loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 11 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

افرادی که جراحی اولیه بینی را انجام داده اند، ممکن است نیاز به جراحی ترمیمی داشته باشند. اینکه جراحی ترمیمی بینی چه زمانی انجام می شود بستگی به تمایل بیمار و نظر جراح دارد. این افراد عموما در جراحی اولیه نتیجه مطلوب را کسب نکرده اند و نیاز دارند مجددا اصلاحاتی انجام گیرد. مثلا عدم تقارن لازم در نوک بینی و یا سوراخ های بینی، وجود برجستگی های مختصر بر روی پل بینی و یا افتادگی در نوک بینی و از این قبیل موارد می تواند نیاز به جراحی ترمیمی بینی را لازم نماید. در این حالت بایستی مجددا از جراح بخواهید جراحی ثانویه را انجام داده و اصلاحات لازم را انجام دهد. مراجعه به بهترین جراح رینوپلاستی می تواند یکی از موانع برای انجام جراحی بینی ترمیمی باشد. زیرا تخصص و تبحر جراح در این زمینه مانع بروز بسیاری از این مشکلات خواهد شد.

جراحی ترمیمی بینی چه زمانی انجام می شود 141123121
علل نیاز به جراحی بینی ترمیمی

همانطور که توضیح دادیم اینکه جراحی ترمیمی بینی چه زمانی انجام می شود بستگی به شرایط بیمار دارد. ممکن است در ابتدای کار، جراحی به خوبی انجام شده باشد و برخی مشکلات بعد از مدت زمان کوتاهی بوجود آمده باشد. به عنوان مثال ساختار بینی با سایر اجزای صورت هماهنگی و تناسب لازم را ندارد. یا جراح در طی عمل مانورهای نادرستی بر روی بینی انجام داده است که در نتیجه تاثیر منفی گذاشته است. در برخی موارد نیز بیمار از ابتدا با ناهماهنگی هایی در بینی مواجه می شود. یکی از شایع ترین این مشکلات مربوط به شرایط تنفسی بیمار است که بعد از جراحی دچار مشکل می شود. در این دو حالت بایستی جراحی بینی ترمیم انجام شود تا نتیجه مطلوب کسب گردد. نهایتا بایستی به جراح مراجعه نموده و شرایط و وضعیت بیمار توضیح داده شود. جراح با بررسی جزئیات، راه حل درمانی را ارائه خواهد داد.

نحوه انجام جراحی بینی ترمیمی

جراحی ترمیمی بینی برای افراد مختلف متفاوت است و بستگی به عارضه ایجاد شده دارد. اینکه در کدام قسمت نیاز به ترمیم و بازسازی داریم بستگی به مشکل بوجود آمده دارد. این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و نسبت به جراحی اولیه شرایط پیچیده تری دارد. زیرا در جراحی اولیه، جراح می تواند هر گونه تغییری را ایجاد نماید تا به هدف مورد نظر برسد. در جراحی ترمیمی بینی دقت و ظرافت در کنار تخصص و مهارت جراح برای اصلاحات لازم به صورت جزئی نیاز است. مدت زمان این جراحی نیز طولانی تر است و ممکن است تا 4 ساعت نیز به طول انجامد. هدف از این جراحی بازیابی عملکرد و ساختار بینی به نحو دلخواه است. ممکن است نیاز باشد غضروف برداشته یا پیوند بخورد و در مواقعی تغییر شکل غضروف و متناسب کردن بینی مدنظر است. بسته به نوع مشکل رینوپلاستی باز یا بسته انجام خواهد شد.

مدت زمان لازم برای انجام جراحی بینی ترمیمی

برای جراحی بینی، جراح مجبور است تا روی اسکلت بینی تغییرات و اصلاحاتی را انجام دهد. برای اینکار نیاز است پوست بینی را از روی غضرف برداشت تا امکان تغییرات بر روی استخوان بینی بوجود آید. برای اتصال مجدد پوست به غضروف بینی نیاز به یکسال زمان می باشد. سپس پوست فرآیند ترمیم را طی خواهد نمود. برای مشاهده نهایی بینی نیز بایستی این یک سال طی شود و فر بینی بعد از این مدت، تقریبا فرم و شکل نهایی بینی فرد خواهد شد. بنابراین نباید جراح خود را تحت فشار قرار دهید و بعد از گذشت مدت کوتاهی مجددا جراحی بینی ترمیمی را انجام دهید. زیرا عوارض زیادی را به دنیال خواهد داشت. بهتر است بعد از یکسال و در صورت نیز و یا نارضایتی اقدام به انجام جراحی بینی ترمیمی نمایید.

مراقبت های بعد از جراحی ترمیمی بینی

مراقبت های بعد از جراحی مانند همان جراحی اولیه می باشد. هرچند در این مورد باید کمی مراقبت ها شدید تر و با دقت بیشتری انجام شود. در این قسمت به اهم این موارد اشاره می کنیم:
لزوم استراحت بعد از جراحی
بایستی در روزهای اول استراحت مطلق داشته باشید و از مایعات سرد استفاده کنید. فعالیت های روزمره را بایستی تا چند روز تعطیل کنید و از هرگونه فعالیتی که باعث ایجاد فشار بر روی ناحیه جراحی می شود به شدت خودداری کنید. استراحت باید به صورت نیمه نشسته باشد و سر بالاتر از بدن قرار گیرد. از پایین نگهداشتن سر به شدت اجتناب کنید. به هیچ عنوان اجسام سنگین را از روی زمین بلند نکنید. از دوش گرفتن و خیس شدن تامپون نیز خودداری نمایید. در صورت نیاز طوری استحمام کنید که تامپون و گچ مرطوب نشود. در نهایت از انجام هر گونه فعالیتی که باعث فشار و آسیب به ناحیه جراحی می شود مانند آدامس جویدن، صحبت کردن و خندیدن زیاد، فین کردن و خارج کردن مخاط از بینی و … پیشگیری نمایید.

مصرف دارو

جراح برای جلوگیری از عفونت احتمالی و نیز درد بعد از جراحی، از مسکن و آنتی بیوتیک استفاده می کند. این داروها باید به صورت مرتب و سر موقع مصرف شود. در غیر این صورت عوارض زیادی برای بیمار به همراه خواهد داشت. برای جلوگیری از تورم و درد در روزهای اول می توانید از کمپرس یخ به مدت دو روز استفاده کنید. بعد از دو روز بایستی از کمپرس گرم برای کم کردن کبودی و تورم استفاده شود.

جراحی ترمیمی بینی چه زمانی انجام می شود 142123543521
مراقبت های تغذیه ای
در روزهای اول بایستی از مایعات و غذاهایی که نیاز به جویدن ندارد استفاده کنید. می توانید مواد غذایی پوره شده مصرف کنید. به هیچ عنوان غذاهای سفتی که نیاز به جویدن و یا خرد کردن دارند، مصرف نشود. مصرف دخانیات و مشروبات الکلی باید حداقل سه هفته بعد از جراحی متوقف شود. زیرا باعث افزایش التهاب و احتمال خونریزی در ناحیه جراحی می شوند.
چه مشکلاتی را می توان با جراحی بینی ترمیمی اصلاح نمود
در این قسمت می خواهیم بدانیم چه مواردی بعد از جراحی بینی اولیه پیش می آید که می توان با کمک جراحی بینی ترمیمی اصلاح نمود:
• بسته شدن راه هوایی بینی که به بیمار اجازه تنفس راحت را نمی دهد. در این صورت نیاز است در غضروف داخلی بینی تغییرات و اصلاحاتی انجام شود.
• افتادگی غضروف بینی که باعث افتادگی در نوک بینی می شود. افتادگی نوک بینی ظاهر بدشکلی به بینی جراحی شده خواهد داد.
• عدم تقارن بینی در دو سمت و نیز سوراخ های بینی که بسیار شایع است و با جراحی بینی ترمیمی می توان آن را اصلاح نمود.
• بالا و یا پایین بودن پل بینی که نیاز به تراشیدن پل بینی و یا افزودن غضروف به پل بینی داریم. این غضروف را می توان از ناحیه گوش تامین کرد.
• کوچک، بزرگ و یا باریک شدن نوک بینی و عدم تناسب و زیبایی
• عدم تناسب بینی با سایر اجزای صورت

عوارض جراحی ترمیمی بینی
تا این قسمت توضیح دادیم که جراحی ترمیمی بینی چه زمانی انجام می شود. در صورت نیاز به این جراحی باید یادآور شویم که بیمار نیاز است عوارض بعد از جراحی را نیز در نظر بگیرد. این جراحی چون پیچیده تر و مهمتر از جراحی بینی اولیه است، تبحر و تخصص جراح نقش مهمی در آن خواهد داشت. انتخاب بهترین جراح هم در رسیدن به نتیجه دلخواه کمک کننده خواهد بود و هم عوارض ناشی از این جراحی را به حداقل خواهد رساند. از جمله این عوارض می توان به از دست دادن حس بویایی در بیمار، تورم و کبودی طولانی مدت، احتمال آسیب دیدن و پاره شدن مویرگ ها و … اشاره نمود. عوارض جراحی و بیهوشی نیز باید به این مواد اضافه شود. بهتر است قبل از هر اقدام زیبایی با عوارض ناشی از آن بیشتر آشنایی داشته باشید تا در انتخاب جراح دقت بیشتری نمایید.
هزینه جراحی ترمیمی بینی
جراحی بینی ترمیمی یکی از دشوارترین جراحی هایی است که ممکن است جراح انجام داده باشد. رفع نواقص جراحی اولیه و اصلاحات لازم برای جراح مشکل تر از رینوپلاستی اولیه است. بنابراین هزینه این نوع جراحی نیز بیشتر می باشد. دستمزد جراح و نیز کلینیک یا مرکزی که مراجعه می نمایید تاثیر مستقیمی در برآورد این هزینه دارد. ولی باید یادآوری کنیم که جراحی ترمیمی را نمی توان مجددا ترمیم نمود. بنابراین باید به جراح و کلینیکی مراجعه نمایید که اطمینان لازم را در خصوص تبحر و امکانات لازم کسب کرده اید، هرچند مجبور شوید هزینه بیشتری نیز پرداخت نمایید. هزینه داروها، اتاق عمل و کادر پرستاری و پزشک نیز مواردی است که در تخمین هزینه ها باید در نظر گرفته شود. در صورتی که جراحی به صورت بی حسی موضعی انجام شود، هزینه ها کمی پایین تر خواهد بود. ولی توصیه می شود سلامتی و زیبایی خود را فدای پرداخت هزینه کمتر ننمایید.
کلام آخر
جراحی بینی ترمیمی برای اصلاح مشکلاتی است که در ابتدا و یا بعد از گذشت مدت زمان مناسب در بینی احساس می شود. برای انجام این روش نیاز است فرد یکسال بعد از رینوپلاستی اولیه اقدامات لازم را انجام دهد. اینکه سوال می شود جراحی ترمیمی بینی چه زمانی انجام می شود؟ باید گفت زمانی که بیمار بعد از طی این مدت متوجه نواقصی مانند افتادگی نوک بینی، برجستگی های روی پل بینی و یا عدم تقارن در سوراخ ها و غضروف بینی و مهم تر از همه مشکلات تنفسی شود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 11 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

اگر شما هم جزو افرادی هستید که میگرن را تجربه کرده اید و دنبال راه درمان می باشید ممکن است این سوال را داشته باشید آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن مفید است؟ آیا می توان با این روش درمانی غیر تهاجمی و ایمن، این بیماری آزاردهنده را درمان نمود؟ میگرن یکی از بیماری هایی است که در آن فرد دچار سردردهای شدیدی می شود و عموما به مسکن و داروهای تسکین دهنده درد جوابی نمی دهد. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که آیا بوتاکس می تواند یک روش درمانی بلند مدت باشد یا خیر. بوتاکس از نوعی سم ساخته شده است که با ورود به بدن، عضلات و عصب ناحیه تزریق را از کار می اندازد. به این ترتیب برخی از پیام های شیمیایی مغز به اعصاب نرسیده و باعث فلج شدن موقتی آن ناحیه خواهد شد. البته باید دوز مناسب این سم وارد بدن شود.

آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن مفید است 56454544158889سردرد های میگرنی

میگرن یک نوع بیماری نورولوژیک و عصبی است که برای بسیاری از افراد طاقت فرسا و بسیار آزاردهنده می باشد. این سردردها با علایمی مانند تهوع، مشکل در صحبت کردن، بی حسی و یا مورمور شدن در بازوها، دست ها و یا پاها و در نهایت حساسیت به نور و صدا همراه هستند. میگرن یک نوع بیماری ارثی است و می تواند از دوران کودکی با فرد همراه باشد. عموما خانم ها بیشتر از آقایان در معرض این بیماری قرار دارند. این بیماری ممکن است از 4 ساعت تا 72 ساعت فرد را درگیر می نماید. در صورتی که درمان های لازم نیز انجام نشود بیمار از فعالیت های روزمره خود باز مانده و قادر به هیچ کاری نخواهد بود. درمان های مختلفی برای میگرن وجود دارد که تزریق بوتاکس می تواند یکی از این روش ها باشد. البته پارامترهایی مانند سن، شدت بیماری، دفعات درگیری و … بررسی خواهد شد.

