loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 44 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

اکثر افرادی که رینوپلاستی انجام می دهند، خواستار بینی عروسکی یا فانتزی هستند. ولی باید دید جراحی بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است؟  محبوبیت بینی های عروسکی در بین خانم ها بیشتر بوده، هرچند برخی آقایان نیز این نوع جراحی ها را می پسندند. ولی تناسب اجزای صورت یکی از ملاک های زیبایی به شمار می رود و در مورد جراحی های بینی نیز این نکته باید مورد توجه قرار گیرد. عموما در جلسه معاینه و مشاوره پزشک تصاویریرا از نتایج نهایی جراحی در اختیار بیمار قرار می دهد. اینکه آیا این نوع بینی با صورت فرد تناسب دارد و دلخواه فرد است، بعد از دیدن این تصاویر مشخص می شود. در این مقاله سعی خواهد شد تمامی اطلاعاتی که در مورد جراحی بینی عروسکی مطرح می شود علی الخصوص اینکه این جراحی برای چه افرادی مناسب است در اختیارتان قرار گیرد.

جراحی بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است 84767412545621

منظور از جراحی بینی عروسکی چیست

بینی عروسکی ویژگی های خاصی دارد. مهم ترین ویژگی این نوع بینی ها کوتاه بودن و سربالا بودن آن است. اینکه زاویه بینی با لب بالایی در چه حدود بوده و نیز قوس بینی چه اندازه ای داشته باشد را باید جراح و بیمار تعیین نمایند. ولی بهترین کار این است که با توجه به عکس های سه بعدی و نیز مشورت با پزشک تصمیم بگیرید. نگاه واقع بینانه و به دور از احساسات در این نوع جراحی ها بسیار اهمیت دارد. این نوع بینی ها عموما برای صورت های بسیار ظریف با بینی های استخوانی مناسب بوده و برای صورت های درشت و بینی های گوشتی نتیجه دلخواه بدست نخواهد آمد. نکته مهم انتخاب جراحی است که مراجعه می شود. تخصص و تبحر جراح نقش موثری در انتخاب نوع بینی و نتیجه جراحی دارد. حال به بیان ویژگی های اصلی بینی های عروسکی می پردازیم:

  • برای رسیدن به ظاهر بینی عروسکی در بخش مجرای بینی از ایمپلنت های خاصی استفاده می شود تا حالت سربالایی بینی حفظ شود.
  • برای قسمت پشت بینی از کورتکس و تجهیزات سیلیکونی مخصوص استفاده خواهد شد تا حالت قوس بینی شکل بگیرد.
  • برای اینکه نوک بینی حالت ظریف تر و باریک تری به خود بگیرد، تیغه بینی به نحو صحیح باید استفاده شود.
  • باید برای اینکه حالت بینی به بهترین شکل ممکن دیده شود، از ایمپلنت های منحصر به فرد استفاده شود تا کمترین شباهتی با بینی های دیگر نداشته باشد.

کاندیداهای مناسب برای جراحی بینی عروسکی

در این قسمت می خواهیم بدانیم که جراحی بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است؟ نمی توان مرزی برای هر جراحی قایل شد که این بینی ها مختص افرادی است که بینی های استخوانی یا صورت ظریف دارند. مهم ترین نکته در جراحی بینی عروسکی تناسب اجزای صورت با این نوع بینی ها می باشد. ممکن است این جراحی بر عکس برای صورت گرد یا بینی گوشتی نیز نتیجه عالی به دنبال داشته باشد. انتخاب جراح نیز نکته مهمی است که باید رعایت شود. تجربه و سابقه جراح می تواند کمک زیادی در رسیذن به این نکته داشته باشد که آیا این نوع بینی با صورت فرد تناسب دارد یا خیر. در هر صورت می توانید با مشاهده عکس های مربوط به نتایج جراحی و نیز نظر جراح به این تصمیم منطقی برسید که آیا می خواهید بینی حالت عروسکی به خود بگیرد یا حالت طبیعی خود را حفظ نماید.

تفاوت های جراحی  بینی عروسکی و جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی برای افرادی مناسب است که تصمیم دارند عیوب بینی برطرف شده و حالت طبیعی بینی حفظ شود. در این حالت نوک بینی بیش از حد بالا برده نمی شود و یا اینکه به بینی، قوس بیش از حد مورد نیاز داده نمی شود. عموما در این نوع بینی ها تمامی اجزای صورت با هم تناسب داشته  و در این نوع بینی ها زاویه بین بینی و لب بالایی نیز در حد 90 درجه حفظ خواهد شد. در حالی که در بینی ها عروسکی بینی بیش از حد کوچک می شود. قوس بینی نیز بیش از اندازه بوده و حالت نوک بینی به سمت بالا قرار می گیرد. زاویه بین بینی و لب بالایی در حدود 105 درجه است تا حالت سربالا بودن آن حفظ شود. در این نوع بینی ها  برعکس بینی طبیعی سوراخ های بینی نیز کوچک، ارتفاع و پهنای بینی تغییر می کند.

