loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 8 یکشنبه 22 فروردین 1400 نظرات (0)

یکی از روش هایی که امروزه برای درمان افتادگی و شل شدن پوست صورت استفاده می شود، لیفت صورت با نخ است. مزایای لیفت صورت با نخ در مقایسه با سایر روش های جوانسازی به موارد زیادی تعلق می گیرد. از جمله ماندگاری این روش ، زیرا پوست اضافی صورت را حذف کرده و بدین ترتیب صورت شفاف تر و جوانتر می شود. برای این روش از نخ بخیه های مخصوص موقت و یا جذبی استفاده می شود. این نخ ها توسط قلاب به پوست وصل شده و با کشیدن آن ها، پوست صاف و بدون چین و چروک می شود. این روش در مقایسه با جراحی لیفت صورت به مراتب خطرات کمتری داشته و هزینه های کمتری را نیز به بیمار تحمیل می نماید. زیرا نیازی به اتاق عمل و تیغ جراحی نبوده و نیاز به بیهوشی نیز نمی باشد.

مزایای لیفت صورت با نخ 1146521223

آشنایی با نحوه انجام لیفت صورت با نخ

برای انجام این روش نیاز به بی حسی موضعی خواهیم داشت. بنابراین مناطقی از صورت که مدنظر است را بی حس می نمایند. سپس مانطقی را که نیاز به کشیدن پوست یا لیفتینگ دارند، مشخص می نمایند. سپس سوراخ های بسیار ریزی در این قسمت ها ایجاد نموده و نخ مخصوص لیفت را با استفاده از سوزن های باریک و کوچک وارد پوست می نمایند. نیاز است این نخ ها مانند قلاب به بافت زیرین پوست گیر کرده تا در موقع کشیدن از جای خود حرکت نکنند. بعد از اینکار، پزشک به آرامی نخ لیفت را فشار داده و به سمتی که نیاز است، می کشد. با این کار پوست و بافت زیرین آن صاف شده و چین و چروک از بین می رود. این روش در کمتر از نیم ساعت قابل انجام است. یکی از مزایای لیفت صورت با نخ ماندگاری بین 12 تا 18 ماه می باشد.

آشنایی با مزایای لیفت صورت با نخ

در این قسمت می خواهیم به صورت کامل مزایای لیفت صورت با نخ را بر شمرده و اطلاعات کافی را در مورد هر کدام در اختیارتان قرار دهیم:

نتیجه طبیعی

یکی از مهم ترین مزایای این روش ، داشتن حالت طبیعی در کنار زیبایی آن است. در خصوص لیفت صورت با نخ ویژگی های طبیعی و معمول بخش های مختلف صورت حفظ می شود. زیرا این نخ ها با ظرافت از بین چین و چروک های پوست رد شده و آن ها را صاف و یکدست می کند. به همین دلیل شکل صورت بهم نخورده و حالت طبیعی خود را حفظ می کند.

یک روش امن و بی خطر

این روش کمترین آسیبی به پوست صورت وارد نمی کند. حتی در قسمت های حساس صورت مانند اطراف چشم و پلک نیز می توان این روش را بکار بست. مهم ترین نکته در این زمینه انتخاب بهترین پزشک در حوزه لیفتینگ می باشد. زیرا تبحر و تخصص پزشک می تواند اطمینان از این روش را چند برابر نماید.

سرعت بهبود

یکی از مسایلی که ممکن است برای بسیاری از افراد شاغل مطرح شود، مدت زمان لازم برای بهبودی است. این روش دوران نقاهت حداکثر 5 روز را دارد. می توانید بعد از این مدت به صورت عادی به فعالیت های روزمره خود بپردازید. هر چند باید از فعالیت های ورزشی یا فعالیت های روزمره سنگین و پرفشار خودداری نمایید. بعد از این مدت نشانه های انجام لیفت صورت نیز از بین رفته است. هرچند تنها نشانه ها، سوراخ های ریز برای وارد کردن نخ بوده که خیلی کوچک هستند و اصلا با چشم معمولی قابل دیدن نمی باشند.

هزینه درمان مناسب

این روش در مقایسه با روش هایی مانند جراحی لیفت و … هزینه کمتری دارد. زیرا نیاز به اتاق عمل، بیهوشی و یا تیم جراحی ندارد. بنابراین با کمترین هزینه می توان ظاهر زیبا و شاداب را تا مدت ها حفظ نمود.

ماندگاری لیفت صورت با نخ

این روش در مقایسه با روش های جراحی که حالت تهاجمی دارد، ماندگاری کمتری را خواهد داشت. لیفت صورت با نخ های جذبی می تواند یک تا دو سال ماندگاری داشته باشد. بنابراین نمی توان گفت این روش دائمی است ، در عین حال می توان مجددا لیفت صورت را انجام داد تا نتایج ماندگار تر شود.

مزایای لیفت صورت با نخ 154513132کاندیداهای مناسب برای لیفت صورت با نخ

روش های زیبایی را نمی توان برای همه افراد توصیه نمود. برای انجام لیفت صورت با نخ نیز نمی توان گفت همه افراد در سنین بالا، کاندید مناسبی برای استفاده از این روش هستند. این افراد باید از سلامت جسمانی برخوردار باشند. سایر مشخصات این افراد عبارتند از:

  • افرادی که دارای پوست گونه شل و آویزانند. این حالت می تواند چهره فرد را از حالت زیبایی و شادابی خارج نماید.
  • افرادی که در قسمت زیر پلک چشم، چروک های زیاد و عمیقی دارند.
  • داشتن خط خنده و خط اخم عمیق یکی دیگر از این فاکتورها می باشد.
  • کسانی که در ناحیه غبغب و زیر چانه پوست شل و آویزانی دارند.
  • قسمت های اطراف لب بخصوص بالای لب نیز محلی است که معمولا چروک های عمیقی ممکن است داشته باشد.

نتایج قابل انتظار در لیفت صورت با نخ

همانطور که در مورد مزایا لیفت صورت با نخ گفته شد، این روش در مقایسه با سایر روش های تهاجمی و غیر تهاجمی می تواند نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد. از جمله این نتایج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم از جمله خطوط پنجه کلاغی که بسیار شایع است و نیز خطوط بسیار ریز دور چشم ها.
  • از بین بردن پف پلک بالا و جوان نمودن این ناحیه
  • برطرف نمودن خطوط شایع صورت مانند خط اخم، خط خنده و خطوط افقی پیشانی
  • از بین بردن غبغب و جمع کردن پوست آویزان گردن
  • رفع افتادگی ابروها از طریق لیفت ابرو به سمت بالا

کلام آخر

از مزایای لیفت صورت با نخ می توان به ایمن بودن، کم هزینه بودن با سرعت بهبود بالا و نتایج طبیعی اشاره نمود. این روش از طریق وادار نمودن پوست به کلاژن سازی، حالت طبیعی به پوست داده که می تواند یک سال تا 18 ماه دوام داشته باشد. با این روش می توان در مدت کوتاه، پوست اضافی صورت را حذف و شادابی و جوانی را به پوست بازگرداند.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 31 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

تزریق ژل برای زیر چشم یکی از روش های موثر برای بازگرداندن حجم از دست رفته زیر چشم می باشد. در این روش می توان بسیاری از مشکلات زیر چشم مانند گودی، رفع دایره های سیاه دور چشم و پف چشم ها را برطرف نمود. عموما با افزایش سن،  چین و چروک ها و گودی در زیر چشم به دلیل از دست رفتن چربی و ضعیف شدن خاصیت کشسانی پوست بسیار نمود پیدا می کند. تزریق ژل با حالت آبرسانی و بهبود کیفیت پوست و افزایش تولید کلاژن این مشکلات را برطرف می کند. در کنار افزایش سن عوامل دیگری نیز در ایجاد چین و چروک و از دست رفتن چربی زیر چشم موثرند. از جمله این عوامل می توان به استرس زیاد، در معرض آفتاب قرار گرفتن به مدت زیاد و مصرف دخانیات و … اشاره کرد. یکی از بهترین روش ها برای رفع این مشکلات تزریق ژل بوده که با توجه به عوارض محدود آن اهمیت زیادی پیدا می کند.

تزریق ژل برای زیر چشم 646897451315321

تزریق ژل برای زیر چشم چیست

ژل از نوعی اسید بنام اسید هیالورونیک ساخته می شود. برندهای مختلف ژل ساخت کشورها و کارخانجات مختلف امروزه در بازار وجود دارد که عموما از این ماده ساخته می شود. روش تزریق ژل یکی از روش های غیرتهاجمی برای پرکردن حجم زیر چشم می باشد. در تزریق ژل نیازی به برش و یا جراحی نبوده و عوارض این نوع درمان نیز بسیار ناچیز است. به همین دلیل روشی ایمن و بی خطر محسوب می شود. با این روش می توان فرورفتگی ها و گودی های ناحیه زیر چشم و به اصطلاح ناحیه اشک را پر کرد. گودی زیر چشم باعث می شود تا ظاهر فرد خسته و کسل به نظر برسد و زیبایی و جذابیت چهره را از بین می برد. این نوع تزریق ها باید در نهایت دقت صورت گیرد، زیرا حساسیت چشم بسیار بالاست و کمترین بی دقتی ممکن است عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

 نحوه تزریق ژل برای زیر چشم

برای تزریق ژل برای زیر چشم مانند سایر روش های درمانی و زیبایی نیاز است مراحل زیر طی شود:

انتخاب پزشک

با توجه به حساسیت ناحیه ای که قرار است تزریق انجام شود، انتخاب پزشک باید با دقت بیشتری انجام شود. در جلسه اول که مشاوره می باشد، پزشک وضعیت چشم را بررسی می نماید و جزئیات کامل آن را برای ادامه روند درمان لحاظ می کند. در این جلسه نیاز است در مورد سابقه پزشکی خود با پزشک صحبت نمایید. بیماری هایی که دارید و بیماری هایی که درگیر بودید. بخصوص داروهایی که مصرف می کنید یا نسبت به آن ها حساسیت و آلرژی دارید باید توضیح داده شود. هرچند این روش بی خطر و ایمن است، ولی بعد از درمان ممکن است داروهایی مانند رقیق کننده خون باعث ایجاد مشکل شود. داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپرین و … برای انواع درمان های چه جراحی و غیر جراحی باید محدود و پرهیز شود.

تزریق ژل

مرحله دوم تزریق ژل برای زیر چشم است. زمانی که پزشک تصمیم گرفت که تزریق ژل برای زیر چشم می تواند کاربردی و مفید باشد این مرحله انجام می شود. تزریق ژل از طریق سوزن های باریک و نازک در زیر پوست انجام می شود. ژل برای زیر چشم باید از بهترین مواد و مرغوب ترین نوع آن انتخاب شود، زیرا این ناحیه حساسیت زیادی دارد. برای انجام تزریق عموما باید از بی حسی موضعی استفاده شود تا بیمار دردی را حس نکند. برای تزریق بایستی محل زیر چشم ضدعفونی شود تا از بروز هرگونه عفونت جلوگیری شود. سپس پزشک مقدار و دوز مناسب از ژل را در ناحیه زیر چشم تزریق می کند. مقدار ژل مصرفی و زاویه تزریق باید با احتیاط انتخاب شود تا حالت طبیعی چهره حفظ شده و زیبایی و جذابیت به آن بازگردد. این تزریق ممکن است تا نیم ساعت طول بکشد و بعد از آن فرد می تواند به انجام فعالیت های روزمره خود بازگردد.

کاربردهای تزریق ژل برای زیر چشم

تزریق ژل برای زیر چشم می تواند برای مشکلات مختلف کاربرد داشته باشد. از جمله این کاربردها رفع سیاهی زیر چشم، چین و چروک زیر چشم و گودی آن می باشد. در این قسمت به تفصیل کاربرد این روش را برای این موار توضیح می دهیم:

درمان سیاهی زیر چشم

سیاهی و کبودی زیر چشم می تواند در اثر عوامل مختلف مانند خستگی، حساسیت و کم آبی بدن ایجاد شود. این عوامل با افزایش سن بیشتر دیده می شود. زیرا با افزایش سن سلول های پوستی کمتر تولید می شود، چربی و کلاژن زیر پوست که باعث برجستگی زیر چشم می شود، کمتر می شود و در نتیجه رگ های خونی زیر پوست بیشتر دیده می شود که این موارد در کنار هم باعث سیاه نشان دادن زیرچشم می شود. همانطور که گفتیم ژل از اسیدهیالورونیک ساخته شده است که با تزریق آن به زیر چشم باعث افزایش حجم سلول های زیر چشم و ایجاد لایه جدید بر روی رگ های خونی می شود. به این ترتیب سیاهی زیر چشم کمتر شده و پوست به سمت بالا برده می شود. بعد از تزریق ژل، بهتر است آب زیادی مصرف شود تا ژل با جذب آن حجیم تر شود.