 

آیا تزریق بوتاکس برای میگرن مفید است

بوتاکس عموما برای از بین بردن چین و چروک ها و خطوط صورت کاربرد دارد. شاید این سوال هم برای شما پیش آمده که آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن مفید است؟ باید گفت با توجه به پژوهش های انجام شده تاکنون تزریق بوتاکس در این افراد باعث شده تعداد روزهایی که سردرد میگرنی داشته اند، کاهش یافته است. مسدود شدن انتقال دهنده های عصبی از مغز باعث این تغییر رفتار شده است. ماده تشکیل دهنده بوتاکس با فلج کردن و بستن راه انتقال دهنده ها مانع ارسال این پیام ها با ناحیه ای می شود که تزریق در آن قسمت انجام شده است و این علت کاهش درد میگرنی است. زیرا بیشتر سردردهای میگرنی عصبی بوده و به همین دلیل به این روش درمانی پاسخ خواهد داد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که بوتاکس باید در چند مرحله تزریق شود تا نتیجه دلخواه بدست آید.

 نحوه تزریق بوتاکس برای رفع سردرد های میگرنی

در پاسخ به این سوال که آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن مفید است؟ نتیجه گیری کردیم که جواب این سوال مثبت است. ولی نحوه درمان به چه شکل می باشد را در این قسمت توضیح می دهیم. همانطور که گفته شد تعداد دفعات تزریق باید مشخص شود که با ارزیابی مسایلی چون سن فرد، تعداد دفعات درگیری، شدت بیماری و نوع بیماری قابل تشخیص است. عموما هر فرد باید هر سه ماه به پزشک مراجعه نموده و بوتاکس را دریافت نماید. در هر جلسه درمانی دوز مشخصی از این ماده در ناحیه پل بینی، شقیقه ها، پیشانی، پشت سر و گردن تزریق می شود. مدت زمان لازم برای تزریق بین 10 تا 15 دقیقه خواهد بود و بیمار دردی را حس نخواهد کرد. زیرا مواد از طریق سوزن های بسیار ظریف وارد پوست می شوند. هرچند در صورت تمایل می توان از بی حسی موضعی استفاده کرد.

کاندیداهای مناسب برای تزریق بوتاکس میگرنی

هرچند در پاسخ به این سوال که آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن مفید است؟ پاسخ مثبت داده شد. در عین حال باید بگوییم این روش درمانی برای همه انواع سردردهای میگرنی مناسب نمی باشد. تزریق بوتاکس برای سردردهای میگرنی مزمن مناسب و درمانگر است. میگرن مزمن به نوعی از درد گفته می شود که فرد علاوه بر حملات میگرنی، دچار سردردهای روزمره عصبی می شود. به این ترتیب بیشتر روزهای ماه را بیمار با سردرد طی می کند که این می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. زیرا فعالیت های روزمره فرد مختل شده و عملا بایستی در محیطی کم نور و بدون صدا روز را به اتمام برساند. در صورتی که میزان این درد کمتر باشد و یا به صورت سردرد خوشه ای تجربه شود، بوتاکس نمی تواند برای درمان آن کارایی داشته باشد. بنابراین باید نوع میگرن مشخص شود تا بتوان گفت بوتاکس می تواند درمان کننده باشد یا خیر.

آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن مفید است 45546532مزایای تزریق بوتاکس برای رفع سردردهای میگرنی

تزریق بوتاکس برای رفع سردردهای میگرنی مزایای زیادی برای افرادی که دچار نوع مزمن این بیماری می باشند، دارد که در این قسمت به آن می پردازیم. این روش باعث می شود که حالت های تهوع، حساسیت به نور و صدا در بیمار کمتر شود، بنابراین واکنش بدن این افراد در مقابل این موارد پایین خواهد آمد. نتیجه درمان را بعد از 10 روز تا دو هفته می توان احساس نمود. هرچند گفته شد که بایستی تمدید های مکرر انجام شود تا نتیجه کامل بدست آید.  فرد در این نوع درمان بین 30 تا 40 تزریق را دریافت خواهد نمود که با مراجعه به بهترین متخصص در این زمینه نتایج پایدار می شوند. اهمیت انتخاب پزشک متخصص و متبحر در این مورد کمک شایانی به نتیجه بدست آمده خواهد کرد. اینکه چه دز دارو و در کدام ناحیه تزریق شود و یا تعداد جلسات و فواصل بین آن ها برای درمان این بیماری بسیار مهم است.

عوارض تزریق بوتاکس برای رفع سردرد های میگرنی

تزریق بوتاکس یک روش ایمن و بی خطر به شمار می رود که عوارض بسیار کمی نیز به دنبال دارد. در زمان تزریق بوتاکس فرد دردی را حس نمی کند و بعد از ان احتمال اینکه دچار گردن درد شود، وجود دارد. سردرد و ضعف عضلات گردن و شانه نیز به ندرت دیده می شود. بسیاری از این عوارض به دلیل عدم تجربه پزشک در زمینه تزریق بوتاکس در ناحیه مناسب است. زیرا بوتاکس باعث فلج شدن عضلات و اعصاب می شود و اگر در محل مناسب تزریق نشود و یا زاویه تزریق رعایت نشود، می تواند عوارض این چنینی به دنبال داشته باشد. در هر صورت توصیه می شود که در این موارد دقت کافی را به خرج دهید تا هم نتیجه مطلوب بدست آید و هم کمتر دچار عوارض بعد از تزریق شوید. در مواردی نیز ممکن است با عدم رعایت موارد مراقبتی ماده بوتاکس به قسمت های نزدیک محل تزریق انتقال یابد که این مورد هم باعث بروز عوارضی خواهد شد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس میگرنی

یکی از موارد مهم در زمینه نتیجه گیری از بوتاکس میگرنی، رعایت نکات مراقبتی می باشد. مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به شرح زیر است:

جلوگیری از وارد شدن ضربه

در 24 ساعت اول از هر گونه ضربه و فشار در نواحی تزریق به شدت خودداری نمایید. چون این ماده در قسمت های مختلف سر و گردن و صورت تزریق می شود بایستی در روز اول مراقبت زیادی نمایید تا از جابجایی مواد جلوگیری شود. این زمان نقش مهمی در نتیجه خواهد داشت.

جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب

در روز اول از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری نمایید. زیرا باعث جابجایی مواد بخصوص در ناحیه صورت و گردن می شود.

عدم مصرف مشروبات الکلی

الکل باعث رقیق شدن خون و تشدید کبودی در محل تزریق می شود. بایستی به تشخیص پزشک تا مدتی از مصرف مشروبات الکلی خودداری نمایید.

محدود کردن فعالیت های بدنی

هرچند افراد مبتلا به میگرن در خصوص انجام فعالیت های بدنی با احتیاط برخورد می کنند، بعد از تزریق بوتاکس باید مراقبت بیشتری در این خصوص شود. بهتر است در روز اول بعد از تزریق استراحت کامل نموده و فعالیت های بدنی را تا حدود زیادی محدود نمایید. فعالیت هایی مانند دویدن انجام حرکات ورزشی و … را به زمان دیگری واگذار کنید.

نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس نحوه خوابیدن در جلوگیری از جابجایی مواد تزریق شده اهمیت زیادی دارد. بهتر است در این خصوص از پزشک خود سوال نموده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید. زیرا بوتاکس گردنی در نقاط مختلف گردن و صورت تزریق می شود و باید نحوه خوابیدن مناسب باشد.

توقف مسافرت های هوایی

بعد از تزریق بوتاکس میگرنی از انجام مسافرت های هوایی به دلیل نوسان فشار هوا خودداری نمایید.

هزینه تزریق بوتاکس میگرنی

در مورد هزینه تزریق بوتاکس گردنی نمی توان رقم دقیقی را تعیین نمود. چون در این نوع درمان تعداد جلسات و دوز دارو با توجه به شدت بیماری مشخص می شود و متفاوت است. دستمزد پزشک ، تعداد دفعات  تزریق و وسعت محل تزریق و نیز  دوز دارو از جمله عوامل تاثیر گذار در این درمان می باشند.

کلام آخر

در پاسخ این پرسش که آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن مفید است؟ گفته شد بوتاکس برای میگرن های مزمن مفید واقع می شود. این روش درمانی نمی تواند برای همه افراد مبتلا به سردردهای میگرنی استفاده شود. برای نتیجه مطلوب بهتر است از بهترین پزشک متخصص در این زمینه بهره گرفته و نیز مراقبت های بعد از تزریق را رعایت نمایید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 11 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)

یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار و محبوب ، زاویه سازی صورت است. این روش ممکن است برای بسیاری هنوز تاآشنا باشد و بخواهند بدانند که زاویه سازی صورت چیست؟ چگونه انجام می شود و یا چه افرادی می توانند این روش زیبایی را امتحان نمایند. در این مقاله می خواهیم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم. زاویه سازی صورت یکی از روش های جوانسازی و فرم دهی چانه در افراد می باشد. در این روش عیوب ظاهری چانه برطرف و به آن حالت مناسب داده می شود. از روش های مختلف جراحی و غیر جراحی نیز برای انجام آن استفاده می شود. اعم از تزریق ژل، تزریق بوتاکس ، جراحی چانه و …اینکه کدام روش و چه حالتی برای فرد مناسب است، به پیشنهاد پزشک و دلخواه بیمار انجام می گیرد. هر کدام از این روش ها نیز مزایا و معایبی دارند که به آنها ها نیز اشاره می کنیم .

هدف از زاویه سازی صورت چیست؟

در این قسمت می خواهیم به این موضوع بپردازیم که هدف از انجام زاویه سازی صورت چیست. اینکه در این روش چه کاری برای بیمار انجام می گیرد که آن را جذاب و محبوب کرده است. باید گفت در زاویه سازی صورت قسمت هایی را که نقشی مهم در زیبایی و جذابیت چهره دارد، برجسته نموده و در ضمن هماهنگی و تناسب بین اعضای چهره را نیز بیشتر می نمایند. به عنوان مثال زاویه فک، گونه و چانه را به گونه ای فرم می دهند تا صورت حالت وی انگلیسی به خود بگیرد. به عبارتی قسمت فک را کوچک تر و باریک تر می کنند و در مقابل گونه را برحسته می نمایند.  این روش غیر از جنبه های زیبایی، می تواند جنبه درمانی نیز داشته باشند. افرادی هستند که در اثر تصادف یا سانحه مشکلاتی در فک و چانه ایجاد شده است که با این روش ترمیم و اصلاح می گردد.

زاویه سازی صورت چیست 21526262565کاندیداهای مناسب برای زاویه سازی صورت

باید گفت این روش ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد. بنابراین بهتر است ابتدا در جلسه مشاوره و معاینه اطمینان پیدا نمایید که آیا با این تکنیک چهره زیبا و جذاب خواهد شد یا خیر. همه روش های زیبایی می توانند در کنار مزایا، عوارضی را به همراه داشته باشند که اطلاع از این موارد می تواند در انتخاب فرد تاثیر زیادی بر جای بگذارد. این افراد می توانند کاندیداهای مناسبی برای انجام زاویه سازی صورت باشند:

  • افرادی که دارای فک عریض بوده و چانه پهنی دارند.
  • افرادی که شکل فک به صورت مربعی است.
  • افرادی که چانه گردی دارند.
  • برای افرادی که خط فک بدون زاویه دارند.
  • افرادی با گونه های چاق و یا خیلی لاغر
  • برای زنانی که فک مردانه و زخمت دارند

آشنایی با انواع روش های زاویه سازی صورت

همانطور که گفتیم برای زاویه سازی صورت از روش های مختلفی استفاده می شود. برای پاسخ به این سوال که زاویه سازی صورت چیست؟ می توان با این روش ها و نحوه انجام آن ها ، اطلاعات کامل را نسبت به آن ارائه داد. برای انجام زاویه سازی صورت ابتدا باید پزشک حالت صورت، ساختار فک و چانه و نیز وضعیت گردن بیمار را بررسی نماید. بیمار را با روش های مختلف و مزایا و عوارض هر روش آشنا نموده و در نهایت با همراهی خود فرد، انتخاب لازم انجام می شود. مهم ترین مساله ، انتخاب پزشک می باشد. تخصص و مهارت پزشک در این زمینه می تواند نقش کسب نتیجه مناسب داشته باشد. اینکه بیمار توقعات خود را از انجام زاویه سازی صورت به پزشک اطلاع داده و مطمئن باشد به بهترین نتیجه ممکن خواهد رسید، باید در اولین جلسه مطرح گردد.

زاویه سازی صورت با تزریق ژل

تزریق ژل یک روش غیر جراحی برای زاویه سازی صورت می باشد. در این روش ابتدا پزشک مناطقی از صورت که نیاز به برجسته نمودن داشته، مشخص می نماید. قسمت هایی مانند گونه ها می توانند با این روش حالت گرفته و پر شوند. برای تزریق ژل از نوع اسید هیالورونیک استفاده می شود که سازگاری زیادی با بدن دارد. مهم ترین نکاتی که در این روش باید لحاظ شود، میزان تزریق ژل، نوع برند ژل مورد استفاده و زاویه تزریق است. توصیه می شود در انتخاب برند محصول نهایت دقت انجام شود. اطمینان از انتخاب پزشک، می تواند این نگرانی را از بیمار بگیرد. ماندگاری تزریق ژل بین 6 تا 36 ماه است. این روش عوارضی مانند عدم تقارن در دو طرف صورت، عفونت، تورم و کبودی محل تزریق ممکن است برای بیمار به همراه داشته باشدکه موقتی بوده و به مروز زمان از بین می رود.

