loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 8 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

برای اینکه بدانیم مراقبت بعد از تزریق بوتاکس چگونه باید انجام شود، بهتر است کمی در مورد روش تزریق بوتاکس به لب، تزریق به پیشانی و سایر اعضای صورت اطلاعاتی داشته باشیم. بوتاکس از نوعی سم تشکیل شده است که با تزریق در محل هایی از صورت که دارای چین و چروک یا خطوط هستند، عضلات و ماهیچه های آن قسمت را غیرفعال می نماید. این کار در طی زمان کوتاه باعث باز شدن چین و چروک و رفع خطوط خواهد شد. البته اید گفت فقط قسمت هایی که ماهیچه های فعال دارند را می توان با این روش فلج نمود. سایر خطوطی که در قسمت های غیر فعال صورت یا گردن ایجاد شده است را باید از روش های دیگر از بین برد. این روش درمانی معمولا در مطب یا کلینیک های زیبایی انجام می شود و نیازی به بیهوشی ندارد. در مواردی می توان از بی حسی موضعی برای کاهش درد استفاده کرد.

آشنایی با مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

همانطور که گفتیم این نوع درمان تحت بیهوشی نیست و جزو جراحی ها به شمار نمی رود. در هر صورت نیاز به مراقبت های زیادی برای کسب بهترین نتیجه خواهد داشت. آشنایی با مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به همین دلیل ضروری می باشد. در این قسمت با مهم ترین آنها آشنا می شویم.

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس 894984894عدم مصرف مشروبات الکلی

یکی از مسایلی که در این باره باید رعایت شود، عدم مصرف مشروبات الکلی می باشد. زیرا مواد موجود در این مشروبات می تواند میزان کبودی را گسترش دهد. الکل می تواند باعث رقیق تر شدن خون و امکان خونریزی خفیف در محل تزریق شود.

عدم ماساژ صورت بعد از تزریق بوتاکس

نیاز است به مدت 24 ساعت از لمس کردن و ماساژ دادن محل های تزریق به شدت خودداری نمایید. این کار ممکن است غیر ارادی صورت گیرد، ولی باید احتیاط لازم را به عمل آورید. موادی که در زیر پوست وارد می شوند، ممکن است بر اثر مالش دادن به بقیه مناطق گسترش یابند. این مناطق ممکن است مشکلات بیشتری برای بیمار پیش آورد. بنابراین در روز اول از مالیدن و آوردن فشار به مناطقی که تحت تزریق قرار گرفته اند به شدت خودداری نمایید. بعد از تزریق بوتاکس می توانید صورت خود را بشورید ولی به هیچ عنوان ان را با شدت پاک نکنید. این کار باعث آمدن فشار به محل تزریق خواهد شد. سعی کنید روز اول بعد از بوتاکس از مواد آرایشی روی پوست خود استفاده نکنید.

فعالیت های بدنی

بهتر است چند روز اول را به استراحت بپردازید. ورزش های سبک و متوسط را می توانید بعد از چند روز انجام دهید. هرچند این روش نیازی به استراحت مطلق ندارد و می توانید فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید. ولی بهتر است تا حدودی مراعات نمایید تا در کسب نتیجه خللی وارد نشود. نکته مهم عدم مراجعه به استخر و سونا و این قبیل اماکن می باشد. زیرا در این مکان ها باکتری زیادی وجود دارد و ممکن است واکنش های آلرژیک به همراه داشته باشد.

نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس

نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس باید به نحوی باشد که به محل تزریق فشاری وارد نشود. بنابراین چون بیشترین منطقه در صورت فرد قرار دارد، بهتر است به پشت بخوابید. چون این روش نیاز دارد که مواد در داخل عضلات و ماهیچه ها بماند تا آن ها بی حرکت کند. به هیچ عنوان سر خود را به سمت پایین نگه ندارید. مواد ممکن است جابجا شده و به عضلات صورت فشار وارد شود.

مصرف داروهای مسکن

در اکثر قریب به اتفاق موارد این روش درمانی بدون درد می باشد. بخصوص اگر محل تزریق قبلا مورد بی حسی قرار گرفته باشد. ولی در عین حال اگر دردی را در صورت خود احساس کردید، می توانید از مسکن هایی مانند آستامینوفن استفاده نمایید. داروهای غیر مجاز در این روش، داروهای ضدانعقاد خون می باشند مانند ایبوپروفن، آسپرین و … این داروها خون را رقیق نموده و احتمال خونریزی در محل تزریق وجود دارد. بهتر است قبل از تزریق نیز اگر از این داروها استفاده می کنید، پزشک را در جریان قرار دهید. تزریق بوتاکس با استفاده از سوزن های خیلی باریک انجام می شود و بیمار دردی را احساس نخواهد کرد.

عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید

به هیچ عنوان بعد از تزریق بوتاکس در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. حداقل 24 ساعت اول زمانی است که باید از نور مستقیم آفتاب دوری نمایید. زیرا باعث افزایش میزان کبودی در محل تزریق خواهد شد. همچنین در صورت استحمام باید آب ولرم باشد و از حمام داغ بپرهیزید.

مسافرت از طریق خطوط هوایی

حداقل دو روز بعد از تزریق بوتاکس از پرواز کردن بپرهیزید. تغییرات فشار هوا در داخل هواپیما می تواند تاثیرات مخربی بر روی بوتاکس صورت داشته باشد.

حالت هایی مانند خندیدن و …

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس 98949466

بعد از بوتاکس و با گذشت یک روز پس از تزریق آن نیاز است عضلات خود را حرکت دهید. حرکاتی مانند خندیدن ، اخم کردن، لبخند و … که طبیعی بوده و فشاری روی مناطق تزریق شده نمی آورد.

انجام سایر درمان های زیبایی

درمان های زیبایی مانند لیزر و … را به مدت دو هفته متوقف نمایید. هر چند در آن زمان هم نیاز است از پزشک خود مشورت بخواهید و در صورت صلاحدید می توانید این درمان ها را انجام دهید.

مراجعه به پزشک

ممکن است بسته به حساسیت های پوستی و وضعیت کلی بدن، عوارضی بعد از تزریق بوتاکس برای فرد پیش آید. در این صورت نیاز است به پزشک مراجعه نماید. از جمله آن ها می توان به خارش شدید محل تزریق  یا افتادگی پلک اشاره نمود. در این صورت نیاز است از داروهایی که پزشک تجویز می نماید استفاده کنید تا خارش برطرف شود. افتادگی پلک جزو عوارض نادر این نوع درمان است. ولی ممکن است تزریق، عصب پلک را درگیر کرده باشد و پلک نتواند حالت خود را حفظ نماید.

کلام آخر

بوتاکس یکی از روش های ایمن و کم تهاجم برای رفع چین و چروک با بوتاکس و خطوط صورت است. این ماده معمولا برای تزریق بوتاکس به لب، تزریق بوتاکس به پیشانی و … کاربرد دارد. بسته به نوع موادی که استفاده می شود تا 6 ماه ماندگاری خواهدداشت. ولی نکته مهم مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس است که در صورتی که به درستی و صحیح انجام شود، بهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 251
  • بازدید سال : 1,638
  • بازدید کلی : 3,863