loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 9 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

یکی از جراحی های زیبایی که امروزه طرفداران زیادی دارد، زاویه سازی فک صورت است. زاویه سازی فک مردان نیز به همان اندازه که در بین خانم ها محبوبیت دارد، با  استقبال زیادی برخوردار شده است. این روش زیبا سازی صورت، باعث می شود که صورت مردان از حالت گردی درآمده و شکلی قلب مانند گبیرد. این حالت باعث جذابیت زیاد خواهد شد، به همین دلیل اکثر مردان دوست دارند این روش را امتحان نمایند. در این روش برخی از قسمت های صورت مانند چانه و و گونه برجسته و فک کوچکتر می شود تا صورت حالت وی انگلسیس به خود بگیرد. داشتن این نوع فک ، چهره را از حالت گردی و بیضی بودن درآورده و جذاب تر و مردانه تر نشان می دهد. در این مقاله انواع روش های مختلفی که برای زاویه سازی فک مردان استفاده می شود، توضیح می دهیم.

زاویه سازی فک مردان  2124548551200000 روش های مختلف زاویه سازی فک  مردان

عموما صورت مردان عضلانی تر و در قسمت چانه پهن تر از خانم ها است. به همین دلیل در قسمت فک حالت مربع شکل داشته که برای تناسب بین اعضا و فک به این شکل می باشد. با افزایش سن و از دست دادن چربی زیر پوستی، حجم چانه کاهش پیدا کرده و حالت چهار گوشی بیشتری را به خود می گیرد. برای زاویه سازی و رفع این مشکل می توان از روش های مختاف جراحی و غیر جراحی بهره برد. البته انجام این روش ها بستگی به وضعیت بیمار و صلاحدید جراح و پزشک دارد. در این قسمت انواع این روش ها را توضیح می دهیم.

زاویه دار کردن فک مردان با استفاده از تزریق ژل

برای زاویه سازی صورت می توان از تزریق فیلرهای پوستی و ژل های مناسب استفاده کرد. این روش یکی از رایج ترین راه ها برای زاویه دادن به صورت می باشد. زیرا در مدت زمان کوتاه و در چند دقیقه می توان به صورت دلخواه دست یافت. این روش نیازی به استراحت بعد از عمل ندارد. می توان با یک و حداکثر دو تزریق 1 تا 2 سی سی این کار را انجام داد. این روش بسیار ایمن بوده و عوارضی را به همراه ندارد. حتی در صورت داشتن عوارض، مشکل خاصی برای فرد پیش نخواهد آمد. تنها نکته انتخاب بهترین پزشک در این زمینه و نیز استفاده از بهترین برند ژل است تا هم ماندگاری آن بالاتر رفته و هم از بروز مشکلاتی مانند عدم تقارن صورت در دو طرف و یا غیر طبیعی بودن عمل خودداری می نماید.

تزریق بوتاکس

یکی دیگر از انواع روش های غیر جراحی و غیر تهاجمی برای زاویه دار نمودن صورت مردان، تزریق بوتاکس است. در این روش عضلات بزرگ فک و چانه به صورت موقتی غیر فعال و کوچک می شوند. صورت حالت وی شکل به خود می گیرد. این روش نیز نیازی به داروی بیهوشی نداشته و بدون درد است. ماندگاری این روش بین 3 تا 6 ماه می باشد. در صورت رضایت از نتیجه عمل می توان مجددا آن را تمدید نمود.

تزریق چربی برای زاویه سازی فک مردان

یکی از روش های کم خطر و ایمن برای زاویه سازی فک را می توان تزریق چربی به شمار آورد. در این روش در خطوط فک، چانه و قسمت میانی صورت چربی تزریق می نمایند. با این روش هم چین و چروک های صورت باز شده و هم فرم دلخواه را بدست می آورند. مهم ترین نکته در این روش نیز انتخاب پزشک می باشد تا بتوان فرم درست و مناسب را برای چهره مردان طراحی و پیاده نمود.

لیفتینگ با استفاده از نخ

در این روش نیز با استفاده از نخ های قابل جذب پولیدیوکسانون ، فرم دلخواه چهره به دست می آید. در این روش ابتدا باید نقاطی که نیاز است کشیده شود و شکل بگیرد مشخص شود. این نقاط از 5 نقطه تشکیل شده است. البته اگر بخواهید گردن را نیز به سمت بالا بکشید ، نیاز است 7 نقطه را مشخص و با استفاده از نخ مخصوص، پوست و بافت زیرین را به سمت مورد نظر انتقال دهید. .

زاویه سازی فک مردان  210333000598763هایفوتراپی

این روش جزو روش های جراحی برای زاویه دار نمودن صورت است. در این روش نواحی از صورت که در قسمت فک برجسته می باشند علامت گذاری می شود. سپس با استفاده از ابزار مخصوص استخوان برش داده می شود و زاویه دلخواه بدست می آید. در صورتی که عضله ماستر ضخیم تر از حد مورد انتظار باشد، می توان برای کاهش حجم فک ، این حجم عضله را نیز کاهش داد. سپس محل برش داده شده بخیه زده می شود و عمل به پایان می رسد. این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد و بعد از عمل نیاز به مراقبت های لازم می باشد.

جراحی کوچک کردن چانه

کوچک کردن چانه باعث می شود تا زاویه صورت به حالت وی شکل در آید. در این روش برشی از ناحیه داخل دهان و نزدیک لب پایین داده می شود. سپس با استفاده از ابزرا مخصوص، استخوان را از نوک چانه جدا و تغییر شکل مورد نظر را اعمال می نمایند. سپس موقعست جدید چانه را با توجه به قسمت های دیگر تغییر می دهند. با استفاده از سیم و پلیت ، موقعیت چانه را تثبیت می کنند و محل برش ها را بخیه می زنند. این روش نیز تهاجمی بوده و تحت بیهوشی عمومی انجام می دهند.

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک مردان

روش هایی مانند تزریق ژل، بوتاکس و یا چربی چون به صورت غیر جراحی می باشد، نیاز به مراقبت های خاصی ندارد. هر چند بهتر است تا حد امکان بعد از انجام این روش ها نیز مراقبت های معمول انجام گیرد. در خصوص روش های جراحی بهتر است برای جلوگیری از عوارضی مانند عفونت و احساس درد از داروهایی که تجویز شده است، به صورت مرتب و سرموقع استفاده شود. باید تا دو هفته پس از جراحی در هنگام استراحت و خواب از دو عدد بالشت زیر سر خود استفاده کنید تا سر بالاتر از بدن قرار گیرد. برای کاهش تورم، کبودی و التهاب می توانید به مدت دو روز  از کمپرس یخ استفاده کنید.

کلام آخر

زاویه سازی فک مردان جزو عمل هایی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. این روش غیر از جذابیت، جوانی و شادابی را برای چهره مردان به همراه دارد. می توان از روش های جراحی مانند هایفوتراپی و جراحی چانه مردان و از روش های غیر جراحی مانند تزریق ژل، چربی و بوتاکس و نیز لیفتینگ با استفاده از نخ برای این مورد بهره گرفت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 12 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

یکی از جذابیت های صورت افراد، وجود چال گونه است. می خواهیم در این مقاله توضیحاتی در خصوص اینکه جراحی چال گونه چگونه است و چگونه انجام می شود، بدهیم. این جراحی بسیار ساده و سرپایی انجام می شود. مدت زمان انجام این نوع عمل بیش از چند دقیقه نبوده و نیازی به بستری در بیمارستان یا کلینیک نیم باشد. فردبعد از عمل می تواند به منزل بازگشته و فعالیت های خود را از سربگیرد. اوایل جراحی این چال چه در حالت خنده و ساکن در صورت ایجاد می شود. بعد از گذشت مدتی که پوست حالت الاستیک و کشسانی خود را از دست داد، تنها در زمان خنده این چال بر روی صورت ظاهر می شود. می توان گفت ماندگاری این روش بین یک تا دو سال می باشد. این جراحی برای همه افراد انجام می شود، ولی در صورتهای گوشتی و پرحجم  ممکن است نتیجه دلخواه بدست نیاید.

جراحی چال گونه  2548451211456نحوه انجام جراحی چال گونه

برای انجام این جراحی از ابزاز نمونه برداری استفاده می شود. به طوری که این وسیله در ناحیه گونه و از طرف بافت داخلی آن وارد شده و با حرکت چرخشی مقداری از بافت گونه به همراه بافت چری و عضله را برداشت می کند. با این روش یک مقدار گرد از داخل گونه کم شده و بدون اینکه آسیبی به پوست وارد شود، یک سوراخ با عمق کم در داخل پوست ایجاد می شود. برای بستن مقدار شکافته شده در اثر جراحی، بخیه های جذبی استفاده می گردد. به صورتی که این بخیه ها از داخل پوست گونه سمت شکافته شده را می بندند. به مرور زمان این قسمت ترمیم و بخیه ها جذب می شوند. به این ترتیب چاله ای در گونه ایجاد می گردد. این چال تا دو هفته در حالت ساکن نیز دیده می شود و پس از آن فقط در زمان خندیدن، مشخص می شود.

مراقبت های قبل از جراحی چال گونه

برای کسب بهترین نتیجه نیاز است مراقبت های قبل از جراحی را جدی گرفته و عمل نمایید. در این قسمت این مراقبت ها را توضیح می دهیم:

  • نیاز است قبل از جراحی و 6 ساعت مانده به آن از خوردن و آشامیدن خودداری نمایید.
  • عدم استعمال دخانیات بخصوص سیگار از دو هفته قبل و 2 هفته بعد از جراحی توصیه می شود.
  • مصرف مشوربات الکلی را یک هفته مانده به جراحی قطع کنید.
  • به این علت که بخیه ها و شکاف در داخل دهان ایجاد می شود، رعایت بهداشت دهان و دندان تاکید می گردد.
  • برای رفع درد احتمالی بهتر است قبل از جراحی از داروهایی مانند استامینوفن استفاده کنید.
  • در روز جراحی به هیچ عنوان آرایش نکنید.

