loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 9 دوشنبه 24 آذر 1399 نظرات (0)

یکی از جراحی های زیبایی که می تواند تاثیر زیادی در جوانی و جذابیت چهره داشه باشد، جراحی زیبایی استخوان گونه است. گونه در بخش میانی صورت قرار گرفته و شامل استخوان فک بالایی یا ماکزیلا، بخشی از استخوان فک پایینی و استخوان های گونه در قسمت خارجی فوقانی است. این قسمت از چربی ها و نسوج هم بند پوشیده شده است که باعث می شود پوست حالت کشیده و زیبایی به خود بگیرد. با گذشت سن و از دست رفتن حالت کشسانی پوست صورت ، به تدریج چربی های گونه نیز جذب می شوند و حالت برجستگی گونه به مرور کاهش می یابد. البته باید اشاره کنیم که در برخی افراد ژنتیکی ، گونه ها حالت برجسته ندارند. برای جلوگیری از این امر یا به نوعی به تعویق انداختن روند پیری ، می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که یکی از بهترین روش ها، جراحی زیبایی استخوان گونه است.

جراحی زیبایی استخوان گونه 8545641521251

افراد مناسب برای جراحی  زیبایی استخوان گونه

در این قسمت می خواهیم بدانیم این جراحی زیبایی برای چه افرادی مناسب می باشد:

افراد میانسالی که در دوران جوانی دارای گونه های پر و برجسته ای بوده اند. گذشت سن در این افراد با تحلیل استخوان گونه و کاهش میزان کلاژن سازی پوست همراه بوده که باعث تحلیل رفتن چربی زیر گونه ها خواهد شد. نیروی جاذبه زمین و تابش نور آفتاب است که اثرات بالا رفتن سن را بیشتر نشان می دهد. به این ترتیب چربی صورت از ناحیه آناتومیکی خود به سمت داخل و پایین حرکت می کند و این باعث می شود زیر چشم ها گود شود، گونه ها تخت و چین و چروک در اطراف بینی و چشم عمیق شود. به مرور زمان این علایم عمیق تر و بیشتر می شود و در نهایت زیبایی و شادابی چهره فرد را تحت تاثیر قرار داده و از بین می برد.

گروه دوم افراد جوانی می باشند که با این مشکل به دنیا آمده و بزرگ شده اند. در این افراد استخوان گونه ضعیف بوده و در بخش میانی صورت نوعی ناهماهنگی دیده می شود. در کنار این دو گروه افرادی هم هستند که می توان گفت کاندیدای مناسبی می باشند.

  • افرادی که صورت های گرد و نامتناسبی دارند
  • افرادی با صورت های مربعی شکل و فک پایین بزرگ که با گونه گذاری می توان این حجم را کم نمود
  • افرادی با صورت های صاف و تخت
  • افرادی که چانه و گونه بسیار کوچکی دارند
  • افرادی که به دلیل سانحه یا تصادف دچار شکستگی در یک یا دو طرف صورت شده و گونه های خود را از دست داده اند.
  • افرادی که به صورت مادرزادی با این شکل بدنیا آمده اند.

انواع روش های برجسته کردن گونه

برای برجسته کردن گونه روش های مختلفی وجود دادر که تعدادی از این روش ها جراحی و تعدادی بدون انجام عمل جراحی می باشد. در این قسمت می خواهیم این روش ها را توضیح داده و مزایا و معایب هر کدام را بیان کنیم:

 

تزریق چربی برای برجسته کردن گونه

در این روش که با تزریق چربی انجام می شود، از چربی بدن خود فرد استفاده می گردد. بدین صورت که چربی را از قسمت هایی از بدن که مقاومت بیشتری در برابر آب شدن دارند مانند شکم، پهلو و باسن بوسیله لیپوساکشن خارج می کنند. سپس بوسیله دستگاه سانترفیوژ ناخالصی ها را جدا نموده و سپس بوسیله سوزن های مخصوصی در زیر پوست گونه تزریق می نمایند. این روش به دلیل استفاده از چربی خود بدن بیمار روش کم عارضه و ایمن است. چون بدن واکنش های آلرژیک زیادی در برابر آن از خود نشان نمی دهد. از طرفی بدلیل اینکه بیمار دو بار درگیر می شود، یکی در زمان برداشت چربی و دیگری در زمان تزریق چربی به پوست صورت، می تواند آزاردهنده باشد. اینکه این روش دائمی نبوده و نیاز به تمدید دارد نیز از معایب این روش است.

جراحی زیبایی استخوان گونه 5645210878452

تزریق ژل برای برجسته نمودن گونه ها

در این روش از مواد شیمیایی برای برجسته کردن گونه استفاده می شود. کیفیت این مواد می تواند با هم متفاوت باشد، به همین دلیل در انتخاب مواد بایستی دقت زیادی انجام گیرد. در این روش به علت وارد کردن مواد شیمیایی به بدن ، احتمال عفونت و واکنش آلرژیک وجود دارد. این روش نیز دائمی نبوده و نیاز است در طول مدت مشخصی تمدید شود.

پروتز

این روش به صورت جراحی بوده و نیاز است که در اتاق عمل انجام شود. در این روش شکاف های باریکی در داخل دهان و محل قرار گرفتن گونه ایجاد می شود. سپس پروتز از این طریق در زیر گونه تعبیه می شود. شکاف را بخیه می زنند و جراحی به اتمام می رسد. عوارض این روش نسبت به دو روش بالایی بیشتر است. چون از مواد بیهوشی استفاده شده و ممکن است بعد از جراحی بیمار دچار عارضه های بیهوشی گردد. مواد پروتز نیز می توانند متفاوت باشند. بنابراین در انتخاب نوع آن نیاز است دقت زیادی را به خرج داده و از بهترین کیفیت استفاده نمایید.

جراحی استخوان

این روش بر خلاف سایر روش ها، دائمی بوده و تحت بیهوشی و در اتاق عمل انجام می شود. در این روش استخوان گونه تحت جراحی قرار می گیرد و به سمت جلو کشیده می شود. برای این کار استخوان های میانی صورت و پایه های گونه برش داده می شود و به سمت جلوتر کشیده می شوند. این روش نیز مزایا و معایبی دارد. از جمله مزایای آن می توان به دائمی بودن این روش اشاره کرد. از جمله معایب این روش نیز عارضه هایی است که در اثر جراحی و بیهوشی به سراغ بیمار می آید. هر چند این عوارض کوتاه مدت بوده و بعد از گذشت چند روز برطرف می گردد. برای نتیجه گیری بهتر نیاز است از بهترین متخصصان جراحی در این زمینه بهره بگیرید. زیرا این جراحی در ناحیه حساس چشم صورت می گیرد و وسواس بیشتری باید به خرج دهید.

کلام آخر

جراحی زیبایی استخوان گونه یکی از روش های برجسته کردن گونه است. این روش دارای مزایا و معایبی می باشد. مهم ترین نکته انتخاب بهترین جراح زیبایی گونه است. زیرا به این طریق می توان مطمئن بود که نتیجه جراحی به بهترین شکل و طبیعی ترین حالت خواهد بود و نیز از عوارض جراحی کاسته می شود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 6 دوشنبه 24 آذر 1399 نظرات (0)

امکان جراحی همزمان بینی و لب به طور کلی وجود دارد. هرچند بسیاری از جراحان به انجام لیفت بالا تمایل چندانی نشان نمی دهند،  ولی در کل روش بی خطر و امنی به شمار می رود. مهم ترین نکته در این مورد احتمال آسیب به کلوملا یا تیغه گوشتی بین سوراخ های بینی است. زیرا این روش می تواند در صورت نداشتن مهارت یا تخصص جراح ، باعث آسیب رسیدن به کلوملا شود. باید در نظر گفت کدام روش می توان آسیب کمتری به این ناحیه از بینی وارد کند. جراحی بینی به دو روش بسته و باز انجام میشود که در این مقاله در خصوص انجام این دو روش توضیح خواهیم داد. ممکن است سوال شود که می توان قبل از رینوپلاستی یا جراحی بینی ، لیفت لب را انجام داد یا بهتر است این دو  جراحی همزمان صورت گیرد. در این مقاله این مورد را نیز توضیح خواهیم داد.

