loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 8 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

یکی از جراحی های زیبایی که امروزه طرفداران زیادی دارد، زاویه سازی فک صورت است. زاویه سازی فک مردان نیز به همان اندازه که در بین خانم ها محبوبیت دارد، با  استقبال زیادی برخوردار شده است. این روش زیبا سازی صورت، باعث می شود که صورت مردان از حالت گردی درآمده و شکلی قلب مانند گبیرد. این حالت باعث جذابیت زیاد خواهد شد، به همین دلیل اکثر مردان دوست دارند این روش را امتحان نمایند. در این روش برخی از قسمت های صورت مانند چانه و و گونه برجسته و فک کوچکتر می شود تا صورت حالت وی انگلسیس به خود بگیرد. داشتن این نوع فک ، چهره را از حالت گردی و بیضی بودن درآورده و جذاب تر و مردانه تر نشان می دهد. در این مقاله انواع روش های مختلفی که برای زاویه سازی فک مردان استفاده می شود، توضیح می دهیم.

زاویه سازی فک مردان  2124548551200000 روش های مختلف زاویه سازی فک  مردان

عموما صورت مردان عضلانی تر و در قسمت چانه پهن تر از خانم ها است. به همین دلیل در قسمت فک حالت مربع شکل داشته که برای تناسب بین اعضا و فک به این شکل می باشد. با افزایش سن و از دست دادن چربی زیر پوستی، حجم چانه کاهش پیدا کرده و حالت چهار گوشی بیشتری را به خود می گیرد. برای زاویه سازی و رفع این مشکل می توان از روش های مختاف جراحی و غیر جراحی بهره برد. البته انجام این روش ها بستگی به وضعیت بیمار و صلاحدید جراح و پزشک دارد. در این قسمت انواع این روش ها را توضیح می دهیم.

زاویه دار کردن فک مردان با استفاده از تزریق ژل

برای زاویه سازی صورت می توان از تزریق فیلرهای پوستی و ژل های مناسب استفاده کرد. این روش یکی از رایج ترین راه ها برای زاویه دادن به صورت می باشد. زیرا در مدت زمان کوتاه و در چند دقیقه می توان به صورت دلخواه دست یافت. این روش نیازی به استراحت بعد از عمل ندارد. می توان با یک و حداکثر دو تزریق 1 تا 2 سی سی این کار را انجام داد. این روش بسیار ایمن بوده و عوارضی را به همراه ندارد. حتی در صورت داشتن عوارض، مشکل خاصی برای فرد پیش نخواهد آمد. تنها نکته انتخاب بهترین پزشک در این زمینه و نیز استفاده از بهترین برند ژل است تا هم ماندگاری آن بالاتر رفته و هم از بروز مشکلاتی مانند عدم تقارن صورت در دو طرف و یا غیر طبیعی بودن عمل خودداری می نماید.

تزریق بوتاکس

یکی دیگر از انواع روش های غیر جراحی و غیر تهاجمی برای زاویه دار نمودن صورت مردان، تزریق بوتاکس است. در این روش عضلات بزرگ فک و چانه به صورت موقتی غیر فعال و کوچک می شوند. صورت حالت وی شکل به خود می گیرد. این روش نیز نیازی به داروی بیهوشی نداشته و بدون درد است. ماندگاری این روش بین 3 تا 6 ماه می باشد. در صورت رضایت از نتیجه عمل می توان مجددا آن را تمدید نمود.

تزریق چربی برای زاویه سازی فک مردان

یکی از روش های کم خطر و ایمن برای زاویه سازی فک را می توان تزریق چربی به شمار آورد. در این روش در خطوط فک، چانه و قسمت میانی صورت چربی تزریق می نمایند. با این روش هم چین و چروک های صورت باز شده و هم فرم دلخواه را بدست می آورند. مهم ترین نکته در این روش نیز انتخاب پزشک می باشد تا بتوان فرم درست و مناسب را برای چهره مردان طراحی و پیاده نمود.

لیفتینگ با استفاده از نخ

در این روش نیز با استفاده از نخ های قابل جذب پولیدیوکسانون ، فرم دلخواه چهره به دست می آید. در این روش ابتدا باید نقاطی که نیاز است کشیده شود و شکل بگیرد مشخص شود. این نقاط از 5 نقطه تشکیل شده است. البته اگر بخواهید گردن را نیز به سمت بالا بکشید ، نیاز است 7 نقطه را مشخص و با استفاده از نخ مخصوص، پوست و بافت زیرین را به سمت مورد نظر انتقال دهید. .

زاویه سازی فک مردان  210333000598763هایفوتراپی

این روش جزو روش های جراحی برای زاویه دار نمودن صورت است. در این روش نواحی از صورت که در قسمت فک برجسته می باشند علامت گذاری می شود. سپس با استفاده از ابزار مخصوص استخوان برش داده می شود و زاویه دلخواه بدست می آید. در صورتی که عضله ماستر ضخیم تر از حد مورد انتظار باشد، می توان برای کاهش حجم فک ، این حجم عضله را نیز کاهش داد. سپس محل برش داده شده بخیه زده می شود و عمل به پایان می رسد. این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد و بعد از عمل نیاز به مراقبت های لازم می باشد.

جراحی کوچک کردن چانه

کوچک کردن چانه باعث می شود تا زاویه صورت به حالت وی شکل در آید. در این روش برشی از ناحیه داخل دهان و نزدیک لب پایین داده می شود. سپس با استفاده از ابزرا مخصوص، استخوان را از نوک چانه جدا و تغییر شکل مورد نظر را اعمال می نمایند. سپس موقعست جدید چانه را با توجه به قسمت های دیگر تغییر می دهند. با استفاده از سیم و پلیت ، موقعیت چانه را تثبیت می کنند و محل برش ها را بخیه می زنند. این روش نیز تهاجمی بوده و تحت بیهوشی عمومی انجام می دهند.

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک مردان

روش هایی مانند تزریق ژل، بوتاکس و یا چربی چون به صورت غیر جراحی می باشد، نیاز به مراقبت های خاصی ندارد. هر چند بهتر است تا حد امکان بعد از انجام این روش ها نیز مراقبت های معمول انجام گیرد. در خصوص روش های جراحی بهتر است برای جلوگیری از عوارضی مانند عفونت و احساس درد از داروهایی که تجویز شده است، به صورت مرتب و سرموقع استفاده شود. باید تا دو هفته پس از جراحی در هنگام استراحت و خواب از دو عدد بالشت زیر سر خود استفاده کنید تا سر بالاتر از بدن قرار گیرد. برای کاهش تورم، کبودی و التهاب می توانید به مدت دو روز  از کمپرس یخ استفاده کنید.

کلام آخر

زاویه سازی فک مردان جزو عمل هایی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. این روش غیر از جذابیت، جوانی و شادابی را برای چهره مردان به همراه دارد. می توان از روش های جراحی مانند هایفوتراپی و جراحی چانه مردان و از روش های غیر جراحی مانند تزریق ژل، چربی و بوتاکس و نیز لیفتینگ با استفاده از نخ برای این مورد بهره گرفت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 221
  • بازدید سال : 1,608
  • بازدید کلی : 3,833