loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 52 چهارشنبه 27 اسفند 1399 نظرات (0)

تصمیم گیری در مورد اینکه تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل یکی از دغدغه های بسیاری از افرادی است که به دنبال روش های زیبایی می باشند. بالارفتن سن یکی از عواملی است که باعث ایجاد و تشدید چین و چروک ها و انواع خطوط در صورت و بدن می شود. امروزه روش های مختلفی برای کند کردن روند بروز علایم افزایش سن در صورت و بدن وجود دارد. تزریق انواع فیلرها، تزریق چربی، تزریق بوتاکس و … از جمله این روش ها می باشد. حتی در مواردی از روش های جراحی نیز برای این رسیدن به این هدف استفاده می شود. ولی اینکه کدام روش مناسب تر بوده و نتیجه دلخواه با کمترین عوارض برای فرد را به همراه دارد، می تواند سوال مهمی باشد. در این مقاله می خواهیم مقایسه بین دو روش رایج که تزریق ژل و تزریق چربی می باشد را انجام دهیم.

تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل 547945441331544

کدام روش مناسب تر است: تزریق ژل یا تزریق چربی

برای اینکه بدانیم تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل بایستی این دو روش را از جنبه های مختلف بررسی نماییم. در این قسمت می خواهیم مقایساتی را انجام داده و نتیجه نهایی هر یک از آیتم ها را بیان کنیم:

نحوه انجام تزریق

یکی از آیتم ها نحوه انجام تزریق است. در هر دو روش از سوزن های مخصوص استفاده می شود. در تزریق ژل نیاز به یک بار تزریق است که در آن مواد ژل از طریق این سوزن ها در مناطق مشخص وارد می شود. در صورتی که در تزریق چربی باید در دو مرحله انجام شود. در مرحله اول چربی از نقاطی از بدن مانند باسن، پهلو و شکم که مقاومت زیادی در برابر تحلیل و آب شدن دارند، استخراج و سپس از طریق سوزن های مخصوص وارد زیر پوست می شود. بنابراین فرد باید خود را برای دو مرحله استخراج چربی و تزریق چربی آماده نماید. در تزریق ژل نیازی به استفاده از ماده بی حسی نمی باشد. در تزریق چربی برای استخراج چربی نیاز است محل را بی حس نموده و چربی از بدن خارج شود. ولی برای تزریق چربی نیز نیازی به استفاده از ماده بی حسی در حین عمل نمی باشد.

هزینه انجام تزریق

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه بین اینکه تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل مطرح می شود، هزینه ای است که باید پرداخت شود. در تزریق ژل پارامتری که تعیین کننده تر است، نوع ژل مصرفی است. در صورتی که بیمار از مرغوب ترین و با کیفیت ترین مواد ژل استفاده نماید، بایستی هزینه بیشتری نیز پرداخت نماید. پس این مورد وجه تمایز هزینه در تزریق ژل است. در تزریق چربی نیازی به تهیه ماده اولیه برای تزریق نمی باشد. ماده تزریقی از خود بدن فرد استخراج می شود و نمی توان بین انواع چربی تمایزی قایل شد. تزریق چربی چون در دو مرحله انجام می شود نیاز به پرداخت هزینه بیشتری نیز دارد. دستمزد پزشک در تزریق چربی بالاتر از تزریق ژل است.  بنابراین از نظر اقتصادی، تزریق ژل به صرفه تر از تزریق چربی می باشد.

ماندگاری تزریق چربی بیشتر است یا تزریق ژل

یکی دیگر از مواردی که در تزریق ژل و چربی مورد اهمیت قرار می گیرد، مقایسه بین ماندگاری این دو روش است. تزریق چربی ماندگاری بیشتری نسبت به تزریق ژل دارد. زیرا چربی استخراج شده از خود بدن فرد می باشد. این چربی از نقاطی از بدن استخراج می شود که تحمل زیادی در برابر رژیم های غذایی و ورزش دارند. چربی این نقاط در برابر گرما و ورزش و سوخت و ساز بدن به سرعت تجزیه و آب نمی شود. بنابراین ماندگاری ان نیز بالاتر است. در صورتی که تزریق ژل می تواند نهایتا تا 9 ماه ماندگاری دارد و بعد از آن به مرور زمان تجزیه و از بین می رود. تزریق چربی تا دو سال نیز در بدن باقی مانده و طول عمر بیشتری دارد.

در دسترس بودن مواد تزریقی

در تزریق چربی، چربی مورد نیاز برای تزریق از بدن خود فرد تامین می شود. بنابراین نگران کمبود ماده تزریقی نخواهیم بود. در صورتی که در تزریق ژل این مقدار محدود بوده و بنا به نیاز باید تهیه شود. به همین دلیل در مناطقی از بدن که نیاز به تزریق بیشتر مواد داریم، نمی توان از روش تزریق ژل استفاده کرد. به عنوان مثال برای ناحیه گردن و … نیاز به مواد اولیه زیادی است تا چین و چروک ها و خطوط این نواحی برطرف شده و پر شوند. تزریق ژل برای این قسمت ها مناسب و به صرفه نمی باشد. یکی از موارد دیگری که مهم می باشد این است که تزریق ژل را می توان راحت تز از تزریق چربی انجام داد. زیرا تزریق چربی نیاز به تخصص برای استخراج چربی بدون آسیب به بافت های آن دارد و نیز مراحل بیشتری برای آماده شدن باید طی شود. در صورتی که تزریق ژل را می توان در چند جلسه آموزش دید و انجام داد.