مراقبت های بعد از جراحی چال گونه

همانطور که مراقبت های قبل از جراحی اهمیت دارد، مراقبت های بعد از جراحی نیز حائز اهمیت زیادی می باشد. اهم این مراقبت ها به شرح ذیل است:

از آنجاییکه این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، تا زمانی که کاملا به هوش نیامده اید، از خوردن و نوشیدن غذاهای سرد و گرم بپرهیزید. زیرا عدم وجود حس لامسه می تواند باعث رسیدن آسیب به بدن شود.

نیاز به رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار دقیق تر از گذشته دارید. حداقل به مدت دو هفته پس از جراحی نیاز است توصیه های ایمنی را جدی بگیرید.

برای شستشوی دهان از دهانشویه حاوی کلرهگزیرین استفاده نمایید. این دهانشویه بلافاصله بعد از خوردن غذا توصیه می شود.

برای جلوگیری از عفونت از داروهای آنتی بیوتیک که توسط پزشک تجویز شده است، مصرف نمایدد.

تورم و درد بعد از جراحی یک امر طبیعی است. می توانید برای کاهش درد از مسکن ها استفاده نموده و برای کاهش تورم، کمپرس یخ مفید می باشد. در صورتی که این موارد استمرار داشت ، نیاز است با پزشک خود ملاقات داشته باشید.

از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و بلند کردن اجسام سنگین به شدت خودداری نمایید. این فعالیت ها باعث افزایش گردش خون در بدن و بالا رفتن میزان کبودی و نیز آسیب به بخیه ها خواهد شد.

جراحی چال گونه  54645648574865421عوارض جراحی چال گونه

تا این قسمت در خصوص اینکه جراحی چال گونه چگونه است، و مراقبت های قبل و بعد از جراحی توضیحات لازم داده شد. بهتر است در این قسمت با عوارض احتمالی این جراحی نیز آشنا شوید. معمولا این گونه جراحی ها کم تهاجم بوده و به این علت نیز عوارض کمتری، بیمار را تهدید می کند. از جمله این عوارض می توان به عفونت و احتمال خونریزی از محل برش اشاره کرد. عفونت محل زخم چون در داخل دهان می باشد، احتمال دارد در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان رخ دهد. احتمال خونریزی نیز به هیمن علت چون در ناحیه داخلی دهان می باشد، محتمل است. همچنین برداشتن وسایل سنگین یا انجام فعالیت های بدنی سخت می تواند این مشکل را بوجود آورد. تورم و کبودی نیز در حد ناچیز ممکن است در روی صورت پدیدار شود که می توان با کمپرس یخ این مشکل را برطرف نمود.

هزینه جراحی چال گونه چگونه است

هزینه جراحی ها معمولا به سه عامل بستگی دارد: دستمزد جراح، کلینیکی که بیمار مراجعه نموده و داروهایی که در حین جراحی مصرف می شود. در صورتی که به بهترین جراح چال گونه مراجعه نمایید، باید پرداخت هزینه بیشتری را متقبل شوید. در عوض نتیجه بهتری را خواهید گرفت. کلینیکی که بیمار مراجعه می کند نیز در هزینه ها تاثیر گذار است. در صورتی که به بهترین و مجهزترین کلینیک مراجعه شود، می توان از امکانات این گونه مراکز مانند امکانات مدرن و به روز ، کادر پزشکی و جراحی حرفه ای و متبحر و فضای مناسب برخوردار شوید. چون این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، می توان گفت به داروهای بیشتری نیز نیاز است و هزینه های پرستاری و پزشکی اتاق عمل را نیز باید به حساب آورد.

کلام آخر

چال گونه یکی از ملاک های جذابیت در بسیاری از افراد به شمار می رود. در این مقاله در خصوص اینکه جراحی چال گونه چگونه است؟ مراقبت های قبل و بعد از آن و نیز عوارض این جراحی صحبت شد. باید گفت این جراحی بسیار ساده و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. مراقبت خاصی نیز نیاز ندارد، فقط باید مراقب عفونت و خونریزی از محل زخم باشید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید 

mousa بازدید : 10 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

یکی از روش های نوین برای درمان اختلال تعریق کف دست، تزریق بوتاکس در کف دست است.. برخی افراد، مبتلا به نوعی اختلال به نام هایپرهیدروز می باشند. در این اختلال، کف دستان فرد به صورت غیر عادی عرق می کند. چنانچه این افراد به پزشک متخصص مراجعه کنند، ممکن است داروهایی برای وی تجویز نماید؛ اما اگر این داروها تأثیر گذار نباشند تزریق کف دست، استفاده می شود. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به این اختلال مبتلا می باشید مطالعه این مقاله را از دست ندهید. با مطالعه این مطلب می توانید با این روش آشنا شده و در صورت نیاز، نسبت به انجام آن اقدام کنید.

تزریق بوتاکس در کف دست 48768656363200454

نحوه عملکرد بوتاکس در کف دست

تعریق بدن به صورت عادی زمانی اتفاق می افتد که دمای بدن افزایش یافته باشد. در این شرایط، سیستم اعصاب بدن به غدد تعریق دستور می دهد تا تولید عرق کرده و دمای بدن را کاهش دهند. در برخی افراد، اعصاب مربوط به غدد تعریق از فعالیت بیشتری برخوردار بوده و به همین سبب در حالت عادی نیز ممکن است در قسمت دست و یا پا، با تعریق زیادی مواجه شوند. در این حالت از روش تزریق بوتاکس استفاده می شود. این روش که در سال های اخیر به عنوان بهترین روش جلوگیری از تعریق دست شناخته می شود، باعث فلج شدن اعصاب غدد تعریق در بخش تزریق شده، می گردد.

ماده ای که از آن به عنوان بوتاکس یاد می شود در واقع همان باکتری موجود در کنسور است. این ماده باعث مسمویت شده و ایجاد بوتولیسم می کند. با ایجاد بوتولیسم در اعصاب غدد تعریق، این اعصاب فلج شده و سیگنالی مبنی بر تولید عرق را صادر نمی کنند. به این ترتیب تعریق کف دست درمان می شود. لازم به ذکر است  عملکرد بوتاکس فقط در بخشی اثر دارد  که تزریق انجام شده است.

نکات مهم در تزریق بوتاکس در کف دست

شاید به نظر برسد که تزریق بوتاکس، روشی بسیار ساده برای درمان تعریق دست می باشد؛ اما باید عنوان کنیم که با وجود سادگی، در این درمان هم محدودیت هایی وجود دارد. باید قبل از انجام این درمان با این محدودیت ها و نکات مهم آن آشنا شوید. این نکات عبارتند از:

عدم استفاده برای زنان باردار و شیرده

تزریق بوتاکس برای افرادی که دچار اختلال هایپر هیدروز شده اند تجویز می گردد. البته در این موارد نیز محدودیت هایی وجود دارد و تمامی افراد نمی توانند از این درمان استفاده کنند. از جمله افرادی که شامل این محدودیت ها می شوند زنان باردار و شیرده می باشند. داروی بوتولینوم برای بانوانی که بارداری هستند و یا شیرده می باشند به عنوان داروی دسته C محسوب می شود. از این رو نباید برای آنها از تزریق کف دست استفاده شود. زیرا ممکن است بر جنین تأثیر منفی گذاشته و منجر به مرک و یا سقط شود.

بررسی عدم حساسیت به بوتولینوم

برخی افراد نسبت به برخی داروها حساسیت دارند. بنابراین توصیه می شود قبل از اقدام به تزریق در کف دست، مطمئن شوید که نسبت به آن حساسیتی ندارید.

توجه به حرفه ای که بیمار در آن فعالیت می کند

از آن جایی که دست جزو اعضای پرکار بدن است باید به کاری که در آن مشغول هستید توجه داشته باشید. پزشکان در مواردی که فرد بیمار در مشغله ای فعالیت داشته باشد که به حرکت و قدرت دست ها نیاز داشته باشد توصیه می کنند ابتدا تزریق در کف دستی انجام شود که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب عوراض بعدی تزریق مشخص شده و می توان در جلسات دیگری تزریق کف دست غالب را انجام داد.

عوارض تزریق بوتاکس در کف دست

در بررسی عوارض این درمان، باید چنین گفت که به دلیل این که تزریق در کف دست، عوارض آن چنانی ندارد می توان آن را به عنوان بهترین روش جلوگیری از تعریق دست معرفی کرد. در تحقیقات انجام شده و طبق تجربیات به دست آمده، عوارض این دارو به شرح زیر توصیف شده است:

  • کبودی: تزریق بوتاکس در کف دست، با استفاده از سرنگ هایی انجام می شود. چند نقطه از کف دست مشخص شده و ماده به این مکان ها تزریق می گردد. به این ترتیب در این نقاط، کبودی ها و قرمزی ایجاد می شود. البته باید گفت که این علائم به سرعت رفع شده و اثری از آن ها نخواهد ماند.
  • تعریق در نقاط دیگر بدن: در برخی از موارد، تزریق باعث می شود تا تعریق در کف دست از بین برود؛ اما این موضوع باعث افزایش تعریق در نقاط دیگر بدن نظیر زیر بغل و … می شود. این عارضه در تمامی افراد تحت درمان، بروز نمی کند. احتمال این که با چنین عوارضی روبرو شوید بسیار اندک است.
  • واکنش های آلرژیک: در موارد بسیار نادری، ممکن است فرد درمان شده دچار واکنش های آلرژیک گردد. یکی از این واکنش ها، واکنش هیپرمی می باشد.
  • ضعف در عضلات دست: یکی دیگر از عوارض تزریق کف دست، بروز ضعف در عضلات دست می باشد. این درمان ممکن است باعث آتروفی عضلات شود که به مرور زمان برطرف می شود.
  • تورم: عارضه دیگر این درمان، تورم است در این افراد به دلیل این که خون در زیر پوست لخته می شود شاهد تورم خواهیم بود.