جراحی  همزمان بینی و لب 64565222300

جراحی بینی به روش باز و بسته و امکان لیفت لب

جراحی بینی یا رینوپلاستی به دو روش بسته و باز انجام می شود. در زمان ها یگذشته بیشتر از روش بسته برای انجام این جراحی زیبایی بینی استفاده می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، روش باز در اولویت انجام است. تفاوت این دو روش به نوع دسترسی به استخوان و غضروف بینی است. اینکه کدام روش برای انجام همزمان لیفت لب و رینوپلاستی بهتر است و جراحی همزمان بینی و لب را قابل انجام می کند در این قسمت بررسی می کنیم:

 

جراحی بینی به روش بسته و امکان جراحی همزمان لب

در جراحی بینی بسته، کلیه برش های مورد نیاز از داخل بینی انجام می شود. این روش قدیمی تر است. در این روش ابتدا پوست از ساختار غضروفی خود از بالای لب جدا می شود و بوسیله ابزار مخصوصی بالا نگهداشته می شود. در این هنگام و به علت دسترسی به ساختار بینی، جراح می تواند کلیه اصلاحات خود را انجام دهد. در صورتی که اصلاحات و تغییرات لازم داده شد، پوست به محل خود بازگشته و بخیه زده می شود. امکان انجام همزمان جراحی بینی به این روش با لیفت لب بهتر است. زیرا نگرانی از ناحیه کلوملا است. چون دسترسی کامل به استخوان وسط بینی وجود دارد، می توان مراقبت ها و احتیاط های لازم را انجام داد. زیرا نرسیدن خون به این ناحیه می تواند باعث خون مردگی و از دست رفتن بافت شود. بنابراین باید با احتیاط و تمرکز بیشتری انجام گیرد. در جراحی بینی بسته این نگرانی بسیار کمتر است.

 

جراحی بینی به روش باز و امکان جراحی همزمان لب

در جراحی بینی به روش باز و همزمان انجام لیفت لب، احتیاط خیلی زیادی لازم است. در این روش یک برش در پایه کلوملا که دیوراه بین دو سوراخ بینی است، ایجاد می شود. سپس پوست از روی بینی کنار رفته و جراح با اشراف کامل به استخوان و غضروف ، رینوپلاستی را انجام می دهد. در این روش می توان تمامی ناقرینگی ها و پیوند های غضروفی را اصلاح نمود. برای جراحی به روش باز می توان گفت برش تا نیمی از کلوملا ادامه پیدا می کند. در صورتی که برای لیفت لب باید برش ها در پایین کلوملا و تیغه غضورفی ایجاد شود. بنابراین این برش برای هر دو روش می تواند استفاده شود. زمانی که مشکلی یا زخمی در ناحیه بینی در گذشته باشد، احتیاط زیادی باید انجام داد. زیرا برش ها باید با احتیاط بیشتری داده شود تا به این غضروف آسیبی نرسد. همچنین در گردش خون نیز اختلالی پیش نیاید. در مواردی که نیاز به اصلاح است و این مساله نیز عنوان می شود، بهتر است برش ها به صورت جدا انجام و نگهداشته شود. در مواردی نیز جراحی بینی به منظور تنگ کردن سوراخ های بینی انجام می شود. در این حالت باید لیفت لب بالا سازگاری بیشتری با کلوملا داشته باشد. همچنین باید پایه تنگ شده بینی نیز با لیفت لب مطابقت داشته باشد تا زیبایی و تناسب چهره به هم نریزد.

جراحی  همزمان بینی و لب 47214653256323230مراقبت های لازم قبل و بعد از جراحی همرمان بینی و لب

همانطور که توضیح داده شد، این جراحی می تواند بسیار ریسک پذیر و مهم باشد. زیرا غیر از ایجاد تقارن و تناسب، نیاز است در خصوص عمل خونرسانی به کلوملا که همان تیغه بین سوراخ های بینی است، مختل نشود. این موضوع می تواند باعث از دست رفتن بافت بینی و عوارض شدیدتری شود. مهم ترین نکته قبل از جراحی همزمان بینی و لب ، انتخاب جراح معتبر است. تخصص و مهارت جراح در این زمینه بسیار اهمیت دارد. اینکه متخصص با آناتومی و ساختار این ناحیه که مابین لب و بینی است، آشنایی کامل داشته باشد می تواند رمز موفقیت این جراحی باشد. بنابراین توصیه می شود در انتخاب جراح و متخصص بسیار با دقت پیش بروید. بعد از جراحی نیاز است مراقبت هایی نیز انجام شود که در این قسمت به آن ها شااره می کنیم:

بعد از جراحی برای جلوگیری از خشک شدن گلو در اثر مواد بیهوشی و … بهتر است از غذاهای آبکی که نیاز به جویدن ندارد استفاده شود. جویدن مواد غذایی در این جراحی که لب و بینی همزمان تحت جراحی قرار گرفته اند، می توان آزاردهنده باشد.

ممکن است خونابه هایی به علت قرار دادن تامپون در داخل بینی مشاهده شود. در این صورت بهترین راه حل استفاده از گاز استریل برای تمیز کردن محل زخم است. استفاده از دستمال کاغذی به دلیل احتمال آلودگی، توصیه نمی شود.

بعد از جراحی سعی کنید حالت نیمه نشسته استراحت کنید یا زیر سر خود دو بالش قرار دهید تا سر از بدن در ارتفاع بیشتری قرار گیرد.

تورم و کبودی بعد از جراحی اجتناب ناپذیر است.  بنابراین نگران نباشید. به مرور زمان این حالت برطرف خواهد شد. می توانید از کمپرس یخ در دو روز اول برای کاهش تورم استفاده کنید.

کلام آخر:

همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، امکان انجام همزمان جراحی بینی و لب وجود دارد. نکته مهم انجام رینوپلاستی به حالت بسته و باز بود که توضیح داده شد. در رینوپلاستی در حالت بسته نگرانی کمتری در خصوص عدم گردش خون به داخل غضروف میانی بین سوراخ های بینی وجود دارد. در صورتی که در حالت باز این نگرانی بیشتر است و باید دقت و احتیاط زیادی در انجام ان به خرج داد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 5 یکشنبه 16 آذر 1399 نظرات (0)

گونه یکی از اعضای صورت است که برجستگی آن تاثیر زیادی در زیبایی چهره افراد دارد. یکی از روش های برجسته نمودن گونه، تزریق ژل به گونه است. با تزریق ژل و پر کردن ناحیه گونه، می توان چهره افراد را جذاب و جوان نمود. با افزایش سن معمولا چربی زیر پوست افراد به مرور زمان کاسته می شود. پوست صورت حالت ارتجاعی و کشسانی خود را از دست داده و چهره خموده تر و خسته تر به نظر می رسد. با تزریق انواع فیلرها و پر کننده های صورت از جمله تزریق ژل به گونه می توان از این عارضه پیشگیری کرد. این روش یکی از روش های ایمن و کم خطر برای بدن بوده و باعث زیباتر نمودن و فرم دادن به چهره بیمار می شود. در کنار آن چین و چروک های روی صورت را نیز کمتر کرده و چهره را شاداب می نماید.

تزریق ژل به گونه 5123121520.کاندیداهای تزریق ژل به گونه

همانطور که توضیح داده شد، تزریق ژل به گونه می تواند باعث بازگرداندن جذابیت و زیبایی به چهره افراد گردد. ژل مصرفی معمولا از مواد سازگار با پوست و بدن ساخته شده و دارای کمترین عوارض می باشد. ممکن است افرادی به صورت ژنتیکی و وراثتی گونه های کوچک و همواری داشته باشند. در این صورت نیز نیاز نیست به سن بیمار توجه نمود و برای جوانان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه بیشترین طرفداران این روش ها جوانان و خانم ها می باشند. با گذشت سن و آب شدن چربی های زیر پوست و نیز تغییر فرم گونه ها، بیشتر افراد به دنبال راهی برای جلوگیری از افتادگی گونه ها می باشند که تزریق ژل یکی از ایمن ترین راه ها به شمار می رود. ممکن است گونه های بیمار در اثر تصادف یا سانحه دچار مشکلاتی شده باشد که در این مورد نیز می توان گفت تزریق ژل کاربرد داشته و فرد کاندید مناسبی محسوب می شود. عدم تقارن درگونه ها یکی دیگر از عوامل مراجعه بیماران برای تزریق ژل به گونه است.

نحوه تزریق ژل به گونه

برای تزریق ژل به گونه بهتر است به بهترین پزشک مراجعه نمایید. زیرا تخصص و مهارت پزشک در این زمینه می تواند نقش اساسی در نتیجه داشته باشد. در جلسه معاینه و مشاوره بهتر است تمامی انتظارات و خواسته های خود را به پزشکتان توضیح دهید. اینکه می خواهید به چه میزان چهره شما تغییر نماید و چه نتیجه ای مورد دلخواه می باشد. همچنین باید در خصوص مواد ژلی که قرار است در صورت مورد استفاده قرار گیرد و میزان ماندگاری آن اطلاعاتی داشته باشید. بهتر است از عوارض تزریق ژل نیز سوال کنید تا با آگاهی و اطلاع کامل به این نوع درمان زیبایی اقدام نمایید. نیاز است توصیه های قبل از انجام تزریق را نیز جدی گرفته و انجام داده باشید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

برای تزریق ژل به گونه، ابتدا گونه را به صورت موضعی بی حس نموده و سپس ناحیه ای که قرار است تزریق در آن انجام شود، ضدعفونی و استریل می نمایند. سپس دوز مناسب و مورد نیاز از ژل را در داخل سرنگ ریخته و از طریق سر سوزن نازک به محل مورد نظر تزریق می نمایند. نکته مهم در این زمینه حفظ تقارن در دو گونه است. باید اندازه و نوع تزریق و محل ان به گونه ای باشد که این تقارن به هم نریزد. ممکن است نیاز باشد تا کمی ناحیه مورد نظر توسط پزشک ماساژ داده شود تا مقدار ژل تزریقی به صورت یکنواخت در گونه ها پخش شود. در روزهای اول میزان حجم گونه ها بیشتر از میزان مورد انتظار است. بعد از چند روز مقداری از ژل جذب می شود و حالت طبیعی به خود می گیرد. پس نگران بزرگ بودن گونه ها در روزهای اول تزریق نباشید.

