loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 33 پنجشنبه 26 فروردین 1400 نظرات (0)

جراحی زیبایی بینی یکی از انواع جراحی ها می باشد که سلیقه بیمار می تواند نقش تعیین کننده ای در آن داشته باشد. جراجی زیبایی بینی به شکل طبیعی و نیز به شکل فانتزی امروزه طرفداران خاص خود را دارد. عده ای تمایل دارند در جراحی بینی، فقط عیوب بینی اصلاح شده و اندازه و شکل بینی تغییر پیدا نکند. در مقابل عده ای تمایل به تغییرات اساسی در بینی خود دارند. مهم ترین نکته ای که در جراحی بینی باید لحاظ شود، تناسب سایر اعضای صورت با شکل جدید بینی می باشد. در جراحی بینی به شکل طبیعی این نکته بیشتر رعایت می شود به همین دلیل شاید عده زیادی متوجه جراحی بینی در فرد نشوند. در صورتی که در جراحی بینی به شکل فانتزی و عروسکی تغییرات ایجاد شده بسیار ملموس می باشد. در این مقاله به بررسی تفاوت های این دو حالت پرداخته و جراحی بینی طبیعی را بیشتر توضیح خواهیم داد.

هدف از جراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی چیست

جراحی بینی با دو هدف انجام می شود. در برخی افراد جراحی بینی صرفا جنبه درمانی داشته و به علت مشکلاتی مانند پولیپ، گرفتگی بینی و … انجام می شود. امروزه جراحی بینی به منظور زیبایی بیشتر انجام می گردد. حتی افرادی که برای درمان مشکلات اقدام به جراحی بینی می نمایند، تمایل دارند در کنار آن جراحی زیبایی بینی نیز انجام شود. در هر حال جراحی بینی چه با هدف زیبایی و چه درمانی می تواند به دو صورت طبیعی و عروسکی انجام گیرد. در جراحی بینی به شکل طبیعی تغییرات کوچک و جزیی بر روی بینی یایجاد می شود. این تغییرات و اصلاحات در حداقل ممکن بوده و عیوب بینی تا حد زیادی با این روش برطرف می شود. ولی جراحی بینی به شکل فانتزی برعکس این مدل است و تغییرات زیادی در زاویه بینی و لب بالایی و نیز قوس بینی ایجاد می شود.

جراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی 45612123131

کاندیداهای مناسب برای جراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی

برای هر نوع جراحی زیبایی باید فرد ویژگی هایی داشته باشد تا واجد شرایط این جراحی باشد. افرادی که به دنبال جراحی بینی می باشند، باید از سلامت جسمی برخوردار باشند. زیرا جراحی بینی تحت بیهوشی و به صورت تهاجمی انجام می شود. بنابراین فرد باید برای بیهوش شدن و عوارض بعد از آن آمادگی لازم را داشته باشد. عموما برای اطمینان از سلامت جسمانی به غیر از توضیحات بیمار، آزمایشاتی نیز تجویز می شود که باید در روز جراحی همراه بیمار باشد. غیر از سلامت، باید فرد از نظر سنی نیز به درجه بلوغ جسمانی رسیده باشد تا کاندید مناسب برای این جراحی باشد. در غیر این صورت با رشد جسمی بیمار، حالت بینی نیز تغییر کرده و نتیجه ممکن است متفاوت با آن چیزی باشد که در روز اول شاهد آن بودیم.

 

اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی

برای کسب نتیجه دلخواه باید نکاتی را قبل از جراحی بینی به شکل طبیعی مورد توجه قرار دهیم. در این قسمت به این نکات مهم اشاره می کنیم:

انتخاب جراح زیبایی بینی

برای اینکه شکل و ظاهر بینی به صورت طبیعی عمل شده و نیازهای بیمار برطرف شود، لازم است در انتخاب جراح دقت زیادی شو.د. جراحی بینی جزو جراحی های پرریسک بوده و در صورت ایجاد تغییرات زیاد، امکان بازگشت وجود ندارد. بخصوص برای افرادی که خواستار جراحی بینی به شکل طبیعی می باشند، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند. زیرا محدودیت های بیشتری برای جراح وجود دارد که مهارت و تخصص زیاد در این حوزه را می طلبد. بهتر است با مراجعه به نمونه کارهای جراح و مقایسه ظاهر بینی با قبل و بعد از جراحی و نیز بررسی میزان رضایت کاربران اینترنتی  و مراجعین در مطب از انتخاب خود اطمینان حاصل نمایید.

بررسی وضعیت بیمار

در جلسه معاینه بهتر است جراح را در جریان پرونده پزشکی خود قرار دهید. داروهایی که حساسیت دارید، داروهایی که مصرف می کردید یا در حال حاضر مصرف می نمایید، بیماری هایی که دارید باید به اطلاع پزشک درمانگر برسد.

ممنوعات جراحی زیبایی بینی

از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی از دوهفته قبل از جراحی خودداری نموده و به حداقل ممکن برسانید. زیرا در میزان اکسیژن رسانی در حین جراحی تاثیر بدی خواهد گذاشت. مصرف مشروبات الکلی نیز میزان کبودی و تورم بعد از جراحی را افزایش می دهد.

داروهای انعقاد کننده خون را باید از دو هفته قبل از جراحی متوقف نمایید.