از بین بردن چین و چروک های زیر چشم

کاربرد دیگر ژل برای زیر چشم، رفع چین و چروک های زیر چشم می باشد. چین و چروک های زیر چشم با افزایش سن بیشتر شده و چهره فرد را خسته تر و پیرتر نشان می دهد. با تزریق ژل می توان این چین و چروک ها را از بین برد. زیرا افزایش حجم زیر چشم باعث می شود تا پوست حالت ارتجاعی پیدا کرده و خطوط ریز زیر آن از بین برود. افزایش سن با کاهش تولید کلاژن و الاستین و نیز چربی زیر پوست همراه است. تزریق ژل می تواند این کمبود را جبران نموده و به مرور زمان چین و چروک کاهش پیدا می کند.

درمان گودی زیر چشم با تزریق ژل

تزریق ژل برای زیر چشم می تواند مشکل گودی زیر چشم را نیز برطرف نماید. گودی زیر چشم باعث از بین رفتن زیبایی و جذابیت چهره می شود. بخصوص این ناحیه در اثر افزایش سن، کم کردن وزن بدن به صورت ناگهانی یا زیاد و … به سرعت حجم خود را از دست داده و گود می شود. با تزریق ژل بافت صورت به سمت بالا لیفت شده و ناحیه زیر چشم با این حجم دهنده حجیم و پر می شود.

تزریق ژل برای زیر چشم 51534516543541

کاندیداهای مناسب تزریق ژل برای زیر چشم

تزریق ژل برای زیر چشم نمی تواند برای همه افراد مناسب باشد. افراد زیر می توانند کاندیداهای مناسب برای این روش به شمار روند:

·       افرادی که دچار چین و چروک های زیر چشم هستند.

·       کسانی که برای زیبا کردن و حجم دادن زیر چشم نیاز به تزریق فیلر دارند.

·       خانم هایی که دوران بارداری و شیردهی را به پایان رسانده اند.

·       افرادی که تحت درمان های خاصی نمی باشند و یا درگیر بیماری های خاصی نمی باشند.

مزایای تزریق ژل

همه روش ها مزایای زیادی دارند. در این روش به مزایای تزریق ژل برای زیر چشم اشاره خواهیم کرد:

  • عدم آسیب به عروق و اعصاب اطراف چشم
  • مشاهده نتیجه سریع و در زمان کوتاه بعد از تزریق
  • کلاژن سازی پوست و از بین بردن گودی زیر چشم
  • عدم نیاز به بیهوشی و انجام عمل با دوز کم از ماده بی حسی
  • ماندگاری نتایج تزریق بین 2 تا 3 سال بعد از تزریق

مراقبت های بعد از تزریق ژل

هرچند گفته شد این روش جزو ایمن ترین روش ها به شمار می رود، نیاز به مراقبت های کمی بعد از تزریق می باشد. در این قسمت به اهم مراقبت های بعد از تزریق ژل برای زیر چشم اشاره می کنیم:

  • بایستی بعد از تزریق تا 3 روز به محل تزریق آب نخورد.
  • تمرینات ورزشی و فعالیت های بدنی که باعث تعریق می شود، باید کنترل شود.
  • عدم ماساژ محل تزریق به مدت 3 هفته
  • عدم مصرف داروهای انعقاد کننده خون مانند ایبوپروفن، آسپرین و سایر داروهای التهاب زا

عوارض تزریق چشم برای زیر چشم

همه روش های درمانی و زیبایی عوارضی را به همراه دارد. این عوارض در مورد این نوع درمان ها ممکن است بسیار ناچیز باشد. از جمله این عوارض می توان به کبودی و قرمزی محل تزریق اشاره کرد. برای کاهش این عوارض می توان از کمپرس یخ استفاده نمود. با کمپرس سرد کبودی و تورم از بین می رود. البته باید این درمان برای مدت دو روز اول مورد استفاده قرار گیرد و بعد از آن این روش را ترک کرد.

هزینه تزریق ژل برای زیر چشم

در این قسمت می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که هزینه لازم برای تزریق ژل به چه عواملی بستگی دارد. این هزینه به مواردی مانند دستمزد پزشک، نوع و برند ژل مصرفی، کلینیکی که مراجعه می شود و داروهایی که مصرف می شود بستگی دارد.

کلام آخر

تزریق ژل برای زیر چشم یکی از مهم ترین کاربردهای مصرف ژل می باشد. برای این نوع تزریق بهتر است در انتخاب پزشک و نوع برندی که برای این منظور تهیه می شود، دقت و وسواس زیادی را به خرج دهید. با توجه به محلی که تزریق می شود و ناحیه حساسی می باشد باید در تزریق ژل و مراقبت های بعد از آن دقیق باشید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 9 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

تزریق بوتاکس و چربی هر دو جزو روش های جوانسازی به شمار می روند. ولی اینکه تزریق بوتاکس بهتر است یا چربی؟ یکی از دغدغه های افرادی می باشد که اطلاعات کاملی در مورد این دو روش، مزایا و معایب هر کدام و مهم تر از همه کاربرد هر یک از آن ها ندارند. برای رفع این دغدغه در این مقاله تمامی اطلاعاتی که باید در مورد هر کدام از این روش ها بدانید را در اختیارتان قرار خواهیم داد. ابتدا باید گفت هر دو روش بسیار ایمن و بی خطر محسوب می شوند. در هر دو روش عوارض کمی را فرد تجربه می کند و می تواند جایگزین مناسبی برای عمل های جراحی باشد که به این منظور انجام می گیرد. هرچند ماندگاری این روش ها را ندارند، ولی غیر تهاجمی بودن این دو روش باعث شده است که افراد زیادی تمایل به انجام آن داشته باشند.

بوتاکس و چربی از چه موادی ساخته شده اند

برای اینکه بتوانیم تشخیص دهیم که تزریق بوتاکس بهتر است یا چربی؟ باید کاملا با این روش ها و اینکه از چه موادی ساخته می شوند آشنایی کاملی داشته باشیم. در این قسمت به معرفی هر کدام از این موارد می پردازیم:

تزریق بوتاکس بهتر است یا چربی؟ 352538646132345

بوتاکس

بوتاکس از ماده ای سمی به نام بوتولونیوم ساخته شده است . این سم با وارد شدن به بدن باعث از کار افتادن عضله و عصب در آن ناحیه می شود. بنابراین باید در دوز مصرفی و ناحیه تزریق دقت زیادی به عمل آید. با این روش می توان چین و چروک ها و خطوط ریز صورت را از بین برد. زیرا باعث فلج شدن عضله در نواحی فعال صورت شده و در نتیجه از حرکت افتادن این قسمت، به مرور چین و چروک باز می شود. کاربرد این روش در از بین بردن خطوط اخم، خطوط پنجه کلاغی زیر چشم، خطوط افقی پیشانی و … می باشد. همچنین از این روش برای مواردی مانند رفع تعریق در مناطقی از بدن مانند کف دست و زیر بغل و نیز در درمان مشکلاتی مانند سردردهای میگرنی نیز بهره برد. مهم ترین نکته میزان دوز مورد نیاز برای اینکار است تا بتوان بهترین نتیجه را کسب نمود.

چربی

تزریق چربی یکی دیگر از روش های جوانسازی و بی خطر برای بدن است. در این روش نیاز است تا چربی مورد نیاز برای تزریق از بدن خود فرد استخراج شود. چربی را باید از نواحی استخراج نمود که مقاومت زیادی در برابر گرما و تحلیل رفتن داشته باشد. این نواحی عبارتند از شکم، باسن، پهلوها و … ابتدا باید این نواحی بی حس شوند، از طریق سوزن های مخصوص چربی از این نواحی برداشت شود که لیپوساکشن گفته می شود. چربی مورد نیاز باید بر اساس کاربردی که در ناحیه دارد باید استخراج شود. سپس چربی استخراج شده توسط دستگاه سانترفیوژ جداسازی و خالص می شود. این کار برای جدا کردن آب، خون و سایر ناخالصی ها از چربی لازم است. محلی که باید تزریق شود نیز باید ضدعفونی شود و چربی از طریق سوزن های باریک و در دوز مناسب به اندازه ای که حالت چهره و بدن طبیعی باشد تزریق شود.

تزریق چربی یا تزریق بوتاکس

حال که با کاربردها و روش تزریق هرکدام از این دو روش آشنا شدیم، می خواهیم بدانیم که تزریق بوتاکس بهتر است یا چربی؟ همانطور که توضیح دادیم هر دور وش برای از بین بردن چین و چروک ها بسیار مفید و کاربردی هستند. هر چند نقش چربی پرکننده و حجم دهنده نیز می باشد. این حجیم سازی باعث از بین رفتن و محو شدن چین و چروک ها می شود. در مورد بوتاکس نیز چین و چروک های قسمت های فعال صورت مانند خط اخم، خط خنده و خطوط ریز دور چشم با این تزریق محو شده و از بین می رود. حال باید به تفاوت های تزریق چربی و تزریق بوتاکس اشاره کنیم:

مقایسه بوتاکس و چربی از نظر کاربرد

یکی از مقایسات مهمی که م می شود از نظر کاربرد هر یک از روش ها است. همانطور که گفته شد تزریق بوتاکس برای مواردی کاربرد دارد که ماهیچه های فعال و متحرکی دارند، مانند بین ابروها، خط خنده و خطوط ریزی که در زیر چشم در اثر خنده و یا حالت های صورت ایجاد می شود. با تزریق بوتاکس این ماهیچه ها و اعصاب غیر فعال شده و در نتیجه از فعالیت می افتند. به مرور زمان چین و چروک ها باز می شود. در صورتی که تزریق چربی سب پر شدن صورت و نواحی می شود که مور نظر است. با این کار به علت کشیده شدن بافت صورت، چین و چروک ها و خطوط از بین می روند. از این روش برای حجم دادن و برجسته کردن نواحی مانند باسن، سینه و … نیز استفاده می شود.

مقایسه از نظر میزان تاثیر گذاری

نتایج هر یک از این دو روش متفاوت است. تزریق بوتاکس نهایتا تا یکی هفته قابل مشاهده و ارزیابی می باشد. در این مدت به مرور زمان بوتاکس باعث فلج شدن ماهیچه شده و آن را از حرکت باز میداارد. در مواقعی حتی تا 3 روز هم نتایج قابل مشاهده است. ماندگاری این روش بین 3 تا 6 ماه بر اساس نوع مواد استفاده شده و عمق مشکل و ناحیه تزریق شده است. در صورتی که نتایج تزریق چربی در ماه های اول به دلیل وجود تورم قابل رویت نیست. باید زمان داد تا این تورم از بین برود و در این مدت نیز قسمتی از چربی تزریق شده جذب خواهد شد. باید گفت نیمی از چربی در 4 تا 6 ماه اول جذب بدن می شود.  نمی توان بیشتر از چربی مورد نیاز نیز چربی وارد ناحیه مورد نظر نمود، چون حالت صورت و بدن را غیر طبیعی جلوه می دهد.

عوارض تزریق چربی و تزریق بوتاکس

یکی از مواردی که بوسیله آن می توانیم نتیجه بگیریم که تزریق بوتاکس بهتر است یا چربی؟ عوارضی است که بعد از هر تزریق باید انتظارشان را داشته باشیم. هرچد این دو روش بسیار ایمن و بی خطر هستند و عوارض ناچیزی را به دنبال دارند ولی مقایسه میزان عوارض نشان خواهد داد که کدامیک از این نظر بر دیگری برتری دارد. تزریق چربی چون در دو ناحیه مختلف از بدن باید شاهد عمل باشیم، به مراتب بیشتر از تزریق بوتاکس است. در مورد تزریق چربی احتمال عفونت در محل برداشت چربی وجود دارد. همچنین باید مراقبت بیشتری شود تا چربی در اثر گرما و سایر عوامل تجزیه و تحلیل نرود. در صورتی که این مراقبت ها در مورد بوتاکس وجود ندارد. احتمال خارش، بی حسی و قرمزی در محل تزریق چربی و برداشت آن وجود دارد. در صورتی که در مورد بوتاکس ممکن است فرد دچار سردرد شود.