طبیعی بودن تزریق چربی نسبت به تزریق ژل

یکی از مزایای تزریق چربی که در مقایسه این مورد که تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل مطرح می شود، طبیعی بودن نتیجه درمان است. در تزریق چربی، به علت اینکه مواد تزریقی بافت زنده هستند، در صورت تزریق با چربی های محل تزریق درآمیخته و در نتیجه حالت طبیعی به صورت و بدن خواهد داد. همچنین بدن فرد به این تزریق واکنش بدی نشان نمی دهد، چون از بافت ها بدن خود فرد استفاده می شود و مانند یک عامل خارجی آن را پس نمی زند. در صورتی که در تزریق ژل چون از مواد شیمیایی استفاده می شود احتمال پس زدن بدن در این مورد بیشتر خواهد بود. زیرا مانند یک عامل خارجی که به بدن وارد شده است  برخورد نموده و از بدن محافظت می نماید. هر چند این مورد بسیار نادر است ولی می تواند یکی از مزایای تزریق چربی در برابر تزریق ژل مطرح شود.

تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل 75544865254645

عوارض بعد از تزریق

تزریق چربی و تزریق زل هر دو از روش ها غیرتهاجمی  و ایمن برای باز کردن چین و چروک ها، خطوط و نیز روش های زیبایی مانند زاویه دار نمودن صورت، پرکردن گونه، لب و سایر اعضای بدن و … به شمار می روند. این گونه روش های ایمن، کمترین عوارض را نیز به دنبال خواهند داشت. هر چند این عوارض نادر است ولی احتمال بروز آن وجود دارد. احتمال بروز عفونت در تزریق چربی بیشتر است، زیرا برای تزریق چربی، باید قسمتی از بدن هر چند بسیار کم باید برش داده شود تا چربی مورد نیاز از این قسمت استخراج شود. این برش کوچک ممکن است فرد را دچار عفونت نماید، پس باید مراقب بیشتری از این قسمت به عمل آید. عوارضی مانند پس زدن بدن در مورد تزریق ژل مطرح می شود. عوارضی مانند تورم و درد نیز در هر دو بعد از مدت کوتاه از بین می رود.

مراقبت های بعد از تزریق

در مورد مراقبت های بعد از تزریق اگر بخواهیم بدانیم تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل؟ باید گفت تزریق ژل به مراقبت های کمتری نیاز دارد. در تزریق چربی، محل استخراج چربی از بدن باید مراقبت بیشتری به عمل آید. در صورتی که در تزریق ژل، بیمار یک بار مورد تزریق مواد ژل قرار می گیرد که از طریق سوزن های باریک انجام می گیرد. احتمال آب شدن چربی در اثر گرمیای زیاد و جابجایی آن نیز بیشتر از تزریق ژل می باشد. همچنین تزریق چربی ممکن است در نواحی وسیع بدن نیز انجام شود، این مراقبت ها بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد. هر چند باید گفت مراقبت های بعد از تزریق با توجه به نحوه تزریق و نوع روش زیبایی بسیار کمتر از روش های تهاجمی می باشد، ولی در بین این دو روش نیز باید در تزریق چربی مراقبت بیشتری به عمل آید.

مقایسه مناطقی که تزریق ژل و چربی انجام می شود

باید گفت تزریق چربی را می توان در تمایم قسمت های بدن انجام داد. تزریق چربی برای قسمت های وسیع بدن و نیز بخش هایی که نیاز به مواد زیادی دارد، بسیار مناسب است. در صورتی که تزریق ژل تنها برای مناطقی کوچک تر و محدود تر مانند اطراف لب، گونه ها، خط خنده و خط اخم و … کاربرد دارد. با توجه به هزینه زیاد مواد ژل، امکان پر کردن نواحی وسیع وجود ندارد. همچنین با توجه به نوع مواد که از چربی می باشد، احتمال طبیعی بودن در هنگام لمس در مورد چربی بسیار بیشتر از تزریق ژل می باشد. در برخی موارد نیز ممکن است ژل در اثر تزریق بیشتر از حد معمول دچار گلوله شدن شده و حالت طبیعی خود را از دست بدهد. در صورتی که این مشکل در مورد تزریق چربی وجود ندارد.

کلام آخر

در مقایسه اینکه تزریق چربی خوب است یا تزریق ژل؟ به موارد زیادی اشاره کردیم . باید گفت در این مقایسه نمی توان گفت صرفا یکی از روش ها بهتر از دیگری می باشد. در برخی موارد مانند ماندگاری، هزینه، عوارض پس از تزریق و … تزریق ژل بر تزریق چربی برتری دارد. در صورتی که در مواردی مانند طبیعی بودن تزریق، در دسترس بودن مواد برای تزریق در مناطق وسیع تر بدن، ماندگاری و بالا بودن طول عمر و … تزریق چربی بر تزریق ژل برتری دارد. بنابراین انتخاب بین این دو روش بستگی زیادی به نیازها و اهداف فرد از تزریق این مواد خواهد داشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 238
  • بازدید سال : 1,625
  • بازدید کلی : 3,850