تزریق ژل به گونه 51351231564510مزایا و معایب  تزریق ژل نسبت به سایر روش ها

در تزریق ژل به گونه از مواد شیمیایی برای برجسته نمودن گونه استفاده می ششود. کیفیت این مواد و مرغوبت آن ها تاثیر زیادی در نتیجه درمان خواهد داشت. نسبت به روش هایی مانند تزریق چربی ممکن است عوارض این روش بیشتر باشد و احتمال پس زدن بدن، عفونت و … .وجود دارد. ولی با انتخاب بهترین پزشک در این حوزه می توانید از این نگرانی های خود بکاهید. این روش در مقایسه با تزریق چربی هزینه کمتری را نیاز دارد. ولی مهم ترین عیب این روش را می توان عدم ماندگاری و نیاز به ترمیم آن دانست. در مقابل عوارض این روش بسیار محدود بوده و با رعایت مواردی که توصیه می شود می توان ان را به حداقل ممکن رساند.

ماندگاری تزریق ژل به گونه

همانطور که می دانید تزریق ژل جزو روش های ماندگار و دائمی نبوده و نیاز به تمدید دارد. هر چند عوامل مختلفی در این زمینه نقش دارد که با رعایت این موارد می توان ماندگاری آن را تا حدود زیادی افزایش داد. نوع ژل انتخابی تاثیر زیادی در ماندگاری این روش دارد. در صورتی که از ژل های معتبر تر و مرغوب تر استفاده نمایید، می تواند به بیشتر عمر کردن آن امیدوار بود. همچنین مراقبت های بعد از تزریق ژل را باید جدی بگیرد. شرایط جسمی و سلامت عمومی فرد نیز تاثیر زیادی در این مورد دارد. مهم ترین عامل نیز انتخاب پزشکی است که تزریق ژل را انجام می دهد.

هزینه تزریق ژل به گونه

یکی از موضوعاتی که پیش خواهد امد در خصوص هزینه تزریق ژل می باشد. باید گفت این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل دستمزد پزشک، نوع ژل انتخابی ،داروها و مواردی که در حین تزریق مورد استفاده قرار می گیرد و … می باشد. ولی توصیه می شود به علت هزینه های پایین تر در یک مرکز درمانی ، آن مرکز را انتخاب نکنید. زیرا عوارضی به دنبال خواهد داشت که هم نیاز به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود و هم سلامتی بیمار را تهدید خواهد کرد.

کلام آخر

یکی از روش های برای افزایش جذابیت و در مواردی بازگرداندن جوانی و زیبایی به چهره افراد تزریق ژل به گونه می باشد. تزریق ژل دارای معایب و مزایایی می باشد که در این مقاله به آن اشاره شد. تزریق ژل می تواند یکی از بهترین روش های برجسته نمودن گونه، برجسته نمودن لب، افزودن حجم چانه و سایر قسمت های بدن به شمار می رود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 16 یکشنبه 16 آذر 1399 نظرات (0)

یکی از کاربردهای بوتاکس را می توان تزریق بوتاکس برای زیر بغل به شمار آورد. یکی از مشکلاتی که در ناحیه زیر بغل ممکن است پیش آید، تعریق زیاد این ناحیه است. هایپرهیدروزیس یکی از بیماری های مربوط به این ناحیه می باشد که در اثر عرق کردن زیاد ایجاد می شود. افرادی که این بیماری را دارند بدن آن ها بدون هیچ دلیل مشخصی مانند ورزش کردن یا فعالیت های فیزیکی، میزان زیادی از عرق را تولید می کند. این مشکل می تواند برای بیمار آزاردهنده باشد و به دنبال راهی برای درمان آن باشد. یکی از این راه ها تزریق بوتاکس زیر بغل می باشد که یک روش بی خطر و موثر است. تزریق بوتاکس توسط پزشک در این ناحیه باعث مسدود شدن سیگنال های عصبی که از غدد تعریقی ارسال می گردد، خواهد شد. به این ترتیب میزان عرق تولیدی، کم و مشکل برطرف می گردد.

تزریق بوتاکس زیر بغل 5413512120آشنایی با علل تعریق شدید

تعریق شدید می تواند علل مختلفی داشته باشد. البته در برخی موارد نیز بدون دلیل پزشکی، بدن عرق زیادی تولید می کند. علت این امر فعال شدن عصب های تحریک کننده غدد تعریقی و ترشح میزان زیاد عرق در زمان های غیر معمول می باشد. این نوع تعریق ها می تواند در برخی موارد نیز عامل ژنتیکی و وراثتی داشته باشد. در بسیاری از موارد نیز تعریق شدید دلایل پزشکی دارد مانند بیماری هایی که باعث می شود غدد تعریقی، فعالیت زیادی از خود نشان دهند. به تعدادی از این بیماری ها که باعث بروز این عارضه می شوند، اشاره می کنیم:

  • دیابت و بالا بودن قند خون
  • اندوکاردیت
  • اختلالات عصبی مانند استرس، اضطراب و …
  • بالارفتن دمای بدن بدون دلیل مشخص
  • فتق هیاتال
  • ایدز
  • تیروئید پرکار
  • لوسمی
  • چاقی
  • مالاریا

شرایط لازم برای تزریق بوتاکس زیر بغل برای تزریق بوتاکس زیر بغل، نیاز است بیمار شرایط خاصی را داشته باشد. این روش آخرین مرحله درمان بوده و بایستی بیمار درمان های دیگر را انجام داده باشد و در صورت عدم نتیجه این روش را انتخاب نماید. استفاده از لباس های ضد تعریق و یا مصرف داروهای تجویزی برای کاهش میزان عرق بدن از جمله روش های غیر تهاجمی برای رفع این مشکل می باشد. زمانی که بیمار با این درمان ها به نتیجه نرسید، پزشک تزریق بوتاکس را پیشنهاد خواهد کرد که آن هم روش ایمن و کم خطری به شمار می رود. شرایط سنی که برای این نوع درمان در نظرگرفته می شود ، بالای 18 سال می باشد. البته پزشک قبل از درمان، پرونده پزشکی فرد را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت مثبت بودن همه شرایط این روش را امتحان می نماید.

مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل

این روش درمانی جزو ایمن ترین و موثر ترین روش ها برای کاهش میزان تعریق زیر بغل، کف دست و … محسوب می شود. تزریق بوتاکس کاملا بی خطر بوده و عارضه ای را برای بیمار به دنبال نخواهد داشت. هر چند نیاز به مراقبت هایی هم خواهد بود. ولی نکته مهم این است که در صورت انتخاب بهترین پزشک و بهترین برند بوتاکس می توان به کسب بهترین نتیجه ممکن امیدوار بود. برای انجام این تکنیک، نیازی به بستری شدن در کلینیک یا مطب نمی باشد و فرد بلافاصله می تواند فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد. هرچند در صورت لزوم پزشک نکات مراقبتی را نیز به بیمار توضیح می دهد که بایستی از طرف بیمار رعایت گردد.

تزریق بوتاکس زیر بغل 15323563068455آشنایی با نحوه تزریق بوتاکس زیر بغل

برای تزریق بوتاکس نیاز است از داروی بی حسی موضعی استفاده شود تا بیمار دردی را در حین تزریق احساس نکند. ابتدا پزشک میزان دوز داروی تزریقی را مشخص می نماید . این میزان بستگی به شرایط بیمار دارد و می تواند متغیر باشد. سپس محل تزریق ضدعفونی شده و دارو از طریق سوزن های باریکی به نزدیکی غدد تعریقی و مناطقی که پزشک تعیین نموده است، تزریق می شود. معمولا این درمان بین 10 تا 30 دقیقه به طول می انجامد. این مدت زمان به وسعت محلی که قرار است تزریق انجام شود بستگی دارد. برای انجام این درمان نیازی به بستری شدن نیست و بیمار می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد. معمولا پس از گذشت چند روز، بیمار متوجه بهبودی خود خواهد شد. ولی برای رسیدن به نتیجه موثر ، نیاز است یک یا دو هفته صبر نمایید.

برای کاهش درد در هنگام تزریق یا جلوگیری از سوزن سوزن شدن پوست می توانید یک ساعت قبل از تزریق از مسکن هایی مانند استامینوفن کمک بگیرید. این روش دائمی نبوده و نیاز به تمدید خواهد داشت. فاصله زمانی بین هر دو تزریق بین 4 تا 6 ماه بوده که این مدت، به نظر پزشک و عمق مشکل بستگی دارد. بعد از گذشت یک سال معمولا دوره ها طولانی تر می شود.