تزریق بوتاکس بهتر است یا چربی؟ 54864736413674115

هزینه های تزریق بوتاکس و تزریق چربی

در مورد تزریق بوتاکس مواردی که در هزینه تاثیر گذار است شامل، دستمزد پزشک، نوع بوتاکس استفاده شده، کلینیکی که مراجعه می شود و داروهای احتمالی است. در مورد تزریق چربی ولی این هزینه ها به دلیل انجام فرایند استخراج چربی بیشتر می شود. در تزریق چربی لازم است که چربی استخراج شده وارد دستگاه سانترفیوژ شود و این هزینه را اضافه می نماید. از طرفی در مورد تزریق چربی، ماده اولیه از بدن خود فرد تامین می شود و نیازی به خریداری ماده برای تزریق نمی باشد. این مورد در هزینه ها تاثیر گذار خواهد بود. دستمزد پزشک، کلینیک و داروهای اضافی نیز در هر دو روش مشابه می باشند.

ماندگاری نتایج

یکی دیگر از عواملی که در مورد قضاوت این موضوع که تزریق بوتاکس بهتر است یا چربی؟ تاثیر زیادی خواهد داشت، ماندگاری و طول عمر این دور وش است. باید گفت تزریق بوتاکس می تواند تا نهایتا 6 ماه دوام و ماندگاری داشته باشد. در صورتی که تزریق چربی نهایتا تا دو سال نیز طول عمر دارد. البته این مدت زمانی بستگی به محل تزریق و نوع تزریق نیز دارد. در مورد تزریق بوتاکس، نقاط بسیار فعال ممکن است سریع تر حالت خود را از دست داده و مجددا به حالت قبل بازگردند. در مورد تزریق چربی نیز وسعت محلی که تزریق شده و نیز محل تزریق بسیار در ماندگاری آن تاثیر خواهد گذاشت.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس و چربی

در مورد مقایسه بین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس و چربی باید گفت در این مورد و مراقبت های بعد از تزریق، تقریبا این دو روش مشترک هستند. به این تزتیب که برای کاهش تورم در هر دو روش بایستی از کیسه یخ استفاده شود. به هیچ عنوان نباید محل تزریق را ماساژ دهید، زیرا باعث جابجایی مواد بوتاکس و چربی می شود. برای کاهش درد احتمالی می توانید از مسکن هایی به غیر از ایبوپروفن که انعقاد دهنده خون است، استفاده کنید. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز بایستی به شدت پرهیز شود.

کلام آخر:

برای اینکه بدانیم که تزریق بوتاکس بهتر است یا چربی؟ در این مقاله سعی کردیم هر دو روش را از مناظر مختلف مورد مقایسه و ارزیابی قرار دهیم. مشخص شد که کاربرد تزریق بوتاکس در رفع چین و چروک های نقاط فعال صورت است. در صورتی که تزریق چربی برای حجیم کردن و در نتیجه از بین بردن چین و چروک ها به این نحو می باشد. مراقبت های بعد از هر دور وش تقریبا مشابه است. در مورد سرعت تاثیر گذاری نیز باید گفت نتایج بوتاکس حداقل یک هفته بعد از تزریق قابل مشاهده است. ولی برای مشاهده نتایج تزریق چربی نهایتا باید تا 6 ماه صبور باشید. البته ماندگاری تزریق چربی حداکثر تا 2 سال نیز می باشد، ولی تزریق بوتاکس ماندگاری نهایتا تا 6 ماه را دارد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 44 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

اکثر افرادی که رینوپلاستی انجام می دهند، خواستار بینی عروسکی یا فانتزی هستند. ولی باید دید جراحی بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است؟  محبوبیت بینی های عروسکی در بین خانم ها بیشتر بوده، هرچند برخی آقایان نیز این نوع جراحی ها را می پسندند. ولی تناسب اجزای صورت یکی از ملاک های زیبایی به شمار می رود و در مورد جراحی های بینی نیز این نکته باید مورد توجه قرار گیرد. عموما در جلسه معاینه و مشاوره پزشک تصاویریرا از نتایج نهایی جراحی در اختیار بیمار قرار می دهد. اینکه آیا این نوع بینی با صورت فرد تناسب دارد و دلخواه فرد است، بعد از دیدن این تصاویر مشخص می شود. در این مقاله سعی خواهد شد تمامی اطلاعاتی که در مورد جراحی بینی عروسکی مطرح می شود علی الخصوص اینکه این جراحی برای چه افرادی مناسب است در اختیارتان قرار گیرد.

جراحی بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است 84767412545621

منظور از جراحی بینی عروسکی چیست

بینی عروسکی ویژگی های خاصی دارد. مهم ترین ویژگی این نوع بینی ها کوتاه بودن و سربالا بودن آن است. اینکه زاویه بینی با لب بالایی در چه حدود بوده و نیز قوس بینی چه اندازه ای داشته باشد را باید جراح و بیمار تعیین نمایند. ولی بهترین کار این است که با توجه به عکس های سه بعدی و نیز مشورت با پزشک تصمیم بگیرید. نگاه واقع بینانه و به دور از احساسات در این نوع جراحی ها بسیار اهمیت دارد. این نوع بینی ها عموما برای صورت های بسیار ظریف با بینی های استخوانی مناسب بوده و برای صورت های درشت و بینی های گوشتی نتیجه دلخواه بدست نخواهد آمد. نکته مهم انتخاب جراحی است که مراجعه می شود. تخصص و تبحر جراح نقش موثری در انتخاب نوع بینی و نتیجه جراحی دارد. حال به بیان ویژگی های اصلی بینی های عروسکی می پردازیم:

  • برای رسیدن به ظاهر بینی عروسکی در بخش مجرای بینی از ایمپلنت های خاصی استفاده می شود تا حالت سربالایی بینی حفظ شود.
  • برای قسمت پشت بینی از کورتکس و تجهیزات سیلیکونی مخصوص استفاده خواهد شد تا حالت قوس بینی شکل بگیرد.
  • برای اینکه نوک بینی حالت ظریف تر و باریک تری به خود بگیرد، تیغه بینی به نحو صحیح باید استفاده شود.
  • باید برای اینکه حالت بینی به بهترین شکل ممکن دیده شود، از ایمپلنت های منحصر به فرد استفاده شود تا کمترین شباهتی با بینی های دیگر نداشته باشد.

کاندیداهای مناسب برای جراحی بینی عروسکی

در این قسمت می خواهیم بدانیم که جراحی بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است؟ نمی توان مرزی برای هر جراحی قایل شد که این بینی ها مختص افرادی است که بینی های استخوانی یا صورت ظریف دارند. مهم ترین نکته در جراحی بینی عروسکی تناسب اجزای صورت با این نوع بینی ها می باشد. ممکن است این جراحی بر عکس برای صورت گرد یا بینی گوشتی نیز نتیجه عالی به دنبال داشته باشد. انتخاب جراح نیز نکته مهمی است که باید رعایت شود. تجربه و سابقه جراح می تواند کمک زیادی در رسیذن به این نکته داشته باشد که آیا این نوع بینی با صورت فرد تناسب دارد یا خیر. در هر صورت می توانید با مشاهده عکس های مربوط به نتایج جراحی و نیز نظر جراح به این تصمیم منطقی برسید که آیا می خواهید بینی حالت عروسکی به خود بگیرد یا حالت طبیعی خود را حفظ نماید.

تفاوت های جراحی  بینی عروسکی و جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی برای افرادی مناسب است که تصمیم دارند عیوب بینی برطرف شده و حالت طبیعی بینی حفظ شود. در این حالت نوک بینی بیش از حد بالا برده نمی شود و یا اینکه به بینی، قوس بیش از حد مورد نیاز داده نمی شود. عموما در این نوع بینی ها تمامی اجزای صورت با هم تناسب داشته  و در این نوع بینی ها زاویه بین بینی و لب بالایی نیز در حد 90 درجه حفظ خواهد شد. در حالی که در بینی ها عروسکی بینی بیش از حد کوچک می شود. قوس بینی نیز بیش از اندازه بوده و حالت نوک بینی به سمت بالا قرار می گیرد. زاویه بین بینی و لب بالایی در حدود 105 درجه است تا حالت سربالا بودن آن حفظ شود. در این نوع بینی ها  برعکس بینی طبیعی سوراخ های بینی نیز کوچک، ارتفاع و پهنای بینی تغییر می کند.

نحوه انجام جراحی بینی عروسکی

این نوع جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. نحوه انجام جراحی بینی عروسکی هم می تواندبه صورت جراحی باز و هم بسته باشد. در صورتی که جراحی باز باشد، میزان برش و بخیه و عوارض درمان نیز بالاتر است، در صورتی که در جراحی بسته نیازی به این برش ها نمی باشد. تصمیم گیری در مورد نوع جراحی به پزشک بستگی خواهد داشت. در نهایت پوستی که روی استخوان و غضروف را گرفته کنار زده می شود.  سپس در صورت نیاز به تراشیدن غضروف بینی، این کار انجام شده و یا در صورتی که غضورف کم باشد می توان از ناحیه سپتوم بینی این کمبود را جبران نمود. در این جراحی می توان انحرافات سپتوم و یا قسمت های دیگر بینی را نیز ترمیم نمود. بنابراین در کنار جنبه زیبایی، جنبه درمانی و اصلاح تنفس بیمار نیز انجام می شود. در نهایت برش ها بخیه زده شده و جراحی به اتمام می رسد.

نکات مهم قبل از جراحی بینی عروسکی

در مورد این نکته که جراحی بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است، باید خاطر نشان کرد که کلیه جراحی های بینی باید تا زمانی که فرد به بلوغ جسمی نرسیده و رشد کامل را نداشته است باید متوقف شود. برای انجام این نوع جراحی ها سلامت عمومی بیمار بسیار مهم است، زیرا تحت بیهوشی عمومی انجام شده و باید ملاحظات کامل صورت گیرد. در جلسه مشاوره، جراح را در جریان سابقه پزشکی خود قرار دهید، بیماری هایی که درگیر بودید یا هستید، داروهای مصرفی، حساسیت های دارویی و … از جمله مواردی است که جراح باید اطلاع داشته باشد. بهتر است در این جلسه انتظار و توقع خود را از جراحی با پزشک در میان بگذارید تا آگاهی کامل در این زمینه داده شود. در صورت مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بایستی دو هفته قبل از جراحی این موارد قطع شود. زیرا تاثیر مخربی در میزان کبودی و اکسیژن رسانی به بدن خواهد داشت.

اقدامات بعد از جراحی بینی عروسکی

یکی از نکات مهم دیگر برای کسب نتیجه دلخواه و نیز تجربه کمتر عوارض بعد از جراحی، مراقبت های بعد از جراحی بینی عروسکی است. این مراقبت ها عبارتند از:

استراحت بعد از جراحی

جراحی بینی عروسکی بیشترین تغییرات و اصلاحات را در پی خواهد داشت. بنابراین دوران بهبودی نیز ممکن است طولانی تر باشد. توصیه می شود در روز های اول بعد از جراحی، استراحت مطلق داشته و از انجام فعالیت های بدنی به شدت پرهیز شود. این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و عوارض داروهای بیهوشی باعث عدم تعادل بیمار می شود. بنابراین برای اینکه صدمه ای به فرد .وارد نشود، بایستی تا چند روز و هفته اول را به استراحت بگذراند. در زمان استراحت سر باید بالاتر از بدن قرار گیرد. شروع فعالیت های ورزشی را باید با جراح هماهنگ نمایید. از خم شدن و برداشتن اجسام سنگین نیز باید به جد خودداری نمود.

جراحی بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است 32546545123

داروهای مصرفی

برای شروع داروهای مصرفی خود باید با پزشک مشورت نمایید. داروهای بعد از جراحی شامل مسکن ها و آنتی بیوتیک می باشد. برای جلوگیری از احساس درد و نیز کنترل عفونت محل برش و جراحی باید داروها به موقع و سروقت مصرف شود. برای کاشه تورم و درد می توانید از کمپرس یخ در دو روز اول جراحی استفاده کنید. سپس آن را با کمپرس گرم جایگزین نمایید تا جریان گردش خون به حالت عادی بازگردد.

نحوه تغذیه

یکی از موارد مهمی که باید رعایت شود، نحوه تغذیه است. از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارد باید خودداری شود. غذاها به صورت مایعات، پوره شده و له شده باید باشد. برای بازگرداندن انرژی بدن می توانید مواد غذایی مصرفی را به صورت پوره شده استفاده کنید.

  • عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات
  • مصرف مشروبات الکلی و دخانیات باید تا دو هفته بعد از جراحی متوقف شود.

هزینه جراحی بینی عروسکی

جراحی بینی عروسکی نیز مانند هر جراحی دیگری هزینه هایی شامل دستمزد جراح، هزینه های کلینیکی، هزینه های دارو و … دارد. دستمزد جراح عموما در این نوع عمل ها بیشتر نیز می باشد. زیرا باید تغییرات اساسی و با حساسیت زیاد بر روی بینی انجام شود. هزینه های کلینیکی به علت استفاده از اتاق عمل و کادر پزشکی و پرستاری نیز بیشتر از درمان هایی است که تحت بی حسی موضعی و یا به صورت سرپایی انجام می شوند.

