loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 44 پنجشنبه 26 فروردین 1400 نظرات (0)

جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدار ترین جراحی های حال حاضر دنیا به شمار می رود. این نوع جراحی غیر از جنبه زیبایی می تواند برای درمان بسیاری از مشکلاتی که فرد به دلیل نقص در سیستم تنفسی دارد نیز کاربرد داشته باشد. عموما این افراد هر دو جنبه را در کنار هم در نظر گرفته و اقدام به جراحی رینوپلاستی یا زیبایی بینی می نمایند. با توجه به اینکه این نوع جراحی بسیار تهاجمی می باشد، لزوم آشنایی و آگاهی با اقداماتی که قبل و بعد از جراحی انجام می شود و اینکه این نوع درمان چگونه صورت می گیرد و … بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. در این مقاله سعی خواهیم کرد کلیه اطلاعاتی که در حوزه جراحی زیبایی بینی مطرح می شود را در اختیارتان قرار دهیم. آگاهی از عوارض و نحوه مراقبت می تواند در نتیجه جراحی تاثیر بسزایی داشته باشد.

چه افرادی برای جراحی زیبایی بینی کاندید مناسبی می باشند

جراحی زیبایی بینی نمی تواند برای همه افراد، آنچه را مدنظرشان است به همراه داشته باشد. زیرا جراحی زیبایی بینی تحت بیهوشی کامل انجام خواهد شد، بنابراین فرد باید از لحاظ مسایل جسمانی در شرایط مطلوبی به سر ببرد. از لحاظ سنی نیز برای این جراحی محدودیت هایی وجود دارد. باید فرد به بلوغ جسمی رسیده و فرم و شکل آن ثابت شده باشد. عموما افراد بالای 18 سال این شرایط را دارا هستند. معمولا این افراد در ساختار بینی خود اشکالاتی را دارند که به سراغ رینوپلاستی سوق پیدا می کنند. هرچند باید انتظارات از جراحی های زیبایی معقولانه و واقع گرایانه باشد. اینکه فرم بینی با صورت فرد تناسب داشته و … از جمله مسایلی است که قبل ازهر جراحی رعایت می شود. از این جهت است که برای نوجوانان به دلیل شرایط سنی انجام این جراحی توصیه نمی شود.

جراحی زیبایی بینی 7897512015203523

با جراحی زیبایی بینی به چه اهدافی می رسیم

جراحی زیبایی بینی می تواند برای تغییر شکل و اندازه بینی افراد راه حل مناسبی باشد. عموما افراد برای این نوع مشکلات به جراح بینی مراجعه می نمایند:

  • باریک نمودن استخوان بینی و تغییر عرض آن
  • تنگ و یا گشاد کردن سوراخ های بینی از لحاظ بزرگ، عریض و بالا رفتگی
  • بینی هایی که در اثر سانحه و یا ژنتیکی حالت ناصاف بوده و کج هستند
  • تغییر اندازه و شکل نوک بینی از لحاظ بالارفتگی، بزرگ بودن و یا افتادگی
  • تغییر زاویه بین بینی و لب بالایی و اصلاح ارتفاع آن
  • رفع مشکلات بینی مانند پولیپ، انحراف بینی و …

مهم ترین نکته ای که باید در این قسمت بیان شود این است که جراحی بینی به هر هدفی انجام شود، حفظ تناسب و تقارن اعضای صورت و بینی فرد اهمیت بسیاری را دارا می باشد.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی

برای هر جراحی بایستی نکاتی را قبل از عمل در نظر بگیریم. رعایت این موارد باعث خواهد شد تا فرد به بهترین نتیجه ممکن رسیده و عوارض کمتری را تحمل نماید. بخصوص در مورد این نوع جراحی ها که ماندگاری دائمی داشته و ترمیم و اصلاحات آن بسیار مشکل و در برخی مواد غیر قابل انجام است. در این قسمت سعی می کنیم به تمامی مواردی که قبل از جراحی زیبایی بینی باید رعایت شود، اشاره کنیم:

  • انتخاب جراح

یکی از مهمترین مراحل برای کسب بهترین نتیجه، انتخاب جراحی است که بتواند این جراحی را در نهایت دقت و با تبحر انجام دهد. در این روش باید از جراحی هایی کمک گرفت که سابقه درمانی قابل قبولی در این زمینه داشته باشند. می توانید به نمونه کارهای قبلی جراح مراجعه کنید و به تفاوت هایی که بعد از جراحی در صورت فرد ایجاد شده، دقت نمایید. همچنین می توان از مراجعین و یا کاربران سایت های اینترنتی در مورد میزان رضایت از نتیجه جراحی سوال نمود و قدم بعدی را برداشت. با انتخاب بهترین جراح در زمینه جراحی زیبایی بینی فرم دلخواه و در ضمن متناسب صورت در کنار کمترین عوارض بدست خواهد آمد.

  • داروهای مصرفی

قبل از اینکه جراح بخواهد رینوپلاستی را انجام دهد، از بیمار آزمایشاتی را خواهد خواست. در این آزمایش ها وضعیت کلی سلامت فرد را می توان ارزیابی نمود. همچنین باید بیمار در مورد داروهایی که مصرف می کند و یا بیماری هایی که داشته و در حال حاضر دارد نیز به جراح اطلاعات کافی را بدهد. در مورد داروهایی که حساسیت دارید نیز با پزشک مشوت نمایید. لازم است داروهای انعقاد خون مانند آسپرین، وارفارین، ایبوپروفن و … از لیست داروها حذف شوند. زیرا با انعقاد خون باعث افزایش خونریزی و کبودی در حین عمل و بعد از جراحی می شوند. جراح داروهای جایگزین را به بیمار معرفی خواهد نمود.

  • مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

دخانیات و مشروبات الکلی جزو مواردی است که روند درمان را با تاخیر مواجه می نماید. مصرف دخانیات بخصوص سیگار باعث کاهش اکسیژن رسانی به محل جراحی شده و در نتیجه احتمال ابتلا به عفونت و یا زخم در بیمار افزایش می یابد. بنابراین بهتر است دو هفته قبل از جراحی از مصرف دخانیات خودداری نمایید و یا به حداقل ممکن برسانید. در مورد مشروبات الکلی نیز خطر التهاب و تورم بعد از جراحی بسیار بیشتر می شود. این مورد نیز حداقل دو هفته قبل از جراحی باید قطع شود.

تکنیک های جراحی زیبایی بینی

بعد از انتخاب جراح، در این مرحله تصمیم گیری می شود که از چه روش هایی می توان برای جراحی بینی استفاده کرد. در نهایت دو روش برای این کار وجود دارد: جراحی با تکنیک بسته و جراحی با تکنیک باز که در این قسمت به بررسی هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت. در هر دو روش بیمار باید تحت بیهوشی عمومی قرار گیرد. سعی می شود از بهترین روش و تکنیک که کمترین آسیب را به بافت بینی وارد می کند استفاده شود.

  • جراحی زیبایی بینی با تکنیک بسته

در این روش نیازی به برش داده از بیرون نمی باشد. تمامی برش های جراحی از داخل بینی انجام شده و بنابراین جای زخم و اسکار بر روی بینی و اطراف آن باقی نمی ماند. این روش به همین دلیل محبوبیت بیشتری دارد. با آنکه برش ها از داخل است، ولی جراح دسترسی کافی را به استخوان بینی و سایر قسمت ها دارد. ولی نکته مهم این است که این نوع جراحی برای مشکلات جزیی بینی قابل انجام است. برای مشکلاتی که نیاز به جراحی های گستره تر دارد و یا مشکلات بینی بسیار زیاد است باید از تکنیک باز استفاده شود.

  • جراحی زیبایی بینی با تکنیک باز

در صورتی که نیاز به تغییرات وسیع و تغییر شکل کامل بینی باشد از روش جراحی باز استفاده می شود. در این روش کاملا پوست از روی بینی برداشته می شود و دسترسی جراح به استخوان بینی و سایر قسمت ها به صورت کامل می باشد. به همین دلیل جای بخیه و برش بر روی بینی باقی خواهد ماند. این تکنیک برای مشکلات بزرگ تر که لازم است دسترسی جراح کامل باشد، قابل انجام است.

