loading...
جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران
mousa بازدید : 7 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

یکی از اقداماتی که برای هر نوع جراحی زیبایی نیاز است، آگاهی از مراقبت های بعد از جراحی است. مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. لزوم آشنایی با این نوع اقدامات می تواند در دستیابی به بهترین نتیجه ممکن نقش موثری داشته باشد. از آنجایی که گوش یکی از اعضای حساس بدن می باشد و کوچکترین اهمال یا بی تجربگی در انجام جراحی می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد نماید، ضرورت انتخاب بهترین کلینیک جراحی زیبایی گوش احساس می شود. گوش های برجسته، ناهمسان و بزرگ از جمله مواردی است که نیاز به ترمیم و اصلاح دارد. جراحی زیبایی گوش بزرگ و جراحی زیبایی گوش باز از جمله این عمل ها برای اصلاح مشکلات فوق محسوب می شوند.

البته باید خاطر نشان کنیم که جراحی های حوزه گوش صرفا جنبه زیبایی ندارد و ممکن است برای درمان برخی بیماری ها مانند اتواسکلروز، ماستوئید و … نیز انجام شود. در این مقاله به تفصیل در مورد مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش مطالبی را بیان می کنیم. پس اگر شما هم در شرف انجام این جراحی هستید چه به لحاظ زیبایی و چه به لحاظ درمانی،  بهتر است با این اقدامات آشنایی کامل داشته باشید.

 

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش 94919494

 

اقدامات بعد از جراحی زیبایی گوش

در این قسمت با کلیه مراقبت هایی که نیاز است بعد از جراحی گوش از جمله جراحی گوش بزرگ یا جراحی گوش باز انجام گیرد، آشنا خواهیم شد. معمولا پس از جراحی، محل برش بخیه زده شده و پانسمان لازم انجام می گیرد. چون این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود نیاز است مدتی در کلینیک بستری و سپس مرخص شوید. اقداماتی که در این مدت باید انجام شود به شرح ذیل است:

وضعیت قرار گرفتن سر

لازم است پس از جراحی و در زمان استراحت، سر تا حدودی بالاتر از بدن قرار گیرد . بنابراین توصیه می شود از دو عدد بالش استفاده نمایید. اینکار مانع وارد آمدن فشار به ناحیه مورد عمل می شود. به هیچ عنوان به پهلو نخوابید.

نوع غذاهای مصرفی

چون این عمل تحت بیهوشی است، ممکن است عوارض بیهوشی مانند حالت تهوع یا استفراغ نیز به سراغ بیمار بیاید. به همین دلیل از او خواسته می شود ناشتا باشد . در صورتی که این علایم را نداشتید می توانید از مایعات سرد و نوشیدنی ها استفاده نمایید. رژیم غذایی باید سبک بوده و از غذاهای نرمی که نیاز به جویدن ندارد میل نمایید.

جلوگیری از وارد آوردن فشار به گوش

از وارد آوردن هر گونه فشار به گوش مانند فین کردن و … به شدت خودداری نمایید. در زمان عطسه نیز دهان خود را باز نگهدارید. رعایت رژیم غذایی کم نمک و پر از مایعات مانع یبوست خواهد شد. همانطور که می دانیم یکی از عوامل وارد امدن فشار به بدن یبوست است. پس بهتر است برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی از غذاهای مایع و کم نمک استفاده کنید. همچنین پس از برداشتن پانسمان نیاز است مدتی از تورهای کشی استفاده نموده  تا گوش ها نزدیک سر نگهداشته شوند. این کار مانع آسیب رسیدن به این ناحیه می گردد.

داروهای مصرفی

از داروهایی که پزشک تجویز کرده است استفاده نمایید. به هیچ عنوان سر خود دارو نخورید. ممکن است داروهایی که باعث انعقاد خون می شوند نیز جزو لیست داروهای مصرفی خود قرار دهید که در این مدت ممنوع می باشند.

زمان مراجعه به پزشک

نیاز است در زمان تعیین شده برای برداشتن پانسمان و بررسی وضعیت کلی جراحی به پزشک مراجعه نمایید. به هیچ عنوان این زمان را به تاخیر نندازید. نهایت دقت را داشته باشید تا زمان مراجعه به پزشک پانسمان خیس نشود. در صورت نیاز به استحمام فقط بدن خود را بشورید و اجازه ندهید آب وارد گوش شود.

عدم فعالیت های بدنی

از انجام فعالیت های بدنی سنگین بپرهیزید. تا زمانی که پزشک اجازه نداده است به استخر و سونا نروید. این فعالیت ها برای جراحی گوش آسیب زیادی وارد می نماید. سعی کنید به هیچ عنوان وسایل سنگین را بلند نکنید و خم نشوید. همه این موارد باعث بالا رفتن احتمال خونریزی در محل جراحی می گردد. تا مدتی که گوش پانسمان دارد از رانندگی کردن بپرهیزید. این سربند ها باعث کاهش قدرت شنوایی و مانع عکس العمل به موقع خواهند شد. احتمال تصادفات و دیگر موارد بالا می رود.

احتمال عفونت

ممکن است ترشحات خونی یا لخته های بی بویی از گوش خارج شود که جای نگرانی ندارد. در صورتی که این ترشحات دارای بو و زرد رنگ بودند نشان دهنده وجود عفونت در گوش است. بنابراین توصیه می شود به پزشک و جراح خود مراجعه نمایید. ممکن است نیاز باشد از داروهای آنتی بیوتیک قوی تری برای جلوگیری از انتشار عفونت در گوش استفاده شود. تشخیص روند درمان به عهده پزشک می باشد. یکی از علل ایجاد عفونت، تعویض ننمودن بالش های مورد استفاه است. توصیه می شود بهداشت و نظافت را در این مورد چند برابر نمایید.

 

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش 649444949

 

احتمال بروز درد و تورم

ممکن است مقداری مایعات در گوش احتباس شود و این باعث سنگین شدن گوش و احساس درد و ناراحتی شود. تورم نیز از دیگر مواردی است که بعد از جراحی گوش با آن روبرو می شوید. بهتر است در صورت وجود این علایم پزشک خود را در جریان قرار دهید. کم کردن نمک مصرفی از میزان تورم به شدت می کاهد.

عدم دستکاری بخیه ها

معمولا چند روز پس از جراحی نواحی که بخیه خورده دچار خارش می گردند. از دستکاری این محل به شدت خودداری نمایید. برای برداشتن بخیه ها نیاز است در زمان تعیین شده به پزشک مرجعه نمایید. تا این زمان بهتر است از خاراندن این محل به شدت بپرهیزید.

کلام آخر

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش یکی از حساس ترین عمل هایی است که بر روی اعضای بدن انجام می شود. ضرورت آشنایی با مراقبت های بعد از جراحی گوش و  انتخاب بهترین کلینیک جراحی گوش در این خصوص می تواند از عوارض بعد از جراحی به شدت بکاهد. استفاده از امکانات به روز و تجهیزات مدرن در کنار بهترین جراحان زیبایی گوش و کادر پزشکی مجرب و کارآزموده از جمله مزایای این انتخاب به شمار می رود.


مطلب فوق توسط نویسندگان تهران جراحی با استفاده از منابع علمی تحت وب و کتب علمی نگارش شده است. و همانطور که میدانید که مباحث علمی نیاز به مشاوره جدی پزشک دارد ، هیچگونه مسئولیتی عهده دار تهران جراحی نمیباشد. (دکتر دهقان)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 211
  • بازدید سال : 1,598
  • بازدید کلی : 3,823