کلام آخر

در این مقاله توضیح دادیم که جراحی بینی عروسکی برای چه افرادی مناسب است؟ گفته شد این جراحی ها عموما برای افرادی که بینی های استخوانی و صورت ظریف دارند، مناسب تر است. مهم ترین نکته نیز حفظ تناسب اندازه بینی با سایر اجزای صورت است. زیاد بودن قوس بینی و سربالا بودن بیش از حد آن، بینی را از حالت طبیعی و زیبا خارج می کند. پس بهتر است تعادل و تناسب در این مورد رعایت شده و زیبایی را در درجه اول اهمیت قرار دهید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 48 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

امروزه داشتن پوست صاف و بدون جای جوش دیگر آرزو محسوب نمی شود. با تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش می توانید به سرعت و در کمترین زمان، پوستی صاف و یکدست داشته باشید. وجود جای جوش در روی صورت باعث کاستن زیبایی و اعتماد به نفس در افراد می شود. این مساله در خانم ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. روش های مختلف درمانی نیز از جمله تزریق چربی، تزریق ژل یا فیلر و … برای رفع این مشکل وجود دارد. در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین و طبیعی ترین روش ها که تزریق چربی می باشد را توضیح دهیم. در خصوص مزایا و معایب این روش، نحوه تزریق و نیز عوارض احتمالی آن نیز توضیح خواهیم داد. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که این مشکل را دارید، برای آشنایی کامل تر با این روش با ما همراه باشید.

تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش 213541325654153

علت باقی ماندن جای جوش بر روی صورت

قبل از اینکه توضیح دهیم تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش چگونه انجام می شود، می خواهیم بدانیم علت باقی ماندن جای جوش و ایجاد فرورفتگی بر روی صورت چه عواملی می باشد:

  • جنس پوست

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار جنس پوست فرد می باشد. پوست برخی افراد قابلیت ترمیم لایه های خود را نداشته و یا به کندی این مورد صورت می گیرد. به همین دلیل این افراد در اثر جوش در صورت یا دیگر نقاط بدن، جای جوش در محل باقی خواهد ماند.

  • دستکاری جای جوش

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم دستکاری کردن جای جوش و تحریک آن است. این کار باعث می شود تا پوست فرصتی برای بازسازی و ترمیم خود نداشته باشد. بخصوص در صورتی که جوش ها حالت التهابی داشته باشد، فیبرهای کلاژنی لایه سطحی پوست تخریب شده و این باعث تجزیه چربی های پوست و در نتیجه ایجاد منفذ خالی بر روی پوست می گردد. این فروروفتگی ها ممکن است به رنگ های قرمز و یا به مرور قهوه ای تیره درآمده و زیبایی پوست را از بین ببرد.

تزریق چربی یکی از بهترین راه حل ها

در صورتی که به هر دلیل صورت فرد دچار فرورفتگی ناشی از جای جوش باشد، از روش های مختلف درمانی می توان برای رفع این مشکل بهره برد. یکی از این روش های موثر و سریع تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش می باشد. نحوه تزریق چربی به صورت زیر است:

  • مرحله اول: استخراج چربی

اولین مرحله از تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش، استخراج چربی می باشد. در این روش باید چربی از بدن خود فرد تهیه شود. این چربی باید از قسمتی از بدن استخراج شود که مقاومت زیادی در برابر تجزیه شدن داشته باشد. چربی های شکم، پهلو و باسن در افراد به سختی در برابر ورزش و رژیم غذایی تحلیل می روند. به همین دلیل مناسب برای این نوع استفاده می باشند. زیرا ماندگاری و طول عمر بیشتری در صورت داشته و هدف فرد از تزریق چربی تامین می شود. برای استخراج چربی از دستگاه لیپوساکشن استفاده می شود. محل مورد نظر بی حس و ضدعفونی شده و شکاف کوچکی ایجاد می گردد. سپس با استفاده از دستگاه چربی مورد نیاز از این ناحیه استخراج می شود. محل برش خورده با یک بخیه جذبی  بسته خواهد شد. مراقبت های لازم از محل برای جلوگیری از عفونت احتمالی باید انجام شود.

  • مرحله دوم: خالص سازی چربی

چربی استخراج شده از بدن را نمی توان به صورت مستقیم در داخل پوست تزریق نمود. مهم ترین نکته در این خصوص، تخصص و تبحر پزشک در استخراج چربی بدون آسیب رساندن به بافت های آن است. زیرا چربی استخراج شده باید بگونه ای باشد که بتوان در تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش استفاده نمود. چربی تهیه شده دارای ناخالصی هایی مانند خون، ماده بی حس کننده و … است که باید خالص گردد. برای اینکار چربی را با استفاده از دستگاه سانترفیوژ خالص نموده و این مواد را از آن جدا می کنند تا قابلیت تزریق داشته باشد. در این مرحله نیز باید دقت شود تا به بافت چربی مورد نظر آسیبی وارد نشود. میزانی که نیاز است چربی در اختیار پزشک قرار دارد و بسته به محل تزریق می تواند از آن استفاده نماید.

  • مرحله سوم: تزریق چربی

در این مرحله که مرحله نهایی می باشد، چربی خالص در محل مورد نظر تزریق می شود. برای انجام این کار نیازی به بی حسی و یا بیهوشی نمی باشد. ولی در صورت تمایل بیمار و صلاحدید پزشک می توان محل تزریق را بی حس نمود. چربی به وسیله سوزن های مخصوص و نازک در محل فرورفتگی جای جوش تزریق می شود. اینکار باید با دقت و حوصله انجام شود تا نتیجه کار به طبیعی ترین حالت ممکن نشان داده شود. تبحر پزشک در میزان دوز مصرفی و زاویه ای که تزریق صورت می گیرد، اهمیت زیادی در این روش دارد. مدت زمان لازم برای تزریق چربی بستگی به محل های موردنیاز دارد. در صورتی که تعداد مناطق و وسعت فرورفتگی ها زیاد باشد، مدت زمان تزریق نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

اقدامات لازم قبل از تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش

تزریق چربی یکی از روش های ایمن و غیر تهاجمی برای زیباسازی و پرکردن و حجم دادن به صورت یا بدن می باشد. ولی برای انجام هر روش زیبایی و درمانی نیاز است اقداماتی را انجام داد تا نتیجه بدست آمده رضایت بخش باشد. در این قسمت به اهم اقدامات لازم قبل از تزریق چربی اشاره می کنیم:

  • مراجعه به بهترین پزشک

یکی از مواردی که باید رعایت شود، مراجعه به بهترین پزشک در این حوزه زیبایی می باشد. وجود جای جوش و ایجاد آکنه از جمله مواردی است که تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی و جذابیت چهره فرد دارد. هر گونه بی تجربگی و وارد نبودن پزشک به نحوه تزریق باعث می شود تا بیش از پیش این مشکل خودنمایی کند. بنابراین بهتر است به بهترین پزشک در زمینه تزریق چربی مراجعه نمایید. نحوه استخراج چربی، نحوه تزریق و ایجاد تقارن و تناسب بر روی صورت از جمله مهارت های پزشک می باشد.

  • بررسی پرونده پزشکی

از آنجایی که برای تزریق چربی نیازی به بیهوشی نمی باشد، با اینحال بایستی پزشک در جریان پرونده پزشکی بیمار قرار گیرد. بیماری هایی که قبلا داشته و یا در حال حاضر درگیر هستید، داروهایی که مصرف می کنید و مهم تر از همه داروهایی که به آن ها آلرژی دارید باید به اطلاع پزشک برسد. این اطلاعات می تواند در طول درمان و جلوگیری از عوارض بعد از تزریق مهم و سرنوشت ساز باشد.

  • عدم مصرف داروهای مشخص

یکی از اقدامات برای جلوگیری از بروز عوارض، عدم مصرف داروهای انعقاد کننده خون از جمله ایبوپروفن، آسپرین و … می باشد. این داروها باعث افزایش احتمال خونریزی در حین درمان و یا بعد از آن شود. بنابراین تا 10 روز یا دو هفته قبل از تزریق از مصرف این نوع داروها اجتناب نمایید.

  • عدم مصرف مشوربات الکلی

برای رسیدن به بهترین نتیجه، توصیه می شود مصرف مشروبات الکلی را از دو یا یک هفته قبل از تزریق قطع نمایید. مصرف این نوع مواد باعث افزایش التهاب و کبودی در محل تزریق خواهد شد.

تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش 65847945125415

مزایای از بین بردن جای جوش با تزریق چربی

تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش مانند سایر روش های زیبایی دارای مزایای زیادی می باشد. در این قسمت به اهم این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • ماندگاری طولانی مدت

هرچند نتایج تزریق چربی به صورت دائمی نمی باشد و بعد از مدتی چربی جذب بدن می شود، ولی نتایج استفاده از این روش طولانی مدت بوده و تا دو سال می توان از نتیجه آن بهره برد.

  • ظاهر طبیعی

یکی از مزایای مهم این روش ایجاد ظاهری طبیعی برای فرد است. بر خلاف تزریق بوتاکس که عضلات فلج شده و امکان تغییر حالت صورت محدود می شود. یا مانند ژل که ممکن است حالت غیر طبیعی و مصنوعی به صورت دهد، انسجام سلول های چربی با بافت محل تزریق باعث ایجاد ظاهری طبیعی برای فرد خواهد شد.

  • عدم نیاز به جراحی

تزریق چربی جزو روش های بی خطر برای اصلاح مشکلات صورت از جمله فرورفتگی هایی است که در اثر جای جوش به جا می ماند. در این روش نیاز به بیهوشی نبوده و عوارض آن نیز به همین علت محدود است.

عوارض تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش

همانطور که توضیح دادیم این روش با حداقل عوارض برای از بین بردن جای جوش عمل خواهد کرد. از جمله عوارض این روش، واکنش های آلرژیک به مواد بی حسی، احتمال عفونت در محل استخراج چربی و یا تزریق، قرمزی محل تزریق و پوسته پوسته شدن محل می باشد. هر چند این عوارض نادر است ولی با روش هایی مانند انتخاب بهترین پزشک در این حوزه، مصرف داروهای آنتی بیوتیک به صورت منظم و سروقت، عدم مصرف داروهای انعقاد خون، عدم مصرف مشوربات الکلی و نیز عدم قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب این مشکلات را مرتفع نمود.

کلام آخر

تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای صاف کردن پوست صورت و بدن و بازگداندن اعتماد به نفس به افراد است. این روش حالت طبیعی به صورت داده و ماندگاری طولانی مدت دارد. مهم ترین نکته انتخاب بهترین پزشک در زمینه تزریق چربی و نیز رعایت نکات قبل از تزریق و مراقبت های بعد از آن است. با این روش ها می توان عوارض این روش را به حداقل رسانده و نتیجه تزریق را ماندگار نمود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 27 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

امروزه روش های مختلفی برای گونه گذاری انجام می شود. ولی اینکه بهترین روش گونه گذاری کدام است؟ دغدغه اصلی بسیاری از افراد است. در این مقاله می خواهیم تمامی روش های موجود برای گونه گذاری را با بیان مزایا و معایب هر کدام بیان نماییم. آشنایی کامل با انواع روش های گونه گذاری می تواند فرد را در انتخاب بهترین روش که متناسب با نیازها و اهداف فرد باشد، کمک نماید. روش های مختلف گونه گذاری شامل روش های جراحی و غیر جراحی می باشد. در روش های غیر جراحی که ایمن تر و بی خطر تر می باشند شامل تزریق ژل به گونه، تزریق چربی به گونه و … می باشد. روش های جراحی که عمدتا عوارض بیشتری را نیز به همراه دارند شامل جراحی استخوان، پروتز گونه و … می باشد. ماندگاری دائمی روش های جراحی یکی از مزایای مهم این گونه عمل ها به شمار می رود.