تزریق بوتاکس در کف دست 546464646588868952

حال که با عوارض این درمان آشنا شدید باید از این موضوع نیز اطلاع داشته باشید که این عوارض در صورتی بروز می کند که از مواد نامعتبر استفاده شود. استفاده از داروهای ارزان یا غیر مجاز و همچنین تزریق به دست افراد ناشی، باعث بروز این عوارض می شود.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس دست

تزریق بوتاکس که بهترین روش برای جلوگیری از تعریق کف دست است به عنوان یک درمان بی خطر تلقی می شود. این درمان در مدت زمان بسیار کمی انجام می شود. اگر برای این کار به یک مرکز درمانی معتبر مراجعه کرده و از یک پزشک متخصص کمک بگیرید می توانید بدون هیچ استرسی در مطب حاضر شده و درمان را انجام دهید. این درمان به هیچ آمادگی قبلی نیاز نداشته و به راحتی قابل اجرا است.

مراقبت های بعد از بوتاکس کف دست

بعد از این که تزریق کف دست انجام شد باید یک سری مراقبت ها انجام شود تا درمان با موفقیت همراه باشد. این اقدامات شامل موارد زیر می باشد:

  • در روزی که تزریق بوتاکس در کف دست های خود انجام داده اید می توانید کار کرده و به فعالیت های روزمره بپردازید. فقط در انجام ورزش و یا کار سنگین دقت کنید. این کار ممکن است باعث فشار به محل تزریق شده و ممکن است با درد همراه باشد.
  • توصیه می شود بعد از انجام درمان، در رژیم غذایی خود از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  • از خوردن کلم بروکلی، سیر، کاری، قهوه، مارچوبه و پیاز سفید خودداری نمایید.
  • سبزیجات برگ دار می توانند بسیار مفید باشد.
  • از مصرف الکل پرهیز کنید.
  • ورزش می تواند در کاهش استرس شما تأثیر مثبتی داشته باشد.

ماندگاری بوتاکس کف دست

ماندگاری بوتاکس کف دست به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوام می توانند باعث افزایش یا کاهش میزان ماندگاری بوتاکس شوند. با پایان یافتن ماندگاری بوتاکس باید دوباره برای انجام آن به پزشک مراجعه نمایید. عوامل مؤثر بر ماندگاری بوتاکس در کف دست به شرح زیر هستند:

  • پزشک و کلینیک: امروزه در کلینیک های مختلفی، پزشکان اقدام به انجام این درمان می کنند. مهم است که شما در کدام کلینیک و توسط کدام پزشک ترزیق کف دست را انجام دهید. زیرا تخصص و تبحر پزشک و همچنین تجهیزات موجود در کلینیک، بر روند درمان و موفقیت آمیز بودن آن تأثیر مستقیم دارد.
  • کیفیت ماده تزریق شده: این درمان به خودی خود به عنوان بهترین روش جلوگیری از تعریق دست شناخته نشده است. طبق تحقیقات انجام شده گفته می شود این درمان در 80 تا 90 درصد بیماران پاسخ داده و هایپر هیدروز را درمان می کند. این در حالتی است که از مواد و داروهای غیر مجاز استفاده نشده و کیفیت ماده تزریقی قابل تأیید باشد.

اما در حالت کلی می توان گفت که دوام و ماندگاری بوتاکس در کف دست از 6 ماه تا 12 ماه، متغیر است. اگر بعد از این مدت پزشک تشخیص دهد که نیاز به تزریق دوباره است می توان به راحتی آن را تمدید کرد.

هزینه تزریق بوتاکس در کف دست

هزینه تزریق کف دست، بسیار مناسب است و افراد می توانند آن را بدون هیچ دغدغه ای انجام دهند. حمایت شرکت های بیمه از این درمان نیز عامل دیگری است که باعث شده تا مبتلایان به تعریق کف دست، بدون هیچ مشکلی نسبت به انجام این درمان اقدام کنند. در هزینه تزریق بوتاکس در کف دست، عواملی همچون پزشک منتخب، تعداد  تزریق و همچنین نوع بوتاکس تزریق شده نیز تأثیر  دارند. چنانچه بوتاکس تزریق شده دارای کیفیت خوبی باشد حتماً هزینه بالاتری نیز خواهد داشت. تعداد تزریقات نیز اگر بیشتر باشد موجب افزایش هزینه ها می شود. پزشکانی که در مراکز معتبر، فعالیت دارند و از تجربه و دانش بالایی برخوردار می باشند هزینه نسبتاً بالاتری دریافت خواهند کرد. با وجود بالاتر بودن هزینه ها، توصیه می شود از ماده بوتاکس با کیفیت استفاده کرده و پزشکی حاذق را برای درمان، انتخاب نمایید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 14 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو یک روش برای از بین بردن چین و چروک های ابرو است. با اینکار عضلات زیرین پوست غیر فعال شده و همین موضوع می تواند به مرور زمان باعث صاف شدن ابرو و از بین رفتن چین و چروک شود. این فرآیند باعث می شود عضلات بین ابروها و خطوط افقی پیشانی آرام گرفته و در نهایت ابروها به سمت بالا کشیده می شوند. اگر تمایل دارید که قسمت های انتهایی ابروها نیز به سمت بالا کشیده شوند، می توانید از تزریق های اضافی استفاده کرده و عضلات این قسمت را نیز بالا بکشید. نکته مهم در این خصوص میزان موفقیت مورد انتظار است. سن،  میزان عضلات پیشانی حامی عضلات آرام کننده و عمق مشکل و چروک می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد. این روش غیر تهاجمی بوده و بدون جراحی می توان لیفت ابرو را انجام داد.

تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو 13254698674201کاندیداهای مناسب برای لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

اولین و مهم ترین اقدام، انتخاب بهترین پزشک در این حوزه می باشد. بایستی قبل از هر کاری با پزشک خود مشورت نمایید تا ببینید می توانید کاندید مناسبی برای این روش باشید یا خیر. بوتاکس برای همه افرادی که دچار چین و چروک و نیز خطوط اخم متوسط به بالا می باشند، گزینه مناسبی است. ولی نیاز است پزشک در جریان پرونده پزشکی بیمار قرار گیرد. در صورتی که فرد باردار باشد و یا در دوران شیردهی قرار دارد، این تزریق برای او مناسب نمی باشد ماده توکسین که در بوتاکس استفاده می شود، باعث آسیب به جنین و نوزاد خواهد شد.. بنابراین پزشک را در جریان آخرین وضعیت خود قرار دهید. همچنین سن نیز در این نوع درمان باید لحاظ شود. افراد زیر 18 سال جهت تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو مناسب نمی باشند.

نحوه تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو

ابتدا باید توضیح دهیم بوتاکس نوعی سم بوتولینوم بوده که می تواند مانع انتقال سیگنال از پایانه های عصبی به عضلات محل تزریق گردد. به این ترتیب انقباض عضلات انجام نشده و به مرور زمان ، پوست صاف و شاداب می شود. برای تزریق بوتاکس از بیمار می خواهد تا حرکات صورت مانند اخم کردن و نیز حالت تعجب برای تشخیص اینکه در کدام نقاط باید تزریق شود، انجام دهد.

این چروک ها در بالای پیشانی، بین ابروها و ناحیه بالای ابروها قابل مشاهده می باشد. بعد از اینکه نقاط مورد نظر مشخص شدند، دوز مورد نیاز با استفاده از سوزن های باریک و نازکی به زیر پوست پیشانی تزریق می شود. دوز مورد نیاز و زاویه ای که تزریق می شود، در نتیجه می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. این درمان بین 20 تا 30 دقیقه ممکن است به طول انجامد. می توانید برای جلوگیری از احساس درد، قبل از تزریق از مواد بی حس کننده استفاده کرده و  در ناحیه مورد نظر بی حسی موضعی داشته باشید. هرچند این روش دردناک نبوده و تنها احساسی که خواهید کرد در زمان وارد کردن سوزن است که قابل تحمل می باشد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس یا هر نوع جراحی های زیبایی می تواند نتیجه مستقیمی در فرآیند درمان داشته باشد. بعد از تزریق بوتاکس لازم است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • از استحمام کردن با آب گرم جدا بپرهیزید. آب داغ و گرم می تواند مواد بوتاکس را به قسمت های دیگر صورت برده و از آنجایی که این ناحیه به چشم که عضو حساسی است ، نزدیک می باشد ممکن است خطرآفرین باشد.
  • از لمس کردن و ماساژ دادن محل تزریق اجتناب کنید. اینکار نیز می تواند مواد را در قسمت های دیگر پخش نموده و نتیجه عمل ، قابل قبول نخواهد بود.
  • بعد از تزریق بوتاکس نیاز است برای ترمیم محل به پزشک مراجعه نمایید. در این صورت قسمت هایی که رضایت ندارید می توان اصلاح نمود.
  • از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز نمایید. زیرا احتمال کبودی را بالا می برد.
  • از انجام فعالیت های سنگین ورزشی نیز باید دوری کنید. حداقل در چند روز اول بعد از درمان، فعالیت های سبک و روزمره خود را انجام دهید. تعرق در ناحیه پیشانی می تواند باعث از بین رفتن نتیجه درمان شود.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شدت پرهیز نمایید. در صورت اجبار، استفاده از ضد آفتاب و نیز کلاه نباید فراموش شود.
  • از انجام سایر عمل های زیبایی مانند میکرودرم یا سایر لایه برداری های شیمیایی بپرهیزید.
تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو 1254548451015610عوارض بعد از تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو به خودی خود خطری برای بیمار نخواهد داشت. عوارض بعد از تزریق این ماده نیز بسیار خفیف بوده  و به ندرت اتفاق می افتد. تنها مشکلی که ممکن است پیش آید، در خصوص حرکت مواد به قسمت های دیگر صورت است. در صورتی که مراقبت های بعد از تزریق را جدی بگیرید، احتمال وقوع این پیشامد نیز وجود ندارد. اگر این موارد برایتان پیش آمد، نیاز است سریعا به پزشک اطلاع دهید:

  • اختلال در بینایی
  • حساسیت های شدید مانند تورم و تنگی نفس
  • ضعف عضلانی در ناحیه چشم

همانطور که گفته شد احتمال وقوع این عوارض بسیار ناچیز می باشد. یکی از مواردی که باید دقت شود، انتخاب پزشک می باشد. در صورتی که به پزشک متبحر و متخصص در این حوزه مراجعه نمایید، با کمترین عوارض به بهترین نتیجه ممکن خواهید رسید.