زاویه سازی صورت با استفاده از تزریق چربی

یکی دیگر از روش های غیر تهاجمی برای فرد، تزریق چربی است. در این روش که با بی حسی موضعی قابل انجام است، چربی ها از یک قسمت بدن بیمار برداشته و به محل هایی که مدنظر پزشک است، تزریق می شود. استخراج چربی از محل هایی مانند شکم، پهلو و باسن بیمار انجام می گرد که مقاومت زیادی در برابر تحلیل شدن و جذب دارند. سپس ناخالصی ها مانند ماده بی حسی، آب و خون از چربی با استفاده از دستگاه سانترفیوژ جدا و چربی خالص می شود. این روش عارضه خاصی ندارد و چون چربی از بدن خود فرد برداشت شده، بنابراین واکنش بدن در برابر آن معمولی است. زیرا از بافت های چربی خود بدن فرد بوده و به راحتی در محل تزریق جذب می گردد. این روش نیز دائمی نمی باشد ولی ماندگاری بالا و هزینه کمتری  نسبت به ژل خواهد داشت.

زاویه سازی صورت با استفاده از نخ

یکی از مجبوب ترین روش های زاویه سازی غیر جراحی، استفاده از نخ می باشد. در این روش ابتدا نقاطی که لازم است اصلاح و حالت داده شود، مشخص می گردد. سپس سوراخ های کوچکی در بافت زیر پوست بیمار ایجاد می شود تا قلاب در این محل ها تعبیه شود. نخ با استفاده از سوزن های باریک و نازک وارد این قسمت ها شده و به قلاب وصل می گردد. سپس پزشک نخ ها را به سمتی که نیاز است کشیده شوند، فشار می دهند. پوست و بافت زیرین آن به سمت موردنظر کشیده می شود. این روش نیز غیر تهاجمی است و برشی بر روی پوست ایجاد نمی شود. می توانید برای جلوگیری از درد احتمالی از مسکن هایی مانند استامینوفن قبل از انجام لیفتینگ استفاده نمایید. این روش ماندگاری بسیار بالایی دارد و نتایج حاصل از آن به سرعت قابل مشاهده است.

زاویه سازی صورت چیست 9898778545552156تزریق بوتاکس برای زاویه دادن به صورت

یکی دیگر از روش های بدون نیاز به جراحی را می توان تزریق بوتاکس به شمار آورد. در این روش در قسمت هایی از چانه برای اینکه کوچکتر شوند، از تزریق بوتاکس استفاده می شود. در تزریق بوتاکس بیمار هیچ دردی را احساس نخواهد کرد. بوتاکس که نوعی سم با دوز مشخص است باعث غیر فعال شدن عضلات و اعصاب چانه شده و بنابراین هیچ حرکتی در این قسمت نخواهیم داشت که به مرور زمان باعث کوچک تر شدن آن و فرم دهی می گردد. این روش برای افرادی که قسمت چانه حالت مربعی شکل دارد و بزرگ و پهن است، بسیار مناسب می باشد. تزریق بوتاکس عارضه خاصصی را به دنبال ندارد و می تواند چندین ماه که معمولا 6 ماه است، فرد را راضی نگهدارد. بنابراین دائمی نبوده و در صورت رضایت می توان تمدید نمود. این مورد می تواند هم نکته مثبت و هم منفی داشته باشد.

جراحی برای زاویه سازی صورت

در پاسخ به این سوال که زاویه سازی صورت چیست؟ باید گفت این روش جوانسازی ممکن است تا حدی باعث زیبا تر نمودن و جذابیت چهره شود که بسیاری از افراد حاضرند برای اینکار جراحی نیز انجام دهند. این روش باید در اتاق عمل و تحت بیهوشی کامل بر روی صورت پیاده شود. جراح اندازه فک را کوچک می کند و به  آن فرم می دهد. برای اینکار لازم است قسمتی از استخوان فک با استفاده از ابزار مخصوص برش داده شود و فرم مورد نظر داده شود. همچنین ممکن است لازم باشد قسمت هایی از عضلات چانه برای حالت دادن به صورت برداشته شود که این امر طبیعی است. این روش دائمی بوده و عوارضی نیز به همراه دارد. نیاز به سپری نمودن دوران ریکاوری خواهد داشت و فرد نیم تواند سریعا به فعالیت های خود ادامه دهد.

مراقبت های لازم بعد از زاویه سازی صورت

چون جراحی تحت بیهوشی انجام می گردد می تواند عوارض ناشی از آن ، فرد را درگیر نماید. نیاز است بعد از جراحی مراقبت هایی را برای کسب بهترین نتیجه ممکن انجام دهید. در این قسمت با اهم این موارد آشنا خواهید شد:

عدم خوردن و جویدن مواد غذایی سفت

جلوگیری از هر گونه فشار به محل جراحی

عدم انجام فعالیت های سنگین و فعالیت های بدنی به مدت چند روز

عدم استفاده از حمام آبگرم، سونا و ….

کلام آخر

زاویه سازی صورت امروزه طرفداران زیادی دارد. در این مقاله سعی شد به تمامی سوالات در این زمینه که زاویه سازی صورت چیست و چگونه انجام می شود، پاسخ داده شود. مهم ترین مساله  انتخاب بهترین پزشک در این حوزه و نیز انتخاب بهترین روش برای زاویه دادن و فرم دهی صورت در کنار ایجاد تناسب بین اعضای آن است.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان

mousa بازدید : 8 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)

تزریق چربی یکی از روش های ایمن برای جوانسازی پوست و نیز زاویه سازی صورت به شمار می رود. ولی اینکه زاویه سازی صورت با چربی چگونه انجام می شود، موضوعمورد بررسی در این مقاله است. زاویه سازی صورت یک روش ایده آل برای داشتن پهره خاص و به حالت وی شکل است. این حالت به عنوان یکی از محبوب ترین و مدرن ترین حالت ها شناخته می شود که به مدلینگ صورت هم مشهور است. امر.زه روش های مختلفی برای زاویه دادن به صورت وجود دارد که از آن جمله می توان به تزریق ژل، چربی، پروتز و لیفتینگ با نخ و … اشاره کرد. محبوب ترین روش در این میان تزریق چربی می باشد. زیرا یک روش ایمن و با هزینه کمتر برای زاویه دادن به صورت است. همچنین تاثیر سریع و فوری بر روی صورت دارد و در مدت زمان کم نتیجه مطلوب بدست می آید.

نحوه انجام زاویه سازی صورت با چربی

برای اینکه بدانیم زاویه سازی صورت با چربی چگونه انجام می شود می خواهیم با مراحل انجام این روش آشنا شویم.

زاویه سازی صورت با چربی 2315211212انتخاب پزشک

یکی از مهم ترین و ابتدایی تصمیمات، انتخاب پزشک ماهر و با تجربه در این زمینه است. مدت زمان زیادی نیست که زاویه سازی صورت به عنوان یکی از روش های زیبایی و جذابیت محبوبیت پیدا کرده است. بنابراین تعداد پزشکانی که در این حوزه به صورت تخصصی فعالیت دارند نیز محدود می باشد. بنابراین بهتر است در انتخاب پزشک دقت زیادی انجام دهید. نمونه کارهای پزشک را دیده و با وضعیت قبلی بیماران مقایسه نمایید. می توانید از مراجعین نیز سوال نمایید و نیز نظرات کاربران و میزان رضایت آن ها  در سایت پزشک می تواند مرجع خوبی برای شناسایی باشد.

مشاوره و معاینه

در اولین جلسه پزشک وضعیت صورت و میزان تغییرات و اصلاحات را بررسی می نماید. بهتر است پرونده پزشکی خود را نیز همراه داشته باشید. در خصوص بیماری های فعلی و قبلی خود و داروهایی که مصرف می نمایید، اطلاعات لازم را به پزشک ارائه نمایید. همچنین باید دیدی معقول و انتظار واقعی از این روش زیبایی داشته باشید.  تجربه و هنر پزشک در این مورد می تواند بسیار کمک کننده باشد.

تامین چربی مورد نیاز

مرحله بعد تامین چربی مورد نیاز برای تزریق است. این چربی باید از بدن خود بیمار استخراج و به صورت تزریق شود. عموما نواحی از بدن که در برابر ورزش و رژیم مقاومت زیادی دارند و دیرتر جذب می شوند، برای این موارد مورد استفاده قرار می گیرند. این چربی ها در ناحیه شکم، ران، پهلو و باسن تجمع یافته اند. با برش های میلیمتری و با استفاده از دستگاه لیپوساکشن چربی از بدن بیمار برداشته می شود. برش ها بسیار ریز هستند و ممکن است تنها یک بخیه برای پوشاندن آن نیاز باشد. بایستی از این محل مراقبت شود تا دچار عوارضی مانند عفونت و یا تورم نگردد. در این مرحله نیز تخصص پزشک بسیار اهمیت دارد. زیرا استخراج چربی باید بگونه ای انجام شود که به بافت آن آسیبی نرسد. همچنین میزان چربی مورد نیاز باید در این مرحله برداشت شده و نیاز به برش مجدد نباشد.

خالص نمودن چربی

چربی استخراج شده را نمی توان به صورت مستقیم برای زاویه سازی صورت بکار برد. بایستی ناخالصی ها از جمله ماده بی حس کننده، آب و خون را از آن جدا نمود و چربی خالص را تزریق کرد. این کار با استفاده از دستگاه سانترفیوژ قابل انجام است.

تزریق چربی

در مرحله نهایی قسمت هایی از صورت که نیاز به اصلاح دارند، با تزریق چربی به حالت مورد نظر تبدیل می شوند. در زاویه سازی صورت قسمت هایی از صورت که نقش مهمی در جذابیت فرد دراد، برجسته می نمایند. اینکار باید هماهنگ و متناسب با سایر قسمت های چهره انجام گیرد. زاویه فک، گونه و چانه به گونه ای فرم داده می شوند که حالت وی انگلیسی به خود بگیرد. در مقابل باید فک کوچک تر و باریک تر شود. تزریق چربی برای فرم دادن به این نواحی صورت است. چربی خالص بدست آمده از طریق سوزن های نخصوص و بعد از بی حس نمودن محل وارد پوست می شوند. سلول های چربی بعد از طی زمانی در اثر خون رسانی احیا شده و به سلول های دیگر می چسبند. این روند ممکن است مدتی به طول انجامد، ولی حالت دلخواه صورت بعد از فروکش نمودن تورم و التهاب بدست خواهد آمد.

نکاتی قبل از زاویه دارنمودن صورت با چربی

تا این قسمت توضیح دادیم که زاویه سازی صورت با چربی چگونه انجام می شود. برای کسب بهترین نتیجه ممکن نیاز است نکاتی را قبل از انجام مدلینگ صورت رعایت نماییم. رعایت این نکات همچنین می تواند عوارض بعد از عمل را نیز کم رنگ نماید.

  • عدم مصرف داروهای انعقاد کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن( ممکن است برای کاهش درد استفاده شود) . … برای جلوگیری از رقیق شدن خون و احتمال خونریزی
  • عدم قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به علت تزریق چربی و احتمال تجزیه آن
  • عدم حضور در مکان هایی مانند سولاریوم به علت گرمای آن
  • عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به علت بالا رفتن احتمال التهاب و عفونت در محل تزریق

کاندیداهای مناسب برای زاویه سازی صورت با چربی

به قطع یقین نمی توان گفت که زاویه دادن به صورت برای همه افراد مناسب باشد. زیرا چهره هایی هستند که با این روش جذابیت و زیبایی خود را ممکن است از دست بدهند. به همین دلیل اولین موضوعی که مطرح می شود این است که زاویه دار نمودن با تزریق چربی برای چه افرادی مناسب بوده و کاندید این روش می باشند. عموما این افراد در فک و قسمت چانه مشکل دارند. داشتن چانه های گرد، حالت مربعی و پهن و نیز فک عریض و بدون زاویه فرد را کاندید انجام این روش می نماید. همچنین افرادی که گونه های چاق و یا خیلی لاغر دارند. گونه های چاق باعث می شود تا صورت پهن به نظر برسد و زیبایی خود را از دست بدهد. لاغری بیشاز حد نیز صورت را خسته و پیر نشان می دهد. با این روش گونه ها متناسب شده و چانه نیز از حالت پهن بودن در می آید.

مزایای زاویه دار کردن صورت با تزریق چربی

حال که دانستیم زاویه سازی صورت با چربی چگونه انجام می شود، می خواهیم با مزایای این روش بیشتر آشنا شویم:

ایمن بودن روش

این روش بدون جراحی صورت می گیرد. به همین دلیل روش ایمن و بی خطری محسوب می شود. زیرا تهاجمی بر روی صورت انجام نمی شود.

محدود بودن عوارض

عوارض این روش به دلیل عدم نیاز به جراحی محدود است و دوران نقاهت کوتاهی نیز دارد. بعد از این تزریق نیاز به مراقبت های کمتری می باشد. به راحتی می توانید فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

طبیعی بودن تغییرات

در این روش چون چربی از بدن بیمار گرفته می شود، بنابراین به سرعت با چربی های اطراف محل تزریق پیوند خورده و حالت طبیعی دارد. در این روش هیچ ماده شیمیایی وارد بدن نمی شود. بنابراین بدن هیچگونه واکنش منفی در برابر وارد شدن جسم خارجی نداشته و چربی تزریق شده جزئی از ناحیه تزریق خواهد شد.