بهترین روش گونه گذاری 5456897525363

تزریق چربی به گونه

همانطور که گفتیم تزریق چربی به گونه یکی از روش های غیر تهاجمی و ایمن برای گونه گذاری می باشد. در این روش چربی از نقاطی از بدن مانند شکم، پهلو و باسن که مقاومت زیادی در برابر  تجزیه شدن دارند، ساکشن می شوند. سپس این چربی استخراج شده خالص می شود و کلیه ناخالصی های مانند خون، مایع بی حس کننده و … از آن به وسیله دستگاه سانترفیوژ جدا می شود. چربی خالص از طریق سوزن های باریک و ظریف وارد زیر پوست می شود. در این روش نیازی به جراحی نمی باشد. محل استخراج چربی نیز برش کوچکی خورده و با یک بخیه جذبی بسته می شود. مهم ترین نکته انتخاب پزشک متبحر و متخصص در این زمینه است تا در حین استخراج چربی به بافت های آن آسیب نزند. میزان تزریق و قرینه سازی دو طرف گونه از مهارت های پزشک در این نوع روش گونه گذاری محسوب می شود.

تزریق ژل به گونه

یکی دیگر از بهترین روش های گونه گذاری، تزریق ژل به گونه می باشد. در این روش نیز مانند تزریق چربی نیاز به جراحی نبوده و یک روش بی خطر به شمار می رود. برای انجام این روش از ژل های مختلف با برندهای متفاوت می توان استفاده کرد. ژل از طریق سوزن های باریک وارد پوست شده و باعث پر کردن گونه ها و در نهایت گونه گذاری می شود. مهم ترین نکته ای که در این روش باید دقت شود، غیر از مهارت پزشک در قرینه سازی و استفاده از دوز مناسب ژل، انتخاب نوع ژل است . با توجه به اینکه همه ژل ها برای گونه گذاری مناسب نمی باشند، در انتخاب برند و نوع ژل باید دقت زیادی شود تا ماندگاری وز یبایی صورت حفظ شود. تزریق ژل به گونه نیز ماندگاری کمتری نسبت به تزریق چربی دارد و باید بعد از چند ماه تمدید شود ولی با این حال عوارض آن بسیار نادر است.

 پروتز گونه

یکی از روش های جراحی برای پر کردن گونه و گونه گذاری، پروتز گونه است. در این روش از پروتز که جنس سیلیکونی دارد برای اینکار استفاده می شود. برای قرار دادن پروتز در زیر گونه نیاز است برش های و شکاف های کوچکی در داخل دهان و یا زیر پلک در ناحیه گونه ایجاد شود. سیلیکون وارد زیر پوست شده و سپس محل های برش بخیه زده می شوند. این روش بایستی توسط جراحان پلاستیک انجام شود که تخصص و مهارت جراح نقش بسیار مهمی در پروتز گونه ایفا می کند. از مزایای این روش ماندگاری دائمی آن است، هرچند تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و عوارض و ماقبت های بعد از آن بسیار بیشتر از دو روش بالا می باشد.

مهم ترین نکته که باید در پروتز گونه رعایت شود، جلوگیری از عفونت نواحی برش با شستشوی منظم و مسواک زدن و … است. استفاده از داروهای آنتی بیوتیک تجویزی نیز باید به صورت مرتب و سروقت انجام شود تا عوارض این روش محدود شود. بهترین نوع پروتز از سیلیکون ساخته شده است. علت این امر نرم بودن آن . سازگاری با آناتومی بدن است. این پروتز ها لبه تیزی نداشته و حالت طبیعی گونه را حفظ می کنند. همچنین به راحتی قابل تعویض و جدا شدن می باشند. این مزایا باعث شده که پروتز گونه به عنوان یکی از بهترین روش گونه گذاری مطرح شود.

جراحی استخوان گونه

برای افرادی که به دنبال روش های ماندگار برای گونه گذاری می باشد، جراحی استخوان گونه می تواند بهترین روش گونه گذاری عنوان شود. این روش تحت بیهوشی عمومی انجام شده و عموما برای افرادی که در ناحیه گونه در اثر تصادف و یا سوانح دچار شکستگی و یا آسیب های جدی می شوند، انجام می شود. عوارض جراحی استخوان گونه به دلیل تهاجمی بودن آن زیاد است. البته انتخاب بهترین جراح و متخصص در این زمینه باعث کاهش این عوارض در کنار کسب بهترین نتیجه ممکن خواهد شد. مراقبت های بعد از جراحی نیز نقش بسیار مهمی در کسب نتیجه دلخواه دارد.

لیفت گونه با نخ

یکی از روش هایی که امروزه برای گونه گذاری استفاده می شود، لیفت گونه با استفاده از نخ است. در این روش از نخ های غیر قابل جذب استفاده می شود و شکل دلخواه به گونه داده می شود. برای لیفت گونه نیاز است سوراخ هایی در نواحی مورد نظر ایجاد کرده و نخ را به وسیله قلاب به این سوراخ ها متصل نماید. تعداد سوراخ های ایجاد شده و نخ مورد نیاز بستگی به نظر پزشک دارد. سپس نخ ها با فشار کوچکی به سمتی که مد نظر است کشیده می شود. برای اینکه فرد دردی را در حین عمل احساس نکند، می توان از بی حسی موضعی استفاده کرد. این نخ ها ماندگاری زیادی دارند و همچنین پوست را مجبور به کلاژن سازی می کنند. ولی به مرور زمان تجزیه شده و نیاز است مجددا این روش بکار گرفته شود.

مزایا و معایب تزریق ژل و چربی

برای اینکه تشخیص دهیم بهترین روش گونه گذاری کدام است؟ بهتر است با مزایا و معایب این روش ها آشنا شویم. از مزایای روش های غیر جراحی مانند تزریق ژل و چربی می توان به سرپایی بودن و عدم نیاز به بیهوشی اشاره کرد. پس این روش ها برای افرادی که ترس از اتاق عمل و یا روش های جراحی دارند، مناسب است. با توجه به غیر جراحی بودن آن ها، عوارض پس از تزریق و نیز مراقبت های بعد از آن نیز محدود است. هزینه انجام این روش ها در مقایسه با روش هایی که به جراحی ختم می شود، بسیار پایین تر و مقرون به صرفه است.  از جمله معایب این روش ها نیز می توان به عدم ماندگاری آن ها اشاره کرد. تزریق چربی ماندگار تر از تزریق ژل است، زیرا تزریق چربی تا دو سال ادامه دارد ولی تزریق ژل حداکثر تا 6 ماه ماندگاری خواهد داشت.

بهترین روش گونه گذاری 5264456466

معایب و مزایای روش های جراحی

روش های جراحی از جمله لیفت گونه با نخ، جراحی استخوان گونه و کاشت پروتز گونه به علت تهاجمی بودن عوارض زیادی را برای فرد به همراه خواهند داشت. هر چند شدت این عوارض در روش هایی مانند لیفت و یا پروتز گونه بسیار کمتر از جراحی استخوان گونه می باشد. به همین دلیل مراقبت های بعد از عمل نیز باید با دقت بیشتری انجام شود تا عوارض کمتر شود. از جمله مزایای این روش ها، امکان قرینه سازی دو طرف گونه و شکل و حالت طبیعی صورت است. جنس مواد استفاده شده در پروتز گونه و یا نخ استفاده شده در لیفتینگ بسیار طبیعی بوده و حالت چهره بهتر می شود. همچنین ماندگاری بالای این روش ها و در مورد پروتز و جراحی استخوان گونه، ماندگاری دائمی آن ها از جمله مزایای مهم این نوع عمل ها به شمار می رود. از جمله معایب این روش ها مربوط به هزینه انجام آن ها، استفاده از مواد بی حسی و یا بیهوشی و … می شود.

آشنایی با عوارض تزریق چربی، تزریق ژل و پروتز گونه

این سه روش می توانند بهترین روش گونه گذاری در بین روش های بالا به شمار روند. ولی همانطور که اشاره شد، عوارضی نیز به همراه دارند که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم:

  • احتمال هماتوم و تشکیل لخته خون در محل تزریق ژل و یا پس زدن پروتز گونه که در موارد نادری اتفاق می افتد.
  • ممکن است تزریق مواد بی حسی در کاشت گونه باعث بی حس شدن اعصاب در ناحیه لب بالایی و پایینی شود که عموما بعد از چند روز از بین خواهد رفت.
  • در این روش ها احتمال عدم قرینه بودن گونه در دو طرف وجود دارد. این مشکل بدست بهترین جراح و پزشک حل خواهد شد. پس در انتخاب پزشک خود دقت زیادی نمایید تا مجبور به ترمیم و اصلاح مجدد نشوید.
  • در تزریق ژل و نیز پروتز گونه، به علت وجود مواد خارجی و شیمیایی احتمال واکنش بدن وجود دارد. در صورتی که در تزریق چربی این احتمال بسیار پایین است.

کلام آخر

برای اینکه بدانیم بهترین روش گونه گذاری چه روشی است، در این مقاله کلیه روش هایی که در این حوزه انجام می شود را توضیح دادیم. با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت انتخاب نوع و روش گونه گذاری بستگی به نیازها و اهداف فرد در گونه گذاری دارد. به این معنی که برای بسیاری از افراد ماندگاری روش مهم است که باید از روش های جراحی استفاده نماید، برایفرد دیگر ترس از بیهوشی و نیز هزینه درمان مهم می باشد که روش های غیر جراحی پیشنهاد می شود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 52 چهارشنبه 27 اسفند 1399 نظرات (0)

تصمیم گیری در مورد اینکه تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل یکی از دغدغه های بسیاری از افرادی است که به دنبال روش های زیبایی می باشند. بالارفتن سن یکی از عواملی است که باعث ایجاد و تشدید چین و چروک ها و انواع خطوط در صورت و بدن می شود. امروزه روش های مختلفی برای کند کردن روند بروز علایم افزایش سن در صورت و بدن وجود دارد. تزریق انواع فیلرها، تزریق چربی، تزریق بوتاکس و … از جمله این روش ها می باشد. حتی در مواردی از روش های جراحی نیز برای این رسیدن به این هدف استفاده می شود. ولی اینکه کدام روش مناسب تر بوده و نتیجه دلخواه با کمترین عوارض برای فرد را به همراه دارد، می تواند سوال مهمی باشد. در این مقاله می خواهیم مقایسه بین دو روش رایج که تزریق ژل و تزریق چربی می باشد را انجام دهیم.

تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل 547945441331544

کدام روش مناسب تر است: تزریق ژل یا تزریق چربی

برای اینکه بدانیم تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل بایستی این دو روش را از جنبه های مختلف بررسی نماییم. در این قسمت می خواهیم مقایساتی را انجام داده و نتیجه نهایی هر یک از آیتم ها را بیان کنیم:

نحوه انجام تزریق

یکی از آیتم ها نحوه انجام تزریق است. در هر دو روش از سوزن های مخصوص استفاده می شود. در تزریق ژل نیاز به یک بار تزریق است که در آن مواد ژل از طریق این سوزن ها در مناطق مشخص وارد می شود. در صورتی که در تزریق چربی باید در دو مرحله انجام شود. در مرحله اول چربی از نقاطی از بدن مانند باسن، پهلو و شکم که مقاومت زیادی در برابر تحلیل و آب شدن دارند، استخراج و سپس از طریق سوزن های مخصوص وارد زیر پوست می شود. بنابراین فرد باید خود را برای دو مرحله استخراج چربی و تزریق چربی آماده نماید. در تزریق ژل نیازی به استفاده از ماده بی حسی نمی باشد. در تزریق چربی برای استخراج چربی نیاز است محل را بی حس نموده و چربی از بدن خارج شود. ولی برای تزریق چربی نیز نیازی به استفاده از ماده بی حسی در حین عمل نمی باشد.

هزینه انجام تزریق

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه بین اینکه تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل مطرح می شود، هزینه ای است که باید پرداخت شود. در تزریق ژل پارامتری که تعیین کننده تر است، نوع ژل مصرفی است. در صورتی که بیمار از مرغوب ترین و با کیفیت ترین مواد ژل استفاده نماید، بایستی هزینه بیشتری نیز پرداخت نماید. پس این مورد وجه تمایز هزینه در تزریق ژل است. در تزریق چربی نیازی به تهیه ماده اولیه برای تزریق نمی باشد. ماده تزریقی از خود بدن فرد استخراج می شود و نمی توان بین انواع چربی تمایزی قایل شد. تزریق چربی چون در دو مرحله انجام می شود نیاز به پرداخت هزینه بیشتری نیز دارد. دستمزد پزشک در تزریق چربی بالاتر از تزریق ژل است.  بنابراین از نظر اقتصادی، تزریق ژل به صرفه تر از تزریق چربی می باشد.