آشنایی با عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل هر چند که تزریق بوتاکس یک روش ایمن و کم خطر به شمار می رود، ولی برخی عوارض نیز ممکن است بعد از این درمان بروز نماید. در صورتی که در انتخاب پزشک و نوع مواد بوتاکس دقت نمایید ، کمتر دچار این عوارض خواهید شد. توصیه می کنیم در انتخاب نوع بوتاکس ، بهترین برند بوتاکس را انتخاب نمایید. همچنین در انتخاب پزشک نهایت دقت را به خرج دهید تا مشکلاتی مانند گسترش بوتاکس به سایر قسمت ها، عدم رعایت دوز و زاویه تزریق و … پیش نیاید. برخی از عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل عبارتند از : ضعف عضلانی و احساس خستگی بدون دلیل، بروز واکنش های آلرژیک مانند خارش، تاول های خارشی و بثورات پوستی، تداخل دارویی، سردرد و درد در ناحیه گردن و …

 هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل

یکی از سوالاتی که ممکن است برای افراد پیش آید، هزینه این نوع روش درمانی می باشد. باید گفت هزینه تزریق بوتاکس به دستمزد پزشک، نوع مواد بکار رفته که تا چه میزان از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده شده است و هزینه داروها بستگی دارد.

کلام آخر

تزریق بوتاکس زیر بغل، آخرین مرحله درمانی برای افرادی می باشد که بدن آن ها دچار تعریق زیاد شده و به هیچ روش درمانی دیگری جواب نداده است. این روش جزو ایمن ترین و کم عارضه ترین روش ها به شمار می رود. ولی توصیه می کنیم در انتخاب پزشک و برند بوتاکس تزریقی نهایت دقت را به خرج داده و از بهترین نوع آن استفاده کنید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 13 یکشنبه 16 آذر 1399 نظرات (0)

یکی از روش های جوانسازی و از بین بردن چین و چروک روی صورت و بدن، تزریق چربی می باشد. ولی اینکه چربی تزریق شده به پوست از کجا تامین می شود؟ موضوع این مقاله می باشد. در تزریق چربی به پوست بر عکس سایر روش ها مانند تزریق ژل یا بوتاکس، می توان از چربی خود بدن این ماده را تهیه و وارد قسمت دیگر بدن نمود. به این صورت که از قسمتی از بدن به قسمت دیگر چربی انتقال می یابد. این روش جوانسازی دائمی نبوده و به مرور زمان چربی تزریق شده جذب بدن می شود. بنابراین نیاز به این دارد که مجددا ترمیم شده و تزریق شود. البته این روش به دلیل احتمال کم بروز حساسیت و طبیعی بودن بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا بقیه روش ها از مواد مصنوعی یا فرآورده هایی استفاده می شود که می تواند برای بدن مضر باشد.

چربی تزریق شده به پوست از کجا تامین می شود 65846320512بهترین محل تامین چربی برای تزریق به پوست

برای تامین چربی از چربی بدن خود بیمار استفاده می شود. این حالت بهترین و اولین انتخاب پزشک خواهد بود. زیرا بدن حساسیت کمی به آن نشان خواهد داد و به سرعت چربی تزریق شده با سایر چربی ها همبند می شود. این چربی را معمولا از محلی برمی دارند که مقاومت بیشتری دارد. بهترین مکان برای برداشت چربی، ران، باسن و شکم است. همانطور که متوجه شده اید این سه ناحیه بیشترین مقاومت را در برابر آب شدن و تجزیه شدن دارند. این نواحی در برابر رژیم های غذایی و نیز ورزش قویتر عمل کرده و به کندی تجزیه و آب می شوند. برای تزریق به ناحیه صورت یا بدن نیز به این نوع چربی سفت و غیر قابل تجزیه نیاز داریم. بنابراین پزشک می تواند از این نواحی بدن چربی را برداشته و به پوست تزریق نماید. این مناطق توده های چربی بزرگتر یدارند و در برابر صورت که حجم کوچکی از چربی را تولید می کند، گزینه مناسبی است.

میزان چربی استخراجی را نیز بر اساس اینکه به کدام مناطق و چه میزان نیاز است، تعیین می کنند. اینکه فقط به قسمت هایی از صورت این چربی تزریق شود یا در قسمت های دیگر بدن نیز مورد نیاز استف پزشک میزان چربی را استخراج می نماید.

تزریق چربی می تواند کاربردهای زیر را داشته باشد:

  • برای از بین بردن چین و چروک و خطوط صورت مانند خط اخم، خط خنده، اطراف چشم و پلک
  • برای برجسته نمودن اجزای صورت مانند گونه، چانه و در مواردی برای لب بیمار
  • پر کردن برخی از ناهمگونی ها و ناهمواری ها در صورت و بدن و بهبود ظاهر این مناطق
  • برجسته سازی باسن و سینه
  • برای پشت دست افرادی که دست ها لاغر و چروک دارند و جوانسازی آن ها
  • درمان نواقص مادرزادی مانند آتروفی همی فاسیال

چربی تزریق شده به پوست از کجا تامین می شود 65415135520.3نحوه تزریق چربی به پوست

نحوه تزریق چربی به پوست به این گونه است که ابتدا باید چربی مورد نیاز آماده شود. برای تامین چربی همانطور که گفته شد، مناطقی از بدن مانند شکم، باسن، قسمت داخلی ران ها و پهلوها بهترین گزینه و محل می باشد. این مناطق در برابر ورزش و رژیم سختی و مقاومت زیادی نشان می دهند. بنابراین مناسب تر می باشند و دیر تر جذب می شوند. برای اینکار محلی که قرار است چربی برداشته شود، باید استریل شود. این محل را پزشک با نظر بیمار تعیین می کند. برای اینکه بیمار دردی را در زمان برش احساس نکند، محل را با بی حسی موضعی بی حس می نمایند. برای اینکه به چربی دسترسی پیدا شود، معمولا یک یا دو برش کوچک بر روی پوست ایجاد می کنند. سپس با استفاده از دستگاه مکنده که لیپوساکشن نام دارد، مقداری از چربی را که مورد نیاز است از بدن خارج می کنند.

این مقدار چربی را پزشک تشخیص می دهد. برای اینکه چربی قابل استفاده باشد و بتوان آن را به قسمت های دیگر بدن تزریق کرد، نیاز است خالص باشد. برای اینکار ناخالصی را با استفاده از دستگاه سانترفیوژ از چربی جدا می نمایند. این ناخالصی ها مقداری خون و ماده بی حس کننده است. دستگاه سانترفیوز با چرخیدن مداوم این ناخالصی ها را جدا و چربی خالص را تحویل می دهد. اینک چربی آماده تزریق می باشد. این روش بهترین روش تهیه چربی می باشد.  برای تزریق چربی باید محلی که قرار است چربی را دریافت نماید، استریل شود. سپس پزشک با استفاده از سرنگ های مخصوصی که مناسب این نوع جراحی است، چربی خالص را وارد پوست می نماید. مهم ترین نکته میزان دوز چربی تزریق شده و نیز زاویه تزریق است. انتخاب بهترین پزشک تزریق چربی به پوست می تواند مهم ترین انتخاب باشد.

عوارضی که ممکن است در جریان تامین و تزریق چربی به پوست ایجاد می شود

این نوع روش تامین و تزریق چربی، بهترین روش تهیه چربی است. زیرا در این روش از چربی های بدن خود بیمار استفاده می شود. چربی یک سلول زنده است، بنابراین در صورتی که از یک قسمت بدن وارد قسمت دیگر شود، نمی تواند خطری از لحاظ آلرژی و حساسیت داشته باشد. مهم ترین نکته مراقبت از عفونی نشدن محل تامین چربی و محل تزریق است. در صورتی که شرایط استریل و استفاده از ابزار یک بار مصرف رعایت شود، هیچگونه خطری بیمار را تهدید نمی کند. زیرا این روش یک روش ایمن، ماندگاری بالا و تحمل پذیر است که نتیجه جراحی نیز بسیار طبیعی می باشد. استفاده از دستگاه هایی مانند لیپوساکشن و سانترفیوژ می تواند به دلیل عدم تماس جریان هوا،  ریسک ابتلا به عفونت را به شدت کاهش دهد. در خصوص محل برش برای استخراج چربی نیز معمولا از یک یا دو بخیه استفاده می شود که نیاز است مراقبت های لازم برای جلوگیری از عفونی شدن محل انجام گیرد.

