loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 31 پنجشنبه 26 فروردین 1400 نظرات (0)

نباید به صورت مستقیم بر روی بینی قرار دهید. باید کمپرس ها را روی گونه بمالید و هیچگونه فشاری به ناحیه پل بینی وارد نشود. در این صورت در روزهای اول دچار تغییر شکل خواهد شد. استفاده از کمپرس راحت ترین و سریع ترین راه برای رفع کبودی و تورم بعد از جراحی بوده و درد را نیز کاهش خواهد داد.

تغذیه مناسب

پروتئین، انواع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن از طریق یک رژیم غذایی متعادل و درست تامین خواهد شد. در روزهای اول بعد از جراحی بهتر است از غذاهای آبکی مانند سوپ بیشتر استفاده شود تا این مواد از طریق این غذاها وارد بدن شود. میوه ها و سبزیجات نیز نقش مستقیمی با تسریع روند بهبودی دارد. هفته اول باید غذاهای به صورت له شده و پوره شده مصرف شود. غذاها نباید جامد و سفت انتخاب شود که نیاز به جویدن زیاد دارد. این جراحی سنگین بوده و با خوردن سوپ و غذاهای سبک نمی توان انرژی از دست رفته را بازگرداند. به همین دلیل بهتر است از مواد غذایی قوی تری به صورت پوره شده استفاده نمود. ویتامین هایی را بیشتر استفاده کنید که باعث تقویت سیستم ایمنی شده و خطر عفونت را کاهش دهد. همچنین ویتامین هایی که در بازسازی کلاژن پوست برای اتصال سریع تر به هم نقش دارند.

 لزوم خنک نگهداشتن بدن

علت عدم ورزش در روزهای اول جراحی، گرم شدن بدن و افزایش گردش خون است. افزایش گردش خون می تواند تورم و التهاب و در موارد زیادی خونریزی بعد از جراحی را افزایش دهد. بنابراین به هیچ عنوان نباید اجازه دهید بدن گرم بماند. از قرار گرفتن در محیط هایی مانند سونا و جکوزی به شدت اجتناب کنید، زیرا باعث تعریق بدن و تورم بیشتر می شود. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب نیز بایستی خودداری شود. در هنگام ضرورت باید از کلاه و ضد آفتاب قوی استفاده کنید تا اثری روی پوست ضعیف  و حساس صورت نگذارد. بهتر است دوش آب ولرم گرفته و تا مدت ها بدن خود را خنک نگهدارید تا عوارضی مانند تورم، کبودی و خونریزی کاهش یابد.

فین نکنید

یکی از مواردی که بعد از جراحی بینی پیش می آید، گرفتگی هایی است که در این ناحیه حس می شود. احساس تورم در بافت داخل بینی، راه تنفس را تنگ تر کرده و احساس می شود تا باید فین کنید و این مواد را از بینی خارج کنید. یکی زا مراقبت های بعد از جراحی بینی، مقاومت در برابر فین کرن است. فشاری که در اثر فین کردن به بافت های بینی وارد می شود، باعث افزایش خونریزی است. سعی کنید حتی عطسه از ناحیه دهان صورت گیرد تا به بینی فشار وارد نشود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی 354156842112

عدم مصرف دخانیات

مصرف دخانیات یکی از عوامل زیان آور و مخرب بعد از جراحی بینی به شمار می رود. علت این امر نیکوتین موجود در دود سیگار است که جریان خون را به محل جراحی محدود می کند. کاهش میزان جریان خون باعث تورم و اختلال در روند بهبودی می شود. توصیه می شود از دو هفته قبل از جراحی و تا دو هفته بعد از آن، مصرف دخانیات قطع شود. در غیر این صورت تا حد امکان این کار ار محدود و کنترل نمایید تا به حداقل ممکن برسد. هر چند آسیب وارد شده از بین نمی رود، ولی میزان آن کمتر می شود.

نوع لباس پوشیدن

باید در روز جراحی و بعد از آن، از لباس های دگمه دار استفاده نمایید. در غیر این صورت در زمان پوشیدن البسه به بینی فشار وارد می شود.

عدم انجام حرکات اضافی

باید حداقل به مدت دو هفته از همه جوانب استراحت نمایید. زیاد حرف زدن، زیاد خندیدن و سایر حرکات اضافی صورت به ناحیه جراحی فشار مضاعفی وارد می کند. این موارد باعث کند شدن روند بهبودی خواهد شد. نحوه استحمام نیز باید طوری باشد که به اسپلینت (گچ) آسیبی وارد نشود. نباید اجازه دهید تا رطوبت به گچ و پانسمان روی بینی برسد. از دوش گرفتن و قرار گرفتن در حمام گرم به شدت اجتناب کنید.

مصرف داروها

عموما برای کاهش درد و نیز عفونت بعد از جراحی بینی ، داروهایی تجویز می شود. این داروها می تواند مسکن یا آنتی بیوتیک بوده و از شدت درد و احتمال عفونت بکاهد. بایستی داروها سر وقت مصرف شود. برای جلوگیری از شروع درد، مسکن ها را سرموقع استفاده کنید. عفونت یکی از عوارض شایع و رایج بعد از جراحی هایی است که قسمتی از بدن برش می خورد. بنابراین در مورد این جراحی نیز باید آنتی بیوتیک های تجویزی سر وقت و منظم مصرف شود تا اثری از عفونت به جا نماند.

کلام آخر:

مراقبت های بعد از جراحی بینی، یکی از مواردی است که نقش مستقیمی در نتیجه جراحی و عوارض بعد از آن دارد. نیاز است این مراقبت ها جدی گرفته شود تا نتیجه مطلوب به دست آید. مراقبت هایی مانند بالا نگهداشتن سر، مصرف داروهای ضد درد و عفونت، عدم سرفه و عطسه زدن از راه بینی، تغذیه مناسب و کافی برای تامین نیازهای بدن و … از جمله این مراقبت ها می باشد.

 


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 234
  • بازدید سال : 1,621
  • بازدید کلی : 3,846