هزینه تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

هزینه تزریق بوتاکس به قسمت های مختلف صورت به عواملی مانند مساحت ناحیه ای که باید تزریق انجام شود، میزان و دوز داروی مصرفی و نیز نوع دارویی که مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد. معمولا ناحیه پیشانی وسعت بیشتری نسبت به سایر قسمت های صورت دارد. بنابراین نیاز به دوز بیشتری بوده و به همین دلیل ممکن است هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. این تزریق هم در بین ابروها و هم در بالای پیشانی انجام خواهد گرفت.

کلام آخر

تزریق بوتاکس برای بالابردن ابرو یکی از روش های معمول برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک و خطوط روی پیشانی است. با این تزریق می توان خطوط اخم و خطوط افقی پیشانی را از بین برد. با فلج کردن عضلات این ناحیه به مرور زمان چهره باز تر و شاداب تر می شود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 14 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

یکی از روش های ترمیم بینی که امروزه طرفداران زیادی دارد، روش تزریق ژل به بینی است. این روش به جراحی بینی نیازی ندارد و دردی هم برای بیماران به وجود نمی آورد. با این تزریق می توان ایرادات بینی را اصلاح کرده و فرم زیبایی به بینی بخشید. این امر در زیبایی صورت نقش بسزایی داشته و می تواند چهره ای جذاب برای افراد به ارمغان آورد. با استفاده از این روش و تزریق اسید هیالورونیک، عدم تقارن در بینی و ایرادات حاصل از ضربه و جراحی یا گودی بینی نیز قابل رفع می باشند. اگر قصد تزریق فیلر به بینی دارید، می توانید با مطالعه این مقاله، اطلاعات کاملی به دست آورده و با آگاهی کامل، دست به تزریق بزنید.

تزریق ژل به بینی 789301001115421

تزریق ژل به بینی برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل به بینی نسبت به جراحی و یا روش های دیگر، دارای هزینه کمتری است و عوارض آن چنانی ندارد. از این رو مورد استقبال افراد زیادی قرار می گیرد. معمولاً افراد زیادی هستند که به دنبال بهترین روش جراحی بینی بوده و دوست دارند بعد از جراحی، خود را با بینی خوش فرمی مشاهده کنند. به این افراد توصیه می شود قبل از گشتن به دنبال چنین روشی، تزریق ژل به بینی را نیز مورد بررسی قرار دهند. شاید با استفاده از این روش بتوانند به راحت ترین شکل ممکن، فرم بینی خود را اصلاح کنند؛ اما آن چه اهمیت دارد این است که این نوع درمان، برای تمامی افراد مناسب نیست. افرادی که می توانند از این روش استفاده کنند به شرح زیر می باشند:

افرادی با بینی نوک افتاده

ممکن است بینی افراد تحت تأثیر عواملی چون عوامل ژنتیکی، آسیب دیدگی در ناحیه بینی، پیری و یا جراحی بینی، دچار نوک افتادگی بینی شوند. از آن جایی که این موضوع بر زیبایی ظاهری آنها تأثیر منفی دارد آنها درصدد یافتن روشی برای درمان این معضل هستند. تزریق ژل به بینی می تواند بهترین روش برای درمان این بینی ها باشد.

افرادی با بینی نامتقارن

شکل نامتقارن بینی و یا عدم تقارن در سوراخ های بینی، یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است در افرادی زیادی دیده شود. امروزه با استفاده از تزریق فیلر به بینی، این مشکلات به راحتی و در مدت زمان کمی برطرف می شوند.

افرادی با بینی دارای گودی

توجه به زیبایی سبب شده تا در سال های اخیر افراد زیادی به انواع عمل های زیبایی بینی دست بزنند. یکی از مواردی که با جراحی، درمان می گردد گودی بینی است. این در حالی است تزریق ژل به گودی بینی نیز می تواند یکی از گزینه های درمان باشد. این روش در مقایسه با جراحی دارای هزینه و عوارض کمتری است و در مدت زمان کمی، اثرات آن را می توان دید.

افرادی با بینی پهن

دسته ای دیگر از افرادی که برای درمان تزریق ژل به بینی می توانند اقدام کنند افرادی با بینی پهن می باشند. این افراد معمولاً دارای بینی با ظاهر کوبیده هستند که باعث شده تا صورت آنها از زیبایی مناسبی برخوردار نباشد. این افراد با تزریق ژل، دیگر نیازی به جراحی بینی نداشته و می توانند فرم بینی خود را به بهترین شکل ممکن تغییر دهند.

افرادی با فرورفتگی بر روی پره های بینی

ممکن است بینی افراد به صورت ذاتی دارای فرورفتگی هایی بر روی پره ها باشد و یا این فرورفتگی ها با انجام جراحی بینی به وجود آمده باشند. به هر حال این فرورفتگی ها باعث می شود تا بینی،  ظاهری نامناسب داشته باشد. تزریق ژل به بینی می تواند در پر کردن این فرورفتگی ها مؤثر واقع شده و فرم بینی این افراد اصلاح شود.

تزریق ژل به بینی 548546543210000افرادی با برآمدگی روی پره های بینی

وجود برآمدگی بر روی پره های بینی همانند وجود فرورفتگی ها، فرم ایده آل بینی را از بین می برد. با تزریق ژل می توان این برآمدگی ها را از بین برد. بنابراین افرادی با برآمدگی بر روی پره های بینی، برای تزریق ژل به بینی مستعد می باشند.

نحوه تزریق ژل به بینی

تزریق ژل به بینی که جایگزینی مناسب برای درمان های دیگر نظیر بهترین روش برای جراحی بینی می باشند دارای مراحل مختلفی است. در طول این مراحل، بیمار باید مورد معاینه قرار گرفته و ایراد بینی وی به صورت کامل شناسایی شود. سپس نسبت به تزریق ژل یا انجام روش های درمانی دیگر تصمیم گرفته می شود. مراحل تزریق ژل به گودی بینی و یا رفع ایرادات دیگر، عبارتند از:

  • گرفتن عکس: قبل از آن که پزشک نسبت به تزریق ژل به بینی اقدام کند، از بینی فرد عکس هایی تهیه می شود. با توجه به این تصاویر، پزشک ایرادات موجود در بینی را شناسایی می کند.
  • استفاده از بی حس کننده موضعی: در تزریق ژل بر خلاف جراحی بینی، به بی حسی موضعی نیاز است. زیرا در این روش، اسید هیالورونیک باید با استفاده از سرنگ هایی مخصوص، به بینی تزریق شده و عمق آن کمتر از 02/0 باشد.
  • تزریق ژل: بعد از این که محل مورد نظر، بی حس شد پزشک اقدام به تزریق اسید هیالورونیک می کند.
  • قالب ریزی: بعد از تزریق، حال نوبت قالب ریزی بینی می باشد. این کار باید به صورت صحیح انجام شود. اهمیت این مرحله از تزریق ژل به بینی، بسیاز زیاد است؛ زیرا فرم نهایی بینی بر اساس این قالب ریزی تعیین شده و اصلاح می شود.

مزایای تزریق ژل به بینی

امروزه افراد قبل از این که نسبت به انجام یک درمان خاص، اقدام کنند درباره آن تحقیق می نمایند. از این رو با توجه به مزایا و معایبی که هر کدام از درمان ها دارند، یکی از آنها را انتخاب می کنند. تزریق ژل به گودی بینی یا رفع عدم تقارن بینی با استفاده از این روش نیز دارای مزایای زیادی می باشد. همین ویژگی ها سبب شده تا این روش به یکی از محبوب ترین روش های درمان ایرادات ظاهری بینی تبدیل شده و جایگزین ایده آلی برای جراحی بینی باشد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم درد در طول درمان

این روش درمان بدون نیاز به بریدگی انجام می شود و خونریزی ندارد. به همین دلیل نیز بیمار درد را احساس نخواهد کرد.

  • عوارض جانبی ناچیز

در این روش، از بی حسی موضعی استفاده می شود. این موضوع سبب می شود تا عوارض بعد از بیهوشی وجود نداشته باشد. عوارض این نوع درمان، تنها به قرمزی و کبودی جزئی ختم می شود.

  • دوره نقاهت کم

تزریق فیلر به بینی به صورت سرپایی انجام می شود. به همین دلیل نیز دوره نقاهت بیمار کم بوده و به مراقبت های خاصی نیاز ندارد.

  • عدم بروز مشکل در تنفس

با استفاده از این روش درمان، چسبندگی میان سطوح مخاطی از بین خواهد رفت. به این ترتیب بیمار برای تنفس نیز مشکلی نخواهد داشت.