زاویه سازی صورت با چربی  44545246546987برگشت پذیر بودن

این روش دائمی نمی باشد، بنابراین در صورتی که از نتیجه درمان راضی نباشید می توانید با تزریق یک آنزیم، حالت صورت به وضعیت قبل بازگردد. بنابراین امکان برگشت از حالت ایجاد شده وجود دارد. در صورتی که در جراحی ها این امکان وجود نخواهد داشت.

هزینه پایین تر

تزریق چربی نسبت به سایر روشهای جایگزین مانند تزریق ژل و یا جراحی برای زاویه دار نمودن صورت، هزینه کمتری دارد. بنابراین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است. نکته مهم انتخاب بهترین پزشک برای زاویه دادن مناسب به چهره است.

معایب زاویه دار نمودن صورت با استفاده از تزریق چربی

همه روش های زیبایی در کنار مزایای زیادی که در اصلاح چهره و زیبا سازی آن دارند، معایبی را نیز دارند که آشنایی با آن ها بدون فایده نمی باشد:

عدم ماندگاری طولانی مدت

تزریق چربی دائمی نمی باشد. نیاز است در هر بار تمدید مجددا قسمتی از بدن برش داده شود و چربی استخراج گردد. بنابراین ممکن است روش برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد. هرچند میزان برش به اندازه ای نیست که برای فرد مشکلی پیش بیاید و یا عوارضی به دنبال داشته باشد.

تغییرات طبیعی

نباید انتظار داشته باشیم بعد از تزریق چربی تغییرات و اصلاحات چشمگیر باشند. این تغییرات بسیار طبیعی بوده و جلب توجه نخواهد کرد. بنابراین بهتر است قبل از انجام تزریق انتظارات معقولانه ای از این روش داشته باشید.

کلام آخر

در این مقاله به صورت کامل توضیح دادیم که زاویه سازی صورت با چربی چگونه انجام می شود. با مزایا و معایب این روش نیز آشنا شدید.در نهایت باید گفت یکی از فاکتورهای مهم برای کسب نتیجه مطلوب، انتخاب بهترین پزشک و کلینیکی است که مراجعه می نمایید. آشنایی پزشک با اناتومی صورت و نیز حفظ تناسب بین اعضای صورت باعث می شود تا فرد به بهترین نتیجه ممکن رسیده و کمترین عوارض را نیز تحمل نماید. تزریق چربی برای زاویه دار نمودن صورت یک روش کم هزینه با ماندگاری دو سال و نتایج کاملا طبیعی و بدون دوره نقاهت می باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 12 پنجشنبه 16 بهمن 1399 نظرات (0)

برای اینکه بدانیم روش های لیفت بینی استخوانی کدامند، بهتر است کمی راجب به بینی استخوانی اطلاعاتی داشته باشیم. در این صورت متوجه می شویم که لیفت بینی چه تاثیری بر روی چه ناحیه ای از بینی استخوانی دارد. پوست بینی نقش بسیار مهمی در  انواع روش های زیبایی بینی دارد. این روش ها چه جراحی و چه به صورت غیر جراحی تحت تاثیر نازکی و یا ضخامت پوست قرار خواهند گرفت. بینی های استخوانی، پوست نازک تری نسبت به بینی های گوشتی دارند . در مقابل استخوان و غضروف در این بینی ها حجم بیشتری را به خود اختصاص می دهند. به همین دلیل عموما بینی های استخوانی نتیجه بهتری را در این روش ها کسب خواهند نمود. در این مقاله می خواهیم به روش های لیفت بینی استخوانی اشاره نموده و در مورد هر یک از این روش ها توضیحات کاملی را ارائه دهیم.

 

روش های لیفت بینی استخوانی

امروز ه با پیشرفت تکنولوژی دیگر برای تمامی مشکلات بینی نیاز به رینوپلاستی یا جراحی بینی نمی باشد. می توان از دیگر روش های غیر جراحی برای برخی از مشکلات جزئی بینی کمک گرفت. در عین حال رینوپلاستی نیز می تواند برای بسیاری از عارضه ها کاربرد زیادی دارد. همه این روش ها مزایا و معایبی دارند که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد. آگاهی از این موارد می تواند در انتخاب بهترین روش لیفت بینی استخوانی به فرد کمک شایانی نماید. پس برای کسب این اطلاعات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روش های لیفت بینی استخوانی 4776854456لیفت بینی استخوانی با نخ

در پاسخ به این پرسش که روش های لیفت بینی استخوانی کدام اند؟ می توان به لیفت بینی با نخ اشاره کرد. حال ببینیم این روش چگونه انجام می شود و چه مزایا و معایبی دارد:

نحوه انجام لیفت بینی با نخ

از لیفت بینی استخوانی با نخ برای اصلاح حالت بینی، شکل و تغییر ارتفاع آن استفاده می شود. در این روش ابتدا باید ناحیه مورد نظر را بی حس نمود. سپس پزشک محل هایی که باید سوراخ شوند را مشخص می نماید. سپس در این نواحی سوراخ های کوچکی ایجاد نموده و نخ ها از داخل این سوراخ ها رد می شوند. پزشک با فشار بسیار کمی این نخ ها را به سمتی که مدنظر است، کشیده و به این ترتیب بافت زیرین و پوست به سمت دلخواه کشیده می شود. نخی که در این موارد استفاده می شود باید با دقت انتخاب شوند. عموما جنس نخ ها از پلی اکسانون و بسیار نازک است. ضخامت نخ در نتیجه لیفتینگ تاثیر زیادی دارد. این نحوه درمان نیاز به 4 تا 8 نخ در هر جلسه دارد. تعداد نخ های مورد نیاز را نیز پزشک با توجه به پارامترهای موردنظر تعیین می نماید.

 تاثیر نخ در لیفتینگ بینی استخوانی

در لیفت بینی استخوانی با نخ باید از نخ های باکیفیت و تعداد مناسب استفاده شود. این نخ ها از جنس پلی دی اکسانون بوده و باعث تحریک و تولید کلاژن در پوست می شوند. با گذشت زمان و جذب این نخ ها، کلاژن بیشتری تولید شده و در نتیجه به مرور زمان پوست حالت طبیعی خود را بدست می آورد. معمولا تعداد این نخ را پزشک تعیین می کند. ضخامت نخ ها نیز مهم است. در صورتی که نخ نازک باشد، نمی تواند تاثیر خوبی در لیفت دادن بینی استخوانی داشته باشد. در صورت داشتن ضخامت نیز شکل غیر طبیعی به زیر پوست داده و محل قرار گرفتن نخ ها مشخص خواهد شد که ظاهر نامناسبی دارد.

مزایای استفاده از لیفت بینی با نخ

این روش مزایای زیادی دارد که در این قسمت اشاره می کنیم:

  • از آن جایی که لیفت با نخ یکی روش تهاجمی به شمار نمی رود، عوارض کمتری را به دنبال دارد.
  • حالت طبیعی پوست و بینی حفظ شده و کمی اصلاحات که قابل توجه و رویت نیست، بر روی بینی انجام می شود.
  • در اکثر مواقع می توان قوز بینی را با این روش از بین برد.
  • برای بالاکشیدن نوک بینی روش مناسبی بوده و نیاز نیست مجددا تزریق انجام شود.
  • برای کوچک کردن پره های بینی نیز روش مناسبی می باشد.

آشنایی با معایب لیفت بینی با نخ

این روش دائمی نیست و نیاز دارد در فواصل زمانی متفاوت تمدید و تکرار شود.

مهارت و تخصص پزشک در انجام این روش تاثیر زیادی در نتیجه دارد. زمانی که پزشک به درستی نتواند نخ ها را در محل مناسب قرار دهد، ظاهر بینی شکل خود را از دست داده و انحرافاتی در روی بینی ایجاد می شود.

در صورتی که نخ کیفیت لازم را نداشته باشد، جای اسکار آن باقی مانده و برای بیمار بسیار آزاردهنده خواهد بود.

عوارض لیفت بینی استخوانی با نخ

این روش کمترین عوارض را برای بیمار به دنبال دارد. نیازی به استراحت و مراقبت ندارد و یا این مراقبت ها محدود است. چون این روش به صورت سرپایی در مطب انجام می شود و هیچ گونه ماده شیمیایی وارد بدن نمی شود تاعوارضی را به جا بگذارد. ممکن است کمی تورم،  کبودی  و احساس درد به سراغ بیمار بیاید که با رعایت نکات مراقبتی و نیز انتخاب بهترین پزشک در این زمینه این موارد به سرعت از بین خواهد رفت.

لیفت بینی با تزریق ژل

برای اینکه بدانیم روش های لیفت بینی استخوانی کدام اند؟ می توانیم به تزریق ژل نیز اشاره نماییم. تزریق ژل نیز یکی از روش های محبوب برای لیفت بینی استخوانی به شمار می رود. در این روش نیاز است ژل را با مواد بی حس کننده مانند لیدوکائین ترکیب و برای تزریق استفاده نمود. یا می توان  لیدوکایین را برای کاهش درد در ناحیه تزریق استفاده نمود. سپس محل هایی که نیاز است تزریق انجام شود مشخص و پزشک مواد ژل را از طریق سوزن های باریک وارد زیر پوست می نماید. این روش نیاز به زمان زیادی ندارد و در عرض کمتر از نیم ساعت قابل انجام است. مهم ترین نکته انتخاب برند ژل مصرفی است. در صورتی که از مرغوب ترین و با کیفیت ترین ژل استفاده شود، هم ماندگاری آن افزایش می یابد و هم نتیجه نزریق بسیار طبیعی است.

مزایای تزریق ژل برای لیفتینگ بینی استخوانی

این روش نیز چون یک روش غیر جراحی است بنابراین مزایای زیادی دارد:

از جمله مزایای این روش می توان به عدم نیاز به بیهوشی و دوران نقاهت طولاین آن اشاره نمود. بیمار می تواند بعد از تزریق به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد. هر چند مراقبت هایی نیز نیاز است انجام گیرد.

این روش برای بینی هایی که دارای انحنا هستند و یا بینی های عقابی مناسب است.

برای افرادی که دارای پیش آمدگی در ناحیه نوک بینی می باشند، این روش مناسب می باشد. زیرا نوک بینی را به سمت بالا کشیده و از افتادگی و جلو آمدن آن جلوگیری می نماید.

روش های لیفت بینی استخوانی 215454521215معایب تزریق ژل برای لیفتینگ بینی استخوانی

یکی از عمده معایب روش های غیر جراحی را به غیر دائمی بدن آن ها می توان نسبت داد. این روش ها عموما ماندگاری کمتری نسبت به جراحی های بینی دارند. ماندگاری این روش بین 6 تا 12 ماه است و باید بعد از این مدت مجددا تمدید شود. سعی کنید جلسات درمانی را به صورت مرتب مراجعه نمایید تا اثر حالت ایجاد شده ماندگار شود. از دیگر معایب این روش می توان به نیاز به دقت زیاد در حفظ تقارن و تناسب بینی با سایر قسمت های صورت اشاره کرد. در صورتی که پزشک تبحر و تخصص لازم را نداشته باشد، بینی لیفت شده حالت طبیعی نداشته و به یک سمت تمایل بیشتری دارد. یا اینکه بینی بسیار بزرگتر از حالت قبل می شود که با سایر قسمت های صورت همخوانی ندارد.

 

عوارض تزریق ژل

عموما این روش ها چون غیر جراحی و غیر تهاجمی می باشد، عارضه چندانی را به دنبال ندارد. از جمله عوارض آن می توان به تورم و کودی در ناحیه تزریق و یا عفونت اشاره نمود. ممکن است کمی درد هم به سراغ بیمار بیاید که با مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک می توان از بروز  درد و عفونت پیشگیری نمود. احتمال خونریزی بسیار کمی در ناحیه بینی نیز وجود دارد که موقت بوده و برطرف می شود.

رینوپلاستی روش جراحی برای لیفت بینی استخوانی

تا این قسمت در خصوص روش های غیر جراحی برای لیفت بینی صحبت کردیم. رینوپلاستی و جراحی بینی نیز یکی از روش های دیگر برای لیفتینگ به شمار می رود. هرچند این روش چون باید به صورت جراحی انجام شود، نیاز به تحقیق و نظر پزشک دارد. عوارض این نوع جراحی های بالا بوده و عموما برای مشکلات و نواقصی که با روش های غیر جراحی نمی توان برطرف نمود، از این روش استفاده می شود. در این روش فرد تحت بیهوشی کامل قرار گرفته و ممکن است چندین ساعت طول بکشد. مراقبت های بعد از جراحی بینی باید به صورت کامل انجام شود تا عوارض آن کمتر باشد.

