loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 37 پنجشنبه 26 فروردین 1400 نظرات (1)

چشم بادامی به حالتی از چشم گفته می شود که در آن پلک های بالا یا پایین پف زیادی دارد که با جراحی زیبایی پلک چشم بادامی قابل رفع می شود. این حالت که بیشتر در کشورهای آسیایی دیده می شود باعث می شود تا چشم حالت کشیده داشته و پف زیادی بالا و یا پایین چشم را احاطه نماید. این حالت باعث می شود تا ناحیه دید فرد نیز کمتر شود. با بلفاروپلاستی چشم بادامی و یا جراحی زیبایی می توان این مشکل را تا حدود زیادی برطرف نمود و چشمانی درشت و زیبا خلق کرد. در این مقاله می خواهیم اطلاعات کاملی از این نوع جراحی، مراقبت های قبل و بعد از آن و نیز عوارض این نوع جراحی ها در اختیارتان قرار دهیم. با مطالعه این موارد می توان در کنار آگاهی بیشتر، نتیجه بهتری را نیز کسب نمایید.

هدف از جراحی زیبایی چشم بادامی چیست

جراحی زیبایی چشم بادامی یا اپی کانتال روشی برای درشت کردن و از بین بردن پف بالا یا پایین چشم در افرادی است که دارای چشم های شرقی یا مغولی هستند. این افراد عموما چشم های باریکی داشته و به همین دلیل به آن ها چشم بادامی گفته می شود ، چون حالت چشم بیشتر شبیه بادام است. این ساختار باعث ایجاد تفاوت هایی می شود که در این قسمت اشاره می کنیم:

  • افرادی که در زاویه داخلی چشم، لایه ای برآمده و یا چین اضافه دارند. به این لایه اپی کانتوس یا فولد اپی کانتال گفته می شود. با این نوع جراحی می توان این لایه اضافی را حذف و حالت چشم را نرمال کرد.
  • افرادی که در چشم خود داریا چین خوردگی های متفاوت با سایر افراد هستند. عموما این چین خوردگی ها کمتر بوده و علت آن پف زیاد بالای چشم است.
  • افرادی که دارای حالت افتاده پلک و یا پف زیاد در ناحیه پلک بالایی دارند.

جراحی زیبایی پلک چشم بادامی 4351236545113154545110

مراقبت های قبل از انجام جراحی زیبایی چشم بادامی

برای کسب نتیجه دلخواه لازم است قبل از جراحی نکاتی را رعایت نموده و عمل کنید. این نکات می تواند باعث کاهش عوارض و کسب بهترین نتیجه گردد. در این قسمت به اهم این موارد اشاره می کنیم:

انتخاب بهترین جراح

عموما برای اینکه هر جراحی با سلیقه فرد مطابقت داشته و انتظارات او را برآورده کند، لازم است به بهترین جراح مراجعه نماید. در مورد نواحی حساسی مانند چشم، تخصص و مهارت جراح یکی از مهم ترین آیتم ها به شمار می رود. زیرا کوچک ترین بی احتیاطی، نتایج غیر قابل جبرانی را برای بیمار به همراه دارد. اینکه برش ناحیه چشم به چه صورت باشد تا آثاری از آن باقی نماند و یا عوارضی مانند عفونت و … بعد از جراحی کنترل و به کمترین حد خود برسد، از جمله تخصص های جراح در این حوزه به شمار می رود. بهتر است قبل از انتخاب، نمونه کارهای جراح را را مورد ارزیابی قرار دهید و در مورد رضایت مراجعه کنندگان تحقیق کنید. هرچند شهرت و معروفیت در کنار آمار بالای مراجعین نیز می تواند نشان از تخصص جراح داشته باشد.

انجام آزمایشات لازم

برای اینکه جراح در جریان وضعیت سلامت عمومی فرد قرار گیرد، آزمایشاتی را قبل از جراحی تجویز می نماید. این آزمایشات را انجام داده و در روز جراحی به همراه داشته باشید. چون این جراحی ممکن است تحت بیهوشی کامل و یا بی حسی موضعی انجام شود، بهتر است وضعیت کلی بیمار، داروهایی که مصرف می کند و نیز بیماری هایی که با آن ها درگیر است نیز مشخص شود تا در حین جراحی و بعد از آن عارضه غیر قابل پیش بینی اتفاق نیفتد.

منع استعمال دخانیات

دخانیات علی الخصوص سیگار باید دو هفته قبل از جراحی متوقف و یا کنترل شود. زیرا روند اکسیژن رسانی را با اختلال مواجه ساخته و کبودی بعد از جراحی افزایش می یابد.

مصرف داروها

داروها تاثیر زیادی در میزان خونریزی در حین و بعد از جراحی دارد. داروهای رقیق کننده خون باید متوقف شوند. حتی داروهای گیاهی که باعث انعقاد خون می شوند نیز باید متوقف نمود.

نیاز به همراهی

در روز جراحی حتما یک همراهی داشته باشید. علت این امر تاثیر داروهای بیهوشی ونیز بسته بودن ناحیه چشم می باشد که امکان رانندگی و یا سایر کارها را از فرد خواهد گرفت. شب قبل از جراحی نیز باید استحمام نمود و در روز جراحی هیچگونه ماده آرایشی بر روی صورت نباید وجود داشته باشد.