  • بروز تأثیر در کوتاه ترین زمان

در جراحی بینی به چندین ماه زمان نیاز است تا فرم بینی به حالت اصلاح شده درآید؛ اما در این روش، فرم بینی دقیقاً بعد از آن که ژل تزریق شد تغییر کرده و این تغییرات به وضوح قابل مشاهده هستند.

  • امکان اصلاح دوباره

چنانچه بعد از درمان، به هر دلیلی فرم بینی تغییر یافت می توان دوباره آن را با تزریق ژل، اصلاح نمود.

نکات مهم در تزریق ژل به بینی

در استفاده از روش تزریق ژل به گودی بینی، نکاتی مهم و همچنین محدودیت هایی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. این نکات به شرح زیر می باشند:

  • عدم استفاده از این روش برای زنان باردار و شیرده.
  • عدم تزریق ژل به بینی در افرادی که به بیماری های خود ایمنی مبتلا هستند.
  • عدم استفاده از این درمان برای افرادی که زیر 18 سال سن دارند.

اقدامات لازم قبل از تزریق ژل به بینی

اگر تا این قسمت از مطلب را با دقت مطالعه کرده باشید حتماً متوجه شده اید که این درمان می تواند از بهترین روش جراحی بینی نیز مؤثرتر بوده و عوارض کمتری داشته باشد. چنانچه تصمیم گرفته اید برای اصلاح فرم بینی خود از این روش استفاده کنید باید یک سری اقدامات را قبل از آن، انجام دهید. به عنوان مثال باید از یک هفته قبل، از مصرف الکل و دخانیات خودداری نمایید. همچنین در روزی که برای تزریق ژل به مطب مراجعه می کنید باید صورت خود را تمیز کرده و از مواد آرایشی استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به بینی

حال که تزریق ژل به بینی را با موفقیت انجام دادید باید برای حفظ سلامتی خود و بالا بردن تأثیرات تزریق، مواردی را رعایت نمایید. مثلاً این که تا یک هفته بعد از تزریق، از الکل و سیگار استفاده نکنید یا این که تا یک هفته، از رفتن به سونا، حمام داغ و … خودداری کنید. در ضمن می توانید برای بهبود ورم بینی از موادی که ماده بروملین دارند استفاده نمایید. حتماً از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. چنانچه اهل ورزش کردن باشید باید تا یک هفته بعد از تزریق ژل به گودی بینی از انجام ورزش های سنگین پرهیز نمایید. مصرف به موقع داروهایی که پزشک تجویز کرده است نیز در بهبود کبودی و قرمزی بینی، کمک زیادی خواهد کرد. سعی کنید به هنگام خوابیدن، سر خود را تا زاویه سی درجه، از بدن خود بالاتر نگه دارید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 33 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

لیفت بینی با نخ یکی از روش های مدرن و پیشرفته برای اصلاح حالت ، شکل و اندازه بینی است. در گذشته تنها راه برای زیبایی بینی، جراحی بینی و عمل رینوپلاستی بود. بعد از آن با تزریق بوتاکس یا ژل امکان اصلاح بینی وجود داشت. ولی گزینه سوم که امروزه استقبال زیادی نیز از آن شده است، لیفت بینی با نخ است. روش جراحی بینی یک روش تهاجمی بوده و دوران نقاهت طولانی دارد. ممکن است نتیجه دلخواه نیز بدست نیاید. هزینه های بالا در کنار ریسک های این جراحی و عوارض این روش می تواند از نقاط ضعف آن به شمار رود. برای تزریق ژل و بوتاکس نیز نیاز است مراقبت هایی انجام شود. ایجاد تقارن و تناسب و … در این نوع روش ها مطرح می شود. در صورتی که لیفت بینی با نخ یک روش کم تهاجم ولی با نتیجه بهتر خواهد بود.

لیفت بینی با نخ 2154986320نحوه انجام لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ برای اصلاح و تغییر شکل، ارتفاع و حالت بینی انجام می شود. نخی که برای این روش مورد استفاده قرار می گرد، بسیار نازک و در حدود 0.12 میلی متر می باشد. جنس این نخ از پلی اکسانون بوده و در موارد زیادی برای بخیه زدن استفاده می شود. این نخ ها جذب شونده بوده و سس تا دوازده ماه طول می کشد تا در بدن جذب شوند. بنابراین ماندگاری این روش بین 6 تا 12 ماه است. استفاده از این روش بی خطر بوده و می توان با وارد کردن این نخ ها به بینی، ارتفاع و شکل آن را تغییر داد و فرم دلخواه را بدست آورد. نحوه انجام لیفت بینی با نخ به این شکل است که ابتدا محل درمان باید تمیز و ضدعفونی گردد. سپس با استفاده از بی حسی موضعی محل را بی حس می نمایند.

محل هایی که نیاز است بی حس شوند عبارت است از امتداد بینی، پل و نوک بینی. سپس پزشک نخ هایی را به صورت تک تک با استفاده از یک سوزن کوچک در قسمت نوک بینی وارد می کند. و نخ ها را به صورت افقی می کشد. تا زمانی که فرم دلخواه بدست آید. در هر جلسه به 4 تا 8 نخ نیاز است. در مواردی بنا به تشخیص پزشک می توان از تعداد نخ بیشتری نیز استفاده کرد. پزشک بیشتر در مناطقی که بافت نرمدارند این روش را پیاده می نماید.

مزایای لیفت بینی با نخ

در این قسمت می خواهیم با مزایای این روش آشنا شویم:

این روش غیر جراحی بوده و بنابراین ایمن تر است. می توان گفت مزایای دو روش رینوپلاستی و تزریق ژل یا بوتاکس را با هم دارد. هم فرم بینی اصلاح می شود و هم اینکه روش کم تهاجمی می باشد.

ظاهر بینی در این روش اصلاح می شود و کشیدگی و فرم بینی بهتر خواهد شد. می تواند انحنای لازم را به بینی بدهد.

یکی از مزایای این روش دوران کوتاه بهبودی و نقاهت درمان استو برای انجام این روش نیازی به استراحت مطلق یا مراقبت های خاصی نمی باشد. بلافاصله بعد از لیفت می توانید به فعالیت های روزمره خود بازگردید. ممکن است کمی تورم بینی آزار دهنده باشد که به مرور رفع می گردد.

نتیجه این درمان بسیار طبیعی به نظر می رسد. از آن حا که نخ ها نیز بعد از نهایتا یکسال جذب می شود، نتایج ماندگاری بر روی بینی خواهد داشت زیرا کلاژن پوست را تحریک نموده و پوست را سفت تر می نماید.

این تکنیک دردی را به همراه ندارد چه در عین درمان و چه بعد از انجام روش و نیم ساعت مدت زمانی است که برای اینکار لازم است.

در این روش ماده ای به بینی اضافه نمی شود مانند تزریق ژل و … بنابراین حجم بینی افزوده نخواهد شد .تنها اصلاحاتی که لازم است بر روی فرم و حالت بینی ایجاد شود، تامین می گردد. همچنین امکان این که نخ ها حرکت کنند نیز وجود ندارد. با فشار دادن محل، نخ ها ثابت هستند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

با توجه به میزان بالای رضایت مندی بیماران، می تواننتیجه گرفت این روش می تواند برای افرادی که از روش هایی مانند تزریق فیلر ناراضی بوده اند و نمی خواهند رینوپلاستی نیز انجام دهند، بسیار مفید و کاربردی است.

لیفت بینی با نخ 125488520ماندگاری لیفت بینی بدون جراحی

یکی از عوارض این درمان، تورم بینی می باشد که ممکن است یک هفته طول بکشد. بعد از این مدت بیمار می تواند از ظاهر جدید خود لذت ببرد. شکل و فرم بینی و کشیدگی آن بعد از این مدت نشان داده می شود. ماندگاری این روش 1 تا نهایتا 2 سال خواهد بود. ولی مهم ترین مزیت این روش این است که بافت و پوست بینی را مجبور به کلاژن سازی و تولید بافت همبند خواهد نمود. بنابراین بعد از بین رفتن نخ ها نیز پوست خودبخود این کلاژن را تولید می نماید. این کار باعث می ود تا اثرات درمان تا مدت ها باقی بماند. در صورتی که جلسات ادامه داشته باشد، می توان گفت نتایج ماندگار و دائمی می شود.

عوارض لیفت بینی بدون جراحی و با استفاده از نخ

این روش همانطور که گفتیم دارای کمترین عوارض است. زیرا ماده شیمیایی وارد بدن نمی شود که نگران واکنش بدن نسبت به آن شویم. یکی از عوارض نادر این روش، عفونت می باشد که آن هم با مصرف آنتی بیوتیک ها و ضدعفونی و استریل پوست قبل از وارد کردن نخ می توان از بین برد. مهم ترین موضوعی که باید دقت شود و مورد توجه قرار گیرد، انتخاب پزشک می باشد. در صورتی که بهترین جراح بینی را در این مورد انتخاب نمایید، نگرانی از نتایج حاصله در این مورد به حداقل می رسد. تخصص و تبحر جراح می تواند هم در نتیجه درمان تاثیر گذار باشد و هم عوارض را کاهش دهد. نتیجه این روش و اینکه با چه تعداد نخ و به چه شکل می توان فرم دلخواه را بدست آورد، تنها به انتخاب بهترین جراح بینی بستگی دارد.