کلام آخر

با توجه به توضیحات بالا نتیجه می گیریم که در پاسخ به این پرسش که چربی تزریق شده به پوست از کجا تامین می شود؟ باید پاسخ داد این چربی از محل هایی از بدن بیمار مانند شکم، باسن، ناحیه داخلی ران ها و پهلوها استخراج می شود. زیرا این مناطق در برابر تجزیه شدن و شکستن مقاومت زیادی از خود نشان می دهند و می توانند بهترین گزینه برای این نوع درمان به شمار روند.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 8 دوشنبه 10 آذر 1399 نظرات (0)

جراحی پارگی سوراخ گوش یا لوبوپلاستی یک نوع جراحی برای تغییر شکل گوش هایی است که در اثر کشیدگی، پاره شده اند و شکل طبیعی خود را از دست داده اند. چون لاله گوش هیچ گونه غضروفی ندارد، در نتیجه در اثر کش آمدن می تواند دچار پارگی شود. این تغییر شکل باعث می شود زیبایی گوش از بین رفته و بدشکل شود. علت دیگر این مشکل می تواند وراثتی بوده و یا با گذشت سن و تاثیر نیروی جاذبه زمین بوجود آمده باشد. استفاده از گوشواره های سنگین نیز یکی از دلایل کش آمدن لاله گوش و پاره شدن آن  است.  بنابراین لازم می شود که جراحی پارگی سوراخ گوش برای این افراد انجام شود. در این مقاله می خواهیم در خصوص نحوه جراحی و مراقبت های بعد از ان مطالبی را بیان نماییم. در کل باید گفت این جراحی یک عمل سرپایی بوده و می توان تحت بیهوشی عمومی انجام داد.

جراحی پارگی سوراخ گوش 14684765120نحوه انجام جراحی پارگی سوراخ گوش

لوبوپلاستی یا جراحی پارگی سوراخ گوش یک عمل ساده و سرپایی محسوب می شود. باید این جراحی را به جراح پلاستیک، متخصص گوش و حلق و بینی و نیز جراحی پوست  بسپارید. این جراحی در مطب و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. ممکن است برخی از بیماران ترس از جراحی داشته باشند، به همین دلیل ترجیح داده می شود تا بیمار بیهوشی عمومی داشته باشد. مدت زمان این جراحی بین 15 دقیقه تا یک ساعت است. این مدت زمان بستگی به مشکل و درمانی که قرار است انجام شود ، دارد. در برخی موارد باید غیر از جراحی پارگی گوش، تغییراتی در شکل و اندازه آن نیز داد که مدت زمان جراحی را بالاتر می برد. می توان برای این جراحی از دو تکنیک ضدپلاستی یا ال پلاستی استفاده کرد. در ضد پلاستی برشی یه حالت کلمه ضد انگلیسی داده می شود و سپس گوشه های لاله گوش به هم پیوند می خورند. در ال پلاستی حالت ال انگلیسی برش داده می شود. بعد از اتمام جراحی ، محل برش داده شده بخیه زده می شود. این بخیه ها می تواند جذبی یا کشیدنی باشد. در صورت کشیدنی بودن، باید بعد از یک هفته تا 10 روز به جراح مراجعه نمایید تا بخیه ها را خارج نماید. این نوع جراحی نیازی به بستری شدن نداشته و بعد از عمل می توانید به منزل بازگردید.

علل انجام لوبوپلاستی

دلایل زیادی وجود دارد که فرد را مجبور به انجام این نوع جراحی می نماید. در این قسمت به اهم این موارد اشاره می کنیم:

کشیده شدن لاله گوش: لاله گوش افراد از غضروف تشکیل نشده است. بنابراین نرم بوده و هر گونه وسیله ای که به مدت زمان طولانی از آن آویزان شود، باعث کش آمدن آن خواهد شد. یکی از این موارد استفاده از گوشواره های بزرگ و سنگین است که حتی گیر کردن دست به آن ها نیز می تواند باعث پارگی سوراخ گوش شود. مورد بعدی افزایش سن می باشد که معمولا لاله گوش در افراد مسن حالت کش آمده دارد. در برخی افراد نیز به صورت موروثی لاله گوش حالت کش آمده دارد.

بزرگ بودن سوراخ گوش

در برخی موراد ممکن است سوراخ گوش بزرگ تر از حالت عادی و نرمال باشد، در این موارد نیز نیاز است لوبوپلاستی انجام شود.

جراحی پارگی سوراخ گوش 65485643212.32عدم تقارن در لاله های گوش:

ممکن است در مواردی به صورت مادرزادی یا ژنتتیکی ، گوش ها حالت تقارن نداشته باشند.

مراقبت های بعد از جراحی پارگی سوراخ گوش

یکی از موارد مهمی که باید بعد از جراحی مدنظر قرار گیرد، مراقبت های بعد از جراحی کشیدگی سوراخ گوش است. مراقبت های بعد از هر جراحی می تواند نقش تعیین کننده در نتیجه آن داشته باشد. بنابراین نیاز است با این مراقبت ها آشنا شوید. در این قسمت به اهم این موارد اشاره می نماییم. یکی از مشکلاتی که بعد از جراحی پیش می آید، احساس درد و ناراحتی بعد از آن است. می توانید برای رفع این مشکل از داروهای مسکن مانند آستامینوفن استفاده نمایید. برای جلوگیری از هر گونه عفونت و نیز شکل گیری مناسب لاله گوش،بعد از جراحی و بخیه زدن بر روی گوش از باند استفاده می شود. نیاز است این باند به مدت چند روز بر روی محل جراحی قرار گیرد. نتیجه نهایی جراحی معمولا پس از گذشت شش تا هشت هفته پس از جراحی مشخص می شود. نیاز است در این مدت مراقبت های لازم جهت جلوگیری از هر گونه فشار یا ضربه به محل جراحی را انجام دهید. برای سوراخ نمودن مجدد گوش باید حداقل دو ماه صبوری نمایید. همچنین در صورت استفاده از گوشواره، باید از نوع سبک آن استفاده شود. زیرا به علت این جراحی، لاله گوش ضعیف بوده و احتمال پارگی مجدد آن در صورت استفاده از گوشواره های سنگین وجود دارد.

راه های مراقبتی برای جلوگیری از پارگی مجدد سوراخ گوش

همانطور که گفته شد به علت ضعیف بودن لاله گوش، احتمال پارگی مجدد آن وجود دارد. بنابراین نیاز است اقدامات زیر را برای جلوگیری از این مشکل انجام دهید. نیاز است از گوشواره های بسیار سبک که از جنس پلاستیکی می باشد و فشاری بر روی سوراخ گوش وارد نمی کند استفاده کنید. در صورتی که از گوشواره های سنگین تر می خواهید استفاده کنید، نوع فلزی آن بهتر بوده و نیاز است که مدت زمان استفاده از آن را به کمترین میزان تقلیل دهید. بهترین نوع گوشواره ها نوع چسبی آن است. زیرا این نوع سبک بوده و حالت آویزان ندارد که با وسیله یا دست برخورد داشته باشد.  در زمان خواب، گوشواره ها را از گوش خود بیرون بیاورید. همچنین در زمان ورزش نیز بهتر است این وسایل تزیینی را از گوش خود خارج کنید. زیرا هر گونه فشار و گیر کردن دست یا وسایل دیگر با آن می تواند باعث پارگی مجدد گوش شود.

کلام آخر

پارگی سوراخ گوش یکی از مشکلاتی است که می تواند به علت استفاده از گوشواره های سنگین، خطا در زمان سوراخ کردن گوش، عوامل وراثتی و .. پیش می آید. جراحی پارگی س.راخ گوش یا لوبوپلاستی نوعی جراحی سرپایی است که در مدت زمان کوتاه و تحت بیهوشی در مطب یا کلینیک انجام می گیرد.


 

مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 7 دوشنبه 10 آذر 1399 نظرات (0)

خطوطی که در گوشه های چشم و زیر پلک ایجادمی شود به خطوط پاکلاغی معروف هستند. یکی از روش های از بین بردن این خطوط تزریق ژل می باشد. در این مقاله می خواهیم در خصوص تزریق ژل برای از بین بردن چین و چروک پاکلاغی چشم مطالبی را بیان نماییم. برای از بین بردن چین و چروک های صورت که بر اثر بالا رفتن سن ایجاد می شوند، روش های مختلفی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل، لیفت صورت و … وجود دارد. برخی از این روش ها تهاجیم بوده و نیاز به جراحی دارند و نیز برشی در صورت ایجاد می شود مانند لیفت صورت. برخی موارد نیز غیر جراحی می باشند و ساده تر و راحت تر از روش جراحی می توانند مشکلات مربوط به خطوط بدن را از بین ببرند. یکی از این روش ها تزریق ژل می باشد که استقبال زیادی نیز از آن شده است.

تزریق ژل برای از بین بردن چین و چروک پاکلاغی چشم 21574896334949علل ایجاد خطوط پاکلاغی در اطراف چشم

علل مختلفی وجود دارد که باعث تشکیل و سپس تشدید این چین و چروک ها می شود. از آنجایی که پوست اطراف چشم بسیار نازک و میلی متری است، احتمال ایجاد چین و چروک در آن بیشتر است. در صورتی که در برخی قسمت های بدن به علت ضخیم بودن لایه های پوستی، این مشکل ایجاد نمی شود یا کمتر عمق دارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث می شو ناخودآگاه چشم ها ریز تر شوند و به همین علت در اطراف چشم چین و چروک بیشتری ایجاد می شود. نازک بودن پوست نیز مزید بر علت شده و این مشکل را بیشتر می نماید. افزایش سن یکی دیگر از علل غیر قابل کنترل در ایجاد و تشدید این خطوط است. پوست با گذشت سن خاصیت ارتجاعی و الاستیکی خود را از دست می دهد. بنابراین نمی تواند میزان کلاژن لازم را برای مرطوب نگهداشتن و کشسانی بودن پوست تامین نماید.