کلام آخر

در پاسخ به این سوال که روش های لیفت بینی استخوانی کدام اند؟ می توان گفت روش های غیر جراحی اعم از لیفت با نخ و یا تزریق ژل و جراحی یا رینوپلاستی از جمله این روش ها می باشند. روش های غیر جراحی به دلیل عوارض کمتر و هزینه پایین تر عموما محبوبیت بیشتری دارند. در عیم حال رینوپلاستی نیز به دلیل ماندگاری دائمی و انجام اصلاحات دقیق تر و رفع مشکلات دیگر مانند پولیپ بینی، شکستگی و … کاربرد زیادی دارد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 12 پنجشنبه 16 بهمن 1399 نظرات (0)

اتوپلاستی ترمیمی، جراحی کوچک کردن گوش، زیبایی گوش و … از انواع جراحی گوش به حساب می آیند. انواع جراحی زیبایی گوش چگونه انجام می شود، سوال بسیاری از افرادی است که می خواهند هر یک از موارد بالا را انجام دهند. باید گفت جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی برای تغییر حالت و سایز گوش به کار می رود. گوش های برجسته و بزرگ، گوش هایی که بیرون زده اند و یا عدم تقارن در گوش ها را می توان با این روش درمانی اصلاح نمود. این روش ها باعث افزایش اعتماد به نفس افراد شده و مشکل حضور در اجتماع برایشان مرتفع می گردد. در این مقاله می خواهیم با انواع روش های زیبایی گوش آشنا شده و کاندیداهای مناسب برای این روش زیبایی و در عین حال درمانی را معرفی نماییم.  با مراقبت های قبل و بعد و نیز عوارض این روش زیبایی اطلاعات بیشتری کسب نماییم.

انواع اختلالاتی که نیاز به جراحی زیبایی گوش دارند

عموما اختلالاتی که باعث نیاز فرد به اتوپلاستی می شود، مادرزادی هستند. بعضی از این اختلالات ارثی و ژنتیکی می باشند، به عنوان مثال پدر یا مادر یا هر دو دارای گوش های برجسته می باشند. در برخی موارد نیز ممکن است فرد به صورت مادرزادی دارای گوش های بزرگ و یا خیلی کوچک باشد. مورد دیگر عدم تناسب محل قرار گرفتن و یا اندازه گوش با سر فرد است. در این صورت باید موقعیت و حالت گوش ترمیم و اصلاح شود. در موارد دیگر که بیشتر جنبه درمانی نیز خواهد داشت، آسیبی است که به گوش فرد وارد می شود. در اثر این آسیب یا شنوایی فرد نیز تحت تاثیر قرار می گیرد یا اینکه فقط حالت گوش تغییر می کند. احتمال دارد فرد در اثر تصادف و یا سانحه دچار عارضه ای در گوش خود شده باشد که با انجام اتوپلاستی حالت طبیعی خود را باز خواهد یافت.

انواع جراحی زیبایی گوش 2510347896520کاندیداهای مناسب برای جراحی زیبایی گوش

نمی توان گفت این جراحی برای همه افراد مناسب است. زیرا ضرورت انجام این جراحی بر عهده پزشک می باشد. انتخاب بهترین پزشک و جراح در این زمینه منجر به کسب بهترین نتیجه ممکن خواهد شد. حال باید گفت برای این جراحی باید فرد شرایطی داشته باشد تا کاندید مناسب شناخته شود. این شرایط به شرح زیر است:

  • داشتن سلامت کامل جسمی و عدم ابتلا به بیماری های مزمن درمان نشده گوش
  • حداقل سن 5 سال برای مقاومت کافی غضروف گوش و همکاری لازم با پزشک برای مراقبت های قبل و بعد از جراحی
  • عدم اعتیاد به دخانیات یا مصرف سیگار برای جلوگیری از عفونت محل جراحی و التهاب بیش از اندازه محل

رعایت نکات قبل از جراحی زیبایی گوش

در اولین جلسه مشاوره و معاینه پزشک از بیمار می خواهد تا آزمایشاتی را انجام دهد. بررسی این آزمایشات و پارامترهای موجود در آن، برای ادامه روند درمان نیاز است. بهتر است در این جلسه سابقه پزشکی بیمار نیز بیان شود. بیماری هایی که قبلا داشته و یا در حاضر حاضر مبتلا می باشد. همچنین داروهایی که فرد مصرف می کند، حتی داروهای گیاهی نیز بهتر است توضیح داده شود. ممکن است نیاز باشد تعدادی از این داروها قطع و یا تنظیم شوند. در روز جراحی این آزمایشات باید همراه بیمار باشد. همچنین لازم است بیمار دو هفته قبل از جراحی، مصرف دخانیات را ترک نماید تا احتمال التهاب و عفونت کمتر شود. مصرف داروهای ضدالتهاب و مکمل های دارویی که انعقاد کننده خون می باشند باید قطع شود. زیرا این داروها به علت رقیق کردن خون باعث خونریزی در حین جراحی یا بعد از آن می شود.

    آشنایی با انواع روش های جراحی زیبایی گوش

برای اینکه بدانیم انواع جراحی زیبایی گوش چگونه انجام می شود باید تعریف کاملی از جراحی زیبایی گوش بیان شود. اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش، شامل تغییر شکل ، سایز و محل قرار گرفتن یک یا هر دو گوش می باشد. می توان با این روش سایز لاله گوش را نیز کوچک نمود. همچنین برای افرادی که می خواهند حالت گوش را تغییر دهند مانند گوش گل کلمی در کشتی گیران، این روش مناسب می باشد. بعد از اصلاحات اعتماد به نفس از دست رفته فرد بازخواهد گشت و به راحتی در جوامع و اجتماعات حاضر می شود. در این قسمت می خواهیم انواع روش های زیبایی گوش را بررسی نماییم:

  اتوپلاستی ترمیمی

اتوپلاستی ترمیمی تحت بیهوشی عمومی برای کودکان و بی حسی موضعی برای بزرگسالان قابل انجام می باشد. در این روش ابتدا جراح برشی در پشت گوش ایجاد می کند تا به غضروف گوش دسترسی داشته باشد. در این زمان غضروف را تغییر شکل داده و پوست اضافه را برش می دهد. به عنوان مثال گوش را بیشتر به سمت سر نزدیک می کنند و از بخیه های جذبی برای بستن محل برش استفاده می کنند. این جراحی بسته به میزان اصلاحات بین 1 تا 2 ساعت طول خواهد کشید. هدف در این نوع اتوپلاستی تغییر حالت گوش می باشد. بیشترین نقص مادرزادی که با این روش اصلاح می شود، میکروتیا می باشد. تقریبا در هر ده هزار تولد، سه نوزاد با این عارضه متولد می شوند. برای جراحاتی که در اثر سوختگی، پارگی و سوراخ شدگی گوش ایجاد شده است نیز این روش مناسب است.

جراحی گوش های بیرون زده

در این نوع جراحی نیز ابتدا در پشت گوش برشی داده می شود. سپس غضروف و پوست اضافه را برش و گوش ها را به سر نزدیک می نمایند. از روش های مختلفی برای جراحی گوش برجسته استفاده می شود. اینکه  انواع جراحی زیبایی گوش چگونه انجام می شود بستگی به میزان تغییرات دارد. برای گوش های برجسته از دو تکنیک استفاده می شود که شامل تغییر شکل غضروف یا برش غضروف می باشد. هر دو روش را توضیح خواهیم داد:

برش غضروف

در این روش ابتدا برشی در پشت گوش ایجاد می شود. بعد از دسترسی به غضروف، آن را نیز برش می دهند. اصلاحات می تواند شامل اضافه کردن یا جدا کردن بافت می باشد. این تصمیم بستگی به تصمیم جراح و وضعیت کلی گوش بیمار دارد.  در این روش جای برش ها را به سختی می توان مشاهده نمود، چون در پشت گوش ایجاد شده اند.

انواع جراحی زیبایی گوش 79895552320520تغییر شکل غضروف

در این حالت نیازی به برش غضروف و یا بافت موجود نمی باشد. می خواهیم انحنای طبیعی گوش ایجاد شده و تغییر شکل لازم داده شود. بنابراین با استفاده از بخیه ها می توان این کار را انجام داد و شکل غضروف را اصلاح نمود. این روش غیر تهاجمی می باشد، زیرا برشی در گوش ایجاد نمی شود.

اتوپلاستی کوچک کردن گوش

برخی از افراد به صورت مادرزادی با گوش های بزرگ به دنیا می آیند. این نقیصه با افزایش سن کودک بیشتر جلب توجه خواهد کرد. یکی از کاربردهای اتوپلاستی، برای کوچک کردن گوش های بزرگ است. برای اینکه بدانیم انواع جراحی زیبایی گوش چگونه انجام می شود بهتر است با نحوه انجام این تکنیک نیز آشنا شویم. این جراحی به صورت سرپایی انجام می شود. اتوپلاستی کوچک کردن گوش با هدف کوچک نمودن لاله گوش انجام می شود که برای افراد بالغ و کودکان قابل انجام است. در این روش پزشک، غضروف و پوست اضافی را برداشته و سایز گوش را کوچک تر و طبیعی تر می نماید. در بسیاری از موارد ممکن است گوش فرد حالت برجسته نیز داشته باشد. در این صورت هر دو جراحی همزمان انجام می شود. هم سایز گوش کوچک می شود. هم تقارن و تناسب بین گوش ها و سر ایجاد می شود.

جراحی زیبایی لاله گوش

یکی از روش های زیبایی گوش، جراحی لاله گوش است. در برخی موارد لاله گوش در اثر کشیدگی یا پارگی نیاز به ترمیم دارد. به عنوان مثال فرد در زمان سوراخ نمودن گوش دچار کشیدگی سوراخ شده و یا گوش پاره می شود. این مورد بیشتر برای خانم ها که از گوشواره استفاده می کنند و نیاز به سوراخ کردن گوش خود دارند اتفاق می افتد. بنابراین با این روش این اشکالات اصلاح و فرد دوباره می تواند از گوشواره استفاده نماید. روش انجام کار به این صورت است که ابتدا محل جراحی بی حس می شود. سپس کشیدگی ایجاد شده و یا پارگی بخیه زده شده و مشکل برطرف می شود. اغلب از بخیه های جذبی استفاده می شود، در غیر این صورت بعد از یک هفته می توانید برای کشیدن بخیه به پزشک مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

تا این قسمت توضیح داده شد که انواع جراحی زیبایی گوش چگونه انجام می شود. بعد از جراحی نیاز است مراقبت هایی صورت گیرد تا نتیجه بدست آمده به دلخواه فرد باشد. به مدت یک ماه باید فرد از هر گونه فعالیتی که مربوط به ناحیه جراحی می باشد، پرهیز نماید. مدت زمان نقاهت برای این نوع جراحی برای افراد بالغ 5 روز و برای کودکان یک هفته است. در صورتی که جراحی برای کودکان انجام شود، باید مراقبت های بعد از آن بیشتر باشد.

کلام آخر

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش برای اهداف مختلفی مانند کوچک کردن لاله گوش، اصلاح گوش های برجسته و بزرگ، پارگی لاله گوش و … کاربرد دارد. در این مقاله توضیح دادیم که انواع جراحی زیبایی گوش چگونه انجام می شود. در نهایت باید گفت برای کسب بهترین نتیجه نیاز است در انتخاب جراح دقت نموده و مراقبت های قبل و بعد از جراحی را جدی بگیرید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 10 پنجشنبه 16 بهمن 1399 نظرات (0)

برای جوانسازی و لیفت پوست صورت روش های لیفت صورت بدون جراحی می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. در این روش ها نیازی نیست که فرد پوست خود را به تیغ جراحی سپرده و عوارض ناشی از آن را تحمل نماید. می تواند با استفاده از این روش ها به راحتی و درکمترین زمان، شادابی و زیبایی را به چهره خود بازگرداند. روش های جراحی، تهاجمی بوده و ممکن است برای افرادی با سنین بالاتر مناسب نباشد. زیرا ممکن است ناچار به اشتفاده از مواد بیهوشی شوید که برای این افراد مناسب نیست. یکی از مهمترین مزایای روش های لیفت صورت بدون جراحی، سرعت عمل و ایمن بودن این روش ها است هر چند نتایج آن ها ممکن است دائمی نباشد و نیاز به تمدید داشته باشید، ولی بی خطر بودن آن ها می توانند ضمانت مناسبی باشد. در این مقاله با انواع این تکنیک ها آشنا خواهیم شد.

کاندیداهای مناسب برای لیفت صورت

لیفت صورت نیز مانند سایر روش های زیبایی برای همه افراد مناسب نمی باشد. این روش  برای افرادی با مشخصات زیر قابل انجام است:

  • شل و آویزان بودن پوست گونه ها
  • چروک های عمیق در زیر چشم
  • چروک های عمیق و خطوط زیاد در ماحیه خط خنده
  • داشتن غبغب و پوست شل و آویزان در زیر چانه
  • چروک های ریز و عمیق در بالای لب

 

روش های لیفت صورت بدون جراحی 215456475864S

آشنایی با روش های لیفت صورت بدون جراحی

در این قسمت می خواهیم به روش های مختلف لیفت صورت بدون انجام عمل جراحی اشاره نماییم. از جمله این روش ها تزریق بوتاکس،  تزریق ژل، تزریق چربی، هایفوتراپی و لیفتینگ پوست با استفاده از نخ شاره نماییم. این روش ها در بازگرداندن حجم از دست رفته صورت و شادابی پوست تاثیر فراوانی داشته باشند.

تزریق بوتاکس

بوتاکس از یک نوع سم بنام بوتولونیوم ساخته شده است که استفاده از آن در دوز مناسب می تواند باعث باز کردن چروک های صورت شود. این نوع سم می تواند عصب ها را تعدیل نموده و موقتا فلج نماید. با این روش عضلات انقباض نخواهند داشت و حرکات صورت باعث ایجاد چروک در آن ها نخواهد شد. بوتاکس برای عضلات فعال و پویا کاربرد دارد. خطوطی مانند خط اخم، خط خنده و خطوط افقی پیشانی، خطوط پاکلاغی زیر چشم و … با این روش به مرور زمان از بین می روند. تزریق بوتاکس به این صورت انجام می گردد که ابتدا پزشک نواحی مورد نظر را شناسایی می نماید. سپس دوز مناسب از این مواد را برای تزریق آماده می نماید. محل مورد نظر ضدعفونی و مواد بوتاکس با استفاده از سورن های باریک و نازک به زیر پوست صورت تزریق می شوند.