ماندگاری تزریق چربی بیشتر است یا تزریق ژل

یکی دیگر از مواردی که در تزریق ژل و چربی مورد اهمیت قرار می گیرد، مقایسه بین ماندگاری این دو روش است. تزریق چربی ماندگاری بیشتری نسبت به تزریق ژل دارد. زیرا چربی استخراج شده از خود بدن فرد می باشد. این چربی از نقاطی از بدن استخراج می شود که تحمل زیادی در برابر رژیم های غذایی و ورزش دارند. چربی این نقاط در برابر گرما و ورزش و سوخت و ساز بدن به سرعت تجزیه و آب نمی شود. بنابراین ماندگاری ان نیز بالاتر است. در صورتی که تزریق ژل می تواند نهایتا تا 9 ماه ماندگاری دارد و بعد از آن به مرور زمان تجزیه و از بین می رود. تزریق چربی تا دو سال نیز در بدن باقی مانده و طول عمر بیشتری دارد.

در دسترس بودن مواد تزریقی

در تزریق چربی، چربی مورد نیاز برای تزریق از بدن خود فرد تامین می شود. بنابراین نگران کمبود ماده تزریقی نخواهیم بود. در صورتی که در تزریق ژل این مقدار محدود بوده و بنا به نیاز باید تهیه شود. به همین دلیل در مناطقی از بدن که نیاز به تزریق بیشتر مواد داریم، نمی توان از روش تزریق ژل استفاده کرد. به عنوان مثال برای ناحیه گردن و … نیاز به مواد اولیه زیادی است تا چین و چروک ها و خطوط این نواحی برطرف شده و پر شوند. تزریق ژل برای این قسمت ها مناسب و به صرفه نمی باشد. یکی از موارد دیگری که مهم می باشد این است که تزریق ژل را می توان راحت تز از تزریق چربی انجام داد. زیرا تزریق چربی نیاز به تخصص برای استخراج چربی بدون آسیب به بافت های آن دارد و نیز مراحل بیشتری برای آماده شدن باید طی شود. در صورتی که تزریق ژل را می توان در چند جلسه آموزش دید و انجام داد.

طبیعی بودن تزریق چربی نسبت به تزریق ژل

یکی از مزایای تزریق چربی که در مقایسه این مورد که تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل مطرح می شود، طبیعی بودن نتیجه درمان است. در تزریق چربی، به علت اینکه مواد تزریقی بافت زنده هستند، در صورت تزریق با چربی های محل تزریق درآمیخته و در نتیجه حالت طبیعی به صورت و بدن خواهد داد. همچنین بدن فرد به این تزریق واکنش بدی نشان نمی دهد، چون از بافت ها بدن خود فرد استفاده می شود و مانند یک عامل خارجی آن را پس نمی زند. در صورتی که در تزریق ژل چون از مواد شیمیایی استفاده می شود احتمال پس زدن بدن در این مورد بیشتر خواهد بود. زیرا مانند یک عامل خارجی که به بدن وارد شده است  برخورد نموده و از بدن محافظت می نماید. هر چند این مورد بسیار نادر است ولی می تواند یکی از مزایای تزریق چربی در برابر تزریق ژل مطرح شود.

تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل 75544865254645

عوارض بعد از تزریق

تزریق چربی و تزریق زل هر دو از روش ها غیرتهاجمی  و ایمن برای باز کردن چین و چروک ها، خطوط و نیز روش های زیبایی مانند زاویه دار نمودن صورت، پرکردن گونه، لب و سایر اعضای بدن و … به شمار می روند. این گونه روش های ایمن، کمترین عوارض را نیز به دنبال خواهند داشت. هر چند این عوارض نادر است ولی احتمال بروز آن وجود دارد. احتمال بروز عفونت در تزریق چربی بیشتر است، زیرا برای تزریق چربی، باید قسمتی از بدن هر چند بسیار کم باید برش داده شود تا چربی مورد نیاز از این قسمت استخراج شود. این برش کوچک ممکن است فرد را دچار عفونت نماید، پس باید مراقب بیشتری از این قسمت به عمل آید. عوارضی مانند پس زدن بدن در مورد تزریق ژل مطرح می شود. عوارضی مانند تورم و درد نیز در هر دو بعد از مدت کوتاه از بین می رود.

مراقبت های بعد از تزریق

در مورد مراقبت های بعد از تزریق اگر بخواهیم بدانیم تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل؟ باید گفت تزریق ژل به مراقبت های کمتری نیاز دارد. در تزریق چربی، محل استخراج چربی از بدن باید مراقبت بیشتری به عمل آید. در صورتی که در تزریق ژل، بیمار یک بار مورد تزریق مواد ژل قرار می گیرد که از طریق سوزن های باریک انجام می گیرد. احتمال آب شدن چربی در اثر گرمیای زیاد و جابجایی آن نیز بیشتر از تزریق ژل می باشد. همچنین تزریق چربی ممکن است در نواحی وسیع بدن نیز انجام شود، این مراقبت ها بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد. هر چند باید گفت مراقبت های بعد از تزریق با توجه به نحوه تزریق و نوع روش زیبایی بسیار کمتر از روش های تهاجمی می باشد، ولی در بین این دو روش نیز باید در تزریق چربی مراقبت بیشتری به عمل آید.

مقایسه مناطقی که تزریق ژل و چربی انجام می شود

باید گفت تزریق چربی را می توان در تمایم قسمت های بدن انجام داد. تزریق چربی برای قسمت های وسیع بدن و نیز بخش هایی که نیاز به مواد زیادی دارد، بسیار مناسب است. در صورتی که تزریق ژل تنها برای مناطقی کوچک تر و محدود تر مانند اطراف لب، گونه ها، خط خنده و خط اخم و … کاربرد دارد. با توجه به هزینه زیاد مواد ژل، امکان پر کردن نواحی وسیع وجود ندارد. همچنین با توجه به نوع مواد که از چربی می باشد، احتمال طبیعی بودن در هنگام لمس در مورد چربی بسیار بیشتر از تزریق ژل می باشد. در برخی موارد نیز ممکن است ژل در اثر تزریق بیشتر از حد معمول دچار گلوله شدن شده و حالت طبیعی خود را از دست بدهد. در صورتی که این مشکل در مورد تزریق چربی وجود ندارد.

کلام آخر

در مقایسه اینکه تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل؟ به موارد زیادی اشاره کردیم . باید گفت در این مقایسه نمی توان گفت صرفا یکی از روش ها بهتر از دیگری می باشد. در برخی موارد مانند ماندگاری، هزینه، عوارض پس از تزریق و … تزریق ژل بر تزریق چربی برتری دارد. در صورتی که در مواردی مانند طبیعی بودن تزریق، در دسترس بودن مواد برای تزریق در مناطق وسیع تر بدن، ماندگاری و بالا بودن طول عمر و … تزریق چربی بر تزریق ژل برتری دارد. بنابراین انتخاب بین این دو روش بستگی زیادی به نیازها و اهداف فرد از تزریق این مواد خواهد داشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 46 چهارشنبه 27 اسفند 1399 نظرات (0)

تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق یکی دیگر از کاربردهای استفاده از این روش است. عملکرد بوتاکس به این صورت است که با از کار انداختن عضلات در ناحیه تزریق، چین و چروک را از بین می برد. از این عملکرد می توان برای کنترل تعریق در بسیاری از نواحی بدن استفاده نمود. نواحی مانند زیر بغل، کف دست و کف پا دارای غدد تعریقی هستند که با بیرون کردن عرق از منافذ، دمای بدن را کنترل می نمایند. با تزریق بوتاکس و فلج نمودن عضلات این قسمت های اصلی می توان از تعریق زیاد بدن خودداری نمود. هر چند تزریقبوتاکس یک روش بدون درد و ایمن است، ولی با توجه به حساسیت حسگرهای این نقاط و ضخامت پوست در این نواحی می توان با استفاده از بی حسی موضعی، شدت درد را کاهش داد. در این مقاله می خواهیم بیشتر با نحوه تزریق و مزایا و … آشنا شویم.

تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق 56985354431323

نحوه عملکرد بوتاکس

بوتاکس از نوعی سم به نام سمِ باکتری کلاستریدیوم بوتولونیوم ساخته شده است. این ماده با تزریق در محل باعث فلج شدن آن ناحیه خواهد شد. در تزریق بوتاکس از دوز مناسبی از این سم استفاده می شود. نحوه تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق به این صورت است که ابتدا محل تزریق را با استفاده از بی حسی موضعی یا کمپرس یخ بی حس نموده، سپس دوز مشخصی از ماده را بوسیله سوزن های باریک و نازک به زیر پوست تزریق می نمایند. این ماده در عرض چند روز باعث فلج شدن عضلات و غدد تعریق شده و به این صورت این غدد را از فعالیت طبیعی خود باز می دارد. این روش درمان موقت بوده و باید در مدت زمان مشخص مجددا تمدید و تزریق شود. دوز مناسب دارو و زاویه تزریق بوسیله پزشک و با توجه به وسعت ناحیه و نیز عمق مشکل تعیین می شود.

آشنایی با علل تعریق بیش از حد در افراد

فعالیت زیاد عصب های تحریک کننده غدد تعریقی باعث افزایش تعریق در بدن می شود. این مشکل می تواند بدون هیچ دلیل پزشکی بوده و ریشه ژنتیکی و وراثتی داشته باشد. البته باید گفت بسیاری از مشکلات مربوط به تعریق بیش از حد در افراد مربوط به بیماری هایی می شود که فرد با آن ها درگیر است. برخی از این بیماری ها عبارتند از: دیابت و قند خون کنترل نشده، اختلالت عصبی مانند استرس، اضطراب، ترس و …، چاقی ، فتق هیاتال، تیروئید پرکار و … در مواردی که منشا تعریق بیش از حد بدن، بیماری هایی باشد که در این قسمت برشمردیم، درمان این بیماری ها خود بخود باعث کاهش این مساله و تعریق به اندازه بدن می شود. تزریق بوتاکس می تواند تا زمان درمان کامل بیماری ها و نیز مواردی که ریشه ژنتیک دارند، بسیار کمک کننده بوده و مشکل را به راحتی برطرف نماید.

شرایط لازم برای تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق

تزریق بوتاکس آخرین مرحله درمان برای افرادی به شمار می رود که از سایر روش های درمانی استفاده کرده و نتیجه مورد نظر را کسب نکرده اند. بنابراین نمی توان گفت این روش برای همه افراد توصیه می شود. عموما ابتدا ریشه یابی انجام می شود و با توجه به علت مشکل، درمان های دارویی و یا سایر روش ها مانند استفاده از لباس های غیر تعریق پیشنهاد می شود. این روش ها نیز ایمن بوده و خطری را برای بیمار به همراه نخواهد داشت. در صورتی که این روش ها ناکارآمد باشد، تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق پیشنهاد می شود. بنابراین لازم است پزشک در جریان پرونده پزشکی بیمار قرار گرفته و مطمئن شود که سایر روش های درمانی جوابگو نخواهد بود. هرچند این روش نیز بسیار ایمن و بی خطر بوده و برای فرد هیچگونه عارضه خاصی را به همراه نخواهد داشت.

آشنایی با مزایای تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق

 

تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق مانند سایر روش های زیبایی دارای مزایای زیادی می باشد. تعریق بیش از حد بدن باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد می شود. حضور در اجتماع و ارتباط با دیگران بخصوص اگر تعریق در کف دست باشد، را برای هر شخصی مشکل خواهد کرد و این باعث کاهش اعتماد به نفس و انزوا می شود. با تزریق بوتاکس می توان این مشکل را برطرف نمود. تزریق بوتاکس یک روش ایمن و بی خطر بدون کوچکترین تهاجمی به بدن انجام می شود. عوارض این روش نیز بسیار محدود است، هرچند نیاز است مراقبت هایی بعد از تزیرق انجام شود. برای کاهش این عوارض و نیز نتیجه گیری بهتر در انتخاب پزشک بایستی دقت لازم انجام شود. در این روش نیازی به استراحت و دوران نقاهت نبوده و فرد می تواند بعد از تزریق به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد.

ماندگاری تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق

همانطور که گفته شد تزریق بوتاکس چه برای رفع چین و چروک باشد و چه کاربردی مانند رفع مشکل تعریق بیش از حد در افراد باشد، موقتی بوده و نیاز به تمدید دارد. ماندگاری این روش بین 6 تا 8 ماه برآورد می شود. البته این ماندگاری غیر از میزان تعریق و فعالیت های بدنی، به نوع و مارک بوتاکسی که مورد استفاده قرار می گیرد نیز بستگی دارد. اینکه نوع بوتاکس طوری انتخاب شود که برای این مشکل ساخته شده باشد و یا میزان ماندگاری آن چه اندازه باشد، بر روی طول عمر این روش تاثیر مستقیمی خواهد داشت. مدت زمان لازم برای تمدید را پزشک تعیین می کند، ولی در اغلب موارد بازه تعریف شده میانگین بین 6 تا 8 ماه است. تعداد جلسات مراجعه نیز با توجه به عمق مشکل و نیز صلاحدید پزشک تعیین می شود. هرچه ماندگاری تزریق بوتاکس بالاتر باشد، تعداد جلسات نیز کمتر خواهد بود.

تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق 5646872315643542

عوارض تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق

هرچند تزریق بوتاکس جزو روش های بی خطر محسوب می شود، ولی همه روش های درمانی و زیبایی ممکن است برای افراد خاصی عوارضی را به دنبال داشته باشند. هر چند رد صورت انتخاب پزشک معتمد و مجرب این عوارض به حداقل خواهد رسید. همانطور که گفته شد پزشک باید قبل از تزریق در جریان پرونده پزشکی، بیماری هایی که درگیر بوده یا هستید، داروهایی که حساسیت دارید و یا مصرف می کنید و … قرار بگیرد. در این صورت می توان با کنترل مواردی این عوارض به حداقل ممکن خواهد رسید. برخی از عوارضی که ممکن است به صورت نادر در افراد مشاهده شود عبارتند از: ضعف عضلانی و احساس خستگی، بروز واکنش های حساسیتی مانند خارش، تاول، بثورات پوستی ، سردرد و درد در ناحیه گردن و … هرچند این عوارض نادر می باشند، ولی در صورت مشاهده بهتر است با پزشک تماس گرفته و راه حل درمانی را دریافت نمایید.

هزینه تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق

یکی از مواردی که در روش های زیبایی مطرح می شود، هزینه انجام این گونه روش ها است. باید گفت هزینه این درمان بستگی به دستمزد پزشک، کلینیک یا مرکز مراجعه، نوع مواد و دوز موادی است که برای فرد استفاده می شود، دارد. ولی نکته مهم این است که برای کسب بهترین نتیجه، باید بهترین این آیتم ها انتخاب شود. به این معنی که سعی کنید به بهترین و مجرب ترین پزشک در این حوزه مراجعه نمایید. کلینیکی که انتخاب می کنید از لحاظ وجود امکانات و تجهیزات، محیط بهداشتی و … در سطح قابل قبول و مثبت باشد، نوع مواد انتخابی نیز بهتر است از باکیفیت ترین مواد استفاده شود. زیرا این مواد هم عارضه کمتری به دنیال دارند و هم ماندگاری در آن ها بسیار بالاتر از سایر مواد است. هر چند برای این انتخاب ها باید هزینه بیشتری پرداخت شود، ولی سلامتی و آرامش بعد از این تزریق، ارزش پرداخت این هزینه را دارد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق

مراقبت های بعد از هر روش زیبایی جزو لاینفک استفاده از این روش ها است. در این قسمت به اهم این مراقبت ها اشاره می کنیم:

جلوگیری از تابش نور آفتاب

24 ساعت اول بعد از تزریق بوتاکس از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری نمایید. علی الخصوص با توجه به مشکل تعریق بیش از حد، قرار نگرفتن در محیط های گرم برای جلوگیری از چابجایی مواد بوتاکس جزو مراقبت های مهم در این روش به شمار می رود.

عدم مصرف مشروبات الکلی

مشروبات الکلی به دلیل رقیق کردن خون، احتمال کبودی بیشتر را در نقاط تزریق تشدید می کند. بنابراین بهتر است تا دو هفته بعد از تزریق از نوشیدن این مواد خودداری نمایید.

محدود کردن فعالیت های بدنی

فعالیت های بدنی باعث تشدید تعریق در افراد معمولی می شود. در افرادی که مشکل تعریق بیش از حد را دارند، این فعالیت ها بیشتر نمود پیدا می کند. سعی شود بعد از تزریق بوتاکس فعالیت های بدنی تا تا حدود زیادی محدود و بیشتر به استراحت پرداخت. فعالیت های ورزشی نیز شامل این موارد می شود.

توقف مسافرت های هوایی

یکی از مواردی که در تزریق بوتاکس مطرح می شود، تاثیر فشار هوا در جابجایی مواد تزریق شده است. بنابراین بهتر است از انجام مسافرت های هوایی اجتناب کنید.

کلام آخر

یکی از مشکلاتی که برای افرادی که تعریق بیش از حد دارند، کاهش اعتماد به نفس و ارتباط با دیگران است. تزریق بوتاکس جهت رفع تعریق یکی از درمان های ایمن و بی خطر برای این افراد است. بوتاکس با از کار انداختن عضلات و غدد ترشح عرق در نقاط اصلی مانند زیر بغل، کف دست و کف پا این مشکل را برطرف می نماید. این روش ماندگاری بین 6 تا 8 ماه دارد و برای تمدید مجدد آن، نیاز است تزریق صورت گیرد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 35 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از روش های زیبایی و جوانسازی صورت، تزریق انواع فیلرها از جمله ژل به چانه است. اینکه تزریق ژل به چانه به چه هدفی انجام می شود ، نقش زیادی در انجام این روش دارد. با افزایش سن، کلاژن و الاستین و نیز مولکول های موجود در پوست فرد کاهش می باشد. این موضوع منجر به این می شود که عضلات بالا کشنده قدرت لیفت و بالاکشیدن پوست و عضلات را به مرور زمان از دست بدهند. از طرفی تاثیر جاذبه زمین باعث کشیده شدن عضلات به سمت پایین می شود. با تزریق ژل می توان تحلیل این عضلات را پوشش داده و حمایت نمود. ژل های تزریقی غیر از نقش برطرف کننده چین و چروک، نقش پر کنندگی و نیز فرم دهی مناسب و صحیح مناطقی از صورت از جمله چانه را برعهده دارند و این موارد می تواند هدف فرد از تزریق ژل به چانه را تعریف کند.

تزریق ژل به چانه به چه هدفی انجام می شود 6565655652256

نقش تزریق ژل در چانه در فرم دهی صورت

چانه یکی از اعضای مهم صورت در فرم دادن و جذابیت چهره فرد به شمار می رود. این نقش در حالت نیم رخ بسیار پررنگ تر می شود. امروزه روش های مختلفی برای برجسته نمودن و نیز از بین بردن دفرمگی چانه وجود دارد. روش های جراحی و غیر جراحی در این زمینه می توانند راهگشا باشند. از جمله روش های غیر جراحی، تزریق ژل به چانه است. این روش غیر دائمی بوده و برای افرادی که ترس از جراحی و یا بیهوشی دارند یا برایشان مضر است، یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. در این روش بدون اینکه برشی در صورت ایجاد شود، مواد ژل وارد پوست شده و حالت مناسب را به وجود می آورد. تزریق ژل نقش زیادی در زاویه سازی، رفع چین و چروک و جوانسازی چانه و به تبع آن چهره فرد دارد.

با تزریق ژل چه مشکلاتی از چانه برطرف می شود

مدر این قسمت می خواهیم توضیح دهیم که تزریق ژل چه نواقص و مشکلاتی از چانه را برطرف می کند. به عبارت دیگر تزریق ژل به چانه به چه هدفی انجام می شود؟ مهم ترین موارد عبارتند از:

  • تغییر اندازه چانه

این مورد برای افرادی کاربرد دارد که چانه کوچکی دارند. کوچک بودن چانه عموما ژنتیکی بوده و از والدین به فرزندان انتقال می یابد. با استفاده از تزریق ژل می توان به راحتی اندازه چانه را بزرگ تر نمود.

  • تغییر طول چانه

برخی افراد، طول چانه کوچک تری دارند. در این افراد در حالت تمام رخ، هیچ تناسبی بین چانه و سایر اعضای صورت وجود ندارد. با تزریق ژل می توان طول چانه افراد را بزرگتر کرده و افزایش داد.

  • برجسته کردن چانه

یکی از اهداف مهم تزریق ژل به چانه، برجسته نمودن چانه برای افرادی است که در این قسمت حالت فرورفتگی دارند. با این کار زاویه صورت نیز تغییر کرده و جذابیت به چهره داده می شود.

  • تغییر فرم چانه

تغییر فرم . شکل چانه پاسخی است که می توان به این سوال که تزریق ژل به چانه به چه هدفی انجام می شود، داد. با تزریق ژل حالت چانه تغییر کرده و زاویه مناسب به آن داده می شود.

  • قرینگی چانه

برخی از افراد در چانه خود حالت قرینه بودن را نداشته و یک طرف چانه کمی بلند تر یا کوچک تر از طرف دیگر است. با تزریق ژل و فیلر ها می توان این مشکل را به راحتی برطرف نمود.

تزریق ژل به چانه به چه صورت انجام می شود

تزریق ژل یکی از بی خطر ترین و امن ترین روش ها برای زیباسازی چانه است. در این روش هیچ برشی بر روی پوست ایجاد نمی شود و در نتیجه نیازی به بی حسی و یا بیهوشی نمی باشد.  هرچند در صورت تمایل می توان از کرم های بی حس کننده استفاده نمود تا متوجه وارد شدن سوزن به پوست نگردید. برای تزریق ژل به چانه، ابتدا باید محل تزریق پاکسازی و ضدعفونی شود. سپس دوز مناسب ژل از طریق سوزن های باریک و نازک وارد زیر پوست شود. پزشک می تواند با حرکات آرام ژل را به شکل دلخواه بر روی چانه پخش نماید. این تزریق حدودا 15 دقیقه طول می کشد و به صورت سرپایی انجام می گردد. عوارض این درمان به علت غیر تهاجمی بودن آن بسیار کم و ناچیز است، هرچن د نیاز است مراقبت هایی را بعد از درمان انجام داد.

مزایای تزریق ژل به چانه

در قسمت قبل توضیح داده شد که تزریق ژل به چانه به چه هدفی انجام می شود. به طور کلی درمان های زیبایی مزایا زیادی برای فرد به همراه دارد، هرچند ممکن است عوارضی نیز داشته باشند. آشنایی با این مزایا می تواند فرد را در انتخاب بهترین گزینه و روش کمک نموده و راهنمایی کند. در این قسمت می خواهیم با مزایای تزریق ژل به چانه که یکی از این نوع روش ها به شمار می رود، آشنا شویم:

  • یکی از مزایای تزریق ژل به چانه، لیفت چانه است. افزایش سن باعث می شود تا ناحیه زیر چانه دچار شل شدگی و افتادگی شود. با تزریق ژل می توان این ناحیه را به سمت بالا کشیده و جوانی را به آن بازگرداند.
  • کاهش چین و چروک های پوست یکی از مهم ترین نقش هایی که فیلرها از جمله ژل بر عهده دارند. با تزریق ژل می توان خطوط و چین و چروک های اطراف چانه را پوشش داده و برطرف نمود.
  • عدم تناسب چانه با سایر اعضای صورت، باعث می شود تا از زیبایی چهره کاسته شود. در برخی موارد ممکن است حتی چانه حالت برجستگی و بیرون زدگی بیش از حد داشته باشد. می توان با افزایش حجم اطراف چانه این برجستگی را با دیگر اجزای صورت تناسب داد و تعادل را برقرار نمود.
  • برخی افراد در ناحیه چانه حالت تورفتگی هایی را دارند. می توان با تزریق ژل در این نواحی، این تورفتگی ها را پر کرده و چانه را صاف نمود.
  • غیر جراحی بودن و ایمن بودن این روش یکی از مهم ترین مزایای آن به شمار می رود. زیرا عوارضی مانند احتمال عفونت، خونریزی و … که برای جراحی ها ایجاد می شود، برای فرد پیش نمی آید.
  • عدم نیاز به استراحت و کوتاه بودن دوران بهبودی و نقاهت از دیگر مزایای تزریق ژل به چانه است . این مزیت برای افرادی که به هر دلیل امکان استراحت در منزل را ندارند، می تواند یکی از آیتم های مثبت به شمار رود. بعد از تزریق ژل فرد می تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد.

تزریق ژل به چانه به چه هدفی انجام می شود 321341354312001

مراقبت های لازم بعد از تزریق ژل به چانه

یکی از موارد مهم برای افزایش ماندگاری و کسب بهترین نتیجه بعد از تزریق ژل، مراقبت های بعد از تزریق ژل به چانه است. اینکه تزریق ژل به چانه به چه هدفی انجام می شود و تا چه میزان به این هدف نزدیک شده است، با مراقبت های بعد از تزریق نسبت مستقیمی دارد. در این قسمت با این مراقبت ها آشنا خواهیم شد:

استفاده از کمپرس یخ

بعد از تزریق فیلرها، عوارضی مانند تورم و کبودی و یا درد بسیار کم گزارش شده است. ولی در صورت بروز می توان برای کاهش میزان تورم و یا کبودی می توانید از کمپرس یخ به مدت دو روز بر روی ناحیه تزریق استفاده کنید. اینکار برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی و جلوگیری از تورم موثر است.

