد. معمولا به علت درد ناک بودن این روش، از بی حسی موضعی قبل از انجام تزریق استفاده می شود. پس از اتمام کار محل های مشخص شده پاک می گردد. این تکنیک به صورت موقتی بوده و پس از مدتی لب ها به حالت قبل بر می گردند. این موضوع عم می تواند مزیت و هم ایراد محسوب گردد. مزیت از ان جهت که در صورت عدم رضایت فرد می تواند امیدوار باشد که پس از مدتی حالت قبل برخواهد گشت. ایراد از آن جهت که نیاز به ترمیم و مراجعه مجدد برای تزریق می باشد.

تزریق چربی:

مان روش تزریق ژل است با این تفاوت که از بخش هایی از بدن مانند ران، سینه و … چربی برداشته و به وسیله سوزن های مخصوصی به محل تزریق می گردد. مزایای این روش عدم ورود مواد مصنوعی به بدن و فرصت انتخاب برداشتن چربی از خود بدن شخص است. معایب این روش نیز در عدم ماندگاری دائمی آن است. در ضمن احساس درد نسبت به پروتز لب خیلی کمتر می باشد.

این دو روش تزریق جزو ایمن ترین روش ها برای حجم دهی به لب می باشد. میزان حجیم بودن لب قابل کنترل بوده و همچنین کاهش چین و چرو های اطراف لب باعث جوان تر نشان دادن شخص می شود.

آشنایی با نحوه پروتز لب دائمی:

پروتز لب دائمی از روش های پایدار در برجسته و حجیم نمودن لب ها می باشد. در این تکنیک از ورقه های سیلیکونی برای این موضوع استفاده می شود. در این روش برش هایی در دو طرف لب ایجاد شده و پروتز وارد بافت داخلی می شود. سپس محل های برش داده شده بخیه زده می شوند. این جراحی به مدت 60 تا 90 دقیقه به طول می انجامد و تحت بیهوشی انجام می گردد. ایراداتی که به این جراحی وارد می شود عبارتند از : بی حسی و اختلال در عملکرد لب، غیر طبیعی بودن حالت لب و احتمال جابجایی پروتز. در عین حال مزایاییمانند ماندگار بودن حالت لب جزو فاکتورهای مهم این جراحی می باشد. نکته مهم انتخاب بهترین مرکز پروتز لب در تهران می باشد. در این مراکز جراحی به دست  بهترین و متبحر ترین جراحان صورت گرفته و مشکلاتی که بر شمردیم را به حداقل ممکن خواهد رسانید.

انواع پروتز لب

در این قسمت می خواهیم با انواع پروتز لب آشنا شده و در خصوص هرکدام اطلاعاتی داشته باشیم.

استفاده از پلی تترافلوئورواتیلن یکی ازشایع ترین روش ها برای حجیم نمودن لب محسوب می شود. این ماده سفید رنگ و پلاستیکی بوده و کاربرد زیادی در پروتز قسمت چانه، گونه و … دارد. این ماده چون قابل جذب توسط بدن نمی باشد و نیز با گذشت زمان چروک نمی شود طرفداران خود را دارد. روش دیگر اتوگراف یعنی استفاده از بافت خود فرد مانند کشاله ران و … به صورت نوارهای کوچک است. سپس این نوارها وارد محل های خاصی که مشخص شده اند می شود. آلودرم روش جایگزین دیگری برای برجسته سازی لب است که از پوست اهدایی افراد دیگر استفاده می شود. در این روش بخش خارجی پوست جدا شده و لایه زیر ان خشک و بریا این جراحی استفاده می شود.  الوگرافت استفاده از بافت شخص دیگری است.

چه نقاطی از لب قابل برجسته کردن می باشد؟

در این قسمت در خصوص اینکه چه نقاطی از لب قابل برجسته کردن می باشد مطالبی عنوان می شود.رایج ترین قسمت، ورمیلون لب می باشد که مرز بین حاشیه لب و قسمت قرمز ان می باشد. این قسمت با افزایش سن دچار اقتادگی شده و گوشه های لب را به سمت پایین سوق می دهد که این باعث مسن تر دیده شدن فرد می شود. تزریق پروتز در این منطقه باعث می شود جوانی چهره باز گردانده شده و حالت لب ها اصلاح شود. لب بالایی بین سوراخ بینی تا لب نیز از جمله مناطقی است که تزریق در ان باعث جوان تر و جذاب تر شدن چهره فرد می شود.