این علل در کنار هم باعث می شود بعد از هر بار انقباض ماهیچه های اطراف چشم، مجددا و به سرعت پوست به حالت قبلی برنگشته و به مروز زمان این چین و چروک های پاکلاغی در اطراف چشم شدت یافته و بر عمق آن افزوده می شود.  از دست رفتن و آب شدن گونه ها نیز این حالت را بیشتر می کند. با گذشت سن، چربی زیر پوست از جمله گونه ها کاهش می یابد. به همین دلیل گونه ها حالت افتادگی دارند. و نمی توانند پوست زیر پلک را صاف و یکدست نمایند. این عامل نیز می تواند از دیگر علل ایجاد این چین و چروک ها بوده و ظاهر فرد را خسته و پیر نشان دهد. هر چه سریعتر این مشکل را برطرف نمود و از عمیق تر شدن آن خودداری کرد، نتیجه بهتری نیز کسب خواهیم نمود.

 

آشنایی با تزریق ژل برای از بین بردن چین و چروک پاکلاغی چشم

یکی از روش های محبوب برای از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم، تزریق ژل است. این روش به علت غیر جراحی بودن و سریع نتیجه دادن، مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.  در این روش از ماده ای مانند کلسیم هیدروکسیلاپاتیت یا اسید هیالورونیک برای پر کردن و حجم دادن به زیر پوست استفاده می شود. کلسیم هیدروکسیلاپاتیت ترکیبی است که در استخوان های همه افراد وجود داشته و برای پوست و ساتخوان بدن مفید است. اسید هیالورونیک نیز در برخی مایعات و بافت های بدن وجود دارد. این دو ماده برای پرکردن و حجم دادن طبیعی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. اسید هیالورونیک با حفظ آب و روطبت پست از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری نموده و ظاهر شاداب تر و جوان تری به فرد می دهد.

نبود و کمبود این ماده باعث می شود رطوبت پوست کاهش یابد. چون پوست خشک است، احتمال ایجاد چین و چروک اطراف چشم  و خطوطی مانند خطوط پاکلاغی اطراف چشم زیاد می شود. می توان با تزریق این ماده در زیر پوست، پوست را مجبور به حفظ رطوبت و به مرور زمان باز شدن چین و چروک ها و خطوط نمود. هرچند این روش ماندگار نیست و بین 6 تا دو سال دوام دارد، ولی روش ایمن و کم خطری است. مهم ترین نکته مراجعه به بهترین کلینیک تزریق ژل می باشد. زیرا در صورتی که پزشک تبحر و تخصص لازم را نداشته باشد، عواقب خطرناکی می تواند در انتظار بیمار باشد. نیاز است میزان و دوز مورد استفاده و نیز زاویه تزریق به خوبی رعایت شود تا بتوان نتیجه مطلوب را کسب نمود. اینکه تقارن و یکنواختی در تزریق ژل رعایت شود، نکته مهمی است. این قسمت از صورت در معرض دید زیادی است و عدم مهارت می تواند منجر به عوارض زیادی شود.

تزریق ژل برای از بین بردن چین و چروک پاکلاغی چشم 21354879793232

مزایای استفاده از تزریق ژل برای از بین بردن خطوط پاکلاغی اطراف چشم

استفاده از تزریق ژل برای از بین بردن خطوط پاکلاغی اطراف چشم مزایای زیادی دارد که در این قسمت به اهم این مزایا اشاره می کنیم. یکی از این مزایا کوتاه بودن دوره بهبود و ریکاوری بعد از تزریق است. بلافاصله بعد از تزریق ژل، نتیجه مشخص می شود. به همین دلیل نیازی نیست مدتی را برای رسیدن به نتیجه صبر کنید. در این روش درد در کمترین و حداقل خود وجود دارد که در صورت عدم تحمل بیمار می توان از داروهایی مانند استامینوفن برای التیام درد استفاده کرد. ماندگاری این روش با وجود هزینه کمتر و سرعت عمل بالاتر نسبت به روش های جراحی قابل قبول است. همچنین ظاهر بیمار نسبت به روش هایی مانند بوتاکس طبیعی تر بوده و زیاد مشخص نمی شود. فرد می تواند بدون در کشیدن و نیاز به استراحت و سپری نمودن دوران نقاهت طولانی مدت، نتیجه روش را در کمترین زمان مشاهده نماید.

کلام آخر

تزریق ژل یکی از روش های ایمن و کم تهاجم برای از بین بردن چین و چروک ها و خطوط صورت از جمله خطوط پاکلاغی اطراف چشم است. در این روش می توان به سرعت و با هزینه کمتر نسبت به روش های جراحی، خطوط زیر چشم و اطراف آن را از بین برد و یا کنترل نمود. استفاده از این روش مزایای زیادی دارد که این مزایا باعث استقبال بیشتر افراد بخصوص خانم ها از آن شده است.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 7 چهارشنبه 05 آذر 1399 نظرات (0)

یکی از روش هایی که امروزه به کرات مورد استفاده قرار می گیرد، تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست می باشد. افزایش سن و بروز نشانه هایی از آن، افراد را مجاب به پیدا کردن روش هایی برای کاهش این علایم می نماید. یکی از این روش های مفیدو کاربردی تزریق بوتاکس می باشد. تزریق بوتاکس می تواند باعث کاهش چین و چروک ها و خطوط صورت شده و این آثار را تا حد زیادی کنترل و درمان می کند. معمولا این نشانه ها در دهه سوم زندگی شروع شده و با گذر زمان بیشتر می شود و عمیق تر خواهد شد. بنابراین هر چه سریع تر اقدامات لازم برای کنترل آن ها صورت گیرد، می تواند از عمیق شدن آن ها خودداری کند. تزریق بوتاکس یک روش ایمن و غیر تهاجمی بوده و نیاز به جراحی ندارد. در این روش سیستم عصبی مورد هدف قرار گرفته و آن را غیر فعال می نماید.

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست 20385463تزریق بوتاکس برای چه مناطقی استفاده می شود

باید این نکته را یادآوری نماییم که تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست را نمی توان در هرجایی از صورت استفاده نمود. زیرا در این روش از سمی به نام بوتولینوم استفاده می شود که باعث از کار انداختن و فلج نمودن عضلات و ماهیچه های ان قسمت می شود. این روش برای از بین بردن چین و چروک هایی کاربرد دارد که جزو عضلات فعال صورت هستند و به علت تکرر حرکت، خطوطی در این قسمت ها ایجاد شده است. مهم ترین نکته میزان دوزی است که باید تزریق شود و نیز مشخص نمودن دقیق محل تزریق است. بیشترین مناطقی که می توان با این تزریق جوانسازی پوست را انجام داد عبارتند از :

خطوط افقی و عمودی پیشانی که بر اثر اخم کردن یا بالا کشیدن زیاد ابرو ایجاد می شود. این خطوط را خطوط تعجب نیز می نامند. خطوط اخم نیز بین دو ابرو ایجاد می شود.

چین و چروک های اطراف چشم و خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم ها

بالای لبه های بینی

خط لبخند در دو طرف دهان

قسمت های بالای لب و وسط لب که خطوط بسیار ریزی است.

قسمت چانه و زیر گلو که باید دقیقا مشخص شود. چون برای همه نواحی گردن مجاز به تزریق نخواهیم بود.

قسمت های پایین گونه

در مواردی از تزریق بوتاکس برای کاهش و رفع در نهایت مجددا تاکید می نماییم که میزان دوز و محل دقیق تزریق قبلا باید مشخص و تعیین شود. زیرا میزان دوز بالا می تواند عواقب و عوارضی را به دنبال داشته باشد.

کاندیداهای تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست

برای تزریق بوتاکس نمی توان سن و سال مشخصی را تعیین نمود. زیرا در همه افراد چین و چروک ها می تواند در سنین متفاوتی ظهور نماید. بنابراین می توان گفت هر شخصی که دارای چین و چروک و خطوطی مانند خط اخم، خط خنده، خطوط افقی پیشانی و … باشد، می تواند کاندیدای مناسب برای تزریق بوتاکس باشد. بوتاکس می تواند حتی برای افرادی که از درد میگرن رنج می برند نیز مفید فایده باشد. برای این کار، تزریق باید در قسمت پشت گردن و یا بین ابروها انجام شود . در مواردی برای کاهش میزان تعرق بدن نیز از این روش استفاده می شود. بنابراین این روش می تواند جنبه درمانی برای برخی مشکلات را نیز داشته باشد. البته باید متذکر شد افرادی هستند که برای تزریق بوتاکس مجاز نبوده و باید در صورت تایید پزشک این کار را انجام دهند.