کلام آخر

لیفت بینی با نخ یکی از روش های پیشرفته و امروزی برای اصلاح شکل، ظاهر و فرم بینی است. در این روش می توان بدون جراحی و با کمترین عوارض، به بهترین نتیجه ممکن رسید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 13 یکشنبه 21 دی 1399 نظرات (0)

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک برای جوانسازی و رفع آثار افزایش سن انجام می شود. جراحی پلک با بی حسی یکی از روش هایی که امروزه برای رفع افتادگی پلک یا وجود چربی زاید در اطراف پلک کاربرد دارد. معمولا افراد مراجعه کننده افراد با سن بالا می باشند که به دلیل محدودیت در بینایی و سختی در انجام فعالیت های مانند رانندگی یا مطالعه به جراح مراجعه می نمایند. البته این مشکل ممکن است به صورت ژنتیکی و ارثی نیز به فرد منتقل شده باشد. با برداشتن چربی اضافی و نیز رفع افتادگی پلک، چهره بازتر و جوانتر شده و شادابی به صورت بیمار بازخواهد گشت. بلفاروپلاستی را می توان با سه روش انجام داد، بی حسی موضعی، حالت نیمه بیهوشی و یا بیهوشی کامل. اینکه کدام روش برای فرد مناسب است بسته به نظر بیمار و صلاحدید پزشک معالج دارد. در این مقاله روش بی حسی موضعی مورد بررسی قرار می گیرد.

جراحی پلک با بی حسی 2564982130175آشنایی با نحوه انجام جراحی پلک با بی حسی

با توجه به عوارض داروهای بیهوشی برای افراد بخصوص افراد با سن بالا، بیشتر سعی می شود اینگونه عمل ها با بی حسی موضعی انجام شود. با تزریق بی حسی موضعی، بیمار بدون احساس درد و ناراحتی می تواند این مرحله را پشت سر بگذارد. معمولا در ابتدای جراحی، کل پلک بالا یا پایین بی حس می شود. سپس با استفاده از تیغ جراحی یا لیزر برشی در پلک داده می شود و چربی های اضافی، پوست زاید و مقداری از عضله  برداشت می شود. سپس جراح باید چین خوردگی های اطراف پلک را تنظیم نموده و موقعیت و فرم پلک را اصلاح نماید. این برش ها بسیار نازک و ظریف می باشند و آثار آن به وضوح دیده نمی شود. این جراحی به صورت سرپایی و در یک جلسه انجام می شود و نیاز به بستری شدن در مطب یا بیمارستان نمی باشد.

مراقبت های لازم بعد از جراحی پلک با بی حسی

برای سرعت بخشیدن به فرآیند بهبودی و به حداقل رساندن عوارض ناشی از جراحی بهتر است توصیه های بعد از جراحی پلک با بی حسی را جدی گرفته و به دقت رعایت نمایید:

نحوه انجام فعالیت های روزمره

در هفته اول بعد از جراحی باید از از انجام فعالیت هایی مانند مطالعه، استفاده از لنز ، استفاده از کامپیوتر و نیز تماشای تلویزیون خودداری شود. این گونه فعالیت های باعث خشکی چشم شده و می تواند برای بیمار آزاردهنده باشد. همچنین نیاز است از انجام فعالیت هایی مانند ورزش کردن سخت و یا بلند کردن اجسام سنگین پرهیز شود. این قبیل کارها باعث افزایش گردش خون در بدن شده و میزان کبودی را افزایش می دهد.  همچنین به بخیه ها فشار اورده و باعث ایجاد خونریزی خواهد شد. به طور ناگهانی حالت خود را تغییر ندهید. ممکن است در روزهای اول سرگیجه نیز داشته باشید. اگر در حالت خوابیده هستید، ابتدا بنشینید و سپس از جای خود بلند شوید و بالعکس.

درد، تورم و کبودی

ورم و کبود شدن دور چشم در این جراحی طبیعی بوده و این مشکل را با بالا نگهداشتن سر نسبت به بدن کنترل نمایید. همچنین می توانید از کمپرس یخ نیز در دو روز اول درمان استفاده کنید. برای کاهش درد و ناراحتی از داروهای مسکن که توسط جراح تجویز شده ، مصرف نمایید.

عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید

از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب به شدت خودداری کنید. در صورتی که مجبور به این کار هستید از عینک آفتای و کلاه استفاده نمایید. از کرم های ضدآفتاب با دوز بالا نیز استفاده شود.

مراقبت از محل زخم

همانطور که توضیح دادیم، برش هایی در اطراف چشم داده می شود. از آنجایی که ممکن است عوارضی مانند عفونت و … در محل برش ایجاد شود، روزی سه بار باید با محلول آب و صابون محل را شستشو دهید. این عمل باید در نهایت آرامش و با ملایمت صورت گیرد و بلافاصله محل شستشو را خشک نمایید. می توانید با استفاده از گوش پاکن آغشته به هیدروژن اکسید 3 درصد و آب معمولی این قسمت ها را پاک نمایید.

جراحی پلک با بی حسی 4674867641001547875

عوارض ناشی از جراحی پلک با بی حسی

عوارض بعد از هر جراحی مانند جراحی پلک با بی حسی موضعی در سطح پایین بوده و غالبا مشکلی را برای بیمار بوجود نمی آورد. در این قسمت به تعدای از این عوارض که ممکن است در مواردی گزارش شده باشد، می پردازیم:

واکنش آلرژیک

ممکن است پوست بیمار نسبت به داروی بی حسی مقداری واکنش آلرژیک نشان دهد. هر چند پزشک قبل از انجام جراحی ممکن است مقداری از این ماده یا پماد را بر روی بدن بیمار تست نماید.

عدم توانایی بستن چشم ها

ممکن است بیمار تا مدتی نتواند به صورت کامل چشم خود را ببندد. چون مقداری از پوست روی پلک برداشته شده و از عضله چشم نیز کاسته شده است.

عدم تقارن در پلک ها

از انجایی که این جراحی بسیار ظریف و حساس می باشد ، زیرا بر روی حساس ترین عضو صورت که چشم است انجام می گردد، توصیه می شود در انتخاب جراح دقت زیادی داشته باشید. بهتر است تحقیقات لازم را در این خصوص انجام داده و به بهترین جراح بلفاروپلاستی مراجعه نمایید. مشکلاتی مانند عدم تقارن در پلک و یا آسیب رسیدن به چشم در اثر بی تجربگی و عدم مهارت جراح پیش خواهد امد. ظرافت در بخیه های روی برش می تواند در ظاهر چشم و زیبایی صورت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. پس توصیه اکید می شود در انتخاب جراح و کلینیک محل انجام این جراحی با وسواس زیادی پیش بروید.

تاری دید و تورم

ممکن است در چند ساعت اول پس از درمان، بیمار دچار  تاری دید و تورم شود. تاری دید زودگذر است و بعد از چند ساعت رفع می شود. تورم و کبودی معمولا دو روز همراه بیمار خواهد بود.

کلام آخر

جراحی پلک با بی حسی چه در جراحی پلک بالا با بی حسی و چه جراحی پلک پایین با بی حسی یکی از جراحی های سرپایی است که در حین سادگی عمل، از حساسیت بالایی برخوردار است. در این روش قسمتی از پوست و چربی اضافی به همراه عضله اطراف پلک برداشته می شود. بعد از این جراحی بیمار به راحتی می تواند به فعالیت های روزمره خود مانند مطالعه، رانندگی، تماشای تلویزیون و … بپردازد. این جراحی غیر از جنبه زیبایی، دارای جنبه درمانی نیز می باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 12 یکشنبه 21 دی 1399 نظرات (0)

یکی از مشکلاتی که با افزایش سن بوجود می آید، افتادگی ابرو است. امروزه روش های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد که یکی از آن ها تزریق ژل به ابرو است. با افزایش طول عمر فرد به تدریج چربی های نقاط مختلف بدن شروع به تحلیل رفتن خواهد کرد. از جمله این مناطق چهره و صورت فرد است. افتادگی ابرو و گونه از جمله این عوارض می باشد. این حالت باعث می شود چهره فرد حالت تکیده و چروکیده شده و ابروها به سمت پایین کشیده شوند. افتادگی ابرو میدان دید فرد را نیز کاهش می دهد. به همین دلیل نیاز است با کشیدن ابرو به سمت بالا این مشکل را برطرف و جوانی را به صورت بازگردانیم. در کنار سایر روش ها تزریق ژل یکی از ایمن ترین و مطمئن ترین روش ها برای بالا بردن ابرو به شمار می رود.

تزریق ژل به ابرو 214565212152120بالابردن ابرو با استفاده از تزریق ژل

یکی از روش ها بالا بردن ابرو را می توان تزریق ژل به ابرو دانست. با افزایش سن به تدریج حالت کشسانی و الاستیک پوست از بین رفته و کلاژن کمتری تشکیل می شود. این امر باعث ایجاد چین و چروک بین ابروها و تشکیل خط اخم می شود. همچنین کمبود چربی باعث افتادگی ابرو بر روی چشم خواهد شد. هر چه فرد عمر بیشتری داشته باشد ، این چین و چروک و خطوط عمیق تر می شود. تزریق ژل می تواند راه مطمئنی برای پوشش دادن این مشکل باشد. در این روش ژل به بین ابروها و روی چشم تزریق می شود و به این ترتیب ابرو به سمت بالا لیفت و کشیده می شود. ماندگاری این روش بین 6 تا یکسال می باشد. مهم ترین نکته انتخاب پزشک و نیز انتخاب برند تزریقی ژل است. در صورتی که بهترین انتخاب ها صورت گیرد، می توان گفت نتیجه بهتر و ماندگار تر می شود.

نحوه تزریق ژل به ابرو

در این قسمت می خواهیم با نحوه انجام این روش آشنا شویم. معمولا برای تزریق ژل یا فیلرها از درجه خفیف یا متوسط دوز استفاده می شود. این مقدار بین نیم میلی لیتر تا یک میلی لیتر در نظر گرفته می شود. بهتر است از مقادیر پایین ژل استفاده شود و سپس مقدار را به تدریج افزایش داد. این مقدار تا زمانی که نتیجه دلخواه به دست آید می تواند ادامه داشته باشد. چون این روش به سرعت نتایج را مشخص می کند، پزشک می تواند بنا به نیاز مقدار را تغییر دهد. سپس محل مورد نظر ضدعفونی شده و ژل از طریق سوزن های باریک و ظریف به زیر پوست تزریق می شود. اینکه میزان و زاویه تزریق چه اندازه ای باشد، توسط پزشک تعیین می گردد. ممکن است در ابتدا مقداری کبودی و تورم در محل تزریق مشاهده شود که به مرور زمان برطرف خواهد شد.