نحوه انجام جراحی زیبایی چشم بادامی

حال که با شکل و ساختار چشم های بادامی آشنا شدیم، می خواهیم نحوه انجام جراحی زیبایی چشم بادامی و یا اپی کانتال را مورد بررسی قرار دهیم. جراحی زیبایی چشم بادامی و یا اپی کانتال ترکیبی از اپیکانتوپلاستی و یا برداشتن چین اپی کانتال از روی چشم است. با این روش گوشه داخلی چشم و همچنین پلک بالا برش خورده و زاویه داخلی چشم بازتر می شود. همچنین در صورت داشتن پوست اضافه بالای چشم، این قسمت نیز کوتاه شده و افتادگی بالای چشم از بین می رود. برای از بین بردن چربی پلک بالای چشم، باید این چربی نیز از طریق این برش ها خارج شود تا این پف کردگی برطرف شود. این برش ها و جراحی ها باعث می شود تا هم چربی بالای چشم و هم چین خوردگی ها از بین برود و خارج شود. همچنین زاویه داخلی چشم نیز بازتر می شود.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی چشم بادامی

بعد از اینکه جراحی انجام شد، نیاز است مراقبت هایی بعد از آن صورت گیرد. این مراقبت ها برای کاهش عوارض لازم و ضروری می باشد:

نحوه انجام فعالیت های روزانه

هفته اول برای این نوع جراحی بسیار اهمیت دارد. باید از تمامی فعالیت هایی که باعث ایجاد فشار بر روی این ناحیه می شود از جمله مطالعه کردن، رانندگی، استفاده از لنز و … خودداری نمود.  زیرا اثری که بر  روی چشم دارد باعث خشکی آن شده و برای بیمار آزاردهنده باشد. باید از خم شدن و برداشتن اجسام نیز خودداری شود. ورزش کردن و انجام فعالیت هایی که باعث افزایش گردش خون می شود باید متوقف شوند. زیرا باعث فشار به بخیه ها شده و میزان کبودی را نیز افزایش می دهند. بهتر است در روزهای اول به صورت ناگهانی وضعیت و حالت خود را تغییر ندهید. به این صورت که برای ایستادن ابتدا بنشینید و سپس بایستید و برعکس. زیرا ممکن است عدم تعادل باعث سقوط فرد شده و فشار زیادی به ناحیه جراحی وارد شود.

احساس درد، تورم و کبودی

برای کنترل تورم و کبودی بهتر است سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید. همچنین استفاده از کمپرس یخ نیز نقش زیادی در کنترل تورم و کبودی دارد. برای کنترل درد نیز باید از داروهای مسکن استفاده نمایید.

عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید

نباید به هیچ عنوان در مقابل نور مستقیم خورشید قرار گیرید. در صورت نیاز نیز باید از عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب قوی و کلاه استفاده شود تا اثر آن را کاهش دهد.

نحوه مراقبت از محل برش

همانطور که توضیح دادیم برش های باریکی در ناحیه چشم ایجاد می شود که باید برای جلوگیری از عفونت، محل را ضدعفونی کرد. باید روزی سه بار با محلول آب و صابون محل را شستشو داد. همچنین می توان از گوش پاک کن آغشته به هیدروژن اکسید 3 درصد نیز استفاده نمود.

جراحی زیبایی پلک چشم بادامی 64521558444663201

عوارض ناشی از جراحی زیبایی چشم بادامی

عوارض این جراحی به علت کمتر تهاجمی بودن آن، کمتر و در حد ناچیزی است. ولی این زمانی است که انتخاب جراح با دقت صورت گرفته باشد. به برخی از این مواد اشاره می کنیم:

واکنش حساسیت زا

ممکن است بیمار به برخی از داروها و نیز مواد بی حسی و بیهوشی حساسیت داشته باشد. عموما برای جلوگیری از این مشکل مقداری از ماده بی حسی روی پوست بیمار تست می شود تا در صورت عدم حساسیت جراحی انجام شود.

عدم توانایی بستن چشم ها

بیمار تا مدتی نمی تواند به صورت کامل چشم خود را ببندد. چون مقداری از پوست و عضله روی پلک برداشته شده است. بنابراین باید مراقبت های لازم در حین انجام فعالیت های روزمره معمول گردد.

عدم تقارن در پلک ها

مشکلاتی مانند عدم ایجاد تقارن در پلک ها و یا آسیب رسیدن به چشم در اثر عدم مهارت و تجربه جراح پیش می آید. ظرافت در بخیه های روی برش می تواند ظاهر چشم و زیبایی صورت را دوچندان نماید.

تاری دید

ممکن است در چند ساعت اول پس از جراحی ، بیمار دچار  تاری دید شود. تاری دید زودگذر است و بعد از چند ساعت رفع خواهد شد. تورم و کبودی معمولا دو روز همراه بیمار خواهد بود.

کلام آخر:

جراحی زیبایی چشم بادامی عموما در کشورهای آسیایی به دلیل حالت خاص چشم ها انجام می شود. در این جراحی بایستی قسمتی از پوست و چربی بالای چشم برداشته شود. همچنین گوشه داخلی چشم نیز بازتر شود تا حالت چشم به صورت نرمال درآید. در این جراحی مهم ترین نکته برای جراحی، انتخاب بهترین جراح و متخصص در این حوزه است. زیرا ظرافت بخیه های روی چشم تاثیر زیادی در زیبایی چهره و چشم دارد. با انجام مراقبت های قبل از جراحی و بعد از آن نیز می توان عوارض بعد از درمان را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

 


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط خرید موزر اصل در تاریخ 1400/12/22 و 23:24 دقیقه ارسال شده است

خرید موزر اصل , خرید اینترنتی موزر , ماشین اصلاح موزر , ریش تراش موزر , قیمت موزر جهت دریافت و سفارش موزر با شماره های
09104444732 یا 09334444732 تماس بگیرید


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 220
  • بازدید سال : 1,607
  • بازدید کلی : 3,832