از جمله این افراد خانم های باردار یا شیرده می باشند. موارد دیگر شامل افرادی می شود که از بیماری های خاصی مانند ام اس یا سایر بیماری های خود ایمنی رنج می برند. افرادی که به بیماری های حاد آالرژیک و یا عصبی مبتلا می باشند نیز جزو این موارد به شمار می روند. همانطور که می دانید، بوتاکس باعث غیر فعال شدن عضلات و ماهیچه ها می شود. بنابراین لازم است با دقت زیادی تزریق شود. مثلا برای افرادی که دچار ضعف ماهیچه ای هستند یا نوجوانانی که در سنین رشد عضلات و ماهیچه های بدن خود می باشند، ممنوع بوده و نباید انجام گردد.

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست 5298720مزایای تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست

یکی از مزایای مهم این روش مربوط به نتیجه گیری سریع از این درمان است. می توانید در مدت زمان کوتاهی آثار محو شدن چین و چروک و خطوط روی پوست خود را مشاهده نمایید. هر چند این روش ماندگار نبوده و بعد از گذشت حداکثر 6 ماه مجددا باید تمدید شود، ولی آثار آن در هر بار تزریق بیشتر شده و طراوت پوست به آن بازخواهد گشت. با تزریق بوتاکس در قسمت بالای پیشانی، می توانید از افتادگی پلک و ابرو جلوگیری نموده و این می تواند ظاهر جوانتری به بیمار بدهد. این تزریق سرپایی بوده و ایمن است.

نیازی نیست در کلینیک یا بیمار ستان بستری شوید. در کمترین زمان تزریق روی صورت انجام می شود. این روش نیاز به مراقبت های خاصی نیز نخواهد داشت و می توانید بعد از آن به فعالیت های روزمره خود بپردازید. تزریق بوتاکس چون نیاز به انجام جراحی ندارد، هزینه کمتری را نیز خواهد داشت. در انجام این تکنیک بیمار دردی را احساس نمی کند. در صورت تمایل می توان از بی حس کننده های موضعی استفاده شود.

مراقبت های قبل و  بعد از تزریق بوتاکس

همانطور که گفته شد این روش نیاز به مراقبت های خاصی ندارد، لیکن برای تاثیر بهتر و جلوگیری از بروز عوارض می توانید نکات زیر را رعایت نمایید:

  • عدم استفاده از مشروبات الکلی و دخانیات برای جلوگیری از خون مردگی و کبودی در محل تزریق
  • عدم استفاده از داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین، ویتامین ای و … برای جلوگیری از خونریزی
  • عدم انجام فعالیت های ورزشی سنگین در روز های اول برای جلوگیری از گردش زیاد خون و احتمال کبودی
  • عدم اعمال فشار یا ماساژ مناطق تزریق شده برای جلوگیری از انتقال مواد به بخش های دیگر
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • اجتناب از خوابیدن بر روی محل تزریق به علت احتمال جابجایی مواد و آمدن فشار به ناحیه تزریق شده

کلام آخر

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست یکی از روش های ایمن و مطمئن برای از بین بردن چین و چروک ها و نیز خطوط صورت مانند خط اخم، خط تعجب و خط لبخند است. این روش تهاجمی نیوده و به همین دلیل نیاز به مراقبت های خاصی نخواهد داشت. ماندگاری آن حداکثر تا 6 ماه است و نیاز است برای تمدید آن به پزشک مراجعه نمایید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 7 چهارشنبه 05 آذر 1399 نظرات (0)

یکی از سوالات مهمی که در خصوص جراحی بینی یا رینوپلاستی می شود این است که آیا همه می توانند جراحی بینی داشته باشند؟ یا چه افرادی کاندیدای مناسب برای جراحی بینی بوده و چه افرادی نباید این جراحی روی صورت آن ها انجام شود؟ در این مقاله می خواهیم این موضوع را بررسی کرده و نتیجه گیری نهایی را انجام دهیم. قبل از اینکه کاندیداهای جراحی بینی را معرفی نماییم بهتر است بدانیم که انتخاب جراح تاثیر زیادی در تشخیص این موضوع دارد. اینکه پزشک با بررسی های انجام گرفته و در نظر گرفتن پارامترهای مختلف به این نتیجه برسد که با جراحی بینی می توان چهره فرد را زیباتر نمود یا چه نوع جراحی بینی برای فرد مناسب تر است، اهمیت زیادی دارد. چون در مواردی با اینکه بیمار قصد این جراحی را دارد، ولی شرایط لازم را نداشته و نتبجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

آیا همه می توانند جراحی بینی داشته باشند 21579632کاندیداهای مناسب برای جراحی بینی

این موضوع را می توان از دو جنبه بررسی نمود. بیمارانی هستند که رینوپلاستی را به علت مسایل درمانی انجام می دهند. عده ای از افراد نیز از جنبه زیبایی متقاضی انجام رینوپلاستی هستند. در این قسمت می خواهیم بدانیم کاندیداهای مناسب برای جراخی بینی چه مشخصاتی باید داشته باشند.

ضرورت انجام رینوپلاستی به صورت واقعی و نه از روی احساس

نیاز است قبل از جراحی، در جلسه معاینه و مشاوره این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. زیرا بسیاری از افراد هستند که در سنین نوجوانی قرار داشته و این عمل را از روی هیجان و اقتضای سن انجام می دهند. جراح متخصص و متبحر باید بتواند در این زمینه بیمار را قانع نموده و در صورت عدم ضرورت، فرد را ادامه کار منصرف نماید. بنابراین باید توجه داشت که رینوپلاستی برای بیمار ضرورت دارد و از روی احساسات تصمیم به این جراحی نگرفته است.  زیرا این افراد ممکن است دارای وسواس فکری بوده و مشکلاتی را در آینده داشته باشند. بنابراین از نظر روانشناختی باید اطمینان حاصل کرد که بیمار دارای احساسات پایدار بوده و در رسیدن به نتیجه نیز واقع بین است. بخصوص نوجوانان و افراد در سنین پایین، نتیجه ای را برای خود تجسم می نمایند که ممکن است با فرم بینی یا جنس آن سازگاری نداشته باشد.

 سلامت جسمانی

یکی دیگر از آیتم های مهمی که در جلسه معاینه و مشاوره باید مورد بررسی قرار گیرد، وضعیت جسمانی بیمار است. نیاز است که متخصص در خصوص پرونده پزشکی بیمار اطلاعات کافی داشته باشد. توصیه می شود در این جلسه در خصوص بیماری هایی که درگیر هستید یا در گذشته این بیماری ها را تجربه کرده اید، به پزشک توضیحات کامل را ارائه دهید. همچنین جراح آزمایشاتی را برای روز عمل تجویز خواهد نمود. لازم است این آزمایشات را انجام داده و در روز جراحی به همراه داشته باشید. لازم است در خصوص داروهایی که مصرف می کنید حتی داروهای گیاهی نیز به جراح اطلاع دهید. زیرا ممکن است این داروها در روند جراحی تاثیر گذار باشد. بنابراین یکی دیگر از آیتم ها برای کاندیدایی مناسب برای رینوپلاستی داشتن سلامت جسمانی و فیزیکی بیمار بوده و اینکه تحت درمان های خاصی نباشد.

آیا همه می توانند جراحی بینی داشته باشند 25487963نوع پوست بینی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای کاندیدایی جراحی بینی، نوع پوست بینی فرد است. نیاز است این مورد نیز بررسی شود. پوست بیمار نباید زیاد نازک و زیاد کلفت باشد. زمانی که پوست بسیار نازک یا کلفت  باشد، نمی توان نتیجه مطلوب را بدست آورد.

مصرف دخانیات

این موضوع نیز باید در جلسه اول که بیمار برای مشاوره نزد جراح می رود، مورد توجه قرار گیرد. افرادی که دخانیات مصرف می نمایند بخصوص افراد سیگاری ، کاندید مناسبی برای رینوپلاستی به شمار نمی روند. عوارض پس از جراحی برای این افراد بسیار شدید تر از سایر بیماران می باشد. مشکلاتی که در حین جراحی پیش خواهد آمد مانند نارسایی های تنفسی و عوارض پس از آن مانند احتمال عفونت زیاد و … از جمله مسایلی است که نیاز است بیمار در جریان قرار گیرد. از بیمار خواسته می شود دو هفته قبل از جراحی و دو هفته بعد از آن مصرف دخانیات و سیگار را ترک نماید. بعد از این مدت نیز باید به مقدار زیادی این عادت رفتاری تعدیل شده و کنترل گردد.