جراحی زیبایی بینی  6897531215415002365

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

این جراحی با توجه به اینکه به صورت تهاجمی انجام می شود، نیاز به مراقبت های بیشتری نیز دارد. در این قسمت با این مراقبت ها آشنا می شویم:

  • مراقبت های لازم در دو روز اول بعد از جراحی

در 48 ساعت بعد از جراحی استراحت بیمار باید مطلق بوده و به هیچ عنوان نباید فعالیتی انجام شود.برای کاهش تورم و درد از کمپرس یخ استفاده کنید. کمپرس را به صورت مستقیم بر روی ناحیه جراحی قرار ندهید. باید در اطراف بینی و روی گونه ها استفاده شود. برای کاهش احتمال خونریزی بایستی سر از بدن بالاتر قرار بگیرد. بهتر است از دو عدد بالش استفاده کنید. غذاهای نرم و مقوی مصرف کنید. باید از سوپ هایی که حاوی مواد مغذی هستند، برای بالا بردن انرژی و عدم فشار به ناحیه جراحی استفاده شود. تا زمانی که قسمت بینی دارای باند و پانسمان است،  به هیچ عنوان دوش نگیرید.

  • مراقبت های بعد از 48 ساعت

بعد از دو روز باید بجای کمپرس یخ از کمپرس گرم استفاده کنید تا گردش خون به حالت عادی بازگردد. از انجام فعالیت های روزمره ای که به ناحیه جراحی فشار وارد می کند، به شدت اجتناب کنید. مصرف نمک را کاهش دهید تا تورم بعد از جراحی کمتر شود. به هیچ عنوان از عینک استفاده نکنید و بجای عینک از لنز تماسی استفاده شود. ورزش های سبک را بایستی به ماه های بعد بسپارید تا وضعیت بینی بهتر و مساعد تر شود. به هیچ عنوان در معرض آفتاب و نور مستقیم خورشید قرار نگیرید، در صورت اجبار از کلاه و ضدآفتاب قوی استفاده نمایید تا پوست اطراف بینی آسیب نبیند.

هزینه جراحی زیبایی بینی

در همه جراحی های زیبایی آیتم های زیر تعیین شده هزینه انجام این عمل ها می باشد:

  • دستمزد جراح که بسته به شهرت و مهرات می تواند متغیر باشد. در هر صورت حتی به ازای پرداخت هزینه بیشتر، به بهترین جراح در این حوزه مراجعه نمایید.
  • کلینیک یا مرکزی که برای جراحی مراجعه می شود، تاثیر زیادی در هزینه پرداخت شده دارد. هرچه کلینیک از ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاد نماید و دارای کادر پزشکی و پرستاری مجرب و کارآزموده باشد، هزینه بیشتری را دریافت خواهد کرد.
  • هزینه های اتاق عمل، کادر پرستاری و داروهایی که در این جراحی استفاده می شود، نیز تاثیر در هزینه جراحی زیبایی بینی دارد.

کلام آخر:

جراحی زیبایی بینی یکی از محبوب ترین جراحی ها می باشد که در حال حاضر انجام می شود. بسته به اینکه قرار است چه نوع تغییراتی بر روی بینی انجام شود از تکنیک های بسته و باز استفاده می شود. برای تغییرات گسترده تکنیک باز بهترین گزینه و برای تغییرات معمولی و جزئی تر تکنیک بسته به علت کم تر تهاجمی بودن و عوارض کم بهترین گزینه موجود می باشد. در هر حال صرف نظر از اینکه چه تکنیکی پیشنهاد می شود، مهارت و تخصص جراح و مراقبت های بعد از جراحی، تعیین کننده نتیجه عمل است.

 


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 227
  • بازدید سال : 1,614
  • بازدید کلی : 3,839