این مواد بین 4 تا 6 ماه ماندگاری داشته و هیچ عارضه جانبی خاصی برای آن گزارش نشده است. تنها عوارض احتمالی قرمزی محل تزریق و وجود مقداری تورم است که به مرور زمان رفع می گردد. بعد از 3 تا 7 روز می توان نتایج این روش را مشاهده نمود.

تزریق ژل برای لیفت صورت

یکی دیگر از روش های غیر تهاجمی و ایمن برای لیفت صورت، تزریق ژل می باشد. ژل از ماده ای بنام اسید هیالورونیک تشکیل شده است که امروزه استقبال زیادی از این روش می شود. این نوع تزریق کمی تواند مشکلاتی مانند کم شدن یا بودن حجم لب، حجم چانه و گونه و نیز خطوطی که از بینی به دهان وصل می شود و یا از گوشه دهان به سمت چانه پایین می آید را برطرف نماید. در این روش نیز دوز مناسب توسط پزشک مشخص شده و تزریق می شود. نیاز است محل تزریق ضدعفونی شود تا عارضه ای محل را تهدید ننماید. سپس مواد ژل از طریق سوزن های مخصوص به زیر پوست وارد می شود. زاویه تزریق و نوع مواد ژل نقش مهمی در نتیجه خواهد داشت. استفاده از برندهای معتبر و انتخاب بهترنی پزشک در این زمینه می تواند نتیجه بهتری را عاید فرد نماید.

این روش نیز ماندگار نبوده و بین 6 تا 9 ماه دوام دارند. ولی نتایج عمل را به سرعت می توان در عرض همان روز های اول مشاهده نمود و لذت برد.

تزریق چربی

یکی دیگر از روش های لیفت صورت بدون جراحی، تزریق چربی می باشد. تفاوت این روش با سایر روش ها این است که مواد لازم برای تزریق از بدن خود فرد استخراج می شود. به نحوی که چربی مورد نیاز از محل هایی مانند شکم و باسن که مقاومت بیشتری در مقابل جذب شدن دارند، استخراج و مورد استفاده قرار می گیرد. با این روش می توان ترمیم خط لبخند، چروک های گوشه‌ دهان، سیاهی زیر چشم و لب‌ها، زخم‌های ناشی از جوش صورت، تورفتگی گونه‌ها و هر ناحیه‌ی فرورفته‌ در صورت را انجام داد. به این طریق که ابتدا از محل مورد نظر برداشت و به ناحیه ای که نیاز است تزریق نمود. تبحر و تخصص پزشک در انجام تزریق از اهمیت زیادی برخوردار است . اینکه تقارن در دو طرف صورت حفظ شود و مقدار تزریق به حدی باشد که حالت غیر طبیعی به صورت ندهد باید ملاحظه شود.

هایفوتراپی

این روش نیز یکی از روش های مدرن برای لیفت پوست صورت می باشد. در این روش ابتدا پوست صورت را به وسیله مواد و ژل مخصوص ضدعفونی نموده و سپس با استفاده از این دستگاه ، امواج اولتراسوند بر روی محل مورد نظر به مدت 60 تا 90 دقیقه تابانده می شود. ممکن است فرد احساس سوزش و گرما نماید که موقتی بوده و طبیعی می باشد. هرچند ممکن است در پوست های حساس تر و یا در نواحی که پوت ظریف تری دارند ، این احساس بیشتر باشد ولی می توان با استفاده از مصرف مسکن ها، این حالت را تعدیل نمود. بعد از انجام این روش نیاز به استراحت و دوره ریکاوری نمی باشد و می توانید به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید. برای قرمزی و التهاب پوست نیز نگران نباشید. زیرا موقتی بوده و از بین خواهد رفت.

روش های لیفت صورت بدون جراحی 2157865621212لیفت صورت با نخ

یکی دیگر از روش های لیفت صورت بدون عمل جراحی، لیفتینگ با نخ می باشد.  در این روش نیاز است پوست صورت را بی حس نماییم تا فرد دردی را احساس ننماید. سپس نیاز است محل هایی که نیاز به لیفتینگ دارد را مشخص و سوراخ های کوچکی را ایجاد نماییم. نخ لیفت را به استفاده از سوزن های باریک وارد بافت زیر پوست کرده و مانند قلاب به بافت گیر می دهند. زمانی که کاملا این کار انجام گرفت و همه مناطق مورد نیاز پوشش داده شد، پزشک به آرامی بافت پوست را با استفاده از این نخ ها به سمتی که مورد نظر است، کشیده و به این ترتیب پوست صاف می شود. این کار نیاز به نیم ساعت زمان دارد و ماندگاری آن بین 12تا 18 ماه می باشد. بعد از انجام این کار نیاز به استراحت نمی باشد و می توانید فعالیت های خود را از سر بگیرید.

مزایای استفاده از روش های لیفت صورت بدون جراحی

روش های لیفت صورت بدون جراحی می تواند مزایای زیادی را نسبت به جراحی لیفتینگ صورت داشته باشد. هر چند نمی توان گفت این روش ها معایبی نخواهند داشت. در این قسمت به عمده مزایای استفاده از این روش ها اشاره خواهیم کرد:

نتایج کسب شده

این روش ها مانند روش های جراحی، نتایج مشابهی را به همراه خواهند داشت. اینکه هدف جوانسازی پوست می باشد، می توانیم با استفاده از تکنیک ها به آن برسیم.

هزینه درمان

این روش ها چون تحت عمل جراحی نبوده و نیازی به صرف هزینه بابت اینگونه اقدامات نمی باشد. هزینه این روش ها بسیار پایین تر از روش های لیفتینگ با جراحی می باشد.

مدت زمان کمتر برای درمان

روش های لیفت صورا بدون عمل جراحی برای انجام نیاز به زمان کمتری دارند. این روش ها در حداقل زمان می توانند زیبایی و شادابی را به پوست بازگردانند.

ایمن بودن

روش های لیفت بدون جراحی چون تهاجمی نمی باشد، بنابراین روش های امن و بی خطری محسوب می شوند. در انجام آن ها نیاز به برش و بخیه زدن نخواهیم داشت، بنابراین به پوست آسیبی وارد نمی شود.

عوارض کمتر

روش های لیفت صورت بدون عمل جراحی دارای حداقل عوارض می باشند. تنها عوارضی که ممکن است برای بیمار پدید آید، التهاب و تورم در محل هایی است که تزریق انجام می شود. این موارد نیز با گذشت چند ساعت از بین رفته و حالت عادی پوست باز می گردد. می توانید قبل از شروع درمان از مسکن نیز استفاده نمایید تا کوچکترین دردی را احساس نکنید. این درمان ها نیاز به استراحت و دوره نقاهت ندارند. بعد از تزریق یا لیفتینگ می توانید به فعالیت های روزمره خود بازگردید.

کلام آخر

برای لیفتینگ و کشیدن پوست صورت می توان از روش های جراحی و بدون جراحی استفاده کرد. هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند. روش های کشیدن پوست بدون عمل جراحی برای افرادی که می خواهند با کمترین تهاجمی پوست خود را شاداب و جوان نمایند، روش مناسب تری می باشد. در این روش ها بدون استفاده از تیغ جراحی، می توان همان نتایجی را بدست آورد که از روش های با جراحی انتظار می رود. عوارض این گونه روش ها بسیار ناچیز بوده و هزینه کمتری را نیز برای بیمار به همراه خواهد داشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 8 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

گونه یکی از اعضای اصلی صورت در افزایش جذابیت و نشان دادن جوانی و شادابی است. می توان از طریق روش های برجسته کردن گونه، تحلیل چربی در این ناحیه را جبران نمود. تحلیل چربی عموما با افزایش سن و در برخی موارد به صورت ژنتیکی اتفاق می افتد. در هر صورت این حالت می تواند زیبایی را از چهره از بین برده و صورت فرد خسته و پیر به نظر برسد. روش های برجسته کردن گونه به صورت جراحی و غیر جراحی انجام می شود. در روش های جراحی نیاز است استخوان گونه را اصلاح نماییم و در روش های غیر جراحی می توان از طریق تزریق ژل و یا چربی این مشکل را برطرف نماییم. در این مقاله با انواع این روش ها و نیز مزایای هر کدام به تفکیک آشنا خواهید شد. آشنایی با عوارض هر روش نیز می تواند در انتخاب بین روش های مختلف، فرد را راهنمایی نماید.

روش های برجسته کردن گونه 5420179620

کاندیداهای مناسب برای استفاده از روش های برجسته کردن گونه

با توجه به معایب و مزایای برجسته کردن گونه، تنها گونه افرادی که شرایط زیر را داشته باشند با یکی از روش های مورد تایید پزشک برجسته می شود.

  • افرادی که دارای گونه های صاف و برجسته می باشند.
  • افرادی که در صورت آن ها خط گونه وجود ندارد.
  • فرورفتگی گونه ها و شقیقه ها
  • افرادی که دارای پف زیر چشم و نیز چین و چروک های زیاد در زیر چشم هستند.
  • افرادی که به دلیل سوانح و تصادفات دچار شکستگی و آسیب جدی به این ناحیه صورت شده اند.

آشنایی با انواع روش های برجسته کردن گونه

همانطور که توضیح دادیم عارضه فرورفتگی گونه ها معمولا از میانسالی و با افت صورت اتفاق می افتد. این مشکل چهره فرد را از حالت جوانی خارج نموده و جذابیت آن را از بین خواهد برد. به همین دلیل بیشترین استقبال از این روش در دوران میانسالی افراد انجام می شود. در این قسمت می خواهیم با روش های برجسته کردن گونه آشنا شویم. پس اگر شما هم می خواهید اطلاعات کاملی از همه روش ها اعم از جراحی و غیر جراحی بدست آورید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تزریق چربی برای برجسته نمودن گونه

یکی از روش های معمول و پرطرفدار در بین روش های غیر جراحی ، تزریق چربی برای برجسته نمودن گونه ها است.

نحوه انجام تزریق چربی به گونه

 

در این روش از چربی خود فرد برای گونه گذاری استفاده می شود. به این ترتیب که چربی از نواحی از بدن که در برابر ورزش و یا رژیم مقاوم تر هستند، برداشت و به گونه ها تزریق می شود. این نواحی می تواند شکم، پهلو، بین ران ها و باسن باشد. ابدا ناحیه مورد نظر بی حس و ضدعفونی می شود. سپس با استفاده از دستگاه لیپوساکشن، چربی از زیر پوست جمع آوری و سپس محل را بخیه می زنند. چربی بدست آمده دارای ناخالصی می باشد. بنابراین نیاز است آب، ماده بی حسی و خون را از آن جدا نماییم. این کار با استفاده از دستگاه سانترفیوژ انجام می گردد. چربی بدست آمده خالص و آماده تزریق است. ابتدا گونه ها را ضدعفونی و در صورت نیاز و تمایل بی حسی استفاده می شود. چربی خالص از طریق سوزن های باریک و بلند به زیر پوست تزریق می شوند.

مزایای تزریق چربی

  • پرداخت هزینه کمتر به علت مواد اولیه تامین شده از بدن خود فرد
  • عدم واکنش آلرژیک بدن به دلیل زنده بودن بافت چربی و جوش خوردن با بافت گونه
  • در دسترس بودن هر میزان از چربی مورد نیاز
  • طبیعی بودن حالت صورت به دلیل تزریق چربی بدن خود فرد و عدم استفاده از مواد شیمیایی
  • روش ایمن و بدون خطر برای فرد با کمترین عوارض و سریع ترین نتیجه
  • عدم نیاز به سپری نمودن دوران نقاهت

 

معایب تزریق چربی:

  • دائمی نبودن تزریق و نیاز به تمدید درمان
  • احتمال عفونت در محل برداشت چربی
  • احتمال عدم تقارن در دو طرف گونه ها
  • انجام دو عمل بر روی فرد، برداشت چربی از یک قسمت بدن و تزریق به قسمت دیگر بدن فرد

برجسته نمودن گونه با تزریق ژل

در این روش از ژل به عنوان ماده اولیه برای برجسته نمودن گونه استفاده می شود. ژل ماده شیمیایی است که از کلسیم هیدروکسیلا پانیت تشکیل شده است که یک نوع ماده پر کننده طبیعی برای بدن است. در این روش ابتدا گونه ها را ضدعفونی و پاکسازی نموده و سپس با استفاده از ابزار مخصوص، ژل به زیر پوست تزریق می شود. این روش نیز مانند تزریق چربی ناپایدار است و ماندگاری حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال را خواهد داشت. عوارض این روش به دلیل وارد نمودن ماده شیمیایی به بدن نسبت به تزریق چربی بالاتر است. در این میان پزشک می تواند نقش موثری را در کاهش عوارض و کسب بهترین نتیجه ممکن داشته باشد. اینکه چه میزان ژل وارد گونه ها شود و چه زاویه ای انتخاب گردد. نکته دیگر انتخاب نوع و مارک ژل مورد استفاده است که بهترین نوع باید انتخاب شود.