حالت های مختلف پروتز لب

در این قسمت با حالت های مختلف پروتز لب آشنا می شویم:

تزریق لب روسی:

در این حالت حاشیه بالای لب و خط بالایی برجسته می شود. برای افرادی که لب بالاییشان باریک می باشد بهترین نتیجه را خواهد داد. این روش به تازگی مورد استقبال طرفداران زیادی قرار گرفته است.

تزریق لب با استفاده از میکرو قطره:

در این تکنیک ژل به تدریج و کم کم به لب تزریق می شود و باعث شکل دهی زیباتر و یکنواخت تر در این ناحیه می شود. این شیوه جزو شیوه های نوین در این حیطه محسوب می شود.

مدل طبیعی:

این روش برای ترمیم و زاویه دادن به شکل و حالت لب می باشد و در ظاهر اثری از تزریق وجود ندارد. امروزه این مدل طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

تزریق در حاشیه لب ها:

در این روش خطوط خارجی و گوشه های لب ها مورد تزریق قرار می گیرند. حالت لب ها و خطوط اطراف آن بسیار زیبا  و مطلوب خواهد شد .

 

پروتز لب مدل عروسکی:

این مدل بیشتر در کشورهای جنوب شرق آسیا انجام می گیرد. حجم دهی لب در این مدل به صورت باربی و عروسکی بوده و حاشیه های لب مستطیل شکل خواهد شد. این مدل برای هر فردی مناسب نمی باشد و نیاز است در قسمت های دیگر صورت نیز تغییراتی ایجاد شود تا فرم صورت هماهنگ و متناسب گردد.

پروتز لب مدل قلبی:

این مدل لب ها را از حالت طبیعی خارج کرده و فرم و حالت قلبی به خود می گیرد.

 

پروتز لب 215748966

 

مراقبت های بعد از پروتز لب دائمی

برای کسب بهترین نتیجه نیاز است مراقبت های بعد از پورتز لب دائمی را جدی گرفته و به توصیه های پزشک در این زمینه عمل نماییم. معمولا پس از این تزریق ممکن است در ناحیه لب تورم وجود داشته باشد که طبیعی می باشد و با گذاشتن یخ می توانید این مشکل را برطرف نمایید. نوشیدن آب در این مدت توصیه می شود. مسافرت های هوایی تا دو عفته پس از تزریق به هیچ عنوان پیشنهاد نمی گردد و نیاز است به تعویق انداخته شود. نیاز است از پزشک در خصوص چگونگی ماساژ لب در این مدت سوال نمایید. این کار به متقارن سازی و همگونی در منطقه تزریق کمک خواهد کرد. به مدت 24 تا 48 ساعت از انجام حرکات ورزشی و قرار گرفتن در محیط ها گرم به شدت پرهیز نمایید. از مصرف دخانیات علی الخصوص سیگار در مدت زمانی که پزشک تعیین می نماید بپرهیزید. از شستشوی صورت به مدت 3 تا 4 ساعت اجتناب کنید و بعد از این مدت هم به آرامی و ملایمت لب های خود را بشورید.

هزینه پروتز لب دائمی

مواردی که در هزینه پروتز لب دائمی موثر می باشد عبارتند از هزینه های بیمارستان، هزینه مواد اولیه و دستمزد جراح. انتخاب بهترین مرکز پروتز لب در تهران می تواند نیاز به پرداخت هزینه های بیشتری باشد. ولی چون این روش دائمی محسوب می شود، نمی توان به قیمت پرداخت هزینه کمتر، مخاطراتی را برای بدن بوجود آورد. غیر از نازیبایی پیامدهای مانند عفونت، احتمال جابجایی پروتز و … می توان برای فرد گران تر تمام شود.

کلام آخر:

امروزه همه به دنبال زیبا نمودن چهره خود و جلوگیری از افتادگی و بروز نشانه های پیری در صورت خود می باشند. یکی از نواحی مهم که در نشان دادن شادابی و جوانی چهره تاثیر گذار است لب ها می باشند. با تزریق ژل، چربی و یا پروتز لب دائمی می توانید بر زیبایی و جذابیت چهره خود بیافزایید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 247
  • بازدید سال : 1,634
  • بازدید کلی : 3,859