عدم استفاده از مواد فعال

بعد از تزریق ژل می توانید شستشوی صورت و یا استفاده از مواد مرطوب کننده را شروع کنید. ولی توصیه می شود  در روز اول از محصولاتی که مواد فعال کننده مانند  آلفا هیدروکسی اسید ،گلیکولیک اسید ، بتا هیدروکسی اسید یا رتینوئید دارند، خودداری نمایید. زیرا این مواد باعث تحریک پوست شده و عوارضی را به همراه خواهد داشت. در روز اول همچنین بهتر است از مواد آرایشی استفاده نشود تا پوست که حساس شده است، فرصتی برای بهبودی داشته باشد.

عدم مصرف مشروبات الکلی

مشروبات الکلی باعث افزایش گردش خون شده و میزان تورم و کبودی را افزایش می دهند. بنابراین نیاز است این نوع مواد تا مدتی قطع مصرف شوند.

عدم انجام فعالیت های بدنی

فعالیت های بدنی باعث افزایش گردش خون و نیز بالا رفتن دمای طبیعی بدن می شوند. بخصوص تزریق ژل که به هیچ عنوان نباید تعریق در محل تزریق ایجاد شود. در این صورت ممکن است مواد ژل در اثر گرما جابجا شده و نتیجه تزریق به بدترین شکل دیده شود. از برداشتن وسایل سنگین و انجام حرکات ورزشی به شدت پرهیز نمایید. همچنین از قرار دادن دست زیر چانه و یا قرار دادن چانه بر روی سطوح سخت خودداری نمایید.

مصرف مایعات

مصرف مایعات علی الخصوص آب نقش مهمی در افزایش سرعت بهبودی و حفظ نتایجه حاصله از تزریق ژل دارد. مواد موجود در ژل به گونه است که با افزایش مصرف آب حالت برجستگی خود را به مرور زمان از دست نمی دهند.

کلام آخر:

در این مقاله توضیح دادیم که تزریق ژل به چانه به چه هدفی انجام می شود؟ با تزریق ژل به چانه می توان بسیاری از نواقص چانه که باعث نازیبایی و عدم تقارن و تناسب در اعضای صورت می شود را برطرف نمود. این روش یکی از روش های ایمن و بی خطر بوده و هرچند ماندگاری زیادی ندارد، ولی عوارض کمتری بعد از تزریق برای بیمار به همراه خواهد داشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 50 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از روش های جوانسازی و زاویه دار نمودن صورت، تزریق چربی در فک می باشد. ممکن است این سوال پیش آید که تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد؟ باید در ابتدا گفت این روش یکی از روش های زاویه دادن به صورت است و در مقایسه با سایر روش ها مزایای زیادی دارد. هر چند برخی دیگر از روش ها مانند تزریق ژل و … و یا روش های جراحی نیز مزایایی دارند ولی هدف در این مقاله بیان مزایای تزریق چربی در فک می باشد. امروزه زاویه دار کردن صورت به منظور افزایش جذابیت و زیبایی چهره مورد استقبال مردان و خانم ها قرار گرفته است. با این روش چهره حالت افتادگی خود را از دست داده و جوان تر به نظر می رسد. هر چند ممکن است افراد با سنین پایین نیز برای پوشش دادن فرم نامناسب صورت و اصلاح حالت فک از این روش استفاده کنند.

تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد 1554454566

آشنایی با مزایای تزریق چربی در فک

در این قسمت می خواهیم بدانیم تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد. آشنایی با این مزایا در انتخاب بهترین روش برای تزریق در فک به فرد کمک زیادی خواهد کرد. باید گفت برای تزریق چربی ابتدا باید چربی از بدن فرد با استفاده از دستگاه لیپوساکشن استخراج شده، ناخالصی ها بوسیله دستگاه سانترفیوژ جدا سازی و سپس چربی خالص بدست آمده در محل موردنظر تزریق شود. برای تزریق چربی نقاط موردنظر شناسایی و سپس چربی با استفاده از سوزن های بسیار نازک و ظریف وارد زیر پوست می شوند. این ها مراحل تزریق چربی در فک می باشد. حال به مزایای این روش اشاره می کنیم:

کم تهاجمی بودن تزریق چربی در فک

یکی از مهم ترین مزایای این روش کم تهاچمی و ایمن بودن این روش است. این روش کاملا بی خطر بوده و عوارض زیادی را به دنبال نخواهد داشت. در تزریق چربی برش ایجاد شده بسیار کوچک است تا چربی از بدن خارج گردد. بنابراین آسیبی به فرد وارد نمی شود.

عوارض بسیار محدود

عوارض این روش بسیار کم است. تنها عارضه ایجاد شده ممکن است مقداری قرمزی و تورم در ناحیه تزریق باشد که به مرور زمان و به سرعت التیام پیدا می کند. محلی که چربی از آن قسمت استخراج شده نیز ممکن است دچار کمی عفونت شود که با مصرف داروهای آنتی بیوتیک این مشکل برطرف می شود. عوارضی مانند درد نیز به ندرت پیش خواهد آمد که در صورت نیاز پزشک داروهای مسکن تجویز خواهد نمود. نکته مهم استفاده مرتب و به موقع داروهای مسکن و آنتی بیوتیک است تا این عوارض محدود نیز به سرعت رفع شود.

عدم نیاز به مراقبت های خاص

یکی از مزایای مهم این روش که ممکن است برای بسیاری از افراد مهم باشد، عدم نیاز به مراقبت های خاص بعد از تزریق است. تنها مراقبت در روزهای اول و عدم قرار گرفتن در محیط های گرم برای جلوگیری زا جابجایی چربی و امکان جذب سریع آن است. چون در تزریق پربی برشی در بدن به صورت کامل انجام نمی شود و یا داروی بیهوشی استفاده نمی شود، بنابراین عوارض درمان بسیار کم بوده و نیاز به مراقبت خاصی نیز نمی باشد.

حالت طبیعی صورت

در صورتی که بخواهیم بدانیم تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد؟ باید به این ویژگی اشاره کنیم که تزریق چربی به دلیل اینکه از چربی های خود بدن فرد استفاده می شود، بنابراین حالت طبیعی دارد. بعد از تزریق چربی ها به سرعت با چربی های محل تزریق همبند شده و بنابراین حالت طبیعی خود را حفظ می کند. چون این مواد، شیمیایی نمی باشند و بدن آن را جسم خارجی نمی داند، امکان واکنش بدن نسبت به آن ها بسیار ناچیز است.

امکان برگشت پذیر بودن

تزریق چربی یک روش دائمی و همیشگی نمی باشد. طول عمر و ماندگاری آن حداکثر تا 2 سال است. بنابراین رد صورتی که فرد از نتیجه عمل راضی نباشد و یا بعد از مدتی جذابیت خود را از دست داده باشد، می تواند آن را تمدید نکرده و ادامه ندهد. در صورتی که در روش های دائمی که به صورت جراحی می باشد، بیمار تا پایان عمر باید منیجه جراحی را با خود داشته باشد. حتی در اوایل درمان نیز می توان با تزریق یک آنزیم چربی را حل و صورت را به حالت اول بازگرداند.

تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد 23534564523132123

هزینه پایین

یکی از مواردی در پاسخ به این سوال که تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد؟ باید عنوان شود، موضوع هزینه است. برای اغلب افراد هزینه جراحی و یا عمل های زیبایی مانند تزریق چربی و … مساله مهمی می باشد. باید گفت تزریق چربی نسبت به سایر روش ها مانند تزریق ژل ، بوتاکس و یا جراحی ها بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. زیرا نیازی به انتخاب و تامین بهترین و با کیفیت ترین مواد با قیمت بالاتر نخواهد بود. ماده اولیه تزریق از بدن خود فرد تامین می شود. هزینه های این روش بستگی به دستمزد پزشک، کلینیک و هزینه های جانبی مانند خالص سازی چربی و … دارد. تزریق چربی به صورت سرپایی و در مطب انجام می شود. در صورتی که سایر روش ها اعم از جراحی و غیر جراحی به آیتم هایی مانند نوع مواد، هزینه اتاق عمل و … بستگی دارد.

متقارن نمودن و موزون شدن حالت صورت

یکی از مزایای تزریق چربی، امکان متقارن نمودن و موزون نمودن صورت در دو طرف است. چربی به دلیل اینکه از بدن خود فرد گرفته می شود، میزان مورد نیاز آن برای پزشک و بیمار مهم نمی باشد. بنابراین مواد اولیه را به وفور می توان تامین کرد. این چربی از شکم، پهلو و باسن گرفته می شود که مقاومت زیادی در برابر حل شدن و جذب دارند. بنابراین می توان به میزان لازم استخراج کرد. به همین دلیل متقارن نمودن صورت راحت تر انجام می شود و نیازی همب ه پرداخت هزینه بیشتر نیست. از طرفی حالت چهره بعد از تزریق بسیار طبیعی است و امکان گلوله شدن و یا جمع شدن مواد در یک طرف و عدم نوازن وجود نخواهد داشت. حالت های صورت مانند خندیدن و یا صحبت کردن بسیار معمولی است و کمتر کسی متوجه خواهد شد که فرد چربی تزریق نموده است.

پایین بودن ریسک عفونت نسبت به سایر روش ها

در روش تزریق چربی به فک برای زاویه دادن صورت و یا هر کاربرد دیگر باید به این نکته اشاره شود که ریسک عفونت این روش بسیار پایین تر از سایر روش ها است. زیرا ماده اولیه که تزریق می شود بافت زنده و خودی چربی فرد است. بدن واکنش بدی نسبت به آن نشان نخواهد داد. در صورتی که ممکن است تزریق موادشیمیایی مانند زل و یا بوتاکس با احتمال عفونت و واکنش بدن مواجه شوند.

ماندگاری تزریق چربی به فک

تا این قسمت به این سوال پاسخ داده شد که تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد؟ حال می خواهیم ببنیم ماندگاری چربی در صورت تا چه اندازه است و چه روش هایی را می توان انجام داد تا این مدت زمان را به بیشترین مقدار خود رساند. تزریق چربی به فک طول عمری بین 9 ماه تا 2 سال را برای بیمار به همراه دارد. هر چند این مدت برای افراد مختلف، متغیر می باشد. بسته به میزان فعالیت و مراقبت هایی که بعد از تزریق انجام می شود، این مدت می تواند تغییر نماید. مثلا افرادی که ورزش های سنگین و حرفه ای انجام می دهند یا افرادی که در معرض نور مستقیم آفتاب هستند ممکن است این مدت زمان بسیار کوتاه تر باشد. زیرا چربی تزریق شده به سرعت در اثر متابولیسم زیاد بدن تجزیه و سپس جذب می شود.

راهکارهایی برای افزایش میزان ماندگاری چربی

برای اینکه این مدت را طولانی تر نماییم ، بایستی این اقدامات انجام شود.

انتخاب بهترین پزشک

مهم ترین و ابتدایی ترین اقدام ، انتخاب بهرتین پزشک در زمینه تزریق چربی می باشد. مهارت و تخصص پزشک در استخراج چربی بدون اینکه به بافت آن آسیبی برسد و تزریق صحیح و مناسب چربی بسیار اهمیت داردو اینکه دو طرف صورت متقارن باشد و چربی به آهستگی در بدن وارد شود و … در تخصص و حرفه ای بودن پزشک خلاصه می شود.

انتخاب کلینیک

یکی دیگر از انتخاب های مهم ، کلینیک و مرکزی است که فرد مراجعه می نماید. به روز بودن و استفاده از دستگاه های پیشرفته و مدرن در کنار فضای مناسب و بدون آلودگی نقش مهمی در نتیجه بدست آمده دارد.

مراقبت های بعد از تزریق

برای افزایش طول عمر تزریق چربی به فک باید مراقبت های بعد از تزریق که به آن ها اشاره شد ، به دقت انجام شود. این مورد نیز نقش مهمی در طول عمر و ماندگاری تزریق چربی به فک دارد.

کلام آخر:

در این مقاله به این پرسش پاسخ داده شد که تزریق چربی در فک چه مزایایی دارد؟ در نهایت باید گفت این روش از نظر هزینه، عوارض، مراقبت های بعد از تزریق، ریسک عفونت در کمترین حالت قرار دارد. این روش دائمی نبوده و به راحتی و در صورت عدم رضایت قابل برگشت است. مهم ترین نکته انتخاب پزشک در نحوه تزریق است تا طبیعی ترین و جذاب ترین حالت ممکن برای چهره و زاویه دادن به فک بیمار اتفاق بیفتد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 225
  • بازدید سال : 1,612
  • بازدید کلی : 3,837