روش های برجسته کردن گونه 45782103695مزایای تزریق ژل برای برجسته نمودن گونه

  • هزینه این روش نسبت به روش های جراحی پایین تر است.
  • تزریق ژل یک روش ایمن و بی خطر برای برجسته نمودن گونه ها به شمار می رود.
  • نیازی به استفاده از ماده بی حسی نمی باشد.
  • تنها در یک مرحله این عمل صورت می گیرد.
  • نتیجه تزریق به سرعت قابل مشاهده است و می توان هر گونه تغییرات را اعمال نمود.
  • نیاز به سپری نمودن دوران نقاهت ندارد و فرد می تواند بعد از تزریق چربی به فعالیت های روزمره خود بپردازد.

معایب تزریق ژل

  • عدم ماندگاری بالای این روش و نیاز به ترمیم بعد از مدت تعیین شده توسط پزشک
  • احتمال استفاده از ژل های تقلبی و عوارض بالای این مواد
  • احتمال عفونت در اثر تزریق ژل
  • احتمال واکنش آلرژیک بدن به ماده شیمیایی وارد شده به آن
  • احتمال عدم تقارن در دو طرف صورت به دلیل تزریق نامتناسب ژل به دو طرف

برجسته نمودن گونه با قرار دادن پروتز

تا این قسمت با روش های برجسته کردن گونه به صورت غیر جراحی آشنا شدیم. قرار دادن پروتز یک روش جراحی برای گونه گذاری به شمار می رود. در این روش از شکاف های کوچکی که در داخل دهان و یا روی گونه و زیر پلک ایجاد می شود، برای وارد نمودن پروتز استفاده می شود. پروتز وارد گونه شده و در زیر گونه تثبیت می شود. سپس شکاف های ایجاد شده را بخیه می زنند. در صورت جذبی بودن تا 10 روز آینده بخیه ها جذب خواهند شد و در غیر این صورت بعد از این مدت کشیده می شوند. این عمل تحت بیهوشی عمومی قابل انجام است. بنابراین عوارض این روش نسبت به روش های غیر جراحی بیشتر می باشد. در این روش نیز تخصص و مهارت پزشک و جراح بسیار تاثیر گذار می باشد. همچنین نوع پروتز گونه که از مواد مرغوب و با کیفیت انتخاب شود نیز در ماندگاری و نیز کاهش عوارض آن موثر خواهد بود.

مزایای گونه گذاری با پروتز

  • ماندگاری بالای این روش نسبت به روش های غیر جراحی
  • سازگاری با بدن فرد و عدم واکنش های آلرژیک
  • معایب گونه گذاری با استفاده از پروتز
  • نیاز به بیهوشی و عوارض بالای این مورد
  • بخیه زدن داخل دهان و احتمال عوارضی مانند عفونت

برجسته نمودن گونه با جراحی استخوان

یکی از روش های جراحی دیگر برای برجسته کردن گونه ها، جراحی استخوان گونه است. این جراحی کاملا تهاجمی بوده و باید تحت بیهوشی و در اتاق عمل انجام شود. عموما این روش را برای موارد اورژانسی استفاده می کنند.  در تصادفات و سوانح که به گونه و فک بالا یا پایین صدمه وارد می شود و دچار شکستگی و یا دیگر آسیب ها می شوند، جراحی استخوان کاربرد دارد. نحوه انجام این جراحی به این صورت است که استخوان های میانی و پایه های گونه برش داده می شود. سپس بسته به میزانی که باید جلو کشیده شوند، استخوان گونه را جلو می برند. ولی برای افرادی که می خواهند از یک روش دائمی برای برجسته کردن گونه کمک بگیرند، این روش مناسب است. مدت زمان انجام این جراحی به وضعیت بیمار، عمق مشکل و درمان های جانبی و … بستگی دارد.

مزایای برجسته کردن گونه با جراحی

  • دائمی بودن این روش که جزو مزایای اصلی آن است.
  • نیز به مراجعات مجدد برای ترمیم ندارد.
  • بیشترین تغییرات را می توان در این روش اعمال نمود.

معایب جراحی گونه

  • از معایب مهم این جراحی می توان به تهاجمی بودن آن اشاره نمود.
  • عوارض بالای این روش به علت بیهوش نمودن و جراحی انجام شده مانند عفونت در محل برش، کبودی، درد زیاد و تورم و …
  • هزینه بالای جراحی نسبت به سایر روش های غیر جراحی به علت استفاده از اتاق عمل، دستمزد جراح و کادر پزشکی و پرستاری، داروهایی که مصرف می شود و …
  • عدم تقارن در دو طرف که ممکن است به دلیل انتخاب نامناسب جراح صورت بگیرد.

در نهایت باید گفت در این روش انتخاب جراح اهمیت بسیار بالایی دارد. زیبا نمودن گونه ها در کنار کاهش چشمگیر عوارض این نوع جراحی ها بستگی به تخصص و حرفه ای بودن جراح دارد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم با انواع روش های جراحی و غیر جراحی برجسته کردن گونه ها آشنا شوید. در صورتی که به دنبال روش های دائمی برای برجسته نمودن گونه ها باشید، جراحی استخوان گونه و قرار دادن پروتز بهترین روش برجسته کردن گونه است، البته باید عوارض و هزینه بالای این روش ها را نیز بپذیرید. در صورتی که به دنبال روش های ایمن و بی خطر با وجود ماندگاری و عوارض کمتر می باشید، تزریق ژل و چربی می تواند امن تر از روش های جراحی باشد.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 9 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

تزریق چربی یکی از روش های ایمن برای فرم دهی به بدن از جمله ساق پا می باشد. البته باید بدانیم تزریق چربی به ساق پا با چه اهدافی انجام می شود؟ آیا تنها خوش تراش نمودن و فرم دهی این ناحیه مدنظر است یا می تواند برای سایر اهداف نیز صورت گیرد. با افزایش سن و تحلیل رفتن چربی بدن در قسمت های مختلف از جمله در ناحیه پا، باعث می شود که این مناطق حالت شلی به خود بگیرند. برای کاهش این عوارض می توان از روش های مختلفی مانند روش های جراحی و غیر جراحی استفاده نمود. روش های غیر جراحی به دلیل عوارض کمتر و مزایای دیگری که دارند مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند. تزرق چربی یکی از انواع روش های غیر جراحی می باشد که باعث زیبا تر نمودن و فرم دهی زیبای پا می گردد.

تزریق چربی به ساق پا 14887775202002نحوه تزریق چربی به ساق پا

در پاسخ به این پرسش که تزریق چربی به ساق پا با چه اهدافی انجام می شود؟ می توان گفت یکی از این اهداف چاق نمودن و فرم دهی درست برای افزایش جذابیت و جلوگیری از شل شدن پوست می باشد. تزریق چربی به این صورت انجام می شود که از بدن خود فرد، به میزانی که لازم داریم چربی را برداشته و در محل مورد نظر تزریق می نماییم. این چربی از نواحی مانند شکم و پهلو و یا باسن فرد برداشته می شود و در ساق پا وارد می شود. مراحل انجام این روش به شرح زیر است:

برداشت چربی

در این مرحله محلی از بدن که معمولا در برابر جذب شدن مقاومت زیادی دارد مانند شکم، باسن و پهلو ضدعفونی و بی حس می نمایند. چربی با استفاده از ابزارهای مخصوص مانند لیپوساکشن از این قسمت برداشت شده و سپس بخیه زده می شود. باید مراقب بود تا به بافت های زیرین پوست آسیبی نرسد. این در تخصص پزشک می باشد که تا چه میزان در این روش حرفه ای است.

خالص سازی چربی

چربی خارج شده دارای ناخالصی هایی مانند آب، ماده بی حسی و خون است که به وسیله دستگاه سانترفیوژ جداسازی می نمایند. چربی آماده شده خالص و آماده تزریق است.

تزریق چربی

محلی که قرار است تزریق در آن قیمت انجام شود که پشت ساق پا در این مورد مدنظر است، ابتدا ضدعفونی می شود تا از عوارضی مانند عفونت و … پیشگیری شود. سپس با استفاده از سوزن های بلند و باریک این چربی در داخل پوست تزریق می شود. احتمال سفت شدن پشت ساق پا و درد در این ناحیه تا حدودی وجود خواهد داشت. ولی فرد بعد از 3 تا 7 روز می تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد. افرادی که رزش های سنگین انجام می دهند یا ورزش هایی که با این قسمت پا در ارتباط است، باید مدت بیشتری را استراحت نمایند. تشخیص این مورد که چه زمان می توان به این فعالیت ها ادامه داد، در تخصص پزشک می باشد.

مزایای تزریق چربی به ساق پا

جدا از اینکه تزریق چربی به ساق پا با چه اهدافی انجام می شود، باید گفت این روش مزایای زیادی برای فرد به همراه دارد. در این قسمت می خواهیم به این مزایا اشاره نماییم.

هزینه کمتر

در این روش بر خلاف سایر روش ها که از مواد سنتزی استفاده می شود، چربی بدن خود فرد ماده اولیه این عمل است. بنابراین هزینه این روش به مراتب خیلی کمتر از سایر روش هایی است که در آن از ژل یا مواد دیگر و یا جراحی  برای خوش فرم نمودن ساق پا استفاده می شود.

بالا بردن کیفیت پوست

در این روش علاوه بر اینکه ساق پا برجسته و چربی از دست رفته جبران می شود، بافت و کیفیت پوست این ناحیه نیز بهبود پیدا می کند.

جوانسازی پوست

در این روش علاوه بر خوش فرم نمودن ناحیه پا، پوست این ناحیه به اندازه 5 تا 10 سال جوان ترخواهد شد.

طبیعی بودن نتایج

یکی از مهم ترین مزایای این روش مربوط به طبیعی بودن درمان است. با تزریق چربی، چون با بافت های همبند ناحیه پیوندمی خورد و جزیی از محل تزریق می شود، نتیجه حاصله بسیار طبیعی است. روش هایی مانند تزریق ژل ممکن است در صورت لمس و تماس متوجه وجود موادی در زیر پوست شد. ولی در این روش این مشکل برطرف شده و چربی تزریق شده بسیار طبیعی نشان داده می شود.

دوران نقاهت کوتاه

در تزریق چربی به ساق پا نیازی نیست فرد در کلینیک یا بیمارستان بستری شود. می تواند به منزل برگشته و فقط به مدت چند روز استراحت نماید. علت این امر نیز محل تزریق است که با انجام فعالیت ارتباط دارد. با اینکه در محل های دیگر مانند صورت نیازی به این مدت استراحت  نیز نمی باشد.

عدم نیاز به بیهوشی

این روش بسیار ایمن و بی خطر برای فرم دهی و زیبا نمودن ساق پا است. بنابراین نیازی به بیهوش نمودن فرد نمی باشد. تنها نیاز است محل برداشت چربی و محل تزریق بی حسی موضعی شوند.

تزریق چربی به ساق پا 2125456456012120اقدامات لازم قبل از تزریق چربی به ساق پا

همانطور که گفتیم در پاسخ به این سوال که تزریق چربی به ساق پا با چه اهدافی انجام می شود؟ بیشترین هدف این روش مربوط به خوش فرم نمودن و زیبا سازی ساق پا می باشد. این مورد در خانم ها بیشتر مورد اهمیت است و توجه بیشتری به آن می شود. تحلیل چربی در ساق پا یکی از نشانه های بالا رفتن سن است که ممکن است برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد. ولی نکته ای که باید توجه شود، توقعات واقع بینانه باید در این نوع درمان داشته باشیم. مراجعه به بهترین متخصص در زمینه تزریق چربی می تواند اولین و مهم ترین اقدام قبل از تزریق چربی به ساق پا باشد. اقدامات بعدی به شرح زیر است:

  • انجام آزمایش های قبل از تزریق چربی و همراه داشتن در روز تزریق. زیرا باید پزشک مطمئن شود که بیمار در سلامت کامل است و مشکلی از نظر بیماری های زمینه ای که برای این نوع درمان مهم هستند، نمی باشد.
  • اطلاع دادن به پزشک در خصوص داروهایی که مصرف می شود تا در صورت نیاز قطع و یا کنترل شوند.
  • ترک مصرف دخانیات به مدت دو هفته قبل از تزریق برای سرعت بخشیدن به روند التیام و کوتاه شدن دوران بهبودی
  • عدم مصرف داروهای انعقاد دهنده خون مانند آسپرین، داروهای ضدالتهاب و مکمل های گیاهی که با هدف کاهش خطر خونریزی انجام خواهد گرفت.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به ساق پا

مراقبت های قبل از تزریق برای همه افراد یکسان است. نکته مهم مراقبت های بعد از تزریق است. محل تزریق در این مقاله مربوط به ناحیه پا می باشد که برای هر گونه فعالیتی نیاز داریم از این عضو استفاده نماییم. بنابراین بهتر است در خصوص مراقبت های بعد از تزریق چربی در این مورد توجه بیشتری شود و استراحت بیشتری در منزل صورت گیرد. در روزهای اول به دلیل تزریق چربی ممکن است محل کمی ورم داشته و بزرگتر به نظر بیاید. نگران این موضوع نباشید، چون به مرور جذب شده و حالت طبیعی بازخواهد گشت. باید مصرف داروها را نیز همچنان مانند گذشته قطع یا مصرف نمایید. بهتر است تا مدتی دخانیات را مصرف ننموده و یا تعدیل کنید تا بهترین نتیجه به دست آید. داروهایی برای جلوگیری از عفونت در محل برداشت چربی تجویز می شود که باید به موقع مصرف نمایید. در صورت نیاز هم می توانید از مسکن هایی مانند آستامینوفن برای توقف درد استفاده نمایید.