 عوارض تزریق ژل به ابرو

تزریق ژل جزو روش های ایمن و بی خطر محسوب می شود. اما ممکن است با توجه به وضعیت بدنی فرد عوارضی را به همراه داشته باشد. هرچند این عوارض کوتاه مدت و زودگذرند، ولی بهتر است آشنایی در این خصوص داشته باشید. در صورتی که این علایم استمرار داشتند یا شدید تر شدند، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید:

  • احتمال اینکه در دو طرف صورت عدم تقارن وجود داشته باشد.
  • احتمال خارش و بروز بثورات پوستی
  • احتمال زخم و عفونت در محلی که تزریق انجام شده است.
  • احساس برآمدگی و برجسته شدن ماده تزریق شده در زیر پوست
  • مشکلاتی در بینایی و احتمال تاری دید
تزریق ژل به ابرو 2154856451210هزینه تزریق ژل به ابرو

هزینه این نوع عمل های زیبایی عموما به دستمزد پزشک، مرکزیا کلینیکی که مراجعه می شود، نوع مواد استفاده شده و میزان مواد بکار رفته بستگی دارد. در صورتی که به کلینیک های معتبر و شناخته شده در این زمینه مراجعه نمایید ، ممکن است هزینه بیشتری را پرداخت نمایید ولی در مقابل از نحوه خدمات پزشکی و مواد استفاده شده در این مراکز مطمئن هستید. امروزه انواع تقلبی از ژل های معتبر نیز در بازار وجود دارد که شاید تشخیص آن ها از نوع اصلی کمی سخت باشد. به همین دلیل به مراکزی مراجعه کنید که معتبر بوده و میزان رضایت از عملکرد ان ها بالا است. دستمزد پزشک معمولا بنا به معروفیت یا سابقه و تخصص پزشک مربوطه متغیر باشد. در هر حال اگر برای تزریق ژل به مطب پزشک مراجعه می کنید، در خصوص مواد استفاده شده و میزان تبحر پزشک اطلاعات کافی داشته باشید.

مزایای استفاده از تزریق ژل به ابرو

روش هایی مانند تزریق ژل در مقابل روش های جراحی دیگر،  مزایای زیادی را برای افراد به همراه دارد. از جمله مزایای این روش ها عدم نیاز به دوران ریکاوری و استراحت در منزل است. این عمل ها تحت بی حسی موضعی انجام شده و به مواد بیهوشی نیازی نیست. بنابراین بیمار مجبور به تحمل عوارض مواد بیهوشی نخواهد بود. هر چند این روش ماندگاری زیادی ندارد و دائمی نیست، ولی با تمدید مرتب آن می توان تا مدت زیادی چهره را جوان و شاداب نگهداشت. میزان درد در این روش بسیار پایین است و با مصرف داروهای معمولی می توان آن را مهار نمود. این روش نسبت به روش های جراحی، هزینه کمتر و سرعت عمل بیشتری در درمان دارد. در این روش چهره حالت طبیعی خود را حفظ می کند و حالت مصنوعی مانند تزریق بوتاکس نخواهد داشت.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به ابرو

همانطور که گفته شد نیازی به مراقبت های خاصی در این روش های زیبایی نمی باشد. در عین حال برای کسب نتیجه مطلوب بهتر است این توصیه ها را جدی گرفته و عمل نمایید:

  • از انجام ورزش و فعالیت های سنگین و یا برداشتن اجسام سنگین از روی زمین باید خودداری نمایید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز نموده و در صورتی که مجبور به این کار هستید، از کلاه، عینک آفتابی و ضد افتاب استفاده نمایید.
  • سعی کنید آب زیادی در طول روز مصرف کنید. آب باعث جذب بهتر ژل خواهد شد.
  • مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی را به تعویق بیاندازید و کنترل کنید.
  • حداقل دو هفته از مسافرت های هوایی به علت نوسان فشار هوا خودداری نمایید.

کلام آخر

تزریق ژل به ابرو یکی از روش های زیبایی و موقت در عین حال ایمن و کم هزینه برای جوانسازی چهره و بالا بردن ابرو به سمت بالا و به عبارتی لیفت ابرو می باشد. این روش مزایای زیادی دارد و در عین حال عوارض کمی را به دنبال خواهد داشت. مهم ترین نکته استفاده از بهترین برند ژل ها موجود در کنار مراجعه به بهترین پزشک برای تزریق ژل می باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 12 چهارشنبه 17 دی 1399 نظرات (0)

در دوران بارداری نگرانی هایی در خصوص انجام عمل های زیبایی از جمله بوتاکس و تاثیر آن ها در سلامت جنین وجود دارد. تزریق بوتاکس در بارداری موضوعی است که ممکن است برای بسیاری از مادران پیش آید. معمولا در این دوران که حساس ترین دوران زندگی هر خانم می باشد، ممکن است فرآورده های شیمیایی بر روی جنین تاثیر نامطلوبی داشته باشد. همچنین خود مادر نیز در این مدت تغییرات پوستی مانند تورم صورت و بدن، افزایش یا کاهش وزن و … را تجربه می کنند. بنابراین نمی توان دقیقا نیاز به این نوع عمل ها مانند بوتاکس را  تشخیص داد. با توجه به تغییرات هورمونی شدید در این بازه زمانی و همراه شدن مواد شیمیایی این عمل های زیبایی می تواند سلامت جنین را به خطر بیاندازد. بنابراین توصیه می شود تا بعد از زایمان و تثبیت وضعیت پوست از انجام این گونه عمل های زیبایی اجتناب نمایید.

تزریق بوتاکس در بارداری 8794565221200بوتاکس چیست و چه عوارضی دارد

یکی از سوالات مهمی که ممکن است مطرح شود این است که بوتاکس از چه موادی تشکیل شده و چه عوارضی بعد از آن در انتظار فرد می باشد. بوتاکس از نوعی سم که توسط باکتری بوتولیسم تولید می شود تشکیل می شود. این سم در صورت تزریق،باعث غیر فعال و فلج شدن ناحیه می شود. برای تزریق بوتاکس از دوز پایین این سم استفاده می شود. این سم می تواند عضلات و ماهیچه های صورت را غیر فعال و یا عصب ها را مسدود نموده و به مرور زمان چین و چروک ها را از بین ببرد. یکی از شایع ترین عوارض این نوع درمان را می توان کبودی و درد خفیف نام برد که معمولا با مصرف مسکن های ساده برطرف می شود. نباید محل تزریق مالش داده شود و فرد بعد از تزریق نباید دراز بکشد. این عوارض بسیار محدود بوده و سریعا برطرف می شود.

بررسی تزریق بوتاکس در دوران بارداری

عموما اطلاعات در بازه عوارض عمل های زیبایی یا هر نوع جراحی دیگری بر روی مادران باردار بسیار محدود و در مواقعی هیچ اطلاعاتی در دست نیست. علت این امر به وضعیت مادر و جنین در این دوران برمی گردد. چون برای انجام تحقیقات و مشاهده نتیجه آن، باید سلامت مادر و جنین را به خطر بیاندازیم. معمولا کمتر مادری اجازه خواهد داد این اتفاق بیافتد. به همین دلیل توصیه می شود که تحقیقات در این زمینه به بعد از زایمان موکول شود تا خطری برای جنین نداشته باشد. به همین دلیل است که معمولا زمانی به پزشک مجوز تجویز دارو یا انجام هر روش درمانی داده می شود که مطمئن باشیم سود آن از خطر احتمالی بسیار بیشتر است. در این دوران حساس نیز به مادران باردار توصیه می شود به دلیل ناشناخته بودن تاثیر داروی بوتاکس بر وضعیت جنین، از انجام این کار خودداری نمایند.

تزریق بوتاکس بعد از زایمان

بعد از زایمان دو حالت پیش خواهد آمد. اینکه کودک از شیرمادر تغذیه نماید یا اینکه از شیرخشک یا غذاهای کمکی به کودک داده شود. در زمانی که کودک از شیر مادر تغذیه نماید نیز به دلیل احتمال وارد نمودن آسیب به کودک بعد از تزریق بوتاکس، تحقیقاتی انجام نشده است. بنابراین در این خصوص نیز اطلاعات چندانی در دست نیست. در زمانی که کودک از شیر مادر تغذیه نمی کند، تزریق بوتاکس می تواند غیر مضر بوده و مادر با خیال راحت می تواند این کار را انجام دهد. هر چند از مادر خواسته می شود تا چند ماه بعد از زایمان و برگشتن بدن و صورت به حالت عادی اینکار را انجام ندهد. زیرا ممکن است نقاطی از صورت نیاز به تزریق داشته باشند که رد اثر ورم بدن و صورت، قابل شناسایی نباشند. پس بهترین حالت چند ماه بعد از زایمان و در صورتی که کودک از شیر مادر تغذیه ننماید.