نحوه انجام جراحی بینی عروسکی

این نوع جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. نحوه انجام جراحی بینی عروسکی هم می تواندبه صورت جراحی باز و هم بسته باشد. در صورتی که جراحی باز باشد، میزان برش و بخیه و عوارض درمان نیز بالاتر است، در صورتی که در جراحی بسته نیازی به این برش ها نمی باشد. تصمیم گیری در مورد نوع جراحی به پزشک بستگی خواهد داشت. در نهایت پوستی که روی استخوان و غضروف را گرفته کنار زده می شود.  سپس در صورت نیاز به تراشیدن غضروف بینی، این کار انجام شده و یا در صورتی که غضورف کم باشد می توان از ناحیه سپتوم بینی این کمبود را جبران نمود. در این جراحی می توان انحرافات سپتوم و یا قسمت های دیگر بینی را نیز ترمیم نمود. بنابراین در کنار جنبه زیبایی، جنبه درمانی و اصلاح تنفس بیمار نیز انجام می شود. در نهایت برش ها بخیه زده شده و جراحی به اتمام می رسد.

نکات مهم قبل از جراحی بینی عروسکی

در مورد این نکته که جراحی بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است، باید خاطر نشان کرد که کلیه جراحی های بینی باید تا زمانی که فرد به بلوغ جسمی نرسیده و رشد کامل را نداشته است باید متوقف شود. برای انجام این نوع جراحی ها سلامت عمومی بیمار بسیار مهم است، زیرا تحت بیهوشی عمومی انجام شده و باید ملاحظات کامل صورت گیرد. در جلسه مشاوره، جراح را در جریان سابقه پزشکی خود قرار دهید، بیماری هایی که درگیر بودید یا هستید، داروهای مصرفی، حساسیت های دارویی و … از جمله مواردی است که جراح باید اطلاع داشته باشد. بهتر است در این جلسه انتظار و توقع خود را از جراحی با پزشک در میان بگذارید تا آگاهی کامل در این زمینه داده شود. در صورت مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بایستی دو هفته قبل از جراحی این موارد قطع شود. زیرا تاثیر مخربی در میزان کبودی و اکسیژن رسانی به بدن خواهد داشت.

اقدامات بعد از جراحی بینی عروسکی

یکی از نکات مهم دیگر برای کسب نتیجه دلخواه و نیز تجربه کمتر عوارض بعد از جراحی، مراقبت های بعد از جراحی بینی عروسکی است. این مراقبت ها عبارتند از:

استراحت بعد از جراحی

جراحی بینی عروسکی بیشترین تغییرات و اصلاحات را در پی خواهد داشت. بنابراین دوران بهبودی نیز ممکن است طولانی تر باشد. توصیه می شود در روز های اول بعد از جراحی، استراحت مطلق داشته و از انجام فعالیت های بدنی به شدت پرهیز شود. این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و عوارض داروهای بیهوشی باعث عدم تعادل بیمار می شود. بنابراین برای اینکه صدمه ای به فرد .وارد نشود، بایستی تا چند روز و هفته اول را به استراحت بگذراند. در زمان استراحت سر باید بالاتر از بدن قرار گیرد. شروع فعالیت های ورزشی را باید با جراح هماهنگ نمایید. از خم شدن و برداشتن اجسام سنگین نیز باید به جد خودداری نمود.

جراحی بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است 32546545123

داروهای مصرفی

برای شروع داروهای مصرفی خود باید با پزشک مشورت نمایید. داروهای بعد از جراحی شامل مسکن ها و آنتی بیوتیک می باشد. برای جلوگیری از احساس درد و نیز کنترل عفونت محل برش و جراحی باید داروها به موقع و سروقت مصرف شود. برای کاشه تورم و درد می توانید از کمپرس یخ در دو روز اول جراحی استفاده کنید. سپس آن را با کمپرس گرم جایگزین نمایید تا جریان گردش خون به حالت عادی بازگردد.

نحوه تغذیه

یکی از موارد مهمی که باید رعایت شود، نحوه تغذیه است. از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارد باید خودداری شود. غذاها به صورت مایعات، پوره شده و له شده باید باشد. برای بازگرداندن انرژی بدن می توانید مواد غذایی مصرفی را به صورت پوره شده استفاده کنید.

  • عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات
  • مصرف مشروبات الکلی و دخانیات باید تا دو هفته بعد از جراحی متوقف شود.

هزینه جراحی بینی عروسکی

جراحی بینی عروسکی نیز مانند هر جراحی دیگری هزینه هایی شامل دستمزد جراح، هزینه های کلینیکی، هزینه های دارو و … دارد. دستمزد جراح عموما در این نوع عمل ها بیشتر نیز می باشد. زیرا باید تغییرات اساسی و با حساسیت زیاد بر روی بینی انجام شود. هزینه های کلینیکی به علت استفاده از اتاق عمل و کادر پزشکی و پرستاری نیز بیشتر از درمان هایی است که تحت بی حسی موضعی و یا به صورت سرپایی انجام می شوند.

کلام آخر

در این مقاله توضیح دادیم که جراحی بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است؟ گفته شد این جراحی ها عموما برای افرادی که بینی های استخوانی و صورت ظریف دارند، مناسب تر است. مهم ترین نکته نیز حفظ تناسب اندازه بینی با سایر اجزای صورت است. زیاد بودن قوس بینی و سربالا بودن بیش از حد آن، بینی را از حالت طبیعی و زیبا خارج می کند. پس بهتر است تعادل و تناسب در این مورد رعایت شده و زیبایی را در درجه اول اهمیت قرار دهید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 111
  • بازدید ماه : 254
  • بازدید سال : 1,641
  • بازدید کلی : 3,866