عوارض تزریق چربی به ساق پا

آشنایی با عوارض تزریق چربی به ساق پا ارتباط مستقیم با این نکته دارد که تزریق چربی به ساق پا با چه اهدافی انجام می شود؟ باید بررسی نمود که این عوارض با اهدافی که دنبال می شود، تناسب دارد. در این قسمت عوارض این عمل زیبایی را توضیح خواهیم داد:

  • احتمال عفونت در محل برداشت چربی و یا در محل تزریق
  • تشکیل کیست های چربی در محل برداشت چربی به دلیل عدم تخصص پزشک در نحوه برداشت چربی
  • احتمال خونریزی در محل برداشت چربی که معمولا به سرعت قطع می شود
  • تشکیل سروما یا کیسه های مملو از مایع شفاف
  • کبودی محل و تغییر دائمی رنگ پوست در اثر کبودی و قرمزی محل
  • تورم که معمولا بعد از جذب چربی به مرور کاهش می یابد

هزینه تزریق چربی به ساق پا

هزینه این عمل زیبایی به عواملی بستگی دارد که در این قسمت اشاره می نماییم. در این مورد نیز بهتر است ابتدا با خود نتیجه بگیرید که تزریق چربی به ساق پا با چه اهدافی انجام می شود و این اهداف ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر. دستمزد پزشک و کلینیکی که برای عمل به آن جا مراجعه می شود در تخمین هزینه موثر است. دستمزد پزشکان متبحر و معروف کمی بیشتر از سایر پزشکان است. ممکن است نیاز به درمان های دیگری نیز در حین تزریق پیش آید که غیر قابل پیش بینی بوده و به درمان بستگی دارد.

کلام آخر

اینکه تزریق چربی به ساق پا با چه اهدافی انجام می شود، بیشترین مورد برای خوش فرم نمودن و برگرداندن زیبایی ساق پا می باشد. تزریق چربی و جبران چربی های تحلیل رفته در این قسمت می تواند باعث جلوگیری از روند پیری در این ناحیه شده و در جوانسازی پوست نیز تاثیر مستقیمی خواهد داشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

mousa بازدید : 11 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که قصد انجام بوتاکس را دارند این است که بهترین مارک بوتاکس چیست؟ بوتاکس از نوعی سم به نام بوتولنیوم تشکیل شده ایت که با تزریق در محل باعث فلج شدن و غیر فعال شدن عضله و اعصاب می شود. کاربرد این روش در از بین بردن چین و چروک های صورت و خطوطی است که به تدریج بر روی صورت شکل گرفته اند. با توجه به نیاز و تمایل امروز بشر به جوانسازی چهره و مقابله با روند پیری صورت، امروزه برندها و شرکت های مختلفی هستند که دست به تولید این ماده می زنند. تشخیص اینکه کدام مارک و برند بهتر است و در کل بهترین مارک بوتاکس چیست می تواند کار سخت و پر دغدغه ای به شمار آید. هر کدام از این مارک ها مزیت و عوارضی دارد که باعث می شود انتخاب سخت تر شود.

بهترین مارک بوتاکس چیست؟ 548678564545221200معرفی انواع مارک های بوتاکس

در این قسمت برای اینکه کمی کار شما راحت شود و بدانید هر مارکی چه مزیت و عوارضی را به دنبال دارد، می خواهیم انواع برند های موجود را بررسی نماییم. در صورت نیاز می توانید با پزشک خود نیز در این زمینه مشورت نمایید. پزشک با بررسی دقیق تر وضعیت چین و چروک های موجود می تواند تشخیص بهتری در مورد اینکه کدام برند کاربرد بهتری دارد و یا کمک بیشتری می کند، داشته باشد. یکی از مهم ترین مسایل انتخاب پزشک متخصص و حرفه ای در این حوزه است. مهارت پزشک می تواند غیر از انجام بهترین تزریق، عوارض کمتری را برای بیمار به همراه داشته باشد.

بوتاکس مارک دیسپورت

این نوع بوتاکس محصول کشور انگلستان می باشد. کاربرد این روش در از بین بردن چین و چروک های و خطوط ظریف صورت است. وجه تمایز این مارک با سایر انواع در این است که از نوروتوکسینی تشکیل شده که باعث جذب مولکول های پروتئینی می شود. بنابراین با این کار پیام های مغز به ناحیه تزریق را مسدود و به این صورت عضله و اعصاب را غیر فعال می نماید. بی حرکت بودن عضله باعث می شود که به مرور زمان حرکت در آن ناحیه کمتر شده و چین و چروک کاهش یابد. از طرف دیگر تزریق این ماده در داخل پوست عمیق تر باید صورت گیرد. این کار باعث می شود تا بیشتر در زیر پوست پخش شده و نتیجه تزریق بسیار طبیعی تر باشد. طبیعی بودن صورت در این نوع تزریق بسیار در زیبایی اهمیت دارد. فرد بدون نگرانی از توجه افراد می تواند این تزریق را انجام و پوستی یکنواخت و جوان داشته باشد. این مارک به عنوان یکی از بهترین مارک های موجود در بازار شناخته شده است.

مارک نورونوکس  Neuronox

این مارک محصول کشور کره می باشد. نحوه انجام این تزریق نیز معمولی است و همان کاربرد بوتاکس را دارد. به عبارتی با بی حرکت نمودن عضله و اعصاب محل تزریق باعث باز شدن چین و چروک و خطوط صورت می شود. بهد از یک تا 3 روز می توانید متوجه شوید که پوستتان تغییر کرده است. ماندگاری این روش نیز بین 3 تا 6 ماه بسته به مراقبت های فرد و تخصص پزشک معالج دارد. باید گفت این روش عوارضی را نیز ممکن است به همراه داشته باشد. از جمله این عوارض می توان به ضعف عضلانی، کبودی محل تزریق، سردرد و حالت تهوع اشاره نمود. با این وجود انتخاب بهترین پزشک می تواند هم از عوارض جلوگیری نماید و هم اینکه در زمان بروز آن ها، راه حل سریع و مناسب را ارائه نماید. با این حال این مارک نیز جزو مارک های معتبر بوده و نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

کنیتوکس Canitox

این مارک محصول کشور چین می باشد. این مارک برای برطرف کردن چروک های صورت مانند چین و چروک دور چشم، خط اخم، چروک پیشانی و خط خنده مورد استفاده قرار می گیرد. مارک کنیتوکس را ممکن است با نام هایی از جمله درماتوس، لینوریز و ریفاین نیز شنیده باشید. همه این اسم ها همان مارک کنیتوکس چینی هستند. یکی از نکات مهم در مورد این برند

نگهداری آن در دمای منفی چهار درجه سانتی گراد است. در انتخاب این مارک بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید و در صورت صلاحدید از آن استفاده نمایید. با اینکه تزریق بوتاکس مزایای زیادی را برای فرد به دنبال دارد، ولی عوارض این روش نیز می تواند مهم باشد. پس ترجیحا در مورد انتخاب انواع برندها ابتدا تحقیقات لازم در مورد تشخیص اصل و تقلبی بودن محصول را انجام و بنا به نیاز از مارک معتبر استفاده نمایید.

مسپورت   Masport

این مارک محصول داخلی می باشد و در داخل کشور تولید می شود. این مارک از توکسین خالص شده، کلستریدیوم بوتولینوم تیپ آ، کمپلکس با هماگلوتینین تشکیل شده است. مورد مصرف بیشتر مسپورت مربوط به خطوط اخم می باشد. با تزریق این ماده در بین دو ابرو می توان در مدت زمان کوتاهی خط اخم را برطرف و بین 3 تا 6 ماه از مزیت آن استفاده نمود. این ماده هم باید در دمای مشخصی بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد نگهداری شود. در غیر این صورت نمی توان به مواد آن اعتماد نمود. درجه حرارت نگهداری این مواد تاثیر بسیار زیادی در کیفیت محصول خواهد داشت. در صورتی که رعایت نشود و در داخل پوست تزریق شود، ممکن است عوارض بسیار شدیدی را به دنبال داشته باشد. بخصوص چون با پوست و بخصوص در نزدیکی چشم تزریق می شود، باید دقت و حساسیت بیشتری را به خرج داد.

بهترین مارک بوتاکس چیست؟ 2012346541245456100

زئومین XEOMIN

مارک زئومین نیز مانند سایر برندهای بوتاکس،ب رطرف کننده چین و چروک های پوست است. این مارک نیز با تزریق در محل و ناحیه مورد نظر می توان در عرض یک هفته تغییرات قابل توجهی را در صورت ایجاد نماید. باز شدن چین و چروک ها و خطوطی که چهره را خسته و پیر تر نشان می دهد از فواید استفاده از این روش است. بی حرکت شدن و ثبات عضله ها و اعصاب در محل تزریق می تواند باعث باز شدن این خطوط شود. مهم ترین مزیت این روش عدم نیاز به نگهداری در دمای مشخص و معینی است. به همین دلیل بیشتر پزشکان این مارک را به این دلیل ممکن است ترجیح دهند. زیرا نیازی به نگرانی از روش نگهداری آن و احتمال از بین رفتن محصول وجود ندارد. این مزیت باعث شده که پخش آن راحت تر صورت گیرد. ماندگاری این محصول نیز بین 3 تا 6 ماه می باشد و چون ماده افزودنی در آن بکار نرفته است، تاثیر گذاری بوتاکس را خواهد داشت. نکته دیگر که باید رعایت شود این است که نباید به گونه ای تزریق شود که در بدن پخش شود، به عبارتی نباید عمیق تزریق شود. زیرا عوارضی مانند تنگی نفس و تورم مجاری تنفسی را ممکن است به دنبال داشته باشد.

روش تشخیص بوتاکس اصلی و تقلبی

همواره در کنار محصولات اصلی، محصولات تقلبی نیز در بازار عرضه می شود. در مورد مسایلی که با پوست و سلامتی افراد ارتباط دارد، بهتر است در خصوص اصلی و تقلبی بودن محصولات زیبایی و آرایشی دقت زیادی شود. بوتاکس نیز جزو این موارد است که چون در داخل پوست تزریق می شود، عوارض محصولات تقلبی خیلی تاثیر بیشتری دارد. بخصوص ناحیه هایی مانند اطراف چشم و نواحی حساس که این عوارض می تواند غیر قابل جبران باشد. بنابراین توصیه اکید می شود در تشخیص مواد بوتاکس اصلی و تقلبی مهارت کسب نمایید.

قیمت مارک بوتاکس

اولین نکته ای که باید در این مورد که بهترین مارک بوتاکس چیست دقت کنیم، قیمت آن محصول است. محصولات تقلب معمولا قیمت های بسیار پایین تری از انواع اصل دارند. بنابراین بهتر است در مورد محصول اصلی تحقیق نمایید و قیمت آن را داشته باشید تا با مقایسه قیمت ها پی به اصل و تقلبی بودن محصول ببرید.

انتخاب کلینیک

یکی دیگر از بهترین راه ها، مراجعه به پزشکان و کلینیک هایی است که معروفیت و شهرت بیشتری دارند. در این مراکز به هیچ عنوان از مواد تقلبی استفاده نمی شود. در مورد پزشک و کلینیک می توانید تحقیقات لازم را انجام دهید. می توانید به میزان رضایت مراجعین و یا افرادی که قبلا از خدمات این مراکز استفاده نموده اند، سوال نمایید. همچنین از طریق سایت این کلینیک ها و نظرات کاربران نیز می توان تا حدودی اطلاعات لازم را کسب نمود. به هیچ عنوان به علت پرداخت هزینه پایین تر، سلامتی خود را به خطر نیاندازید.

عوارض تزریق بوتاکس های تقلبی

تزریق بوتاکس اصلی و مورد تایید، عوارض زیادی را به دنبال نخواهد داشت. برخی عوارض معمول مانند کبودی و یا تورم در محل تزریق با گذشت مدت زمان کوتاه از بین می رود. ولی عوارض بوتاکس های تقلبی می تواند بسیار فراتر از این موارد باشد. از جمله این عوارض می توان به آسیب رساندن دائمی به اعصاب محل تزریق، فلج جزئی در محلی که تزریق صورت گرفته، تورم و کبودی بیش از حد که با گذشت زمان از بین نرود، احتمال بالای واکنش های آلرژیک و در مورد ناحیه چشم احتمال انحراف چشم و دوبینی و افتادگی پلک و ابرو از جمله این عوارض می باشد.

کلام آخر

در مورد اینکه بهترین مارک بوتاکس چیست؟ بهتر است ابتدا بدانید به کدام قسمت صورت می خواهید تزریق انجام دهید و چه میزان می خواهید هزینه نمایید. مارک های مختلف بوتاکس را معرفی نمودیم که تعدادی خارجی و تعدادی نیز تولید داخلی بودند. با توجه به عوارض بالای محصولات تقلبی بهتر است به مراکز و پزشکان معتبر مراجعه نمایید و سعی کنید تا امکان دارد از بهترین نوع مارک بوتاکس استفاده نمایید تا هم عوارض را کاهش دهید و هم طبیعی بودن صورت و ماندگاری بالای محصول را داشته باشید.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 215
  • بازدید سال : 1,602
  • بازدید کلی : 3,827