نحوه انجام جراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی

جراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی جزو جراحی هایی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد. در مواردی ممکن است بنا به صلاحدید جراح، ناحیه مورد عمل تحت بی حسی موضعی نیز قرار گیرد. برای انجام این جراحی می توان از روش جراحی باز و جراحی به روش بسته استفاده نمود که در این قسمت توضیح می دهیم:

جراحی بینی به روش باز

این روش برای زمانی قابل انجام است که نیاز به تغییرات اساسی در ساختار بینی باشیم. در این صورت باید پوست بینی از قسمت نوک بینی جدا شده و در بالا نگه داشته شود. برای اینکه جراح کاملا به استخوان و غضروف بینی تسلط و دسترسی داشته باشد. عموما زمانی که هدف درمانی نیز باشد، بهتر است از این روش استفاده شود.

جراحی بینی به روش بسته

در این روش نیازی به تغییرات اساسی و عمده بر روی بینی نمی باشد و کمترین میزان تهاجم بر روی ناحیه جراحی انجام می شود. بخیه ها در داخل بینی زده می شوند و در ظاهر بینی آثار هیچگونه اسکار و بخیه ای دیده نمی شود. هدف از این جراحی ایجاد کمترین تغییرات می باشد.

 

نکاتی که باید درجراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی مورد توجه قرار گیرد

برای اینکه بهترین نتیجه در جراحی بینی به شکل طبیعی مورد ارزیابی قرار گیرد، باید این نکات مورد توجه قرار گیرد:

 

اندازه سوراخ های بینی

 

در جراحی زیبایی بینی طبیعی نیازی به این نیست که سوراخ های بینی بسیار کوچک شوند. مهم ترین نکته این است که سوراخ های بینی در دو طرف یکسان باشد. در صورتی که در بینی فانتزی عموما سوراخ ها کوچک تر می شوند که احتمال ایجاد مشکلات تنفسی در این بیماران بسیار زیاد است.

تقارن در پره های بینی

تقارن در پره های بینی یکی از مواردی است که تخصص و مهارت جراح را مشخص می نماید. در جراحی بینی به روش طبیعی ایجاد و حفظ تقارن راحت تر از بینی های فانتزی انجام می شود. علت آن تغییرات کمتری است که در این نوع جراحی انجام می شود.

جراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی 545615341.521

تناسب بینی با اعضای صورت

هماهنگی و تناسب بینی با اعضای صورت یکی از فاکتورها و امتیازات بینی های طبیعی می باشد. زیرا در این نوع جراحی ها، تغییرات در حداقل ممکن انجام می شود و تقارن و تناسب بینی بسیار اهمیت دارد.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی

مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی نقش مهمی در نتیجه بدست آمده دارد. در این قسمت با مهم ترین این اقدامات آشنا می شویم:

  • داروهای مسکن و آنتی بیوتیک که برای برطرف کردن درد و عفونت تجویز می شود، باید به صورت منظم و سروقت مصرف شود.
  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم و کبودی در 48 ساعت اول بعد از جراحی و استفاده از کمپرس گرم بعد از این دو روز اول
  • مصرف مایعات و غذاهای آبکی، پوره و له شده در هفته اول بعد از جراحی برای اینکه عمل جویدن بسیار محدود شود و فشاری به ناحیه جراحی وارد نشود.
  • بالانگهداشتن سر نسبت به بدن در هنگام خواب در هفته اول بعد از جراحی برای کاهش خونریزی و تورم
  • پرهیز از کارهایی که باعث ایجاد فشار بر روی محل جراحی می شود مانند فین کردن، بسیار حرف زدن و خندیدن زیاد
  • عدم انجام فعالیت های ورزشی، رفتن به سونا و جکوزی و نیز استخر، خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین از روی زمین برای کاهش میزان فشار بر روی محل جراحی
  • عدم استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی به مدت دو هفته بعد از جراحی بینی به شکل طبیعی برای کاهش ریسک خونریزی و کبودی
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب
  • استفاده از لنزهای تماسی بجای عینک های طبی و آفتابی برای جلوگیری از فشار به روی پل بینی

عوارض جراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی

عو.ارض بعد از جراحی جزو جدایی ناپذیر در جراحی های زیبایی و درمانی می باشد. عمده عوارض این نوع جراحی عبارتند از تورم، درد و ناراحتی، خارج شدن ترشحات خونی بعد از جراحی، کبودی و …. این عوارض را می توان با انتخاب بهترین جراح زیبایی بینی به شکل طبیعی و مراقبت های بعد از جراحی به کمترین مقدار خود رساند.

هزینه جراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی

هزینه جراحی زیبایی بینی بستگی به آیتم های زیر دارد:

  • دستمزد جراح که می تواند بر اساس تخصص، مهارت ، شهرت و معروفیت جراح متغیر باشد.
  • کلینیک یا مرکزی که برای انجام جراحی مراجعه می کنید، در صورتی که بهترین و مجهزترین امکانات بهره مند باشد، کادر پزشک و پرستاری مجرب و کارآزموده داشته باشد و … نیاز به پرداخت هزینه بیشتری می باشد.
  • داروهایی که در حین جراحی و بعد از آن مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سایر اقدامات درمانی و جانبی که بدر حین جراحی یا بعد از آن انجام می شود.

کلام آخر:

جراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی یکی از روش هایی است که طرفداران خاص خود را دارد. در این روش جراحی نیازی نیست تغییرات زیادی بر روی بینی انجام شود. هدف از انجام این جراحی اصلاحات و تغییرات جزیی است که برای بهتر شدن وضعیت موجود انجام می گیرد. مهم ترین نکته در این جراحی انتخاب پزشکی است که تخصص و مهارت زیادی در این حوزه داشته باشد و بتواند انتظارات بیمار را برآورده نماید.

 


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 237
  • بازدید سال : 1,624
  • بازدید کلی : 3,849