تزریق بوتاکس در بارداری 521987456330

بارداری پس از تزریق بوتاکس

در صورتی که قصد بارداری دارید، بهتر است از تزریق بوتاکس صرفنظر نمایید. همانطور که گفته شد این دوران بسیار حساس و سرنوشت ساز برای جنین می باشد. کوچکترین خطایی در این دوران می تواند باعث پشیمانی های زیادی در آینده کودک شود. بنابراین برای اینکه این دوران را بدون استرس و نگرانی از انجام بوتاکس سپری نمایید، بهتر است از انجام هر اقدام زیبایی که سلامت مادر و جنین را به خطر می اندازد، خودداری نمایید. چون اطلاعاتی از نقش تزریق بوتاکس در بارداری در دست نیست، توصیه می شود تا پایان اثرات دارو از باردار شدن خودداری شود. این دوران بهتر است فاصله 4 ماهه را با هم داشته باشند. زیرا معمولا ماندگاری داروی بوتاکس بین 4 تا 6 ماه می باشد. طبق آزمایشاتی که بر روی حیوانات انجام شده است، تزریق بوتاکس می تواند باعث عوارضی مانند محدودیت در رشد جنین، وزن کم در زمان تولد، زایمان زود رس و یا تاخیر در رشد گزارش شده است. هر چند این مطالعات در مورد حیوانات بوده و قابل تعمیم به جنین انسان نیست، ولی بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید

اطلاع از بارداری بعد از تزریق بوتاکس

این مورد ممکن است برای بسیاری از مادران پیش آید، بدون اطلاع از بارداری بیمار برای تزریق بوتاکس اقدام نماید. در این صورت بهتر است در مراجعه به پزشک زنان و زایمان از این مورد ،پزشک را آگاه نمایید. با توجه به اینکه نمی شود هیچگونه اقدامی در این زمینه انجام شود، پزشک می تواند با انجام راهنمایی ها و مشاوره های لازم ، از بروز مشکلات احتمالی خودداری نماید. در هر صورت بهتر است که استرس و نگرانی را از خود دور نموده و به توصیه ها و نکات مطرح شده توسط پزشک عمل کنید..

کلام آخر

تزریق بوتاکس در بارداری یکی از مقوله های علمی است که با توجه به شرایط حساس این دوران، اطلاعات زیادی از نتیجه آن در دست نیست. برای انجام هز آزمایشی ممکن است خطری برای جنین پیش آید. ولی در هر صورت تزریق بوتاکس در این دوران توصیه نمی شود و مادر باردار مجاز به انجام این روش نیست. بهتر است تزریق بوتاکس را به پس از زایمان موکول نمایید. آ ن هم در صورتی که کودک از شیر مادر تغذیه ننماید. در صورت تغذیه با شیر مادر توصیه می شود همچنان این نوع عمل انجام نگردد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 11 یکشنبه 14 دی 1399 نظرات (0)

یکی از رایج ترین سوالات در خصوص عمل های زیبایی مانند تزریق چربی، مضرات این روش ها می باشد. اینکه آیا تزریق چربی ضرر دارد و یا اینکه معایب و مزایای این روش چیست؟ می توان گفت همه روش های زیباسازی صورت و بدن دارای عوارضی می باشد و می توان گفت تزریق چربی نیز از این عوارض مستثنی نمی باشد. ولی اینکه میزان این عوارض تا چه اندازه بوده و چگونه می توان از مضرات احتمالی این روش ها جلوگیری نمود، می توان نکته ای باشد که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. تزریق چربی چون تحت بیهوشی انجام نمی شود و نیز یک روش ایمن و کم تهاجم به شمار می رود، ضرر کمتری برای بدن دارد. بهتر است ابتدا بدانیم تزریق چربی چگونه و برای چه منظور کاربرد دارد. سپس در خصوص موضوع مقاله که در خصوص مضرات این روش است، توضیحات کامل را بدهیم.

آیا تزریق چربی ضرر دارد 9784641210تزریق چربی چیست

با بالا رفتن سن افراد، معمولا چربی صورت و بدن به مرور در بخش های خاصی شروع به جذب شدن و از بین رفتن می کند. این مساله ممکن است برای برخی افراد خوشایند نبوده و تصمیم به اضافه نمودن چربی از دست رفته نمایند. یکی از این روش ها برای بازگرداندن چربی به این قسمت ها، تزریق چربی می باشد.  این روش که امرزه طرفداران زیادی را دارد، با برداشتن چربی از یک قسمت بدن و تزریق این مقدار در بخش دیگری که مدنظر بیمار است انجام می شود. چربی در قسمت هایی مانند شکم، باسن و پهلو بیشترین مقاومت را در برابر آب شدن و تحلیل رفتن دارد. این قسمت ها معمولا در اثر ورزش یا رژیم به سختی آب می شوند. به همین دلیل ترجیح داده می شود برای ماندگاری بیشتر این روش، از چربی این نواحی برای تزریق به نواحی مورد نظر استفاده شود.

تزریق چربی چگونه انجام می شود

همانطور که گفتیم برای تزریق چربی، باید از قسمت هایی مانند شکم و پهلو چربی برداشت و به محل هایی که نیاز داریم مانند قسمت های مختلف صورت و بدن تزریق نماییم. برای این کار نیاز به بیهوشی عمومی نیست و از بی حسی موضعی استفاده می شود. ولی نیاز است بیمار دو بار تحت عمل قرار گیرد. در مرحله اول برداشت چربی و مرحله دوم تزریق چربی به محل است. برای برداشت چربی از دستگاه لیپوساکشن استفاده می شود . این چربی برای اینکه قابلیت تزریق در بدن را داشته باشد ، نیاز است خالص شود. به همین دلیل با استفاده از دستگاه سانترفیوژ ، ناخالصی هایی مانند خون، ماده بی حسی از آن جدا می شود. سپس محلی که باید تزریق در آن ناحیه انجام شود، ضدعفونی و بی حس می نمایند. با استفاده از سوزن های باریک و کوتاه، این چربی خالص در محل تزریق می شود.

عوارض تزریق چربی

در مورد این سوال که آیا تزریق چربی ضرر دارد بهتر است در خصوص عوارض این روش نیز توضیح دهیم. البته ابتدا باید توضیح دهیم بهترین راه برای کاستن این عوارض و کسب بهترین نتیجه از درمان، انتخاب بهترین پزشک در این زمینه است. در صورتی که فرد به پزشک باتجربه و متخصص در این حوزه مراجعه نماید، کوچکترین خطری بیمار را تهدید نخواهد کرد. با این حال عوارض این نوع عمل زیبایی را می توان اینگونه نام برد:

  • احتمال عفونت در محل برداشت چربی و تزریق در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی محل
  • تجمع مایع خونی و یا آمبولی در زیر پوست به دلیل عدم تبحر در زاویه تزریق و دوز مناسب
  • واکنش بدن به مواد بی حسی
  • احتمال آسیب رساندن به لایه های زیرین پوست و از بین بردن بافت اصلی در صورت عدم تبحر پزشک در زمان برداشت چربی
  • از بین بردن عصب پوست در زمان برداشت چربی
  • عدم حفظ تقارن در محل هایی مانند دو طرف صورت یا دو طرف بدن
آیا تزریق چربی ضرر دارد 2154568963000مراقبت های قبل از تزریق چربی

یکی از بهترین راه ها برای کاهش عوارض تزریق چوبی و نیز جلوگیری از مضرات این روش، رعایت مراقبت های قبل و بعد از تزریق است. این اقدامات عبارتند از :

  • انجام آزمایشات لازم برای بررسی پزشکی و اینکه بیمار به چه داروهایی حساسیت داشته و یا سابقه چه بیماری هایی را دارد. این اطلاعات پزشکی کمک زیادی در خصوص کاهش مضرات تزریق چربی به پزشک خواهد کرد. بهتر است سریع تر این آزمایشات انجام و قبل از تزریق در اختیار پزشک معالج قرار گیرد
  • توصیه می شود از خوردن داروهایی مانند آسپرین و سایر داروهای انعقاد کننده خون از یک هفته قبل از تزریق خودداری نمایید. این داروها خون را رقیق و میزان کبودی را بالا می برند.
  • مصرف مشروبات الکلی و دخانیات را از دو هفته قبل از تزریق کاهش و به حداقل برسانید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

در پاسخ به این سوال که آیا تزریق چربی ضرر دارد می توان گفت در صورتی که مراقبت های بعد از تزریق نیز کاملا به موقع و صحیح انجام شود، این روش کمترین آسیب را به بدن خواهد رساند. این اقدامات به شرح ذیل است:

  • بعد از تزریق باید داروهای انعقاد خون را همچنان مصرف نکنید. این داروها عبارتند از آسپرین، وارفارین، ایبوپروفن و …
  • بعد از تزریق به هیچ عنوان به سمت انجام ورز شهای سنگین یا فعالیت های بدنی سنگین نروید . به هیچ عنوان خم نشده و وسیله سنگینی را از روی زمین برندارید.
  • بهتر است محل زخم را بعد از گذشت یک هفته با محلول پراکسید هیدروژن شستشو دهید تا دچار عفونت نشود.
  • معمولا درد و تورم بعد از گذشت چند روز و به مرور زمان کاهش می یابد. می توانید از داروهای مسکن در این چند روز استفاده نمایید.
  • برای جلوگیری از عفونت باید داروهای انتی بیوتیک را سر موقع و به صورت منظم مصرف نمایید.

کلام آخر

اینکه آیا تزریق چربی ضرر دارد یکی از سوالت رایجی است که غالبا در مورد تمامی روش های زیبایی و جوانسازی پرسیده می شود. عدم اطلاع از نحوه تزریق و مراقبت های قبل و بعد از آن می تواند این باعث پرسیدن این پرسش شود. پس بهتر است قبل از انجام هر عمل زیبایی در مورد آن عمل اطلاعات کافی را کسب نمایید. ما در این مقاله سعی نمودیم در خصوص تزریق چربی، نحوه تزریق، مراقبت های قبل و بعد از آن و عوارض احتمالی این روش توضیحات کاملی را ارائه دهیم. با انتخاب و مراجعه به بهترین پزشک و کلینیک در این زمینه می توان تمامی این مراحل را به آسانی و با کمترین آسیب و عارضه پشت سر گذاشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 226
  • بازدید سال : 1,613
  • بازدید کلی : 3,838