کاندیداهای مناسب برای جراحی بینی از نظر مشکلات بینی

در این قسمت می خواهیم بررسی نماییم که چه مشکلاتی از نظر دید ظاهری می تواند فرد را کاندیدای مناسبی برای جرایح بینی نماید. در کل افرادی که این مشکلات را در بینی خود دارند، می توانند جراحی بینی را انجام دهند:

  • افرادی که بینی نسبت به صورت بزرگ تر است. این افراد به دلیل عدم تناسب اعضای صورت، رینوپلاستی برایشان مناسب می باشد. البته در نوع جراحی باید به این نکته نیز توجه شود که اندازه بینی نباید به حدی کوچک شود که مجددا تناسب رعایت نگردد.
  • حالت برآمدگی یا قوز در پل بینی فرد وجود دارد. ممکن است این برآمدگی در حالت تمام رخ دیده نشود. ولی در نیمرخ این افراد، می تواند از زیبایی چهره بکاهد.
  • در برخی افراد نیز در حالت نیم رخ مشکلی دیده نمی شود ولی در حالت تمام رخ بینی پهن و نامتناسب است.
  • قسمت نوک بینی از جمله محل هایی است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. رد برخی افراد نوک بینی به حالت پایین منحرف شده و آویزان است. این حالت در تمام رخ و نیمرخ بر زیبایی چهره تاثیر منفی خواهد داشت.
  • ضخامت پوست نوک بینی و پهن بودن آن نیز یکی از مشکلاتی است که می توان با رینوپلاستی برطرف نمود.
  • خط وسط بینی و تیغه وسط باید حالت قرینگی را در دوطرف ایجاد نماید. هر گونه انحراف به یک سمت ، فرد را کاندیدای مناسب برای رینوپلاستی خواهد نمود.
  • سوراخ های بینی در صورتی که دارای برآمدگی بیش از حد باشد، می توان با رینوپلاستی اصلاح نمود و حالت تعادل را ایجاد کرد.

کلام آخر

در نهایت می توان گفت با رینوپلاستی می توان عمده مشکلات بینی را اصلاح نمود و چهره زیباتری را به بیمار داد. ولی آیا همه می توانند جراحی بینی داشته باشند؟ در این مقاله توضیح داده شد که نیاز است بیمار از نظر سلامت عمومی و جسمانی و سلامت روانی مورد بررسی قرار گیرد. همچنین نیاز است که در صورت مصرف دخانیات، آن را برای مدتی ترک و بعد از آن نیز کنترل نماید. نیز توضیح داده شد که کدام یکی از مشکلات در ظاهر بینی می تواند باعث شود که فرد کاندیدای مناسبی برای رینوپلاستی به شمار رود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 10 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)
مراقبت بعد از جراحی کشیدن پوست چگونه است 01278

جراحی کشیدن پوست مانند همه جراحی های دیگر برای دستیابی به نتیجه مطلوب، نیاز به مراقبت هایی دارد. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که مراقبت بعد از جراحی کشیدن پوست چگونه است؟ به عبارت دیگر می خواهیم با مراقبت هایی که لازم است بعد از این دوران انجام شود، آشنا شویم. جراحی کشیدن پوست یا لیفتینگ یکی از روش های جوانسازی پوست صورت است. در این روش درمانی ، پوست صورت معمولا از ناحیه نزدیک به گوش و زیر خط رویش مو برش داده می شود . سپس چربی ها و پوست اضافی از صورت برداشته می شود و محل برش بخیه زده خواهد شد. چون این روش درمانی تهاجمی بوده و نیاز به جراحی و بیهوشی عمومی دارد، نیاز به مراقبت هایی دارد که باید بعد از آن انجام گردد. در این مقاله این مراقبت ها را به مرور روزهایی که می گذرد، بررسی می نماییم.

مراقبت بعد از جراحی کشیدن پوست چگونه است 241578آشنایی با اقدامات بعد از جراحی کشیدن پوست

یکی از مهم ترین بخش های هر عمل جراحی، مراقبت های بعد از آن است. زیرا برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید اقداماتی را که لازم است و در ذیل توضیح داده می شود، به موقع انجام دهید.

اقدامات لازم در هفته اول بعد از لیفتینگ صورت

معمولا در روزهای اول بعد از لیفتینگ صورت، احساس درد و ناراحتی طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. برای رفع آن می توانید از داروهای مسکنی که تجویز شده است استفاده کنید. مکن است به دلیل داروهای بیهوشی یا داروهای مسکن حالت خستگی و یا تهوع به بیمار دست بدهد. این مورد از عوارض داروها بوده و ربطی به جراحی انجام شده ندارد. این مورد در 24 ساعت اول بعد از جراحی دیده می شود و بعد از آن دیگر این حالت را نخواهید داشت. احساس ورم و کبودی نیز در 3 یا 4 روز اول طبیعی است که با گذاشتن کمپرس یخ می توانید این مشکل را حل کنید. هرچند به مرور زمان خود بخود تورم و کبودی از بین خواهد رفت. برای جلوگیری از عفونت نیز ممکن است جراح داروهای آنتی بیوتیک تجویز نموده باشد. مصرف این داروها باید با دقت و به موقع باشد.

برای نتجیه گیری بهتر و بهبودی سریع تر، دستورالعمل هایی دارویی را طبق برنامه تعیین شده انجام دهید. بعد از گذشت 2 تا 3 روز می توانید کارهای سبک روزمره خود را انجام دهید. بهتر است در منزل قدم زده و اجازه دهید گردش خون بدن به حالت عادی خود برگردد. زیرا این گردش خون در بهبودی و کوتاه بودن دوره نقاهت تاثیر زیادی خواهد داشت. در روز اول بهتر است یک نفر همراه بیمار باشد تا در صورتی که حالت تهوع یا سرگیجه داشت و یا نیاز به کمک داشت، فشاری به بدن بیمار وارد نشود. همانطور که گفتیم در دو طرف صورت، محل برش را بخیه می زنند که این بخیه ها به مرور زمان و در اثر بهبودی ممکن است دچار خارش شوند. باید در مراقبت از آن ها دقت بسیار زیادی به خرج دهید. زیرا عفونت و یا هر گونه آسیبی به آن ها می تواند در نتیجه درمان تاثیر زیادی داشته باشد. .

هفته دوم بعد از جراحی کشیدن پوست

در هفته دوم بسیاری از علایمی که در هفته اول داشتید، از بین رفته است. مرحله بعدی بهبودی و بهتر شدن وضعیت صورت است. همانطور که گفتیم تورم و کبودی در چند روز اول به مرور زمان کاسته می شود و در هفته دوم به کمترین مقدار خود می رسد. هرچند نتیجه نهایی درمان بعد از یک سال قابل مشاهده است. ولی عوارض اولیه در همان هفته اول و نهایتا هفته دوم جراحی برطرف خواهد شد. می توانید در این هفته ورزش های بسیار سبک مانند پیاده روی را در برنامه خود قرار دهید. ولی به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان به محل بخیه ها و محل جراحی فشاری وارد نشود. ممکن است احساس گزگز، سوزش و یا بی حسی در محل جراحی را همچنان داشته باشید که جای نگرانی نمی باشد. علت آن استفاده از مواد بی حسی و یا تورمی است که در این ناحیه دیده می شود.

مراقبت بعد از جراحی کشیدن پوست چگونه است 210548هفته سوم بعد از لیفتینگ پوست

در این هفته زخم های کنار گوش شروع به خوب شدن و التیام می کنند. ولی همچنان ممکن است مقداری تورم و کبودی در صورت باقی مانده باشد. حتی ممکن است تورم در یک طرف بیشتر از طرف دیگر باشد. ولی این مقدار ناچیز است. ممکن است فقط پوست بیمار کمی حالت قرمزی داشته باشد که می توان با مقداری آرایش آن را پوشاند. چون زخم ها در کنار گوش و زیر خط رویش مو هستند، می توانید با موهای خود آن ها را استتار کنید. مدت زمانی طول خواهد کشید تا آثار این بخیه ها از روی صورت از بین برود. فرآیند بهبودی در این هفته سریع تر پیش می رود. می توانید رد محل کار خود حاضر شوید و به بیرون بروید. ولی نکته مهم مراقبت از تابش مستقیم نور خورشید است.

سعی کنید از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به شدت پرهیز کنید. در صورت اجبار نیاز است از کرم های ضدآفتاب قوی و یا کلاه استفاده کنید تا مانع تابش نور مستقیم شود. می توانید ورزش های معمولی را نیز انجام دهید. ولی بهتر است از انجام ورزش های سنگین خودداری نمایید. در این مدت به هیچ عنوان خم نشده و وسیله سنگینی را از روی زمین بلند کنید. چون به محل بخیه ها فشار آمده و عوارضی را به دنبال خواهد داشت.

 هفته چهارم و نهایی بعد از جراحی کشیدن پوست

در این هفته نتیجه مراقبت های خود را مشاهده خواهید نمود. تورم و کبودی به کمترین مقدار خود رسیده است. بخیه ها جذب یا کشیده شده اند، هرچند آثار این اسکارها ممکن است تا یکسال همراه بیمار باشد. ولی مقدار آن به قدری نیست که بخواهد باعث جلب توجه شود. آثار بهبودی و بهتر شدن وضعیت مشهود است. می توانید به فعالیت های روزمره خود بپردازید و منتظر تغییرات زیادی در پوست خود باشید.

کلام آخر

لیفتیینگ پوست یکی از روش های از بین بردن چین و چروک های عمیق و جوانسازی پوست است. در این روش به پوست این امکان داده می شود تا به بازسازی خود بپردازد. ولی اینکه مراقبت بعد از جراحی کشیدن پوست چگونه است؟ در این مقاله به صورت مفصل توضیح داده شد. رعایت این مراقبت ها می تواند در بهبودی سریع و کوتاه بودن دوره نقاهت بسیار کمک کننده باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 1,636
  • بازدید کلی : 3,861